• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (гель для миття посуду, засіб сантехнічний гель, засіб для миття скла та дзеркал, засіб для миття підлоги і поверхонь) для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації)

Завершена

1 754 500.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 29.08.2025 11:24 - 08.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП Ткач Володимир Миколайович

Номер: 8d97c4098c2f42b6b632ab64f05582b6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-29-003006-a.a2
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП Ткач Володимир Миколайович
Скарга:
Замовник протоколом № 1887 від 22.10.2025 опублікував рішення щодо визначення переможцем іншого учасника, ФОП Ткач Володимир Миколайович, з чим я не погоджуюсь з огляду на невідповідність тендерної пропозиції цього учасника вимогам ТД.
Дата розгляду скарги: 05.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.10.2025 14:59
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.11.2025 16:44
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ДИШКО ОЛЕКСІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, Олексій Дишко 380674669326 oleksiy.dyshko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e0a754010e04488381af067110fd06c0
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ФОП Ткач Володимир Миколайович
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Замовник) у відповідності до вимог закону України “Про публічні закупівлі” (надалі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості), оголосило про проведення процедури закупівлі № UA-2025-08-29-003006-a.

Замовник протоколом № 1887 від 22.10.2025 опублікував рішення щодо визначення переможцем іншого учасника, ФОП Ткач Володимир Миколайович, з чим я не погоджуюсь з огляду на невідповідність тендерної пропозиції цього учасника вимогам тендерної документації.

1. Пунктом 3.1.6 Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог вимагалося надати:

3.1.6 Паспорт якості виданий виробником на запропонований товар.

За позицією 3 «Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Otto, 0.5 л з розпилювачем або еквівалент» Таблицею 1 Додатку 3 та Додатку 8 вимагається пропозиція:
8600 шт.
засобу з показником якості «Мийна здатність, % - не менше 85»:


Разом з тим, учасником ФОП Ткач Володимир Миколайович за позицією 3 «Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Otto, 0.5 л з розпилювачем» надано паспорт якості (стор. 3 файлу «18. Паспорта донат.pdf»)
- лише на частину запропонованого товару – на 8000 шт. з 8600 шт., які були запропоновані, тобто на 600 шт. запропонованого товару паспорт якості не надано;
- також запропоновано товар, нормативна документація на який передбачає норму показника мийної здатності меншу за вимогу Замовника – не менше 80%:



Отже, невідповідності тендерної пропозиції учасника ФОП Ткач Володимир Миколайович вимогам тендерної документації полягають:
1) у ненаданні паспорту якості на 600 шт. запропонованого за позицією 3 товару;
2) у відсутності підтвердження, що ці додаткові, понад підтверджені паспортом якості, 600 шт. товару матимуть показник мийної здатності не в діапазоні, від 80 до 85%, що відповідатиме вимогам нормативної документації на запропонований товар, а саме такий, якого вимагає Замовник (не менше 85%);
3) взагалі у пропозиції товару, вимоги нормативної документації на який не відповідають вимогам технічної специфікації Замовника.

Таким чином, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Ткач Володимир Миколайович не надано документальне підтвердження відповідності повного обсягу запропонованого за позицією 3 товару умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.


2. Пунктом 3.1.6 Додатку №8 до ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам до предмету закупівлі згідно встановлених вимог вимагалося надати:

3.1.6 Паспорт якості виданий виробником на запропонований товар.

За позицією 3 «Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Otto, 0.5 л з розпилювачем або еквівалент» вимагається пропозиція товару, до якого Таблицею 1 Додатку 3 та Додатку 8 встановлено вимоги до технічних, якісних, кількісних та інших характеристик, зокрема:

Видаляє будь-які забруднення, не залишає розводів.

Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів – 0
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів – не більше 0
Визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей, балів – не більше 1
Кількість, шт 8600

Разом з тим, наданим учасником ФОП Ткач Володимир Миколайович за позицією 3 «Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Otto, 0.5 л з розпилювачем» паспортом якості, виданим виробником на запропонований товар, (стор. 3 файлу «18. Паспорта донат.pdf») не підтверджено відповідність вищенаведеним вимогам до технічних, якісних, кількісних та інших характеристик.

Таким чином, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Ткач Володимир Миколайович не надано у повному обсязі документальне підтвердження відповідності запропонованого товару умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.


Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Ткач Володимир Миколайович.

Невідхилення Замовником тендерної пропозиції учасника ФОП Ткач Володимир Миколайович порушило мої права та законні інтереси як учасника даної закупівлі. У зв’язку із цим, на виконання статей 3, 5, 11, 18, 29, 31 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктів 44, 55-67 “Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації

Номер: c0a18224bd254d4680e3308b458c67bf
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-29-003006-a.c1
Назва: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Замовник включив до тендерної документації (далі по тексту – ТД) надмірні та необгрунтовані вимоги, не пов’язані власне із предметом закупівлі: - надання на тару протоколів випробувань, до яких встановлюються надто специфічні вимоги, необхідність дотримання яких унеможливлює участь у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», як й інших виробників та постачальників предмета даної закупівлі – ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (гель для миття посуду, засіб сантехнічний гель, засіб для миття скла та дзеркал, засіб для миття підлоги і поверхонь); - постачання дезінфікуючого засобу, який повинен бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів, діюча речовина цього засобу має бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, який надати у складі пропозиції, що не відноситься до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, і який має код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби, що унеможливлює участь у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», як й інших виробників та постачальників предмета даної закупівлі – ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (гель для миття посуду, засіб сантехнічний гель, засіб для миття скла та дзеркал, засіб для миття підлоги і поверхонь), оскільки існує лише два внесених до державного реєстру дезінфекційних засобів засоби, що відповідають сукупності вимог Замовника, з урахуванням вимог до діючих дезінфікуючих речовин та їхніх концентрацій, виробники яких не надають ТОВ «Гренландія НВП» документи, які Замовник вимагає саме від виробників. Дані вимоги вже встановлювалися Замовником у закупівлі № UA-2025-08-01-001885-a, за якою ТОВ «Гренландія НВП» було подано скаргу № UA-2025-08-01-001885-a.b1. Рішенням Комісії № 12865-р/пк-пз від 20.08.2025 Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації. Замовник, натомість, оголосив дану закупівлю № UA-2025-08-29-003006-a, у якій лише переніс дезінфекційний засіб з вимоги п. 1.6 Додатку 3 до тендерної документації закупівлі № UA-2025-08-01-001885-a щодо додаткового постачання у додаткову позицію предмета закупівлі в таблиці 1 Додатку 3 до ТД, що, по суті, не змінило обставини неможливості надання сукупності документів від виробників двох існуючих дезінфекційних засобів із зазначеними Замовником діючими речовинами, внесених до державного реєстру дезінфекційних засобів, діюча речовина яких може бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, оскільки обидва виробники цих засобів не надають такі документи ТОВ «Гренландія НВП». ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Дата розгляду скарги: 15.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.09.2025 16:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.09.2025 19:01
Дата виконання рішення Замовником: 06.10.2025 08:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Керуючись вимогами статті 11 та 24 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), пунктом 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178 та Положенням про уповноважену особу, що затверджене рішенням управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 28.11.2024 р. № 879. Відповідно до абзацу 2 пункту 54 Особливостей, замовник має право власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації, але до початку строку подання пропозицій. ВИРІШИЛА : Внести зміни до тендерної документації на закупівлю ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (засіб для миття скла, гель для миття посуду, сантехнічний гель для закладів та установ освіти Дарницької районної в м. Києві державної адміністрації) а саме: 1.1. Викласти в новій редакції пункти Оголошення «Кінцевий строк подання тендерних пропозицій»; 1.2. Викласти в новій редакції підпункт 1.1. пункту 1 розділу IV тендерної документації; 1.3. Викласти в новій редакції Додаток № 3 до тендерної документації; відповідно до Переліку змін, що додається, згідно пункту 54 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178. 2. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів, у порядку, передбаченому в ст. 10 та 24 Закону та п. 54 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. №1178.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП", Пономаренко Катерина 380675014400 GREENNVP@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 082b7fb2780d4fb680d93d45eb48e2c0
Заголовок пункту скарги: Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-08-29-003006-a в електронній системі закупівель.

Разом з тим, Замовник включив до тендерної документації (далі по тексту – ТД) надмірні та необгрунтовані вимоги, не пов’язані власне із предметом закупівлі:
- надання на тару протоколів випробувань, до яких встановлюються надто специфічні вимоги, необхідність дотримання яких унеможливлює участь у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», як й інших виробників та постачальників предмета даної закупівлі – ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (гель для миття посуду, засіб сантехнічний гель, засіб для миття скла та дзеркал, засіб для миття підлоги і поверхонь);
- постачання дезінфікуючого засобу, який повинен бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів, діюча речовина цього засобу має бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, який надати у складі пропозиції, що не відноситься до предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, і який має код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби, що унеможливлює участь у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», як й інших виробників та постачальників предмета даної закупівлі – ДК 021-2015 код 39830000-9 « Продукція для чищення» (гель для миття посуду, засіб сантехнічний гель, засіб для миття скла та дзеркал, засіб для миття підлоги і поверхонь),
оскільки існує лише два внесених до державного реєстру дезінфекційних засобів засоби, що відповідають сукупності вимог Замовника, з урахуванням вимог до діючих дезінфікуючих речовин та їхніх концентрацій, виробники яких не надають ТОВ «Гренландія НВП» документи, які Замовник вимагає саме від виробників.

Дані вимоги вже встановлювалися Замовником у закупівлі № UA-2025-08-01-001885-a, за якою ТОВ «Гренландія НВП» було подано скаргу № UA-2025-08-01-001885-a.b1.
Рішенням Комісії № 12865-р/пк-пз від 20.08.2025 Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації.

Замовник, натомість, оголосив дану закупівлю № UA-2025-08-29-003006-a, у якій лише переніс дезінфекційний засіб з вимоги п. 1.6 Додатку 3 до тендерної документації закупівлі № UA-2025-08-01-001885-a щодо додаткового постачання у додаткову позицію предмета закупівлі в таблиці 1 Додатку 3 до ТД, що, по суті, не змінило обставини неможливості надання сукупності документів від виробників двох існуючих дезінфекційних засобів із зазначеними Замовником діючими речовинами, внесених до державного реєстру дезінфекційних засобів, діюча речовина яких може бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, оскільки обидва виробники цих засобів не надають такі документи ТОВ «Гренландія НВП».

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.

1) У технічній специфікації, розміщеній в Додатку 3 до ТД,

- за кожною позицією предмета закупівлі у Таблиці 1 наведено додатковий окремий блок вимог до показників якості тари:
Сировина – пластик
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів,

- які вимагається підтвердити протоколами випробувань виключно лабораторій, акредитованих або сертифікованих на випробування тара або пакувальні матеріали:

Таблиця 1

№п/п Найменування товару* Вимоги до технічних характеристик Кіль-кість, шт
1. Гель для миття посуду ТМ Otto або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для миття дитячого посуду. Легко видаляє забруднення, не залишає розводів.
Фасування – 1 л
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
Виготовлено згідно ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент
Показники якості:
Мийна здатність, % - не менше 80
Концентрація водневих іонів, од. РН – 3.0 – 11,5
Визначення індексу «хронічної» токсичності при введенні у шлунок, балів - 0
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів – 0
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів – 0 3762
Загальний опис тари: Продукція запакована у пластикову пляшку відповідного продукції об’єму.
Показники якості тари:
Сировина – пластик
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
2. Засіб сантехнічний гель Сантрі ТМ Otto або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для видалення вапняного нальоту, іржі та бруду з сантехніки, унітазів та інших поверхонь.
Фасування – 0.75 л
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
Виготовлено згідно ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент
Показники якості:
Мийна здатність, % - не менше 80
Концентрація водневих іонів, од. РН – менше 3.0
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів – не більше 1
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів – не більше 1 7602
Загальний опис тари: Продукція запакована у пластикову пляшку відповідного продукції об’єму.
Показники якості тари:
Сировина – пластик
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
3. Засіб для миття скла та дзеркал ТМ Otto або еквівалент Загальний опис: Засіб призначений для миття скла, скляних поверхонь та дзеркал. Видаляє будь-які забруднення, не залишає розводів.
Фасування - 0,5 л з розпилювачем
Виробник ПП «Торговий Дім Донат»» або еквівалент
Виготовлено згідно ТУ У 20.4-36427401-005:2019 або еквівалент
Показники якості:
Мийна здатність, % - не менше 85
Концентрація водневих іонів, од. РН – 3.0 – 11,5
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії, балів – 0
Визначення індексу «гострої» токсичності при нанесені на шкіру, балів – не більше 0
Визначення індексу подразнюючої дії на слизову оболонку очей, балів – не більше 1 8600
Загальний опис тари: Продукція запакована у пластикову пляшку відповідного продукції об’єму з розпилювачем.
Показники якості тари:
Сировина – пластик
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів
4. Засіб для миття /очищення/ обробки підлоги і поверхонь Фасування – 1 л
Виробник: ТОВ «Сучасні екологічні технології» або еквівалент
Діюча речовина:
5,0% - гіпохлорит натрію, 5,0% - гідроксид калію
або
алкілдиметилбензиламоній хлорид <5 %, дидецилдиметиламоній хлорид <5 %
Показники якості:
Зовнішній вигляд – прозора рідина зеленовато-жовтого або жовтого кольору 780
Загальний опис тари: Продукція запакована у пластикову пляшку відповідного продукції об’єму.
Показники якості тари:
Сировина – пластик
Герметичність швів - герметичні
Визначення індексу шкірно-подразнюючої дії – 0 балів

- у вимоги до надання протоколів випробувань на мийні засоби, які складають предмет закупівлі, з низкою вимог до цих протоколів, додано вимоги щодо надання таких само специфічних протоколів випробувань на зазначені в Таблиці 1 показники якості тари:

1.1. Показники якості та Показники якості тари, що визначені в колонці «вимоги до технічних характеристик» підтвердити протоколом або іншим відповідним документом на запропоновану партію продукції у складі пропозиції учасника, виданим не раніше 2024 року:
- випробувальною лабораторією, акредитованою НААУ у відповідній галузі (додатково у складі пропозиції надати атестат про акредитацію НААУ лабораторії, що провела випробування, (уповноваження, визнання тощо) з підтвердженням можливості здійснювати зазначені у протоколі або іншому відповідному документі випробування, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або миючі засоби або продукція для чищення; тара або пакувальні матеріали), досліджуваного показника та нормативного документа на метод проведення випробування галузі (сфері тощо) акредитації лабораторії)),
або
- лабораторією, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (додатково у складі пропозиції надати свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 з підтвердженням відповідності сфери об’єктів та процесів системи вимірювань випробуванням, що відповідають показникам якості у таблиці 1 до цієї тендерної документації показникам (з відповідністю об’єкта випробувань (засоби мийні або миючі засоби або продукція для чищення; тара або пакувальні матеріали) та досліджуваного показника (величини)). Зазначене свідоцтво та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань мають бути видані Державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації).

ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту мийних засобів власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва, що підтверджуємо наданням сертифіката відповідності Технічному регламенту мийних засобів асортименту засобів, які можемо запропонувати у закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення.

Але вимоги до документального підтвердження на тару, яка не є предметом закупівлі, унеможливлюють пропозицію нами усього товару, який складає предмет даної закупівлі та нашу участь у даній закупівлі.

Надання на тару протоколів випробувань, до яких встановлюються надто специфічні вимоги, дотримання яких ТОВ «Гренландія НВП», як й іншими виробниками та постачальниками предмета даної закупівлі – мийних засобів, у стислі строки, відведені для подання тендерних пропозицій, неможливе.

Просимо зобов’язати Замовника виключити з ТД надмірні вимоги до документального підтвердження показників якості тари, яка не є предметом даної закупівлі.


2) Також Замовником додано до предмету закупівлі у Додатку 3 до ТД позицію 4, не пов’язану власне із предметом закупівлі, щодо постачання
Засобу для миття /очищення/ обробки підлоги і поверхонь у вигляді дезінфекційного засобу, внесеного до державного реєстру дезінфекційних засобів, який не стосується предмета закупівлі з кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення, і який має код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби.
На цей дезінфікуючий засіб пунктом 1.5 Додатку 3 до ТД встановлено специфічну саме для дезінфекційних засобів вимогу («діюча речовина цього засобу має бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів»), що унеможливлює участь у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», як й інших виробників та постачальників предмета даної закупівлі – Продукція для чищення.

Оскільки дані з Державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ доступні на офіційному сайті МОЗ за посиланням https://moz.gov.ua/uk/vidkriti-dani, легко переконатися, що сукупності вимог Замовника до позиції 4 предмета закупівлі:


Виробник: ТОВ «Сучасні екологічні технології» або еквівалент
Діюча речовина:
5,0% - гіпохлорит натрію, 5,0% - гідроксид калію
або
алкілдиметилбензиламоній хлорид <5 %, дидецилдиметиламоній хлорид <5 %

1.5. Товар за позицією 4 таблиці 1 Додатку повинен бути внесений до державного реєстру дезінфекційних засобів, діюча речовина цього засобу має бути підтверджена Витягом з державного реєстру дезінфекційних засобів, який надати у складі пропозиції.


відповідає лише два зареєстровані у державному реєстрі дезінфекційних засобів засоби:

1. Засіб дезінфікуючий “ITS WATER PUR-260” (діюча речовина, мас.: 5,0% - гіпохлорит натрію, 5,0% - гідроксид калію) виробника ТОВ «Сучасні екологічні технології».
2. Засіб дезінфікуючий лужний низькопінний ТМ «Ecovin TM» (діючі речовини: алкілдиметилбензиламоній хлорид <5 %, дидецилдиметиламоній хлорид <5 %) виробника ТОВ «Ековін ТМ».
На підтвердження додаємо до цієї скарги Витяги з державного реєстру дезінфекційних засобів на зазначені засоби, а також сам файл з реєстром.

Вимоги щодо надання документів, виданих виробниками цих засобів або уповноваженими ними суб’єктами:


1.4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, учасник надає оригінал гарантійного листа від виробника або дилера виробника або офіційного представника виробника, яким виробник або дилер виробника або офіційний представник виробника підтверджує можливість поставки Учаснику предмету закупівлі (товару) цих електронних торгів зі строками придатності та в терміни, визначені в документації.
Гарантійний лист повинен бути виданий на ім’я учасника, включати: повну назву замовника та учасника, повне найменування товару та торгову марку згідно специфікації учасника та відповідно згідно предмету закупівлі, кількість товару згідно документації, строки поставки згідно документації, номер оголошення.
Якщо лист надано не виробником, в листі повинно бути зазначено, що повноваження офіційного представника/дилера виробника розповсюджуються на територію Києва (місцезнаходження Замовника) та офіційне представництво розповсюджується на постачання товару згідно специфікації учасника.

1.6 Паспорт якості на виданий виробником на запропонований товар.


Виробники ТОВ «Сучасні екологічні технології» та ТОВ «Ековін ТМ» не дають позитивну відповідь на прохання надати ТОВ «Гренландія НВП» гарантійний лист та паспорт якості, чим можливість надання документів тендерної пропозиції нашим Товариством щодо дезінфекційного засобу за позицією 4 предмета закупівлі.
Продукція жодного іншого виробника, зареєстрована у державному реєстрі дезінфекційних засобів, не відповідає вимогам Замовника до складу діючих речовин, а отже не може бути запропонована.

ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту мийних засобів власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва, що підтверджуємо наданням сертифіката відповідності Технічному регламенту мийних засобів асортименту засобів, які можемо запропонувати у закупівлі за кодом ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення.

Але вимоги до документального підтвердження саме від виробника на дезінфекційний засіб за позицією 4 унеможливлюють пропозицію нами усього товару, який складає предмет даної закупівлі та нашу участь у даній закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника виключити з ТД надмірні вимоги щодо надання документального підтвердження саме від виробника на дезінфекційний засіб за позицією 4 предмета закупівлі.


Додатково наголошуємо, що зазначені порушення є наслідком нехтування Замовником вимог законодавства до формування предмету закупівлі.
Застосована Замовником комплектація предмета закупівлі порушує норми чинного законодавства про публічні закупівлі, спричинені тим, що включення до однієї закупівлі товарів, які мають суттєво відмінну технологію виробництва, а отже й виробників з різних галузей промисловості, через встановлення вимог надання на такі товари специфічного для галузі документального підтвердження суттєво обмежує коло учасників.

Згідно чинного законодавства, в межах одного предмета закупівлі номенклатурні позиції можуть відрізнятися лише починаючи з п’ятої цифри кода ДК.
Зокрема, поєднання у предметі закупівлі продукції з кодами
ДК 021:2015: 39830000-9 – Продукція для чищення
та ДК 021:2015:24450000-3 – Агрохімічна продукція (що включає код ДК 021:2015:24455000-8 Дезінфекційні засоби)
або
встановлення вимог до документального підтвердження на тару
не відповідає вимогам Закону та Наказу Мінекономрозвитку від 11.06.2020 №1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі».
Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженим Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2020 року № 708, встановлюється імперативна норма, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. При цьому продукція, що відноситься до предмету закупівлі, не становить виключення, яке відповідно до розділу ІІ Порядку мало б Особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Узагальнена відповідь Мінекономрозвитку щодо цього питання міститься за адресою https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06 з необхідністю перейти за посиланням та скачати файл тексту узагальненої відповіді (сам текст також додаємо до цієї Скарги).

На доказ наявності порушених прав за викладеним у Скарзі надаємо Файл з даними з Державного реєстру дезінфекційних засобів МОЗ, витяги з нього, Сертифікат відповідності Технічному регламенту мийних засобів на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП», Відповідь Мінекономрозвитку стосовно закупівлі товарів з різними кодами.

Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, які пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:

1) Виключити з ТД надмірні вимоги до документального підтвердження протоколами випробувань показників якості тари, яка не є предметом даної закупівлі.

2) Виключити з ТД стосовно позиції 4 предмета закупівлі вимоги пунктів 1.4 та 1.6 Додатку 3 до ТД щодо надання документального підтвердження (гарантійного листа та паспорту якості) саме від виробника дезінфекційного засобу або уповноважених ним суб’єктів господарювання,

оскільки за наявного формування предмета закупівлі та формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.

ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження