• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин А-95, дизельне паливо (код за ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта та дистиляти)

Закупівля здійснюється на очікувану вартість згідно потреби на 2025 рік. Обсяг поставки може бути зменшено, в залежності від затверджених кошторисних призначень Замовника на 2025 рік . Усі документи, що мають відношення до пропозиції, повинні бути складені українською мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ складений іншою мовою, учасник надає документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 4 робочих дні

310 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 100.00 UAH
Період оскарження: 27.08.2025 15:55 - 05.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА НА УМОВИ тендерної документації

Номер: f6856d452b784d4f85325d7b3298a89a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-27-010200-a.c1
Назва: СКАРГА НА УМОВИ тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.09.2025 17:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 11.09.2025 17:49
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fc51509a8701490ba3ebf4f7965f0354
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів САМЕ актів приймання-передачі товару;та листи відгуки з інформацією про наявності/відсутності укладених САМЕ додаткових угод, а також інформацію про відсутність обґрунтованих САМЕ позовів щодо порушення учасником умов договору, застосованих оперативно-господарських санкцій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
Перелік документів, що підтверджують інформацію про відповідність учасників таким критеріям
1.3. Копії документів на підтвердження виконання договорів, зазначених в наданій Учасником довідці (видаткових накладних, актів приймання-передачі товару, тощо), та листи відгуки від усіх контрагентів, зазначених у довідці згідно п.п. 1.1., з інформацією про виконання укладеного з ними договору. Відгук повинен бути належно оформлений (містити вихідний номер та дату, бути завіреним печаткою контрагента) із зазначенням дати і номера договору, на який надано відгук, предмета та суми договору (початкової та з урахуванням змін), наявності/відсутності укладених додаткових угод та інформації про належне виконання договору, а також інформацію про відсутність обґрунтованих претензій, позовів щодо порушення учасником умов договору, застосованих оперативно-господарських санкцій.


Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів САМЕ
- актів приймання-передачі товару;
- листи відгуки з інформацією про наявності/відсутності укладених САМЕ додаткових угод, а також інформацію про відсутність обґрунтованих САМЕ позовів щодо порушення учасником умов договору, застосованих оперативно-господарських санкцій.

ЩОДО актів приймання-передачі товару:
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Законодавством у сфері публічних закупівель - не передбачено надання САМЕ актів приймання-передачі Товарів, як і ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», що регулює бухгалтерський документообіг на підприємстві.
Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавством не передбачено обмеження щодо документального підтвердження успішного виконання договору.
Видаткова накладна є основним документом, який підтверджує факт передачі товарів або послуг від постачальника до покупця. Цей документ використовується в бухгалтерії для реєстрації витрат підприємства і ведення відповідного обліку.
Суб’єкт оскарження має укладені договори за аналогічним предметом процедури закупівлі, і досвід у виконанні таких договорів, АЛЕ умовами укладених договорів з замовниками (контрагентами Суб’єкта оскарження) – НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ВИКЛЮЧНО такого виду первинного документообігу як актів приймання-передачі товару як обов’язкового підтвердження факту поставки Товару.
При виконанні умов договору, Суб’єкт оскарження використовував такий вид первинного бухгалтерського документа як – ВИДАТКОВА НАКЛАДНА (яка за своїм правовим значенням фіксує факт передачі товарно-матеріальних цінностей) та свідчить про виконання зобов’язання з поставки Товару за договором.
Суб’єкт оскарження може надати аналогічні договори, але на підтвердження їх виконання може надати ВИДАТКОВІ НАКЛАДНІ.
За умови встановленої вимоги Замовника у наданні на підтвердження виконання аналогічних договорів САМЕ актів виконаних робіт, - наявні дискримінаційні обмежувальні умови до Суб’єкта оскарження.

ЩОДО листів відгуків з інформацією про наявності/відсутності укладених САМЕ додаткових угод, а також інформацію про відсутність обґрунтованих САМЕ позовів щодо порушення учасником умов договору, застосованих оперативно-господарських санкцій:

Вимога в частині наявності інформації в Листі відгуку, який повинен надаватись на підтвердження успішного виконання аналогічного за предметом закупівлі договору, САМЕ про наявності/відсутності укладених додаткових угод, а також інформацію про відсутність обґрунтованих САМЕ позовів щодо порушення учасником умов договору, застосованих оперативно-господарських санкцій, - є дискримінаційною умовами, оскільки аналогічний договір та лист-відгук, який Скаржник планує запропонувати Замовнику як аналогічний на закупівлю товару у вигляді талонів, не містить формулювання «відсутність позовів щодо порушення учасником умов договору, застосованих оперативно-господарських санкцій».
При цьому містить формулювання «ТОВ «Торговий дім «Девон-Інвест» виконало всі взяті на себе договірні зобов’язання в повному обсязі та стосовно нього відсутні претензії за неналежне виконання зобов’язань», що за своїм змістом свідчить про відсутність пред’явлених позовів відповідного Замовника. Також, такий відгук містить формулювання «ТОВ «Торговий дім «Девон-Інвест» зарекомендувало себе, як надійний добросовісний партнер», що свідчить про відсутність застосування оперативно-господарських санкцій.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів САМЕ: актів приймання-передачі товару; а також листів відгуків з інформацією про наявності/відсутності укладених САМЕ додаткових угод, а також інформацію про відсутність обґрунтованих САМЕ позовів щодо порушення учасником умов договору, застосованих оперативно-господарських санкцій.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e7905189e09045c699acfdf5ff041a05
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ ІІ. Умову в частині надання: інформації (довідки) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 Тендерної документації 10. Інформацію (довідку) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо: надання інформації (довідки) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році.

Податковий кодекс не передбачає надання контролюючими органами Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видачу довідок загального характеру, які б могли підтвердити статус платника податку на загальній системі оподаткування, оскільки жоден нормативний документ не передбачає надання працівниками податкових органів інформаційного листа чи довідки такого характеру.
Крім цього на сьогодні всі реєстри платників податків знаходяться у вільному доступі кожної зацікавленої особи, тому стан платника податку Замовник може самостійно перевірити, а не вимагати не існуючих документів в Документації, що, на думку Суб’єкта оскарження, є порушенням абз. 8 п. 28 Особливостей.
Податковий кодекс передбачає ЗАГАЛЬНІСТЬ системи оподаткування – а саме: кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу. І тільки в окремих видаках, особа платник податків МОЖЕ перейти на спрощену систему оподаькування.
Звертаємо увагу Комісії, що контролюючий орган адмініструє підприємство Суб’єкта оскарження за наступними видами податків, зборів та обов'язкових платежів:
- військовий збір;
- податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів;
- Єдиний внесок (нарахований на суму заробітної плати);
- Податок на прибуток підприємств.

З зазначеного вбачається, що підприємство як планик податку знаходиться на загальній системі оподаткування, та не перейшов на спрощену систему оподаткування.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що на сайті ДПС України наявний Реєстр електронних форм податкових документів (перелік сервісних запитів) для юридичних осіб (https://www.tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm ), в якому ВІДСУТНІ ВІДОМОСТІ про можливість надання контролюючим органом інформації (довідки) про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році.

Також, виникає питання до Замовника, яким чином учасник, який планує взяти участь у закупівлі у 2025 році, може отримати довідку у 2024 році, при цьому враховуючи той факт, що така довідка не є обов’язковою для отримання та форма такої довідки не встановлено жодним нормативно-правовим актом, більш того для отримання такої в минулому році.

Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СУБ’ЄКТ ОСКАРЖЕННЯ ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- надання інформації (довідки) від Державної Податкової Служби України та / або його територіального органу видану Учаснику про систему оподаткування такого Учасника, видану у 2024 році.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c672dd1c9d804cfc91c6f2449fa5e527
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ умову в частині листа з гарантією відпуску у 2024 році, користування АЗС, талони зразка учасника, перелік АЗС в договорі партнерства, інф. з ДСНС про відсутність/наявність надзвичайних ситуацій на об'єктаху часника за період 2023-2024 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 2 Тендерної документації Перелік автозаправних станцій Учасника
(вказати територіальну одиницю розміщення, адресу АЗС)

№ п/п Населений пункт Назва АЗС Адреса Право власності (оренди, найму, прокату, лізингу, позики, спільного управління/користування, партнерський договір), №, дата



* Уразі, якщо учасник є власником АЗС в складі тендерної пропозиції надаються копії документів, якими підтверджується право власності на АЗС з гарантійним листом щодо відпуску пального Замовнику протягом 2024 -2025 років, що датований не раніше дати оголошення тендеру. У разі наявності в Учасника договорів оренди/суборенди на АЗС – надаються копії договорів, укладених між Учасником та власником/орендарем АЗС, з оригіналом листа від власника або орендаря АЗС з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС протягом 2024-2025 років за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення тендеру та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС та зразок копії (оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватись відпус пального Замовнику. У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці, протягом 2024-2025 років, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення тендеру та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника, ідентифікатор закупівлі. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції. Термін дії такого договору оренди, найму, прокату, лізингу, позики, спільного управління/користування або партнерського договору повинен бути не менше ніж до 31.12.2025 року.
Відповідно до ст. 131 Кодексу цивільного захисту України на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку ведення обліку надзвичайних ситуацій» від 9 жовтня 2013 р. № 738, учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2023 року та 2024 р.

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо:
- надання листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці, протягом САМЕ 2024-2025 років, за талонами зразка САМЕ Учасника.
- Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити САМЕ перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів САМЕ Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції;
- учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2023 року та 2024 р.

ЩОДО наявності АЗС у праві користуванні учасника:
Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності АЗС у праві користуванні саме у Учасника (“Копія партнерських договорів щодо користування АЗС”).
ОТЖЕ, Замовник визначає вимогу щодо наявності АЗС САМЕ У ПРАВІ КОРИСТУВАННІ УЧАСНИКА.
Замовник нібито дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які мають партнерські договори, АЛЕ визначає такий партнерський договір за предметом який може підтверджувати підстави САМЕ КОРИСТУВАННЯ учасником об’єктів автозаправних станцій.
Право користування, згідно норм майнового законодавства, відноситься до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження).
Оскільки Замовник встановив вимогу шодо наявності партнерських договір на право користування АЗС, згідно норм права, Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності, або оренди, або користуванні у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності партнерських договорів, предметом яких є право користування АЗС. Замовник обмежує Суб’єкта оскарження вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 4 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 5 до Скарги).
Але, такий партнерський договір не може підтверджувати право користування АЗС Учасником. Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві користуванні учасника - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.

ЩОДО наявності в партнерському договорі переліку АЗС:
Замовник встановлює окремі вимоги до оформлення такого партнерського договору в частині наявності в ньому переліку АЗС. Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Звертаємо увагу, що умовами укладеного партнерського договору Суб’єкта оскарження з мережею АЗС БРСМ-Нафта НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО включення до нього переліку АЗС. Мережа АЗС БРСМ-Нафта налічує близько 300 АЗС по всій країні, інформація про які міститься в публічному доступі за посиланням https://brsm-nafta.com/map .

ЩОДО надання листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці, протягом САМЕ 2024-2025 років, за талонами зразка САМЕ Учасника.:
Звертаємо увагу, що Суб’єк оскарження має партнерський договір з мережею АЗС, укладений у 2025 році, а отже не може з об’єктивних обставин надати Лист від власника АЗС про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці, протягом САМЕ 2024 року.
Така умова є фактично неможливою для виконання Суб’єктом оскарження.
Як і є суперечливою, оскільки закупівля оголошена та опублікована Замовником у 2025 році, що унеможливлює наявність підстав у Замовника для витребування від учасників листа про гарантування заправки Товаром у попередньому році.
Крім того, Замовник у тендерній документації визначає умову, що Талони мають бути зразка САМЕ учасника.
Тобто, зміст такої вимоги Замовника передбачає наявність талонів бренду Учасника, що вважається фактом наявності підстав для оскарження з боку Суб’єкта оскарження, який НЕ Є емітентом талонів та може запропонувати поставку талонів, які є зразком, встановленим партнером Суб’єкта оскарження – мережею АЗС БРСМ-Нафта.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 4 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 5 до Скарги).
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Тобто, вимогами Інструкції визначені чотири форми відпуску нафтопродуктів.
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому
пункт 10.3.3 "Відпуск нафтопродуктів за талонами" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 визначає наступне:
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
ОСКІЛЬКИ Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів.
Встановивши вимогу щодо здійснення відпуску ВИКЛЮЧНО за талонів бренду САМЕ Учасника, - Замовник обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію паливних карток/талонів/скретч-карток/бланків дозволів власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів власного зразку та які б містили логотип бренду САМЕ Учасника.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.

ЩОДО надання інформації від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2023 року та 2024 р

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 4 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 5 до Скарги).
Оскільки Суб’єкт оскарження не має майнових прав на користування об’єктами АЗС, останній не має законодавчих підстав для отримання від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2023 року та 2024 р.
Більш того, Суб’єкт оскарження є новоствореним підприємством та здійснює свою діяльність з 10.01.2025 року, а отже не може надати таку інформації від територіального органу ДСНС за 2023 та 2024 рік.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користуванні, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про надання інформації від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2023 року та 2024 р- фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- надання листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці, протягом САМЕ 2024-2025 років, за талонами зразка САМЕ Учасника.
- Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити САМЕ перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів САМЕ Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції;
- учасники у складі своїх тендерних пропозицій надають інформацію від територіального органу ДСНС України (в залежності від розташування об’єктів учасника) про наявність або про відсутність інформації про надзвичайні ситуації на об’єктах учасника за період 2023 року та 2024 р.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 6cc047f30b8a4ac9bdcd14108d8af311
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ ІV. Умову в частині надання: талонів, термін дії яких повинен становити не менше ніж 12 місяців з дати їх отримання Замовником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
4 Додаток 1 Тендерної документації Термін дії (використання) талонів повинен становити не менше ніж 12 місяців з дати їх отримання Замовником. У разі невикористання талонів, Учасник зобов’язаний безкоштовно продовжити термін дії до їх повного використання. Учасник, у разі необхідності (обмін талонів старого зразку на талони нового зразку, закінчення терміну дії талонів, дефекти талонів та їх аналогів тощо), забезпечує протягом п’яти робочих днів з дня отримання письмової заявки Замовника безкоштовний обмін талонів рівнозначного номіналу, без врахування коливання ціни, як протягом дії Договору про закупівлю, так і впродовж не менше 12 місяців з дати отримання талонів Замовником.
Додаток 4 Тендерної документації 5.4. Термін дії талонів повинен бути не менше 12 місяців з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії без зменшення об’єму з дати поставки. У разі зміни зовнішньої форми талонів Постачальник здійснює обмін талонів в такій самій кількості, того ж номіналу та асортименту без додаткової оплати Замовником за місцем їх використання на інші талони.

Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів, термін дії яких повинен становити не менше ніж 12 місяців з дати їх отримання Замовником.

Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 4 до ТД) містить наступні умови:
12.1. Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками обох Сторін, скріплюється печатками Сторін (за наявності) і діє до 31 грудня 2025 року, але в будь-якому разі до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором.

п. 4.4. Розділу І Тендерної документації передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товару з моменту укладання Договору та до 31 грудня 2025 року. Строк дії договору: до 31.12.2025 р.

Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31 грудня 2025 .

При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – талонів, термін дії яких повинен становити не менше ніж 12 місяців з дати їх отримання Замовником.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 27.08.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 04.09.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше вересня 2025 року.
РОЗРАХУНОК: з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (талонів, термін дії яких повинен становити не менше ніж 12 місяців з дати їх отримання Замовником), термін дії останніх повинен закінчуватись не раніше ВЕРЕСНЯ 2026 року.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31.12.2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – вересень 2026 року).

Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим (зокрема - НЕОБМЕЖЕНИМ) строком дії Проєкту договору та строком постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару ПІСЛЯ закінчення строку дії договору (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 4 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 5 до Скарги).

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Термін дії талонів повинен бути не менше 12 місяців.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: d51efa80a7ca465d98290fb0221ef35b
Заголовок пункту скарги: ВМКЛЮЧИТИ V. Умову в частині надання: Сертифікат відповідності повинен бути виданий виключно органом з сертифікації, акредитованим у системі сертифікації САМЕ УкрСЕПРО.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
5 Додаток 1 Тендерної документації 3. Якість.
Документи, що підтверджують відповідність якості товару (бензин марки А-95, дизельне паливо): в складі тендерної пропозиції учасник надає або копію сертифікату відповідності (Сертифікат відповідності повинен бути виданий виключно органом з сертифікації, акредитованим у системі сертифікації УкрСЕПРО), або копію паспорту якості, тощо з урахуванням того, що технічні, якісні характеристики Товару за предметом закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам) ДСТУ, строк дії якого є дійсним на момент подання тендерної пропозиції.

Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності Сертифікат відповідності повинен бути виданий виключно органом з сертифікації, акредитованим у системі сертифікації УкрСЕПРО.

Така умова тендерної документації Замовника щодо надання сертифікату відповідності виданого ВИКЛЮЧНО органом з сертифікації, акредитованим у системі сертифікації УкрСЕПРО, - носить дискримінаційний характер, оскільки не узгоджується з чинною нормативно правовою базою.
Станом на дату оголошення процедури закупівлі, стандарт ДСТУ 3415-96 Система сертифікації УкрСЕПРО. Реєстр системи – СКАСОВАНО згідно з наказом від 29.12.2017 № 500.
Отримати Сертифікат відповідності виданого виключно органом з сертифікації, акредитованим у системі сертифікації УкрСЕПРО – НЕМОЖЛИВО, у зв’язку з втратою чинності відповідного національного стандарту, що затверджував систему сертифікації УкрСЕПРО.
З урахуванням зазначеного, вимога щодо надання учасником сертифікату відповідності виданого ВИКЛЮЧНО органом з сертифікації, акредитованим у системі сертифікації УкрСЕПРО – є дискримінаційною до Суб’єкта оскарження та такою, що суперечить нормативно-правовим актам, чинним на дату оголошення процедури закупівлі.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- Сертифікат відповідності повинен бути виданий виключно органом з сертифікації, акредитованим у системі сертифікації САМЕ УкрСЕПРО.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження