-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку, громадського порядку та безпекового освітнього середовища в Одеському комунальному навчальному закладі "Дитячий будинок "Перлинка" Одеської міської ради Одеської області, код 79710000-4 Охоронні послуги за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 18 годин назад
496 108.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 480.55 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 480.55 UAH
Період оскарження:
27.08.2025 15:31 - 04.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
18.09.2025 10:33 - 24.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Номер:
331782567b704c8985904aeb2abfca18
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-27-009432-a.c1
Назва:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Детально викладено в скарзі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 29.08.2025 11:51
- sign.p7s 29.08.2025 11:52
- Постанова про спеціальні засоби та наявність спецзасобів.pdf 29.08.2025 14:50
- Рішення № 14088 від 21.07.2020.pdf 29.08.2025 14:50
- Скарга.docx 29.08.2025 14:50
- Скарга.pdf 29.08.2025 14:50
- Рішення від 01.09.2025 № 13358.pdf 01.09.2025 17:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.09.2025 № 13873.pdf 10.09.2025 14:19
- Рішення від 09.09.2025 № 13873.pdf 12.09.2025 16:13
- 224_Протокол про внесення змін до ТД _ОХОРОНА ПЕРЛИНКА_02.09.2025.doc 02.09.2025 18:20
- 224_Протокол про внесення змін до ТД _ОХОРОНА ПЕРЛИНКА_02.09.2025.pdf 02.09.2025 18:21
- Постанова_Шостого_апеляційного_адміністративного_суду_від_06_07.2022.pdf 03.09.2025 15:36
- Пояснення по скарзі UA-2025-08-27-009432-a.c1.pdf 03.09.2025 15:36
- Постанова_КМУ_№_975_від_21_11_2018_зі_змінами.pdf 03.09.2025 15:36
- ТД Послуги охорони Перлинка_нова редакція зі змінами від_ 02.09.2025 р.doc 03.09.2025 15:36
- Пояснення по скарзі UA-2025-08-27-009432-a.c1.docx 03.09.2025 15:36
- ТД Послуги охорони Перлинка_нова редакція зі змінами від_ 02.09.2025 р.pdf 03.09.2025 15:36
- рішення від 17.04.2025 № 6128.pdf 03.09.2025 15:36
- рішення від 19.12.2023 № 20467.pdf 03.09.2025 15:36
- рішення від 11.01.2023 №349.pdf 03.09.2025 15:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.08.2025 13:25
Дата розгляду скарги:
09.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.09.2025 17:24
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
12.09.2025 16:15
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f8b0325515c84ed8859290bf34c78de1
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Детально викладено в скарзі
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо прийняти скаргу до розгляду та зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, виключивши дискримінаційні вимоги
Запити Органу оскарження
Номер:
4294e6a7dc2c4466b0a6495992d59d9a
Тема запиту:
Дії Замовнка, спрямовані на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Текст запиту:
Уповноваженою особою 27.08.2025 року оголошено про проведення відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку, громадського порядку та безпекового освітнього середовища в Одеському комунальному навчальному закладі "Дитячий будинок "Перлинка" Одеської міської ради Одеської області, код 79710000-4 Охоронні послуги за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Закупівля).
Щодо Закупівлі 29 серпня 2025 року в електронній системі закупівель було подану скаргу за ідентифікатором UA-2025-08-27-009432-a.c1 (далі — Скарга) від учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРУПА ОХОРОННИХ КОМПАНІЙ "КРУК", Код ЄДРПОУ:43198622.
Згідно з пунктом 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Порядок оскарження відкритих торгів визначений у пунктах 55 - 67 Особливостей.
Відповідно до пункту 67 Особливостей замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
Керуючись зазначеною нормою Особливостей, замовник має право вчиняти дії спрямовані на усунення порушень, зазначених у Скарзі, а саме шляхом внесення змін до тендерної документації згідно вимог зазначених у Скарзі.
Враховуючи зазначене, уповноваженою особою прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації.
Протокол прийняття рішення про внесення змін до тендерної документації з Переліком змін, що вносяться додається.
Дата опублікування:
02.09.2025 18:20
Номер:
bcc036953a2a4aa6910b4c8085a89121
Тема запиту:
Додаткові оновлені документи
Текст запиту:
Додаткові оновлені документи
Дата опублікування:
29.08.2025 14:50
Номер:
4bcf3ba6f2dc420689d741d38859dad4
Тема запиту:
Надання пояснень, відповідної інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедури закупівлі на виконання рішення органу оскарження № 13358-р/пк-пз від 01.09.2025.
Текст запиту:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13358-р/пк-пз від 01.09.2025 року прийнято до розгляду скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Група охоронних компаній «Крук» від 29 серпня 2025 року № UA-2025-08-27-009432-a.с1.
Пунктом 2 зазначеного вище Рішення Замовнику надано два робочих дня для надіслання в електронному вигляді органу оскарження пояснень, та відповідних інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в «pdf» форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Замовник надає органу оскарження ці пояснення щодо вимог, що наведені у зазначеній вище скарзі Товариства з обмеженою відповідальністю «Група охоронних компаній «Крук» (надалі – Скаржник).
1.Відповідно до пункту 6.7 Переліку документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Додатку 1 до тендерної документації вимагається надати: «Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань».
Замовником було внесено зміни до тендерної документації та виключено дану вимогу тендерної документації.
Отже, Замовником було усунуто порушення, зазначене в скарзі.
Прошу припинити розгляд скарги в цій частині.
2. Щодо вимоги «Наявність в Учасника вогнепальної зброї та нормативно-правові підстави (із посиланням на конкретні нормативно-правові акти) використання Учасником вогнепальної зброї при здійсненні ним охоронної діяльності» Замовник вважає, що умови тендерної документації, викладені в пунктах 5.7. і 5.8. Додатку 1 до тендерної документації, пунктах 4.6., 8.1. і 9 Додатку 2 до тендерної документації, не мають дискримінаційного характеру, а викладені Скаржником у скарзі вимоги щодо зобов’язання Замовника виключити ці пункти з тендерної документації є незаконними і необґрунтованими.
Скаржник в пункті 1 скарги вказує на дискримінаційність вимог, що містять пункти 5.7. і 5.8. Додатку 1 до тендерної документації, а також пункти 4.6., 8.1. і 9 Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно пункту 1 розділу 3 тендерної документації, тендерна пропозиція учасника повинна включати до себе інформацію/документи про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, відповідно до Додатку 2 до тендерної документації.
Між іншим, Додатком 2 до тендерної документації визначено наступні характеристики предмету закупівлі:
- Пункт 1 Додатку 2 до тендерної документації:
1. Опис предмета закупівлі.
Назва предмета закупівлі Послуги із забезпечення громадської безпеки, охорони правопорядку, громадського порядку та безпекового освітнього середовища в Одеському комунальному навчальному закладі «Дитячий будинок «Перлинка» Одеської міської ради Одеської області
Код ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги
Кількість послуг 1 послуга
Місце надання послуг Україна, 65038, Одеська область, м.Одеса, провулок Монастирський, 3
Строк надання послуг До 31.12.2025 року включно
- Пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації:
2.Технічні і якісні характеристики предмету закупівлі.
Надання послуг на території Одеського комунального навчального закладу "Дитячий будинок "Перлинка" Одеської міської ради Одеської області (далі – Об’єкт) здійснюється одним постом охорони у складі одного охоронника Учасника. Пост охорони повинен бути додатково обладнаний кнопкою термінового виклику з її підключенням на пульт централізованого спостереження Учасника для виклику групи швидкого реагування Учасника у випадку нападу на Об’єкт з метою відбиття такого нападу.
Надання послуг здійснюється цілодобово щоденно, з 24.09.2025 р. до 31.12.2025 р.
Загальний обсяг надання послуг: 2 376 людино/годин.
- Пункт 3.1. Додатку 2 до тендерної документації:
3. Завдання Учасника.
3.1.Забезпечення встановленого контрольно-перепускного режиму з використанням наявних охоронних засобів та припинення, в межах наданих законодавством України повноважень, порушень громадського порядку на Об’єкті, недопущення несанкціонованого проникнення сторонніх осіб на територію Об’єкту.
Вжиття заходів щодо припинення терористичних дій на Об’єкті.
- Відповідно до пункту 4.6. Додатку 2 до тендерної документації, співробітники Учасника при виконанні послуг зобов’язані:
4.6. бути забезпечені спеціальними засобами індивідуального захисту та самооборони, які відповідають чинному законодавству, та вогнепальною зброєю
Відповідно до пункту 8.1. Додатку 2 до тендерної документації, Учасник закупівлі для виконання зазначених в Додатку 2 завдань повинен:
8.1. забезпечити заступання на пости охорони охоронників Учасника, які мають спеціальні засоби (бронежилети, захисні шлеми або каски, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії, гумові кийки, кайданки) та озброєні вогнепальною зброєю для припинення можливих терористичних дій проти закладів освіти та учасників освітнього процесу (наявність вогнепальної зброї у охоронників Учасника є необхідною в умовах дії воєнного стану та враховуючи специфіку об’єктів, де надаються охоронні послуги, і те, що заклади освіти комунальної форми власності включено до переліку об’єктів, затвердженого постановою КМУ від 21.11.2018 № 975 (із змінами та доповненнями))
Слід зазначити, що об’єкт, на території якого згідно умов тендерної документації будуть надаватися охоронні послуги, а саме, Одеський комунальний навчальний заклад «Дитячий будинок «Перлинка» Одеської міської ради Одеської області є закладом освіти комунальної форми власності.
В Додатку 2 до тендерної документації Замовник належним чином обґрунтував необхідність наявності в Учасника вогнепальної зброї під час надання ним охоронних послуг в закладі освіти комунальної форми власності з посиланням на забезпечення реальної можливості припинення терористичних дій проти закладу освіти та учасників освітнього процесу, дію воєнного стану в країні, а також на специфіку об’єкта Замовника, що підлягає охороні, і те, що в силу цієї специфіки даний об’єкт підпадає під дію постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975. У зв’язку з цим, необхідно згадати, що до пункту 19 «Категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (із подальшими змінами та доповненнями), включено заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Включення закладів освіти комунальної форми власності до вищевказаного переліку об’єктів означає, що держава пред’являє відносно їх охорони особливі підвищені вимоги. Зазначені об’єкти повинні охоронятися із використанням вогнепальної зброї – такий висновок вбачається з аналізу наступних правових норм:
- згідно з ч. 1 ст. 42, ст. 46 Закону України «Про Національну поліцію» поліція (а поліція охорони є складовою частиною поліції згідно пункту 4 частини 3 статті 13 Закону України від 02.07.2015 № 5780-VІІІ «Про Національну поліцію») під час виконання повноважень, визначених цим Законом, уповноважена застосовувати такий захід примусу як застосування вогнепальної зброї;
- згідно пункту 18 розділу І Інструкції про організацію службової діяльності органів поліції охорони під час виконання заходів з фізичної охорони об’єктів, що затверджена Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.07.2017 № 577:
«18. Наряди поліції охорони під час несення служби використовують та застосовують: вогнепальну зброю; спеціальні засоби; фізичний вплив (силу); технічні засоби охорони; транспортні засоби (спеціалізовані та оперативні транспортні засоби, транспортні засоби, надані замовником); засоби (комплекси) телекомунікації та інформаційно-телекомунікаційні системи, прилади контролю; інженерні споруди і загородження; службових собак».
В зв’язку з викладеним, необхідно також вказати, що висновок стосовно відсутності дискримінації у вимогах тендерної документації щодо наявності в учасника вогнепальної зброї при здійсненні охорони закладів освіти комунальної форми власності наведено в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6128-р/пк-пз від 17.04.2025 (підпункт 1.1. пункт 1 мотивувальної частини цього Рішення – стор. 5-6 Рішення).
Висновки стосовно відсутності дискримінації у вимогах тендерної документації щодо наявності в учасника вогнепальної зброї при здійсненні охоронних заходів наведено також:
- в Рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 20467-р/пк-пз від 19.12.2023 (пункт 3 мотивувальної частини цього Рішення);
- в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 349-р/пк-пз від 11.01.2023 (пункт 1 мотивувальної частини цього Рішення).
Також, заслуговує на увагу позиція Шостого апеляційного адміністративного суду, що викладена у постанові цього суду від 06.07.2022 у справі № 640/13135/19 (повний текст постанови розміщено у Єдиному державному реєстрі судових рішень https://reyestr.court.gov.ua/Review/105109278):
«…Колегія суддів вважає, що вимога у тендерній документації Київської міської ради при оголошенні закупівлі послуг з охорони про наявність вогнепальної зброї, узгоджується з приписами постанови Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 р. № 975 у частині віднесення позивача до переліку об`єктів, які мають охоронятися суб`єктом охоронної діяльності із вогнепальною зброєю на договірних засадах, тобто, за таких обставин, спірна вимога щодо наявності вогнепальної зброї, не може вважатись дискримінацією та звуженням кола учасників закупівлі, адже законодавством чітко передбачено право позивача на охорону об`єкту поліцією охорони, з урахуванням того, що в адміністративному приміщенні Київської міської ради проходять численні заходи, у яких зокрема приймають участь представники інших країн, громадськості тощо, наведене у документації вимога є виправданою.
З урахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов помилкових висновків про те, що відповідач правомірно констатував, що встановлення зазначеної вимоги документації обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими, які мають в наявності табельну вогнепальну (нарізну) зброю, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, зокрема, третьої особи. У разі наявності у позивача законодавчо передбачених підстав встановлювати вимогу щодо охорони об`єкта суб`єктами охорони, які мають вогнепальну зброю, така вимога не може вважатись дискримінацією…».
Включення закладів освіти комунальної форми власності до «Категорій об’єктів», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (із подальшими змінами та доповненнями) свідчить про те, що чинне законодавство приділяє особливу увагу забезпеченню надійної охорони зазначеної категорії об’єктів (у тому числі, і від терористичних актів) і, передбачає обов’язковість використання вогнепальної зброї під час виконання заходів з охорони закладів освіти комунальної форми власності.
Тому цілком зрозумілими і недискримінаційними є також вимоги, викладені в пунктах 5.7. і 5.8. Додатку 1 до тендерної документації, пункті 9 Додатку 2 до тендерної документації, щодо надання учасником процедури закупівлі в складі тендерної пропозиції довідки про наявність в учасника вогнепальної зброї і довідки про нормативно-правові підстави використання учасником вогнепальної зброї при здійсненні охоронної діяльності.
На підставі викладеного,
ПРОШУ:
Відмовити у задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Група охоронних компаній «Крук» від 29 серпня 2025 року № UA-2025-08-27-009432-a.с1 в частині оскарження пунктів 5.7. і 5.8. Додатку 1 до тендерної документації, пунктів 4.6., 8.1. і 9 Додатку 2 до тендерної документації.
Дата опублікування:
03.09.2025 15:36