• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з демонтажу та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів) за замовленнями

Аукціон

до початку аукціону залишилося 11 годин

1 198 139.40 UAH з ПДВ
Період оскарження: 02.09.2025 16:39 - 10.09.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 2279a568f49b4c049731595a69a7fac9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-02-011047-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 14:58
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 18.09.2025 13:02
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 18.09.2025 13:02
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ", Онопрієнко Олена +380931606943 zaporozh.engineering@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d1253da09f71497db7654d436dd43f80
Заголовок пункту скарги: Умова тендерної документації про надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) саме за останні 3 роки, передбачена пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації, є дискримінаційною вимогою відносно Суб’єкта оскарження та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: До Антимонопольного комітету України
_________________________________________________
Україна, 03035, місто Київ, вулиця Митрополита Василя Липківського, будинок 45

Суб’єкт оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (ТОВ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ»)
Адреса місцезнаходження: Україна, 69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Феросплавна, будинок 38, кабінет 31
Ідентифікаційний код юридичної особи: 40933609
Номер засобу зв’язку: +38093-160-69-43
Адреса електронної пошти: zaporozh.engineering@gmail.com

Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГРАДПРОЕКТ"
Адреса місцезнаходження: 69037, Україна, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Зелінського, будинок 3
Ідентифікаційний код юридичної особи: 20504731

Номер оголошення про проведення відкритих торгів:
UA-2025-09-02-011047-a

СКАРГА
на умови тендерної документації
1. Опис фактичних обставин і підстав подання скарги
02 вересня 2025 року КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "ГРАДПРОЕКТ" (далі – Замовник) було оприлюднене оголошення про проведення відкритих торгів з предметом закупівлі «Послуги з демонтажу та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів) за замовленнями за кодом ДК 021:2015: 98390000-3 – Інші послуги (98391000-0 Послуги виведення з експлуатації)», номер оголошення про проведення відкритих торгів – UA-2025-09-02-011047-a. Інформація відносно зазначеної процедури закупівлі (далі – процедура закупівлі) розміщена в електронній системі закупівель «Prozorro» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-09-02-011047-a.
02 вересня 2025 року в рамках процедури закупівлі Замовником була оприлюднена тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи КП «Градпроект» від «02» вересня 2025 року № 11П-ВТ. Тендерна документація, оприлюднена Замовником у рамках процедури закупівлі, (далі – тендерна документація) міститься у файлі з назвою «Тендерна документація демонтаж 2025-3_.doc», що розміщений у розділі «Документи» на веб-сторінці за адресою https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-09-02-011047-a.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій у рамках процедури закупівлі – 00:00 10 вересня 2025 року. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЗАПОРОЖІНЖИНІРИНГ» (далі – Суб’єкт оскарження) має намір взяти участь у процедурі закупівлі.
Згідно з абзацом 1 пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості), «замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом». Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей, «тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
Згідно з пунктом 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, «перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, відображено в Додатку 10 до тендерної документації». Відповідно до підпункту 3.1 пункту 3 таблиці 2.1 додатка 2 до тендерної документації, учасник процедури закупівлі повинен надати довідку «за формою, наведеною нижче, за підписом учасника процедури закупівлі/керівника учасника процедури закупівлі/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі з інформацією про виконання наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), які безпосередньо стосуються предмета закупівлі (демонтаж та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів)». Згідно з пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасником процедури закупівлі подається довідка про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) за останні 3 роки з додатками.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», недискримінація учасників закупівель та рівне ставлення до них є одним з принципів здійснення публічних закупівель. Згідно з ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що умова тендерної документації про надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) саме за останні 3 роки, передбачена пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації, є дискримінаційною вимогою відносно Суб’єкта оскарження та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них. Встановлення Замовником зазначеної вимоги до учасників процедури закупівлі у тендерній документації є порушенням процедури закупівлі, неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
2. Обґрунтування наявності у тендерній документації дискримінаційної умови і вимоги Суб’єкта оскарження
Умова тендерної документації про надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) саме за останні 3 роки, передбачена пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно суб’єктів господарювання (потенційних учасників процедури закупівлі), які мають аналогічні договори (аналогічний договір), що безпосередньо стосуються предмета закупівлі (демонтаж та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів)), за період, інший, ніж вказаний у вищенаведеній умові тендерної документації, оскільки за наявності у тендерній документації вищезазначеної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають аналогічні договори (аналогічний договір), що безпосередньо стосуються предмета закупівлі (демонтаж та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів)), саме за останні 3 роки, а суб’єкти господарювання, які мають аналогічні договори (аналогічний договір), що безпосередньо стосуються предмета закупівлі (демонтаж та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів)), за період, інший, ніж вказаний у вищенаведеній умові тендерної документації, не зможуть взяти участь у процедурі закупівлі. Зауважимо, що законодавство України у сфері регулювання публічних закупівель не встановлює жодних вимог щодо періоду, в якому має бути укладений та/або виконаний аналогічний договір учасника процедури закупівлі. Період, в якому укладений та/або виконаний аналогічний договір учасника процедури закупівлі, ніяк не впливає на якість надання послуг, що є предметом закупівлі, і тому встановлення у тендерній документації вищезазначеної умови не є об’єктивно необхідним для забезпечення якісного надання послуг, що є предметом закупівлі, і, відповідно, є дискримінаційним.
Зауважимо, що висновок про дискримінаційний характер умови тендерної документації щодо надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції аналогічних договорів за певний період викладений у рішенні постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9842-р/пк-пз від 05.05.2021.
Суб’єкт оскарження має в наявності аналогічні договори, які безпосередньо стосуються предмета закупівлі (демонтаж та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів)), укладені і виконані в січні 2022 року, що підтверджується наступними документами (доказами), які додаються до скарги:
– копією договору № 03/01/22 про надання послуг від 03 січня 2022 року і копією акта наданих послуг № 1 від 31 січня 2022 року;
– копією договору № 05/01/22 про надання послуг від 05 січня 2022 року і копією акта наданих послуг № 1 від 31 січня 2022 року;
– копією листа-відгука вих. № 16/25 від 18.08.2025 року;
– копією листа-відгука вих. № 17/25 від 18.08.2025 року.
Таким чином, умова тендерної документації про надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) саме за останні 3 роки, передбачена пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження, який має аналогічні договори, що безпосередньо стосуються предмета закупівлі (демонтаж та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів)), укладені і виконані в січні 2022 року, оскільки за наявності у тендерній документації вищезазначеної умови участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, які мають аналогічні договори (аналогічний договір), що безпосередньо стосуються предмета закупівлі (демонтаж та транспортування рекламних засобів, вивісок, табличок (конструкцій, об’єктів)), саме за останні 3 роки, а Суб’єкт оскарження не зможе взяти участь у процедурі закупівлі.
Отже, умова тендерної документації про надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) саме за останні 3 роки, передбачена пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації, є дискримінаційною відносно Суб’єкта оскарження; наявність у тендерній документації зазначеної умови порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Отже, Суб’єктом оскарження обґрунтовано, що умова тендерної документації про надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) саме за останні 3 роки, передбачена пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації, є дискримінаційною вимогою відносно Суб’єкта оскарження та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них. Встановлення Замовником зазначеної вимоги до учасників процедури закупівлі у тендерній документації є порушенням процедури закупівлі, неправомірним і таким, що суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, положенням п. 4 ч. 1, ч. 4 ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», та порушує права і законні інтереси Суб’єкта оскарження, зокрема, законний інтерес Суб’єкта оскарження у недискримінації учасників процедури закупівлі та рівному ставленні до них.
Згідно з п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення, яким зобов’язати замовника усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
Враховуючи вищенаведене, можна зробити висновок, що права та законні інтереси Суб’єкта оскарження у даній ситуації можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника усунути дискримінаційну умову тендерної документації про надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) саме за останні 3 роки, передбачену пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації.
Таким чином, Суб’єктом оскарження обґрунтовані вимоги Суб’єкта оскарження, викладені у даній скарзі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, додається до скарги.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 5, ст. 18, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ГРАДПРОЕКТ" усунути дискримінаційну умову, передбачену пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації, що оприлюднена у рамках процедури закупівлі з номером оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-09-02-011047-a, а саме: умову про надання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції довідки про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (договору) саме за останні 3 роки, передбачену пунктом 3 додатка 10 до тендерної документації.

Перелік документів, що додаються до скарги і підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси Суб’єкта оскарження, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. копія договору № 03/01/22 про надання послуг від 03 січня 2022 року і копія акта наданих послуг № 1 від 31 січня 2022 року;
2. копія договору № 05/01/22 про надання послуг від 05 січня 2022 року і копія акта наданих послуг № 1 від 31 січня 2022 року;
3. копія листа-відгука вих. № 16/25 від 18.08.2025 року;
4. копія листа-відгука вих. № 17/25 від 18.08.2025 року.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження