• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Оцінка за вартістю життєвого циклу

Мототранспортні вантажні засоби (Автомобіль пікап)

Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені в складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Строк поставки товару залежить від терміну поставки товару, який зазначений в проекті договору (Додаток 4 до тендерної документації), але не більше строку дії договору. Строк дії договору залежить від дати підписання договору та буде розрахований під час укладання договору. Умови поставки та оплати детально зазначені в Додатку 4 до тендерної документаці.

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 22.09.25 14:00)

108 204 101.00 UAH без ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
12
год
33
хв
51
сек
Гарантія - 3 246 123.03 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження: 02.09.2025 15:20 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника

Номер: 4640ee4566c0456f8d7048753616a38a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-02-008862-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Скарга:
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІАЛБУД ТРЕЙД", Слободян Олександр 380977299796 rialbudtreid@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 685910560adf4223afcd266cac9bd0f8
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 02 вересня 2025 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Оператор газотранспортної системи України» (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі товару: «Мототранспортні вантажні засоби (Автомобіль пікап)» Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015: 34130000-7 — Мототранспортні вантажні засоби», ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням уповноваженої особи (протокол № 25-1585 від «02» вересня 2025 року з урахуванням змін, що внесені згідно протоколу № 25-1585-зм-1 від 08.09.2025 р., протоколу № 25-1585-зм-2 від 15.09.2025 р.), унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі присвоєний електронною системою закупівель UA-2025-09-02-008862-a Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
Після ознайомлення з тендерною документацією в ній виявлено вимоги, які обмежують конкуренцію та порушують вимоги Закону, зокрема, частини 1 статті 5 Закону щодо недискримінації учасників та рівного ставлення до них, частини 4 статті 5 Закону відсутності у замовників права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Порушення даних пунктів Закону призводить до неможливості ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РІАЛБУД ТРЕЙД» прийняти участь в даній закупівлі.
1. ЩОДО ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ про надання Сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником
ОБГРУНТУВАННЯ №1
У п.1.2.2 Таблиці «Перелік документів, що подаються Учасником торгів у складі пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВИМОГИ ДО НИХ» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«1.2.2. Сканована копія чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника (зазначеного в гарантійному листі згідно вимог п. 1.1.1. даного додатку), продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання. Замовник вимагає, щоб Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), був виданий на виробника, продукція якого пропонується таким учасником, що є грубим порушенням прав учасників і норм законодавства України у сфері публічних закупівель – зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
Щодо надання Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником.
Стандарт ДСТУ ISO 9001:2018 регламентує виключно внутрішні процеси компанії, пов’язані із створенням, впровадженням та удосконаленням системи управління якістю. Стандарт описує процесний підхід, який охоплює визначення, моніторинг та вдосконалення взаємопов’язаних процесів всередині організації для досягнення її стратегічних цілей та підвищення задоволеності замовників. Він не встановлює жодних вимог до готової продукції, тим більше до конкретних Напівпричепів (низькорамних тралів) з вантажопідйомністю не менше 45 тонн, а застосовується виключно до діяльності підприємства, що має виробничі або сервісні процеси.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати вищезазначені сертифікати ДСТУ ISO 9001:2018, виданих саме виробнику товару на його власне виробництво товару, що є предметом даної закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Зазначаємо, що ISO - це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є затвердження розроблених стандартів. Питання сертифікації ISO у сфері публічних закупівель не є однозначним. З одного боку, як визначено в ч. 5 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі»(надалі - Закон), замовники можуть, зокрема, вимагати від учасника подання ним довідки про відповідність предмета закупівлі екологічним, якісним та іншим характеристикам, зазначеним у тендерній документації. Іншими словами, Закон передбачає, що:
1 дозволяє замовникам вимагати довідки від учасників торгів;
2. не забороняє вимагати сертифікати ISO.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінку відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільною.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі -Закон), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
Крім того, добровільність сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати обов’язкової необхідності отримання та надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2018, що вимагаються Замовником.
При цьому Скаржник, як потенційний учасник закупівлі, має у своєму розпорядженні сертифікати, які належним чином підтверджують відповідність чинним вимогам сертифікації Замовника, зокрема таким ДСТУ ISO 9001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015. Цього комплексу сертифікації є більш ніж достатньо для підтвердження вимогам безпечності, якості та екологічності, що прямо стосуються використання та експлуатації продукції. Однак Замовник, установивши додаткові, надмірні та формально не обґрунтовані критерії, покладає на учасників зайве навантаження та створює штучні бар’єри для участі у закупівлі. Такий підхід призводить до того, що значна кількість потенційних постачальників, включно з нами, опиняється під ризиком автоматичного відхилення пропозицій без їх належного розгляду по суті, що позбавляє нас можливості конкурувати на рівних умовах.
ОБГРУНТУВАННЯ №2
У п.1.2.2 Таблиці «Перелік документів, що подаються Учасником торгів у складі пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВИМОГИ ДО НИХ» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«1.2.2. Сканована копія чинного на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника (зазначеного в гарантійному листі згідно вимог п. 1.1.1. даного додатку), продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання.
Скаржник зазначає, що він є досвідченим та кваліфікованим суб’єктом господарювання, який має в себе впроваджені відповідні стандарти, але подання відповідних підтверджуючих документів, які є в нас в наявності може бути підставою для відхилення нашої тендерної пропозиції.
Замовником вимагається надати Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, у той же час коли згідно п.2 Наказу державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" від 21.12.2015 року № 203 "Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України" даний стандарт прийнято у наступній редакції:
ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи Вимоги управління якістю. - На заміну ДСТУ ISO 9001:2015 (прийнятого методом підтвердження); Тобто, стандарт має назву " ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) Системи Вимоги управління якістю.", а не " ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)", як цього вимагає Замовник. Скаржник, як потенційний учасник закупівлі та виробник який продукція якого пропонується до постачання, пройшли відповідну сертифікацію та мають впроваджені сертифікати ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", видані органом сертифікації, вимог яких старанно дотримуються під час провадження своєї господарської діяльності.
Проте виконати вимогу Замовника Скаржник не може, оскільки Замовником встановлена вимога надати «Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, Скаржник не може претендувати на перемогу в Закупівлі, з огляду на те, що Замовником вимагається «Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, і таким чином, Пропозиція Скаржника може бути відхилена, як така, що не відповідає вимогам Замовника. Учасник не може і не повинен надавати документи, які не передбачені законодавством України. Отже, маючи та надаючи власний сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги" виробника товару, який ми пропонуємо, та наш власний сертифікат, ми як потенційний учасник Закупівлі, Скаржник не може претендувати на перемогу, так як вимоги Тендерної документації сформовані таким чином, що виконати таку вимогу Замовника зможуть лише ті учасники, які отримали Сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником.
Враховуючи вищевикладене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до п.4 У Таблиці «1. Документи та / або інформація, які вимагаються тендерною документацією» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей)», а саме - виправити формулювання вимоги щодо надання " Сертифікату відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.» на таку що не призводить до дискримінації та відповідає вимогам чинного законодавства, та дадуть нам, як потенційному учаснику Закупівлі взяти участь у закупівлі та розраховувати на перемогу.
У зв’язку з викладеним, Скаржник просить Постійно діючу адміністративну колегію з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) визнати дії Замовника з формування у тендерній документації наведених вище вимог такими, що мають дискримінаційний характер, та зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом усунення зазначених дискримінаційних умов. Усунення таких порушень забезпечить дотримання принципів рівної та добросовісної конкуренції, наддасть можливість значній кількості потенційних учасників реалізувати передбачене законом право на подання своїх тендерних пропозицій, а Замовнику – отримати найбільш економічно вигідну пропозицію, що відповідає інтересам держави та суспільства.
2. ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ЗАМОВНИКОМ НАДМІРНОЇ ТА ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ ПРО НАДАННЯ сертифікату типу обладнання (або сертифікату типу транспортного засобу) чи сертифікату відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікату відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтва про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI)
У п.1.2.3 Таблиці «Перелік документів, що подаються Учасником торгів у складі пропозиції» Додатку 2 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВИМОГИ ДО НИХ» Замовником прописана вимога надати у складі пропозиції:
«1.2.3. Сканована копія сертифікату типу обладнання (або сертифікату типу транспортного засобу) чи сертифікату відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікату відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, виданий органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання, який відповідно до законодавства призначений Мінінфраструктури, чи свідоцтва про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) 5;»
Аналіз даної вимоги показав, що редакція тендерної документації на переконання Скаржника, безумовно має дискримінаційний характер, оскільки її зміст істотно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі та створює переваги для заздалегідь визначених суб’єктів господарювання. Це є дискримінаційною вимогою, оскільки обмежує участь іноземних виробників, які не мають виробництва на території України. Закон «Про публічні закупівлі» вимагає недискримінації учасників незалежно від країни походження товару (якщо немає спеціальних винятків, передбачених законодавством), що є грубим порушенням прав учасників і норм законодавства України у сфері публічних закупівель – зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
 іноземні виробники транспортних засобів та їх офіційні дилери в Україні не можуть отримати сертифікати чи свідоцтва, де зазначене місцезнаходження виробника в Україні;
 міжнародний ідентифікаційний код виробника (WMI) присвоюється виробникам у країні походження та підтверджується відповідними іноземними сертифікаційними органами;
 вимога надання саме українських документів унеможливлює участь у закупівлі постачальників автомобілів іноземного походження, що суперечить принципам недискримінації учасників та добросовісної конкуренції, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі».
Прошу звернути увагу на те, що Сертифікат типу обладнання (або сертифікат типу транспортного засобу) чи сертифікат відповідності транспортних засобів або обладнання, чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено місцезнаходження виробника колісного транспортного засобу в Україні, видається органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів в Україні на конкретну одиницю Товару, тобто лише після того, як товар покидає митну територію країни виробника Товару.
Скаржник має Сертифікат про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI). Проте, не може взяти участь у даній Закупівлі так як Замовник обмежив коло потенційних учасників, які можуть взяти участь у даній Закупівлі прописавши Вимогу : «Надати у складі пропозиції свідоцтво про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI), що входить в структуру ідентифікаційного номера колісного транспортного засобу (VIN), виданого національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) 5;».
Таким чином участь у даній Закупівлі можуть взяти лише ті учасники, Товар яких знаходиться вже на території України і які вже мають віжповідні Сертифікати про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) видані національною організацією України, уповноваженою на ведення реєстрації та присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) 5;».
Скаржник та інші учасники, які мають Сертифікати про присвоєння міжнародного ідентифікаційного коду виробника (WMI) видані іноземними органами позбавлені можливості взяти участь у даній закупівлі.
На підтвердження легальності ввезення та можливості реєстрації транспортних засобів іноземного виробництва, учасники можуть надати:
 сертифікат відповідності типу транспортного засобу, виданий іноземним органом сертифікації;
 сертифікат відповідності індивідуального затвердження транспортного засобу (для окремих одиниць), виданий в Україні акредитованим органом;
 сертифікат WMI, виданий уповноваженим органом країни-виробника.
Таким чином, встановлена Вами вимога обмежує конкуренцію та порушує права потенційних учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме допустити подання у складі тендерної пропозиції сертифікатів, виданих як українськими, так і іноземними уповноваженими органами сертифікації, без обмеження щодо місцезнаходження виробника лише в Україні.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації