• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

77620000-2: Послуги з тимчасової ізоляції тварин(Послуги з тимчасової ізоляція безпритульних тварин (собак) в населених пунктах)

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 01.09.2025 15:41 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

щодо усунення дискримінаційних вимог та приведення тендерної документації у відповідність до вимог законодавства

Номер: 6b016833c1df46e695a4b189ae835493
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-01-007291-a.b1
Назва: щодо усунення дискримінаційних вимог та приведення тендерної документації у відповідність до вимог законодавства
Скарга:
Детально проаналізувавши документацію закупівлі, було встановлено положення, які суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, у зв’язку з чим вважаємо, що умови закупівлі, які викладено в тендерній документації закупівлі, не відповідають вимогам національного законодавства, у т.ч. й обмежують конкуренцію серед учасників, з огляду на наступне
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 09.09.2025 15:16
Автор: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПОВОДЖЕННЯ З ТВАРИНАМИ", Цибулька Юлія Григорівна 0577753310 SEBROVSKAYA@META.UA http://animals.kharkov.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3b99a8ff169640779080485ceb4a4842
Заголовок пункту скарги: Щодо незаконної вимоги стосовно «улаштування карантинного посту…».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В технічному завданні (Додаток 2 до тендерної документації) в розділі «Особливості послуги» зазначено улаштування карантинного посту, спеціально облаштованого для проведення обстеження, вакцинації від сказу та ветеринарної обробки, де тварини (собаки) відповідно їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям утримуються в ізоляції, для запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб небезпечних для людини і тварини. Також аналогічна вимога є в пункті 5.3.1 проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації).
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про ветеринарну медицину»:
- карантинна станція (пост) - місце (ділянка місцевості), що перебуває під контролем державних органів ветеринарної медицини, де групи тварин утримуються в ізоляції, без прямого або опосередкованого контакту з іншими тваринами, спеціально облаштоване для проведення обстеження протягом визначеного періоду часу і в разі необхідності - експертизи або лікування;
- карантинний ветеринарний пост - тимчасове спеціально облаштоване місце на межі неблагополучного пункту, зони захисту, зони спостереження, буферної зони, встановлене за рішенням державної надзвичайної протиепізоотичної комісії відповідного рівня з метою локалізації та недопущення поширення хвороб тварин, що підлягають повідомленню.
Згідно з ч. 1. ст. 44 Закону України «Про ветеринарну медицину» Державна надзвичайна протиепізоотична комісія при Кабінеті Міністрів України, відповідні місцеві державні надзвичайні протиепізоотичні комісії, місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування відповідно до характеру хвороби, що підлягає повідомленню, про спалах якої було оголошено, та рівня ризику в інфікованій, буферній зонах, а якщо необхідно - у зоні спостереження може прийняти рішення про вжиття заходів, що вважаються доцільними для локалізації, контролю та ліквідації хвороби, що підлягає повідомленню:
1) проведення термометрії, відокремлення здорових тварин від хворих та здійснення діагностичних досліджень;
2) ізоляція хворих тварин та закриття потужностей (об’єктів), де виявлено присутність хвороби, що підлягає повідомленню;
3) заборона або обмеження переміщення тварин;
4) заборона переміщення за межі інфікованих потужностей (об’єктів) будь-яких товарів, засобів догляду за тваринами, супутніх об’єктів та гною;
5) застосування заходів стемпінг-ауту професійним та гуманним шляхом; 6) вилучення і безпечне знищення туш тварин, які загинули або були вбиті, та інших товарів або гною у разі неможливості їх знешкодження звичайними методами очистки та дезінфекції;
7) здійснення спеціальних ветеринарно-санітарних заходів в інфікованій, буферній зонах та зоні спостереження;
8) заборона організації ярмарків, ринків, виставок, аукціонів, публічних або інших заходів із залученням тварин, а також функціонування майданчиків для торгівлі тваринами;
9) зміна режиму роботи потужностей (об’єктів), що використовуються для розведення племінних тварин, вирощування, тренування, змагання, утримання, виставок (огляду), конкурсу, продажу, забою або вилову тварин, для виробництва та обігу продуктів тваринного походження;
10) заборона або обмеження здійснення злучки тварин, а також збирання, обробки, зберігання та використання сперми для штучного запліднення тварин, запліднених яйцеклітин та ембріонів, що походять з інфікованої, буферної зон або зони спостереження;
11) вакцинація, клінічні обстеження та лікування тварин;
12) обмеження переміщення осіб, які були в контакті з інфікованими тваринами та тваринами, щодо яких є підозра, що вони інфіковані, або з іншими товарами чи гноєм від інфікованих тварин;
13) закриття та блокування підходів до інфікованих зон, встановлення на цих підходах знаків, що попереджають про присутність особливо небезпечної хвороби, занесеної до списку МЕБ, та організація відповідного контролю;
14) дезінфекція, дератизація, дезінсекція тваринницьких приміщень, загонів для худоби, дворів, пасовиськ, місць водопою та інших місць, де утримуються інфіковані тварини або тварини, щодо яких є підозра, що вони інфіковані, а також супутніх об’єктів, які перебували в контакті з такими тваринами;
15) надійна ізоляція котів і собак, власники яких відомі, та знищення бродячих котів і собак гуманними методами;
16) спостереження за тваринами, включаючи відбір зразків крові або патологічного матеріалу для проведення досліджень, та доступ до записів, що велися тваринницькими господарствами в інфікованій, буферній зонах, зоні спостереження та на інших потужностях (об’єктах), за якими ведеться спостереження, за межами цих зон;
17) залучення поліцейських та у встановленому порядку військовослужбовців, якщо це є необхідним та доцільним, для надання допомоги відповідним державним надзвичайним протиепізоотичним комісіям у запровадженні та здійсненні заходів щодо локалізації та ліквідації особливо небезпечної хвороби, занесеної до списку МЕБ.
Згідно з ч. 3 ст. 44 Закону України «Про ветеринарну медицину» при в’їзді в інфіковану та буферну зони виставляються охорона, карантинні ветеринарні пости та знаки, які вказують на обов’язковий об’їзд карантинної зони, а за рішенням місцевої державної надзвичайної протиепізоотичної комісії - і при в’їзді в зону спостереження.
Таким чином, улаштування карантинного посту здійснюється виключно за рішенням Державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Кабінеті Міністрів України, відповідної місцевої державної надзвичайної протиепізоотичної комісії, у разі спалаху хвороби, що підлягає повідомленню (наприклад – сказу). При цьому, заходи, що визначаються для локалізації, контролю та ліквідації такої хвороби, не включають стерилізацію безпритульних тварин та повернення їх на місце вилову, що суперечить предмету закупівлі та вимогам законодавства.
Разом з тим, для суб’єктів господарювання, що мають приміщення клініки ветеринарної медицини, в яких можливе проведення обстеження, вакцинації від сказу та ветеринарної обробки, де тварини (собаки) відповідно їх біологічним, видовим та індивідуальним особливостям утримуються в ізоляції, для запобігання виникненню і поширенню інфекційних хвороб небезпечних для людини і тварини, улаштування карантинного посту не потрібне, а улаштування карантинного посту для проведення стерилізації та вакцинації безпритульних тварин не передбачено жодним нормативно-правовим актом.
Вимоги тендерної документації щодо улаштування карантинного посту призводять до обмеження конкуренції серед учасників та мають дискримінаційний характер та прямо порушують закон, у зв’язку з чим Замовник не мав права включити таку вимогу до тендерної документації.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а ч. 4 цієї ж статті передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 30cf891fa9d94840bf55e2c3f860cad2
Заголовок пункту скарги: Щодо незаконної вимоги стосовно пункту ветеринарної медицини.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник у п. 1.1 Додатку 1 до тендерної документації передбачив вимогу про наявність у учасника закупівлі клініки ветеринарної медицини, амбулаторії або пункту ветеринарної медицини, що суперечить Ліцензійним умовам провадження ветеринарної практики, затвердженим постановою КМУ від 04.11.2015 № 896 (далі – Ліцензійні умови) .
Формулювання «клініка ветеринарної медицини або пункт ветеринарної медицини» створює враження рівнозначності цих закладів, але насправді вони суттєво відрізняються за своїм функціональним призначенням.
Таке формулювання створює ризик допущення до участі в закупівлі суб’єктів, які не відповідають ліцензійним вимогам або провадять ветеринарну практику з грубим порушенням ліцензійних вимог, оскільки лише в клініці ветеринарної медицини можливо законно (у відповідності до ліцензійних умов) проводити тваринам операції, у тому числі стерилізацію та кастрацію тварин. Пункт ветеринарної медицини не може мати відповідної матеріально-технічної бази – приміщень операційної, тому в пункті ветмедицини виконання таких процедур не допускається.
Таким чином, включення до тендерної документації альтернативної вимоги “клініка ветеринарної медицини або пункт ветеринарної медицини” є необґрунтованим і суперечить меті закупівлі, яка передбачає надання ветеринарних послуг, які включають в себе приведення операцій з кастрації та стерилізації тварин. Це створює штучну можливість участі у процедурі закупівлі суб’єктів, які не можуть легітимно надавати такі послуги, що, в свою чергу, може призвести до нецільового використання бюджетних коштів, порушення ветеринарного законодавства, прав тварин та прав громадян на безпечне середовище.
Пункт 18 Ліцензійних умов визначає «пункт ветеринарної медицини», як приміщення для лікувально-профілактичної допомоги тваринам. Це обов’язково має бути стаціонарне приміщення, обладнане відповідно до пунктів 15, 20, 25 Ліцензійних умов, зокрема мати: робоче місце спеціаліста; місце для зберігання медикаментів; місце для проведення стерилізації спецодягу, інструментів і матеріалів; місце для зберігання побутового інвентарю.
У «пункті ветеринарної медицини» дозволено проводити лише: огляд, вакцинацію, профілактичне лікування. Проведення хірургічних операцій, зокрема стерилізації тварин, у пункті ветеринарної медицини заборонено. Це дозволено тільки у клініках ветеринарної медицини чи амбулаторіях, які обладнані операційними блоками, а післяопераційна перетримка – взагалі може здійснюватися лише в умовах клініки ветеринарної медицини. Приміщення «клініки ветеринарної медицини» та «амбулаторії ветеринарної медицини» повинні відповідати вимогам п. 19 та 20 Ліцензійних умов щодо зонування виробничих приміщень.
Отже вимога про наявність у учасника закупівлі пункту ветеринарної медицини є незаконною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 748b280ca762493ba55044127c5622b9
Заголовок пункту скарги: Щодо надання сертифікату відповідності на мобільний пункт ветеринарної медицини
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У п. 1.1. Додатку 1 тендерної документації зазначено, що на підтвердження наявності клініки ветеринарної медицини, амбулаторії або пункту ветеринарної медицини (стаціонарного або мобільного) учасник повинен надати, зокрема, сканований оригінал/скановану завірену копію техпаспорта на мобільний пункт ветеринарної медицини та сертифікат відповідності.
Вважаємо зазначену вимогу щодо «сертифіката відповідності» такою, що суперечить чинному законодавству України та є дискримінаційною з таких підстав.
Правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»:
документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності;
технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні адміністративні положення, додержання яких є обов’язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва.
Станом на сьогодні жоден чинний технічний регламент не встановлює вимоги виробництва мобільних пунктів ветеринарної медицини (транспортних засобів, обладнаних для надання ветеринарних послуг), а Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з ветеринарної практики, затверджені постановою КМУ від 04.11.2015 № 896, взагалі не передбачають провадження господарської діяльності з ветеринарної практики в мобільних пунктах ветеринарної медицини чи в транспортних засобах, обладнаних для надання ветеринарних послуг.
Вимоги тендерної документації щодо надання сертифікату відповідності на мобільний пункт ветеринарної медицини призводять до обмеження конкуренції серед учасників та мають дискримінаційний характер та прямо порушують закон, у зв’язку з чим Замовник не мав права включити таку вимогу до тендерної документації.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а ч. 4 цієї ж статті передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації