-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Нафта і дистиляти, за кодом СРV за ДК 021:2015 09130000-9 «Нафта і дистиляти»
Аукціон
до початку аукціону залишилося 3 години
625 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 127.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 127.50 UAH
Період оскарження:
27.08.2025 19:59 - 15.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА НА УМОВИ тендерної документації
Номер:
b0ce2134333648519fd599cbca588544
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-27-012572-a.b1
Назва:
СКАРГА НА УМОВИ тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Талони АЗС БРСМ.pdf 30.08.2025 12:10
- Перелік АЗС БРСМ.pdf 30.08.2025 12:10
- Договір БРСМ Девон.pdf 30.08.2025 12:10
- 30.08.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації ДОК 1.docx 30.08.2025 12:10
- 30.08.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації 1.pdf 30.08.2025 12:10
- sign.p7s 30.08.2025 12:40
- пояснення замовника.pdf 01.09.2025 15:14
- пояснення замовника.pdf 01.09.2025 15:15
- рішення від 02.09.2025 № 13433.pdf 02.09.2025 16:42
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.09.2025 № 13855.pdf 10.09.2025 13:44
- рішення від 09.09.2025 № 13855.pdf 11.09.2025 17:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.08.2025 16:56
Дата розгляду скарги:
09.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 16:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.09.2025 17:58
Дата виконання рішення Замовником:
13.09.2025 19:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Вимогу АМКУ виконано, зміни в тендерну документацію внесено
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bada28117e1e4c8dbccb1cbb9841f702
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: учасник повинен мати розвинену мережу власних або орендованих автозаправних станцій та наявність не менше 30 АЗС у м. Києві.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 Тендерної документації Учасник повинен мати розвинену мережу власних або орендованих автозаправних станцій (далі – АЗС) в кожній області України, окрім тимчасово окупованих територій та/або території (зон) де ведуться бойові дії, та не менше 30 АЗС у м. Києві.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо кількості АЗС учасника в межах м. Києва та правової форми власності:
- учасник повинен мати розвинену мережу власних або орендованих автозаправних станцій:
- наявність не менше 30 АЗС у м. Києві.
Щодо наявності власних або орендованих АЗС:
Умови тендерної документації містять обмеження щодо наявності АЗС у праві власності/оренді у учасника.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності АЗС у праві власності/оренди у учасника, - Замовник обмежує вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
У відповідності до ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання. За своєю правовою природою, укладений між Суб’єктом оскарження та партнерськими АЗС договір, - має ознаки договору купівлі-продажу (закріплені ст. 655-656 ЦКУ).
Партнерські договори купівлі-продажу Товару Суб'єкта оскарження та власника мережі АЗС /емітента талонів мають відповідність нормам законодавства. За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар - паливо) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає у власність або зобов'язується прийняти майно (товар - паливо) у власність і сплатити за нього певну грошову суму.
Оскільки Замовник встановив вимогу щодо власних або орендованих АЗС, - Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності, або оренди саме у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому власником/орендарем автозаправних станцій, або емітентом талонів. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати перепродаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.
Щодо наявності не менше 30 (тридцяти) АЗС у м. Києві:
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договору (Додаток 3 до ТД), передати Замовнику у власність Товар (кодом СРV за ДК 021:2015-09130000-9 - «Нафта і дистиляти, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні (САМЕ 30 АЗС у м. Києві).
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Суб’єкт оскарження може запропонувати Замовникові здійснювати отримання Товару за талонами на АЗС мережі БРСМ-Нафта по всій території України, в тому числі у м. Києві, АЛЕ у кількості 15 АЗС за наступними адресами:
м. Київ, вул. Світла, 1
м. Київ, вул. Маяковського, 54/1
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 15
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 9
м. Київ, вул. Братиславська, 9-А
м. Київ, пр-т Правди, 39А
м. Київ, вул. Костянтинівська, 75Г
м. Київ, вул. Лугова, 13
м. Київ, вул. Новомостицька, 23
м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 33/162
м. Київ, вул. В. Брожко, 38-А
м. Київ, вул. Жуковського, 22
м. Київ, пр-т Ю.Гагаріна, 21-А
м. Київ, провулок Карельський, 7/2
м. Київ, вул. О.Теліги, 12-Б
ПРИ ЦЬОМУ, мереж АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ АЗС у м. Києві САМЕ у кількості 30 АЗС.
ОТЖЕ, встановлюючи вимогу щодо наявності АЗС з таким деталізованим місцерозташуванням в частині кількості (не менше 30 АЗС у м. Києві.) – Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеній кількості та при цьому, виключно у праві власності/оренди, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map та надається у Додатку 3 Скарги).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- учасник повинен мати розвинену мережу власних або орендованих автозаправних станцій:
- наявність не менше 30 АЗС у м. Києві.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 3 Тендерної документації Учасник повинен мати розвинену мережу власних або орендованих автозаправних станцій (далі – АЗС) в кожній області України, окрім тимчасово окупованих територій та/або території (зон) де ведуться бойові дії, та не менше 30 АЗС у м. Києві.
Замовник визначає дискримінаційні обмежувальні умови щодо кількості АЗС учасника в межах м. Києва та правової форми власності:
- учасник повинен мати розвинену мережу власних або орендованих автозаправних станцій:
- наявність не менше 30 АЗС у м. Києві.
Щодо наявності власних або орендованих АЗС:
Умови тендерної документації містять обмеження щодо наявності АЗС у праві власності/оренді у учасника.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності АЗС у праві власності/оренди у учасника, - Замовник обмежує вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
У відповідності до ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання. За своєю правовою природою, укладений між Суб’єктом оскарження та партнерськими АЗС договір, - має ознаки договору купівлі-продажу (закріплені ст. 655-656 ЦКУ).
Партнерські договори купівлі-продажу Товару Суб'єкта оскарження та власника мережі АЗС /емітента талонів мають відповідність нормам законодавства. За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар - паливо) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає у власність або зобов'язується прийняти майно (товар - паливо) у власність і сплатити за нього певну грошову суму.
Оскільки Замовник встановив вимогу щодо власних або орендованих АЗС, - Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності, або оренди саме у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому власником/орендарем автозаправних станцій, або емітентом талонів. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати перепродаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.
Щодо наявності не менше 30 (тридцяти) АЗС у м. Києві:
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договору (Додаток 3 до ТД), передати Замовнику у власність Товар (кодом СРV за ДК 021:2015-09130000-9 - «Нафта і дистиляти, АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні (САМЕ 30 АЗС у м. Києві).
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Суб’єкт оскарження може запропонувати Замовникові здійснювати отримання Товару за талонами на АЗС мережі БРСМ-Нафта по всій території України, в тому числі у м. Києві, АЛЕ у кількості 15 АЗС за наступними адресами:
м. Київ, вул. Світла, 1
м. Київ, вул. Маяковського, 54/1
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 15
м. Київ, пр-т Генерала Ватутіна, 9
м. Київ, вул. Братиславська, 9-А
м. Київ, пр-т Правди, 39А
м. Київ, вул. Костянтинівська, 75Г
м. Київ, вул. Лугова, 13
м. Київ, вул. Новомостицька, 23
м. Київ, вул. Академіка Заболотного, 33/162
м. Київ, вул. В. Брожко, 38-А
м. Київ, вул. Жуковського, 22
м. Київ, пр-т Ю.Гагаріна, 21-А
м. Київ, провулок Карельський, 7/2
м. Київ, вул. О.Теліги, 12-Б
ПРИ ЦЬОМУ, мереж АЗС БРСМ-Нафта НЕ МАЄ АЗС у м. Києві САМЕ у кількості 30 АЗС.
ОТЖЕ, встановлюючи вимогу щодо наявності АЗС з таким деталізованим місцерозташуванням в частині кількості (не менше 30 АЗС у м. Києві.) – Замовник встановлює дискримінаційні вимоги у тендерній документації.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеній кількості та при цьому, виключно у праві власності/оренди, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map та надається у Додатку 3 Скарги).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- учасник повинен мати розвинену мережу власних або орендованих автозаправних станцій:
- наявність не менше 30 АЗС у м. Києві.
×
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік АЗС
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
30.08.2025 СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації 1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): І. Умову в частині наявності: учасник повинен мати розвинену мережу власних або орендованих автозаправних станцій та наявність не менше 30 АЗС у м. Києві.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
0aba89dc8e5f424699a917795ccf60ab
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ ІІ. Умову в частині: наявності моливості взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 до тендерної документації Відпуск товару по талонах номіналом 10 л. з строком дії талонів не менше 12 місяців, з можливістю продовження терміну дії у випадку невикористання. Повинна бути можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Порядок відпуску/обігу палива на ринку регулюється Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція)
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача для емітента таких талонів/мережі АЗС та не встановлює такі інформаційні технології у випадку здійснення відпуску палива за талонами.
А ОТЖЕ, умова тендерної щодо наявності можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача обмежує Суб’єкта оскарження в праві на участь у закупіівлі, оскільки мережа АЗС, яку може запропонувати Скаржник – не передбачає введеної технології відпуску палива за талонами САМЕ з можливістю взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-нафта не має можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача та не здійснює відпуск палива за талонами із застосуванням саме: електронного кабінету користувача.
Додаткові вищеперелічені надмірні вимоги Замовника - є дискримінаційними, а головною ознакою умов документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, ТИПИ або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 до тендерної документації Відпуск товару по талонах номіналом 10 л. з строком дії талонів не менше 12 місяців, з можливістю продовження терміну дії у випадку невикористання. Повинна бути можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Порядок відпуску/обігу палива на ринку регулюється Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція)
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.
Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача для емітента таких талонів/мережі АЗС та не встановлює такі інформаційні технології у випадку здійснення відпуску палива за талонами.
А ОТЖЕ, умова тендерної щодо наявності можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача обмежує Суб’єкта оскарження в праві на участь у закупіівлі, оскільки мережа АЗС, яку може запропонувати Скаржник – не передбачає введеної технології відпуску палива за талонами САМЕ з можливістю взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-нафта не має можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача та не здійснює відпуск палива за талонами із застосуванням саме: електронного кабінету користувача.
Додаткові вищеперелічені надмірні вимоги Замовника - є дискримінаційними, а головною ознакою умов документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Згідно до пункту 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, ТИПИ або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача
×
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ПРИЙНЯТИ СКАРГУ ДО РОЗГЛЯДУ ТА ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ (ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ): ІІ. Умову в частині: наявності моливості взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Запити Органу оскарження
Номер:
50e6b1a16ddc4a8fbf05df490e60f09a
Тема запиту:
«Обґрунтування вимоги щодо наявності у учасника власних/орендованих АЗС та не менше 30 АЗС у м. Києві відповідно до ст. 16 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»»
Текст запиту:
Пояснення Замовника на скаргу учасника
1️. Щодо вимоги про наявність власних або орендованих АЗС та не менше 30 АЗС у м. Києві Замовником у тендерній документації визначено вимогу щодо наявності у учасника розвиненої мережі власних або орендованих АЗС на території України (крім тимчасово окупованих територій та/або територій, де ведуться бойові дії), а також не менше 30 АЗС у м. Києві.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників.
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, яку Замовник вважає за необхідне включити.
Метою встановлення такої вимоги є:
- забезпечення надійності виконання договору (ч. 2 ст. 16 Закону дозволяє встановлювати критерії наявності матеріально-технічної бази);
- гарантія доступності палива у будь-якому районі м. Києва та на території України;
- мінімізація ризиків відсутності пального на окремих АЗС;
- забезпечення оперативності отримання палива.
Таким чином, вимога не є дискримінаційною, оскільки вона стосується всіх учасників на рівних умовах і відповідає ч. 4 ст. 5 Закону.
Висновок
Вимоги тендерної документації є обґрунтованими, відповідають принципам ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 16 Закону щодо підтвердження матеріально-технічної спроможності учасників, а також ч. 3 ст. 22 Закону щодо права Замовника встановлювати додаткові умови.
Таким чином, вимоги не є дискримінаційними, а спрямовані на забезпечення ефективності та безперебійності постачання палива.
Дата опублікування:
01.09.2025 15:14
Номер:
e3938377321244acb0b874fe96109953
Тема запиту:
«Необхідність використання електронного кабінету користувача для контролю за талонами на паливо відповідно до принципів ст. 3 та ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»»
Текст запиту:
2️. Щодо вимоги про можливість взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача Замовником встановлено вимогу щодо забезпечення можливості взаємодії з талонами через електронний кабінет користувача.
Потреба у такій вимозі зумовлена:
- необхідністю оперативного контролю та обліку використання талонів;
- підвищенням прозорості закупівлі та уникненням можливих зловживань (ч. 1 ст. 3 Закону – принципи здійснення закупівель);
- ефективним використанням бюджетних коштів (ч. 1 ст. 5 Закону – принцип максимальної економії та ефективності).
Інструкція № 281/171/578/155 регламентує порядок відпуску нафтопродуктів, але не обмежує Замовника у використанні додаткових механізмів контролю. Електронний кабінет користувача відповідає ч. 3 ст. 22 Закону та є сучасним інструментом управління.
Висновок
Вимоги тендерної документації є обґрунтованими, відповідають принципам ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 16 Закону щодо підтвердження матеріально-технічної спроможності учасників, а також ч. 3 ст. 22 Закону щодо права Замовника встановлювати додаткові умови.
Таким чином, вимоги не є дискримінаційними, а спрямовані на забезпечення ефективності та безперебійності постачання палива.
Дата опублікування:
01.09.2025 15:15