• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі)

Завершена

1 554 188.76 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 15 541.89 UAH
Період оскарження: 26.08.2025 14:32 - 10.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне визнання визначення переможця

Номер: 11f91c1807cb466db995ea5f2ae17c37
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-26-007956-a.b3
Назва: Скарга на неправомірне визнання визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.11.2025 13:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.12.2025 13:50
Автор: ТОВ "ЮНІЛАБ", Ірина Мальована +380504094889 info@unilab.kiev.ua http://unilab.kiev.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7a00a8773e344d2e8c3348608e1953c4
Заголовок пункту скарги: ТОВ "УКРБІО" не підтвердив відповідність пропонованого товару Апарат для автоматичного приготування середовищ Masterclave 10 вимогам п. 7 Медико-технічні вимоги Таблиці Додатку № 6. Тендерна пропозиція ТОВ "УКРБІО не відповідає умовам технічної специфікації Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог ч. 1 Розділу 3 Тендерної документації, Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції документи та інформацію, перелік яких визначений у Додатку 1 тендерної документації.
Згідно п. 6 Додатку № 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції: Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі медико-технічні вимоги предмета закупівлі (відповідно до Додатку 6 тендерної документації).
Відповідно до п. 6 та п. 7 Додатку № 6 до тендерної документації, Учасник повинен надати підтвердження відповідності технічних параметрів обладнання, яке ним пропонується, медико-технічним вимогам (інструкція та/або посібник користувача, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою), у вигляді таблиці, з обов’язковим посиланням на відповідну сторінку офіційної друкованої інформації від виробника.
Надати копії документів: інструкції та/або посібника користувача, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою
Таблицею п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації передбачено: Медико-технічні вимоги до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ:
- П. 7 Медико-технічні вимоги - Сенсорний екран з клавішами; Вимога до відповідності характеристики - Наявність; Відповідність (так/ні) з обов’язковим посиланням на сторінку з технічної документації виробника*.
* Кожна характеристика/параметр медико-технічної вимоги повинна бути підтверджена посиланням на інструкція та/або посібник користувача із зазначенням сторінки, абзацу, пункту і т.і., що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника медико-технічним вимогам Замовника.

ТОВ "УКРБІО" у складі тендерної пропозиції надано:
1. ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (файл «1.Тендерна_пропозиція.pdf») у якій зазначено, що Торгова назва товару згідно з документами виробника- «Апарат для автоматичного приготування середовищ Masterclave 10»;
2. Гарантійний лист відповідності товару медико-технічним вимогам (файл «14.Гарантійний лист відповідності МТВ.pdf»), згідно п. 8 такого документу визначено назву від учасника згідно первинних документів з реалізації товару – «Апарат для автоматичного приготування середовищ Masterclave 10…».
Також, такий документ містить таблицю відповідності, згідно якої:
П. 7 Медико-технічні вимоги - Сенсорний екран з клавішами; Вимога до відповідності характеристики - Наявність; Відповідність (так/ні) з обов’язковим посиланням на сторінку з технічної документації виробника - Так, Керівництво користувача_User_Manual_-_161150-1293_-_B_-_ua_-_Masterclave_10-20 с. 3-15 (35);
3. Керівництво користувача (файл «15.1.Керівництво користувача_User_Manual_-_161150-1293_-_A_-_ua_-_Masterclave_10-20_3-1.pdf») (надалі -Керівництво користувача), яке містить інформацію щодо двох моделей обладання - Апарат для автоматичного приготування поживних середовищ Masterclave 10 (що пропонує Переможець у цій закупівлі) та Апарат для автоматичного приготування поживних середовищ Masterclave 20.
Звернемо увагу, на те, що згідно змісту Керівництва користувача «технічні дані і специфікації MASTERCLAVE 10 3-12 стор.» та «технічні дані і специфікації MASTERCLAVE 20 3-14 стор.».
Зауважимо, що ТОВ "УКРБІО" у таблиці відповідності в підтвердження МТВ щодо наявності Сенсорного екрану з клавішами посилається на Керівництво користувача_User_Manual_-_161150-1293_-_B_-_ua_-_Masterclave_10-20 с. 3-15 (35).
Однак, на сторінці 3-15 (35) Керівництва користувача, визначені Технічні дані і специфікації MASTERCLAVE 20, що починаються на сторінці 3-15 (34) – Надаємо керівництво з виділеннями по тексту (для зручності).
Наголосимо, що ТОВ "УКРБІО" згідно наданих документів пропонує до поставки саме «MASTERCLAVE 10» а не «MASTERCLAVE 20».
Відповідно, вбачається, що ТОВ "УКРБІО" не підтвердив відповідність пропонованого товару Апарат для автоматичного приготування середовищ Masterclave 10 вимогам п. 7 Медико-технічні вимоги Таблиці Додатку № 6 до тендерної документації - Сенсорний екран з клавішами; Вимога до відповідності характеристики - Наявність.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "УКРБІО не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зауважимо, що вказана невідповідність в інформації та/або документах, що подані ТОВ "УКРБІО не може бути усунена такою особою відповідно до пункту 43 Особливостей, що свідчить про те, що тендерна пропозиція ТОВ "УКРБІО підлягає відхиленню на підставі пп. 2. п. 44 Особливостей.
Попри порядок проведення закупівлі, що встановлений Особливостями, Замовник визначає ТОВ "УКРБІО переможцем торгів, що вказує про порушення порядку проведення торгів Замовником та надання переваги Переможцю.
Замовником необ’єктивно визначено переможця даних торгів, порушено порядок проведення торгів, а також порушено права Скаржника, у тому числі на рівне ставлення до учасників закупівлі, які можуть бути відновлені шляхом зобов'язання Замовника скасувати незаконне рішення Замовника щодо визначення переможцем даних торгів ТОВ «УКРБІО»
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4f1be108b5f3495d8a0871931bcbee71
Заголовок пункту скарги: ТОВ «УКРБІО» не виконав вимоги п. 1 Додатку № 6 до тендерної документації, щодо критеріїв віднесення продукції до медичних виробів або медичних виробів для діагностики in vitro.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог ч. 1 Розділу 3 Тендерної документації, Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції документи та інформацію, перелік яких визначений у Додатку 1 тендерної документації.
Відповідно до п. 1 Додатку № 6 до тендерної документації, Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати вимогам законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
На підтвердження Учасник повинен надати витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту(ів). Якщо товар, запропонований Учасником, внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку, на підтвердження Учасник повинен надати витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту, або витяг з сертифікату відповідності медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту або оригінал гарантійного листа довільної форми про проходження виробником або уповноваженою особою виробника в Україні процедури оцінки відповідності медичного виробу вимогам технічного регламенту.
Разом з тим, згідно п. 16 ч. 5 розділу VI Тендерної документації, Товар, що постачається, повинен мати формуляр (паспорт), виготовлений згідно вимог національних стандартів України ДСТУ ГОСТ 2.601:2006 та ДСТУ ГОСТ 2.610:2006 (в формулярі (паспорті) обов’язково повинні бути зазначені, в тому числі: найменування виробу (торгова марка, тип, модель); завод-виробник; рік (дата) виготовлення; заводський (серійний) номер виробу; комплектність виробу із зазначенням найменування та заводських (серійних) номерів складових частин, ЗІП (при наявності); встановлені ресурс (циклів, годин), строк експлуатації (років, місяців), гарантійне напрацювання (циклів, годин), гарантійний строк (років, місяців); відомості про постачальника (організацію, яка виконує гарантійні зобов’язання); перелік документації, що додається; а також відомості щодо вмісту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, чорних та кольорових металів (при наявності)), етикетку згідно з вимогами пункту 44 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 2 жовтня 2013 року, необхідні сертифікати, реєстраційні посвідчення або бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку, інструкцію українською мовою, затверджені в установленому порядку, супроводжуватися документами щодо кількості, термінів придатності, найменування, виробника тощо.
Також, аналогічні положення містяться і в положеннях п. 6.2. Додатку 7 до тендерної документації (Проект договору).
Вбачається, що п. 16 ч. 5 розділу VI Тендерної документації та п. 6.2. Додатку 7 до тендерної документації (Проект договору) передбачено, що товар, що є предметом закупівлі є медичним виробом та такий товар повинен мати необхідні сертифікати, реєстраційні посвідчення або бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
ТОВ "УКРБІО" у складі тендерної пропозиції надано:
1. Інформаційний лист щодо відсутності декларації (файл «9.Інформаційний лист про відсутність декларації.pdf» (надалі- Інформаційний лист) у якому Переможець заявляє, пропонований товар не є медичними виробами або медичними виробами для діагностики in vitro обгрунтовуючи такий висновок Директивою Ради ЄС від 14 червня 1993р. № 93/42/ЄЕС щодо медичних виробів та Директивою Європейського Парламенту та Ради ЄС від 27 жовтня 1998 р. №98/79/ЄЕС.
2. Керівництво користувача (файл «15.1.Керівництво користувача_User_Manual_-_161150-1293_-_A_-_ua_-_Masterclave_10-20_3-1.pdf») (надалі -Керівництво користувача), на сторінці 1-1 (7) якого визначено, що Система MASTERCLAVE використовується для автоматичного приготування поживних середовищ, агарів і бульйонів і проведення мікробіологічних тестів в медицині, фармацевтичній, харчовій і косметичній промисловості.
3. Керівництво користувача (файл «15.2.Керівництво користувача_161150-1391 - G - ua - PMI-1.pdf) (надалі -Керівництво користувача 2), на сторінці 9 якого визначено, що Помпу РМІ ™ можна використовувати для постановки мікробіологічних тестів не лише в клінічних та в дослідницьких лабораторіях, а також в промислових, мікробіологічних лабораторіях, які функціонують в фармацевтичній, харчовій, та косметичній промисловості.
Відповідно, з інформації, що містяться в Керівництвах користувача вбачається, що виробником чітко зазначено, що Masterclave 10 використовується «для проведення мікробіологічних тестів в медицині» та Помпу РМІ використовується «в клінічних лабораторіях». Отже, сам виробник передбачає медичне (діагностичне) призначення Masterclave 10, а призначення Помпи PMI заявлено для постановки мікробіологічних тестів у клінічних лабораторіях.
Згідно з Технічним регламентом, затвердженим Постановою КМУ від 02.10.2013 №753, критерієм віднесення є призначення виробу, яке визначає Виробник у документації на виріб.
Також, ч. 2 Технічного регламенту, затвердженого Постановою КМУ від 02.10.2013 №753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів»:
9) медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти;
10) медичний виріб, призначений для клінічних досліджень, - медичний виріб (крім медичних виробів для діагностики in vitro), призначений для використання медичним працівником, який має відповідну кваліфікацію, під час проведення клінічних досліджень.
Отже, ТОВ "УКРБІО" в Інформаційному листі щодо відсутності декларації надає інформацію, що не узгоджується з Керівництвами користувача (документами виробника на товар, що пропонує ТОВ "УКРБІО").
ТОВ "УКРБІО" ґрунтує своє пояснення на Директиві Європейського Союзу 93/42/EEC від 14 червня 1993р.та 98/79/EC від 27.10.1998 р., що є неналежним та недостовірним.
Директиви Європейського Союзу 93/42/EEC від 14 червня 1993р.та 98/79/EC від 27.10.1998 р. не є чинними нормативно-правовими актами в Україні, оскільки Україна не є членом Європейського Союзу. Такі Директиви не встановлюють жодних обов’язкових вимог щодо класифікації або оцінки відповідності продукції на території України.
На території Україні застосовуються Технічні регламенти, затверджені постановами Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №753 та №754 (посилання: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/754-2013-%D0%BF#Text та https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/753-2013-%D0%BF#Text). Саме ці регламенти визначають критерії віднесення продукції до медичних виробів або медичних виробів для діагностики in vitro та вимоги щодо підтвердження відповідності.
Статус виробу визначено виключно законодавством України, і він не може переглядатися або змінюватися на підставі посилань на Європейські Директиви, які в Україні не діють. Зміна класифікації обладнання або твердження ТОВ «УКРБІО» (самого учасника) про те, що воно «не є медичним виробом» не відповідає нормам чинного законодавства України.
Підтвердити належність чи неналежність товару (виробу) до медичного виробу може лише уповноважений на такі дії орган в Україні, яким ТОВ «УКРБІО» не являється.
Отже, з наведеного вбачається, що ТОВ «УКРБІО» не виконав вимоги п. 1 Додатку № 6 до тендерної документації, відповідно тендерна пропозиція Переможця не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зауважимо, що вказана невідповідність в інформації та/або документах, що подані ТОВ "УКРБІО" не може бути усунена такою особою відповідно до пункту 43 Особливостей, що свідчить про те, що тендерна пропозиція ТОВ "УКРБІО підлягає відхиленню на підставі пп. 2. п. 44 Особливостей.
Не є зрозумілим з яких підстав Замовник не зважає на наявні невідповідності тендерної пропозиції ТОВ "УКРБІО ", при тому, що Замовник має намір придбати товар, що є медичним виробом, з огляду на вимоги тендерної документації.
Однак, Замовник визначив ТОВ "УКРБІО переможцем торгів, попри імперативні вимоги Особливостей.
Замовником необ’єктивно визначено переможця даних торгів, порушено порядок проведення торгів, а також порушено права Скаржника, у тому числі на рівне ставлення до учасників закупівлі, які можуть бути відновлені шляхом зобов'язання Замовника скасувати незаконне рішення Замовника щодо визначення переможцем даних торгів ТОВ «УКРБІО».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 4cfa3422d7cb4ec5a0f1cfe143b2c76d
Заголовок пункту скарги: ТОВ "УКРБІО" не надало Тендерну пропозицію відповідно до Додатку 3 тендерної документації., відповідно не виконало вимогу Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог ч. 1 Розділу 3 Тендерної документації, Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції документи та інформацію, перелік яких визначений у Додатку 1 тендерної документації.
Згідно п. 1 Додатку № 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції: Тендерна пропозиція у вигляді файлу в «pdf» форматі (відповідно до Додатку 3 тендерної документації).
Додаток 3 до тендерної документації містить форму тендерної пропозиції, за змістом якої вбачається: ПДВ 7 %.
ТОВ "УКРБІО" у складі тендерної пропозиції надано ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ (файл «1.Тендерна_пропозиція.pdf») у якій зазначено, що ПДВ 20 %, що в свою чергу не відповідає вимогам форми, що міститься в Додатку 3 до тендерної документації, в частині ставки ПДВ.
Вказане вказує на те, що ТОВ "УКРБІО" не надало Тендерну пропозицію відповідно до Додатку 3 тендерної документації, відповідно, його пропозиція містить невідповідності та не могла бути визначена Замовником Переможцем цієї закупівлі.
Замовником протиправно визначено переможцем цієї закупівлі ТОВ «УКРБІО», чим порушено порядок проведення торгів, а також права Скаржника, у тому числі на рівне ставлення до учасників закупівлі, які можуть бути відновлені шляхом зобов'язання Замовника скасувати незаконне рішення Замовника щодо визначення переможцем даних торгів ТОВ «УКРБІО».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: a87ed3d3a1764d16a88b968d407f7efa
Заголовок пункту скарги: ТОВ "УКРБІО" надав погодження з тим, що Товар повинен мати етикетку згідно з вимогами пункту 44 Технічного регламенту щодо медичних виробів, але неправомірно змінив проект договору в частині ставки ПДВ,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог ч. 1 Розділу 3 Тендерної документації, Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції документи та інформацію, перелік яких визначений у Додатку 1 тендерної документації.
Згідно п. 7 Додатку № 1 до тендерної документації, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції: Істотні та основні умови, які обов’язково будуть включені до договору про закупівлю згідно з пунктом 4 розділу VI цієї тендерної документації та підписані уповноваженою особою учасника та/або проект договору, відповідно до Додатку 7 тендерної документації.
Згідно п. 2.1 Додатку 7 до тендерної документації, Загальна сума Договору: _________________________________ грн. (___________________________ грн. ____ коп.), в т.ч. ПДВ 7% - _____________ грн.
Також, Додатком 1 до Договору (Додаток 7 до тендерної документації) передбачено ПДВ 7 %.
Крім того, п. 6.2. Додатку 7 до тендерної документації передбачає: Товар, що постачається, повинен мати формуляр (паспорт), виготовлений згідно вимог національних стандартів України ДСТУ ГОСТ 2.601:2006 та ДСТУ ГОСТ 2.610:2006 (в формулярі (паспорті) обов’язково повинні бути зазначені, в тому числі: найменування виробу (торгова марка, тип, модель); завод-виробник; рік (дата) виготовлення; заводський (серійний) номер виробу; комплектність виробу із зазначенням найменування та заводських (серійних) номерів складових частин, ЗІП (при наявності); встановлені ресурс (циклів, годин), строк експлуатації (років, місяців), гарантійне напрацювання (циклів, годин), гарантійний строк (років, місяців); відомості про постачальника (організацію, яка виконує гарантійні зобов’язання); перелік документації, що додається; а також відомості щодо вмісту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, чорних та кольорових металів (при наявності)), етикетку згідно з вимогами пункту 44 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 2 жовтня 2013 року, необхідні сертифікати, реєстраційні посвідчення або бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку, інструкцію українською мовою, затверджені в установленому порядку, супроводжуватися документами щодо кількості, термінів придатності, найменування, виробника тощо.
Отже, умовами проекту договору фактично визначено, що товар, що є предметом договору є медичним виробом, у зв’язку з цим визначено ставку ПДВ 7%.
ТОВ "УКРБІО" у складі тендерної пропозиції надано:
1. Проект договору (файл «23.Проєкт_договору.pdf», згідно якого у п. 2.1. Договору вказано інформацію: Загальна сума Договору: 1380000,00 грн. (один мільйон триста вісімдесят тисяч гривень 00 копійок), в т.ч. ПДВ 20% - 230000,00 (двісті тридцять тисяч гривень 00 копійок). Разом з тим Додаток № 1 до Договору містить ставку ПДВ 20%, що в свою чергу не узгоджується з проектом поговору, відповідно до Додатку 7 тендерної документації.
2. Лист-згода з істотними (основними) умовами договору (файл «16.Лист_згода з істотними умовами договору.pdf») у якому ТОВ “УКРБІО” погоджується з тим, що 16. Товар, що постачається, повинен мати формуляр (паспорт), виготовлений згідно вимог національних стандартів України ДСТУ ГОСТ 2.601:2006 та ДСТУ ГОСТ 2.610:2006 (в формулярі (паспорті) обов’язково повинні бути зазначені, в тому числі: найменування виробу (торгова марка, тип, модель); завод-виробник; рік (дата) виготовлення; заводський (серійний) номер виробу; комплектність виробу із зазначенням найменування та заводських (серійних) номерів складових частин, ЗІП (при наявності); встановлені ресурс (циклів, годин), строк експлуатації (років, місяців), гарантійне напрацювання (циклів, годин), гарантійний строк (років, місяців); відомості про постачальника (організацію, яка виконує гарантійні зобов’язання); перелік документації, що додається; а також відомості щодо вмісту дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, чорних та кольорових металів (при наявності)), етикетку згідно з вимогами пункту 44 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 2 жовтня 2013 року, необхідні сертифікати, реєстраційні посвідчення або бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку, інструкцію українською мовою, затверджені в установленому порядку, супроводжуватися документами щодо кількості, термінів придатності, найменування, виробника тощо
З огляду на наведене вбачається, що ТОВ "УКРБІО" надав погодження з тим, що Товар повинен мати етикетку згідно з вимогами пункту 44 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 753 від 2 жовтня 2013 року, необхідні сертифікати, реєстраційні посвідчення або бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку (тобто визнав, що товар (предмет закупівлі) є медичним виробом, однак змінив проект договору в частині ставки ПДВ.
Зауважимо, що Тендерна документація не передбачала права ТОВ "УКРБІО", як учасника закупівлі, вносити зміни в проект договору (Додаток 7 до ТД).
З наведеного вбачається, що тендерна пропозиція ТОВ "УКРБІО" містить невідповідності, однак, Замовник визначає такого учасника переможцем цієї закупівлі, чим порушує порядок проведення закупівлі, що встановлений Особливостями та права Скаржника
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможця у процедурі UA-2025-08-26-007956-a (щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників) (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)

Номер: 0552b30ed36143bbbdd7fd059cefcf66
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-26-007956-a.b2
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможця у процедурі UA-2025-08-26-007956-a (щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників) (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)
Скарга:
ТОВ "ЮНІЛАБ" не підтвердило відповідність за характеристикою предмета закупівлі Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати вимогам законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. ТОВ "ЮНІЛАБ" помилково розрахувало загальну вартість пропозиції, і зазначило у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, яка є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, що призвело до неправомірного визначення учасника ТОВ "ЮНІЛАБ" переможцем аукціону. З огляду на вказане, просимо встановити порушення Замовником порядку проведення торгів та зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо визначення переможцем даних торгів ТОВ "ЮНІЛАБ".
Дата розгляду скарги: 03.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.10.2025 15:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.11.2025 17:36
Дата виконання рішення Замовником: 11.11.2025 09:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення № 16427-р/пк-пз від 03.11.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо закупівлі UA-2025-08-26-007956-a виконано шляхом скасування рішення уповноваженої особи Замовника про визначення Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "ЮНІЛАБ" (код ЄДРПОУ: 31175502) на суму 1 280 000,00 UAH з ПДВ переможцем процедури закупівлі – Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів в порядку, визначеному Особливостями, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-08-26-007956-a. Учасника повернуто на етап кваліфікації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРБІО", Васильченко Олексій Миколайович 380672231049 AVAS.UKRBIO@GMAIL.COM http://www.ukrbio.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e488edfb4ee2450083e1761a6a061245
Заголовок пункту скарги: ТОВ "ЮНІЛАБ" не підтвердило відповідність за характеристикою предмета закупівлі Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати вимогам законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку № 6 до Тендерної документації передбачено сукупність вимог, яким має відповідати товар, запропонований Учасником, зокрема:
«1. Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати вимогам законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) товару за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту(ів). Якщо товар, запропонований Учасником, внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку, на підтвердження Учасник повинен надати витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту, або витяг з сертифікату відповідності медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту або оригінал гарантійного листа довільної форми про проходження виробником або уповноваженою особою виробника в Україні процедури оцінки відповідності медичного виробу вимогам технічного регламенту.»
Згідно наданих ТОВ "ЮНІЛАБ" документів: «Сертифікат приладу АВЕ.pdf» та «Переклад сертифікат приладу АВЕ.pdf», Alliance Bio Expertise, виробник лабораторного обладнання для автоматизації мікробіологічних процесів, який знаходиться за адресою 19 rue Louis Bleriot, 35170 Bruz, Франція підтверджує, що товар – «перистальтичний насос (помпа) DILWELL UP!» не підлягає дії Регламенту (ЄС) 2017/745 Європейського Парламенту та Ради від 5 квітня 2017 року щодо медичних виробів. Згідно наданого ТОВ "ЮНІЛАБ" документу «Інформаційний лист.pdf» товар - «перистальтичний насос (помпа) DILWELL UP!» виробництва компанії Alliance Bio Expertise (Франція) не є медичним виробом.
Ці документи стосуються іншого виробу – «перистальтичний насос (помпа) DILWELL UP!», ніж запропонованого учасником товару -«Перистальтичний насос (помпа) Dosywel UP!».
Таким чином, подані ТОВ "ЮНІЛАБ" документи «Інформаційний лист.pdf», «Сертифікат приладу АВЕ.pdf» та «Переклад сертифікат приладу АВЕ.pdf» не стосуються товару, запропонованому ТОВ "ЮНІЛАБ" у складі комплекту, зазначеного у файлі «Тендерна пропозиція.pdf».
Згідно наданого ТОВ "ЮНІЛАБ" документу «Гарантійний лист про проходження оцінки відповідності.pdf» ТОВ "ЮНІЛАБ" гарантує та підтверджує успішне завершення процедури оцінки відповідності медичного виробу вимогам технічного регламенту (згідно чинного Технічного регламенту щодо медичних виробів для діагностики iп vitro, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 754 від 2 жовтня 2013 року) та надання при поставці Товару Декларації відповідності виключно для товару «Пристрій автоматизований для приготування та розливу середовищ Media Prep 10».
Учасник ТОВ "ЮНІЛАБ" не надав витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування), запропонованого ним товару «Перистальтичний насос (помпа) Dosywel UP!» за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту(ів).
Учасник ТОВ "ЮНІЛАБ" не надав витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) запропонованого ним товару «Перистальтичний насос (помпа) Dosywel UP!» за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту, або витяг з сертифікату відповідності медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту або оригінал гарантійного листа довільної форми про проходження виробником або уповноваженою особою виробника в Україні процедури оцінки відповідності медичного виробу вимогам технічного регламенту.
Таким чином, ТОВ "ЮНІЛАБ" не надало жодних документів, які могли б підтвердити відповідність запропонованого ним товару - «Перистальтичний насос (помпа) Dosywel UP!» вимогам п.1 Додатку № 6 до Тендерної документації.

Відтак, з наведеного вбачається, що ТОВ "ЮНІЛАБ" не підтвердило відповідність за характеристикою предмета закупівлі Товар, запропонований Учасником, повинен відповідати вимогам законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
Враховуючи наведене, пропозиція ТОВ "ЮНІЛАБ" підлягає відхиленню на підставі частини 2 пункту 44 Особливостей: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на вказане, просимо встановити порушення Замовником порядку проведення торгів та зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо визначення переможцем даних торгів ТОВ "ЮНІЛАБ".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 22710a5da1e940c6bd073730172dfbc9
Заголовок пункту скарги: ТОВ "ЮНІЛАБ" помилково розрахувало загальну вартість пропозиції, і зазначило у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, яка є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, що призвело до неправомірного визначення учасника ТОВ "ЮНІЛАБ" переможцем аукціону.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Учасник ТОВ "ЮНІЛАБ" подав файл «Тендерна пропозиція.pdf», який містить інформацію про запропонований товар «Пристрій автоматизований для приготування та розливу середовищ Media Prep 10 Перистальтичний насос (помпа) Dosywel UP!», одиниця виміру – комплект, кількість -1, всього на загальну суму без ПДВ: 1225274,77 грн, ПДВ 7 %: 85769,23 грн, всього на загальну суму з ПДВ: 1311044.00 грн.
З поданої пропозиції видно, що учасником ТОВ "ЮНІЛАБ" при розрахунку загальної вартості пропозиції до запропонованого товару була застосована пільгова ставка ПДВ у розмірі 7%.

Відповідно до абзаців другого та третього пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України (надалі – ПКУ) «ставка ПДВ у розмірі 7 % встановлюється на операції з:
• постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів (далі – ДРЛЗ), а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення (далі – ДРМТВМП) або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні. У разі якщо при здійсненні операцій з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України лікарських засобів/медичних виробів не дотримано хоча б однієї із зазначених умов, операції з постачання таких лікарських засобів/медичних виробів та їх ввезення на митну територію України оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%».

Виходячи з вищезазначеного, і враховуючи, що учасник ТОВ "ЮНІЛАБ" не надав підтверджень, що товар – «Перистальтичний насос (помпа) Dosywel UP!» внесений до ДРМТВМП або відповідає вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, відповідно ПКУ до даного товару не може бути застосована пільгова ставка ПДВ 7%, і операції з даним товаром мають оподатковуватись ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20%.
Таким чином, учасником ТОВ "ЮНІЛАБ" була допущена помилка при розрахунку загальної вартості пропозиції через неправильне застосування пільгової ставки ПДВ 7% до товару, який має оподатковуватись ПДВ за ставкою 20%. Згідно ПКУ, пропозиція учасника ТОВ "ЮНІЛАБ" мала б бути розрахована наступним чином:
«Всього на загальну суму без ПДВ: 1225274,77 грн, ПДВ 7 %: 245054,95 грн, всього на загальну суму з ПДВ: 1470329,72 грн».
Загальна сума 1470329,72 грн є вищою, ніж ціна, запропонована іншим учасником торгів за результатами аукціону (129000,00 грн), отже, неправомірне застосування пільгової ставки ПДВ 7% призвела до неправомірного визначення учасника ТОВ "ЮНІЛАБ" переможцем аукціону.
Відтак, з наведеного вбачається, що ТОВ "ЮНІЛАБ" помилково розрахувало загальну вартість пропозиції, і зазначило у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, яка є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, що призвело до неправомірного визначення учасника ТОВ "ЮНІЛАБ" переможцем аукціону у торгах UA-2025-08-26-007956-a.

Згідно п. 44 Особливостей,
«Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;»
Вказане свідчить про те, що тендерна пропозиція ТОВ "ЮНІЛАБ" містить недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.
Враховуючи наведене, пропозиція ТОВ "ЮНІЛАБ" підлягає відхиленню на підставі частини 1 пункту 44 Особливостей: учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
З огляду на вказане, просимо встановити порушення Замовником порядку проведення торгів та зобов’язати Замовника скасувати рішення щодо визначення переможцем даних торгів ТОВ "ЮНІЛАБ".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження



Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 5b5df3ed90cb4631a73a055dc82f34a1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-26-007956-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2025 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.09.2025 14:51
Дата виконання рішення Замовником: 07.10.2025 15:46
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення № 13950-р/пк-пз від 10.09.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо внесення зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (Детектори та аналізатори, код 38430000-8 за ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»; код 43921 за НК 024:2023 – Пристрій для автоматизації посіву на чашку Петрі), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів в порядку, визначеному Особливостями присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-08-26-007956-a виконано. Замовником внесені зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ЮНІЛАБ", Ірина Мальована +380504094889 info@unilab.kiev.ua http://unilab.kiev.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d2468cb10aea4e2495553239db535cb2
Заголовок пункту скарги: Вимога щодо рахування днів у «банківськіх» не узгоджується з нормами чинного законодавства України.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ПУНКТ СКАРГИ № 1: Згідно вимог п. 4 ч. 5 Розділу VI Тендерної документації, Оплата товару буде здійснюватися протягом 30 (тридцяти) банківських днів після фактичного отримання товару і введення його в експлуатацію та належно оформлених документів (рахунка-фактури, накладної, акту введення в експлуатацію тощо).
Також, згідно вимог п. 4.1. Додатку № 7 до Тендерної документації, Оплата товару буде здійснюватися протягом 30 (тридцяти) банківських днів після фактичного отримання товару і введення його в експлуатацію та належно оформлених документів (рахунка-фактури, накладної, акту введення в експлуатацію тощо).
Вимога щодо рахування днів у «банківськіх» не узгоджується з нормами чинного законодавства України.
Законом № 1591-IX "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем.
На виконання вимог Закону № 1591-IX було прийнято Постанову Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 року запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП- 4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, з 01 квітня в Україні більше не існує такого поняття "банківський день".
З 01.04.2023 року система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Національний банк України запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже, виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
Враховуючи наведене, вбачається, що вищевказана умова суперечить чинному законодавству України та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника.
Просимо зобов’язати замовника внести зміни у п. 4.1 Додатку № 7 до Тендерної документації, п. 4 ч. 5 Розділу VI Тендерної документації та привести вимоги у відповідність до вимог чинного законодавства України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c5e6b61865c149629e1e88dec8098a77
Заголовок пункту скарги: Вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ПУНКТ СКАРГИ № 2: Згідно вимог Додатку № 6 до Тендерної документації передбачено сукупність вимог, зокрема:
1. Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
На підтвердження Учасник повинен надати витяг с завіреної копії декларації або копії документів, що підтверджують можливість введення в обіг або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту, або витяг з сертифікату відповідності медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту або оригінал гарантійного листа довільної форми про проходження виробником або уповноваженою особою виробника в Україні процедури оцінки відповідності медичного виробу вимогам технічного регламенту.
2. З метою отримання гарантій, що Учасник спроможний своєчасно поставити запропоноване обладнання, та для запобігання отримання фальсифікованого товару Учасник повинен надати файл відсканований з оригіналу гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника або офіційного представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України та офіційно підтверджені (з обов’язковим документальним підтвердженням), що підтверджує можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі, у зазначеній кількості, якості та зазначених термінах постачання.
6. Учасник повинен надати підтвердження відповідності технічних параметрів обладнання, яке ним пропонується, медико-технічним вимогам (інструкція та/або посібник користувача, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою), у вигляді таблиці, з обов’язковим посиланням на відповідну сторінку офіційної друкованої інформації від виробника.
7. Надати копії документів: інструкції та/або посібника користувача, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою.
Разом з тим, п. 8 вказаного Додатку до Тендерної документації передбачена таблиця Медико-технічні вимоги до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ та Медико-технічні вимоги до помпи для розливу поживних середовищ. (Власне цю таблицю фактично Замовник вимагає надати згідно вимог п. 6 Додатку № 6 до ТД).
Також, в Додатку № 7 (проект договору, зокрема Додаток № 2 до Договору ), міститься аналогічні Медико-технічні вимоги до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ та Медико-технічні вимоги до помпи для розливу поживних середовищ, що і в Додатку № 6 до Тендерної документації.
Також, до таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації, встановлено вимогу - *Кожна характеристика/параметр медико-технічної вимоги повинна бути підтверджена посиланням на інструкцію з використання, настанову, рекламний проспект виробника або технічний опис або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу) документу із зазначенням сторінки, абзацу, пункту і т.і., що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника медико-технічним вимогам Замовника.

ЧАТИНА 1 ПУНКТУ № 2 Скарги: Замовником встановлено вимоги, що не надають можливості учаснику належним чином підготувати свою пропозицію, зокрема: у п. 6 та п. 7 Додатку № 6 Замовник зазначає щодо надання інструкції та/або посібника користувача для підтвердження відповідності технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам. Тим часом, у вимозі – примітці вже зазначено, що кожна характеристика/параметр медико-технічної вимоги повинна бути підтверджена посиланням на інструкцію з використання, настанову, рекламний проспект виробника або технічний опис або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу).
Тож виникає питання – який документ може надати учасник щоб наведені вимоги Додатку № 6 були виконані учасником належним чином? А які ні? Чи може надавати настанову або рекламний проспект або технічний опис і, відповідно зазначати про такі документи у Таблиці, на виконання вимог п. 6 та п. 7 Додатку 6?
Скаржник, наприклад, може надати Рекламний проспект (що в цілому дозволено однією з вимог), однак, через неузгодженість (суперечливість) вимог не є зрозумілим чи буде надання такого документу належним виконанням встановлених вимог чи може бути причиною відхилення пропозицій. Відповідно, Скаржник позбавлений можливості якісно підготувати свою пропозицію.
За таких підстав, вимоги у наведеній редакції надають можливість для Замовника зловживання такими неузгодженими вимогами і відхиляти пропозицію «не обраного учасника».
Вважаємо, що всі вимоги до товару та документів, що підтверджують його якість повинні бути чітко визначені, щоб усі учасники мали змогу належним чином підготувати свою пропозиції ( у т.ч. і Скаржник).
Однак, наведена редакція вимог надає можливість застосування Замовником не рівного підходу при розгляді пропозиції учасників, що в свою чергу не узгоджується з вимогами ст. 5 Закону.
З урахуванням наведеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни у Додаток № 6 до Тендерної документації та чітко визначити перелік документів, що може надавати учасник.
В свою чергу пропонуємо нову редакцію вимог п. 6 та п. 7 Додатку № 6 до Тендерної документації:
«6. Учасник повинен надати підтвердження відповідності технічних параметрів обладнання, яке ним пропонується, медико-технічним вимогам (інструкція та/або посібник користувача та/або настанову та/або рекламний проспект виробника та/або технічний опис та/або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу) документу, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою), у вигляді таблиці, з обов’язковим посиланням на відповідну сторінку офіційної друкованої інформації від виробника.
7. Надати копії документів: інструкція та/або посібник користувача та/або настанову та/або рекламний проспект виробника та/або технічний опис та/або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу) документу, що підтверджують відповідність технічних параметрів обладнання медико-технічним вимогам - українською мовою).»
«*Кожна характеристика/параметр медико-технічної вимоги повинна бути підтверджена посиланням на інструкцію з використання, настанову, рекламний проспект виробника або технічний опис або іншого пояснювального (стосовно характеристик запропонованого виробу) документу із зазначенням сторінки, абзацу, пункту і т.і., що свідчить про відповідність запропонованого товару Учасника медико-технічним вимогам Замовника.»
Вимога у такій редакції є чіткою та не надає можливості Замовнику застосовувати нерівний підхід при розгляді пропозицій учасників, що в свою чергу сприє дотриманню принципів проведення закупівельна та іншим вимогам Закону (ст. 5 та ст. 22 Закону), у тому числі розширювати конкуренцію.

ЧАТИНА 2 ПУНКТУ № 2 Скарги: Сукупністю наведених вимог Додатку № 6 до Тендерної документації (та частково вимогами Додатку № 2 до Договору – у Додатку № 7 до тендерної документації), Замовником унеможливлено конкуренцію у даній процедурі закупівлі, зокрема:
Зауважимо, що Замовник вимагає, що Товар, запропонований Учасником, повинен бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку та вимагає окремі документи в підтвердження такої вимоги.
Разом з тим, вимагається і надання гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника або офіційного представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України та офіційно підтверджені (з обов’язковим документальним підтвердженням), що підтверджує можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі, у зазначеній кількості, якості та зазначених термінах постачання. Також, вимагає документи, що підтверджують якість товару, що є предметом закупівлі і таблицю відповідності по кожному показнику.
Згідно вимог пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації передбачено Медико-технічні вимоги до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ, зокрема: Комплектація- Помпа для розливу поживних середовищ. А відповідно до п. 16 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації передбачено Медико-технічні вимоги до помпи для розливу поживних середовищ - Розміри не мають перевищувати 350x200x200 мм.
Скаржником проведено аналіз потенційних виробників такого товару, з урахуванням встановлених у Додатку №6 медико-технічних вимог до предмету закупівлі. За результатами такого аналізу Скаржник дійшов висновку, що на ринку України не має щонайменше двох виробників товару, який би відповідав по всім вимогам, що встановлені Замовником у тендерній документації (зокрема усі вимоги Додатку № 6).
З урахуванням вимог щодо того, що Учасник, повинен підтвердити окремими документами, що пропонований товар бути внесений до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення та/або введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, надати листи від єдиного виробника чи його офіційного представника в Україні (дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, з обов’язковим надання документального підтвердження такого статусу), вбачається, що тільки один «обраний» учасник (виробник) може прийняти участь у цій закупівлі. Замовник вигадує такий механізм «залежності» учасника від одного виробника товару, що Замовник бажає отримати, таким чином підсилюючи шанси на перемогу обраного учасника (виробника).
Наголосимо, що жодна норма чинного законодавства у сфері публічних закупівель не передбачає права Замовника дискримінувати учасників, так само як і не передбачає, що учасник може реалізувати своє право на участь у закупівлі, виключно якщо буде пропонувати до поставки товар, що виробляється одним виробником на ринку.
Скаржник може пропонувати до поставки необхідний товар, однак, розміри помпи, що ми маємо можливість пропонувати, відмінні від розмірів, що вимагаються у пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації. Вказане свідчить про незаконне обмеження права Скаржника на участь у цій закупівлі.
Насправді не є зрозумілим чим обґрунтована Замовником вимога до розміру помпи для розливу поживних середовищ (єдина мета- на нашу думку, це обмеження конкуренції). Адже розмір помпи жодним чином не впливає на функціонал предмета закупівлі чи на можливість використання, стабільність роботи, можливість під’єднання до автоматизованої системи приготування та розливу середовищ для якого така помпа йде в комплекті, на організацію робочого місця, чи на можливість обслуговування обладнання. Зазначимо, що помпа для розливу поживних середовищ у будь-якому випадку потребує простору, в тому числі і для здійснення обслуговування (заміна трубок, наприклад), тому розміри помпи не можуть бути основним параметром предмету закупівлі.
Зауважимо, що встановлення вимог пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації у редакції наприклад, «Розміри -Не мають перевищувати 350x250x250 мм.» значно більше б розширило коло учасників (ніж один «обраний»), відновило б порушені права Скаржника на участь у цій закупівлі. Додамо, що жодним чином збільшені розміри помпи не погіршують предмет закупівлі та не впливають ня його якість чи функціональність. Такі зміни посприяли б дотриманню принципів проведення закупівель, що закріплені у ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Отже, сукупність вимог Додатку № 6 до ТД (та частково вимоги Додатку № 7 до тендерної документації, зокрема п. 16 Додатку № 2 до Договору) унеможливлюють конкуренцію у цій закупівлі, що в свою чергу підтверджує порушення порядку проведення торгів Замовників та порушення прав Скаржника на участь у цій закупівлі.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Вимогами ч.4. ст. 5 Закону закріплено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни у тендерну документацію.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до пп. 15 Таблиці п. 8 Додатку № 6 до тендерної документації шляхом збільшення розмірів помпи для розливу поживних середовищ, наприклад, «Розміри -Не мають перевищувати 350x250x250 мм.» та, внести аналогічні зміни в проект Договору (Додаток № 7 до Тендерної документації)






Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження