-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021-2015 за кодом Єдиного закупівельного словника (CPV) 50420000-5 ‒ Послуги з ремонту і технічного обслуговування медичного та хірургічного обладнання (послуги з поточного ремонту медичного обладнання, встановленого на спецмедавтомобілях, з використанням та/або заміною запасних частин (комплектуючих, агрегатів, матеріалів, вузлів, деталей, акумуляторних батарей тощо) або без їх використання)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 4 дні назад
545 978.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
29.08.2025 21:21 - 05.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
16.09.2025 21:04 - 22.09.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником
Номер:
ad5047d905dd444c826b88fefc367bbb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-29-010029-a.a1
Назва:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником
Скарга:
дії Замовника порушують:
1) ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- встановлення вимог до забезпечення тендерної пропозиції;
2) ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- невідповідності у частині забезпечення тендерної пропозиції не можуть бути виправлені учасником у порядку, передбаченому ч. 16 ст. 29 Закону (тобто протягом 24 годин після виявлення).
Це означає, що якщо в учасника:
- відсутнє забезпечення тендерної пропозиції,
- подано неправильний вид гарантії,
- вказано менший строк дії, ніж вимагав замовник,
- сума забезпечення менша від необхідної,
- гарантія не відповідає обов’язковим реквізитам,
він не може виправити цю помилку після розкриття пропозицій. Замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію.
• принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій).
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 18.09.2025 15:20
- Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником 18.09.2025 17:34
- Скарга щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником у форматі Word 18.09.2025 18:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.09.2025 16:45
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
805a4657818a4bbd8b54b7296c8e12b6
Заголовок пункту скарги:
Порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог тендерної документації, затвердженої Замовником, учасники процедури закупівлі зобов’язані були надати забезпечення тендерної пропозиції у формі банківської гарантії.
Зокрема, п. 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачає, що:
• тендерна пропозиція обов’язково супроводжується забезпеченням у формі банківської гарантії;
• забезпечення тендерної пропозиції надається у формі електронного документа;
• електронний документ повинен бути складений із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги», містити кваліфікований електронний підпис/удосконалений електронний підпис (КЕП/УЕП) уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису;
• банківська гарантія може подаватися у вигляді файлу разом із файлом «p7s» або в іншому форматі, який забезпечує можливість перевірки достовірності та КЕП/УЕП уповноваженої особи банку-гаранта;
• повноваження особи, яка підписує гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом гаранта (довіреність, наказ тощо) з накладенням КЕП/УЕП гаранта.
Також п. 6 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» передбачає, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо воно вимагалося тендерною документацією.
При цьому, згідно з п. 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Учасник може виправити невідповідності в інформації та/або документах протягом 24 годин після повідомлення Замовника. Однак, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Порушення:
Учасником, ФОП «МІХАЙЛИЧЕНКО ДМИТРО ОЛЕГОВИЧ» (РНОКПП 3339614530) у складі тендерної пропозиції було надано:
• банківську гарантію № 3527/25-ТГе від 08.09.2025, видану АТ «Банк Інвестицій та Заощаджень»;
• довіреність № 05-1/05-88 від 24.04.2025 на ім’я гр. Губанової Ірини Петрівни.
Однак:
1. Надані документи не містили кваліфікованого/удосконаленого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранта (гр. Губанової І.П.), як цього прямо вимагала тендерна документація.
2. Відсутність КЕП/УЕП уповноваженої особи банку-гаранта означає ненадання забезпечення тендерної пропозиції у належній формі.
3. Замовник, усупереч вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі», надав учаснику право виправити цю невідповідність протягом 24 годин, хоча відповідно до п. 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» така можливість не поширюється на випадки відсутності забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, дії Замовника порушують:
• ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- встановлення вимог до забезпечення тендерної пропозиції;
• ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- невідповідності у частині забезпечення тендерної пропозиції не можуть бути виправлені учасником у порядку, передбаченому ч. 16 ст. 29 Закону (тобто протягом 24 годин після виявлення).
Це означає, що якщо в учасника:
- відсутнє забезпечення тендерної пропозиції,
- подано неправильний вид гарантії,
- вказано менший строк дії, ніж вимагав замовник,
- сума забезпечення менша від необхідної,
- гарантія не відповідає обов’язковим реквізитам,
він не може виправити цю помилку після розкриття пропозицій. Замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію.
• принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій).
Водночас, звертаємо Вашу увагу, що ключовими принципами державних закупівель є ефективність використання бюджетних коштів та недискримінація учасників. Ми, ТОВ ГЕОСАНТРІС, як учасник даної закупівлі пропонуємо наші послуги за ціною, яка включає ПДВ 20%, тоді як інший учасник даної закупівлі ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович пропонує послуги за ціною, що не включає ПДВ. Оскільки замовник закупівлі КО «Київмедспецтранс» є платником ПДВ, то згідно з чинним законодавством у сфері бухгалтерського обліку, КО «Київмедспецтранс» насправді отримає економічну вигоду, придбавши послуги у ТОВ «ГЕОСАНТРІС» в сумі 431 210,83 грн. без ПДВ, що є нижче від пропозиції ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович у розмірі 489 950,00 грн. без ПДВ. Крім того, при виконанні договору ТОВ «ГЕОСАНТРІС» перерахує до державного бюджету 86 242,17 грн. ПДВ, тоді як ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович, не є платником ПДВ. Це означає, що ТОВ «ГЕОСАНТРІС» не лише пропонує більш економічно вигідну ціну для замовника, але й забезпечує суттєво більші надходження до державного бюджету. Таким чином, ТОВ «ГЕОСАНТРІС» є більш вигідним та надійним партнером як для замовника, так і для держави.
Користуючись нагодою хочемо звернути увагу шановної колегії АМКУ на дискримінацію платників ПДВ зі сторони неплатників ПДВ. Вважаємо доцільним поширення досвіду ДП Медзакупівлі на проведення закупівель товарів та послуг у сфері охорони здоров’я шляхом оголошення замовниками закупівель без ПДВ, оскільки це допоможе правильно оцінювати економічну вигоду закупівлі та забезпечувати ефективне використання бюджетних коштів.
Зокрема, п. 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачає, що:
• тендерна пропозиція обов’язково супроводжується забезпеченням у формі банківської гарантії;
• забезпечення тендерної пропозиції надається у формі електронного документа;
• електронний документ повинен бути складений із дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» і Закону України «Про електронні довірчі послуги», містити кваліфікований електронний підпис/удосконалений електронний підпис (КЕП/УЕП) уповноваженої особи банку-гаранта та повинен дозволяти перевірку такого підпису;
• банківська гарантія може подаватися у вигляді файлу разом із файлом «p7s» або в іншому форматі, який забезпечує можливість перевірки достовірності та КЕП/УЕП уповноваженої особи банку-гаранта;
• повноваження особи, яка підписує гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом гаранта (довіреність, наказ тощо) з накладенням КЕП/УЕП гаранта.
Також п. 6 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» передбачає, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо воно вимагалося тендерною документацією.
При цьому, згідно з п. 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції», Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Учасник може виправити невідповідності в інформації та/або документах протягом 24 годин після повідомлення Замовника. Однак, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Порушення:
Учасником, ФОП «МІХАЙЛИЧЕНКО ДМИТРО ОЛЕГОВИЧ» (РНОКПП 3339614530) у складі тендерної пропозиції було надано:
• банківську гарантію № 3527/25-ТГе від 08.09.2025, видану АТ «Банк Інвестицій та Заощаджень»;
• довіреність № 05-1/05-88 від 24.04.2025 на ім’я гр. Губанової Ірини Петрівни.
Однак:
1. Надані документи не містили кваліфікованого/удосконаленого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранта (гр. Губанової І.П.), як цього прямо вимагала тендерна документація.
2. Відсутність КЕП/УЕП уповноваженої особи банку-гаранта означає ненадання забезпечення тендерної пропозиції у належній формі.
3. Замовник, усупереч вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі», надав учаснику право виправити цю невідповідність протягом 24 годин, хоча відповідно до п. 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» така можливість не поширюється на випадки відсутності забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, дії Замовника порушують:
• ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- встановлення вимог до забезпечення тендерної пропозиції;
• ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- невідповідності у частині забезпечення тендерної пропозиції не можуть бути виправлені учасником у порядку, передбаченому ч. 16 ст. 29 Закону (тобто протягом 24 годин після виявлення).
Це означає, що якщо в учасника:
- відсутнє забезпечення тендерної пропозиції,
- подано неправильний вид гарантії,
- вказано менший строк дії, ніж вимагав замовник,
- сума забезпечення менша від необхідної,
- гарантія не відповідає обов’язковим реквізитам,
він не може виправити цю помилку після розкриття пропозицій. Замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію.
• принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій).
Водночас, звертаємо Вашу увагу, що ключовими принципами державних закупівель є ефективність використання бюджетних коштів та недискримінація учасників. Ми, ТОВ ГЕОСАНТРІС, як учасник даної закупівлі пропонуємо наші послуги за ціною, яка включає ПДВ 20%, тоді як інший учасник даної закупівлі ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович пропонує послуги за ціною, що не включає ПДВ. Оскільки замовник закупівлі КО «Київмедспецтранс» є платником ПДВ, то згідно з чинним законодавством у сфері бухгалтерського обліку, КО «Київмедспецтранс» насправді отримає економічну вигоду, придбавши послуги у ТОВ «ГЕОСАНТРІС» в сумі 431 210,83 грн. без ПДВ, що є нижче від пропозиції ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович у розмірі 489 950,00 грн. без ПДВ. Крім того, при виконанні договору ТОВ «ГЕОСАНТРІС» перерахує до державного бюджету 86 242,17 грн. ПДВ, тоді як ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович, не є платником ПДВ. Це означає, що ТОВ «ГЕОСАНТРІС» не лише пропонує більш економічно вигідну ціну для замовника, але й забезпечує суттєво більші надходження до державного бюджету. Таким чином, ТОВ «ГЕОСАНТРІС» є більш вигідним та надійним партнером як для замовника, так і для держави.
Користуючись нагодою хочемо звернути увагу шановної колегії АМКУ на дискримінацію платників ПДВ зі сторони неплатників ПДВ. Вважаємо доцільним поширення досвіду ДП Медзакупівлі на проведення закупівель товарів та послуг у сфері охорони здоров’я шляхом оголошення замовниками закупівель без ПДВ, оскільки це допоможе правильно оцінювати економічну вигоду закупівлі та забезпечувати ефективне використання бюджетних коштів.
Вимоги:
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
У випадку неможливості усунення порушення під час проведення тендеру, зобов’язати замовника відмінити процедуру закупівлі відповідно до статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі».
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Визнати дії Замовника (КО «Київмедспецтранс») щодо надання учаснику ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович 24 годин для виправлення невідповідності у частині надання забезпечення тендерної пропозиції такими, що порушують вимоги тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі». 2. Зобов’язати Замовника відхилити тендерну пропозицію ФОП Міхайличенко Дмитро Олегович як таку, що не відповідає умовам тендерної документації через ненадання належного забезпечення тендерної пропозиції.
Запити Органу оскарження
Номер:
4dc28ae70b564f208ed6e3ff419f26d0
Тема запиту:
Вимога щодо скасування рішення замовника щодо визначення пережця закупівлі
Текст запиту:
У випадку неможливості усунення порушення під час проведення тендеру, зобов’язати замовника відмінити процедуру закупівлі відповідно до статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі»
Дата опублікування:
18.09.2025 18:08
Номер:
d07895a28e764a31bd6a4210c2de879b
Тема запиту:
Скасувати рішення замовника щодо переможця
Текст запиту:
Учасником, ФОП «МІХАЙЛИЧЕНКО ДМИТРО ОЛЕГОВИЧ» (РНОКПП 3339614530) у складі тендерної пропозиції було надано:
• банківську гарантію № 3527/25-ТГе від 08.09.2025, видану АТ «Банк Інвестицій та Заощаджень»;
• довіреність № 05-1/05-88 від 24.04.2025 на ім’я гр. Губанової Ірини Петрівни.
Однак:
1. Надані документи не містили кваліфікованого/удосконаленого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранта (гр. Губанової І.П.), як цього прямо вимагала тендерна документація.
2. Відсутність КЕП/УЕП уповноваженої особи банку-гаранта означає ненадання забезпечення тендерної пропозиції у належній формі.
3. Замовник, усупереч вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі», надав учаснику право виправити цю невідповідність протягом 24 годин, хоча відповідно до п. 4 «Виправлення невідповідностей в інформації та/або документах» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» така можливість не поширюється на випадки відсутності забезпечення тендерної пропозиції.
Таким чином, дії Замовника порушують:
• ч. 1 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- встановлення вимог до забезпечення тендерної пропозиції;
• ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема:
- невідповідності у частині забезпечення тендерної пропозиції не можуть бути виправлені учасником у порядку, передбаченому ч. 16 ст. 29 Закону (тобто протягом 24 годин після виявлення).
Це означає, що якщо в учасника:
- відсутнє забезпечення тендерної пропозиції,
- подано неправильний вид гарантії,
- вказано менший строк дії, ніж вимагав замовник,
- сума забезпечення менша від необхідної,
- гарантія не відповідає обов’язковим реквізитам,
він не може виправити цю помилку після розкриття пропозицій. Замовник зобов’язаний відхилити таку пропозицію.
• принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (добросовісна конкуренція, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій).
Дата опублікування:
18.09.2025 17:34