• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів закладів освіти Сквирської міської ради

Призупинено

528 444.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 02.09.2025 12:54 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 38459ec90b5b4db5b77146825bb7166c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-02-005524-a.a1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 24.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.09.2025 16:54
Автор: ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ", Володимир Волков +380672716437 v.volkov.isn@llcise.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5b27a14bc72440e1b21ca33593a9f63e
Заголовок пункту скарги: Замовник із порушенням чинного законодавства рамках даної процедури закупівлі, що має код ДК 021:2015 – 39160000-1 - Шкільні меблі, закупляє товар Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси (лоті 3), що не належать до товару, що входить до коду ДК 021:2015 – 39160000-1 - Шкільні меблі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 02 вересня 2025 року Замовником – Відділ освіти Сквирської міської ради Київської області було прийнято рішення про проведення відкритих торгів з особливостями щодо закупівлі товару за кодом ДК 021:2015 – 39160000-1 - Шкільні меблі – Засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів закладів освіти Сквирської міської ради та опубліковано тендерну документацію на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 – 39160000-1 - Шкільні меблі – Засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів закладів освіти Сквирської міської ради («ЗАТВЕРДЖЕНО» Протоколом Уповноваженої особи відділу освіти Сквирської міської ради від 02.09.2025 року Олексій КОСТЮК ).
Очікувана вартість – 528 444,00 UAH з ПДВ.
Кінцева дата подання пропозицій призначена на 10 вересня 2025 р.
Скаржник – ТОВ «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» повідомляє, що Замовник проводить цю процедуру закупівлі із порушенням чинного законодавства України, а також складено тендерну документацію без дотримання чинного законодавства України.
Такими діями Замовник порушує суб’єктивні права та законні інтереси Скаржника, що унеможливлює участь «ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ» в даній процедурі закупівлі.
Скаржник вважає, що Замовник із порушенням чинного законодавства рамках даної процедури закупівлі, що має код ДК 021:2015 – 39160000-1 - Шкільні меблі, закупляє товар Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси (лоті 3), що не належать до товару, що входить до коду ДК 021:2015 – 39160000-1 - Шкільні меблі.

Скаржник наводить свої доводи стосовно порушення Замовником норм чинного законодавства України нижче по тексту Скарги.

Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, інформація про предмет закупівлі:
Вид предмету закупівлі: Товари
Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі.

Отже, кодом ДК даної процедури є 39160000-1: Шкільні меблі.

В п. 2 розділу 5 тендерної документації встановлено, що на виконання вимог реалізації РАМКОВОЇ УГОДИ МІЖ УКРАЇНОЮ ТА ЄВРОПЕЙСЬКИМ СОЮЗОМ ЩОДО СПЕЦІАЛЬНИХ МЕХАНІЗМІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ФІНАНСУВАННЯ СОЮЗУ ДЛЯ УКРАЇНИ ЗГІДНО З ІНСТРУМЕНТОМ UKRAINE FACILITY та вимог Порядку управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 р. № 1318. Закупівлі згідно з Компонентом I Ukraine Facility повинні здійснюватися відповідно до законодавства України тією мірою, якою вони відповідають вимогам, визначеним у Рамковій угоді.

В пунктах 4.1 та 4.2 розділу 4 тендерної документації встановлено:

4.1 назва предмета закупівлі Засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів закладів освіти Сквирської міської ради
4.2 опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції ЛОТ 1: Шафа для зберігання дидактичного матеріалу
ЛОТ 2: Засоби навчання та обладнання
ЛОТ 3: Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси

Закупівля здійснюється щодо предмета закупівлі по лотам.
Учасники процедури закупівлі подають тендерну пропозицію щодо предмету закупівлі по лотам. Всі технічні та якісні характеристики предмета закупівлі викладено у Додатку 2 до цієї документації


Отже, згідно умов тендерної документації закупівля проводиться із розподілом на лоти. Крім того, в лоті 3 Замовник планує придбати товар: Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси.

В Додатку 2 тендерної документації вказано Технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, ДК 021:2015 : 39160000-1.
Зокрема, згідно Додатку 2 тендерної документації в лоті 3 замовник планує придбати Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси, що мають наступні характеристики:

Лот 3
№ Назва обладнання Характеристики К-ть
Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси
1 Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс має можливість бездротової та/або дротової передачі даних (у тому числі USB) до ПК та/або до хмарного сервісу, має можливість виводу даних на екран пристрою та/або на екран ПК. Може забезпечувати автономний режим роботи.
Комплекс супроводжується інструкцією з експлуатації, методичними матеріалами та програмним забезпеченням.
Характеристики програмного забезпечення цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу:
можливість збору даних одночасно з декількох датчиків;
експорт даних в редактор таблиць та інші програми;
наявність версій програмного забезпечення OC, сумісних з ПК,
з яким буде використовуватись;
програмне забезпечення повинне мати інтерфейс українською мовою.
Датчик рН – 1 шт.
Датчик освітленості – 1 шт.
Датчик тиску – 1 шт.
Датчик вуглекислого газу – 1 шт.
Датчик вологості – 1 шт.
Датчик ультрафіолетового випромінювання – 1 шт.
Датчик температури навколишнього середовища – 1 шт.
Датчик частоти серцевих скорочень – 1 шт.
Датчик артеріального тиску – 1 шт.
Датчик поверхневої температури – 1 шт.
Сумка для зберігання і транспортування – 1 шт.
Набір дротів у кількості, достатній для підключення датчиків 1
2 Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс має можливість бездротової та/або дротової передачі даних (у тому числі USB) до ПК та/або до хмарного сервісу, має можливість виводу даних на екран пристрою та/або на екран ПК. Може забезпечувати автономний режим роботи.
Комплекс супроводжується інструкцією з експлуатації, методичними матеріалами та програмним забезпеченням.
Характеристики програмного забезпечення цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу:
можливість збору даних одночасно з декількох датчиків;
експорт даних в редактор таблиць та інші програми;
наявність версій програмного забезпечення OC, сумісних з ПК,
з яким буде використовуватись;
програмне забезпечення повинне мати інтерфейс українською мовою.
Датчик напруги – 1 шт.
Датчик струму – 1 шт.
Датчик температури – 1 шт.
Датчик температури (термопара) – 1 шт.
Датчик тиску – 1 шт.
Мікрофонний датчик – 1 шт.
Датчик освітленості – 1 шт.
Датчик магнітного поля – 1 шт.
Датчик сили – 1 шт.
Датчик вологості – 1 шт.
Датчик ультрафіолетового випромінювання – 1 шт.
Сумка для зберігання і транспортування – 1 шт.
Набір дротів у кількості, достатній для підключення датчиків 1
3 Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс має можливість бездротової та/або дротової передачі даних (у тому числі USB) до ПК та/або до хмарного сервісу, має можливість виводу даних на екран пристрою та/або на екран ПК. Може забезпечувати автономний режим роботи.
Комплекс супроводжується інструкцією з експлуатації, методичними матеріалами та програмним забезпеченням.
Характеристики програмного забезпечення цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу:
можливість збору даних одночасно з декількох датчиків;
експорт даних в редактор таблиць та інші програми;
наявність версій програмного забезпечення OC, сумісних з ПК,
з яким буде використовуватись;
програмне забезпечення повинне мати інтерфейс українською мовою.
Датчик температури – 1 шт.
Датчик температури (термопара) – 1 шт.
Датчик рН – 1 шт.
Датчик освітленості – 1 шт.
Датчик тиску – 1 шт.
Датчик провідності – 1 шт.
Датчик колориметрії – 1 шт.
Датчик вуглекислого газу – 1 шт.
Датчик ультрафіолетового випромінювання – 1 шт.
Датчик кисню – 1 шт.
Сумка для зберігання і транспортування – 1 шт.
Набір дротів у кількості, достатній для підключення датчиків 1

Скаржник зазначає, що наведені вище позиції по лоту 3 відносяться до наступних кодів ДК 021:2015, зокрема:

1) Щодо товару – цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії:
- 38300000-8 Вимірювальні прилади / 38340000-0 Прилади для вимірювання величин.

2) Щодо програмного забезпечення:
- 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення.

Позиції по лоту 3: цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; програмне забезпечення, не входять до коду ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі

Скаржник наголошує, що хоча програмне забезпечення цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу включене до складу цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу, за своєю природою воно є окремим товаром у розумінні Єдиного закупівельного словника та відноситься до коду ДК 021:2015 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення. Крім того склад «Цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу» який є предметом тендеру не має власної обчислювальної бази (ПК чи планшета), а функціонує виключно у зв’язці із зовнішнім обладнанням (смартфоном, ноутбуком, планшетом) через USB або Bluetooth. Програмне забезпечення встановлюється саме на ці зовнішні пристрої, а не на сам комплекс. Таким чином, програмне забезпечення є самостійним товаром, що не може класифікуватися під кодом 3841 «Лічильні прилади», як апаратна частина комплексу, а тим більше, входити до класу 3916 — Шкільні меблі.

Замовник, застосувавши до наведених вище позицій по лоту 3 (цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; програмне забезпечення) код ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі та об'єднавши їх в один предмет закупівлі, порушив вимоги Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено постановою Кабінету Міністрів України
від 12 жовтня 2022 р. № 1178), Закону України «Про публічні закупівлі» та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі".

Так як, в п. 22 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Пунктом 15 Особливостей встановлено, що предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Відповідно до розділу I "Загальні положення" Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі" та Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.

Відповідно до Національного класифікатора "Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015" міститься наступна інформація, зокрема:
- 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення
- 38300000-8 Вимірювальні прилади
- 38340000-0 Прилади для вимірювання величин
Саме за вище зазначеними кодами ДК Замовник повинен придбати товар по лоту 3: цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; програмне забезпечення.

В даній процедурі закупівлі Замовником під час проведення даної закупівлі допущено порушення у лоті 3, які неможливо усунути, оскільки:
по-перше, товар по лоту 3: цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; програмне забезпечення, не входить до коду ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі;
по-друге, предмет закупівлі - товари, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі. В такому разі, Замовник не може в рамках даної процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі придбати товар по лоту 3: цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; програмне забезпечення. Так як зазначений товар не входить до коду ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі;
по-третє, укладений договір за результатом даної процедури по лоту 3 може бути визнаний в суді недійсним, що призведе до додаткових витрат Постачальника та притягнення до відповідальності уповноважену особу та керівника Замовника.

В такому разі Скаржник вважає, що Замовник повинен відмінити дану процедуру закупівлі частково, а саме відмінити лот 3 на закупівлю товару – Цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси згідно п. п.2 п. 50 Особливостей.
Зокрема, відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Крім того, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації шляхом виключення вимог про товар по лоту 3 - Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс.

Враховуючи вище зазначене, Замовник застосувавши до наведених вище позицій (цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету біології; Цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету фізики; цифровий вимірювальний комп’ютерний комплекс для кабінету хімії; програмне забезпечення) код ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі та об'єднавши їх в один предмет закупівлі, порушив вимоги Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178), Закону України «Про публічні закупівлі» та Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 "Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі".
Неправомірне визначення предмета закупівлі, що включає об’єднання товарів з різних груп класифікатора ДК 021:2015, є не лише формальним порушенням пунктів 3 і 5 Наказу № 708 та вимог Закону України «Про публічні закупівлі», але й таким, що безпосередньо порушує права Скаржника та інших учасників, які зацікавлені в добросовісній участі у процедурі закупівлі.
Скаржник є підприємством, яке спеціалізується на розробці, виробництві та постачанні мультимедійного, інтерактивного та комп’ютерного навчального обладнання (як доказ додається Виписка з ЄДР). Підприємство має необхідні технічні, кадрові, виробничі та логістичні ресурси для виконання державних контрактів, які стосуються постачання саме цієї групи товарів (мультимедійного і комп’ютерного обладнання). Скаржник має успішний досвід виконання таких поставок у межах інших закупівель публічного сектору.
Скаржник якщо візьме участь в лоті 3 даної процедури закупівлі, ризикує, що в майбутньому договір може бути визнаний недійсним в судовому порядку, що призведе до додаткових витрат та неможливість виконання умов договору.
Крім того, Скаржник має укладені договори з постачальниками, що забезпечує всі необхідні можливості для виконання поставки комп’ютерного та мультимедійного обладнання, визначеного у тендері. Зокрема, наша компанія може забезпечити постачання комп’ютерного обладнання (включаючи цифрові вимірювальні комп’ютерні комплекси), а також пакетів програмного забезпечення для навчальних цілей, що класифікуються за кодом 48190000-6 Пакети освітнього програмного забезпечення. Водночас предмети навчального приладдя (демонстраційні набори, шкільні меблі та інші засоби), які Замовник безпідставно об’єднав у єдиний предмет закупівлі, не належать до сфери нашої спеціалізації та не охоплюються нашою господарською діяльністю. Такий підхід Замовника об’єктивно обмежує конкуренцію та позбавляє Скаржника права на участь у закупівлі в межах його компетенції.
Отже, включення до предмета закупівлі значної кількості товарів, які стосуються інших спеціалізованих напрямів, до постачання яких Скаржник об’єктивно не має ані компетенції, ані постачальників, призвело до фактичного блокування участі підприємства у даній закупівлі. Замовник фактично об’єднав у межах одного предмета закупівлі обладнання, програмне забезпечення та навчальне приладдя, що належать до різних ринків постачання. Це призводить до обмеження кола потенційних учасників і дискримінує компанії, які мають компетенцію та досвід у сфері постачання ІТ-продукції, але об’єктивно не можуть одночасно конкурувати у сфері шкільного приладдя.
Більше того, такі дії Замовника порушують не лише права Скаржника, а й усіх інших суб’єктів господарювання, які спеціалізуються на вузьких категоріях продукції, але в умовах добросовісного та справедливого формування предмета закупівлі могли б реалізувати своє право на участь у процедурі, змагаючись за релевантні їм позиції в умовах справедливої конкуренції.
Крім того, такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Запити Органу оскарження