-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Євроконтейнер пластиковий з пласкою кришкою 1100 л
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 22.09.25 00:00)
180 000.00
UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
04
год
39
хв
02
сек
Оплата за участь: 408.00 UAH
Період оскарження:
29.08.2025 13:11 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Номер:
b6ba172b94764f78887ca96b6f00975c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-29-005286-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2025-08-29-005286-a.docx 02.09.2025 12:50
- Додаток 2 - Стандарт_EN_840-2.pdf 02.09.2025 12:50
- Додаток 3 Паспорт якості.pdf 02.09.2025 12:50
- Додаток 1 - ДСТУ 8476-2015.pdf 02.09.2025 12:50
- Скарга UA-2025-08-29-005286-a.pdf 02.09.2025 12:50
- sign.p7s 02.09.2025 12:56
- Рішення від 04.09.2025 №13613.pdf 04.09.2025 17:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.09.2025 №14050.pdf 15.09.2025 13:30
- Рішення від 12.09.2025 №14050.pdf 16.09.2025 18:40
- 107 Протокол про внесення змін до ТД.docx 17.09.2025 16:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 16:18
Дата розгляду скарги:
12.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.09.2025 17:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.09.2025 18:40
Дата виконання рішення Замовником:
17.09.2025 16:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
У відповідь на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №14050-р/пк-пз від 12.09.2025, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПО УТРИМАННЮ ЗЕЛЕНИХ НАСАДЖЕНЬ ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЄВА повідомляє про виконання вимог, зазначених у вищезазначеному рішенні.
Станом на 17.09.2025, у тендерну документацію щодо закупівлі Євроконтейнер пластиковий з пласкою кришкою 1100 л (номер оголошення про проведення: UA-2025-08-29-005286-a) були внесені відповідні зміни згідно з вимогами рішення Комісії.
Усі виявлені порушення, на які було вказано у скарзі ТОВ "РЕНТОК ГРУП", виправлені. Актуальна редакція тендерної документації оприлюднена в електронній системі закупівель згідно з вимогами чинного законодавства. Просимо вважати зобов'язання, викладені у рішенні Комісії, виконаними.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
832ba9c4fca64f088be738888b2c645e
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №1
1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:
Висота: 1330 мм
Ширина: 1370 мм
Глибина: 1075 мм
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВИМОГА №1
1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:
Висота: 1330 мм
Ширина: 1370 мм
Глибина: 1075 мм
Вимога «Висота: 1330 мм Ширина: 1370 мм Глибина: 1075 мм» має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейському стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання, в тому числі ДСТУ 8476:2015. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.
На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником EN 840-2 ДСТУ 8476:2015
Висота: 1330 мм Ширина: 1370 мм Глибина: 1075 мм EN 840-2 встановлює такі вимоги до габаритів контейнера:
Глибина 1370 ± 10 мм;
Ширина 1115 мм макс;
Висота: 1470 мм макс.
Стандарт не містить вимог: Висота: 1330 мм
Ширина: 1370 мм
Глибина: 1075 мм В ДСТУ 8476:2015 встановлені наступні вимоги до габаритів контейнера:
Довжина (глибина): 1370 мм
Ширина: 1115 мм
Висота: 1470 мм
Граничні відхили розмірів: ± 5 %.
Стандарт не містить вимог: Висота: 1330 мм
Ширина: 1370 мм
Глибина: 1075 мм
Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, ДСТУ 8476:2015 встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:
Висота: 1330 мм
Ширина: 1370 мм
Глибина: 1075 мм
Вимога «Висота: 1330 мм Ширина: 1370 мм Глибина: 1075 мм» має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейському стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання, в тому числі ДСТУ 8476:2015. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.
На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником EN 840-2 ДСТУ 8476:2015
Висота: 1330 мм Ширина: 1370 мм Глибина: 1075 мм EN 840-2 встановлює такі вимоги до габаритів контейнера:
Глибина 1370 ± 10 мм;
Ширина 1115 мм макс;
Висота: 1470 мм макс.
Стандарт не містить вимог: Висота: 1330 мм
Ширина: 1370 мм
Глибина: 1075 мм В ДСТУ 8476:2015 встановлені наступні вимоги до габаритів контейнера:
Довжина (глибина): 1370 мм
Ширина: 1115 мм
Висота: 1470 мм
Граничні відхили розмірів: ± 5 %.
Стандарт не містить вимог: Висота: 1330 мм
Ширина: 1370 мм
Глибина: 1075 мм
Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, ДСТУ 8476:2015 встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 Паспорт якості.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Паспорт якості.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Стандарт_EN_840-2.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Стандарт_EN_840-2.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - ДСТУ 8476-2015.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - ДСТУ 8476-2015.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними (вимоги, що мають бути видалені з тендерної документації виділені Скаржником нижче по тексту жирним шрифтом із підкресленням): Висота: 1330 мм Ширина: 1370 мм Глибина: 1075 мм
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
555f783af4ad4e16bcec90200911dc99
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №2
2) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:
Вага: 50 кг
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВИМОГА №2
2) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:
Вага: 50 кг
Вимога «Вага: 50 кг» має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейському стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання, в тому числі ДСТУ 8476:2015. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.
На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником EN 840-2, ДСТУ 8476:2015
Вага: 50 кг
Стандартом не зазначено, що контейнер повинен мати вагу: 50 кг
Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, ДСТУ 8476:2015 встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
ВИМОГА №2
2) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:
Вага: 50 кг
Вимога «Вага: 50 кг» має дискримінаційний характер, що зроблено для штучного звуження кола потенційних учасників даної закупівлі, оскільки відповідні обмеження не передбачені ані європейському стандарту EN 840-2, ані будь-яким іншим нормативно правовим документом, що діє на території України та є обов’язковим для виконання, в тому числі ДСТУ 8476:2015. Відповідні обмеження є лише специфічними технічними особливостями лише для одного конкретного виробника.
На підтвердження зазначеного вище надаємо порівняльну таблицю, що в повній мірі підтверджує грубе порушення Замовником принципів здійснення Публічних закупівель в частині добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також недискримінації учасників та рівного ставлення до них:
Вимоги, встановлені Замовником EN 840-2, ДСТУ 8476:2015
Вага: 50 кг
Стандартом не зазначено, що контейнер повинен мати вагу: 50 кг
Замовник навмисно, нехтуючи вимогами EN 840-2, ДСТУ 8476:2015 встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження.
Звертаємо увагу, що кожен виробник має право встановлювати власні індивідуальні технологічні особливості, що не є загальнообов’язковими для використання іншими виробниками даного товару, та які жодним чином не будуть впливати на загальне цільове призначення всіх контейнерів, що виготовляються, а саме – для збору твердих побутових відходів.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 Паспорт якості.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Паспорт якості.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Стандарт_EN_840-2.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Стандарт_EN_840-2.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - ДСТУ 8476-2015.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - ДСТУ 8476-2015.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними (вимоги, що мають бути видалені з тендерної документації виділені Скаржником нижче по тексту жирним шрифтом із підкресленням): Вага: 50 кг
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
ec43755ee51b40de8a183e8991e4cf0d
Заголовок пункту скарги:
ВИМОГА №3
Товар повинен бути належним чином зареєстрований в Україні або дозволеним для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства. Ця вимога підтверджується: завіреною копією декларації/сертифікату якості або копією документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару згідно вимог технічного регламенту.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ВИМОГА №3
3) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:
Товар повинен бути належним чином зареєстрований в Україні або дозволеним для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства. Ця вимога підтверджується: завіреною копією декларації/сертифікату якості або копією документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару згідно вимог технічного регламенту.
Скаржник вважає, що вимога «Товар повинен бути належним чином зареєстрований в Україні або дозволеним для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства. Ця вимога підтверджується: завіреною копією декларації/сертифікату якості або копією документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару згідно вимог технічного регламенту» має дискримінаційний характер, оскільки:
По-перше, предмет закупівлі НЕ вводиться в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару згідно вимог технічного регламенту.
По-друге, предмет закупівлі НЕ реєструється в Україні або НЕ дозволяється для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства.
По-третє, Замовник вказав в документації штучні умови, які не зможе виконати не лише Скаржник, а і інші Постачальники в Україні, що поставляю товар, що є предметом закупівлі.
По-четверте, EN 840-2 не встановлює, що оскаржувана вимогам має виконуватись Постачальниками предмету закупівлі.
По-п’яте, ДСТУ 8476:2015 не встановлює, що оскаржувана вимогам має виконуватись Постачальниками предмету закупівлі.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
3) В Додатку 2 тендерної документації встановлено, що:
Товар повинен бути належним чином зареєстрований в Україні або дозволеним для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства. Ця вимога підтверджується: завіреною копією декларації/сертифікату якості або копією документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару згідно вимог технічного регламенту.
Скаржник вважає, що вимога «Товар повинен бути належним чином зареєстрований в Україні або дозволеним для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства. Ця вимога підтверджується: завіреною копією декларації/сертифікату якості або копією документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару згідно вимог технічного регламенту» має дискримінаційний характер, оскільки:
По-перше, предмет закупівлі НЕ вводиться в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару згідно вимог технічного регламенту.
По-друге, предмет закупівлі НЕ реєструється в Україні або НЕ дозволяється для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства.
По-третє, Замовник вказав в документації штучні умови, які не зможе виконати не лише Скаржник, а і інші Постачальники в Україні, що поставляю товар, що є предметом закупівлі.
По-четверте, EN 840-2 не встановлює, що оскаржувана вимогам має виконуватись Постачальниками предмету закупівлі.
По-п’яте, ДСТУ 8476:2015 не встановлює, що оскаржувана вимогам має виконуватись Постачальниками предмету закупівлі.
Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Товар, що є предметом даної закупівлі виготовляється усіма виробниками, що представлені на ринку України у відповідності до стандартних технічних характеристик, що встановлені відповідно до стандартів EN 840-2.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім вищезазначеним технічним особливостям одночасно. Також, обов’язковість виконання даних технічних особливостей не врегульована жодним стандартом або нормативно правовим актом.
Враховуючи вище зазначене, Замовник вказавши в Додатку 2 до тендерної документації дискримінаційні вимоги до предмету закупівлі, порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 Паспорт якості.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Паспорт якості.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Стандарт_EN_840-2.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - Стандарт_EN_840-2.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - ДСТУ 8476-2015.pdf
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 - ДСТУ 8476-2015.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
видалити у Додатку 2 до тендерної документації технічні характеристики як такі, що є дискримінаційними (вимоги, що мають бути видалені з тендерної документації виділені Скаржником нижче по тексту жирним шрифтом із підкресленням): Товар повинен бути належним чином зареєстрований в Україні або дозволеним для введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) відповідно до законодавства. Ця вимога підтверджується: завіреною копією декларації/сертифікату якості або копією документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) товару згідно вимог технічного регламенту.