-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Набір засобів особистої гігієни (Код ДК 021:2015 99999999-9 - Не відображене в інших розділах)
Набір засобів особистої гігієни для жінок - N-02-05-02-001-00002 Набір засобів особистої гігієни для чоловіків - N-02-05-02-001-00003
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився день назад
18 575 860.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
29.08.2025 18:02 - 04.09.2025 09:00
Період оскарження(за результатами переможця):
19.09.2025 17:34 - 24.09.2025 00:00
Вимога
Без відповіді
Вимога на непровомірні дії Замовника
Номер:
834258f4f39945ddaca8a4b3e39c9a98
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-29-009725-a.c1
Назва:
Вимога на непровомірні дії Замовника
Вимога:
З огляду на положення Закону та Особливостей, а також практику розгляду скарг Комісією, замовник без розміщення повідомлення про усунення невідповідностей повинен відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
У даному випадку необхідно звернути увагу, що вимога тендерної документації має стосуватись безпосередньо предмета закупівлі (його технічних, якісних, кількісних характеристик).
Практика розгляду скарг Комісією свідчить про значну кількість порушень з боку замовників саме під час встановлення зазначених обставин.
Замовник Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» надав Учаснику ТОВ "ПАРТНЕР ЮКРЕЙН" 24 години на виправлення невідповідностей, що стосуються технічних характеристик предмета закупівлі, а саме:
«1. Відповідно до пункту 3 Додатка № 1 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, Учасником надаються документи, що підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі згідно з ДОДАТКОМ № 3 до Оголошення. Для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі Учасник має надати інформацію за формою, визначеною у Таблиці № 2 Додатка № 3 до Оголошення з зазначенням конкретного найменування та інформації про фактичні технічні характеристики відповідного запропонованого найменування товару. На підтвердження вищевказаних вимог, Учасником у складі пропозиції надано інформаційну довідку щодо предмета закупівлі для підтвердження відповідності товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі від 10.09.2025 № 4, де ТОВ «ПАРТНЕР ЮКРЕЙН» зазначив фактичні технічні характеристики запропонованого учасником найменування товару згідно з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики товарів, що входять до складу наборів засобів особистої гігієни згідно з Додатком № 3 до Оголошення. Проте, Учасник надав не у повному обсязі інформацію щодо фактичних технічних характеристик запропонованого товару по кожному найменню складової набору, що вимагалось Замовником відповідно до Таблиці № 2 Додатку № 3 Оголошення.»
🔹 Правило 24 годин (ч. 9 ст. 26 Закону) стосується виправлення невідповідностей у документах, які:
не змінюють суті тендерної пропозиції;
не стосуються ціни, технічних характеристик предмета закупівлі;
можуть бути усунуті шляхом уточнень/додавання інформації.
Наголошуємо, згідно Узагальненої практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 - Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію , яка містить невідповідність вимогам тендерної документації в частині технічних характеристик предмета закупівлі одразу, без надання часу на виправлення.
З практики розгляду скарг Комісією такими можуть бути вимоги:
- про підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема, щодо наявності працівників, матеріально-технічної бази (її характеристик, кількості тощо), приклади рішень Комісії: № 418-р/пк-пз (UA-2023-12-14-008813-a);
№ 7778-р/пк-пз (UA-2024-04-01-000500-a); № 17365-р/пк-пз (UA-2024-09-25-
001210-a); № 6315-р/пк-пз (UA-2024-03-06-006084-a);
про надання дозвільних документів (ліцензій, дозволів, сертифікатів управління якістю виробництва тощо), приклади рішень Комісії: № 17649-р/пк-пз (UA-2024-10-04-007330-a);
№ 7984-р/пк-пз (UA-2024-04-01-010624-a); № 5899-р/пк-пз (UA-2024-03-04009961-a);
- про надання гарантійних листів від виробника, підтвердження повноважень виробника (представника, дилера тощо), приклади рішень Комісії: № 7195-р/пк-пз (UA-2024-03-18-012234-a);
№ 4863-р/пк-пз (UA-2024-01-30-006412-a); № 13764 -р/пк-пз (UA-2024-07-11-
002004-a); № 11247-р/пк-пз (UA-2024-05-21-009693-a);
- про надання гарантійних листів щодо поставки товару, сервісного обслуговування, надання технічних документів при поставці тощо, приклади рішень Комісії: № 6777-р/пк-пз (UA-2024-03-22-009670-a); № 7195-р/пк-пз (UA-2024-03-18-012234-a); № 13253-р/пк-пз (UA-2024-07-08007917-a); № 17998-р/пк-пз (UA-2024-10-02-004740-а).
Практика розгляду скарг Комісією свідчить, що невиконання (неналежне виконання) учасником процедури закупівлі зазначених вище умов тендерної документації є підставою для застосування замовником положень пункту 43 Особливостей щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
Не менш поширеними є випадки, коли замовник, навпаки, розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, на які не поширюються положення пункту 43 Особливостей, та надає учаснику можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі помилково вважаючи, що їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Як приклади неправомірного застосування замовниками положень пункту 43 Особливостей можна навести випадки розміщення повідомлень про усунення невідповідностей в інформації та/або документах про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, передбачених такими вимогами тендерної документації:
- щодо надання та/або заповнення форм «тендерна пропозиція», «цінова пропозиція», «технічна специфікація» тощо з інформацією про назву предмета закупівлі, його кількість, виробника, країни походження тощо, приклади рішень Комісії: № 17669-р/пк-пз (UA-2024-10-02-002215-a);
№ 17447-р/пк-пз (UA-2024-09-13-010229-a); № 13077-р/пк-пз (UA-2024-06-21-
002905-a); № 12782-р/пк-пз (UA-2024-07-01-005578-a);
- щодо надання та або оформлення кошторисної документації (відсутність документів; помилки в розрахунках; надання кошторисної документації в іншому форматі; відсутність підписів інженера-кошторисника тощо), приклади рішень Комісії: № 14656-р/пк-пз (UA-2024-06-10-011735-a);
№ 16260-р/пк-пз (UA-2024-07-26-008796-a); № 15093-р/пк-пз (UA-2024-06-06003259-a);
- щодо надання документів на підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі (відсутність документів; надання документів інших, ніж вимагались тендерною документацією; надання документів, якими не підтверджена вся інформація про необхідні характеристики предмета закупівлі, тощо), приклади рішень Комісії: № 17719-р/пк-пз (UA-2024-09-11-013627-a);
№ 13379-р/пк-пз (UA-2024-07-10-004914-a); № 14677-р/пк-пз (UA-2024-07-05-
006418-a); № 16630-р/пк-пз (UA-2024-09-11-003688-a);
- щодо надання документів, які підтверджують відповідність товару вимогам пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (локалізація виробництва), приклади рішень Комісії: № 8134-р/пк-пз (UA-2024-03-29-006773-a);
№ 12325-р/пк-пз (UA-2024-06-24-006339-a); № 17461-р/пк-пз (UA-2024-09-10010427-a);
- щодо надання у складі тендерної пропозиції акта огляду об’єкта, підписаного зі сторони замовника, приклади рішень Комісії: № 5655-рпк-пз (UA-2024-03-06-008943-а); № 11048-р/пк-пз (UA-2024-05-29-004472-а).
Практика розгляду скарг Комісією свідчить, що розміщення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель щодо порушення учасниками процедур закупівель зазначених вище та/або аналогічних умов тендерної документації є неправомірним, оскільки вони стосуються саме предмета закупівлі та/або його характеристик, а виправлення таких невідповідностей може призвести до зміни предмета закупівлі.
Разом із цим відповідно до положень Закону та Особливостей замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи наведене, замовнику під час вирішення питання щодо застосування положень пункту 43 Особливостей слід керуватись саме змістом вимоги про усунення невідповідностей та її приналежністю до предмета закупівлі, а не назвою додатка (розділу, пункту тощо) тендерної документації, у якому вона міститься.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.09.2025 18:28