• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне

Офісне устаткування та приладдя різне

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 10 робочих днів

942 734.47 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 9 427.34 UAH
Період оскарження: 26.08.2025 15:45 - 31.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів

Номер: d4cb68b501ac40408eeee1571acb455a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-26-010419-a.c1
Назва: СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Скарга:
11 вересня 2025 року. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокольне рішення (протокол) № 117-3УО від 11.09.2025, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі, у якому зазначено наступне: «Винесене питання щодо відміни процедури закупівлі 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів.». Керуючись підпунктом 1 пункту 50 Особливостей відкриті торги на закупівлю 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне відмінити. »
Пов'язані документи: Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 24.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.09.2025 16:35
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІМПОРТ ПАПІР", Андрій Ельцов 380665752725 el0665752725@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 38b823f70eaa47da8ba0e3228d088ef4
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо дій, бездіяльності та прийнятих рішень Замовника про відміну торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ «ПІВДЕННИЙ» (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосило про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-08-26-010419-a в електронній системі закупівель.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

11 вересня 2025 року. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено Протокольне рішення (протокол) № 117-3УО від 11.09.2025, щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну закупівлі, у якому зазначено наступне: «Винесене питання щодо відміни процедури закупівлі 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів.».
Керуючись підпунктом 1 пункту 50 Особливостей відкриті торги на закупівлю 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне відмінити. »

Також у системі закупівель зазначено –
«Причина скасування закупівлі: Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг».

Вважаємо це рішення незаконним, таким, що порушує наші права та спрямоване на ухилення від укладання з нами договору.
Зазначимо, що нами надано усі необхідні документи у складі пропозиції та зроблено усе необхідне для укладання договору із замовником, втім Замовник безпідставно намагається відмінити закупівлю.
Відповідно до пп.2 п. 50 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р: замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Вважаємо, що факт уточнення технічних характеристик товару не є таким порушенням, яке неможливо усунути, оскільки:
По-перше, Замовник не заперечує, що потреба у товарі зберігається;
По-друге, Пунктом 50 Особливостей чітко визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Тобто відміна процедури закупівлі обов’язково обґрунтовується замовником в системі закупівель.
Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг вимагає від Замовника мати в наявності рішення, накази для підтвердження відсутності фінансової можливості або ж необхідності в товарі саме в тому вигляді, технічними характеристиками тощо, який планували придбати.
Замовником Оксаною КЛАДКО процедури закупівлі ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА «МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ «ПІВДЕННИЙ» до Протоколу № 117-3УО від 11.09.2025. Не долучено жодного рішення, наказу для підтвердження відсутності потреби у закупівлі послуг у кількості та складі, що викладена у тендерній документації, які дійсно підтверджують зміни кількості, строків надання товару та уточнення характеристик товару!!!
Окрім того виникає логічне запитання, яким чином була сформована Замовником тендерна документація і чому Замовником Не були внесені відповідні зміни, щодо кількості та складу, яка викладена у тендерній документації, які дійсно підтверджують зміни кількості, строків надання послуг та уточнення характеристик послуг на етапі подання Учасниками процедури закупівлі тендерних пропозицій.
Тобто іншими словами увесь цей час Замовник мав можливість внести відповідні зміни до тендерної документації закупівлі, однак чомусь цього не зробив, та лише під час розгляду пропозиції потенційного Переможця процедури закупівлі ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» прийняв рішення щодо скасування Закупівлі.
По-трете, Замовником зазначено, що відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а саме: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів. Однак, для підтвердження зазначеної підстави у Протоколі, жоден підтверджуючий документ (рішення, наказ, розпорядження) для підтвердження відсутності потреби Не долучений Замовником до Протоколу № 117-3УО від 11.09.2025.
Враховуючи вищезазначене, Замовником документально не підтверджено інформацію, що зазначається ним у Протоколі.

По-четверте, Дана процедура Закупівлі була передбачена затвердженими змінами до річного плану закупівель на 2025 рік з річним планом закупівель Замовника на 2025 рік з розміром фінансування 1 131 281,36 грн. (один мільйон сто тридцять одна тисяча двісті вісімдесят одна грн. 36 коп.) з ПДВ.
Таким чином, кошти на проведення процедури закупівлі були передбачені та виділені ДЕРЖАВНОМУ ПІДПРИЄМСТВУ «МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ «ПІВДЕННИЙ», а також погоджене технічне завдання для процедури закупівлі.
Тобто, оприлюднюючи оголошення про проведення процедури закупівлі, Замовник мав передбачену ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «МОРСЬКИЙ ТОРГОВЕЛЬНИЙ ПОРТ «ПІВДЕННИЙ» суму у розмірі 1 131 281,36 грн. (один мільйон сто тридцять одна тисяча двісті вісімдесят одна грн. 36 коп.) з ПДВ., визначені технічним завдання та проектом договору.
По-п’яте. Замовником процедури закупівлі не укладено жодного додаткового Договору, що в свою б чергу призвело до відсутності подальшої потреби, щодо проведення процедури закупівлі.
По-шосте. Замовником процедури закупівлі в Протоколі № 117-3УО від 11.09.2025, що відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а саме: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, але зменшення обсягів послуг, відповідно до чинного законодавства України можна здійснити вже після підписання Договору про закупівлю, шляхом укладання Додаткової угоди без порушення законодавства.
Тобто, Замовник процедури закупівлі без будь-яких проблем міг внести відповідні зміни до тендерної документації до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, але не зробив цього. І тільки після того, як постало питання про визначення Переможцем процедури закупівлі Учасника ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР» Замовник виявив невідповідності у відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів.
Окрім того, Замовник відміняє процедуру закупівлі у зв’язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а саме: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, але не зрозуміло які це саме зміни кількості, строків надання послуг та уточнення характеристик послуг відбулися та який відповідно нормативно-правовий акт порушив Замовник.
Звертаємо увагу постійно діючої Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що Протокол з рішення Замовника про скасування процедури закупівлі не містить чіткої інформації, яка підтверджує які саме зміни кількості, строків надання послуг та уточнення характеристик послуг відбулися).
Також Замовник жодним чином Не довів та документально Не підтвердив правомірність відміни процедури закупівлі, а також Не довів, що причина відміни процедури є такою, що виникла через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а не через бездіяльність Замовника.
На думку Скаржника ТОВ «ІМПОРТ ПАПІР», Замовником Не висвітлено, Не доведено та документально Не підтверджено яке саме порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель Замовником.
Додатково звертаємо увагу членів постійно діючої Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель на те, що Замовником в рішенні не зазначено в чому полягає зміна кількості, строків надання послуг та уточнення характеристик послуг).
Таким чином, з огляду на все вище зазначене, рішення щодо відміни процедури Закупівлі прийняте Протоколом № 117-3УО від 11.09.2025, є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1. Відсутній сам факт відсутності подальшої потреби в закупівлі послуг, оскільки дані послуги здійснюють протягом року.
2. Замовником не зазначено чітких підстав для відміни процедури закупівлі. Зміна кількості та складу послуг не є підставою для відміни процедури закупівлі.
3. Замовником не укладено жодного договору на послуги, які є предметом закупівлі, що свідчить про подальшу потребу у закупівлі даних послуг.
4. Замовником не оприлюднено жодного рішення, наказу, розпорядження для підтвердження відсутності подальшої потреби, щодо закупівлі послуг, які є предметом закупівлі.
5. Розмір очікуваної вартості предмета Закупівлі визначено на момент оголошення закупівлі на основі розроблених, погоджених та затверджених Технічних вимог, предмета закупівлі та технічна специфікація Код , ДК 021:2015: код 30190000-7 Офісне устаткування та приладдя різне.
Отже, Відміна даної процедури Закупівлі є неправомірною.

Скаржник вважає, що Замовник формально виніс Протокол з метою відмінити процедуру Закупівлі, а отже рішення Замовника є безпідставним, надуманим, таким, що суперечить нормам Закону.
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є скла-довою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)