-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комутатори Cisco Catalyst серії C1300 або еквівалент (код ДК 021:2015 – 32420000-3 – Мережеве обладнання)
Завершена
590 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.09.2025 15:55 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
b7d8aa3b5d9347ab850fe86c6909c99d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-02-009847-a.a1
Назва:
СКАРГА
у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
на рішення замовника, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Видаткова накладна А4698 №1418 від 28 серпня 2024 року (1).pdf 19.09.2025 11:04
- Військова частина А4698.pdf 19.09.2025 11:04
- Довідка про досвід виконання аналогічних договорів.pdf 19.09.2025 11:04
- Протокол розгляду 51.pdf 19.09.2025 11:04
- Скарга__UA-2025-09-02-009847-a.docx 19.09.2025 11:04
- Договір 22Т.pdf 19.09.2025 11:04
- Видаткова накладна №1744 від 20.10.2023.pdf 19.09.2025 11:04
- Скарга__UA-2025-09-02-009847-a.pdf 19.09.2025 11:04
- sign.p7s 19.09.2025 11:23
- рішення від 22.09.2025 № 14427.pdf 22.09.2025 15:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.09.2025 № 14767.pdf 30.09.2025 15:28
- рішення від 29.09.2025 № 14767.pdf 01.10.2025 11:43
- Пояснення АМКУ.pdf 24.09.2025 17:06
- Протокол розгляду 51.pdf 24.09.2025 17:06
- Протокол розгляду 49.pdf 24.09.2025 17:06
- Пояснення АМКУ.docx 24.09.2025 17:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2025 11:28
Дата розгляду скарги:
29.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.09.2025 15:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.10.2025 11:44
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
53f0585e845c4a0c95848be5d9dc82de
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-09-02-009847-a.
ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №51 від 17.09.2025 р. було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ».
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ».
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Фактичні обставини
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №51 від 17.09.2025 р. (далі – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ».
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ»
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №51 від 17.09.2025 р. Замовник встановив наступне:
«Під час розгляду документів, які оприлюднені ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" на виконання протоколу уповноваженої особи від 15.09.2025 в електронній системі закупівель, було з’ясовано наступне.
На виконання п. 1 розділу 1 Додатку 2 тендерної документації уповноваженою особою було запропоновано ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" надати «Оновлену довідку в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічного предмету закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації) та Копії аналогічних договорів щодо постачання товарів аналогічних предмету закупівлі, визначеному даною тендерною документацією та копії документів щодо їх виконання (видаткові накладні), які відповідають довідці».
У розділі 1 Додатку 2 тендерної документації Замовником визначено, серед іншого, наступне:
«Під аналогічними слід розуміти договори з предметом закупівлі, аналогічному зазначеному в даній тендерній документації. Під аналогічним предметом закупівлі слід розуміти – комутатори за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 (CPV) 32420000-3 «Мережеве обладнання».
Учасником надано оновлену довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічного предмету закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації), яка містить інформацію про виконання 2 договорів. На підтвердження даної довідки надано копії 2 договорів та документи щодо їх виконання.
При розгляді даних документів встановлено, що Учасником надано копію договору № 108 від 14.08.2024, укладеного з Військовою частиною А4698, щодо закупівлі Точки доступу UBIQUITI AF-5XHD, що не відповідає вимогам Замовника.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
У зв’язку з викладеним вище,
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями по предмету закупівлі «Комутатори Cisco Catalyst серії C1300 або еквівалент» (код ДК 021:2015 — 32420000-3 «Мережеве обладнання») — ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ» (код ЄДРПОУ – 41944852) згідно абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель, тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей).»
Скаржник повністю не погоджується із даним рішення, у зв’язку з чим подає цю скаргу з наступних підстав.
Згідно вимоги пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації:
№ Кваліфікаційна вимога Умови та формат надання документального підтвердження
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) 1.1. Довідка в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічного предмету закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації).
1.2. Копії аналогічних договорів щодо постачання товарів аналогічних предмету закупівлі, визначеному даною тендерною документацією та копії документів щодо їх виконання (видаткові накладні на суму договору з урахуванням внесених змін).
«* Під аналогічним слід розуміти договір з предметом закупівлі, аналогічному зазначеному в даній тендерній документації. Під аналогічним предметом закупівлі слід розуміти – комутатори за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 (CPV) 32420000- 3 «Мережеве обладнання».»
15.09.2025 р. об 17:47 год. Замовник висунув вимогу в електронну систему закупівель до Скаржника, де чітко вказав:
«ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" надати: - Оновлену довідку в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічного предмету закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації) та Копії аналогічних договорів щодо постачання товарів аналогічних предмету закупівлі, визначеному даною тендерною документацією та копії документів щодо їх виконання (видаткові накладні), які відповідають довідці».
ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" повністю виконали зазначену вимогу та виправили заявлені невідповідності. Так, 16 вересня 2025 об 15:58 год. Скаржник надав шляхом завантаження в електронну систему закупівель:
• Довідку про досвід виконання аналогічного договору. В даній довідці вказано про наявність 2-ох аналогічних договорів:
- Договір №22Т від 19.10.2023 р.
- Договір №108 від 14.08.2024 р.
Також, на підтвердження інформації зазначеної в довідці ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" надають на виправлення невідповідностей наступні документи:
• Договір №22Т від 19.10.2023 року.
• Видаткова накладна № 1744 від 20 жовтня 2023 року до Договору №22Т від 19.10.2023 р.
• Договір №108 про закупівлю товару від 14 серпня 2024 р.
• Видаткова накладна №1418/1231 від 28 серпня 2024 р. до Договору №108 від 14.08.2024 р.
• Акт приймання-передавання товару за Договором №108 від 14.08.2024 р.
Таким чином, Скаржник - ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" повністю виконав вимогу про усунення невідповідностей та дотримався вимоги пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації.
Предмет аналогічних договорів наданих Скаржником Замовнику повністю відповідає вимозі пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації. Адже, предметом аналогічних договорів є мережеве обладнання в тому числі комутатори.
Так, у наданому Скаржником Договорі №22Т від 19.10.2023 року предметом цього договору є «ДК 021:2015 32420000-3 «Мережеве обладнання» (Комутатор 8-портовий, Комутатор 16-портовий, Комутатор 24-портовий Бездротовий маршрутизатор (роутер) №1, Бездротовий маршрутизатор (роутер) №2, Кабель мережевий (вита пара), Конектор RJ45 (упаковка))»:
Також, у наданому Скаржником Договорі №108 про закупівлю товару від 14 серпня 2024 р. предметом закупівлі виступає код ДК 021:2015 32420000-3 «Мережеве обладнання», Точка доступу WI-FI UBIQUITI AF-5XHD. У сфері публічних закупівель точки доступу, маршрутизатори та комутатори відносяться саме до коду 32420000-3 «Мережеве обладнання». Це обґрунтовується тим, що всі вони є різновидами мережевої апаратури, незалежно від способу реалізації передачі даних (дротова чи бездротова).
Обидва пристрої виконують ідентичне завдання — забезпечують обмін даними між різними сегментами мережі. Таким чином, обидва пристрої виконують одну спільну функцію — забезпечення передачі даних у мережевій інфраструктурі. Вони є взаємодоповнюючими елементами мережевих рішень, що підтверджує їх належність до однієї групи.
Звертаємо увагу Органу оскарження, що Замовник у ТД не вимагав мінімальної кількості аналогічних договорів (наприклад, «не менше двох»), така вимога перед учасником не ставилась. Скаржник надав 2 аналогічні договори на підтвердження кваліфікаційних критеріїв тендерної документації, які на думку Скаржника повністю відповідають вимогам тендерної документації щодо його предметності та щодо визначення «аналогічності» таких договорів. Відтак, навіть один належний договір, що підтверджує постачання комутаторів за кодом 32420000-3, виконує кваліфікаційну вимогу повністю. Додаткове надання другого договору (з точкою доступу) не нівелює факт відповідності першого договору.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, щодо відхилення нашої тендерної пропозиції, адже нами у встановлений 24-годинний строк було надано усі запитані документи (оновлену довідку і копії договорів з накладними/актом).
Код ДК 021:2015 32420000-3 «Мережеве обладнання» охоплює широку номенклатуру мережевих пристроїв, зокрема комутатори, маршрутизатори, точки доступу/радіомости. У ТД саме код CPV використано як визначальну ознаку «аналогічності».
Відповідно до ст. 5 Закону замовник забезпечує максимальну конкуренцію, об’єктивність та недискримінацію учасників. Відхилення пропозиції учасника, який надав щонайменше один бездоганно аналогічний договір (комутатори за 32420000-3), є непропорційним втручанням у право на участь та порушує баланс між метою перевірки та наслідками (відхиленням).
Ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» дозволяє встановлювати кваліфікаційні критерії лише в межах, необхідних для підтвердження спроможності учасника. Скаржник таку спроможність довів договором на постачання комутаторів.
Пункт 43 Особливостей передбачає можливість усунути невідповідності (у т.ч. відсутність окремих документів/інформації) протягом не менше 24 год. Скаржник своєчасно усунув невідповідності, надавши оновлену довідку та комплект підтвердних документів.
Згідно з тендерною документацією, «аналогічний предмет закупівлі» визначено як комутатори за кодом ДК 021:2015 — 32420000-3 «Мережеве обладнання». Вживання коду CPV як кваліфікуючої ознаки означає, що аналогічність встановлюється за класифікаційною належністю товару до однієї номенклатурної групи «мережеве обладнання», яка охоплює, окрім комутаторів, інші мережеві пристрої (у т.ч. точки доступу/радіомости). Таким чином, наданий Скаржником Договір №22Т (комутатори за кодом 32420000-3) повністю відповідає визначенню «аналогічного», а Договір №108 (точка доступу в межах того ж коду) не спростовує, а навпаки підсилює кваліфікацію. Будь-яке додаткове «звуження» аналогічності лише до буквального слова «комутатор» після факту суперечить принципу правової визначеності.
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» покладає на замовника обов’язок забезпечувати недискримінацію учасників, об’єктивність та неупередженість. Стаття 22 забороняє формулювання вимог, що допускають двозначне тлумачення або зміну підходу під час оцінки. Оскільки Замовник сам визначив «аналогічність» через CPV 32420000-3, посилання у відхиленні на інше, вужче розуміння (вимога, щоб кожен договір був строго на «комутатори») є виходом за межі встановленого ТД критерію і порушує ст. 5, 22 Закону.
Правозастосування у сфері закупівель має відповідати принципу пропорційності: обмеження прав учасника допустимі лише настільки, наскільки це необхідно для досягнення мети перевірки. Коли учасник подав щонайменше один беззаперечно «аналогічний» договір (комутатори за 32420000-3), відхилення через інший додатково наданий договір у межах тієї ж CPV-групи виглядає як надмірний та формалістичний підхід, що звужує конкуренцію всупереч ст. 5 Закону.
Сукупність наведених норм і фактів підтверджує, що:
- Скаржник своєчасно та повністю усунув невідповідності за п. 43 Особливостей;
- подав належні докази досвіду постачання «аналогічного предмета закупівлі», принаймні одним договором на комутатори за CPV 32420000-3.
Відхилення пропозиції Скаржника здійснене Замовником із підстав, які не передбачені тендерною документацією та не відповідають положенням Особливостей і Закону України «Про публічні закупівлі». Таке рішення є юридично необґрунтованим, дискримінаційним та таким, що порушує принципи добросовісної конкуренції, рівного доступу та об’єктивної оцінки пропозицій.
Отже, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ» є юридично необґрунтованим, безпідставним і таким, що повинно бути скасовано, а тендерна пропозиція Скаржника має бути повторно розглянута Замовником відповідно до вимог Закону та Особливостей. Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від №51 від 17.09.2025 р.
Замовником було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі UA-2025-09-02-009847-a.
ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником. Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №51 від 17.09.2025 р. було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ».
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ».
Скаржник вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників.
Фактичні обставини
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №51 від 17.09.2025 р. (далі – Протокол відхилення) було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ».
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо неправомірного відхилення ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ»
У протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою №51 від 17.09.2025 р. Замовник встановив наступне:
«Під час розгляду документів, які оприлюднені ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" на виконання протоколу уповноваженої особи від 15.09.2025 в електронній системі закупівель, було з’ясовано наступне.
На виконання п. 1 розділу 1 Додатку 2 тендерної документації уповноваженою особою було запропоновано ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" надати «Оновлену довідку в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічного предмету закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації) та Копії аналогічних договорів щодо постачання товарів аналогічних предмету закупівлі, визначеному даною тендерною документацією та копії документів щодо їх виконання (видаткові накладні), які відповідають довідці».
У розділі 1 Додатку 2 тендерної документації Замовником визначено, серед іншого, наступне:
«Під аналогічними слід розуміти договори з предметом закупівлі, аналогічному зазначеному в даній тендерній документації. Під аналогічним предметом закупівлі слід розуміти – комутатори за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 (CPV) 32420000-3 «Мережеве обладнання».
Учасником надано оновлену довідку про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічного предмету закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації), яка містить інформацію про виконання 2 договорів. На підтвердження даної довідки надано копії 2 договорів та документи щодо їх виконання.
При розгляді даних документів встановлено, що Учасником надано копію договору № 108 від 14.08.2024, укладеного з Військовою частиною А4698, щодо закупівлі Точки доступу UBIQUITI AF-5XHD, що не відповідає вимогам Замовника.
Відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
У зв’язку з викладеним вище,
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями по предмету закупівлі «Комутатори Cisco Catalyst серії C1300 або еквівалент» (код ДК 021:2015 — 32420000-3 «Мережеве обладнання») — ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ» (код ЄДРПОУ – 41944852) згідно абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель, тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей).»
Скаржник повністю не погоджується із даним рішення, у зв’язку з чим подає цю скаргу з наступних підстав.
Згідно вимоги пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації:
№ Кваліфікаційна вимога Умови та формат надання документального підтвердження
1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) 1.1. Довідка в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічного предмету закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації).
1.2. Копії аналогічних договорів щодо постачання товарів аналогічних предмету закупівлі, визначеному даною тендерною документацією та копії документів щодо їх виконання (видаткові накладні на суму договору з урахуванням внесених змін).
«* Під аналогічним слід розуміти договір з предметом закупівлі, аналогічному зазначеному в даній тендерній документації. Під аналогічним предметом закупівлі слід розуміти – комутатори за кодом національного класифікатора України ДК 021:2015 (CPV) 32420000- 3 «Мережеве обладнання».»
15.09.2025 р. об 17:47 год. Замовник висунув вимогу в електронну систему закупівель до Скаржника, де чітко вказав:
«ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" надати: - Оновлену довідку в довільній формі про наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічного предмету закупівлі, який зазначено в даній тендерній документації) та Копії аналогічних договорів щодо постачання товарів аналогічних предмету закупівлі, визначеному даною тендерною документацією та копії документів щодо їх виконання (видаткові накладні), які відповідають довідці».
ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" повністю виконали зазначену вимогу та виправили заявлені невідповідності. Так, 16 вересня 2025 об 15:58 год. Скаржник надав шляхом завантаження в електронну систему закупівель:
• Довідку про досвід виконання аналогічного договору. В даній довідці вказано про наявність 2-ох аналогічних договорів:
- Договір №22Т від 19.10.2023 р.
- Договір №108 від 14.08.2024 р.
Також, на підтвердження інформації зазначеної в довідці ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" надають на виправлення невідповідностей наступні документи:
• Договір №22Т від 19.10.2023 року.
• Видаткова накладна № 1744 від 20 жовтня 2023 року до Договору №22Т від 19.10.2023 р.
• Договір №108 про закупівлю товару від 14 серпня 2024 р.
• Видаткова накладна №1418/1231 від 28 серпня 2024 р. до Договору №108 від 14.08.2024 р.
• Акт приймання-передавання товару за Договором №108 від 14.08.2024 р.
Таким чином, Скаржник - ТОВ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" повністю виконав вимогу про усунення невідповідностей та дотримався вимоги пункту 1 Додатку 2 до тендерної документації.
Предмет аналогічних договорів наданих Скаржником Замовнику повністю відповідає вимозі пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації. Адже, предметом аналогічних договорів є мережеве обладнання в тому числі комутатори.
Так, у наданому Скаржником Договорі №22Т від 19.10.2023 року предметом цього договору є «ДК 021:2015 32420000-3 «Мережеве обладнання» (Комутатор 8-портовий, Комутатор 16-портовий, Комутатор 24-портовий Бездротовий маршрутизатор (роутер) №1, Бездротовий маршрутизатор (роутер) №2, Кабель мережевий (вита пара), Конектор RJ45 (упаковка))»:
Також, у наданому Скаржником Договорі №108 про закупівлю товару від 14 серпня 2024 р. предметом закупівлі виступає код ДК 021:2015 32420000-3 «Мережеве обладнання», Точка доступу WI-FI UBIQUITI AF-5XHD. У сфері публічних закупівель точки доступу, маршрутизатори та комутатори відносяться саме до коду 32420000-3 «Мережеве обладнання». Це обґрунтовується тим, що всі вони є різновидами мережевої апаратури, незалежно від способу реалізації передачі даних (дротова чи бездротова).
Обидва пристрої виконують ідентичне завдання — забезпечують обмін даними між різними сегментами мережі. Таким чином, обидва пристрої виконують одну спільну функцію — забезпечення передачі даних у мережевій інфраструктурі. Вони є взаємодоповнюючими елементами мережевих рішень, що підтверджує їх належність до однієї групи.
Звертаємо увагу Органу оскарження, що Замовник у ТД не вимагав мінімальної кількості аналогічних договорів (наприклад, «не менше двох»), така вимога перед учасником не ставилась. Скаржник надав 2 аналогічні договори на підтвердження кваліфікаційних критеріїв тендерної документації, які на думку Скаржника повністю відповідають вимогам тендерної документації щодо його предметності та щодо визначення «аналогічності» таких договорів. Відтак, навіть один належний договір, що підтверджує постачання комутаторів за кодом 32420000-3, виконує кваліфікаційну вимогу повністю. Додаткове надання другого договору (з точкою доступу) не нівелює факт відповідності першого договору.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника, щодо відхилення нашої тендерної пропозиції, адже нами у встановлений 24-годинний строк було надано усі запитані документи (оновлену довідку і копії договорів з накладними/актом).
Код ДК 021:2015 32420000-3 «Мережеве обладнання» охоплює широку номенклатуру мережевих пристроїв, зокрема комутатори, маршрутизатори, точки доступу/радіомости. У ТД саме код CPV використано як визначальну ознаку «аналогічності».
Відповідно до ст. 5 Закону замовник забезпечує максимальну конкуренцію, об’єктивність та недискримінацію учасників. Відхилення пропозиції учасника, який надав щонайменше один бездоганно аналогічний договір (комутатори за 32420000-3), є непропорційним втручанням у право на участь та порушує баланс між метою перевірки та наслідками (відхиленням).
Ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» дозволяє встановлювати кваліфікаційні критерії лише в межах, необхідних для підтвердження спроможності учасника. Скаржник таку спроможність довів договором на постачання комутаторів.
Пункт 43 Особливостей передбачає можливість усунути невідповідності (у т.ч. відсутність окремих документів/інформації) протягом не менше 24 год. Скаржник своєчасно усунув невідповідності, надавши оновлену довідку та комплект підтвердних документів.
Згідно з тендерною документацією, «аналогічний предмет закупівлі» визначено як комутатори за кодом ДК 021:2015 — 32420000-3 «Мережеве обладнання». Вживання коду CPV як кваліфікуючої ознаки означає, що аналогічність встановлюється за класифікаційною належністю товару до однієї номенклатурної групи «мережеве обладнання», яка охоплює, окрім комутаторів, інші мережеві пристрої (у т.ч. точки доступу/радіомости). Таким чином, наданий Скаржником Договір №22Т (комутатори за кодом 32420000-3) повністю відповідає визначенню «аналогічного», а Договір №108 (точка доступу в межах того ж коду) не спростовує, а навпаки підсилює кваліфікацію. Будь-яке додаткове «звуження» аналогічності лише до буквального слова «комутатор» після факту суперечить принципу правової визначеності.
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» покладає на замовника обов’язок забезпечувати недискримінацію учасників, об’єктивність та неупередженість. Стаття 22 забороняє формулювання вимог, що допускають двозначне тлумачення або зміну підходу під час оцінки. Оскільки Замовник сам визначив «аналогічність» через CPV 32420000-3, посилання у відхиленні на інше, вужче розуміння (вимога, щоб кожен договір був строго на «комутатори») є виходом за межі встановленого ТД критерію і порушує ст. 5, 22 Закону.
Правозастосування у сфері закупівель має відповідати принципу пропорційності: обмеження прав учасника допустимі лише настільки, наскільки це необхідно для досягнення мети перевірки. Коли учасник подав щонайменше один беззаперечно «аналогічний» договір (комутатори за 32420000-3), відхилення через інший додатково наданий договір у межах тієї ж CPV-групи виглядає як надмірний та формалістичний підхід, що звужує конкуренцію всупереч ст. 5 Закону.
Сукупність наведених норм і фактів підтверджує, що:
- Скаржник своєчасно та повністю усунув невідповідності за п. 43 Особливостей;
- подав належні докази досвіду постачання «аналогічного предмета закупівлі», принаймні одним договором на комутатори за CPV 32420000-3.
Відхилення пропозиції Скаржника здійснене Замовником із підстав, які не передбачені тендерною документацією та не відповідають положенням Особливостей і Закону України «Про публічні закупівлі». Таке рішення є юридично необґрунтованим, дискримінаційним та таким, що порушує принципи добросовісної конкуренції, рівного доступу та об’єктивної оцінки пропозицій.
Отже, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ» є юридично необґрунтованим, безпідставним і таким, що повинно бути скасовано, а тендерна пропозиція Скаржника має бути повторно розглянута Замовником відповідно до вимог Закону та Особливостей. Просимо Орган оскарження, відновити порушені права Скаржника, шляхом скасування незаконного Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від №51 від 17.09.2025 р.
×
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол розгляду 51.pdf
-
-
Назва доказу:
Належний договір про аналогічний досвід 2
-
Повʼязаний документ:
Договір 22Т.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка про аналогічний досвід
-
Повʼязаний документ:
Довідка про досвід виконання аналогічних договорів.pdf
-
-
Назва доказу:
Належний договір про аналогічний досвід 1
-
Повʼязаний документ:
Військова частина А4698.pdf
-
-
Назва доказу:
Видаткова накладна до аналогічного договору 1
-
Повʼязаний документ:
Видаткова накладна А4698 №1418 від 28 серпня 2024 року (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Видаткова накладна до аналогічного договору 2
-
Повʼязаний документ:
Видаткова накладна №1744 від 20.10.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга електронному форматі
-
Повʼязаний документ:
Скарга__UA-2025-09-02-009847-a.docx
-
-
Назва доказу:
Скарга підписана
-
Повʼязаний документ:
Скарга__UA-2025-09-02-009847-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ" просить: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Встановити органом оскарження наявність порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі: «Комутатори Cisco Catalyst серії C1300 або еквівалент (згідно коду ДК 021:2015 – 32420000-3 – Мережеве обладнання)», ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-02-009847-a. 3. Зобов’язати Замовника - Територіальне управління БЕБ у Полтавській області – скасувати Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №51 від 17.09.2025 р. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо. 1. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ) 2. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text 3. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від №51 від 17.09.2025 р. 4. Довідка про досвід виконання аналогічного договору. 5. Договір №22Т від 19.10.2023 року. 6. Видаткова накладна № 1744 від 20 жовтня 2023 року до Договору №22Т від 19.10.2023 р. 7. Договір №108 про закупівлю товару від 14 серпня 2024 р. 8. Видаткова накладна №1418/1231 від 28 серпня 2024 р. до Договору №108 від 14.08.2024 р. 9. Акт приймання-передавання товару за Договором №108 від 14.08.2024 р.
Запити Органу оскарження
Номер:
76f29a3df82943d2a1f75667e7efbb53
Тема запиту:
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника
Текст запиту:
Пояснення по суті скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМПЛЕКСНІ РІШЕННЯ МЕРЕЖ» від 19.09.2025 щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції згідно абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Дата опублікування:
24.09.2025 17:06