• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі

Призупинено

3 016 515.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 01.09.2025 12:11 - 06.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: aa9cbeba5494447c925dc102790f9494
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-01-000703-a.a1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 15:14
Автор: ФОП "ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА", Оксана Драчевская +380519965899 tender.oksa@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6eeac8c967d44e2da95bcccc7fe1039e
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 01.09.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-09-01-000703-a на придбання код ДК 021:2015: 39160000-1 Шкільні меблі.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 09.09.2025 00:00.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

1. Відповідно до Додатку 2 до ТД та п.3.1. Додатку 1 до ТД для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати:

- копію діючого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи або копію висновку наукової санітарно – епідеміологічної експертизи (або сертифікат/протокол тощо, видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи) на товар з фотодруком (шафа), що пропонується учасником, на підтвердження відповідність встановленим медичним критеріям безпеки та виготовленим згідно ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016 та ДСТУ CEN/TS 15186:2008.

Скаржник не є виробником товару, а реалізує товар, виготовлений іншими виробниками, зокрема ТОВ «Меблі-Техностиль». Я звернулася до виробника товару із запитом на отримання зазначених документів на отримала наступну відповідь:
«повідомляємо, що ми маємо висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які підтверджують відповідність товару ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016 та іншим стандартам, а також сертифікат відповідності на ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016 та інші стандарти.
Але ми не маємо висновків ДСЕЕ (в тому числі висновків наукової санітарно – епідеміологічної експертизи, сертифікату/протокол тощо, виданих органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи), які підтверджують відповідність меблів ДСТУ CEN/TS 15186:2008. Зараз відсутня процедура отримання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи, тому ми не можемо отримані інші висновки чи альтернативні документи.
Також звертаємо Вашу увагу, що стандарт ДСТУ CEN/TS 15186:2008 «Меблі. Метод оцінювання стійкості поверхні до стирання» не регулює вимоги до меблів, в ньому встановлені методи оцінювання стійкості поверхні до стирання».

Відповідно до п. 7.4. Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247, Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи:
- звернення заявника
- здійснення вимірювань, досліджень об'єктів, наукового обґрунтування відповідних вимог щодо об'єкта експертизи (показників безпеки та умов використання тощо) та оформлення звіту;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та оформлення її результатів у вигляді протоколу експертизи;
- підготовка проекту висновку;
- затвердження висновку експертизи та внесення його до реєстру висновків експертизи.

Згідно з п.п, 1, 7.11 Порядку готовий висновок містить всі необхідні відомості щодо відповідності об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини.
Відповідно до п.7.15 Порядку протокол експертизи зберігаються в Департаменті державного санітарно-епідеміологічного нагляду МОЗ України. Документи, надані заявником на експертизу, проекти висновків та протоколи експертизи зберігаються в установах (закладах) державної санітарно-епідеміологічної служби чи комісіях протягом терміну, визначеного відповідною категорією документів згідно із законодавством.

Відповідно до п.п. 7.12, 7.13, 7.14 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, заявнику надається саме висновок експертизи, після його затвердження, підписання та внесення до відповідного реєстру.
Таким чином, складання протоколу та звіту є лише етапами проведення експертизи, його надання заявнику не передбачено чинними нормативно-правовими актами України.

Більше того, сам Порядок проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затверджений Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 №247 втратив чинність 13.12.2023р. на підставі Наказу Міністерства охорони здоров’я від 19.10.2023р. № 1829

Також повідомляємо, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються.

Таким чином, станом на дату подання цієї скарги втратили чинність нормативні акти, які регулювали порядок отримання звітів, протоколів та висновків ДСЕЕ від органів, що мають право на проведення такої експертизи, в тому числі отримання будь-яких висновків, протоколів та інших документів видані органами, що мають право на проведення наукової/науково-технічної експертизи, не передбачено нормами чинного законодавства.

Таким чином, Скаржник може підтвердити відповідність меблів стандартам ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016, а також іншим стандартам, але не може підтвердити їх відповідність ДСТУ CEN/TS 15186:2008 «Меблі. Метод оцінювання стійкості поверхні до стирання», оскільки втратили чинність норми, які регулювали видачу відповідних документів, а також оскільки зазначений стандарт не містить вимог до меблів, а містить вимоги до методу їх випробування.
Висновки ДСЕЕ, сертифікати та інші документи підтверджують, що товар виготовлений відповідно до вимог певного стандарту, у свою чергу не можна виготовити меблі відповідно до стандарту, який регулює метод їх випробування, а не те згідно з якими параметрами вони мають бути виготовлені.

Тому жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати документи, які вимагає Замовник. У свою чергу у скаржника відсутні такі документи.

Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Тендерної документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження