• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

код ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (обладнання для навчальних кабінетів)

Призупинено

10 116 539.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 582.70 UAH
Період оскарження: 26.08.2025 18:09 - 31.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на умови закупівлі

Номер: be19435310c9452ba182d8898935e134
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-26-013034-a.a1
Назва: Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2025 16:31
Дата прийняття рішення по скарзі: 16.09.2025 12:28
Автор: ФОП "ДРАЧЕВСЬКА ОКСАНА АНАТОЛІЇВНА", Оксана Драчевская +380519965899 tender.oksa@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1b91bc653b924fc8b8eadcce3ee2e345
Заголовок пункту скарги: Неправомірні вимоги документів на транспорт
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 26.08.2025р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2025-08-26-013034-a на придбання код ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (обладнання для навчальних кабінетів).
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 03.09.2025 01:00.
Я маю намір взяти участь у відповідному тендері та маю можливість поставити необхідний товар однак ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

1. Відповідно до Таблиці 1 Додатку 1 до ТД для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям учасник у складі своєї тендерної пропозиції надає наступні документи:
Довідка у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для виконання умов договору про закупівлю. У довідці зазначити:

- вантажні транспортні засоби (не менше двох одиниць) (власних та/або орендованих та/або перевізника) із зазначенням марки, моделі та державного номеру кожного транспортного(их) засобу(ів)

До довідки надаються:
- документи, що підтверджують право власності на зазначені вантажні транспортні засоби, або договір(и) оренди транспортних засобів, або договір(и) надання послуг з перевезення (документи повинні бути чинними на дату подання тендерної пропозиції та строком дії не менше ніж до 31.12.2025) разом з документами, що підтверджують право власності орендодавця або перевізника на зазначені транспортні засоби.
- діючий протоколи перевірки технічного стану зазначених транспортних засобів. В Протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу вантажний автопідйомник має бути визнаний технічно справними.

Скаржник не є виробником товару, а реалізує товар, виготовлений іншими виробниками, зокрема ТОВ «Меблі-Техностиль». Також я не маю власних вантажних транспортних засобів.

По-перше, відповідно до умов дилерського договору, укладеного між мною та ТОВ «Меблі-Техностиль» доставка товару здійснюється силами ТОВ «Меблі-Техностиль» та його транспортними засобами.
Таким чином, я не можу надати на підтвердження залучення транспортних засобів ані документи, що підтверджують право власності на зазначені вантажні транспортні засоби ані договір оренди транспортних засобів, ані договір надання послуг з перевезення, оскільки доставка товару входить в його вартість за дилерським договором і здійснюється силами постачальника. У свою чергу тендерна документація не передбачає можливість надати інші документи на підтвердження залучення транспортних засобів для здійснення доставки товару, що позбавляє мене права взяти участь в процедурі закупівлі, хоча я можу доставити товар, необхідний замовнику.

По-друге, я звернулася із запитом до ТОВ «Меблі-Техностиль» щодо надання мені діючого протоколу перевірки технічного стану його транспортних засобів, а також щодо надання такого протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, відповідно до якого вантажний автопідйомник має бути визнаний технічно справними.

У свою чергу ТОВ «Меблі-Техностиль» відмовило мені у наданні зазначених документів і зазначило наступне: «відповідно до умов нашої співпраці, ми як виробник меблів несемо повну відповідальність за організацію та здійснення доставки продукції до дилера. Це включає забезпечення належного технічного стану транспортних засобів, дотримання правил перевезення та виконання всіх вимог законодавства щодо безпечної експлуатації автомобілів. Надання протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів чи вантажних підйомників не входить до сфери наших договірних зобов’язань та не стосується діяльності дилера. Головним для Вас, як замовника товару, є факт своєчасної поставки меблів у повному обсязі та належній якості. Яким чином та якими засобами здійснюється перевезення — це виключно зона нашої відповідальності. У зв’язку з викладеним, ми відмовляємо у наданні запитуваного документу. На підтвердження наявності вантажних транспортних надаємо Вам свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів. Зі свого боку гарантуємо, що зобов’язання нами будуть виконані вчасно та в повному обсязі, в тому числі щодо доставки товару, у разі необхідності можемо надати такий гарантійний лист.»

Таким чином, я можу підтвердити наявність вантажних транспортних засобів у виробника меблів, силами якого здійснюється доставка товару і можу надати від ного гарантійний лист про те що «зобов’язання будуть виконані вчасно та в повному обсязі, в тому числі щодо доставки товару», але не можу надати протоколи перевірки технічного стану транспортних засобів ТОВ «Меблі-Техностиль», а також протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, відповідно до якого вантажний автопідйомник має бути визнаний технічно справними. Постачальник надав мені лише свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.
Також наголошуємо, що ця вимога є надмірною і такою, що не стосується предмету закупівлі, оскільки предметом закупівлі є меблі, а не транспортні послуги.

Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 3c8670a53768418bbc0ab1f1f9c7a527
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги щодо працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п.2.4. Додатку 1 до ТД на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник має надати:

2.1.4 наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці та пожежної безпеки на підтвердження надати наказ про призначення відповідальної особи з охорони праці та пожежної безпеки та повідомлення з квитанцією ДПС про прийняття працівника на роботу та сканкопію трудової книжки - а саме: сторінку із даними працівника та сторінку з відміткою про прийняття на роботу до Учасника.
З метою підтвердження знань відповідальної особи з охорони праці та пожежної безпеки необхідно надати діючі посвідчення про проходження навчання та перевірку знань чинного законодавства України про охорону праці та з питань пожежної безпеки, виданого відповідним навчальним закладом.
Також на відповідальну особу з охорони праці та пожежної безпеки надати відповідний документ, що підтверджує проходження спеціального навчання:
1. НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці
2. НПАОП 36.1-1.01-10 Правила охорони праці під час експлуатації автоматичних та напівавтоматичних ліній меблевого виробництва
3. за курсом «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями» (НПАОП 0.00-1.71-13)

По-перше, я здійснюю господарську діяльність одноособово, за необхідності залучаю підрядників на підставі договорів цивільно-правового характеру і не маю найманих працівників.
У зв’язку з цим не можу надати наказ про призначення, повідомлення з квитанцією ДПС, сканкопію трудової книжки та документу, що підтверджує проходження спеціального навчання відповідальної особи з охорони праці та пожежної безпеки.

По-друге, відповідно до ст.15 ЗУ «Про охорону праці»:
- на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до типового положення, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони праці.
- На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
- На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.

Таким чином наявність спеціаліста з охорони праці чинним законодавством передбачена лише для підприємстві і за наявності працівників.
Фізична особа-підприємець без найманих працівників не зобов'язана призначати відповідальну особу з охорони праці та пожежної безпеки, оскільки ці обов'язки виникають лише за наявності працівників та пов'язані з безпекою їхньої праці та перебування на об'єкті. Відповідальність за охорону праці та пожежну безпеку покладається на роботодавця за наявності найманих працівників, а не на самого себе як на ФОП.
Таким чином, оскільки я є фізичною особою-підприємцем і не маю найманих працівників, я не можу виконати вимоги тендерної документації і надати наказ про призначення, повідомлення з квитанцією ДПС, сканкопію трудової книжки та документу, що підтверджує проходження спеціального навчання відповідальної особи з охорони праці та пожежної безпеки.

Також наголошуємо, що ця вимога є надмірною і такою, що не стосується предмету закупівлі, оскільки предметом закупівлі є меблі і те чи є у постачальника фахівець з охорони праці і пожежної безпеки жодним чином не стосується факту поставки меблів відповідно до технічного завдання замовника та в обумовлені строки.
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c8396f533a534087bbc2ecda95ca3f6d
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги щодо працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до п.2.1.4. Додатку 1 до ТД на підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід учасник має надати:

2.1.2 наявність в штаті відповідального(них) за виконання умов договору (обов’язки - відповідність замовлення технічним вимогам Замовника, контроль строків виконання, контроль постачання, контроль збирання(монтаж), гарантійні зобов’язання, тощо) на підтвердження надати розпорядження (керівника юридичної особи або ФОП) про покладення на працівника(ків) відповідних обов’язків на весь термін дії договору до 31.12.2025 та повідомлення з квитанцією ДПС про прийняття працівника(ків) на роботу та сканкопію трудової книжки - а саме: сторінку із даними працівника та сторінку з відміткою про прийняття на роботу до Учасника).
2.1.4 наявність в штаті відповідальної особи з охорони праці та пожежної безпеки на підтвердження надати наказ про призначення відповідальної особи з охорони праці та пожежної безпеки та повідомлення з квитанцією ДПС про прийняття працівника на роботу та сканкопію трудової книжки - а саме: сторінку із даними працівника та сторінку з відміткою про прийняття на роботу до Учасника.

Для забезпечення безперервного процесу виконання умов договору щодо постачання предмета закупівлі за даною процедурою, для Замовника є критично важливою наявність у постачальника працівників, які можуть забезпечити своєчасне та безперешкодне виконання функціональних обов’язків, в тому числі шляхом вільного пересування протягом усього строку реалізації договору. Оскільки від фізичної присутності зазначених осіб безпосередньо залежить якісне та своєчасне виконання договірних зобов’язань, учасник у складі тендерної пропозиції має надати документи, що підтверджують наявність у працівників правових підстав для безперешкодного пересування по території України/міста/регіону та гарантії того, що вони не можуть бути несподівано мобілізовані протягом строку дії договору (довідку про надання відстрочки від мобілізації та/або витяг із наказу про бронювання військовозобов’язаних та/або документ про непридатність до військової служби та/або інший документ, що підтверджує інші законні підстави для звільнення від мобілізації). Зокрема, така вимога стосується щонайменше: відповідального за виконання умов договору та відповідальний з охорони праці та пожежної безпеки.

По-перше, я здійснюю господарську діяльність одноособово, за необхідності залучаю підрядників на підставі договорів цивільно-правового характеру і не маю найманих працівників. Особисто відповідаю за виконання умов договору, оскільки я є жінкою і не є військовозобов'язаою, то не НЕ підлягаю мобілізації, проте вимоги тендерної документації сформульовані таким чином, що хоча я і не підлягаю мобілізації, але і не можу надати жоден з перелічених замовником документів, оскільки їх наявність не передбачена для осіб, які не підлягають мобілізації.

Також, наявність спеціаліста з охорони праці чинним законодавством передбачена лише для підприємстві і за наявності працівників. Фізична особа-підприємець без найманих працівників не зобов'язана призначати відповідальну особу з охорони праці та пожежної безпеки, оскільки ці обов'язки виникають лише за наявності працівників та пов'язані з безпекою їхньої праці та перебування на об'єкті. Відповідальність за охорону праці та пожежну безпеку покладається на роботодавця за наявності найманих працівників, а не на самого себе як на ФОП.

У зв’язку з цим не можу надати вищезазначені документи (а саме: що підтверджують наявність у працівників правових підстав для безперешкодного пересування по території України/міста/регіону та гарантії того, що вони не можуть бути несподівано мобілізовані протягом строку дії договору (довідку про надання відстрочки від мобілізації та/або витяг із наказу про бронювання військовозобов’язаних та/або документ про непридатність до військової служби та/або інший документ, що підтверджує інші законні підстави для звільнення від мобілізації) на відповідального за виконання умов договору та відповідального з охорони праці та пожежної безпеки, оскільки взагалі не маю таких найманих працівників і не зобов’язана мати відповідно до положень чинного законодавства.

По-друге, чинним законодавством не передбачено обмежень щодо виконання договірних зобов’язань, трудової функції особами, які не мають довідки про надання відстрочки від мобілізації, витягу із наказу про бронювання військовозобов’язаних, документу про непридатність до військової служби та/або іншого документу про наявність підстав для звільнення від мобілізації. Таким чином, будь-яка особа може бути залучення для виконання робіт на підставі трудового договору або договору цивільно-правового характеру.

Умови тендерної документації можуть виконати лише ті учасники, які є підприємствами і які мають в штаті, зокрема, відповідального за виконання умов договору та відповідального з охорони праці та пожежної безпеки, які мають підстави для звільнення від мобілізації. Звертаємо Вашу увагу, що предметом закупівлі є поставка товару, наявність чи відсутність відповідального з охорони праці та пожежної безпеки та наявність у нього відстрочки від мобілізації жодним чином не впливає на виконання зобов’язань за договором.
Положення тендерної документації є дискримінаційними, не узгоджуються з чинним законодавством в цій частині та повинні бути приведені у відповідність до вимог Особливостей та ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 4cb274def2484e3897166f4cb8505f06
Заголовок пункту скарги: Незаконні вимоги щодо перевезення замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до вимог Додатку 1 до Тендерної документації Замовник залишає за собою право відвідати потужності учасника для встановлення достовірності інформації, наданої учасником у складі тендерної пропозиції щодо підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям, із залученням представників органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Учасник зобов’язаний надати вільний доступ до відповідних документів та об’єктів перевірки. Перевезення уповноважених осіб замовника до місця призначення та у зворотному напрямку здійснюється транспортом учасника, у разі якщо потужності знаходяться за межами м. Запоріжжя.

По-перше, Скаржник не є виробником товару, а реалізує товар, виготовлений іншими виробниками, зокрема ТОВ «Меблі-Техностиль». Таким чином Скаржник не має власних потужностей, які міг би відвідати Замовник, відповідно я не маю можливості надати Замовнику доступ до відповідних документів та об’єктів перевірки.

По-друге, відповідно до п.4.1 Тендерної документації предметом закупівлі є код ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (обладнання для навчальних кабінетів).
Вищенаведена вимога порушує мої права, оскільки перевезення уповноважених осіб замовника не відносяться до предмета закупівлі, у зв'язку з чим його здійснення та оплата учасниками Процедури закупівлі не може бути включена до Документації та до витрат учасників під час участі у Процедурі закупівлі.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників і рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
т
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: dd8d50aef98a42d1a0d31445687a4d2f
Заголовок пункту скарги: Незаконні техвимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації показники столу при експлуатації повинні відповідати (бути не гірше) показника таблиці 3 п.5.2.11, 5.2.5-5.2.7 ДСТУ ГОСТ 22046:2004, стіл повинен мати стійкість до плямо утворення, ударну міцність захисних декоративних покриттів, стійкість – не менше 60,0 даН, жорсткість – не менше 2,5 даН/мм, міцність - не менше 300даН, довговічність при циклі навантаження 600 має складати не менше 2,0 даН/мм, міцність кріплення задньої стінки – 600 циклів (в складі пропозиції надається документ щодо випробувань запропонованого товару на визначення зазначених показників від лабораторії з компенсацією відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 в сфері перевірки меблів (столів) для навчальних закладів).

По-перше, відповідно до п.6 Розділу ІІІ замовник закуповує одномісні столи.
Відповідно до Таблиці 2 ДСТУ ГОСТ 22046:2004 міцність - не менше 300даН передбачена для двомісних столів, в той час як предметом закупівлі є одномісні столи. Таким чином зазначений показник не стосується товару, який планує придбати замовник.

Скаржник не є виробником закупівлі, а реалізовує меблі виробництва ТОВ «Меблі-Техностиль». Я звернулася до виробника меблів і отримала відповідь, відповідно до якої ТОВ «Меблі-Техностиль» повідомляє, що «ми виготовляємо меблі відповідно до чинних стандартів України, зокрема ДСТУ ГОСТ 22046:2004. Повідомляємо, що столи одномісні, які ми виготовляємо, відповідають всім необхідним вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, зокрема в міцність одномісних столів складає 250-270 даН, що узгоджується з таблицею 3 стандарту.»
Таким чином взяти участь в закупівлі можуть лише ті учасники, які можуть поставити одномісні столи, що відповідають вимогам для двомісних столів.

По-друге, Замовник вимагає надати документ щодо випробувань запропонованого товару на визначення зазначених показників від лабораторії з компенсацією відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 в сфері перевірки меблів (столів) для навчальних закладів.
З метою отримання зразка товару для випробувань Скаржник звернувся до виробника товару ТОВ «Меблі-Техностиль» і отримав наступну відповідь: «повідомляємо, що не надаємо зразки товару дилерам для здійснення випробувань, оскільки самостійно звертаємося до випробувальних лабораторій і проводимо випробування меблів. Зокрема ми співпрацюємо з випробуваною лабораторією ПП «УКРПРОМСЕРТ», яка акредитована НААУ відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 в сфері випробування меблів, надаємо атестат про акредитацію ВЛ ПП «УКРПРОМСЕРТ». Зазначеної акредитації достатньо для випробування в тому числі столів для навчальних закладів. Можемо надати запитуваний Вами протокол випробувань на стіл від ВЛ ПП «УКРПРОМСЕРТ».

Відповідно я можу надати протокол випробувань на стіл відповідно до вимог ТД, проте лише від випробувальної лабораторії, акредитованої на випробування меблів. Також я позбавлена можливості самостійно звернутися до іншої лабораторії, оскільки не можу отримати зразок товару.
Таким чином взяти участь в процедурі закупівлі можуть лише виробники, які випробовують товар в лабораторії, яка акредитована саме на випробування столів, що є дискримінаційним щодо мене і порушує моє право на участь в закупівлі.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників і рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 46a1611523f74836a15be62c380cd468
Заголовок пункту скарги: Незаконні техвимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: сертифікат відповідності на крайку ПВХ, що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ ГОСТ 16371:2016,орган оцінки з компетенцією відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17065 в сфері оцінки меблевих частин)

З метою отримання зразка крайки ПВХ для випробувань Скаржник звернувся до виробника товару ТОВ «Меблі-Техностиль» і отримав наступну відповідь: «повідомляємо, що не надаємо зразки матеріалів дилерам для здійснення сертифікації, оскільки самостійно звертаємося до органів сертифікації і проводимо сертифікацію матеріалів. Зокрема ми співпрацюємо з органом сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ», який акредитований НААУ відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17065 в сфері оцінки відповідності меблів, надаємо атестат про акредитацію ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ». Зазначеної акредитації достатньо для сертифікації в тому числі меблевих частин, матеріалів меблів. Можемо надати запитуваний Вами сертифікат відповідності на крайку ПВХ від ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ».

Відповідно я можу надати сертифікат відповідності на крайку ПВХ відповідно до вимог ТД, проте лише від органу сертифікації, акредитованого на сертифікацію меблів. Також я позбавлена можливості самостійно звернутися до іншого органу сертифікації, оскільки не можу отримати зразок матеріалу.
Таким чином взяти участь в процедурі закупівлі можуть лише виробники, які сертифікують матеріали в органі сертифікації, який акредитована саме на сертифікацію меблевих частин, що є дискримінаційним щодо мене і порушує моє право на участь в закупівлі.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників і рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 9f97dfce9cc34018bab8f379be56a60e
Заголовок пункту скарги: Незаконні техвимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 7. Відповідно до п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації механізм регулювання, що забезпечує рухомі з’єднання виробів має працювати без перешкод під час пересування з однієї вихідної позиції в іншу та має відповідати вимогам ДСТУ 2259-93 (на зазначений механізм в складі пропозиції надати документ щодо випробування з компетенцією органу оцінки відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17025 в сфері об’єкт фурнітура меблева)

З метою отримання зразка зразку фурнітури для випробувань Скаржник звернувся до виробника товару ТОВ «Меблі-Техностиль» і отримав наступну відповідь: «повідомляємо, що не надаємо зразки матеріалів дилерам для здійснення випробувань, оскільки самостійно звертаємося до випробувальних лабораторій і проводимо випробування матеріалів. Зокрема ми співпрацюємо з випробуваною лабораторією ПП «УКРПРОМСЕРТ», яка акредитована НААУ відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 в сфері випробування меблів, надаємо атестат про акредитацію ВЛ ПП «УКРПРОМСЕРТ». Зазначеної акредитації достатньо для випробування в тому меблевої фурнітури. Можемо надати запитуваний Вами протокол випробувань на фурнітуру від ВЛ ПП «УКРПРОМСЕРТ».

Відповідно я можу надати протокол випробувань на фурнітуру відповідно до вимог ТД, проте лише від випробувальної лабораторії, акредитованої на випробування меблів. Також я позбавлена можливості самостійно звернутися до іншої лабораторії, оскільки не можу отримати зразок фурнітури.
Таким чином взяти участь в процедурі закупівлі можуть лише виробники, які випробовують матеріали в лабораторії, яка акредитована саме на випробування фурнітури меблевої, що є дискримінаційним щодо мене і порушує моє право на участь в закупівлі.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників і рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 67a71808513347b39321715bbced0e4e
Заголовок пункту скарги: Незаконні техвимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 8. Відповідно до п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації учасник має надати чинний сертифікат відповідності на лотки що підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ 2259-93, орган оцінки з компенсацією відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17065 в сфері оцінки меблів, меблевих частин, фурнітури).

З метою отримання зразка пластикових лотків для випробувань Скаржник звернувся до виробника товару ТОВ «Меблі-Техностиль» і отримав наступну відповідь: «повідомляємо, що не надаємо зразки комплектуючих дилерам для здійснення сертифікації, оскільки самостійно звертаємося до органів сертифікації і проводимо сертифікацію комплектуючих. Зокрема ми співпрацюємо з органом сертифікації ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ», який акредитований НААУ відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17065 в сфері оцінки відповідності меблів, надаємо атестат про акредитацію ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ». Зазначеної акредитації достатньо для сертифікації в тому числі лотків. Можемо надати запитуваний Вами сертифікат відповідності на лотки від ТОВ «ТЕСТМЕТРСТАНДАРТ»
Також звертаємо Вашу увагу, що дія стандарту ДСТУ ГОСТ 22046:2004 не розповсюджується на лотки, а також ми не проводили і не плануємо проводити сертифікацію лотків на відповідність ДСТУ 2259-93.
Ми маємо сертифікати відповідності лотків вимогам стандартів, які стосуються полімерних виробів, а саме ДСТУ EN 71-1:2019 (EN 71-1:2014, IDT; ДСТУ EN 71-1:2018 IDT), ДСТУ EN 71-2:2022 (ΕΝ 71-2:2011 + A1:2014, IDT),ДСТУ EN 71-3:2022 (ΕΝ 71-3:2013 + A1:2014, IDT і можемо його надати.»

Відповідно я можу надати сертифікат відповідності на лотки відповідно до вимог ТД, проте лише від органу сертифікації, акредитованого на сертифікацію меблів. Також я позбавлена можливості самостійно звернутися до іншого органу сертифікації, оскільки не можу отримати зразок лотків.
Таким чином взяти участь в процедурі закупівлі можуть лише виробники, які сертифікують комплектуючі в органі сертифікації, який акредитований саме на сертифікацію меблевих частин і виключно на ДСТУ ГОСТ 22046:2004, ДСТУ 2259-93, що є дискримінаційним щодо мене і порушує моє право на участь в закупівлі.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників і рівного ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 7ee9275efe4f4134986e42703662a5ab
Заголовок пункту скарги: Незаконні техвимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 9. Відповідно до п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації учасник має надати:
- діючий документ санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність меблів, що пропонується учасником ДСТУ 4414:2005, ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016, ГОСТ 18666-95, ДСТУ 2259-93. Даний документ має бути виданий установою, що на момент складання мала (або має) повноваження (або компетенцію) здійснювати відповідну оцінку;
- діючий документ санітарно-епідеміологічної експертизи на матеріали, з яких виготовлено запропонований учасником товар (виріб) (а саме: трубу сталеву, ЛДСП, фарбу порошкову, листи поліпропілену, клей, механізми регулювання меблів). Даний документ має бути виданий установою, що на момент складання мала (або має) повноваження (або компетенцію) здійснювати відповідну оцінку;

Скаржник не є виробником товару, а реалізує товар, виготовлений іншими виробниками, зокрема ТОВ «Меблі-Техностиль». Я звернулася до виробника товару із запитом на отримання зазначених документів на отримала наступну відповідь: «повідомляємо, що ми маємо висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які підтверджують відповідність товару ДСТУ 4414:2005, ДСТУ 22046:2004, ДСТУ 16371:2016. Але ми не маємо висновків ДСЕЕ, які підтверджують відповідність меблів ГОСТ 18666-95, ДСТУ 2259-93, а також висновків на трубу сталеву, ЛДСП, фарбу порошкову, листи поліпропілену, клей, механізми регулювання меблів. Зараз відсутня процедура отримання висновків санітарно-епідеміологічної експертизи, тому ми не можемо отримані інші висновки».

Наголошуємо, що Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються.

Жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати висновок ДСЕЕ на меблі та матеріали, що повністю відповідають вимогам ТД.
Також Скаржник позбавлений можливості самостійно звернутися до Держпродспоживслужби України з метою отримання висновків ДСЕЕ оскільки ЗУ Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження