-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Комплект мультимедійного обладнання. Тип 3 ДК 021:2015 - 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (ДК 021:2015 - 32322000 - 6 Мультимедійне обладнання)
Закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану України щодо реалізації фінансування Європейського Союзу згідно з інструментом Ukraine Facility, передбаченого Рамковою Угодою, ратифікованою Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 23 години назад
41 398 044.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 206 990.22 UAH
мін. крок: 0.5% або 206 990.22 UAH
Період оскарження:
26.08.2025 16:45 - 06.09.2025 00:00
Період оскарження для учасника ТОВ "ДІСТРІ ІНВАЙТ І...:
15.09.2025 14:41 - 21.09.2025 00:00
Період оскарження для учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕН...:
16.09.2025 15:12 - 22.09.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
17.09.2025 12:16 - 23.09.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
27b4cacadea94d82a07a9f87188a6125
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-26-012112-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА в АМКУ UA-2025-08-26-012112-a.docx 05.09.2025 17:57
- Тех регламенти.pdf 05.09.2025 17:57
- СКАРГА в АМКУ UA-2025-08-26-012112-a.pdf 05.09.2025 17:57
- sign.p7s 05.09.2025 17:58
- Рішення від 09.09.2025 № 13836.pdf 09.09.2025 15:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.09.2025 18:01
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
09.09.2025 15:44
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1beb9c17d64c47b78328efa470572190
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірність вимог щодо надання документів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
26 серпня 2025 року Комунальним підприємством "Централізована закупівельна організація" Дніпровської міської ради (далі – Замовник) було оголошено процедуру закупівлі – відкриті торги з особливостями щодо предмета закупівлі «Комплект мультимедійного обладнання. Тип 3 ДК 021:2015 - 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (ДК 021:2015 - 32322000 - 6 Мультимедійне обладнання)»,ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-26-012112-a.
Останні зміни в тендерну документацію замовником були внесені 03 вересня 2025року.
Фізична особа-підприємець Романюк Павло Володимирович, (далі – Скаржник) вважає, що окремі вимоги ТД сформульовані таким чином, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель – зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), з огляду на наступне.
1. В додатку 4 до документації в таблиці, стовпці № 3 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до товару» зазначено « Спеціалізоване програмне забезпечення: AR Book, mozaBook або інше спеціалізоване програмне забезпечення з ліцензією терміном від 1 до 3 років. Містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою. Містить готову бібліотеку цифрових уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків). Містить інструменти створення та поширення власних цифрових уроків та інтерактивного контенту. Зберігання та обробка інформації користувачів ПЗ повинна здійснюватися в хмарному центрі обробки даних (ХЦОД), що забезпечує комплексну систему захисту інформації (КСЗІ) відповідно до вимог законодавства України. Застосунок повинен передбачати наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій та/або лабораторних робіт. Кожна тема повинна містити різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, та/або анімації, та/або анімації дикторський супровід, та/або анімації аудіо- та відеофрагменти тощо. Для перевірки знань повинні бути передбачені контрольні запитання, завдання, тести.».
В Додатку 4 до документації в розділі «Вимоги щодо якості товару» зазначена наступна вимога: «Також для підтвердження запропонованого товару вимогам щодо якості та безпечності Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- лист про надання висновку («Схвалено для використання в освітньому процесі») на запропоноване програмне забезпечення, виданий ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».»
Це питання неодноразово розглядалось Комісією і наприклад, у рішенні №11146-р/пк-пз від 16.07.2025 року, наведена її вичерпна позиція з цього питання:
“Комісія листом від 12.06.2025 № 20-29.1/12-150-ПЗ звернулася із запитом до Міністерства освіти і науки України про надання наступної інформації, зокрема:
4) Чи передбачено чинним законодавством надання грифа "Схвалено/рекомендовано для використання в ЗНЗ", якщо так, то що є об’єктами такого грифування".”
Міністерство освіти і науки України листом від 17.06.2025 №1/12650-25 повідомило зокрема: "… Порядок проведення експертизи навчальної літератури визначається Порядком здійснення експертизи, надання навчальній літературі та навчальним програмам грифів "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" та "Схвалено для використання в освітньому процесі", затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05.06.2023 № 675 (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 4 розділу 1 Порядку гриф надається такій навчальній літературі: електронним підручникам - електронним навчальним виданням із систематизованим викладом навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію; електронним навчальним посібникам - електронним навчальним виданням, що доповнюють або частково замінюють підручники, містять практичні завдання та/або вправи із певного навчального предмета (інтегрованого курсу) (далі - навчального предмета).
Чинним законодавством передбачено лише надання двох грифів: "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" та "Схвалено для використання в освітньому процесі", але програмне забезпечення не міститься в переліку об’єктів на які можуть надати гриф "Схвалено для використання в освітньому процесі".
Таким чином вимога замовника про надання «листа про надання висновку
(«Схвалено для використання в освітньому процесі») на запропоноване програмне забезпечення, виданий ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» не передбачено чинним законодавством України. Враховуючи вимогу статті 19 Конституції України, згідно якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, то вимоги замовника не можуть бути виконанні учасниками відкритих торгів з особливостями.
Дана вимога замовника суперечить принципам публічних закупівель, зокрема принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріпленим у статті 5 Закону.
А в поєднанні з технічними характеристиками програмного забезпечення ця вимога замовника остаточно виокремлює програмне забезпечення mozaBook, як єдине можливе програмне забезпечення для інтерактивної панелі.
2. В Додатку 4 до Тендерної документації в розділі «Вимоги щодо якості товару» зазначена наступна вимога: «Також для підтвердження запропонованого товару вимогам щодо якості та безпечності Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати:
..
декларацію про відповідність Технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. № 1067 та Технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. № 1077 на інтерактивну панель та комп’ютерний модуль;»
При цьому в розділі «Технічні, якісні та кількісні вимоги до товару» Таблиці Додатку 4 встановлені наступні характеристики: «Додатковий комп’ютерний модуль має бути виконаний у вигляді єдиного конструктивного рішення (моноблок) та бути рекомендованим виробником інтерактивної панелі. Для поєднання з інтерактивною панеллю не повинні використовуватися зовнішні комунікаційні дроти чи інші додаткові засоби. В комп'ютері має бути вбудований блок живлення»
Отже, виходячи із встановлених характеристик, комп’ютерний модуль має бути загальноприйнятого формату OPS (Open Pluggable Speecification), який використовується у інтерактивних панелях. Згідно характеристик зазначеного формату OPS живлення такого комп’ютерного модулю відбувається безпосередньо від інтерактивної панелі з напругою +12В - +19В (https://en.wikipedia.org/wiki/Open_Pluggable_Specification)
Пунктом 2 Загальної частини Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. № 1067, встановлено, що «2. Дія цього Технічного регламенту поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму, крім обладнання та явищ, зазначених у додатку 1.»
Таким чином, вимога щодо надання Декларації про відповідність Технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання і на комп’ютерний модуль - є неправомірною та такою, що не передбачена чинним законодавством.
3. В Додатку 4 до Тендерної документації в розділі «Вимоги щодо якості товару» зазначена наступна вимога «Також для підтвердження запропонованого товару вимогам щодо якості та безпечності Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати:
..
сертифікат відповідності Державним стандартам України на інтерактивну панель та комп’ютерний модуль»
Вимоги щодо якості предмету закупівлі «інтерактивна панель» регламентуються Законом України «Про технічні регламенти» від 15.01.2015 р. №124-VIII, зокрема предмет закупівлі підпадає під дію наступних Технічних регламентів (ТР): «ТР з безпеки низьковольтного електричного обладнання, Постанова КМУ №1067 від 16.12.2015, ТР з електромагнітної сумісності обладнання, Постанова КМУ №1077 від 16.12.2015»
Жодним із зазначених документів не передбачено необхідність отримання документу «Сертифікат відповідності». Отже, вказана вимога протирічить п.3. Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та є неправомірною.
При цьому, враховуючі що Замовником встановлена необхідність наявності наступної характеристики: «адаптер (або адаптери) Wi-Fi стандарту не нижче IEEE 802.11 a, b, g, n, ac ax (Wi-Fi 6) (2.4 / 5 ГГц).», умовами документації не передбачено надання Декларації на відповідність Технічному регламенту радіообладнання, під дію якого підпадає товар із зазначено характеристикою, що свідчить про вибірковість Замовника у встановлені вимог щодо документів якості.
Останні зміни в тендерну документацію замовником були внесені 03 вересня 2025року.
Фізична особа-підприємець Романюк Павло Володимирович, (далі – Скаржник) вважає, що окремі вимоги ТД сформульовані таким чином, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель – зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості), з огляду на наступне.
1. В додатку 4 до документації в таблиці, стовпці № 3 «Технічні, якісні та кількісні вимоги до товару» зазначено « Спеціалізоване програмне забезпечення: AR Book, mozaBook або інше спеціалізоване програмне забезпечення з ліцензією терміном від 1 до 3 років. Містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою. Містить готову бібліотеку цифрових уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків). Містить інструменти створення та поширення власних цифрових уроків та інтерактивного контенту. Зберігання та обробка інформації користувачів ПЗ повинна здійснюватися в хмарному центрі обробки даних (ХЦОД), що забезпечує комплексну систему захисту інформації (КСЗІ) відповідно до вимог законодавства України. Застосунок повинен передбачати наявність бібліотеки з темами уроків, демонстрацій та/або лабораторних робіт. Кожна тема повинна містити різноманітні мультимедійні засоби для її пояснення, а саме: зображення, та/або анімації, та/або анімації дикторський супровід, та/або анімації аудіо- та відеофрагменти тощо. Для перевірки знань повинні бути передбачені контрольні запитання, завдання, тести.».
В Додатку 4 до документації в розділі «Вимоги щодо якості товару» зазначена наступна вимога: «Також для підтвердження запропонованого товару вимогам щодо якості та безпечності Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- лист про надання висновку («Схвалено для використання в освітньому процесі») на запропоноване програмне забезпечення, виданий ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».»
Це питання неодноразово розглядалось Комісією і наприклад, у рішенні №11146-р/пк-пз від 16.07.2025 року, наведена її вичерпна позиція з цього питання:
“Комісія листом від 12.06.2025 № 20-29.1/12-150-ПЗ звернулася із запитом до Міністерства освіти і науки України про надання наступної інформації, зокрема:
4) Чи передбачено чинним законодавством надання грифа "Схвалено/рекомендовано для використання в ЗНЗ", якщо так, то що є об’єктами такого грифування".”
Міністерство освіти і науки України листом від 17.06.2025 №1/12650-25 повідомило зокрема: "… Порядок проведення експертизи навчальної літератури визначається Порядком здійснення експертизи, надання навчальній літературі та навчальним програмам грифів "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" та "Схвалено для використання в освітньому процесі", затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05.06.2023 № 675 (далі - Порядок).
Згідно з пунктом 4 розділу 1 Порядку гриф надається такій навчальній літературі: електронним підручникам - електронним навчальним виданням із систематизованим викладом навчального матеріалу, що відповідає освітній програмі, містить цифрові об’єкти різних форматів та забезпечує інтерактивну взаємодію; електронним навчальним посібникам - електронним навчальним виданням, що доповнюють або частково замінюють підручники, містять практичні завдання та/або вправи із певного навчального предмета (інтегрованого курсу) (далі - навчального предмета).
Чинним законодавством передбачено лише надання двох грифів: "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" та "Схвалено для використання в освітньому процесі", але програмне забезпечення не міститься в переліку об’єктів на які можуть надати гриф "Схвалено для використання в освітньому процесі".
Таким чином вимога замовника про надання «листа про надання висновку
(«Схвалено для використання в освітньому процесі») на запропоноване програмне забезпечення, виданий ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» не передбачено чинним законодавством України. Враховуючи вимогу статті 19 Конституції України, згідно якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, то вимоги замовника не можуть бути виконанні учасниками відкритих торгів з особливостями.
Дана вимога замовника суперечить принципам публічних закупівель, зокрема принципам добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, закріпленим у статті 5 Закону.
А в поєднанні з технічними характеристиками програмного забезпечення ця вимога замовника остаточно виокремлює програмне забезпечення mozaBook, як єдине можливе програмне забезпечення для інтерактивної панелі.
2. В Додатку 4 до Тендерної документації в розділі «Вимоги щодо якості товару» зазначена наступна вимога: «Також для підтвердження запропонованого товару вимогам щодо якості та безпечності Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати:
..
декларацію про відповідність Технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. № 1067 та Технічному регламенту з електромагнітної сумісності обладнання, затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. № 1077 на інтерактивну панель та комп’ютерний модуль;»
При цьому в розділі «Технічні, якісні та кількісні вимоги до товару» Таблиці Додатку 4 встановлені наступні характеристики: «Додатковий комп’ютерний модуль має бути виконаний у вигляді єдиного конструктивного рішення (моноблок) та бути рекомендованим виробником інтерактивної панелі. Для поєднання з інтерактивною панеллю не повинні використовуватися зовнішні комунікаційні дроти чи інші додаткові засоби. В комп'ютері має бути вбудований блок живлення»
Отже, виходячи із встановлених характеристик, комп’ютерний модуль має бути загальноприйнятого формату OPS (Open Pluggable Speecification), який використовується у інтерактивних панелях. Згідно характеристик зазначеного формату OPS живлення такого комп’ютерного модулю відбувається безпосередньо від інтерактивної панелі з напругою +12В - +19В (https://en.wikipedia.org/wiki/Open_Pluggable_Specification)
Пунктом 2 Загальної частини Технічного регламенту низьковольтного електричного обладнання, затвердженого Постановою КМУ від 16.12.2015 р. № 1067, встановлено, що «2. Дія цього Технічного регламенту поширюється на електрообладнання, призначене для використання за номінальної напруги від 50 до 1000 В змінного струму та від 75 до 1500 В постійного струму, крім обладнання та явищ, зазначених у додатку 1.»
Таким чином, вимога щодо надання Декларації про відповідність Технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання і на комп’ютерний модуль - є неправомірною та такою, що не передбачена чинним законодавством.
3. В Додатку 4 до Тендерної документації в розділі «Вимоги щодо якості товару» зазначена наступна вимога «Також для підтвердження запропонованого товару вимогам щодо якості та безпечності Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати:
..
сертифікат відповідності Державним стандартам України на інтерактивну панель та комп’ютерний модуль»
Вимоги щодо якості предмету закупівлі «інтерактивна панель» регламентуються Законом України «Про технічні регламенти» від 15.01.2015 р. №124-VIII, зокрема предмет закупівлі підпадає під дію наступних Технічних регламентів (ТР): «ТР з безпеки низьковольтного електричного обладнання, Постанова КМУ №1067 від 16.12.2015, ТР з електромагнітної сумісності обладнання, Постанова КМУ №1077 від 16.12.2015»
Жодним із зазначених документів не передбачено необхідність отримання документу «Сертифікат відповідності». Отже, вказана вимога протирічить п.3. Статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та є неправомірною.
При цьому, враховуючі що Замовником встановлена необхідність наявності наступної характеристики: «адаптер (або адаптери) Wi-Fi стандарту не нижче IEEE 802.11 a, b, g, n, ac ax (Wi-Fi 6) (2.4 / 5 ГГц).», умовами документації не передбачено надання Декларації на відповідність Технічному регламенту радіообладнання, під дію якого підпадає товар із зазначено характеристикою, що свідчить про вибірковість Замовника у встановлені вимог щодо документів якості.
×
-
Назва доказу:
Витяги з Технічних регламентів
-
Повʼязаний документ:
Тех регламенти.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 16, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67, Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», - ПРОШУ: 1. Визнати дії КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ щодо зазначення в тендерній документації, зокрема в Додатку 4 до документації, вимог такими, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи недискримінації учасників та рівного доступу до участі в закупівлі. 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до Тендерної документації , шляхом вилучення вимог з Додатку 4 до документації, що мають дискримінаційний характер, та приведення документації у відповідність до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.