-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне марки Г (Г2) (13-100), Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)
Призупинено
261 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 308.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 308.00 UAH
Період оскарження:
27.08.2025 19:15 - 07.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА, що стосується тендерної документації
Номер:
b9685dde7640418690735d2085fa76b8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-27-012495-a.b1
Назва:
СКАРГА, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 17. Відповідь на запит.pdf 28.08.2025 23:59
- Скарга до Уповноваженого органу оскарження.pdf.asice.zip 28.08.2025 23:59
- додаток 2 перелік документів.docx 28.08.2025 23:59
- 17. Відповідь на запит.pdf.asice.zip 28.08.2025 23:59
- 20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf 28.08.2025 23:59
- 20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf.asice.zip 28.08.2025 23:59
- додаток 1 проєкт договору.docx 28.08.2025 23:59
- додаток 3.docx 28.08.2025 23:59
- додаток 2 перелік документів.docx.asice.zip 28.08.2025 23:59
- Скарга до Уповноваженого органу оскарження.doc.asice.zip 28.08.2025 23:59
- ДК 021 2015.doc.asice.zip 28.08.2025 23:59
- Скарга до Уповноваженого органу оскарження.doc 28.08.2025 23:59
- додаток 1 проєкт договору.docx.asice.zip 28.08.2025 23:59
- ДК 021 2015.doc 28.08.2025 23:59
- Скарга до Уповноваженого органу оскарження.pdf 28.08.2025 23:59
- додаток 3.docx.asice.zip 28.08.2025 23:59
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx.asice.zip 28.08.2025 23:59
- ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx 28.08.2025 23:59
- sign.p7s 29.08.2025 00:01
- рішення від 01.09.2025 № 13371.pdf 01.09.2025 16:16
- Інформація про перенесення дати розгляду скарги та надання інформації від 09.09.2025 № 1859.pdf 09.09.2025 16:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2025 № 14189.pdf 17.09.2025 13:30
- пояснення на Скаргу.pdf.asice 03.09.2025 21:06
- пояснення на Скаргу.docx 03.09.2025 21:06
- пояснення на Скаргу (1).pdf 03.09.2025 21:06
- 1. Додаткові Пояснення АМКУ.pdf 05.09.2025 21:41
- 1. Додаткові Пояснення АМКУ.docx 05.09.2025 21:41
- ДСТУ 7146 зі змінами.pdf 05.09.2025 21:41
- 1. Додаткові Пояснення АМКУ.docx.asice 05.09.2025 21:41
- Лист ВДП дрова.pdf 11.09.2025 17:01
- Лист укрвугілля Дрова.pdf 11.09.2025 17:01
- 1. Пояснення АМКУ 2.pdf.asice 11.09.2025 17:01
- 1. Пояснення АМКУ 2.pdf 11.09.2025 17:01
- 1. Пояснення АМКУ 2.docx 11.09.2025 17:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.08.2025 01:07
Дата розгляду скарги:
16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.09.2025 16:17
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5d37bf7540c545488c812a1e9b6f318a
Заголовок пункту скарги:
положення тендерної документації, у тому числі й проєкту договору, не узгоджується з вимогами чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
Безпосередньо у тендерній документації та у проєкті договору, який міститься у Додатку 1 до тендерної документації, Замовник посилається на правові норми, передбачені у Господарському кодексі України.
Однак, згідно зі статтею 17 Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» з 28.08.2025 року Господарський кодекс України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 18-22, ст. 144) визнано таким, що втратив чинність.
Таким чином, Господарський кодекс України, на правові норми якого посилається Замовник, втратив чинність ще до спливу часу для подання тендерних пропозицій учасниками та й до часу укладання відповідного договору, за наслідками здійснення Закупівлі.
З огляду на це, положення тендерної документації, у тому числі й проєкту договору, не узгоджується з вимогами чинного законодавства України, що унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та, у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в Закупівлі на законних підставах.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Однак, згідно зі статтею 17 Закону України «Про особливості регулювання діяльності юридичних осіб окремих організаційно-правових форм у перехідний період та об’єднань юридичних осіб» з 28.08.2025 року Господарський кодекс України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., №№ 18-22, ст. 144) визнано таким, що втратив чинність.
Таким чином, Господарський кодекс України, на правові норми якого посилається Замовник, втратив чинність ще до спливу часу для подання тендерних пропозицій учасниками та й до часу укладання відповідного договору, за наслідками здійснення Закупівлі.
З огляду на це, положення тендерної документації, у тому числі й проєкту договору, не узгоджується з вимогами чинного законодавства України, що унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та, у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в Закупівлі на законних підставах.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
×
-
Назва доказу:
проект договору
-
Повʼязаний документ:
додаток 1 проєкт договору.docx
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a57f7346230a41739b3475c33c1d1301
Заголовок пункту скарги:
під час оголошення Закупівлі Замовником грубо порушено вимоги Порядку визначення предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2022 року №708 «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону [Закону України «Про публічні закупівлі»] та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника» (далі – Порядок визначення предмету закупівлі).
Замовником в оголошенні про проведення закупівлі та безпосередньо в тендерній документації визначено код CPV Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (копія додається) для предмету закупівлі – ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо.
При цьому, окрім вугілля марки Г(Г2) (13-100), яке дійсно визначається як ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, Замовник також закуповує «Деревину (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)».
При цьому, Замовником проігноровано те, що предмет закупівлі «Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)» визначається не як: ДК 021:2015: 09111400-4 — Деревне паливо, а як: ДК 021:2015:03410000-7: Деревина.
Таким чином, під час оголошення Закупівлі Замовником грубо порушено вимоги Порядку визначення предмету закупівлі.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Замовником в оголошенні про проведення закупівлі та безпосередньо в тендерній документації визначено код CPV Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (копія додається) для предмету закупівлі – ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо.
При цьому, окрім вугілля марки Г(Г2) (13-100), яке дійсно визначається як ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, Замовник також закуповує «Деревину (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)».
При цьому, Замовником проігноровано те, що предмет закупівлі «Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)» визначається не як: ДК 021:2015: 09111400-4 — Деревне паливо, а як: ДК 021:2015:03410000-7: Деревина.
Таким чином, під час оголошення Закупівлі Замовником грубо порушено вимоги Порядку визначення предмету закупівлі.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
×
-
Назва доказу:
дк 021 2015
-
Повʼязаний документ:
ДК 021 2015.doc
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника надати відповідні пояснення щодо проведення ним процедури відкритих торгів (з особливостями) «Вугілля кам’яне марки Г (Г2) (13-100), Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012495-a. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
c0875ef8da434f048e998752d88c403f
Заголовок пункту скарги:
встановивши певні вище вимоги, Замовник штучно обмежив коло потенційних постачальників лише тими, що зможуть виконати зазначені вище дискримінаційні вимоги Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник закуповує деревину (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз) з наступними характеристиками:
Найменування товару Кількість, м3 Товщина, см Довжина, м
Деревина (Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення) (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз) 12 від 2 і більше 0,25-1,0
або
1,0-1,9
Та, встановлює вимоги, що учасники повинні надати у складі їх тендерних пропозицій діюче свідоцтво про належність палива до альтернативного видане Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України (з обов’язковим зазначенням в ньому строку його дії) та документ підтверджуючий якість (сертифікат якості або протокол випробувань) виданий виробнику акредитованою відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат з усіма додатками, які є його невід’ємною частиною.
Незрозуміло, чим аргументовані зазначені вище вимоги Замовника?
Крім того, ми звернутися до нашого постачальника – ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ФАРТОП» щодо можливості постачання нам такого товару та щодо надання нам низки документів, що вимагає Замовник.
Наш постачальник – ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ФАРТОП» з цього приводу повідомив, що у нього не має в наявності такого товару з такими характеристиками, як вимагає Замовник.
Таким чином, просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати замовника надати на розгляд достовірну інформацію щодо наявності щонайменше двох виробників такого товару з такими характеристиками та наявністю таких документів, як вимагає Замовник.
Таким чином, встановивши означені вище вимоги, Замовник штучно обмежив коло потенційних постачальників лише тими, що зможуть виконати зазначені вище дискримінаційні вимоги Замовника
Найменування товару Кількість, м3 Товщина, см Довжина, м
Деревина (Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення) (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз) 12 від 2 і більше 0,25-1,0
або
1,0-1,9
Та, встановлює вимоги, що учасники повинні надати у складі їх тендерних пропозицій діюче свідоцтво про належність палива до альтернативного видане Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження України (з обов’язковим зазначенням в ньому строку його дії) та документ підтверджуючий якість (сертифікат якості або протокол випробувань) виданий виробнику акредитованою відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією. Для підтвердження акредитації лабораторії надається атестат з усіма додатками, які є його невід’ємною частиною.
Незрозуміло, чим аргументовані зазначені вище вимоги Замовника?
Крім того, ми звернутися до нашого постачальника – ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ФАРТОП» щодо можливості постачання нам такого товару та щодо надання нам низки документів, що вимагає Замовник.
Наш постачальник – ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ФАРТОП» з цього приводу повідомив, що у нього не має в наявності такого товару з такими характеристиками, як вимагає Замовник.
Таким чином, просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язати замовника надати на розгляд достовірну інформацію щодо наявності щонайменше двох виробників такого товару з такими характеристиками та наявністю таких документів, як вимагає Замовник.
Таким чином, встановивши означені вище вимоги, Замовник штучно обмежив коло потенційних постачальників лише тими, що зможуть виконати зазначені вище дискримінаційні вимоги Замовника
×
-
Назва доказу:
відповідь на запит від постачальника
-
Повʼязаний документ:
17. Відповідь на запит.pdf
-
-
Назва доказу:
проект договору
-
Повʼязаний документ:
додаток 1 проєкт договору.docx
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
eb8bd61a901d44c0bdf85e359c3c20e9
Заголовок пункту скарги:
Замовник штучно обмежив коло потенційних учасників Закупівлі лише тими, що зможуть взяти безпосередньо у виробника вугілля кам’яного марки Г(Г2) (13-100) відповідні гарантії
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
По-перше, Замовник у тендерній документації встановив вимоги, що «інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля. В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010.».
При цьому, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими Особливостями для закупівлі твердого палива, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб, поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови» (копія додається).
Відповідно до п.3.6. означеного ДСТУ «Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).».
Додаток А містить перелік параметрів, що зазначаються у сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля згідно з Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів (позначення згідно з ГОСТ 27313-95 ( ISO 1170–81)).
Даний перелік параметрів складається з таких параметрів, як А.1 – А.2.11.
Таким чином, вимоги Замовника не враховують те, що у відповідному сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути ще зазначений й параметр - А.2.11 Коефіцієнт вмісту мінеральної речовини KMM.
Таким чином, просимо зобов’язати Замовника викласти його вимоги у такій редакції: - інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля. В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.11. Додатку А ДСТУ 7146:2010.».
По-друге, Замовник у тендерній документації встановив вимоги щодо надання учасниками Закупівлі: «- гарантії виробника про відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010, щодо всіх марок вугілля кам’яного, що закуповуються Замовником (розділ 8 ДСТУ 7146:2010).».
Однак, ми здійснюємо закупівлю вугілля кам’яного марки Г(Г2) (13-100) не безпосередньо у виробника, а у нашого постачальника - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ФАРТОП».
Таким чином, Замовник штучно обмежив коло потенційних учасників Закупівлі лише тими, що зможуть взяти безпосередньо у виробника вугілля кам’яного марки Г(Г2) (13-100) відповідні гарантії.
Крім того, у розділ 8 ДСТУ 7146:2010 не зазначено кому саме виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту. На нашу, авжеж суб’єктивну думку, ДСТУ 7146:2010 не передбачає гарантування відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту саме Замовникові.
Встановивши означені вимоги Замовник грубо порушив вимоги пункту 29 Особливостей.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
При цьому, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно із цими Особливостями для закупівлі твердого палива, положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимог до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
На кам’яне вугілля, антрацит та продукти їх перероблення, що використовуються для побутових потреб, поширюється стандарт ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови» (копія додається).
Відповідно до п.3.6. означеного ДСТУ «Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).».
Додаток А містить перелік параметрів, що зазначаються у сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик вугілля згідно з Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів (позначення згідно з ГОСТ 27313-95 ( ISO 1170–81)).
Даний перелік параметрів складається з таких параметрів, як А.1 – А.2.11.
Таким чином, вимоги Замовника не враховують те, що у відповідному сертифікаті генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен бути ще зазначений й параметр - А.2.11 Коефіцієнт вмісту мінеральної речовини KMM.
Таким чином, просимо зобов’язати Замовника викласти його вимоги у такій редакції: - інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля. В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.11. Додатку А ДСТУ 7146:2010.».
По-друге, Замовник у тендерній документації встановив вимоги щодо надання учасниками Закупівлі: «- гарантії виробника про відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010, щодо всіх марок вугілля кам’яного, що закуповуються Замовником (розділ 8 ДСТУ 7146:2010).».
Однак, ми здійснюємо закупівлю вугілля кам’яного марки Г(Г2) (13-100) не безпосередньо у виробника, а у нашого постачальника - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ФАРТОП».
Таким чином, Замовник штучно обмежив коло потенційних учасників Закупівлі лише тими, що зможуть взяти безпосередньо у виробника вугілля кам’яного марки Г(Г2) (13-100) відповідні гарантії.
Крім того, у розділ 8 ДСТУ 7146:2010 не зазначено кому саме виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту. На нашу, авжеж суб’єктивну думку, ДСТУ 7146:2010 не передбачає гарантування відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту саме Замовникові.
Встановивши означені вимоги Замовник грубо порушив вимоги пункту 29 Особливостей.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
×
-
Назва доказу:
дсту 7146 2010
-
Повʼязаний документ:
20.ДСТУ 7146-2010 зі змінами.pdf
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
c699ef693e184174a3d9cf89d5fd0e92
Заголовок пункту скарги:
Замовник у тендерній документації встановив низку «попереджень» для учасників Закупівлі щодо відхилення їх тендерних пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник у тендерній документації встановив низку «попереджень» для учасників Закупівлі щодо відхилення їх тендерних пропозиції.
Однак, пунктами 44 – 45 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників.
Таким чином, означені вимоги тендерної документації Замовника не узгоджуються з вимогами Особливостей, що унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та, у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в Закупівлі на законних підставах.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
Однак, пунктами 44 – 45 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників.
Таким чином, означені вимоги тендерної документації Замовника не узгоджуються з вимогами Особливостей, що унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та, у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в Закупівлі на законних підставах.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
×
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
1f1b14db49ca4df4bda5f7b1e400e49f
Заголовок пункту скарги:
Замовником у різних частинах тендерної документації встановлено низку вимог, що унеможливлює розрахування нами логістичних затрат, а також унеможливлює розрахування нами ціни нашої тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовником у різних частинах тендерної документації встановлено низку вимог:
- 3.4. Доставка товару здійснюється учасником за його рахунок та його власними силами за адресами закладів освіти
- 3.9. Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби (орієнтовно 2-3 т). Партія товарів формується за письмовою заявкою замовника, яка направляється учаснику (постачальнику) швидкодіючими електронними засобами зв’язку (факс, електронна пошта тощо).
- 2.2. Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби (партія орієнтовно 2-3 т). Партія товарів формується за письмовою заявкою замовника, яка направляється постачальнику швидкодіючими електронними засобами зв’язку (факс, електронна пошта тощо). Товар вважається поставленим постачальником і прийнятим замовником тільки після отримання замовником копії посвідчення про якість, та підписання Сторонами видаткової накладної. Якщо якість товарів у партії згідно посвідчення про якість відповідає умовам якості встановленим Договором, то Сторонами складається та підписується видаткова накладна.
- Товар постачається партіями відповідно до поданої Замовником заявки, обсяг кожної партії визначається замовником в залежності від фактичної потреби. Замовлення Товару здійснюється уповноваженими особами Замовника у письмовій формі.
При цьому, в тендерній документації не визначено скільки буде таких «заявок» надходити від Замовника та скільки «партій товарів» та якого обсягу йому буде необхідно поставляти.
Означене вище унеможливлює розрахування нами логістичних затрат, а також унеможливлює розрахування нами ціни нашої тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас, а також до інших потенційних учасників закупівлі.
- 3.4. Доставка товару здійснюється учасником за його рахунок та його власними силами за адресами закладів освіти
- 3.9. Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби (орієнтовно 2-3 т). Партія товарів формується за письмовою заявкою замовника, яка направляється учаснику (постачальнику) швидкодіючими електронними засобами зв’язку (факс, електронна пошта тощо).
- 2.2. Поставка здійснюється в обсягах, зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби (партія орієнтовно 2-3 т). Партія товарів формується за письмовою заявкою замовника, яка направляється постачальнику швидкодіючими електронними засобами зв’язку (факс, електронна пошта тощо). Товар вважається поставленим постачальником і прийнятим замовником тільки після отримання замовником копії посвідчення про якість, та підписання Сторонами видаткової накладної. Якщо якість товарів у партії згідно посвідчення про якість відповідає умовам якості встановленим Договором, то Сторонами складається та підписується видаткова накладна.
- Товар постачається партіями відповідно до поданої Замовником заявки, обсяг кожної партії визначається замовником в залежності від фактичної потреби. Замовлення Товару здійснюється уповноваженими особами Замовника у письмовій формі.
При цьому, в тендерній документації не визначено скільки буде таких «заявок» надходити від Замовника та скільки «партій товарів» та якого обсягу йому буде необхідно поставляти.
Означене вище унеможливлює розрахування нами логістичних затрат, а також унеможливлює розрахування нами ціни нашої тендерної пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до нас, а також до інших потенційних учасників закупівлі.
×
-
Назва доказу:
проект договору
-
Повʼязаний документ:
додаток 1 проєкт договору.docx
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
18dae638b0844e259afdb003cb119350
Заголовок пункту скарги:
різні вимоги тендерної документації Замовника не узгоджуються одна з одною, що унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В різних частинах тендерної документації Замовник встановив кардинально відмінні вимоги щодо створення скан-копій документів тендерних пропозицій учасників.
Так, в одній частині тендерної документації встановлено вимогу щодо відповідного засвідчення документів: «*Копії документів передбачені цими пунктами тендерної документації засвідчуються згідно ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» у такому порядку: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи яка є виробником товару та засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. Сканування повинно бути в кольоровому режимі з копії документу, з зазначенням учасника торгів якому такий документ надається. Дата засвідчення копії повинна бути не раніше дати оголошення даних торгів.», а в іншій частині тендерної документації визначено, що «… зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії».
Так, в одній частині тендерної документації встановлено вимогу щодо відповідного засвідчення документів: «*Копії документів передбачені цими пунктами тендерної документації засвідчуються згідно ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» у такому порядку: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи яка є виробником товару та засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. Сканування повинно бути в кольоровому режимі з копії документу, з зазначенням учасника торгів якому такий документ надається. Дата засвідчення копії повинна бути не раніше дати оголошення даних торгів.», а в іншій частині тендерної документації визначено, що «… зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії».
×
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
8
Номер:
bdba01f86be34b94b1e621cfcaba7c31
Заголовок пункту скарги:
вимоги щодо банківської гарантії не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
Замовником було встановлено вимогу, що «разом з банківською гарантією надаються (у вигляді сканованих оригіналів чи сканованих копій, завірених банком) ліцензія НБУ на право здійснення банківських операцій банком …».
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відомості про відповідні ліцензії НБУ на право здійснення банківських операцій банками, міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
За таких умов, вищезазначені умови тендерної документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині. Встановивши наведені вище умови, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відомості про відповідні ліцензії НБУ на право здійснення банківських операцій банками, міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
За таких умов, вищезазначені умови тендерної документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині. Встановивши наведені вище умови, Замовник порушив положення статті 22 Закону.
×
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
9
Номер:
b7ffcd91bb384c66b28146d2f38da273
Заголовок пункту скарги:
ні у тендерній документації, а ні у проєкті договору Замовником не визначено вичерпний перелік супроводжувальних документів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В проєкті договору Замовником встановлено вимоги щодо надання постачальниками товару:
- супроводжувальних документів;
- супроводжуючих документів на товар;
- документів, що підтверджують якість і походження товару, та наявність яких вимагається чинним законодавством України.
При цьому, а ні у тендерній документації, а ні у проєкті договору Замовником не визначено вичерпний перелік таких документів.
Означене дозволяє Замовникові самостійно, на власний розсуд вирішувати, які документи належать до:
- супроводжувальних документів;
- супроводжуючих документів на товар;
- документів, що підтверджують якість і походження товару, та наявність яких вимагається чинним законодавством України.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
- супроводжувальних документів;
- супроводжуючих документів на товар;
- документів, що підтверджують якість і походження товару, та наявність яких вимагається чинним законодавством України.
При цьому, а ні у тендерній документації, а ні у проєкті договору Замовником не визначено вичерпний перелік таких документів.
Означене дозволяє Замовникові самостійно, на власний розсуд вирішувати, які документи належать до:
- супроводжувальних документів;
- супроводжуючих документів на товар;
- документів, що підтверджують якість і походження товару, та наявність яких вимагається чинним законодавством України.
Означене є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас.
×
-
Назва доказу:
проект договору
-
Повʼязаний документ:
додаток 1 проєкт договору.docx
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Порядковий номер пункту скарги:
10
Номер:
0a4ccd43cd8745e3b8badafe5bdee7aa
Заголовок пункту скарги:
не визначено якісні показники товару
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником у проєкті договору визначено, що «Під поняттям «належна якість товару» слід розуміти, якісні показники, які визначені у пункті 2.1. цього Договору. Товар неналежної якості підлягає заміні та Товар належної якості на вимогу Замовника.».
Одночасно з цим, у пункті 2.1. проєкту Договору містяться не «якісні показники», а «якісні характеристики», що не є тотожнім.
Таким чином, потенційні учасники Закупівлі, у тому числі й ми банально не розуміємо, а який же товар є «належної якості»!?
Означене, унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та, у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в Закупівлі на законних підставах.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас
Одночасно з цим, у пункті 2.1. проєкту Договору містяться не «якісні показники», а «якісні характеристики», що не є тотожнім.
Таким чином, потенційні учасники Закупівлі, у тому числі й ми банально не розуміємо, а який же товар є «належної якості»!?
Означене, унеможливлює підготовку нами належної тендерної пропозиції та, у свою чергу, унеможливлює нашу участь та перемогу в Закупівлі на законних підставах.
Це є дискримінаційним по відношенню до потенційних учасників закупівлі у тому числі й до нас
×
-
Назва доказу:
проект договору
-
Повʼязаний документ:
додаток 1 проєкт договору.docx
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації, зокрема, з метою усунення у ній вимог, які унеможливлюють нашу участь в означеній процедурі закупівлі (дискримінаційних вимог) та усунути порушення вимог чинного законодавства України з питань публічних закупівель
Запити Органу оскарження
Номер:
93394bc856064cbea58f23df4b7c01e2
Тема запиту:
Інформація щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції у двох виробників
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ
На виконання листа Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.09.2025 №20-29/12-1859-пз замовник Відділ освіти, культури, молоді та спорту Кам'яномостівської сільської ради (далі за текстом – Замовник) надає наступні пояснення та інформацію.
На час дії воєнного стану замовники здійснюють закупівлі згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Відповідно до пункту 54 Особливостей надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї та/або оголошення про проведення відкритих торгів здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
На підставі пункту 54 Особливостей, Замовником 05 вересня 2025 року внесено зміни до Тендерної документації по закупівлі: «Вугілля кам’яне марки Г (Г2) (13-100), Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором UA-2025-08-27-012495-a (далі – Закупівля).
Умовими пункту 3 Розділу 2 Тендерної документації, щодо Деревини (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз) містить інформацію:
Найменування товару Кількість, м3 Товщина, см
Деревина (Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення) (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз) 12 від 2 і більше
На підтвердження інформації щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції щонайменше двох виробників у вигляді порівняльної таблиці повідомляємо наступну інформацію про виробників:
ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
Виробник 1 Виробник 2
Характеристики деревини за предметом закупівлі
ТОВ «УКРВУГІЛЛЯ-РЕСУРС» ТОВ
«ТОРГІВЕЛЬНОВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ»
Деревина (Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення) (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)
Товщина, см - від 2 і більше Деревина (Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення) (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)
Товщина см від 2 і більше Деревина (Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення) (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)
Товщина см від 2 і більше
На підтвердження вказаної інформації надаємо гарантійні листи виробників ТОВ «УКРВУГІЛЛЯ-РЕСУРС» № 1 від 11.09.2025 року та ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНОВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «ВУГІЛЛЯ ДОН ПРАЙМ» № 1/11-09 від 11.09.2025 року із підтвердженням можливості поставки деревини товщиною см від 2 і більше.
Відповідно до пункту 55 Особливостей в частині прийнятих рішень, дій чи бездіяльності на визначення відповідності учасника вимогам тендерної документації (далі – Особливості) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 3 частини 2 статті 18 Закону передбачено, що якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Однак, Скаржником щодо даного питання не надано документального підтвердження/доказу який би підтверджував, що дана умова його дискримінує та він не може прийняти участь у торгах.
З урахуванням викладеного, Замовником складено тендерну документацію по Закупівлі із дотриманням вимог чинного законодавства.
На підставі викладеного вище, керуючись ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, просимо відмовити в задоволенні скарги ТОВ "ТОРГОВО-ФІНАНСОВА ГРУПА ХЕРСОНЕНЕРГОПАЛИВО".
Дата опублікування:
11.09.2025 17:01
Номер:
8e95cd06c5f74f68a5bcf7d4786c64f8
Тема запиту:
Внесено зміни в частині тендерної документації, що осткаржується
Текст запиту:
Щодо пункту 3 Скарги
Відділ освіти, культури, молоді та спорту Кам'яномостівської сільської ради (далі за текстом – Замовник) з метою пришвидшення строків проведення процедури закупівлі вносить зміни до Тендерної документації в частині пункту 3 скарги ТОВ "ТОРГОВО-ФІНАНСОВА ГРУПА ХЕРСОНЕНЕРГОПАЛИВО".
Відповідно до пункту 63 Особливостей орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, коли:
1) суб’єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тих самих відкритих торгах та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення;
2) скарга не відповідає вимогам частини п’ятої статті 18 Закону, пунктам 56, 59 і 60 цих особливостей;
3) замовником відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей усунуто порушення, зазначені в скарзі;
4) до моменту оприлюднення скарги замовником прийнято рішення про відміну відкритих торгів, крім випадку оскарження такого рішення.
Пунктом 64 Особливостей встановлено, що орган оскарження приймає рішення про припинення розгляду скарги в разі, коли обставини, зазначені в підпунктах 1-4 пункту 63 цих особливостей, установлені органом оскарження після прийняття скарги до розгляду.
Беручи до уваги наведене, а також факт усунення замовником відповідно до Закону з урахуванням Особливостей порушень, зазначених в Скарзі просимо прийняти рішення про припинення розгляду скарги.
Щодо пункту 4 Скарги
ТОВ "ТОРГОВО-ФІНАНСОВА ГРУПА ХЕРСОНЕНЕРГОПАЛИВО" додатково зауважимо наступне.
Згідно Додатку 2 Документації щодо вугілля, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції наступні документи та/або інформацію
- інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля. В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010.
- гарантії виробника про відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010, щодо всіх марок вугілля кам’яного, що закуповуються Замовником (розділ 8 ДСТУ 7146:2010).
Щодо переліку параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ
7146:2010 ДОДАТОК А ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови» передбачає певний ПЕРЕЛІК ПАРАМЕТРІВ, ЩО ЗАЗНАЧАЮТЬ У СЕРТИФІКАТІ ГЕНЕТИЧНИХ, ТЕХНОЛОГІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ВУГІЛЛЯ ЗГІДНО З МІЖНАРОДНОЮ СИСТЕМОЮ КОДИФІКАЦІЇ ВУГІЛЛЯ СЕРЕДНЬОГО ТА ВИСОКОГО РАНГІВ (ПОЗНАЧЕННЯ ЗГІДНО З ГОСТ 27313-95 (150 1170-81)), в який входить перелік параметрів пунктів з А.1 до А.2.11.
Щодо - гарантії виробника про відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010, повідомляємо, що Розділ 8 ДСТУ 7146:2010 чітко встановлює, що виробник повинен гарантувати відповідність якості вугілля вимогам цього стандарту. Таким чином Замовник правомірно може вимагати вказані гарантії. А тому, Скаржник не конкретизує в чому ж саме дискримінаційна умова яка заважає йому прийняти участь у торгах.
Зміст Скарги не містить конкретних доводів щодо того, що ж саме Скаржнику заважає прийняти участь у торгах.
Дата опублікування:
05.09.2025 21:41
Номер:
9aa498d3d4ca4416b3cb16487086505c
Тема запиту:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13371-р/пк-пз від 01.09.2025 замовник Відділ освіти, культури, молоді та спорту Кам'яномостівської сільської ради (далі за текстом – Замовник) надає наступні пояснення та інформацію щодо скарги ТОВ "ТОРГОВО-ФІНАНСОВА ГРУПА ХЕРСОНЕНЕРГОПАЛИВО".
Текст запиту:
Щодо пункту 1 Скарги
Замовником 27 серпня 2025 року оголошено процедуру відкритих торгів (з особливостями) «Вугілля кам’яне марки Г (Г2) (13-100), Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за ідентифікатором UA-2025-08-27-012495-a (далі – Закупівля). Також, Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель Тендерну документацію «Вугілля кам’яне марки Г (Г2) (13-100), Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)» згідно ДК 021:2015, код 09110000-3 – Тверде паливо.
Господарчий кодекс України втратив чинність 28.08.2025 року, тому, на момент оголошення закупівлі та оприлюднення Тендерної документації правові норми, передбачені у Господарському кодексі були законними та обґрунтованими, так як саме Господарський кодекс, на той момент, регулював постачання товарів. Водночас скасування вказаного нормативно-правового акту, не обмежує участь скаржника в закупівлі, не створює жодних дискримінаційних умов щодо участі в закупівлі. Також хочу зазначити, що підписання Договору на постачання твердого палива з переможцем Закупівлі буде здійснено з урахуванням норм законодавства, що будуть діяти на момент підписання зазначеного Договору.
Щодо пункту 2 Скарги
Щодо посилання скаржника на включення до предмету закупівлі позицій товару «Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)» повідомляємо наступне.
Згідно п. 22 ст. 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Згідно пункту 3 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15 квітня 2022 року №708, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Замовником здійснюється закупівля твердого палива для закладів Замовника з метою забезпечення опалення в осінньо-зимовий період. Вид палива, його асортимент Замовник визначає самостійно виходячи із власної потреби.
Також, відповідно до ст. 4 Закону Замовник здійснює закупівлі із дотриманням принципу максимальної ефективності.
Зазначення Скаржником, що: «…предмет закупівлі «Деревина (дрова) твердолистяних порід непромислового використання для опалення (береза, ясен, граб, клен, дуб, в’яз)» визначається як ДК 021:2015:03410000-7 — Деревина…» є виключно суб’єктивною думкою самого Скаржника яка не спростовується тими документами, що надані до його скарги. Більше того, Замовником було конкретизовано мету використання деревини, а саме: «…для опалення», тому віднесення товару, що закуповується, за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, до ДК 021:2015: 09110000-3 – Тверде паливо, а за уточненим кодом до ДК 021:2015:09111400-4 Деревне паливо – є абсолютно логічним та обгрунтованим.
Щодо пункту 4 Скарги
Щодо посилання скаржника на умови Тендерної документації про надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, який повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010.
Згідно п.п. 3.10 пункту «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» Тендерної документації щодо вугілля, для підтвердження відповідності тендерної пропозиції якісним, технічним та кількісним характеристикам предмету закупівлі учасник надає у складі тендерної пропозиції:
- технічну специфікацію, яка повинна містити інформацію щодо відповідності кількісних, якісних та технічних показників кожного найменування товарів, що пропонується згідно тендерної пропозиції учасника, в тому числі: показники (у цифровому, відсотковому або іншому вигляді) зольності на сухий стан палива, загальної вологи на робочий стан палива, інші якісні показники вугілля, що передбачені згідно цієї тендерної документації, а також вказана специфікація повинна містити інформацію про виробника товару та власника сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на відповідне найменування вугілля.
- Інформація про відповідність запропонованого товару технічним вимогам замовника, що вказана у змісті технічної специфікації, яка надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно з вимогами цього пункту, повинна бути підтверджена шляхом надання учасником у складі тендерної пропозиції копії діючого сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 «Вугілля та продукти його перероблення» або ВП «УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (його підрозділом тощо), на визначене цією тендерною документацією найменування вугілля. В свою чергу сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик повинен містити перелік параметрів вказаних в пунктах А.1 – А.2.10. Додатку А ДСТУ 7146:2010.
- учасником також надаються гарантії виробника про відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010, щодо всіх марок вугілля кам’яного, що закуповуються Замовником (розділ 8 ДСТУ 7146:2010).
З приводу посилань скаржника, Замовник зауважує, що ДОДАТОК А ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ. Технічні умови» передбачає певний ПЕРЕЛІК ПАРАМЕТРІВ, ЩО ЗАЗНАЧАЮТЬ У СЕРТИФІКАТІ ГЕНЕТИЧНИХ, ТЕХНОЛОГІЧНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ВУГІЛЛЯ ЗГІДНО З МІЖНАРОДНОЮ СИСТЕМОЮ КОДИФІКАЦІЇ ВУГІЛЛЯ СЕРЕДНЬОГО ТА ВИСОКОГО РАНГІВ (ПОЗНАЧЕННЯ ЗГІДНО З ГОСТ 27313-95 (150 1170-81)), в який входить перелік параметрів пунктів з А.1 до А.2.11.
Скаржник не конкретизує в чому ж саме дискримінаційна умова яка заважає йому прийняти участь у торгах. Зміст Скарги не містить конкретних доводів щодо того, які саме умови Тендерної документації обмежують можливість його участі в закупівлі.
Більш того зміст Скарги щодо цього пункту, взагалі схиляє замовника до написання нових умов тендерної документації.
Щодо оскарження вимоги про надання учасниками гарантії виробника про відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010, щодо всіх марок вугілля кам’яного, що закуповуються Замовником (розділ 8 ДСТУ 7146:2010) повідомляємо, що вказана вимога обумовлена необхідністю дотримання вимог нормативних актів, якими встановлено заборону ввезення товарів з російської федерації (в тому числі, але не виключно, постанова КМУ від 09.04.2022 №426, ч. 2 ст. 13-1 ЗУ «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»), а також дотримання вимог до ввезеного на територію України товару (вугілля), та з метою недопущення закупівлі нелегально видобутого (на непідконтрольній владі території) вугілля.
Зауважимо, що аналогічні вимоги про надання документального підтвердження саме від виробника вугілля встановлюються в Уніфікованих кваліфікаційних вимогах Державної установи «Професійні закупівлі» до постачальників вугілля кам’яного під час проведення кваліфікації учасників до каталогу згідно постанови КМУ №822 від 14 вересня 2020 р. (зі змінами).
З урахуванням викладеного, скарга в цій частині є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.
Щодо пункту 5 Скарги
Скаржник стверджує, що Замовник встановив низку дискримінаційних вимог по відношенню до потенційних учасників, зокрема в п.3 Розділу 2: «У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації (зокрема: отримання сертифікатів та інших документів, які такому учаснику не надавались підприємством яке є їх власником, для використання таким учасником для участі в цих торгах, тощо), що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.», та наголошує, що пунктами 44-45 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників, та саме в 4 абзаці п.44 Особливостей зазначено що «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:… учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих Особливостей;», та в абзаці 1 пункту 42 Особливостей зазначено: «Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.». З огляду на вищевикладене вважаю дану вимогу абсолютно виправданою та законною.
Також, зазначаємо, що в аб.2 п.1 ст. 25 «Закону про публічні закупівлі» зазначено: «У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції.», тому Замовник має законне право в своїй Тендерній документації зазначати, в якому саме вигляді має надаватись Учасником забезпечення тендерної пропозиції.
Щодо пункту 6 Скарги
Сам Скаржник вказує, що у різних частинах Тендерної документації Замовником було встановлено вимоги щодо поставки в обсягах, зазначених у заявці Замовника, в залежності від фактичної потреби (орієнтовно 2-3 т.), також Замовник чітко зазначив обсяги палива, які закуповуються по закладам освіти замовника. Шляхом простих математичних розрахунків легко можна порахувати приблизну кількість «партій товарів», наприклад: ЗДО «Ромашка» потребує 6 т. вугілля, тобто 6/2=3, та 6/3=2. Таким чином кількість «партій товару» на ЗДО «Ромашка» буде від 2 до 3 разів.
Додатково, хочу зазначити, що вимога, щодо поставок малими партіями обумовлена декількома причинами: по перше – відсутність в закладах освіти достатнього місця для зберігання твердого палива, та, по друге – відсутність можливості підвозу до закладів освіти палива довгомірним вантажним транспортом, так як вже мали негативний досвід саме з доставкою таким транспортом.
Щодо пункту 7 Скарги
Зазначені вимоги в різних місцях Тендерної документації, щодо вигляду та змісту документів у складі Тендерної пропозиції Учасника, я вважаю є абсолютно тотожними, зрозумілими та жодним чином не дискримінаційні.
Щодо пункту 8 Скарги
Хочу зазначити, що Ліцензія НБУ на здійснення банківських операцій – це дозвіл, що видається Національним банком України (НБУ), який дозволяє банку здійснювати банківську діяльність в Україні відповідно до вимог законодавства. Ця ліцензія є інструментом регулювання банківського сектору, який забезпечує захист прав споживачів фінансових послуг та підтримує стабільність фінансової системи країни. Тобто, наявність у Банка, який надає банківську гарантію Учаснику ліцензії жодним чином не обмежує конкуренцію та не є дискримінаційною, а, лише, підтверджує правомочність наданої, в складі тендерної пропозиції Учасника банківської гарантії, та не зрозуміло які саме положення статті 22 Закону порушує.
Щодо пункту 9, 10 Скарги
В частині вимог скаржника щодо обсягу замовлень товару до поставки, оформлення скан-копій документів тендерної пропозиції, умов проєкту договору, електронного підпису уповноваженої особи замовника, накладеного на закупівлю та ін. повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Абзацом 3 частини 2 статті 18 Закону передбачено, що якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою мають бути завантажені документальне підтвердження/докази.
Однак, Скаржником щодо даних питань не надано документального підтвердження/доказу який би підтверджував, що вказані умови є дискримінаційними та обмежують його участь в закупівлі.
Щодо розбіжностей між кінцевим строком, зазначеним в тендерній документації та в оголошенні про проведення Процедури закупівлі, повідомляю, що розбіжність сталась в результаті допущення уповноваженою особою Замовника технічної помилки.
03.09.2025 року до тендерної документації Замовником внесено зміну в дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, та, на підставі аб.3 п.54 Особливостей було продовжено строк подання тендерних пропозицій щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
З урахуванням викладеного, Замовником складено тендерну документацію по Закупівлі із дотриманням вимог чинного законодавства.
На підставі викладеного вище, керуючись ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178, просимо відмовити в задоволенні скарги ТОВ "ТОРГОВО-ФІНАНСОВА ГРУПА ХЕРСОНЕНЕРГОПАЛИВО".
Дата опублікування:
03.09.2025 21:06