• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 50420000-5 ‒ Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання (послуги з поточного ремонту медичного обладнання, встановленого на спецмедавтомобілях, з використанням та/або заміною запасних частин (комплектуючих, агрегатів, матеріалів, вузлів, деталей, акумуляторних батарей тощо) або без їх використання)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 4 дні назад

545 978.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 29.08.2025 21:21 - 05.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 16.09.2025 21:04 - 22.09.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

Порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником

Номер: ad5047d905dd444c826b88fefc367bbb
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-29-010029-a.a1
Назва: Порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником
Скарга:
дії Замовника порушують: 1) ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: - встановлення вимог до забезпечення тендерної пропозиції; 2) ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема: - невідповідності у частині забезпечення тендерної пропозиції не можуть бути виправлені учасником у порядку, передбаченому ч. 16 ст. 29 Закону (тобто протягом 24 годин після виявлення). Це означає, що якщо в учасника: - відсутнє забезпечення тендерної пропозиції, - подано неправильний вид гарантії, - вказано менший строк дії, ніж вимагав замовник, - сума забезпечення менша від необхідної, - гарантія не відповідає обов’язковим реквізитам, він не може виправити цю помилку після розкриття пропозицій. Замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію. • принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій).
Автор: ТОВ ГЕОСАНТРІС, Феркель Оксана Анатоліївна +380677616330 info@geosantris.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 805a4657818a4bbd8b54b7296c8e12b6
Заголовок пункту скарги: Порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог тендерної документації, затвердженої Замовником, учасники процедури закупівлі зобов’язані були надати забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії.
Зокрема, п. 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачає, що:
• тендерна пропозиція обов’язково супроводжується забезпеченням у формі банківської гарантії;
• забезпечення тендерної пропозиції надається у формі електронного документа;
• електронний документ повинен бути складений із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги», містити кваліфікований електронний підпис/удосконалений електронний підпис (КЕП/УЕП) уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису;
• банківська гарантія може подаватися у вигляді файлу разом із файлом «p7s» або в іншому форматі, який забезпечує можливість перевірки достовірності та КЕП/УЕП уповноваженої особи банку-гаранта;
• повноваження особи, яка підписує гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом гаранта (довіреність, наказ тощо) з накладенням КЕП/УЕП гаранта.

Також п. 6 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» передбачає, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо воно вимагалося тендерною документацією.
При цьому, згідно з п. 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Учасник може виправити невідповідності в інформації та/або документах протягом 24 годин після повідомлення Замовника. Однак, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).

Порушення:
Учасником, ФОП «МІХАЙЛИЧЕНКО ДМИТРО ОЛЕГОВИЧ» (РНОКПП 3339614530) у складі тендерної пропозиції було надано:
• банківську гарантію № 3527/25-ТГе від 08.09.2025, видану АТ «Банк Інвестицій та Заощаджень»;
• довіреність № 05-1/05-88 від 24.04.2025 на ім’я гр. Губанової Ірини Петрівни.
Однак:
1. Надані документи не містили кваліфікованого/удосконаленого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранта (гр. Губанової І.П.), як цього прямо вимагала тендерна документація.
2. Відсутність КЕП/УЕП уповноваженої особи банку-гаранта означає ненадання забезпечення тендерної пропозиції у належній формі.
3. Замовник, усупереч вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі», надав учаснику право виправити цю невідповідність протягом 24 годин, хоча відповідно до п. 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» така можливість не поширюється на випадки відсутності забезпечення тендерної пропозиції.

Таким чином, дії Замовника порушують:

• ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- встановлення вимог до забезпечення тендерної пропозиції;
• ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- невідповідності у частині забезпечення тендерної пропозиції не можуть бути виправлені учасником у порядку, передбаченому ч. 16 ст. 29 Закону (тобто протягом 24 годин після виявлення).
Це означає, що якщо в учасника:
- відсутнє забезпечення тендерної пропозиції,
- подано неправильний вид гарантії,
- вказано менший строк дії, ніж вимагав замовник,
- сума забезпечення менша від необхідної,
- гарантія не відповідає обов’язковим реквізитам,
він не може виправити цю помилку після розкриття пропозицій. Замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію.
• принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій).

Водночас, звертаємо Вашу увагу, що ключовими принципами державних закупівель є ефективність використання бюджетних коштів та недискримінація учасників. Ми, ТОВ ГЕОСАНТРІС, як учасник даної закупівлі пропонуємо наші послуги за ціною, яка включає ПДВ 20%, тоді як інший учасник даної закупівлі ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович пропонує послуги за ціною, що не включає ПДВ. Оскільки замовник закупівлі КО «Київмедспецтранс» є платником ПДВ, то згідно з чинним законодавством у сфері бухгалтерського обліку, КО «Київмедспецтранс» насправді отримає економічну вигоду, придбавши послуги у ТОВ «ГЕОСАНТРІС» в сумі 431 210,83 грн. без ПДВ, що є нижче від пропозиції ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович у розмірі 489 950,00 грн. без ПДВ. Крім того, при виконанні договору ТОВ «ГЕОСАНТРІС» перерахує до державного бюджету 86 242,17 грн. ПДВ, тоді як ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович, не є платником ПДВ. Це означає, що ТОВ «ГЕОСАНТРІС» не лише пропонує більш економічно вигідну ціну для замовника, але й забезпечує суттєво більші надходження до державного бюджету. Таким чином, ТОВ «ГЕОСАНТРІС» є більш вигідним та надійним партнером як для замовника, так і для держави.
Користуючись нагодою хочемо звернути увагу шановної колегії АМКУ на дискримінацію платників ПДВ зі сторони неплатників ПДВ. Вважаємо доцільним поширення досвіду ДП Медзакупівлі на проведення закупівель товарів та послуг у сфері охорони здоров’я шляхом оголошення замовниками закупівель без ПДВ, оскільки це допоможе правильно оцінювати економічну вигоду закупівлі та забезпечувати ефективне використання бюджетних коштів.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження