-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фарба та ґрунт
ш/з ВТ-166-Т-25
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 7 днів назад
793 161.06
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 965.81 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 965.81 UAH
Період оскарження:
28.08.2025 16:00 - 02.09.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
e197e631a9654020a4dcd81853df006b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-28-009284-a.b1
Назва:
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
28 серпня 2025 року філією «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ АТОМРЕМОНТСЕРВІС» АТ «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» було оголошено відкриті торги на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 44812400-9 Оздоблювальні матеріали. Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію від 28.08.2025 року з додатками до неї.
Ідентифікатор закупівлі – UA-2025-08-28-009284-a
Названі торги були оголошені на сайті https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-28-009284-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича група „Сіопласт“» (далі – ТОВ «Виробнича група „Сіопласт“», Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями.
Скаржник вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, є такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері Публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України як до органу оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна
містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують його права, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
В додатку 6 «Технічна документація до предмета закупівлі. Фарба та грунт ТДПЗ(т) 70.607-2025», пункт 2.1. «Перелік документів, які надаються учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції», у разі постачання еквівалентної продукції учасник повинен надати Технічні умови (технічні специфікації, технічні завдання) виробника на запропонований еквівалент, які мають бути погоджені Держатомрегулювання у встановленому порядку.
Скаржник, бажаючи взяти участь у тендері, звернувся до Державної інспекції ядерного регулювання України за роз’ясненням щодо можливості проведення процедури погодження Технічних умов, на що отримав негативну відповідь, так як Державна інспекція ядерного регулювання України (Держатомрегулювання), не є органом стандартизації та/або оцінки відповідності, працює керуючись Положенням «Про Державну інспекцію ядерного регулювання України» затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363, в переліку основних завдань якої відсутня функція затвердження та/або погодження Технічних умов або іншої нормативно-технічної або технічної документації на лакофарбові матеріали. Посилання на сайт Верховної Ради України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/363-2014-%D0%BF#Text. Також, діяльність Державної інспекції ядерного регулювання України, можна переглянути на офіційному сайті за посиланням https://snriu.gov.ua/diyalnist/dozvilna-diyalnist
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників, національних виробників продукції, від участі в закупівлі, оскільки наразі, повністю відсутня можливість виконати вимогу Замовника щодо погодження Технічних умов (технічної специфікації, технічного завдання) з Держатомреулювання.
Отже, об’єктивна неможливість надати Технічні умови (технічні специфікації, технічне завдання) з Держатомреулювання УНЕМОЖЛИВЛЮЄ УЧАСТЬ у процедурі закупівлі потенційних учасників, національних виробників продукції, чим порушено їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі. Разом з цим, Замовник, виклавши зазначену вимогу, СВІДОМО ЗВУЖУЄ коло потенційних учасників процедури закупівлі, національних виробників продукції, З МЕТОЮ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ У ОДНОГО УЧАСНИКА із продукцією іноземного виробництва.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
Отже, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги у тендерній документації, що
суперечать законодавству у сфері Публічних закупівель, а саме статті 5 Закону (замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників) та статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
З метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, з метою усунення порушень законодавства у сфері стандартизації та метрології, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками у разі постачання еквівалентної продукції Технічних умов (технічних специфікацій, технічних завдань) виробника на запропонований еквівалент, які мають бути погоджені Держатомрегулювання у встановленому порядку.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією Замовника, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель;
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних
закупівель, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 01.09.2025 13:41
- sign.p7s 01.09.2025 13:42
- рішення від 03.09.2025 №13559.pdf 03.09.2025 16:18
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2025 14:45
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.09.2025 16:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3f8b9f0195ca413681eab8e8e823b85e
Заголовок пункту скарги:
на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
28 серпня 2025 року філією «ВІДОКРЕМЛЕНИЙ ПІДРОЗДІЛ АТОМРЕМОНТСЕРВІС» АТ «НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОАТОМ» було оголошено відкриті торги на закупівлю товару за кодом ДК 021:2015 44812400-9 Оздоблювальні матеріали. Разом з оголошенням про проведення процедури закупівлі в електронній системі оприлюднено тендерну документацію від 28.08.2025 року з додатками до неї.
Ідентифікатор закупівлі – UA-2025-08-28-009284-a
Названі торги були оголошені на сайті https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-28-009284-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича група „Сіопласт“» (далі – ТОВ «Виробнича група „Сіопласт“», Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями.
Скаржник вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, є такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері Публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України як до органу оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна
містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують його права, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
В додатку 6 «Технічна документація до предмета закупівлі. Фарба та грунт ТДПЗ(т) 70.607-2025», пункт 2.1. «Перелік документів, які надаються учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції», у разі постачання еквівалентної продукції учасник повинен надати Технічні умови (технічні специфікації, технічні завдання) виробника на запропонований еквівалент, які мають бути погоджені Держатомрегулювання у встановленому порядку.
Скаржник, бажаючи взяти участь у тендері, звернувся до Державної інспекції ядерного регулювання України за роз’ясненням щодо можливості проведення процедури погодження Технічних умов, на що отримав негативну відповідь, так як Державна інспекція ядерного регулювання України (Держатомрегулювання), не є органом стандартизації та/або оцінки відповідності, працює керуючись Положенням «Про Державну інспекцію ядерного регулювання України» затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363, в переліку основних завдань якої відсутня функція затвердження та/або погодження Технічних умов або іншої нормативно-технічної або технічної документації на лакофарбові матеріали. Посилання на сайт Верховної Ради України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/363-2014-%D0%BF#Text. Також, діяльність Державної інспекції ядерного регулювання України, можна переглянути на офіційному сайті за посиланням https://snriu.gov.ua/diyalnist/dozvilna-diyalnist
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників, національних виробників продукції, від участі в закупівлі, оскільки наразі, повністю відсутня можливість виконати вимогу Замовника щодо погодження Технічних умов (технічної специфікації, технічного завдання) з Держатомреулювання.
Отже, об’єктивна неможливість надати Технічні умови (технічні специфікації, технічне завдання) з Держатомреулювання УНЕМОЖЛИВЛЮЄ УЧАСТЬ у процедурі закупівлі потенційних учасників, національних виробників продукції, чим порушено їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі. Разом з цим, Замовник, виклавши зазначену вимогу, СВІДОМО ЗВУЖУЄ коло потенційних учасників процедури закупівлі, національних виробників продукції, З МЕТОЮ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ У ОДНОГО УЧАСНИКА із продукцією іноземного виробництва.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
Отже, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги у тендерній документації, що
суперечать законодавству у сфері Публічних закупівель, а саме статті 5 Закону (замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників) та статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
З метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, з метою усунення порушень законодавства у сфері стандартизації та метрології, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками у разі постачання еквівалентної продукції Технічних умов (технічних специфікацій, технічних завдань) виробника на запропонований еквівалент, які мають бути погоджені Держатомрегулювання у встановленому порядку.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією Замовника, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель;
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних
закупівель, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Ідентифікатор закупівлі – UA-2025-08-28-009284-a
Названі торги були оголошені на сайті https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-28-009284-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробнича група „Сіопласт“» (далі – ТОВ «Виробнича група „Сіопласт“», Скаржник) має намір прийняти участь у процедурі закупівлі відкритих торгів з особливостями.
Скаржник вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, є такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері Публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України як до органу оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна
містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують його права, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке:
В додатку 6 «Технічна документація до предмета закупівлі. Фарба та грунт ТДПЗ(т) 70.607-2025», пункт 2.1. «Перелік документів, які надаються учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції», у разі постачання еквівалентної продукції учасник повинен надати Технічні умови (технічні специфікації, технічні завдання) виробника на запропонований еквівалент, які мають бути погоджені Держатомрегулювання у встановленому порядку.
Скаржник, бажаючи взяти участь у тендері, звернувся до Державної інспекції ядерного регулювання України за роз’ясненням щодо можливості проведення процедури погодження Технічних умов, на що отримав негативну відповідь, так як Державна інспекція ядерного регулювання України (Держатомрегулювання), не є органом стандартизації та/або оцінки відповідності, працює керуючись Положенням «Про Державну інспекцію ядерного регулювання України» затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363, в переліку основних завдань якої відсутня функція затвердження та/або погодження Технічних умов або іншої нормативно-технічної або технічної документації на лакофарбові матеріали. Посилання на сайт Верховної Ради України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/363-2014-%D0%BF#Text. Також, діяльність Державної інспекції ядерного регулювання України, можна переглянути на офіційному сайті за посиланням https://snriu.gov.ua/diyalnist/dozvilna-diyalnist
Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників, національних виробників продукції, від участі в закупівлі, оскільки наразі, повністю відсутня можливість виконати вимогу Замовника щодо погодження Технічних умов (технічної специфікації, технічного завдання) з Держатомреулювання.
Отже, об’єктивна неможливість надати Технічні умови (технічні специфікації, технічне завдання) з Держатомреулювання УНЕМОЖЛИВЛЮЄ УЧАСТЬ у процедурі закупівлі потенційних учасників, національних виробників продукції, чим порушено їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі. Разом з цим, Замовник, виклавши зазначену вимогу, СВІДОМО ЗВУЖУЄ коло потенційних учасників процедури закупівлі, національних виробників продукції, З МЕТОЮ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ У ОДНОГО УЧАСНИКА із продукцією іноземного виробництва.
Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо.
Отже, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги у тендерній документації, що
суперечать законодавству у сфері Публічних закупівель, а саме статті 5 Закону (замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників) та статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
З метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, з метою усунення порушень законодавства у сфері стандартизації та метрології, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками у разі постачання еквівалентної продукції Технічних умов (технічних специфікацій, технічних завдань) виробника на запропонований еквівалент, які мають бути погоджені Держатомрегулювання у встановленому порядку.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону,
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Визнати умови, встановлені тендерною документацією Замовника, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель;
3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних
закупівель, внести відповідні зміни до тендерної документації.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник вважає умови відкритих торгів, викладені в тендерній документації, є такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері Публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону, звертаємось зі скаргою до Антимонопольного комітету України як до органу оскарження, з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб. Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів переконаний в тому, що вимоги, визначені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують його права, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке: В додатку 6 «Технічна документація до предмета закупівлі. Фарба та грунт ТДПЗ(т) 70.607-2025», пункт 2.1. «Перелік документів, які надаються учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції», у разі постачання еквівалентної продукції учасник повинен надати Технічні умови (технічні специфікації, технічні завдання) виробника на запропонований еквівалент, які мають бути погоджені Держатомрегулювання у встановленому порядку. Скаржник, бажаючи взяти участь у тендері, звернувся до Державної інспекції ядерного регулювання України за роз’ясненням щодо можливості проведення процедури погодження Технічних умов, на що отримав негативну відповідь, так як Державна інспекція ядерного регулювання України (Держатомрегулювання), не є органом стандартизації та/або оцінки відповідності, працює керуючись Положенням «Про Державну інспекцію ядерного регулювання України» затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 363, в переліку основних завдань якої відсутня функція затвердження та/або погодження Технічних умов або іншої нормативно-технічної або технічної документації на лакофарбові матеріали. Посилання на сайт Верховної Ради України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/363-2014-%D0%BF#Text. Також, діяльність Державної інспекції ядерного регулювання України, можна переглянути на офіційному сайті за посиланням https://snriu.gov.ua/diyalnist/dozvilna-diyalnist Таким чином, встановивши зазначену вимогу Замовник ШТУЧНО УСУНУВ потенційних учасників, національних виробників продукції, від участі в закупівлі, оскільки наразі, повністю відсутня можливість виконати вимогу Замовника щодо погодження Технічних умов (технічної специфікації, технічного завдання) з Держатомреулювання. Отже, об’єктивна неможливість надати Технічні умови (технічні специфікації, технічне завдання) з Держатомреулювання УНЕМОЖЛИВЛЮЄ УЧАСТЬ у процедурі закупівлі потенційних учасників, національних виробників продукції, чим порушено їх права та законні інтереси, пов’язані з участю у закупівлі. Разом з цим, Замовник, виклавши зазначену вимогу, СВІДОМО ЗВУЖУЄ коло потенційних учасників процедури закупівлі, національних виробників продукції, З МЕТОЮ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЛІ У ОДНОГО УЧАСНИКА із продукцією іноземного виробництва. Скаржник вважає, що наведені вимоги Замовника не сприяють добросовісній конкуренції серед учасників, дискримінують учасників, зокрема Скаржника, та ставлять їх у нерівне становище тощо. Отже, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги у тендерній документації, що суперечать законодавству у сфері Публічних закупівель, а саме статті 5 Закону (замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників) та статті 22 Закону (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників). З метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, з метою усунення порушень законодавства у сфері стандартизації та метрології, Замовник повинен внести відповідні зміни до тендерної документації на підставах, наведених в описовій частині, а саме виключити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками у разі постачання еквівалентної продукції Технічних умов (технічних специфікацій, технічних завдань) виробника на запропонований еквівалент, які мають бути погоджені Держатомрегулювання у встановленому порядку. Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону,