• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

код за ДК 021:2015 – 39160000-1 (Шкільні меблі) (Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 3 - шафа з комірками) (закупівля співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility)

Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 3 - шафа з комірками) (закупівля співфінансується Європейським Союзом - Ukraine Facility)

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 23.09.25 00:00)

298 000.00 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
03
год
12
хв
36
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 408.00 - 1 224.00 UAH
Період оскарження: 02.09.2025 17:36 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 48e135bfc1834144a86fdf2b107063b4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-02-011900-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-09-02-011900-a, предмет: код за ДК 021:2015 – 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 3 - шафа з комірками) Від 02.09.2025 17:36, Гімназія №15 Олександрійської міської ради Кіровоградської області (далі – «Замовник») оголосив відкриті торги з особливостями на предмет закупівлі товарів код за ДК 021:2015 – 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 3 - шафа з комірками), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-02-011900-a (далі – «Закупівля»). Очікувана вартість Закупівлі – 298 000,00 грн з ПДВ, кінцевий строк подачі пропозицій – до 10.09.2025 00:00. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»), закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Керуючись п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178) (далі – «Особливості»), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РОКО ГРУП» (далі – «Скаржник» та/або ТОВ «РОКО ГРУП») має бажання та намір прийняти участь у Закупівлі, запропонувавши товар належної якості, проте вимоги тендерної документації до Закупівлі встановлені таким чином, що суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси. ТОВ «РОКО ГРУП» ознайомилися з вимогами Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Товару код за ДК 021:2015 – 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 3 - шафа з комірками), що її ЗАТВЕРДЖЕНО Протоколом Уповноваженої особи Гімназії № 15 Олександрійської міської ради Кіровоградської області від 02.09.2025р. № 218 (далі – «Тендерна документація»), та вважаємо, що Замовник допустив порушення вимог чинного законодавства, зокрема, але не виключно Закону та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі. Керуючись положеннями ст. 18 Закону та з урахуванням норм Особливостей, звертаємося з наступним: 1. У ДОДАТКУ 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015- 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6), від учасників вимагається надання: «Сертифікати: - ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) щодо виробництва меблів, на металевому каркасі, для закладів освіти. Сертифікат повинен бути чинний на час дії договору. В сертифікаті обов'язково має бути посвідчено відповідність виробництва меблів саме на металевому каркасі та для закладів освіти (меблі на металевому каркасі); - ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів, на металевому каркасі, для закладів освіти. Сертифікат повинен бути чинний на час дії договору. В сертифікаті обов'язково має бути посвідчено відповідність виробництва меблів саме на металевому каркасі та для закладів освіти за ДКПП 31.09 та 31.00.11. (меблі на металевому каркасі);.». Вважаємо дану вимогу дискримінаційною з таких причин: Сертифікати ISO 9001 та ISO 14001 є універсальними та застосовуються до систем управління якістю та екологічного менеджменту підприємства загалом. Вони не видаються на окрему категорію меблів («на металокаркасі», «на дерев’яній основі» тощо). Виробники меблів отримують такі сертифікати на всі види меблевої продукції, яку виготовляють, і сертифікати підтверджують дотримання вимог міжнародних стандартів у цілому, а не за окремим різновидом продукції. Вимога надання сертифікатів саме з уточненням «на металевому каркасі» ставить учасників, зокрема Скаржника у нерівні умови, оскільки виробники з якими планує співпрацювати Скаржник, не можуть отримати такі документи з подібною деталізацією. Зазначаємо, що Скаржник планує поставити Замовнику товару виробництва ТОВ «АНШАР ГРУП»_, яке не має сертифікатів ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) та ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів на металевому каркасі – наявні сертифікати ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) та ISO 14001:2015 ТОВ «АНШАР ГРУП» проте без деталізації «на металокаркасі», оскільки стандарти не передбачають такої класифікації, надаємо як докази до цієї Скарги. Такими чином, Скаржник не може надати такі сертифікати ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) та ISO 14001:2015щодо виробництва меблів на металевому каркасі, виданий на виробника товару, оскільки він їх не має і їх в загалом не можливо отримати. Таким чином, зазначена вимога є неможливою для виконання Скаржником адже виробники з якими він співпрацює, в принципі не отримують сертифікати ISO з конкретизацією «меблі на металокаркасі». Це штучно звужує конкуренцію та надає перевагу окремим суб’єктам – потенційним учасникам, що можуть отримати чи вже мають такі документи, що суперечить принципам недискримінації учасників та рівної конкуренції, визначеним Законом. За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають виданий на виробника сертифікат ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) та ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів, у тому числі на металевому каркасі., що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. Аналогічна позиція викладена щодо того, що такі вимоги є дискримінаційними відображена в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024р. ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ. Керуючись п. 59 Особливостей, зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Згідно з ч. 4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі – «певні ознаки»), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними. Згідно зі ст. 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені ст. 5 цього Закону, забороняються. Звертаємо увагу, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації зазначених вимог порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі Закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону. Дискримінаційні вимоги, які містяться в Тендерній документації порушують права та законні інтереси ТОВ «РОКО ГРУП», як потенційного Учасника цієї процедури Закупівлі. Через порушення Замовником ч.4 ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону, ТОВ «РОКО ГРУП», не може прийняти участь цій Закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись ст.18 Закону та п.59 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти цю Скаргу до розгляду та розглянути в порядку Закону та Особливостей; 2. Встановити наявність порушень допущених Замовником по процедурі Закупівлі UA-2025-09-02-011900-a. 3. Зобов'язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги Тендерної документації шляхом внесення змін до Тендерної документації у Закупівлі UA-2025-09-02-011900-a у відповідності до обставин, викладених у цій Скарзі. Перелік документів (доказів/додатків) до Скарги: 1. Тендерної документації по процедурі ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями) на закупівлю Товару код за ДК 021:2015 – 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 3 - шафа з комірками), що її ЗАТВЕРДЖЕНО Протоколом Уповноваженої особи Гімназії № 15 Олександрійської міської ради Кіровоградської області від 02.09.2025р. № 218; 2. ДОДАТОК 2 (ЛОТ 1) та (ЛОТ 2) до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015- 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6)»; 3. Сертифікат ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015); 4. Сертифікат ISO 14001:2015; 5. Рішення №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024р.; Директор ТОВ «РОКО ГРУП» В.В. Козак
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 15:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.09.2025 13:24
Дата виконання рішення Замовником: 18.09.2025 15:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Задля недопущення порушення вимог Закону, Постанови та на виконання рішення АМКУ №14200-р/пк-пз Замовником (Гімназія № 15 Олександрійської міської ради Кіровоградської області) внесено зміни у відповідні Додатки до тендерної документації та оприлюдено в даній закупівлі НОВУ РЕДАКЦІЮ Додатків та ПЕРЕЛІК змін.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РОКО ГРУП", Віталій Козак 380982476466 roko.grp0906@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4d627dd64e254a1199ce4cc8082edc73
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Керуючись положеннями ст. 18 Закону та з урахуванням норм Особливостей, звертаємося з наступним:


1. У ДОДАТКУ 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі за кодом ДК 021:2015- 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для НУШ: ЛОТ 1 - стіл учнівський одномісний регульований (ростові групи 4-6), ЛОТ 2 - стілець учнівський регульований (ростові групи 4-6), від учасників вимагається надання:
«Сертифікати:
- ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) щодо виробництва меблів, на металевому каркасі, для закладів освіти. Сертифікат повинен бути чинний на час дії договору. В сертифікаті обов'язково має бути посвідчено відповідність виробництва меблів саме на металевому каркасі та для закладів освіти (меблі на металевому каркасі);
- ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів, на металевому каркасі, для закладів освіти. Сертифікат повинен бути чинний на час дії договору. В сертифікаті обов'язково має бути посвідчено відповідність виробництва меблів саме на металевому каркасі та для закладів освіти за ДКПП 31.09 та 31.00.11. (меблі на металевому каркасі);.».
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною з таких причин:
Сертифікати ISO 9001 та ISO 14001 є універсальними та застосовуються до систем управління якістю та екологічного менеджменту підприємства загалом. Вони не видаються на окрему категорію меблів («на металокаркасі», «на дерев’яній основі» тощо). Виробники меблів отримують такі сертифікати на всі види меблевої продукції, яку виготовляють, і сертифікати підтверджують дотримання вимог міжнародних стандартів у цілому, а не за окремим різновидом продукції.
Вимога надання сертифікатів саме з уточненням «на металевому каркасі» ставить учасників, зокрема Скаржника у нерівні умови, оскільки виробники з якими планує співпрацювати Скаржник, не можуть отримати такі документи з подібною деталізацією.
Зазначаємо, що Скаржник планує поставити Замовнику товару виробництва ТОВ «АНШАР ГРУП»_, яке не має сертифікатів ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) та ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів на металевому каркасі – наявні сертифікати ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) та ISO 14001:2015 ТОВ «АНШАР ГРУП» проте без деталізації «на металокаркасі», оскільки стандарти не передбачають такої класифікації, надаємо як докази до цієї Скарги.
Такими чином, Скаржник не може надати такі сертифікати ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) та ISO 14001:2015щодо виробництва меблів на металевому каркасі, виданий на виробника товару, оскільки він їх не має і їх в загалом не можливо отримати.
Таким чином, зазначена вимога є неможливою для виконання Скаржником адже виробники з якими він співпрацює, в принципі не отримують сертифікати ISO з конкретизацією «меблі на металокаркасі». Це штучно звужує конкуренцію та надає перевагу окремим суб’єктам – потенційним учасникам, що можуть отримати чи вже мають такі документи, що суперечить принципам недискримінації учасників та рівної конкуренції, визначеним Законом.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають виданий на виробника сертифікат ISO 9001:2018 (ISO 9001:2015) та ISO 14001:2015 щодо виробництва меблів, у тому числі на металевому каркасі., що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Аналогічна позиція викладена щодо того, що такі вимоги є дискримінаційними відображена в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024р.
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження