-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Інженерні послуги різні (Коригування або розробка інвентаризації та обґрунтовуючих матеріалів для отримання дозволів на викиди Боярського ЛВУМГ (ГРС Київської області))
"Згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі ''Інженерні послуги різні (Коригування або розробка інвентаризації та обґрунтовуючих матеріалів для отримання дозволів на викиди Боярського ЛВУМГ (ГРС Київської області))'' Дана закупівля здійснюється у відповідності до UA-P-2018-01-02-004242-a"
Торги не відбулися
216 666.67
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.6% або 1 300.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 1 300.00 UAH
Період оскарження:
07.11.2018 15:41 - 22.11.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Ціна надання послуг
Номер:
e439a871cd5247909746acefc52823ae
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-11-07-002157-c.a2
Назва:
Ціна надання послуг
Вимога:
У тендерній документації в Розділі V. Оцінка тендерної пропозиції п.1 Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію зазначено, що Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону.
Критерієм оцінки є ціна (в грн. без ПДВ) питома вага критерію – 100%.
З метою забезпечення рівних умов щодо оцінки для всіх учасників, учасник, незалежно від його форми оподаткування, вносить в електронну систему закупівель, інформацію про ціну його пропозиції без врахування ПДВ. Найбільш економічно вигідною визнається пропозиція найнижча за вартісним показником.
Згідно Закону “Про публічні закупівлі” замовник має забезпечити однаковий підхід до всіх учасників - Недискримінація учасників (ст. 5 Закону “Про публічні закупівлі”). Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно зі статтею 28 Закону “Про публічні закупівлі” Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону. Критеріями оцінки є: у разі здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, що виробляються, виконуються чи надаються не за окремо розробленою специфікацією (технічним проектом), для яких існує постійно діючий ринок, це ціна.
Спроби застосовувати при розгляді тендерних пропозицій різний підхід до оцінки учасників, які є або не є платниками ПДВ, є дискримінаційним. З цього питання є однозначна позиція Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (№UA-2016-05-04-000047-с.а2) чи у рішенні АМКУ №40-р/пк-пз від 10.06.2016. Це значить, що при здійсненні оцінки пропозицій учасників повинна прийматися методика порівняння повних відпускних цін учасників незалежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником, тобто порівнянню підлягають пропозиції з урахуванням ПДВ для учасників, які мають статус платника ПДВ, а для учасників, які не є платниками цього податку - ціна без ПДВ. А приведення цінової пропозиції Учасника, що не є платником ПДВ, до ціни з урахуванням ПДВ, є порушенням.
Вимагаємо виправити дану дискримінаційну вимогу у найкоротші терміни.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимоги.pdf 14.11.2018 14:08
Дата подачі:
09.11.2018 18:40
Вирішення:
З метою максимальної економії та ефективності використання державних коштів та забезпечення рівних умов, що виключають дискримінацію вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм, у тендерній документації встановлено вимогу щодо здійснення оцінки пропозицій на рівних умовах, зокрема без ПДВ.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Щодо методики оцінки
Номер:
9ab7410982c6477eb9babb66299f5ae9
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-11-07-002157-c.b1
Назва:
Щодо методики оцінки
Вимога:
Вивчивши Тендерну документація по предмету закупівлі «Інженерні послуги різні (Коригування або розробка інвентаризації та обґрунтовуючих матеріалів для отримання дозволів на викиди Боярського ЛВУМГ (ГРС Київської області))» (UA-2018-11-07-002157-c) ми дійшли висновку, що тендерною документацією встановлені дискримінаційні вимоги в частині визначення ціни та методики оцінювання тендерних пропозицій, що суперечить Ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає здійснення закупівель за принципами недискримінації учасників, а також за принципами об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Пунктом 1 розділу V тендерної документації визначено: «Оцінка тендерних пропозицій проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації та шляхом застосування електронного аукціону. Критерієм оцінки є ціна (в грн. без ПДВ) питома вага критерію – 100%.».
Такий підхід у визначенні переможця ставить учасників, які не є платником ПДВ у гірші умови, ніж учасників, які є платниками ПДВ. Платники ПДВ при наданні послуг матимуть податковий кредит, тому чиста сума нарахованих зобов’язань з ПДВ при сплаті буде ними зменшена на суму податкового кредиту, який він отримає при закупівлі необхідних супутніх послуг у сторонніх організацій платників ПДВ.
Учасники не платники ПДВ позбавлені можливості такої компенсації, сума закупівлі супутніх послуг разом з ПДВ цілком відноситься на собівартість продукції тому не враховувати всю суму нарахованого ПДВ при здійсненні оцінки є заздалегідь дискримінаційним підходом до здійсненні оцінки пропозицій учасників, до яких застосовуються різні системи оподаткування згідно діючого законодавства.
Оцінка пропозицій за наведеною вище методикою може призвести до того, що переможцем може бути обраний учасник (платник ПДВ), цінова пропозиція якого (з урахуванням всіх витрат, у тому числі ПДВ) може бути вищою за цінову пропозицію учасника, який не є платником ПДВ. Таким чином, зазначена умова Документації обмежує коло потенційних учасників та порушує інтереси учасників, які не є платником ПДВ, а це є порушенням принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону, а отже є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Замовником порушено вимоги пункту 9, частини другої статті 22 Закону яким чітко визначено, що тендерна документація повинна містити перелік критеріїв та методику оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги критеріїв. Опис методики оцінки за критерієм "ціна" повинен містити інформацію про врахування податку на додану вартість (ПДВ). Зазначена норма Закону визначає необхідність обов'язкового зазначення, чи учасник має надати пропозиції з ПДВ, чи без ПДВ, але ж не говорить про те, що при здійснюванні оцінки всі пропозиції порівнюються без урахування ПДВ. Таким чином, Замовником не були враховані норми Закону, що є порушенням законодавства у сфері закупівель та як наслідок у подальшому проведення необ’єктивної оцінки тендерної пропозиції учасника. Виходячи з принципу недискримінації учасників, повинна прийматися методика порівняння цін учасників не залежно від того, який режим оподаткування застосовується учасником.
Таким чином, зазначена умова Документації обмежує коло потенційних учасників та порушує інтереси учасників, які не є платником ПДВ, а це є порушенням принципів здійснення закупівель, що передбачені статтею 3 Закону, а отже є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання. На сьогоднішній день з цього питання існує рішення АМК України № 40-р/пк-пз від 10.06.2016р. Отже, просимо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинного законодавства України, в іншому випадку ми будемо змушені звернутися із скаргою до АМК України.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимоги.pdf 14.11.2018 14:08
Дата подачі:
09.11.2018 17:44
Вирішення:
З метою максимальної економії та ефективності використання державних коштів та забезпечення рівних умов, що виключають дискримінацію вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм, у тендерній документації встановлено вимогу щодо здійснення оцінки пропозицій на рівних умовах, зокрема без ПДВ.
Статус вимоги:
Відхилено