• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 71340000-3 Комплексні інженерні послуги

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 22 години

504 251.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 29.08.2025 17:03 - 14.09.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 Виконавчий комітет Мозолевської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради з формуванням бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 71340000-3 Комплексні інженерні послуги. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (від 29.08.2025 року № 414), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі послуг «Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради з формуванням бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 71340000-3 Комплексні інженерні послуги». Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.

Номер: d27d8a3d0e62459d808fb480956fa2bc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-29-009406-a.b1
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 Виконавчий комітет Мозолевської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради з формуванням бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 71340000-3 Комплексні інженерні послуги. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (від 29.08.2025 року № 414), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі послуг «Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради з формуванням бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 71340000-3 Комплексні інженерні послуги». Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.09.2025 17:19
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 16.09.2025 12:45
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 16.09.2025 12:45
Автор: КОНСОРЦІУМ "ОБ'ЄДНАНІ ГЕОДЕЗИЧНІ КОМПАНІЇ", Юлія Степанюк +380670101550 ugc.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 691780254b78471bb743af52e219c9cd
Заголовок пункту скарги: Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до підпункту 3.2 пункту 3 розділу І «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ» Додатку №2 тендерної документації (далі – ТД), для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору», визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” Учасник у складі пропозиції повинен надати:
«3.2. Копії зазначених в довідці договорів, які зазначено в даній тендерній документації, з актами, що підтверджують їх виконання.
- * Аналогічним(и) для цієї документації відкритих торгів є договори, що були виконаний(і) в період 2021-2024 роках, за яким(и) учасником надавалися послуги:
- розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель територіальної громади згідно Постанови КМУ від 03.11.21р. за № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок»;
- постачання існуючого (розробки нового) програмного забезпечення земельного та (або) містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів;
- формуванню бази даних земельного та (або) містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів.
На підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)*, Учасник додатково надає:
- не менше 1-о сканованого(их) оригіналу(ів) або копії(й) договору(ів) з всіма додатками до договору(ів) (інформація про який(і) зазначена(і) у довідці):
- Листи-відгуки на наданий(і) аналогічний(і) договір(ори).»
Скаржник вважає, що вищезгадані вимоги є дискримінаційними та такими що суперечать чинному законодавству враховуючи наступне.
По перше, Замовником торгів встановлено імперативну норму, що Учасники процедури закупівлі, у тому числі Скаржник, повинні мати договори (або один договір), із декількома предметами, зокрема:
- розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель територіальної громади згідно Постанови КМУ від 03.11.21р. за № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок»;
- постачання існуючого (розробки нового) програмного забезпечення земельного та (або) містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів;
- формування бази даних земельного та (або) містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів.
Скаржник, як виконавець послуг, що є предметом закупівлі, має наступний досвід: Договір №К-09 від 26.09.2022 року, який укладено із Коблівською сільською радою щодо предмету «Послуга з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі» (Додаток 1 до Скарги).
Підпунктом 5.1 пункту 5 Технічного завдання, що є Додатком №1 до Договору №К-09 від 26.09.2022 року передбачено, що документи і матеріали, що повинні бути представлені за результатами виконаних послуг.
Згідно підпункту 5.1 пункту 5 Технічного завдання Додатку №1 до Договору №К-09 передавалася інформація, зокрема Електронний документ, що містить відомості про нормативну грошову оцінку земельних ділянок в межах Коблівської сільської територіальної громади, відповідно до вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051
Окрім того згідно підпункту 5.1 пункту 5 Технічного завдання Додатку №1 до Договору №К-09, Геопросторові дані імпортуються до бази геоданих містобудівного кадастру Миколаївської області або (за наявності) до містобудівного кадастру/інтерактивної карти земель Коблівської сільської територіальної громади, а також передаються Замовнику у вигляді у вигляді електронних файлів:
• у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS - цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gbd у місцевій системі координат МСК-48, з документами карт (креслень) у форматі *.mxd;
• у векторному поданні у файловій базі даних ArcGIS - цифрові векторні набори геопросторових даних у форматі *.gbd у державній системі координат УСК-2000, з документами карт (креслень) у форматі *.mxd;
• у векторному форматі *.shp у місцевій системі координат МСК-48;
• у векторному форматі *.shp у державній системі координат УСК-2000.
Отже під час виконання умов договору №К-09 від 26.09.2022 року Скаржник фактично підтверджує наявність досвіду із:
- розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель територіальної громади згідно Постанови КМУ від 03.11.21р. за № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок»;
- формування бази даних земельного, містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів.
Однак, Замовником встановлено дискримінаційну умов за якою учасники, у тому числі Скаржник, має підтвердити досвід (одним чи декількома договорами) із а) розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель територіальної громади та б) формування бази даних земельного, містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів та в) постачання існуючого (розробки нового) програмного забезпечення земельного та (або) містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів.
Така вимога не дає можливість взяти участь у процедурі закупівлі тим учасникам, які здійснювали розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель територіальної громади та формували бази даних земельного кадастрів місцевого рівнів, водночас не здійснювали постачання існуючого (розробки нового) програмного забезпечення земельного та (або) містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів.
По друге, Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Наявність вищенаведених дискримінаційних та незаконної вимоги не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг (розробнику документації із землеустрою), взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів виключити та/або внести зміни до дискримінаційних умов, які зазначені у підпункту 3.2 пункту 3 розділу І «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ» Додатку №2 ТД та привести положення ТД у відповідність до чинного законодавства, а саме:
«3.2. Копії зазначених в довідці договорів, які зазначено в даній тендерній документації, з актами, що підтверджують їх виконання.
- * Аналогічним(и) для цієї документації відкритих торгів є договори, що були виконаний(і) в період 2021-2024 роках, за яким(и) учасником надавалися послуги:
- розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель територіальної громади згідно Постанови КМУ від 03.11.21р. за № 1147 «Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок»;
- постачання існуючого (розробки нового) програмного забезпечення земельного та (або) містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів;
- формуванню бази даних земельного та (або) містобудівного кадастрів місцевого, регіонального або державного рівнів.
На підтвердження досвіду виконання аналогічного(их) договору(ів)*, Учасник додатково надає:
- не менше 1-о сканованого(их) оригіналу(ів) або копії(й) договору(ів) з всіма додатками до договору(ів) (інформація про який(і) зазначена(і) у довідці):
- Листи-відгуки на наданий(і) аналогічний(і) договір(ори).»
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додаток № 1 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
2. Згідно умов Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-08-29-009406-a Замовником оголошено закупівлю щодо наступного предмету закупівлі:
- Вид предмета закупівлі: Послуги
- Назва предмета закупівлі: Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради з формуванням бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради згідно коду CPV за ДК 021:2015 – 71340000-3 Комплексні інженерні послуги
- Код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015 - 71340000-3: Комплексні інженерні послуги
Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг
Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради з формуванням бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради ДК 021:2015: 71340000-3 — Комплексні інженерні послуги 1 послуга 53264, Україна, Дніпропетровська область, Нікопольський район, с. Мозолевське, вул. Соборна, буд. 23 до 20 грудня 2025 року

Згідно пункту 22 частини 1 статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Пунктом 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, що затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 708, визначено, що Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Національний класифікатор України ДК 021:2015, затверджено Наказом Мінекономрозвитку України 23.12.2015 № 1749.
Згідно розділу ІІ «ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ» Національного класифікатору України ДК 021:2015, Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту.
Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:
- перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
- перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
- перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
- перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).
Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії.
Дев’ята цифра — контрольна.
Замовником торгів визначено предмет закупівлі за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, а саме згідно класу класифікатора, як ДК 021:2015: 71340000-3 — Комплексні інженерні послуги.
Клас класифікатора ДК 021:2015: 71340000-3 не має категорій або ж інших кодів (останні три цифри коду), які б давали більший ступінь деталізації в межах категорій.
Згідно вимог ТД, а саме ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ», які передбачені у Додатку №4, Виконавець повинен надавати послуги з:
1. Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради;
2. Постачання існуючого (розробка) програмного забезпечення та формування бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель Мозолевської сільської ради.
(Додаток 2 до скарги)
Отже, згідно умов ТД, зокрема технічних вимог до предмету закупівлі, Замовником встановлено вимоги до наступних послуг, які Учасники повинній йому запропонувати:
- розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки
- постачання існуючого (розробки) програмного забезпечення
- формування бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель.
У свою чергу, згідно пункту 2 розділу І «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ» Додатку №2 ТД, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі” Учасник у складі пропозиції повинен підтвердити наявність у штаті (за основним місцем роботи) сертифікованого інженера-землевпорядника, в кількості не менше 1-го працівника
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Тобто, учасником процедури закупівлі може бути лише суб’єкт господарювання, що є розробниками документації із землеустрою.
Види документації із землеустрою визначені у статті 25 Закону України «Про землеустрій».
У статті 25 Закону України «Про землеустрій» не передбачено такі послуги як розробка програмного забезпечення та формування бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель.
Тобто участь у закупівлі зможуть взяти лише ті суб’єкти господарювання, що є розробниками документації із землеустрою, згідно ст. 26 Закону України «Про землеустрій», та які виконували НЕТИПОВІ та НЕПЕРЕДБАЧЕНІ законодавством послуги для розробників документації із землеустрою.
Послуги з постачання існуючого (розробка) програмного забезпечення, НЕ ВІДНОСИТЬСЯ ДО ПОСЛУГ ЗА ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ!!!!!
Клас класифікатора ДК 021:2015 - 72210000-0 «Послуги з розробки пакетів програмного забезпечення», тому послуги з розробки програмного забезпечення та формування бази даних програмного комплексу по розрахунку нормативної грошової оцінки земель мали б бути віднесені до код ДК 021:2015 - 72210000-0.
Скаржник є надавачем послуг з розробки документації із землеустрою, однак ми не є розробниками програмного забезпечення. Ми, як виконавці послуг, що є предметом закупівлі, в частині розробки документації із землеустрою, маємо досвід виконання аналогічних послуг, зокрема Договір №К-09 від 26.09.2022 року щодо послуг з розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах Коблівської сільської територіальної громади з можливістю подальшого розміщення матеріалів нормативної грошової оцінки у геоінформаційній системі (Додаток 1 до Скарги)
На «Порталі доброчесності», що належить Національному агентству з питань запобігання корупції, представлені корупційні ризики у сфері публічних закупівель, які є характерними для всіх органів влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які здійснюють закупівлі - https://antycorportal.nazk.gov.ua/risks/spheretypical/?sphere_typical_id=1.
Одним із корупційних ризиків під час планування закупівель є УКРУПНЕННЯ предмета закупівлі для мінімізації конкуренції.
Включення до предмету закупівлі вищенаведеної дискримінаційної та незаконної вимоги не дає можливість Скаржнику, як виконавцю послуг з розробки документації із землеустрою та супутніх послуг, які пов’язанні із такою діяльністю, взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності надання послуг, який є предметом закупівлі код ДК 021:2015 - 71340000-3.
Скаржник просить зобов’язати Замовника торгів привести положення тендерної документації у відповідності до код ДК 021:2015 - 71340000-3, а саме виключити дискримінаційну та незаконної вимоги щодо надання Учасником (Виконавцем) послуг з - постачання існуючого (розробки) програмного забезпечення.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- додатки № 1 - 2 до Скарги, що описані у самій Скарзі та перераховані в кінці.
ЩОДО ПОРУШЕНИХ ПРАВ СКАРЖНИКА ТА ПІДСТАВ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі.
Підставою для подання скарги являється порушення прав на участь у процедурі закупівлі Скаржника Замовником торгів, в частині встановлення дискримінаційних вимог.
Окремо слід зазначити, що документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, містяться у додатку до Скарги.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктах 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження