• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Система завади дронів (РЕБ) RACCOON На 8 діапазонів (від 200 до 1000мГц + від 2100 до 2700мГц) з двох частин Потужність випромінення кожної антени 50Вт Живлення 24В та виносною батареєю 156Аh або еквівалент

Торги не відбулися

210 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 050.00 UAH
Період оскарження: 28.08.2025 16:28 - 02.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дикримінаційні умови тендерної документації

Номер: a9e69142867b49f5ad25cf8184c1198c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-28-009950-a.a1
Назва: Скарга на дикримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2025 14:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 12.09.2025 16:55
Автор: ТОВ "ДЕЛЬТА-ТЕК", Віталій Припін +380988399410 support@deltatec.store

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ac94d8dd240c479288c5fd7795e1542a
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення дискимінаційної вимоги щодо протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 28.08.2025 Виконавчим комітетом Степанецької сільської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області (далі — Замовник) було оголошено процедуру відкритих торгів за предметом закупівлі «Система завади дронів (РЕБ) RACCOON На 8 діапазонів (від 200 до 1000мГц + від 2100 до 2700мГц) з двох частин Потужність випромінення кожної антени 50Вт Живлення 24В та виносною батареєю 156Аh або еквівалент».
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЬТА-ТЕК» (далі — Скаржник) є досвідченим виробником та постачальником засобів радіоелектронної боротьби та маємо намір взяти участь в процедурі закупівлі. Проте, вважаємо умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), та ми, як учасник процедури закупівлі, маємо право оскаржити такі дискримінаційні вимоги, що порушують наші права, з огляду на таке.
Згідно з п. 2.2 Додатку №4 Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати «…Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. Інформація щодо конкретних показників, що зазначена у таблиці згідно цього пункту, додатково підтверджується шляхом надання у складі тендерної пропозиції, протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією.
ТОВ «ДЕЛЬТА- ТЕК» має на меті прийняти участь у даній закупівлі, запропонувавши еквівалентний товар Технічний засіб протидії БпПС «Loli», що відповідає технічним вимогам тендерної документації.
Також слід зазначити, що наше товариство має можливість надати у складі тендерної пропозиції Акт випробувань запропонованого товару Технічний засіб протидії БпПС «Loli», проведених Збройними Силами України. Даний документ є офіційним підтвердженням відповідності та придатності продукції до застосування.
Однак, вимога Замовника про надання виключно протоколу від лабораторії, акредитованої НААУ або сертифікованої за ДСТУ 10012:2005, фактично унеможливлює врахування результатів державних випробувань, що проведені Збройними Силами України.
Це є додатковим підтвердженням дискримінаційного характеру вимоги.
Вимога про надання протоколу випробувань виданим акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією ставить наше товариство у заздалегідь дискримінаційне становище по відношенню до учасників, що планують запропонувати Засоби радіоелектронної боротьби RACCOON, оскільки у такому випадку вимогами тендерної документації не передбачено надання у складі Пропозиції інших додаткових протоколів.
У свою чергу, учасники, що пропонують еквівалент вимушені витрачати додатковий час та ресурси для оформлення та подання відповідних документів.
Таким чином, встановлення відповідної вимоги виключно до учасників, що пропонують еквівалент суперечить вимогам статті 5 Закону.
На підтвердження щодо встановлення дискримінаційної вимоги у тендерній документації надаємо лист від Національного агентства з акредитації України (НААУ), яке зазначає, що відповідно до вимог п. 8.2.1 Національного стандарту ДСТУ EN ISO/JEC 17011:2019 у НААУ забезпечено публічний доступ щодо поточного стану акредитації та сфери акредитації органів з оцінки відповідності (ООВ). Інформація щодо повного переліку акредитованих ООВ та їх актуальних сфер акредитації розміщена у вільному доступі на сайті НААУ- www.naau.org.ua, за посиланням https://naau.org.ua/3- reiestrakreditovanikh-oov у реєстрі акредитованих ООВ".
Так, проаналізувавши перелік акредитованих ООВ та їх актуальних сфер акредитації не встановлено жодної лабораторії, чи органу з оцінки відповідності, які були б акредитовані саме на випробування засобів радіоелектронного захисту.

Також, не виявлено жодної лабораторії сертифікованої за ДСТУ 10012:2005, яка була б сертифікована саме на випробування засобів радіоелектронного захисту.
Крім того, враховуючи практику органу оскарження, зокрема, рішення №13710- р/пк-пз від 13.08.2024 за процедурою закупівлі № UA-2024-06-06-003259-a, у разі наявності вимоги надання документу, що виданий акредитованим органом, його сфера акредитації має включати саме об’єкт щодо якого виданий відповідний документ.
Тобто, ми позбавлені можливості отримати відповідний протокол в будь- якій іншій акредитованій лабораторії, оскільки відсутність акредитації чи сертифікації за ДСТУ 10012:2005 саме на засоби радіоелектронного захисту буде вважатись невідповідністю вимогам документації.
Таким чином, взяти участь у закупівлі можуть виключено учасники, що пропонують Засоби радіоелектронної боротьби RACCOON, оскільки у такому випадку відсутня вимога щодо надання протоколів випробувань, що є дискримінаційним до нашого товариства, що планує запропонувати еквівалентне обладнання.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати протокол випробувань виданим саме акредитованою НААУ лабораторією або сертифікованою за ДСТУ 10012:2005 лабораторією, що є дискримінаційним по відношенню до нашого товариства.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників рівне ставлення та до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, наші права та законні інтереси можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до тендерної документації з метою усунення порушень.
У зв’язку з наведеним, керуючись ст.,ст. 5,18,22,24 Закону України « Про публічні закупівлі»,

ПРОШУ
1.Прийняти скаргу до розгляду.
2.Зобов’язати замовника з метою усунення порушень законодавства з питань про публічні закупівлі внести зміни до тендерної документації на підставах, наведених у скарзі.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:


1. Лист НААУ від 25.02.2025року №11-5/2-1075.
2. Акт про результати випробувань на Технічний засіб протидії БпПС «Loli» від 08.10.2024 р.
3. ТендернадокументаціяЗамовника.





Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації