-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)
Торги не відбулися
1 165 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.09.2025 16:43 - 19.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Номер:
760f5ad2c55f43e78b94ddd277e8970c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-02-010968-a.a1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Луцьк UA-2025-09-02-010968-a.docx 05.09.2025 16:49
- Паспорт SRS-Femida-Audio-Interface-8x4USB rev.2-2024-01-30.pdf 05.09.2025 16:49
- Паспорт SRS-Femida-Audio-Interface-8x4USB rev.2-2024-01-30.docx 05.09.2025 16:51
- sign.p7s 05.09.2025 16:55
- Додаткові пояснення Луцьк UA-2025-09-02-010968-a.pdf 11.09.2025 15:45
- Додаткові пояснення Луцьк UA-2025-09-02-010968-a.docx 11.09.2025 15:45
- рішення від 09.09.2025 №13815.pdf 09.09.2025 16:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2025 №14215.pdf 17.09.2025 13:46
- рішення від 16.09.2025 №14215.pdf 19.09.2025 14:23
- Пояснення 11.09.2025 10:38
- Додаток 2 - Порівняльна таблиця мікшерів 11.09.2025 10:38
- Пояснення word 11.09.2025 10:38
- Специфікації та інструкції 11.09.2025 10:38
- Додаток 2 word 11.09.2025 10:38
- Додаток 1 Лист ДСА 13927 11.09.2025 10:38
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.09.2025 16:58
Дата розгляду скарги:
16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.09.2025 16:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.09.2025 14:24
Дата виконання рішення Замовником:
16.10.2025 14:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.09.2025 №14215-р/пк-пз виконано, внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
60b95f7f26d74915822a746a004e2a85
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
02 вересня 2025 року Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі: Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу) (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
ФОП Гречишкін Юрій Валерійович (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
В результаті ознайомлення з тендерною документацією було встановлено, що дана тендерна документація не відповідає не лише вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями) з огляну на наступне.
1. Технічними вимогами, які містяться в Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі Обладнання для аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)» встановив наступні Вимоги до технічних, якісних характеристик Товару – Комплект Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області.
Провівши аналіз технічного завдання мною встановлено, що до предмету закупівлі Комплект Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області Замовником встановлено вимоги до наступної складової:
А. Мікрофонний передпідсилювач, мікшер:
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц
рівень власних шумів – не більше -60 дБ.
входи – балансні
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор
наявність 4-канального виходу USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником.
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника
Скаржником встановлено, що технічні параметри цієї позиції практично дослівно формують назву обладнання та відтворюють характеристики окремого відомого комерційного продукту, а саме – Багатоканальний аудіо інтерфейс (багатоканальний мікрофоний перепідсилювач/мікшер) "SRS Femida Audio Interface 8x4USB" виробництва ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи", лише їх модель має такі параметри.
При здійснені пошуку в системі Google словосполучення, обов’язково в лапках для більш точного пошуку: «мікрофоний перепідсилювач, мікшер» єдиним варіантом є обладнання виробництва ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи".
Порівняльна таблиця Вимог Замвоника з характеристиками мікрофонний перепідсилювач/мікшер) "SRS Femida Audio Interface 8x4USB"
Вимоги Замовника Характеристики
SRS Femida Audio Interface 8x4USB
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи аудіовходи 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц 20 Гц до 17 КГц
рівень власних шумів – не більше -60 дБ. -60 дБ
входи – балансні входи – балансні
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор XLR з фіксацією, TRS
наявність 4-канального виходу USB 4-канальний вихід USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником. необхідне для функціонування програмне забезпечення включене у комплект постачання.
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника 12 місяців від виробника
Як видно на фото самого пристрою кнопки приховані:
Слід зазначити, що Скаржником як потенційним учасником цього тендеру було проведено детальний пошук та аналіз обладнання, що представлене на ринку, але не так і не виявлено інших «Мікрофонний передпідсилювач, мікшер», які повністю відповідали би технічним вимогам Замовника, а саме вимога прихованих ручок регулювання унеможливлює запропонувати еквівалент від інших виробників. Я міг би запропонувати Мікрофонний передпідсилювач, мікшер Tascam US 16x08, який відповідає всім вимогам, окрім однієї: приховані ручки регулювання:
Вимоги Замовника Характеристики
Tascam US 16x08 Відповідність
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи аудіовходи 8 мікрофонних входів, 8 лінійні входи Відповідає (краще)
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц 20 Гц до 20 КГц Відповідає (краще)
рівень власних шумів – не більше -60 дБ. -56 дБ Відповідає (краще)
входи – балансні входи – балансні відповідає
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор XLR з фіксацією, TRS відповідає
наявність 4-канального виходу USB 4-канальний вихід USB 4-канальний вихід USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Не відповідає: відсутні приховані ручки регулювання для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником. необхідне для функціонування програмне забезпечення включене у комплект постачання. відповідає
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника 12 місяців від виробника відповідає
І це, на мою думку є достатньо обґрунтованим свідченням того, що вимоги тендерної документації складені саме з мотивом придбати конкретно визначене обладнання того виробника, який згаданий у цій скарзі, що в свою чергу нівелює можливість інших учасників для участі у цьому тендері на умовах об’єктивності, справедливості, рівного доступу та недискримінації.
Таким чином, встановлені Замовником технічні параметри закупівлі підібрані під конкретну модель конкретного виробника і не містять жодної реальної альтернативи. Вимоги прописані настільки, що учасник не має можливості запропонувати рівноцінний за функціоналом товар іншого бренду, який буде технічно виконувати ті ж функції, а конструктивно не відповідати. По суті, від учасників вимагається постачання продукції конкретної торговельної марки, хоча прямо назву цієї марки в документації не зазначено.
Такий підхід є прихованим зазначенням конкретної торгової марки (моделі) без фрази «або еквівалент», що порушує частину 4 статті 22 Закону (заборона вказувати конкретні моделі в технічних вимогах без дозволу еквіваленту). Крім того, він порушує базові принципи здійснення закупівель, закріплені в статті 5 Закону – принцип недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
В результаті, права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника було порушено, адже через дискримінаційні умови я позбавлений можливості подати пропозицію з будь-яким іншим товаром. Аналогічно, участь у торгах стає неможливою для більшості інших добросовісних постачальників на ринку, які не пропонують саме ті моделі, під які виписано тендер.
Це звужує коло учасників до одного-двох суб’єктів, що прямо суперечить принципам відкритості та рівності, а також вимогам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону (щодо неприпустимості встановлення дискримінаційних вимог до учасників).
Варто зауважити, що встановлення дискримінаційних технічних вимог без належного обґрунтування неодноразово визнавалося порушенням законодавства у рішеннях Колегії АМК України. Згідно з усталеною практикою, викладеною в узагальненнях Антимонопольного комітету, вимоги до предмета закупівлі, які можуть бути виконані лише обмеженим колом постачальників, є порушенням принципів добросовісної конкуренції та недискримінації.
В даному випадку тендерна документація сформована таким чином, що орієнтована на постачання обладнання винятково конкретного виробника (ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи"), що є явною ознакою дискримінаційного підходу.
Подібні дії Замовника спотворюють конкурентне середовище та позбавляють його можливості отримати найкращий товар за оптимальною ціною в умовах відкритої конкуренції. Це також порушує принцип максимальної економії та ефективності закупівель (стаття 5 Закону), оскільки усунення конкуренції не стимулює учасників знижувати ціну.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Надмірно деталізовані технічні вимоги, прописані під конкретний товар без можливості запропонувати еквівалент, встановлення непропорційних до предмету закупівлі кваліфікаційних вимог є неправомірними та повинні бути усунені. Чинні дискримінаційні умови фактично унеможливлюють участь у процедурі закупівлі як для Скаржника, так і для інших потенційних учасників, що порушує наші права та принципи, закріплені законодавством.
У результаті встановлення Замовником вищезазначених дискримінаційних вимог, моє право на участь у процедурі закупівлі, гарантоване Законом, фактично заблоковане. Як учасник ринку, я володію досвідом постачання освітнього обладнання та програмного забезпечення, маю належний рівень технічної компетенції та потенціал для виконання цього тендеру. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
ФОП Гречишкін Юрій Валерійович (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
В результаті ознайомлення з тендерною документацією було встановлено, що дана тендерна документація не відповідає не лише вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами та доповненнями) з огляну на наступне.
1. Технічними вимогами, які містяться в Додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі Обладнання для аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу)» встановив наступні Вимоги до технічних, якісних характеристик Товару – Комплект Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області.
Провівши аналіз технічного завдання мною встановлено, що до предмету закупівлі Комплект Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області Замовником встановлено вимоги до наступної складової:
А. Мікрофонний передпідсилювач, мікшер:
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц
рівень власних шумів – не більше -60 дБ.
входи – балансні
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор
наявність 4-канального виходу USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником.
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника
Скаржником встановлено, що технічні параметри цієї позиції практично дослівно формують назву обладнання та відтворюють характеристики окремого відомого комерційного продукту, а саме – Багатоканальний аудіо інтерфейс (багатоканальний мікрофоний перепідсилювач/мікшер) "SRS Femida Audio Interface 8x4USB" виробництва ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи", лише їх модель має такі параметри.
При здійснені пошуку в системі Google словосполучення, обов’язково в лапках для більш точного пошуку: «мікрофоний перепідсилювач, мікшер» єдиним варіантом є обладнання виробництва ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи".
Порівняльна таблиця Вимог Замвоника з характеристиками мікрофонний перепідсилювач/мікшер) "SRS Femida Audio Interface 8x4USB"
Вимоги Замовника Характеристики
SRS Femida Audio Interface 8x4USB
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи аудіовходи 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц 20 Гц до 17 КГц
рівень власних шумів – не більше -60 дБ. -60 дБ
входи – балансні входи – балансні
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор XLR з фіксацією, TRS
наявність 4-канального виходу USB 4-канальний вихід USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником. необхідне для функціонування програмне забезпечення включене у комплект постачання.
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника 12 місяців від виробника
Як видно на фото самого пристрою кнопки приховані:
Слід зазначити, що Скаржником як потенційним учасником цього тендеру було проведено детальний пошук та аналіз обладнання, що представлене на ринку, але не так і не виявлено інших «Мікрофонний передпідсилювач, мікшер», які повністю відповідали би технічним вимогам Замовника, а саме вимога прихованих ручок регулювання унеможливлює запропонувати еквівалент від інших виробників. Я міг би запропонувати Мікрофонний передпідсилювач, мікшер Tascam US 16x08, який відповідає всім вимогам, окрім однієї: приховані ручки регулювання:
Вимоги Замовника Характеристики
Tascam US 16x08 Відповідність
аудіовходи: не менше 8 мікрофонних входів, 4 лінійні входи аудіовходи 8 мікрофонних входів, 8 лінійні входи Відповідає (краще)
частотний діапазон – від 60 Гц до 16 КГц 20 Гц до 20 КГц Відповідає (краще)
рівень власних шумів – не більше -60 дБ. -56 дБ Відповідає (краще)
входи – балансні входи – балансні відповідає
тип вхідних роз’ємів: XLR з фіксацією, TRS або євроконектор XLR з фіксацією, TRS відповідає
наявність 4-канального виходу USB 4-канальний вихід USB 4-канальний вихід USB
можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань можливість незалежного регулювання підсилення для кожного мікрофону або групи мікрофонів. Не відповідає: відсутні приховані ручки регулювання для запобігання випадковій зміні налаштувань
необхідне для функціонування програмне забезпечення має бути включене у комплект постачання, якщо таке передбачене виробником. необхідне для функціонування програмне забезпечення включене у комплект постачання. відповідає
термін гарантії – не менше 12 місяців від виробника 12 місяців від виробника відповідає
І це, на мою думку є достатньо обґрунтованим свідченням того, що вимоги тендерної документації складені саме з мотивом придбати конкретно визначене обладнання того виробника, який згаданий у цій скарзі, що в свою чергу нівелює можливість інших учасників для участі у цьому тендері на умовах об’єктивності, справедливості, рівного доступу та недискримінації.
Таким чином, встановлені Замовником технічні параметри закупівлі підібрані під конкретну модель конкретного виробника і не містять жодної реальної альтернативи. Вимоги прописані настільки, що учасник не має можливості запропонувати рівноцінний за функціоналом товар іншого бренду, який буде технічно виконувати ті ж функції, а конструктивно не відповідати. По суті, від учасників вимагається постачання продукції конкретної торговельної марки, хоча прямо назву цієї марки в документації не зазначено.
Такий підхід є прихованим зазначенням конкретної торгової марки (моделі) без фрази «або еквівалент», що порушує частину 4 статті 22 Закону (заборона вказувати конкретні моделі в технічних вимогах без дозволу еквіваленту). Крім того, він порушує базові принципи здійснення закупівель, закріплені в статті 5 Закону – принцип недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
В результаті, права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника було порушено, адже через дискримінаційні умови я позбавлений можливості подати пропозицію з будь-яким іншим товаром. Аналогічно, участь у торгах стає неможливою для більшості інших добросовісних постачальників на ринку, які не пропонують саме ті моделі, під які виписано тендер.
Це звужує коло учасників до одного-двох суб’єктів, що прямо суперечить принципам відкритості та рівності, а також вимогам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону (щодо неприпустимості встановлення дискримінаційних вимог до учасників).
Варто зауважити, що встановлення дискримінаційних технічних вимог без належного обґрунтування неодноразово визнавалося порушенням законодавства у рішеннях Колегії АМК України. Згідно з усталеною практикою, викладеною в узагальненнях Антимонопольного комітету, вимоги до предмета закупівлі, які можуть бути виконані лише обмеженим колом постачальників, є порушенням принципів добросовісної конкуренції та недискримінації.
В даному випадку тендерна документація сформована таким чином, що орієнтована на постачання обладнання винятково конкретного виробника (ТОВ "Спеціальні Реєструючі Системи"), що є явною ознакою дискримінаційного підходу.
Подібні дії Замовника спотворюють конкурентне середовище та позбавляють його можливості отримати найкращий товар за оптимальною ціною в умовах відкритої конкуренції. Це також порушує принцип максимальної економії та ефективності закупівель (стаття 5 Закону), оскільки усунення конкуренції не стимулює учасників знижувати ціну.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Надмірно деталізовані технічні вимоги, прописані під конкретний товар без можливості запропонувати еквівалент, встановлення непропорційних до предмету закупівлі кваліфікаційних вимог є неправомірними та повинні бути усунені. Чинні дискримінаційні умови фактично унеможливлюють участь у процедурі закупівлі як для Скаржника, так і для інших потенційних учасників, що порушує наші права та принципи, закріплені законодавством.
У результаті встановлення Замовником вищезазначених дискримінаційних вимог, моє право на участь у процедурі закупівлі, гарантоване Законом, фактично заблоковане. Як учасник ринку, я володію досвідом постачання освітнього обладнання та програмного забезпечення, маю належний рівень технічної компетенції та потенціал для виконання цього тендеру. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області за предметом закупівлі: Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області (код за ДК 021:2015: 32330000-5 — Апаратура для запису та відтворення аудіо- та відеоматеріалу) процедури закупівлі UA-2025-09-02-010968-a, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 2. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
8a71091dee4d43acb9ac54dd0c6f2b20
Тема запиту:
Пояснення Замовника по суті скарги, поданої Фізичною особою - підприємцем Гречишкіним Юрієм Валерійовичем
Текст запиту:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від №13815-р/пк-пз від 09.09.2025 повідомляємо наступне:
Ознайомившись із скаргою Фізичної особи - підприємця Гречишкіна Юрія Валерійовича (далі – ФОП Гречишкін Юрій Валерійович, Скаржник) від 05.09.2025 №0509-1-25 (надалі – Скарга) за номером: ID: UA-2025-09-02-010968-a.a1, повідомляємо наступне:
Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області (далі – Замовник) розглянуло скаргу ФОП Гречишкіна Юрія Валерійовича (далі – Скаржник) щодо умов тендерної документації, оприлюдненої в межах процедури закупівлі «Обладнання для здійснення аудіо-, відеофіксації судового засідання та відеоконференції для облаштування залів судових засідань місцевих загальних судів Волинської області» (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-09-02-010968-a).
Скаржник вважає, що вимоги до мікрофонного передпідсилювача/мікшера, зокрема вимога щодо «прихованих ручок регулювання», є дискримінаційними, оскільки звужують коло потенційних учасників та вказують на конкретний товар – «SRS Femida Audio Interface 8x4USB» виробництва ТОВ «Спеціальні Реєструючі Системи».
Замовник не погоджується з доводами Скаржника та вважає скаргу необґрунтованою. Нижче наводиться детальний аналіз заявлених Скаржником претензій, з урахуванням норм Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
1. Щодо відповідності технічних вимог законодавству та Особливостям:
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме: добросовісна конкуренція, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників.
Вимоги до предмета закупівлі, встановлені в Додатку 2, були сформовані з урахуванням потреби в придбанні якісного та функціонального обладнання, що відповідає специфіці роботи судової системи та вимогам Концепції Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС).
2. Щодо обов’язковості вимоги «прихованих ручок регулювання»:
Скаржник зазначає, що вимога щодо прихованих ручок регулювання є дискримінаційною та обмежує конкуренцію.
Зазначена вимога встановлена листом Державного підприємства «Інформаційні судові системи» (адміністратором Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи та інших інформаційних систем і сервісів судової влади) від 11.07.2025 №3690/1/09-20-25 (копія додається), який скеровано листом Державної судової адміністрації України (учасником процесу впровадження Концепції ЄСІКС) від 14.07.2025 №15-13927/25 «Про актуалізовані рекомендовані технічні вимоги для засобів інформатизації» (копія додається) органам судової влади для використання в роботі при проведенні процедур закупівель засобів інформатизації у 2025 році.
Технічні вимоги, встановлені в Додатку 2 до тендерної документації, були сформовані з урахуванням потреби у придбанні якісного, надійного, функціонального обладнання, та унікальних вимог Судової системи до стабільності та чіткості аудіозапису, де непередбачене втручання може порушити процес фіксації судового засідання, що у свою чергу має правові наслідки (від перегляду рішення справи до дисциплінарних стягнень суддів).
Замовник вважає, що зазначена вимога є необхідною і обґрунтованою.
Головною метою закупівлі є забезпечення належної та безперебійної аудіо- та відеофіксації судових засідань. Розташування мікрофонного передпідсилювача/мікшера, з відкритими до випадкових змін конструктивним рішеннями, у відкритому доступі в залі судових засідань, створює ризик випадкового або навмисного змінення налаштувань (рівня чутливості мікрофонів), що може призвести до спотворення або повної втрати аудіозапису.
Приховані ручки регулювання (у будь-який спосіб) унеможливлюють несанкціоноване втручання в роботу пристрою, гарантуючи, що якість запису залишатиметься постійною протягом усього засідання. Це є ключовою вимогою для забезпечення цілісності та достовірності судового запису.
Замовник не бачить можливості досягти аналогічного рівня надійності за допомогою пристроїв з відкритими ручками.
Скаржник, можливо, орієнтується лише на мікшери для музичних студій, які у більшості мають розміщені на передній панелі ручки регулювання для вільної та оперативної зміни налаштувань. Проте навіть у цьому сегменті обладнання існують моделі, що за своїми конструктивними особливостями унеможливлюють випадкові, неконтрольовані зміни. А для систем аудіофіксації судових засідань, конференцсистем взагалі існують так звані інсталяційні аудіоінтерфейси, аудіопроцесори, мікшери, які відповідають вимогам Замовника та мають приховані елементи керування.
3. Щодо відсутності інших аналогів на ринку та можливості задовольнити вимоги:
Замовник не згоден з твердженням Скаржника про те, що на ринку існує лише один продукт, який відповідає всім технічним вимогам. У тендерній документації не було вказано конкретної торгівельної марки, виробника або моделі. Всі вимоги є універсальними та можуть бути задоволені різними виробниками.
Окрім згаданої Скаржником моделі SRS Femida Audio Interface 8x4USB, моделі з обмеженням доступу до випадкової зміни налаштувань наявні і у інших, відомих своїми високоякісними технічними рішеннями виробників, таких як Soundcraft, Behringer, PreSonus, Gonsin, Paso, Sonifex, Soundking, RDL, Extron, Crestron, Devio.
Замовник вважає, що добросовісний учасник, який має на меті окрім перемоги у торгах надати якісне та надійне обладнання, що задовольнятиме встановлені до нього технічні вимоги, може знайти або запропонувати відповідне рішення.
На підтвердження надаємо порівняльну таблицю у якій наведені три моделі мікшерів Soundcraft Ui24R, Behringer X Air XR18, PreSonus StudioLive 16R (Додаток 2).
Всі три моделі — Soundcraft Ui24R, Behringer X Air XR18 та PreSonus StudioLive 16R — є цифровими мікшерами, які у повній мірі, з суттєвим запасом, задовільняють Технічні вимоги наведені у тендерній документації і разом з тим, їхньою ключовою особливістю є відсутність фізичних ручок та фейдерів на корпусі для регулювання рівня підсилення (гейну).
Усі налаштування, включаючи регулювання гейну для кожного мікрофонного входу, виконуються через програмне забезпечення:
Soundcraft Ui24R керується через веб-інтерфейс,
Behringer X Air XR18 та PreSonus StudioLive 16R — через спеціальні додатки на комп’ютері, планшеті чи смартфоні.
Такий підхід повністю відповідає вимозі «ручки регулювання мають бути приховані для запобігання випадковій зміні налаштувань», оскільки фізично цих ручок на пристроях просто немає. Це робить їх ідеальним вибором, коли необхідно встановити обладнання і захистити його від несанкціонованого доступу чи випадкових змін.
Замовник усвідомлює, що Скаржник, можливо, не володіє інформацією про весь спектр наявних технологічних рішень, або не має доступу до повного асортименту продукції, доступної на ринку, але це не означає, що таких продуктів не існує.
Встановлені Замовником вимоги до предмета закупівлі не є дискримінаційними та не обмежують конкуренцію, оскільки є функціональними та обґрунтованими з огляду на специфіку предмета закупівлі та цілей його використання. Ці вимоги спрямовані на забезпечення максимальної ефективності, надійності обладнання та забезпечення належного функціонування системи вцілому у надзвичайно чутливій сфері застосування пов’язаній з високими стандартами, вимогами, недотримання яких мають суттєві наслідки в правовій сфері.
Умови тендерної документації повністю відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178. Тендерна документація не містить прихованих посилань на конкретного виробника чи модель, що порушувало б частину 4 статті 22 Закону.
На підставі вищевикладеного, Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Волинській області вважає скаргу ФОП Гречишкіна Юрія Валерійовича необґрунтованою.
Враховуючи вищенаведене,
ПРОСИМО:
1. Відмовити фізичній особі - підприємцю Гречишкіну Юрію Валерійовичу у задоволенні скарги ID: UA-2025-09-02-010968-a.a1
Додатки:
1. Копія листа Державної судової адміністрації України від 14.07.2025 №15-13927/25 з додатком (лист ДП «Інформаційні судові системи» від 11.07.2025 №3690/1/09-20-25) на 21 арк. в електронному вигляді.
2. Порівняльна таблиця на відповідність вимогам мікшерів Soundcraft Ui24R, Behringer X Air XR18, PreSonus StudioLive 16R на 1 арк. в електронному вигляді.
3. Архів з документацією (специфікації та інструкції) до мікшерів Soundcraft Ui24R, Behringer X Air XR18, PreSonus StudioLive 16R.
Дата опублікування:
11.09.2025 10:37
Номер:
30c90aea00224957a8d46e9d53d839c5
Тема запиту:
Аргументи щодо пояснень Замовника
Текст запиту:
Обладнання, що надав Замовник не відповідає технічним вимогам.
Дата опублікування:
11.09.2025 15:45