• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Медичне обладнання

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 10 робочих днів

322 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 610.00 UAH
Період оскарження: 27.08.2025 17:39 - 01.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокол уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі № 51 від 08 вересня 2025 року)

Номер: 47807b467baa47e386ecf21c35cb2759
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-27-012137-a.c1
Назва: СКАРГА про порушення процедури закупівлі та неправомірність рішення уповноваженої особи Замовника (Протокол уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі № 51 від 08 вересня 2025 року)
Скарга:
Підстави подання скарги: 27.08.2025 року Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю: код за ДК 021:2015– 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Медичне обладнання) Ідентифікатор – UA-2025-08-27-012137-a. Станом на кінцевий строк подання тендерних пропозицій Замовник отримав дві тендерні пропозиції від наступних учасників з наступними цінами за результатами проведеного аукціону 05 вересня 2025 року: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУТУРІОН" - Остаточна пропозиція - 248 000,00 UAH з ПДВ НВПП "МЕДПРОМСЕРВІС" - Остаточна пропозиція - 312 000,00 UAH з ПДВ Отже, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУТУРІОН" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі. Втім для ухилення від укладання з договору нашим підприємством, «08» вересня 2025 року Замовником було розміщено протокол №51 уповноваженої особи Військової частини А1615 щодо відміни відкритих торгів з особливостями на закупівлю код за ДК 021:2015– 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Медичне обладнання) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-27-012137-a в електронній системі PROZORRO. Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне. Відповідно до протоколу №51 від «08» вересня 2025 року, Замовник зазначає: «Відповідно до рішення уповноваженої особи від 08.09.2025р. №51 оголошено проведення процедури відкритих торгів згідно з Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (надалі - Особливості) за предметом закупівлі Медичне обладнання (Хірургічний світильник пересувний, Хірургічний однокупольний стельовий світильник) унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-08-27-012137-a (надалі - Закупівля). На підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Замовник виявив у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель. Опис порушення (порушень): : виникла необхідність у внесенні змін до технічних та якісних характеристик щодо предмету закупівлі, що в свою чергу призведе до зміни технічних вимог до предмета закупівлі. З огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів. Як зазначає підпункт 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-08-27-012137-a, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.» Також у системі закупівель зазначено – Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Коментар щодо відміни: у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства. Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Тобто, з 27 серпня 2025 року по 04 вересня 2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: код за ДК 021:2015– 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Медичне обладнання) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-27-012137-a. Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що технічне завдання потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість. Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відміняти відкриті торги лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина ("необхідність внесення змін до технічних та якісних характеристик") не є порушенням законодавства. Це є звичайною потребою в уточненні тендерної документації, яка може бути усунена шляхом внесення змін до тендерної документації відповідно до пункту 47 Особливостей або статті 10 Закону. Замовник не надав жодних доказів, що таке "порушення" неможливо усунути без відміни торгів. Можливість усунення "порушення": Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 23 Закону, пункт 54 Особливостей). Необхідність змін до технічних вимог не є підставою для відміни, а навпаки, може бути реалізована через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури. У Протоколі не наведено аргументів, чому саме неможливо усунути вказане "порушення" без відміни торгів. Це робить рішення уповноваженої особи (Н.Тимощук) суб’єктивно прийнятим, формальним та необґрунтованим. Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни даної процедури закупівлі, що свідчить про неправомірну відміну процедури закупівлі з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.09.2025 року №51. Рішення Комісії АМКУ №15077-р/пк-пз від 10.09.2024 Номер скарги: UA-2024-08-06-003610-a.a1 підтверджує необхідність доведення замовниками факту коригування технічних та якісних характеристик. У цьому разі в замовника не вийшло доказати правомірність відміни процедури закупівлі для доопрацювання технічної специфікації (технічних вимог та завдання). Комісією АМКУ було зобов'язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № 325-р/пк-пз від 05.01.2024 за результатами розгляду скарги UA-2023-12-05-021240-a.b1. З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим. Замовник за результатами дій/бездіяльності неправомірним скасуванням торгів порушує права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також позбавляє можливості укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі. Враховуючи наведене, протокол №51 від «08» вересня 2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: 1. Протокол №51 від 08.09.2025 року. Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень. Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. добросовісна конкуренція серед учасників; 2. запобігання корупційним діям і зловживанням; 3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол №51 від «08» вересня 2025 року про відміну закупівлі.
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 26.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.09.2025 16:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУТУРІОН", Ольга Беримець 380933826387 futurion.llc@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8347710fb49a4b948d6358500bfd8a86
Заголовок пункту скарги: Підстави подання скарги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги:

27.08.2025 року Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю: код за ДК 021:2015– 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Медичне обладнання) Ідентифікатор – UA-2025-08-27-012137-a.
Станом на кінцевий строк подання тендерних пропозицій Замовник отримав дві тендерні пропозиції від наступних учасників з наступними цінами за результатами проведеного аукціону 05 вересня 2025 року:

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУТУРІОН" - Остаточна пропозиція - 248 000,00 UAH з ПДВ

НВПП "МЕДПРОМСЕРВІС" - Остаточна пропозиція - 312 000,00 UAH з ПДВ

Отже, ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ФУТУРІОН" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі.
Втім для ухилення від укладання з договору нашим підприємством, «08» вересня 2025 року Замовником було розміщено протокол №51 уповноваженої особи Військової частини А1615 щодо відміни відкритих торгів з особливостями на закупівлю код за ДК 021:2015– 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Медичне обладнання) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-27-012137-a в електронній системі PROZORRO.
Таке рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Відповідно до протоколу №51 від «08» вересня 2025 року, Замовник зазначає:
«Відповідно до рішення уповноваженої особи від 08.09.2025р. №51 оголошено проведення процедури відкритих торгів згідно з Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (надалі - Особливості) за предметом закупівлі Медичне обладнання (Хірургічний світильник пересувний, Хірургічний однокупольний стельовий світильник) унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-08-27-012137-a (надалі - Закупівля).
На підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Замовник виявив у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель. Опис порушення (порушень):
: виникла необхідність у внесенні змін до технічних та якісних характеристик щодо предмету закупівлі, що в свою чергу призведе до зміни технічних вимог до предмета закупівлі.
З огляду на зазначене є підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Як зазначає підпункт 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-08-27-012137-a, у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.»
Також у системі закупівель зазначено –
Причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Коментар щодо відміни: у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства.
Згідно пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Тобто, з 27 серпня 2025 року по 04 вересня 2025 року, замовник мав законні та технічні можливості для внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі: код за ДК 021:2015– 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Медичне обладнання) відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-08-27-012137-a.
Тому, вбачаємо, що Замовником навмисно було вирішено, що технічне завдання потрібно доопрацювати на даному етапі, а не до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, коли на те була законна можливість. Підпункт 2 пункту 50 Особливостей дозволяє відміняти відкриті торги лише у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з обов’язковим описом таких порушень. Однак, вказана в Протоколі причина ("необхідність внесення змін до технічних та якісних характеристик") не є порушенням законодавства.
Це є звичайною потребою в уточненні тендерної документації, яка може бути усунена шляхом внесення змін до тендерної документації відповідно до пункту 47 Особливостей або статті 10 Закону. Замовник не надав жодних доказів, що таке "порушення" неможливо усунути без відміни торгів.
Можливість усунення "порушення": Законодавство дозволяє Замовнику вносити зміни до тендерної документації до кінця строку подання тендерних пропозицій (стаття 23 Закону, пункт 54 Особливостей). Необхідність змін до технічних вимог не є підставою для відміни, а навпаки, може бути реалізована через оприлюднення змін в електронній системі закупівель. Відміна торгів у такому випадку є необґрунтованою та може свідчити про спробу уникнути конкуренції або штучне створення умов для нової процедури.
У Протоколі не наведено аргументів, чому саме неможливо усунути вказане "порушення" без відміни торгів. Це робить рішення уповноваженої особи (Н.Тимощук) суб’єктивно прийнятим, формальним та необґрунтованим.
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни даної процедури закупівлі, що свідчить про неправомірну відміну процедури закупівлі з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 08.09.2025 року №51.
Рішення Комісії АМКУ №15077-р/пк-пз від 10.09.2024 Номер скарги: UA-2024-08-06-003610-a.a1 підтверджує необхідність доведення замовниками факту коригування технічних та якісних характеристик. У цьому разі в замовника не вийшло доказати правомірність відміни процедури закупівлі для доопрацювання технічної специфікації (технічних вимог та завдання). Комісією АМКУ було зобов'язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні № 325-р/пк-пз від 05.01.2024 за результатами розгляду скарги UA-2023-12-05-021240-a.b1.
З огляду на зазначені рішення Колегії визначальним при відміні відкритих торгів є належне обґрунтування відміни, що повинно бути обов’язково документально підтвердженим.

Замовник за результатами дій/бездіяльності неправомірним скасуванням торгів порушує права Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також позбавляє можливості укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Враховуючи наведене, протокол №51 від «08» вересня 2025 року щодо відміни закупівлі, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №51 від 08.09.2025 року.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. запобігання корупційним діям і зловживанням;

3. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник зловживаючи власними правами незаконно відмінив зазначену закупівлю, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації та є найкращою за ціною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на укладення договору з Замовником, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.

Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати протокол №51 від «08» вересня 2025 року про відміну закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)