-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Господарські товари
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 9 днів назад
147 900.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
02.09.2025 15:49 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Номер:
0d51705854b9444ca9f82210fe3eb2dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-02-009650-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 15.10.2025 р. №228/юр/25.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.10.2025 № 16103.pdf 28.10.2025 16:26
- рішення від 27.10.2025 № 16103.pdf 30.10.2025 14:55
- рішення від 17.10.2025 № 15699.pdf 17.10.2025 14:51
- sign.p7s 15.10.2025 15:04
- Скарга від 15.10.2025.docx 15.10.2025 15:03
- Скарга від 15.10.2025.pdf.asice.zip 15.10.2025 15:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.10.2025 16:08
Дата розгляду скарги:
27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.10.2025 14:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.10.2025 14:55
Дата виконання рішення Замовником:
30.10.2025 15:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 14.10.2025 № 14/10/2025 (далі – Рішення), згідно з яким відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.10.2025 №16103-р/пк-пз зобов’язано Ліцей № 141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг» Дніпровського району м. Києва скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 14.10.2025 № 14/10/2025.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c309d73ed24d4b6e958ae558d381819b
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги при неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Однак жодних вимог до таких дій зазначена норма не містить.
Водночас в даному випадку відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі зазначає «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Під час проведення відкритих торгів замовник повинен керуватися відповідними строками визначеними Законом з урахуванням Особливостей, а саме: Замовник має п'ять робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, з можливістю продовження строку до 20 робочих днів за наявності аргументованих підстав. Неможливо усунути порушення, що виникло внаслідок недотримання строків розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.».
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.2 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.
Необхідно зазначити, що:
1. 10.09.2025 року відбулось розкриття тендерних пропозицій.
22.09.2025 року Замовник опублікував протокол № 22/09/2025 від 22.09.2025 року про відміну Закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 47 Особливостей.
Тобто, в період між цими подіями пройшло вже 7 робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
2. 26.09.2025 року Скаржник подав Скаргу від 26.09.2025 р. №199/юр/25 на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі.
07.10.2025 р. Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 15194-р/пкпз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-Виробнича Група Український папір" (код ЄДРПОУ: 43977041) від 26 вересня 2025 № UA-2025-09-02-009650-a.a1, Комісія постановила зобов'язати Ліцей № 141 "Освітні ресурси та технологічний тренінг" Дніпровського району м. Києва (код ЄДРПОУ: 40011636) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі - "Господарські товари", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-02-009650-a.
Тобто, відповідно до п.67 Особливостей розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду, та в період між відміною закупівлі і подачею Скаржником Скарги на цю ж відміну пройшло 3 робочих дні.
3. 14.10.2025 року Замовник знову відміняє свою закупівлю протоколом від 14.10.2025 року № 14/10/2025 на що, Скаржник знову подає Скаргу № 228/юр/25 від 15.10.2025р. на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі.
Тобто, в період між прийнятим рішенням № 15194-р/пкпз від 07.10.2025р. та відміною закупівлі від 14.10.2025 року пройшло 4 робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Отже, враховуючи викладене вище, станом на 15.10.2025 р. Замовник мав і має ще достатньо часу для здійснення розгляду тендерної пропозиції Скаржника, оскільки Замовник має право продовжити строк розгляду пропозицій, яке передбачене законодавством, однак він ним не скористався без об’єктивних причин, натомість повторно відмінив закупівлю, фактично ухиляючись від проведення належного розгляду тендерної пропозиції Скаржника.
Таким чином, посилання Замовника на пропуск строків розгляду тендерних пропозицій є формальним та свідчить про халатне ставлення до виконання процедурних дій, що ставить під сумнів добросовісність його дій як Замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009650-a.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 601-р/пк-пз від 10.01.2024 та № 15365-р/пк-пз від 26.09.2023р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Даною нормою визначено, що замовник може відмінити відкриті торги при неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Однак жодних вимог до таких дій зазначена норма не містить.
Водночас в даному випадку відміна повинна бути аргументовано та документально підтвердженою. Зокрема, замовник в кожному конкретному випадку повинен довести, неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
Однак, у даному випадку Замовник у Протоколі зазначає «Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Під час проведення відкритих торгів замовник повинен керуватися відповідними строками визначеними Законом з урахуванням Особливостей, а саме: Замовник має п'ять робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, з можливістю продовження строку до 20 робочих днів за наявності аргументованих підстав. Неможливо усунути порушення, що виникло внаслідок недотримання строків розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.».
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.2 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.
Необхідно зазначити, що:
1. 10.09.2025 року відбулось розкриття тендерних пропозицій.
22.09.2025 року Замовник опублікував протокол № 22/09/2025 від 22.09.2025 року про відміну Закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 47 Особливостей.
Тобто, в період між цими подіями пройшло вже 7 робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
2. 26.09.2025 року Скаржник подав Скаргу від 26.09.2025 р. №199/юр/25 на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі.
07.10.2025 р. Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 15194-р/пкпз, згідно з яким, за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-Виробнича Група Український папір" (код ЄДРПОУ: 43977041) від 26 вересня 2025 № UA-2025-09-02-009650-a.a1, Комісія постановила зобов'язати Ліцей № 141 "Освітні ресурси та технологічний тренінг" Дніпровського району м. Києва (код ЄДРПОУ: 40011636) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі - "Господарські товари", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-02-009650-a.
Тобто, відповідно до п.67 Особливостей розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною десятою статті 29 Закону і абзацом четвертим пункту 49 цих особливостей. Перебіг зазначених строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду, та в період між відміною закупівлі і подачею Скаржником Скарги на цю ж відміну пройшло 3 робочих дні.
3. 14.10.2025 року Замовник знову відміняє свою закупівлю протоколом від 14.10.2025 року № 14/10/2025 на що, Скаржник знову подає Скаргу № 228/юр/25 від 15.10.2025р. на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі.
Тобто, в період між прийнятим рішенням № 15194-р/пкпз від 07.10.2025р. та відміною закупівлі від 14.10.2025 року пройшло 4 робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Отже, враховуючи викладене вище, станом на 15.10.2025 р. Замовник мав і має ще достатньо часу для здійснення розгляду тендерної пропозиції Скаржника, оскільки Замовник має право продовжити строк розгляду пропозицій, яке передбачене законодавством, однак він ним не скористався без об’єктивних причин, натомість повторно відмінив закупівлю, фактично ухиляючись від проведення належного розгляду тендерної пропозиції Скаржника.
Таким чином, посилання Замовника на пропуск строків розгляду тендерних пропозицій є формальним та свідчить про халатне ставлення до виконання процедурних дій, що ставить під сумнів добросовісність його дій як Замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009650-a.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 601-р/пк-пз від 10.01.2024 та № 15365-р/пк-пз від 26.09.2023р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором №UA-2025-09-02-009650-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
9e964f46f1ab4616a5db42c6b020a22f
Тема запиту:
пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Пояснення по суті скарги UA-2025-09-02-009650-a
Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-Виробнича Група Український папір»
Ліцей № 141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг» Дніпровського району м. Києва (Ліцей № 141 «ОРТ» м. Києва) (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за кодом
ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (Господарські товари), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-02-009650-a (далі – процедура закупівлі).
14.10.2025 р. Замовником оприлюднений в електронній системі закупівель «Prozorro» протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 14.10.2025 р. № 14/10/2025 (надалі – Протокол), яким відмінено торги на підставі підпункту 2 пункту 50.
Водночас, учасник Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-Виробнича Група Український папір» (далі – Скаржник), не погоджуючись з таким рішення Замовника, 15 жовтня 2025 року подав скаргу до органу оскарження (UA-2025-09-02-009650-a.c2), в якій просить зобов'язати Замовника скасувати рішення щодо відміни даної процедури закупівлі.
Керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), повідомляємо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) про наступне.
Аукціон відбувся 10.09.2025 року о 15:35. Під час проведення відкритих торгів замовник повинен керуватися відповідними строками визначеними Законом з урахуванням Особливостей, а саме: Замовник має п'ять робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, з можливістю продовження строку до 20 робочих днів за наявності аргументованих підстав. Протягом п’яти робочих днів тендерна пропозиція розглянута не була. Продовження строку до 20 робочих днів за наявності аргументованих підстав не відбулося. Тобто по факту останнім п’ятим робочим днем для розгляду тендерної пропозиції було 17.09.2025 року.
Враховуючи те, що Замовником прийнято рішення 22.09.2025 року (далі - Рішення) про скорочення обсягу видатків на закупівлю господарських товарів, відповідно протягом одного робочого дня Замовник повідомив про це в електронній системі, що відповідно до підпункту 3 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Електронною системою не передбачено зазначати декілька підстав відміни закупівлі, хоча станом на 22.09.2025 року вже була нова підстава на відміну торгів
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.10.2025 №15194-р/пк-пз зобов’язано Ліцей № 141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг» Дніпровського району м. Києва скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Замовником було прийнято скасувати Рішення від 22.09.2025 № 22/09/2025.
Таким чином, виконавши рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.10.2025 №15194-р/пк-пз, щодо відміни торгів на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей, Замовник не може вирішити або виправити порушення щодо строків розгляду пропозиції Учасника переможця аукціону, яке закінчилося 17.09.2025 року, саме тому 14.10.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель «Prozorro» протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 14.10.2025 р. № 14/10/2025, яким відмінено торги на підставі підпункту 2 пункту 50.
Щодо підтвердження жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника, хочемо зазначити, що перебіг закупівлі є відкритим в електронній системі закупівель. Строки визначені Законом з урахуванням Особливостей та їх дотримання можна проаналізувати відповідно безпосередньо в електронній системі закупівель. Порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель в частині строків розгляду тендерної пропозиції Учасника відбулося - Замовник має виправити порушення
З огляду на все вищевикладене, просимо Комісію відмовити Скаржнику в задоволенні його скарги в повному обсязі.
Дата опублікування:
15.10.2025 18:38
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Номер:
ab4504307ed041a195f3cb006cdd5566
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-02-009650-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
ТОВ "ТВГ Український папір" подає скаргу від 26.09.2025 р. №199/юр/25.
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 26.09.2025 10:41
- Наказ.pdf 26.09.2025 10:40
- Скарга від 26.09.2025.pdf.asice.zip 26.09.2025 10:40
- Витяг ЄДР 28.07.2025.pdf 26.09.2025 10:40
- Скарга від 26.09.2025.docx 26.09.2025 10:40
- Протокол № 10 Загальних зборів учасників від 10.07.2025.pdf 26.09.2025 10:40
- Рішення від 07.10.2025 № 15194.pdf 10.10.2025 12:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.10.2025 № 15194.pdf 08.10.2025 13:25
- Рішення від 29.09.2025 № 14728.pdf 29.09.2025 14:47
- Пояснення_по_суті_скарги_.docx 30.09.2025 15:20
- Пояснення по суті скарги.pdf 30.09.2025 15:20
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.09.2025 11:14
Дата розгляду скарги:
07.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.09.2025 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.10.2025 12:09
Дата виконання рішення Замовником:
13.10.2025 11:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ (ПРОТОКОЛ)
13.10.2025 м. Київ № 13/10
уповноваженої особи
Порядок денний:
1. Про скасування рішення, прийнятого під час проведення процедури закупівлі Господарські товари, 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля), на підставі частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-09-02-009650-а.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення від 22.09.2025 № 22/09/2025 (далі – Рішення), згідно з яким відповідно до підпункту 3 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.10.2025 №15194-р/пк-пз зобов’язано Ліцей № 141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг» Дніпровського району м. Києва скасувати Рішення.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 22.09.2025 № 22/09/2025.
Уповноважена особа
Ганна БОЛБОТ
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c01793fbac544a2783ed972ee72fee8c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
З рішенням Замовника про відміну тендеру не погоджуємось, вважаємо його протиправним, дискримінаційним, прийнятими з грубим порушенням правових норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель з наступних підстав.
По перше, відповідно до пункту 14 Особливостей, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено річний план UA-P-2025-09-02-011731-a, у якому зазначено, зокрема, джерело фінансування закупівлі: Місцевий бюджет; Код класифікації видатків: ТПКВКМБ: 1021 – Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету; Сума: 147 900,00 UAH. Водночас, жодних змін до річного плану, як це передбачено частиною першою статті 4 Закону, Замовником не було внесено та оприлюднено, що свідчить про відсутність дійсного факту скорочення обсягу видатків.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.3 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.
По-друге, Скаржнику взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже Документація та законодавство України передбачають внесення змін до договору, який буде укладено з переможцем закупівлі, у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009650-a.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 186-р/пк-пз від 03.01.2024 р. та №1001-р/пк-пз від 22.01.2025р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
По перше, відповідно до пункту 14 Особливостей, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Згідно з ч. 1 ст. 4. Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено річний план UA-P-2025-09-02-011731-a, у якому зазначено, зокрема, джерело фінансування закупівлі: Місцевий бюджет; Код класифікації видатків: ТПКВКМБ: 1021 – Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету; Сума: 147 900,00 UAH. Водночас, жодних змін до річного плану, як це передбачено частиною першою статті 4 Закону, Замовником не було внесено та оприлюднено, що свідчить про відсутність дійсного факту скорочення обсягу видатків.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник у своєму Протоколі фактично лише вказав (процитував) п.п.3 п. 50 Особливостей, але відповідне рішення про відміну торгів по даній закупівлі не підтвердив жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, як наявність доказової бази відповідної відміни, що свідчило б про фактичну необхідність та правомірність дій Замовника.
По-друге, Скаржнику взагалі незрозуміла доцільність відміни тендеру Замовником, адже Документація та законодавство України передбачають внесення змін до договору, який буде укладено з переможцем закупівлі, у зв'язку із зменшенням обсягів закупівлі з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника.
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.
Вважаємо, що Замовник безпідставно та без належного обґрунтування відмінив публічну закупівлю, чим порушив вимоги ст. 5, 29 Закону.
Просимо зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009650-a.
Аналогічна правова позиція викладена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 186-р/пк-пз від 03.01.2024 р. та №1001-р/пк-пз від 22.01.2025р.
Враховуючи викладене вище, вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які встановлені ст. 5 Закону.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобовʼязати Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009650-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
6b3e6a39770941799da6858a4a36422b
Тема запиту:
пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Ліцей № 141 «Освітні ресурси та технологічний тренінг» Дніпровського району м. Києва (Ліцей № 141 «ОРТ» м. Києва) (далі – Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) за кодом
ДК 021:2015: 39220000-0 — Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування (Господарські товари), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-09-02-009650-a (далі – процедура закупівлі).
22.09.2025 р. о 11-55 год. Замовником оприлюднений в електронній системі закупівель «Prozorro» протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника від 22.09.2025 р. № 22/09/2025 (надалі – Протокол), яким відмінено торги на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей.
Водночас, учасник Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-Виробнича Група Український папір» (далі – Скаржник), не погоджуючись з таким рішення Замовника, 26 вересня 2025 року подав скаргу до органу оскарження (UA-2025-09-02-009650-a.а1), в якій просить зобов'язати Замовника скасувати рішення щодо відміни даної процедури закупівлі.
Рішенням органу оскарження № 14728 -р/пк-пз від 29.09.2025 року скаргу було прийнято до розгляду та постановлено Замовнику протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі
(а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Враховуючи наведене вище, керуючись вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), повідомляємо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) про наступне.
Замовником було прийнято рішення скоротити обсяг видатків на здійснення закупівлі Господарських товарів, виходячи з аналізу наданої пропозиції Учасника відповідно Додатку 2 тендерної документації про технічні якісні вимоги. Замовник зробив висновки, що Учасник за рахунок зниження ціни на товар запропонував дешеву продукцію, яка не відповідає вимогам замовника по якості, а на позиціях де надає еквівалент іншого бренду формально охарактеризував товар «Запропонований товар має однозначні співвідношення між технічними та якісними характеристиками до предмета закупівлі» при цьому такий товар пропонується по завищеним цінам. За придбання неякісного товару у публічній закупівлі відповідальність може лягти на Замовника. Навіть якщо порушення допустив постачальник, саме замовника можуть притягнути до відповідальності через відсутність чітких доказів якості товару. Щоб недопустити нецільового використання коштів на придбання неякісної продукції Замовником було прийнято рішення закупівлю скасувати повністю, кошти перерозподілити на інші потреби Замовника.
Після прийняття рішення про відміну торгів замовник повинен протягом одного робочого дня зазначити підстави в електронній системі закупівель, зокрема, повідомити про скорочення видатків.
Враховуючи те, що Замовником прийнято рішення 22.09.2025 року. саме про скорочення обсягу видатків на закупівлю господарських товарів, відповідно протягом одного робочого дня Замовник повідомив про це в електронній системі саме про цю підставу відміни торгів. Електронною системою не передбачено зазначати декілька підстав відміни закупівлі хоча станом на 22.09.2025 року вже була нова підстава на відміну торгів, а саме:
Під час проведення відкритих торгів замовник повинен керуватися відповідними строками визначеними Законом з урахуванням Особливостей, а саме: Замовник має п'ять робочих днів для розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною, з можливістю продовження строку до 20 робочих днів за наявності аргументованих підстав.
Підстав на продовження розгляду тендерної пропозиції Учасника у Замовника не було, протягом п’яти робочих днів тендерна пропозиція розглянута не була, так як вирішувалося питання про скорочення видатків на цю закупівлю.
З огляду на все вищевикладене, просимо Комісію відмовити Скаржнику в задоволенні його скарги в повному обсязі.
Дата опублікування:
30.09.2025 15:20