-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем
Закупівля проводиться відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами).
Завершена
300 000.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
02.09.2025 15:35 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Номер:
d905eef6bdc249138ad3d3b0f4024dba
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-02-009259-a.a3
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Скарга:
СКАРГА
НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
ТОВ "НАЙС БУД"
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА 22.09.2025 16:01
- Аналог. дог. охорона обладнання 22.09.2025 16:01
- Вид.накл. дог.охорона обладнання 22.09.2025 16:01
- Відгук охорона облад. 22.09.2025 16:01
- Договір +вид.накл.+відгук обладн.відеоспост. 22.09.2025 16:01
- Додаток 1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (2) 22.09.2025 16:01
- Протокол 140 22.09.2025 16:01
- Скарга облад.відеоспост. 22.09.2025 16:01
- Справа № 757913318-ц 22.09.2025 16:01
- Тендерна документація (3) 22.09.2025 16:01
- sign.p7s 22.09.2025 16:32
- Рішення від 24.09.2025 №14555.pdf 24.09.2025 16:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.10.2025 №14983.pdf 03.10.2025 13:46
- Рішення від 02.10.2025 №14983.pdf 07.10.2025 09:36
- Заперечення на скаргу UA-2025-09-02-009259-a.a3 ТОВ НАЙС БУД.pdf 26.09.2025 14:31
- Заперечення на скаргу UA-2025-09-02-009259-a.a3 ТОВ НАЙС БУД.DOCX 26.09.2025 14:31
- Додаток 1 Аналог. дог. охорона обладнання.pdf 26.09.2025 14:31
- Протокол 161.docx 07.10.2025 13:10
- Протокол 159.docx 07.10.2025 13:10
- Додаток 1 до протоколу 161.docx 07.10.2025 13:10
- Протокол 160.docx 07.10.2025 13:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.09.2025 17:27
Дата розгляду скарги:
02.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.09.2025 16:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.10.2025 09:37
Дата виконання рішення Замовником:
07.10.2025 13:10
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порядок денний:
1. Про розгляд запиту Органу оскарження щодо закупівлі Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем, 35120000-1 Системи та пристрої нагляду та охорони за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Закупівля) та прийняття рішення про надання відповідної інформації, документів та матеріалів щодо проведення Закупівлі.
2. Про прийняття рішення щодо оприлюднення на запит Органу оскарження відповідної інформації, документів та матеріалів щодо проведення Закупівлі через електронну систему закупівель відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009259-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Щодо Закупівлі за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009259-a було подану скаргу за ідентифікатором № UA-2025-09-02-009259-a.a3 (далі — Скарга) від учасника ТОВ "НАЙС БУД". Барчук Павло Любомирович, код ЄДРПОУ: 38161999 (далі — Скаржник).
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення про прийняття Скарги до розгляду (далі — Рішення).
Враховуючи зміст Скарги, замовнику на запит Органу оскарження необхідно надати інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури Закупівлі згідно з Додатком 1 до цього Протоколу.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 66 Особливостей замовники, учасники процедури закупівлі, контролюючі органи, Уповноважений орган, інші особи протягом двох робочих днів з дня отримання запиту органу оскарження, але не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги, повинні подати до органу оскарження шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення відкритих торгів.
Таким чином, необхідно оприлюднити відповідну інформацію, документи та матеріали щодо проведення Закупівлі в порядку, зазначеному вище. Інформація на запит Органу оскарження додається в Додатку 1 до цього Протоколу.
ВИРІШИЛА:
1. Надати відповідну інформацію, документи та матеріали щодо проведення процедури Закупівлі згідно з Додатком 1 до цього Протоколу.
2. Оприлюднити на запит Органу оскарження відповідну інформацію, документи та матеріали щодо проведення Закупівлі в електронній системі закупівель відповідно до пункту 66 Особливостей.
Додатки: 1. Додаток 1 до протоколу 161, на 1 арк. в 1 прим;
2. Протокол 159, на 1 арк. в 1 прим;
3. Протокол 160, на 1 арк, в 1 прим.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
36f9505c842049f7bf0135b1e1aaea54
Заголовок пункту скарги:
1. Товариством з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» не подано у складі своєї тендерної пропозиції недостовірної інформації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
16 вересня 2025 року о 16:12 Замовник опублікував Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей відповідно до якого ТОВ «НАЙС БУД» мало виправити невідповідності: «Переможцем подано аналогічний договір, у якому відсутній підпис Замовника за договором — ФОП Яцина Володимир Васильович, РНОКПП 2956008313, адреса: 76018, м. Івано-Франківськ, вул. Г. Мазепи, 87-А, кв. 13; р/р UA033003350000000026000832339 в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК». Крім того, наданий файл не є скан-копією підписаного оригіналу, а електронним примірником із візуальними зображеннями підписів/печаток (графічними «картинками»), що унеможливлює встановлення автентичності підписання сторонами та має ознаки недостовірної інформації. Вимога надати документально підтверджений досвід встановлюється в тендерній документації відповідно до ст. 16 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Непідписаний контрагентом договір не підтверджує факту його укладення/виконання, отже Учасник не довів відповідність кваліфікаційному критерію. Письмова форма правочину: за ст. 207 ЦКУ правочин у письмовій формі повинен бути підписаний відповідними сторонами/уповноваженими особами; ст. 639, 640 ЦКУ: якщо сторони домовилися про письмову форму, договір вважається укладеним з моменту підписання/прийняття оферти. Відсутність підпису контрагента означає, що примірник не підтверджує укладення договору. Електронний документ ≠ картинка підпису: за ст. 7 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа є файл з обов’язковими реквізитами включно з Е-підписом (КЕП), прирівняним до власноручного підпису за Законом «Про електронні довірчі послуги» (ст. 18). Просте накладання графічного зображення підпису не є КЕП і не підтверджує підписання.» із кінцевою датою та часом усунення невідповідностей – до 17 вересня 2025 року 16:12.
ТОВ «НАЙС БУД» 17 вересня 2025 року о 8:23 надало відповідні документи на усунення невідповідностей, а саме: pdf-файл під назвою «Договір + вид.накл.+відгук обладн.відеоспост.»
Однак, 17 вересня 2025 року о 17:16 Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «НАЙС БУД» з підстав зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції та вважає його таким, що порушує його законні права та охоронювані законом інтереси виходячи з наступного.
Так, Верховним Судом у постанові від 24 грудня 2021 року у справі №757/9133/18-ц окреслено поняття «недостовірної інформації». Так, недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).
Своєю чергою, згідно з абзацом першим частини дев’ятої статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абзацу другого частини дев'ятої статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Отже, замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням уточнених або нових документів, що були завантажені учасником через електронну систему закупівель протягом 24 годин, та самостійно приймає рішення щодо їх відповідності вимогам, встановленим в тендерній документації.
Замовник у оскаржуваному рішенні зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» зазначений документ, згідно з яким Учасником надано інформацію, яка перевіряються замовником: Аналог. дог. охорона обладнання.pdf. Наданий аналогічний договір не містить підпису замовника за договором, що унеможливлює встановлення факту його укладення та виконання. Зазначено документ, згідно з яким Учасником надано інформацію, яка перевіряються замовником: Відгук охорона облад.pdf. Лист-відгук датований 01.09.2025, тоді як строк виконання договору встановлений до 01.10.2025. Таким чином, твердження про «повне та якісне виконання» на момент видачі відгуку є передчасним і недостовірним.
До того всього, в цьому ж рішенні є вказана вимога яка не відповідає дійсності згідно Тендерної документації та Додатку №1 до неї, а саме: Тендерна документація,якою надано учасником інформацію, яка була предметом звернення для перевірки містить такі вимоги: для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – оригінал/копія попередньо укладеного договору(ів) з усіма додатками та додатковими угодами (у разі їх укладання) на постачання аналогічного товару, що відповідає предмету закупівлі (в разі укладання подібних договорів) та документів, що підтверджують його повне виконання (акти та/або акти прийому передачі та/або видаткові накладні та /або звіт про виконання договору про закупівлю сформований електронною системою закупівель.
Відповідно до Додатку №1 до Тендерної документації, розділу І. Для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:
Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям фактично вказана вимога Замовника викладена таким чином:
1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
1.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
1.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
1.1.4. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору. (Листи відгуки мають бути виключно позитивними). Аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015. Аналогічний договір має надаватися з додатками, специфікацією, додатковою угодою, тощо до аналогічного договору, що зазначені, як невід’ємні частини договору. Їх відсутність буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
Відповідність саме цій вимозі ТОВ «НАЙС БУД» підтвердив в повному об’ємі відповідно до вимог Додатку №1 до Тендерної документації. Підтверджуючі документи були надані в складі пропозиції, а також уточнені та/або нові після повідомлення Замовника про вимогу на усунення невідповідностей.
Виходячи з вищенаведеного, Замовник висунув повідомлення про усунення невідповідностей, які ТОВ «НАЙС БУД» виправив та усунув у встановлений законом строк, згодом надані документи ТОВ «НАЙС БУД» на усунення невідповідностей Замовник не лише не розглянув, а ще й не врахував у складі тендерної пропозиції, але по якимось незрозумілим та необґрунтованим законодавчо причинам взяв до уваги лише документи, які були подані першопочатково на етапі прийому пропозицій, без урахування виправлених та/або нових документів, на підставі яких прийняв рішення про дискваліфікацію, чим прямо порушив ст.26 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
Всі відомості зазначені Скаржником в документах, поданих в складі тендерної пропозиції відповідають дійсності.
Відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» здійснено Замовником з надуманих необґрунтованих підстав.
Вважаємо, що у діях Замовника є прямі ознаки дискримінації ТОВ «НАЙС БУД», яка полягає в тому, що ним відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію з надуманих, необгрунтованих підстав, а відтак, Замовником порушено принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, чим спричинено затягування процедури закупівлі і в подальшому – нераціональне використання бюджетних коштів.
З огляду на вищевикладене, дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є дискримінаційними, незаконними, такими, що не створюють добросовісну конкуренцію між учасниками закупівлі та порушують принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності публічних закупівель.
Скаржник вважає прийняте рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції незаконним. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» по процедурі закупівлі UA-2025-09-02-009259-a «Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем»
ТОВ «НАЙС БУД» 17 вересня 2025 року о 8:23 надало відповідні документи на усунення невідповідностей, а саме: pdf-файл під назвою «Договір + вид.накл.+відгук обладн.відеоспост.»
Однак, 17 вересня 2025 року о 17:16 Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «НАЙС БУД» з підстав зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів закупівлі.
Скаржник не погоджується з рішенням уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції та вважає його таким, що порушує його законні права та охоронювані законом інтереси виходячи з наступного.
Так, Верховним Судом у постанові від 24 грудня 2021 року у справі №757/9133/18-ц окреслено поняття «недостовірної інформації». Так, недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).
Своєю чергою, згідно з абзацом першим частини дев’ятої статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абзацу другого частини дев'ятої статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Отже, замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням уточнених або нових документів, що були завантажені учасником через електронну систему закупівель протягом 24 годин, та самостійно приймає рішення щодо їх відповідності вимогам, встановленим в тендерній документації.
Замовник у оскаржуваному рішенні зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» зазначений документ, згідно з яким Учасником надано інформацію, яка перевіряються замовником: Аналог. дог. охорона обладнання.pdf. Наданий аналогічний договір не містить підпису замовника за договором, що унеможливлює встановлення факту його укладення та виконання. Зазначено документ, згідно з яким Учасником надано інформацію, яка перевіряються замовником: Відгук охорона облад.pdf. Лист-відгук датований 01.09.2025, тоді як строк виконання договору встановлений до 01.10.2025. Таким чином, твердження про «повне та якісне виконання» на момент видачі відгуку є передчасним і недостовірним.
До того всього, в цьому ж рішенні є вказана вимога яка не відповідає дійсності згідно Тендерної документації та Додатку №1 до неї, а саме: Тендерна документація,якою надано учасником інформацію, яка була предметом звернення для перевірки містить такі вимоги: для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – оригінал/копія попередньо укладеного договору(ів) з усіма додатками та додатковими угодами (у разі їх укладання) на постачання аналогічного товару, що відповідає предмету закупівлі (в разі укладання подібних договорів) та документів, що підтверджують його повне виконання (акти та/або акти прийому передачі та/або видаткові накладні та /або звіт про виконання договору про закупівлю сформований електронною системою закупівель.
Відповідно до Додатку №1 до Тендерної документації, розділу І. Для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:
Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям фактично вказана вимога Замовника викладена таким чином:
1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
1.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
1.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
1.1.4. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору. (Листи відгуки мають бути виключно позитивними). Аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015. Аналогічний договір має надаватися з додатками, специфікацією, додатковою угодою, тощо до аналогічного договору, що зазначені, як невід’ємні частини договору. Їх відсутність буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
Відповідність саме цій вимозі ТОВ «НАЙС БУД» підтвердив в повному об’ємі відповідно до вимог Додатку №1 до Тендерної документації. Підтверджуючі документи були надані в складі пропозиції, а також уточнені та/або нові після повідомлення Замовника про вимогу на усунення невідповідностей.
Виходячи з вищенаведеного, Замовник висунув повідомлення про усунення невідповідностей, які ТОВ «НАЙС БУД» виправив та усунув у встановлений законом строк, згодом надані документи ТОВ «НАЙС БУД» на усунення невідповідностей Замовник не лише не розглянув, а ще й не врахував у складі тендерної пропозиції, але по якимось незрозумілим та необґрунтованим законодавчо причинам взяв до уваги лише документи, які були подані першопочатково на етапі прийому пропозицій, без урахування виправлених та/або нових документів, на підставі яких прийняв рішення про дискваліфікацію, чим прямо порушив ст.26 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
Всі відомості зазначені Скаржником в документах, поданих в складі тендерної пропозиції відповідають дійсності.
Відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» здійснено Замовником з надуманих необґрунтованих підстав.
Вважаємо, що у діях Замовника є прямі ознаки дискримінації ТОВ «НАЙС БУД», яка полягає в тому, що ним відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію з надуманих, необгрунтованих підстав, а відтак, Замовником порушено принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, чим спричинено затягування процедури закупівлі і в подальшому – нераціональне використання бюджетних коштів.
З огляду на вищевикладене, дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є дискримінаційними, незаконними, такими, що не створюють добросовісну конкуренцію між учасниками закупівлі та порушують принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності публічних закупівель.
Скаржник вважає прийняте рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції незаконним. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» по процедурі закупівлі UA-2025-09-02-009259-a «Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем»
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
На підставі викладеного, відповідно до статті 31 Закону, керуючись статтею 18 Закону, Скаржник Товариство з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД», ПРОСИТЬ: 1) Прийняти скаргу до розгляду. 2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2025-09-02-009259-a в частині відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "НАЙС БУД" та зобов’язати Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №140 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Головного логістичного центру Державної прикордонної служби України (військова частина 1575) від 17 вересня 2025 року щодо відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД». 3) Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законом порядку.
Запити Органу оскарження
Номер:
08683b92dbea4119938645b95735e7e4
Тема запиту:
Заперечення на скаргу UA-2025-09-02-009259-a.a3 ТОВ НАЙС БУД
Текст запиту:
22.09.2025 року до закупівлі за ідентифікатором UA-2025-09-02-009259-a, яку було оголошено 02.09.2025 року за предметом Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем, за кодом ДК 021:2015 - 35120000-1 Системи та пристрої нагляду та охорони, ТОВ «НАЙС БУД», було подано Скаргу, номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель UA-2025-09-02-009259-a.a3 на умови тендерної документації.
За змістом Скарги, Скаржник не погоджується з рішенням уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, опублікованої на сайті уповноваженого органу та затверджену Рішенням уповноваженої особи згідно Протоколу № 129 від 02.09.2025 року.
ПРОСИМО:
1. Взяти до уваги дані заперечення та обґрунтування щодо зауважень, викладених у Скарзі.
2. Не брати до уваги твердження ТОВ "НАЙС БУД" викладені у Скарзі від 22.09.2025 Вих. № 01, номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель: UA-2025-09-02-009259-a.a3.
3. Відмовити в задоволенні Скарги ТОВ ТОВ "НАЙС БУД" від 22.09.2025 Вих. № 01, номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель: UA-2025-09-02-009259-a.a3 у процедурі відкритих торгів з особливостями повністю.
Додатки: 1. Аналог. дог. охорона обладнання.pdf, на 6 арк. в 1 прим.
Дата опублікування:
26.09.2025 14:31
Скарга
Скасована
КЕП
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Номер:
699b358bee3441ba8c846a5d93ddeede
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-02-009259-a.b2
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Скарга:
СКАРГА
НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА ПРО ВІДХИЛЕННЯ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
ТОВ "НАЙС БУД"
Пов'язані документи:
Учасник
- Тендерна документація (3) 22.09.2025 15:39
- Справа № 757913318-ц 22.09.2025 15:39
- Скарга облад.відеоспост. 22.09.2025 15:39
- Протокол 140 22.09.2025 15:39
- Додаток 1 Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям (2) 22.09.2025 15:39
- Договір +вид.накл.+відгук обладн.відеоспост. 22.09.2025 15:39
- Відгук охорона облад. 22.09.2025 15:39
- Вид.накл. дог.охорона обладнання 22.09.2025 15:39
- Аналог. дог. охорона обладнання 22.09.2025 15:39
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
22.09.2025 15:47
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
38c4b611fdbb40de97f992c69d672a7f
Заголовок пункту скарги:
1. Товариством з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» не подано у складі своєї тендерної пропозиції недостовірної інформації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Так, Верховним Судом у постанові від 24 грудня 2021 року у справі №757/9133/18-ц окреслено поняття «недостовірної інформації». Так, недостовірною вважається інформація, яка не відповідає дійсності або викладена неправдиво, тобто містить відомості про події та явища, яких не існувало взагалі або які існували, але відомості про них не відповідають дійсності (неповні або перекручені).
Своєю чергою, згідно з абзацом першим частини дев’ятої статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абзацу другого частини дев'ятої статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Отже, замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням уточнених або нових документів, що були завантажені учасником через електронну систему закупівель протягом 24 годин, та самостійно приймає рішення щодо їх відповідності вимогам, встановленим в тендерній документації.
Замовник у оскаржуваному рішенні зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» зазначений документ, згідно з яким Учасником надано інформацію, яка перевіряються замовником: Аналог. дог. охорона обладнання.pdf. Наданий аналогічний договір не містить підпису замовника за договором, що унеможливлює встановлення факту його укладення та виконання. Зазначено документ, згідно з яким Учасником надано інформацію, яка перевіряються замовником: Відгук охорона облад.pdf. Лист-відгук датований 01.09.2025, тоді як строк виконання договору встановлений до 01.10.2025. Таким чином, твердження про «повне та якісне виконання» на момент видачі відгуку є передчасним і недостовірним.
До того всього, в цьому ж рішенні є вказана вимога яка не відповідає дійсності згідно Тендерної документації та Додатку №1 до неї, а саме: Тендерна документація,якою надано учасником інформацію, яка була предметом звернення для перевірки містить такі вимоги: для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – оригінал/копія попередньо укладеного договору(ів) з усіма додатками та додатковими угодами (у разі їх укладання) на постачання аналогічного товару, що відповідає предмету закупівлі (в разі укладання подібних договорів) та документів, що підтверджують його повне виконання (акти та/або акти прийому передачі та/або видаткові накладні та /або звіт про виконання договору про закупівлю сформований електронною системою закупівель.
Відповідно до Додатку №1 до Тендерної документації, розділу І. Для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:
Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям фактично вказана вимога Замовника викладена таким чином:
1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
1.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
1.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
1.1.4. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору. (Листи відгуки мають бути виключно позитивними). Аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015. Аналогічний договір має надаватися з додатками, специфікацією, додатковою угодою, тощо до аналогічного договору, що зазначені, як невід’ємні частини договору. Їх відсутність буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
Відповідність саме цій вимозі ТОВ «НАЙС БУД» підтвердив в повному об’ємі відповідно до вимог Додатку №1 до Тендерної документації. Підтверджуючі документи були надані в складі пропозиції, а також уточнені та/або нові після повідомлення Замовника про вимогу на усунення невідповідностей.
Виходячи з вищенаведеного, Замовник висунув повідомлення про усунення невідповідностей, які ТОВ «НАЙС БУД» виправив та усунув у встановлений законом строк, згодом надані документи ТОВ «НАЙС БУД» на усунення невідповідностей Замовник не лише не розглянув, а ще й не врахував у складі тендерної пропозиції, але по якимось незрозумілим та необґрунтованим законодавчо причинам взяв до уваги лише документи, які були подані першопочатково на етапі прийому пропозицій, без урахування виправлених та/або нових документів, на підставі яких прийняв рішення про дискваліфікацію, чим прямо порушив ст.26 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
Всі відомості зазначені Скаржником в документах, поданих в складі тендерної пропозиції відповідають дійсності.
Відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» здійснено Замовником з надуманих необґрунтованих підстав.
Вважаємо, що у діях Замовника є прямі ознаки дискримінації ТОВ «НАЙС БУД», яка полягає в тому, що ним відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію з надуманих, необгрунтованих підстав, а відтак, Замовником порушено принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, чим спричинено затягування процедури закупівлі і в подальшому – нераціональне використання бюджетних коштів.
З огляду на вищевикладене, дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є дискримінаційними, незаконними, такими, що не створюють добросовісну конкуренцію між учасниками закупівлі та порушують принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності публічних закупівель.
Скаржник вважає прийняте рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції незаконним. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» по процедурі закупівлі UA-2025-09-02-009259-a «Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем»
Своєю чергою, згідно з абзацом першим частини дев’ятої статті 26 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абзацу другого частини дев'ятої статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Отже, замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням уточнених або нових документів, що були завантажені учасником через електронну систему закупівель протягом 24 годин, та самостійно приймає рішення щодо їх відповідності вимогам, встановленим в тендерній документації.
Замовник у оскаржуваному рішенні зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» зазначений документ, згідно з яким Учасником надано інформацію, яка перевіряються замовником: Аналог. дог. охорона обладнання.pdf. Наданий аналогічний договір не містить підпису замовника за договором, що унеможливлює встановлення факту його укладення та виконання. Зазначено документ, згідно з яким Учасником надано інформацію, яка перевіряються замовником: Відгук охорона облад.pdf. Лист-відгук датований 01.09.2025, тоді як строк виконання договору встановлений до 01.10.2025. Таким чином, твердження про «повне та якісне виконання» на момент видачі відгуку є передчасним і недостовірним.
До того всього, в цьому ж рішенні є вказана вимога яка не відповідає дійсності згідно Тендерної документації та Додатку №1 до неї, а саме: Тендерна документація,якою надано учасником інформацію, яка була предметом звернення для перевірки містить такі вимоги: для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – оригінал/копія попередньо укладеного договору(ів) з усіма додатками та додатковими угодами (у разі їх укладання) на постачання аналогічного товару, що відповідає предмету закупівлі (в разі укладання подібних договорів) та документів, що підтверджують його повне виконання (акти та/або акти прийому передачі та/або видаткові накладні та /або звіт про виконання договору про закупівлю сформований електронною системою закупівель.
Відповідно до Додатку №1 до Тендерної документації, розділу І. Для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”:
Документи, що підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям фактично вказана вимога Замовника викладена таким чином:
1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
1.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці в повному обсязі,
1.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж одного договору, зазначеного в наданій Учасником довідці.
1.1.4. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору. (Листи відгуки мають бути виключно позитивними). Аналогічний договір — це договір, який відповідає предмету закупівлі за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015. Аналогічний договір має надаватися з додатками, специфікацією, додатковою угодою, тощо до аналогічного договору, що зазначені, як невід’ємні частини договору. Їх відсутність буде вважатись невідповідністю тендерної пропозиції учасника.
Відповідність саме цій вимозі ТОВ «НАЙС БУД» підтвердив в повному об’ємі відповідно до вимог Додатку №1 до Тендерної документації. Підтверджуючі документи були надані в складі пропозиції, а також уточнені та/або нові після повідомлення Замовника про вимогу на усунення невідповідностей.
Виходячи з вищенаведеного, Замовник висунув повідомлення про усунення невідповідностей, які ТОВ «НАЙС БУД» виправив та усунув у встановлений законом строк, згодом надані документи ТОВ «НАЙС БУД» на усунення невідповідностей Замовник не лише не розглянув, а ще й не врахував у складі тендерної пропозиції, але по якимось незрозумілим та необґрунтованим законодавчо причинам взяв до уваги лише документи, які були подані першопочатково на етапі прийому пропозицій, без урахування виправлених та/або нових документів, на підставі яких прийняв рішення про дискваліфікацію, чим прямо порушив ст.26 Закону України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості).
Всі відомості зазначені Скаржником в документах, поданих в складі тендерної пропозиції відповідають дійсності.
Відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» здійснено Замовником з надуманих необґрунтованих підстав.
Вважаємо, що у діях Замовника є прямі ознаки дискримінації ТОВ «НАЙС БУД», яка полягає в тому, що ним відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію з надуманих, необгрунтованих підстав, а відтак, Замовником порушено принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, чим спричинено затягування процедури закупівлі і в подальшому – нераціональне використання бюджетних коштів.
З огляду на вищевикладене, дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є дискримінаційними, незаконними, такими, що не створюють добросовісну конкуренцію між учасниками закупівлі та порушують принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності публічних закупівель.
Скаржник вважає прийняте рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення його тендерної пропозиції незаконним. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД» по процедурі закупівлі UA-2025-09-02-009259-a «Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем»
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
На підставі викладеного, відповідно до статті 31 Закону, керуючись статтею 18 Закону, Скаржник Товариство з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД», ПРОСИТЬ: 1) Прийняти скаргу до розгляду. 2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі UA-2025-09-02-009259-a в частині відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "НАЙС БУД" та зобов’язати Замовника скасувати ПРОТОКОЛ №140 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Головного логістичного центру Державної прикордонної служби України (військова частина 1575) від 17 вересня 2025 року щодо відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «НАЙС БУД». 3) Зобов’язати Замовника завершити процедуру закупівлі у встановленому законом порядку.
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі UA-2025-09-02-009259-a — «Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем»
Номер:
a69ee8e44ec34941b687f2ccb06f259c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-02-009259-a.a1
Назва:
ВИМОГА щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі UA-2025-09-02-009259-a — «Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем»
Вимога:
ВИМОГА
щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі
UA-2025-09-02-009259-a — «Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем»
Замовник: Головний логістичний центр ДПСУ (в/ч 1575), ЄДРПОУ 14373294
Дата аукціону: 11.09.2025; повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «НАЙС БУД» оприлюднено 15.09.2025 о 11:18 (ціна 271 900,00 грн з ПДВ).
Prozorro
Суть порушення
За результатами розгляду документів ТОВ «НАЙС БУД» встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію за ст. 16 Закону — «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» — Переможцем подано аналогічний договір, у якому відсутній підпис Замовника за договором — ФОП Яцина Володимир Васильович, РНОКПП 2956008313, адреса: 76018, м. Івано-Франківськ, вул. Г. Мазепи, 87-А, кв. 13; р/р UA033003350000000026000832339 в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК».
Крім того, наданий файл не є скан-копією підписаного оригіналу, а електронним примірником із візуальними зображеннями підписів/печаток (графічними «картинками»), що унеможливлює встановлення автентичності підписання сторонами та має ознаки недостовірної інформації.
Вимога надати документально підтверджений досвід встановлюється в тендерній документації відповідно до ст. 16 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Непідписаний контрагентом договір не підтверджує факту його укладення/виконання, отже Учасник не довів відповідність кваліфікаційному критерію.
Письмова форма правочину: за ст. 207 ЦКУ правочин у письмовій формі повинен бути підписаний відповідними сторонами/уповноваженими особами; ст. 639, 640 ЦКУ: якщо сторони домовилися про письмову форму, договір вважається укладеним з моменту підписання/прийняття оферти. Відсутність підпису контрагента означає, що примірник не підтверджує укладення договору.
Електронний документ ≠ картинка підпису: за ст. 7 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа є файл з обов’язковими реквізитами включно з Е-підписом (КЕП), прирівняним до власноручного підпису за Законом «Про електронні довірчі послуги» (ст. 18). Просте накладання графічного зображення підпису не є КЕП і не підтверджує підписання.
Обов’язок/право замовника перевірити достовірність: п. 42 Особливостей (Постанова № 1178) дозволяє замовнику звертатися за підтвердженням поданих відомостей; при встановленні факту недостовірної інформації або невідповідності кваліфікаційним критеріям замовник зобов’язаний відхилити пропозицію (п. 44 Особливостей). Також підставою для відхилення є невідповідність вимогам ТД за абз. першим ч. 3 ст. 22 Закону (пп. 2 п. 44).
Витяги з Постанови № 1178 (актуальна редакція): Замовник відхиляє пропозицію, якщо:
• учасник зазначив у пропозиції недостовірну інформацію, суттєву для визначення результатів (пп. 1 п. 44 у зв’язку з п. 42);
• пропозиція не відповідає технічній специфікації та іншим вимогам ТД, крім тих, що можуть бути усунуті за п. 43 (пп. 2 п. 44);
• (процедурно) замовник може витребувати підтвердження відомостей (п. 42).
Закон України
Поданий Переможцем аналогічний договір без підпису контрагента та без КЕП не може вважатися належним підтвердженням досвіду виконання аналогічного договору і містить ознаки недостовірності. Отже, пропозиція Переможця не відповідає вимогам ТД (підтвердження кваліфікації) та підлягає відхиленню за п. 44 Особливостей.
Крім того.Щодо листа-відгуку, поданого Переможцем
Текст, на який посилаємося (цитата з наданого файлу):
«Лист-відгук №01 від 01.09.2025. Між ФОП Яцина Володимир Васильович було укладено договір з ТОВ «НАЙС БУД» № 21-06-25 від 21 червня 2025 року на Системи та пристрої нагляду та охорони (обладнання для систем відеоспостереження включаючи монтаж) на суму 48 850,00 грн строком поставки до 01.10.2025 року. … Претензій та зауважень по виконанню договору немає, послуги надані вчасно, якісно та у відповідності до умов договору. Рекомендуємо ТОВ «НАЙС БУД» як надійного Підрядника (Постачальника) та надавача послуг.»
1) Хронологічна суперечність (несумісність дат).
Відгук датований 01.09.2025, тоді як сам відгук одночасно зазначає, що строк поставки/виконання за договором встановлено до 01.10.2025 (тобто ще попереду від дати складання відгуку). Попри це, у відгуку вже вказано, що «послуги надані вчасно, якісно та у відповідності до умов договору». Така суперечність між датою видачі відгуку та кінцевим строком виконання робіт/поставки унеможливлює об’єктивну перевірку факту належного та повного виконання зобов’язань на момент видачі відгуку. За відсутності підтвердних документів (акт(и) приймання-передачі, видаткові накладні, акти виконаних робіт/наданих послуг) з датами ранішими або рівними 01.09.2025, наведені твердження виглядають передчасними та такими, що не підтверджують завершення виконання договору на момент складання відгуку.
2) Відсутність підпису (або КЕП) уповноваженої особи автора відгуку.
Наданий файл листа-відгуку не містить власноручного підпису ФОП Яцини В.В. та/або кваліфікованого електронного підпису (КЕП). За ст. 207 ЦК України письмовий документ набуває юридичної сили за умови підписання стороною (уповноваженою особою). Для електронної форми — ст. 7 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» і ст. 18 Закону «Про електронні довірчі послуги» вимагають наявності електронного підпису, прирівняного до власноручного. Просте зображення «вставленого» підпису (картинка) або повна відсутність підпису не підтверджують автентичність документа і не дають можливості ідентифікувати підписанта. Таким чином, відгук не відповідає вимогам до належної письмової форми і не може вважатися належним доказом.
3) Недостатність і конкретизація підтвердних даних.
У відгуку не наведено посилання на конкретні підтвердні первинні документи (номери та дати актів приймання-передачі/КБ-2в/накладних, обсяги виконання/поставки, точні календарні дати завершення робіт/поставки). За відсутності таких реквізитів оцінити повноту та своєчасність виконання договору неможливо, а сам відгук має оцінювальний характер і не може замінити належні первинні документи.
4) Правові наслідки для оцінки пропозиції Переможця.
Наведені суперечності та формальні вади листа-відгуку (хронологічна несумісність і відсутність підпису/КЕП) свідчать про те, що відгук не може бути використаний як належне документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору у розумінні ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов ТД. Подання документа з ознаками недостовірних відомостей (передчасне ствердження про повне та своєчасне виконання до настання граничного строку) та/або такого, що не відповідає вимогам до форми, є підставою для відхилення пропозиції відповідно до пп. 1 та пп. 2 п. 44 Особливостей (Постанова КМУ №1178), у зв’язку з п. 42 Особливостей (право/обов’язок перевірки достовірності відомостей).
ВИМАГАЄМО
Скасувати повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «НАЙС БУД» та відхилити його тендерну пропозицію з підстав:
– пп. 1 п. 44 Особливостей — надання недостовірної інформації, суттєвої для визначення результатів (у зв’язку з п. 42);
– пп. 2 п. 44 Особливостей — невідповідність вимогам ТД, встановленим відповідно до абз. першого ч. 3 ст. 22 Закону (непідтверджений документально досвід за ст. 16 Закону).
Провести перевірку достовірності поданого «аналогічного договору» (витребувати вказаного контрагента — ФОП Яцину В.В. — підтвердження факту укладення/виконання договору та наявності підписаного екземпляра/КЕП), як це передбачено п. 42 Особливостей. У разі підтвердження — відхилити пропозицію.
Закон України
За наслідками розгляду оприлюднити в ЕСЗ належно мотивоване рішення із точними посиланнями на пункти Постанови № 1178 та умови ТД (в межах строків, визначених п. 46 Особливостей).
Закон України
У разі невжиття заходів будемо змушені звернутися зі скаргою до АМКУ у порядку ст. 18 Закону та відповідно до Особливостей, звертаємо увагу, що за результатами розгляду скарги, встановлюються зобов язання не лише скасувати незаконні рішення, але і можлива відповідальність уповноваженої особи/ керівника Замовника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол 141.pdf 18.09.2025 09:39
Дата подачі:
16.09.2025 12:57
Вирішення:
Порядок денний:
1. Про розгляд звернення учасника за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі (далі — Звернення) щодо закупівлі Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем, 35120000-1 Системи та пристрої нагляду та охорони за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Закупівля).
2. Про оприлюднення роз’яснення на звернення в електронній системі закупівель через авторизований електронний майданчик відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-09-02-009259-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до частини 7 статті 14 Закону визначено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
16.09.2025 в електронній системі закупівель оприлюднено звернення (далі — Звернення) від учасника наступного змісту:
«ВИМОГА щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі UA-2025-09-02-009259-a — «Обладнання для систем відеоспостереження з подальшим монтажем» Замовник: Головний логістичний центр ДПСУ (в/ч 1575), ЄДРПОУ 14373294 Дата аукціону: 11.09.2025; повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «НАЙС БУД» оприлюднено 15.09.2025 о 11:18 (ціна 271 900,00 грн з ПДВ). Prozorro Суть порушення За результатами розгляду документів ТОВ «НАЙС БУД» встановлено, що на підтвердження кваліфікаційного критерію за ст. 16 Закону — «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» — Переможцем подано аналогічний договір, у якому відсутній підпис Замовника за договором — ФОП Яцина Володимир Васильович, РНОКПП 2956008313, адреса: 76018, м. Івано-Франківськ, вул. Г. Мазепи, 87-А, кв. 13; р/р UA033003350000000026000832339 в АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК». Крім того, наданий файл не є скан-копією підписаного оригіналу, а електронним примірником із візуальними зображеннями підписів/печаток (графічними «картинками»), що унеможливлює встановлення автентичності підписання сторонами та має ознаки недостовірної інформації. Вимога надати документально підтверджений досвід встановлюється в тендерній документації відповідно до ст. 16 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Непідписаний контрагентом договір не підтверджує факту його укладення/виконання, отже Учасник не довів відповідність кваліфікаційному критерію. Письмова форма правочину: за ст. 207 ЦКУ правочин у письмовій формі повинен бути підписаний відповідними сторонами/уповноваженими особами; ст. 639, 640 ЦКУ: якщо сторони домовилися про письмову форму, договір вважається укладеним з моменту підписання/прийняття оферти. Відсутність підпису контрагента означає, що примірник не підтверджує укладення договору. Електронний документ ≠ картинка підпису: за ст. 7 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа є файл з обов’язковими реквізитами включно з Е-підписом (КЕП), прирівняним до власноручного підпису за Законом «Про електронні довірчі послуги» (ст. 18). Просте накладання графічного зображення підпису не є КЕП і не підтверджує підписання. Обов’язок/право замовника перевірити достовірність: п. 42 Особливостей (Постанова № 1178) дозволяє замовнику звертатися за підтвердженням поданих відомостей; при встановленні факту недостовірної інформації або невідповідності кваліфікаційним критеріям замовник зобов’язаний відхилити пропозицію (п. 44 Особливостей). Також підставою для відхилення є невідповідність вимогам ТД за абз. першим ч. 3 ст. 22 Закону (пп. 2 п. 44). Витяги з Постанови № 1178 (актуальна редакція): Замовник відхиляє пропозицію, якщо: • учасник зазначив у пропозиції недостовірну інформацію, суттєву для визначення результатів (пп. 1 п. 44 у зв’язку з п. 42); • пропозиція не відповідає технічній специфікації та іншим вимогам ТД, крім тих, що можуть бути усунуті за п. 43 (пп. 2 п. 44); • (процедурно) замовник може витребувати підтвердження відомостей (п. 42). Закон України Поданий Переможцем аналогічний договір без підпису контрагента та без КЕП не може вважатися належним підтвердженням досвіду виконання аналогічного договору і містить ознаки недостовірності. Отже, пропозиція Переможця не відповідає вимогам ТД (підтвердження кваліфікації) та підлягає відхиленню за п. 44 Особливостей. Крім того.Щодо листа-відгуку, поданого Переможцем Текст, на який посилаємося (цитата з наданого файлу): «Лист-відгук №01 від 01.09.2025. Між ФОП Яцина Володимир Васильович було укладено договір з ТОВ «НАЙС БУД» № 21-06-25 від 21 червня 2025 року на Системи та пристрої нагляду та охорони (обладнання для систем відеоспостереження включаючи монтаж) на суму 48 850,00 грн строком поставки до 01.10.2025 року. … Претензій та зауважень по виконанню договору немає, послуги надані вчасно, якісно та у відповідності до умов договору. Рекомендуємо ТОВ «НАЙС БУД» як надійного Підрядника (Постачальника) та надавача послуг.» 1) Хронологічна суперечність (несумісність дат). Відгук датований 01.09.2025, тоді як сам відгук одночасно зазначає, що строк поставки/виконання за договором встановлено до 01.10.2025 (тобто ще попереду від дати складання відгуку). Попри це, у відгуку вже вказано, що «послуги надані вчасно, якісно та у відповідності до умов договору». Така суперечність між датою видачі відгуку та кінцевим строком виконання робіт/поставки унеможливлює об’єктивну перевірку факту належного та повного виконання зобов’язань на момент видачі відгуку. За відсутності підтвердних документів (акт(и) приймання-передачі, видаткові накладні, акти виконаних робіт/наданих послуг) з датами ранішими або рівними 01.09.2025, наведені твердження виглядають передчасними та такими, що не підтверджують завершення виконання договору на момент складання відгуку. 2) Відсутність підпису (або КЕП) уповноваженої особи автора відгуку. Наданий файл листа-відгуку не містить власноручного підпису ФОП Яцини В.В. та/або кваліфікованого електронного підпису (КЕП). За ст. 207 ЦК України письмовий документ набуває юридичної сили за умови підписання стороною (уповноваженою особою). Для електронної форми — ст. 7 Закону «Про електронні документи та електронний документообіг» і ст. 18 Закону «Про електронні довірчі послуги» вимагають наявності електронного підпису, прирівняного до власноручного. Просте зображення «вставленого» підпису (картинка) або повна відсутність підпису не підтверджують автентичність документа і не дають можливості ідентифікувати підписанта. Таким чином, відгук не відповідає вимогам до належної письмової форми і не може вважатися належним доказом. 3) Недостатність і конкретизація підтвердних даних. У відгуку не наведено посилання на конкретні підтвердні первинні документи (номери та дати актів приймання-передачі/КБ-2в/накладних, обсяги виконання/поставки, точні календарні дати завершення робіт/поставки). За відсутності таких реквізитів оцінити повноту та своєчасність виконання договору неможливо, а сам відгук має оцінювальний характер і не може замінити належні первинні документи. 4) Правові наслідки для оцінки пропозиції Переможця. Наведені суперечності та формальні вади листа-відгуку (хронологічна несумісність і відсутність підпису/КЕП) свідчать про те, що відгук не може бути використаний як належне документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору у розумінні ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов ТД. Подання документа з ознаками недостовірних відомостей (передчасне ствердження про повне та своєчасне виконання до настання граничного строку) та/або такого, що не відповідає вимогам до форми, є підставою для відхилення пропозиції відповідно до пп. 1 та пп. 2 п. 44 Особливостей (Постанова КМУ №1178), у зв’язку з п. 42 Особливостей (право/обов’язок перевірки достовірності відомостей). ВИМАГАЄМО Скасувати повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «НАЙС БУД» та відхилити його тендерну пропозицію з підстав: – пп. 1 п. 44 Особливостей — надання недостовірної інформації, суттєвої для визначення результатів (у зв’язку з п. 42); – пп. 2 п. 44 Особливостей — невідповідність вимогам ТД, встановленим відповідно до абз. першого ч. 3 ст. 22 Закону (непідтверджений документально досвід за ст. 16 Закону). Провести перевірку достовірності поданого «аналогічного договору» (витребувати вказаного контрагента — ФОП Яцину В.В. — підтвердження факту укладення/виконання договору та наявності підписаного екземпляра/КЕП), як це передбачено п. 42 Особливостей. У разі підтвердження — відхилити пропозицію. Закон України За наслідками розгляду оприлюднити в ЕСЗ належно мотивоване рішення із точними посиланнями на пункти Постанови № 1178 та умови ТД (в межах строків, визначених п. 46 Особливостей). Закон України У разі невжиття заходів будемо змушені звернутися зі скаргою до АМКУ у порядку ст. 18 Закону та відповідно до Особливостей, звертаємо увагу, що за результатами розгляду скарги, встановлюються зобов язання не лише скасувати незаконні рішення, але і можлива відповідальність уповноваженої особи/ керівника Замовника.».
Таким чином, необхідно надати роз’яснення на Звернення наступного змісту:
«На підставі ретельного аналізу тендерної пропозиції ТОВ «НАЙС БУД», тендерний комітет виявив, що дана пропозиція не відповідає вимогам тендерної документації та містить недостовірну інформацію. З огляду на ці факти, пропозиція підлягає відхиленню.
Основними причинами для такого рішення є:
1. Надання недостовірної інформації, що є суттєвою для визначення результатів. Учасник надав два документи для підтвердження свого досвіду, які містять суттєві невідповідності:
• Аналогічний договір: Надана копія договору не містить підпису замовника — ФОП Яцини В.В., що унеможливлює підтвердження факту його укладення. Відсутність підпису сторони, означає, що документ не є належним підтвердженням правочину.
• Лист-відгук: У цьому документі, датованому 01.09.2025, зазначено, що «послуги надані вчасно, якісно та у відповідності до умов договору», тоді як строк поставки за цим договором встановлено до 01.10.2025. Ця хронологічна суперечність є ознакою недостовірності інформації, оскільки об'єктивна оцінка виконання договору на момент написання відгуку була неможливою.
Оскільки надана інформація є недостовірною, тендерна пропозиція підлягає відхиленню на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ № 1178.
Висновок: На підставі виявлених суттєвих та неусувних порушень, тендерна пропозиція ТОВ «НАЙС БУД» ЄДРПОУ: 38161999 є такою, що не відповідає вимогам законодавства та умовам тендерної документації, і підлягає відхиленню.».
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до вимог абзацу 3 частини 7 статті 14 Закону замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на Звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та / або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та / або вимог до предмета закупівлі. Таким чином, необхідно оприлюднити роз’яснення на Звернення в електронній системі закупівель.
ВИРІШИЛА:
1. Надати роз’яснення на Звернення щодо Закупівлі у вище запропонованому варіанті.
2. Оприлюднити роз’яснення на Звернення учасника в електронній системі закупівель відповідно до статті 14 Закону.
Статус вимоги:
Задоволено