• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Господарські товари

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 9 днів назад

147 900.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 02.09.2025 15:49 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі

Номер: 0d51705854b9444ca9f82210fe3eb2dc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-02-009650-a.c2
Назва: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 15.10.2025 р. №228/юр/25.
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.10.2025 14:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.10.2025 14:55
Дата виконання рішення Замовником: 30.10.2025 15:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 14.10.2025 № 14/10/2025 (далі – Рішення), згідно з яким відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.10.2025 №16103-р/пк-пз зобов’язано Ліцей № 141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг» Дніпровського району м. Києва скасувати Рішення. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 14.10.2025 № 14/10/2025.
Автор: ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", Ігор 380673873633 yurist2@ukrpap.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c309d73ed24d4b6e958ae558d381819b
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.

Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги при неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Однак жодних вимог до таких дій зазначена норма не містить.
Водночас в даному випадку відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі зазначає «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Під час проведення відкритих торгів замовник повинен керуватися відповідними строками визначеними Законом з урахуванням Особливостей, а саме: Замовник має п'ять робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, з можливістю продовження строку до 20 робочих днів за наявності аргументованих підстав. Неможливо усунути порушення, що виникло внаслідок недотримання строків розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.».
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.2 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.

Необхідно зазначити, що:
1. 10.09.2025 року відбулось розкриття тендерних пропозицій.
22.09.2025 року Замовник опублікував протокол № 22/09/2025 від 22.09.2025 року про відміну Закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 47 Особливостей.
Тобто, в період між цими подіями пройшло вже 7 робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
2. 26.09.2025 року Скаржник подав Скаргу від 26.09.2025 р. №199/юр/25 на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі.
07.10.2025 р. Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 15194-р/пкпз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-Виробнича Група Український папір" (код ЄДРПОУ: 43977041) від 26 вересня 2025 № UA-2025-09-02-009650-a.a1, Комісія постановила зобов'язати Ліцей № 141 "Освітні ресурси та технологічний тренінг" Дніпровського району м. Києва (код ЄДРПОУ: 40011636) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі - "Господарські товари", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-02-009650-a.

Тобто, відповідно до п.67 Особливостей розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду, та в період між відміною закупівлі і подачею Скаржником Скарги на цю ж відміну пройшло 3 робочих дні.
3. 14.10.2025 року Замовник знову відміняє свою закупівлю протоколом від 14.10.2025 року № 14/10/2025 на що, Скаржник знову подає Скаргу № 228/юр/25 від 15.10.2025р. на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі.
Тобто, в період між прийнятим рішенням № 15194-р/пкпз від 07.10.2025р. та відміною закупівлі від 14.10.2025 року пройшло 4 робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Отже, враховуючи викладене вище, станом на 15.10.2025 р. Замовник мав і має ще достатньо часу для здійснення розгляду тендерної пропозиції Скаржника, оскільки Замовник має право продовжити строк розгляду пропозицій, яке передбачене законодавством, однак він ним не скористався без об’єктивних причин, натомість повторно відмінив закупівлю, фактично ухиляючись від проведення належного розгляду тендерної пропозиції Скаржника.
Таким чином, посилання Замовника на пропуск строків розгляду тендерних пропозицій є формальним та свідчить про халатне ставлення до виконання процедурних дій, що ставить під сумнів добросовісність його дій як Замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009650-a.

Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 601-р/пк-пз від 10.01.2024 та № 15365-р/пк-пз від 26.09.2023р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі

Номер: ab4504307ed041a195f3cb006cdd5566
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-02-009650-a.a1
Назва: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 26.09.2025 р. №199/юр/25.
Дата розгляду скарги: 07.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.09.2025 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 10.10.2025 12:09
Дата виконання рішення Замовником: 13.10.2025 11:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ) 13.10.2025 м. Київ № 13/10 уповноваженої особи Порядок денний: 1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі Господарські товари, 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-09-02-009650-а. Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 22.09.2025 № 22/09/2025 (далі – Рішення), згідно з яким відповідно до підпункту 3 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.10.2025 №15194-р/пк-пз зобов’язано Ліцей № 141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг» Дніпровського району м. Києва скасувати Рішення. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати Рішення від 22.09.2025 № 22/09/2025. Уповноважена особа Ганна БОЛБОТ
Автор: ТОВ "ТВГ УКРАЇНСЬКИЙ ПАПІР", Ігор 380673873633 yurist2@ukrpap.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c01793fbac544a2783ed972ee72fee8c
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.

По перше, відповідно до пункту 14 Особливостей, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено річний план UA-P-2025-09-02-011731-a, у якому зазначено, зокрема, джерело фінансування закупівлі: Місцевий бюджет; Код класифікації видатків: ТПКВКМБ: 1021 – Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету; Сума: 147 900,00 UAH. Водночас, жодних змін до річного плану, як це передбачено частиною першою статті 4 Закону, Замовником не було внесено та оприлюднено, що свідчить про відсутність дійсного факту скорочення обсягу видатків.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.3 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.
По-друге, Скаржнику взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже Документація та законодавство України передбачають внесення змін до договору, який буде укладено з переможцем закупівлі, у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009650-a.

Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 186-р/пк-пз від 03.01.2024 р. та №1001-р/пк-пз від 22.01.2025р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження