• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

39160000-1 Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології)

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 2 дні (до 22.09.25 00:00)

2 133 211.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 666.06 UAH
До закінчення прийому пропозицій
02
дн
01
год
48
хв
16
сек
Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження: 26.08.2025 13:16 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-08-26-005843-a, предмет: Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології)

Номер: c01ba9ce8ad24530914874dcd8e9a2c5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-26-005843-a.a2
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-08-26-005843-a, предмет: Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.09.2025 15:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.09.2025 16:35
Дата виконання рішення Замовником: 17.09.2025 16:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Антимонопольного комітету України № 13916-р/пк-пз від 10.09.2025 виконано: - внесено зміни до тендерної документації; - продовжено в електронній системі закупівель строк для подання тендерних пропозицій на 4 дні, а саме до 22 вересня 2025 року; - затверджено нову редакцію тендерної документації, нову редакцію додатку №2 та перелік змін, що вносяться до тендерної документації; - оприлюднено в електронній системі закупівель у машинозчитувальному форматі нову редакцію тендерної документації, нову редакцію додатку 2 та перелік змін, що вносяться до тендерної документації.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МФ ТРЕЙД КОРП», Хріщу Олексій 380662134398 anton.lola@sirius-law.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c25dbbd36aef4ad5b4f62d865b17d4b2
Заголовок пункту скарги: Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Від 26.08.2025 13:16, ОБЛАСНИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ В М.РІВНЕ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – «Замовник») оголосив відкриті торги з особливостями на предмет закупівлі товарів Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-26-005843-a (далі – «Закупівля»). Очікувана вартість Закупівлі – 2 133 211 грн з ПДВ, кінцевий строк подачі пропозицій – до 03.09.2025 00:00.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Керуючись п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178) (далі – «Особливості»), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МФ ТРЕЙД КОРП» (далі – «Скаржник» та/або ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП») має бажання та намір прийняти участь у Закупівлі, запропонувавши товар належної якості, проте вимоги тендерної документації до Закупівлі встановлені таким чином, що суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси.

ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» ознайомилися з вимогами Тендерної документації на закупівлю – Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології), що її затверджено Протокольним рішенням уповноваженої особи № 97 від «26» 08 2025 р. КЕП Дячук О.М. (далі – «Тендерна документація»), та вважаємо, що Замовник допустив порушення вимог чинного законодавства, зокрема, але не виключно Закону та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі.
Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі.
Керуючись положеннями ст. 18 Закону та з урахуванням норм Особливостей, звертаємося з наступним:

1. У Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 39160000-1 — Шкільні меблі) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, від учасників вимагається:
«− Видані учаснику або виробнику меблів сертифікати про відповідність системи управління ДСТУ ISO 9001:2018 (або EN ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів. Сертифікати повинні бути видані уповноваженим органом з оцінки відповідності (або органом сертифікації).».
Зазначена вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 є дискримінаційною для потенційних учасників, в тому числі Скаржника, адже сертифікат про відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 не стосується предмету Закупівлі - Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології). Більше того, вимога Тендерної документації щодо надання сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 є такою, що не відповідає принципам, визначеним ст. 5 Закону, враховуючи наступне:
Зазначений стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 встановлює вимоги до системи менеджменту протидії корупції і не має жодного безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі – шкільними меблями, які повинні відповідати технічним, якісним та безпечним характеристикам. Наявність чи відсутність такого сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 жодним чином не впливає на якість чи безпечність меблів та не підтверджує відповідність товару вимогам Замовника.
Вимога щодо наявності у виробника або постачальника сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 фактично звужує коло потенційних учасників ринку, оскільки така сертифікація є добровільною, не є поширеною серед виробників меблів та не вимагається жодним чинним нормативним актом України у сфері виробництва або постачання шкільних меблів. Її обов’язкове встановлення у Тендерній документації створює необґрунтовані штучні обмеження для участі та призводить до обмеження конкуренції, що прямо суперечить ст. 5 та ст. 22 Закону.
ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» як потенційний учасник процедури Закупівлі та постачальник шкільних меблів повідомляє, що не має сертифіката відповідності системи управління ДСТУ ISO 37001:2018, оскільки зазначений стандарт не регламентує вимоги до виробництва меблів та не є обов’язковим для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері виготовлення або постачання меблів для навчальних закладів. Крім того, виробник меблів, з яким ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» співпрацює – ТОВ «АНШАР ГРУП», також не має сертифіката ISO 37001:2018, що підтверджує у відповіді на запит № 251 від 29 серпня 2025 року (додаємо як доказ до Скарги): «щодо надання Вам сертифікату про відповідність системи управління ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів, повідомляємо про те, що у ТОВ «АНШАР ГРУП» немає даного сертифікату оскільки отримання його не є обов’язковим згідно норм чинного законодавства.».
Оскільки такий документ стосується виключно впровадження антикорупційних політик та процедур у системі менеджменту компанії і жодним чином не впливає на технічні, якісні чи безпечні характеристики меблів і не є обов’язковим для отримання виробником та постачальником, ця вимога - дискримінаційна.
Вимога про наявність ДСТУ ISO 37001:2018 не ґрунтується на чинних державних нормах та правилах у сфері виробництва меблів, а її виконання є добровільним і залежить від внутрішньої політики підприємства, а не від необхідності підтвердження відповідності продукції стандартам якості. Таким чином, з огляду на те, що стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 не має жодного відношення до предмета закупівлі – шкільних меблів, відсутність у Скаржника та у виробника з яким співпрацює Скаржник такого сертифіката не може вважатися підставою для обмеження участі у процедурі закупівлі.
Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення
фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю;
фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети цього стандарту, він не має відношення до предмета Закупівлі, товарів які необхідно поставити, відповідно до технічного завдання.
Замовник не довів, що зазначений вище сертифікат стосується предмета Закупівлі та не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які вже мають і зможуть надати сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Аналогічної позиції щодо дискримінаційності заявленої Замовником вимоги притримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у своєму рішенні від 13.05.2025 № 7681 та у рішенні від 29.02.2024 № 3852 (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.

2. У Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 39160000-1 — Шкільні меблі) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, від учасників вимагається:
ТАБЛИЦЯ ДОДАТКУ 2 до тендерної документації
Тобто, щодо позиції товарів під № 2 - Стіл вчителя, № 6 - Стіл груповий, № 7 - Лабораторні столи з тумбою, № 10 - Лабораторний стіл з мийкою, № 12 - Стіл вчителя, № 13 - Лабораторні столи, № 14 - Стіл з мийкою, Замовником вимагаються Технічні характеристики, які включають «труба прямокутного перетину 50х25 мм».
Скаржник, як потенційний учасник, з метою перевірки можливості виконання технічних вимог Замовника, звернулися безпосередньо до найбільшого виробника на ринку товарів, що є предметом Закупівлі, з яким співпрацює Скаржник – ТОВ «АНШАР ГРУП». У відповіді (Відповідь на запит № 251 від 29 серпня 2025 року) було зазначено, що «ТОВ «АНШАР ГРУП» на разі не має виробничих можливостей виготовити: Стіл вчителя, габаритні розміри: 1200х600х750 мм. на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл груповий на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторні столи з тумбою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторний стіл з мийкою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл вчителя, габаритні розміри: 1400х650х750 мм. на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторні столи на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл з мийкою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; оскільки виготовлення даних виробів з труби прямокутного перетину 50х25мм. потребує налаштування виробничого процесу, а також закупівлі додаткового обладнання. Наразі фабрикою розпочато налаштування виробничого процесу та закупівля додаткового обладнання для можливості виготовлення товару, перелік якого зазначено вище, проте наразі точної дати виготовлення даного товару ТОВ «АНШАР ГРУП» повідомити не може. Додатково повідомляємо, що ми як фабрика виробник меблів, в тому числі на металевому каркасі, звернулися до постачальників металевих труб щодо закупівлі в останніх металевої труби прямокутного перетину 50х25 мм. на що отримали відповідь, що термін виготовлення даної труби становить 3 місяці.».
Крім того, ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» звернулися до інших провідних виробників та постачальників меблів і металоконструкцій, які займають значну частину ринку, зокрема:
1. ТОВ «РОЗКОМ» (https://rozkom.com.ua/)
2. ТОВ «Промінь-освіта» (https://promin-osvita.com.ua/)
Від обох компаній ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» отримало підтвердження, що зазначені Замовником розміри труби є специфічними та потребують додаткового обладнання для їх виготовлення, що робить неможливою участь цих підприємств у даній Закупівлі.
Таким чином, Замовник фактично створив умови, при яких виконати технічні вимоги може лише один конкретний виробник, а інші, зокрема той виробник з якими співпрацює ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» - не може виконати такі специфічні вимоги Замовника. Замовник не передбачив можливість еквівалентних рішень або допустимих відхилень у розмірах, що призвело до усунення добросовісної конкуренції та надало переваги заздалегідь визначеному учаснику.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Керуючись п. 59 Особливостей, зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі – «певні ознаки»), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно зі ст. 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені ст. 5 цього Закону, забороняються.
Звертаємо увагу, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації зазначених вимог порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі Закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження

Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-08-26-005843-a, предмет: Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології)

Номер: 47c89e6846ca40729b14fe88308cc81e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-26-005843-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації у процедурі відкритих торгів з особливостями на закупівлю UA-2025-08-26-005843-a, предмет: Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології)
Скарга:
Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 30.08.2025 15:48
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МФ ТРЕЙД КОРП», Хріщу Олексій 380662134398 anton.lola@sirius-law.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6d3f3f58b5d845ce863cfd13e32413e1
Заголовок пункту скарги: Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Від 26.08.2025 13:16, ОБЛАСНИЙ НАУКОВИЙ ЛІЦЕЙ В М.РІВНЕ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – «Замовник») оголосив відкриті торги з особливостями на предмет закупівлі товарів Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології), ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-26-005843-a (далі – «Закупівля»). Очікувана вартість Закупівлі – 2 133 211 грн з ПДВ, кінцевий строк подачі пропозицій – до 03.09.2025 00:00.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – «Закон»), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Керуючись п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178) (далі – «Особливості»), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «МФ ТРЕЙД КОРП» (далі – «Скаржник» та/або ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП») має бажання та намір прийняти участь у Закупівлі, запропонувавши товар належної якості, проте вимоги тендерної документації до Закупівлі встановлені таким чином, що суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі. Такі вимоги по відношенню до нас, як до потенційного учасника є дискримінаційними та порушують наші законні права та інтереси.

ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» ознайомилися з вимогами Тендерної документації на закупівлю – Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології), що її затверджено Протокольним рішенням уповноваженої особи № 97 від «26» 08 2025 р. КЕП Дячук О.М. (далі – «Тендерна документація»), та вважаємо, що Замовник допустив порушення вимог чинного законодавства, зокрема, але не виключно Закону та Особливостей, які суттєво обмежують конкуренцію під час проведення Закупівлі.
Встановлені у Тендерній документації вимоги по відношенню до Скаржника, як до потенційного учасника процедури Закупівлі, є дискримінаційними, чим порушують його законні права та інтереси відносно можливостей взяти участь у цій процедурі Закупівлі.
Керуючись положеннями ст. 18 Закону та з урахуванням норм Особливостей, звертаємося з наступним:

1. У Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 39160000-1 — Шкільні меблі) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, від учасників вимагається:
«− Видані учаснику або виробнику меблів сертифікати про відповідність системи управління ДСТУ ISO 9001:2018 (або EN ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів. Сертифікати повинні бути видані уповноваженим органом з оцінки відповідності (або органом сертифікації).».
Зазначена вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 37001:2018 є дискримінаційною для потенційних учасників, в тому числі Скаржника, адже сертифікат про відповідність ДСТУ ISO 37001:2018 не стосується предмету Закупівлі - Код ДК 021: 2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі (Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології). Більше того, вимога Тендерної документації щодо надання сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 є такою, що не відповідає принципам, визначеним ст. 5 Закону, враховуючи наступне:
Зазначений стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 встановлює вимоги до системи менеджменту протидії корупції і не має жодного безпосереднього зв’язку з предметом закупівлі – шкільними меблями, які повинні відповідати технічним, якісним та безпечним характеристикам. Наявність чи відсутність такого сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 жодним чином не впливає на якість чи безпечність меблів та не підтверджує відповідність товару вимогам Замовника.
Вимога щодо наявності у виробника або постачальника сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 фактично звужує коло потенційних учасників ринку, оскільки така сертифікація є добровільною, не є поширеною серед виробників меблів та не вимагається жодним чинним нормативним актом України у сфері виробництва або постачання шкільних меблів. Її обов’язкове встановлення у Тендерній документації створює необґрунтовані штучні обмеження для участі та призводить до обмеження конкуренції, що прямо суперечить ст. 5 та ст. 22 Закону.
ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» як потенційний учасник процедури Закупівлі та постачальник шкільних меблів повідомляє, що не має сертифіката відповідності системи управління ДСТУ ISO 37001:2018, оскільки зазначений стандарт не регламентує вимоги до виробництва меблів та не є обов’язковим для суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері виготовлення або постачання меблів для навчальних закладів. Крім того, виробник меблів, з яким ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» співпрацює – ТОВ «АНШАР ГРУП», також не має сертифіката ISO 37001:2018, що підтверджує у відповіді на запит № 251 від 29 серпня 2025 року (додаємо як доказ до Скарги): «щодо надання Вам сертифікату про відповідність системи управління ДСТУ ISO 37001:2018 щодо виробництва меблів для шкільних навчальних закладів, повідомляємо про те, що у ТОВ «АНШАР ГРУП» немає даного сертифікату оскільки отримання його не є обов’язковим згідно норм чинного законодавства.».
Оскільки такий документ стосується виключно впровадження антикорупційних політик та процедур у системі менеджменту компанії і жодним чином не впливає на технічні, якісні чи безпечні характеристики меблів і не є обов’язковим для отримання виробником та постачальником, ця вимога - дискримінаційна.
Вимога про наявність ДСТУ ISO 37001:2018 не ґрунтується на чинних державних нормах та правилах у сфері виробництва меблів, а її виконання є добровільним і залежить від внутрішньої політики підприємства, а не від необхідності підтвердження відповідності продукції стандартам якості. Таким чином, з огляду на те, що стандарт ДСТУ ISO 37001:2018 не має жодного відношення до предмета закупівлі – шкільних меблів, відсутність у Скаржника та у виробника з яким співпрацює Скаржник такого сертифіката не може вважатися підставою для обмеження участі у процедурі закупівлі.
Сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення
фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю;
фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети цього стандарту, він не має відношення до предмета Закупівлі, товарів які необхідно поставити, відповідно до технічного завдання.
Замовник не довів, що зазначений вище сертифікат стосується предмета Закупівлі та не обґрунтував необхідність встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які вже мають і зможуть надати сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Аналогічної позиції щодо дискримінаційності заявленої Замовником вимоги притримується КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у своєму рішенні від 13.05.2025 № 7681 та у рішенні від 29.02.2024 № 3852 (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.

2. У Додатку 2 до тендерної документації на закупівлю – Шкільні меблі для лекційно-навчальних кабінетів / лабораторій математики, фізики, хімії, біології (ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 39160000-1 — Шкільні меблі) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація, та інші вимоги щодо предмета закупівлі тендерної документації, від учасників вимагається:
ТАБЛИЦЯ ДОДАТКУ 2
Тобто, щодо позиції товарів під № 2 - Стіл вчителя, № 6 - Стіл груповий, № 7 - Лабораторні столи з тумбою, № 10 - Лабораторний стіл з мийкою, № 12 - Стіл вчителя, № 13 - Лабораторні столи, № 14 - Стіл з мийкою, Замовником вимагаються Технічні характеристики, які включають «труба прямокутного перетину 50х25 мм».
Скаржник, як потенційний учасник, з метою перевірки можливості виконання технічних вимог Замовника, звернулися безпосередньо до найбільшого виробника на ринку товарів, що є предметом Закупівлі, з яким співпрацює Скаржник – ТОВ «АНШАР ГРУП». У відповіді (Відповідь на запит № 251 від 29 серпня 2025 року) було зазначено, що «ТОВ «АНШАР ГРУП» на разі не має виробничих можливостей виготовити: Стіл вчителя, габаритні розміри: 1200х600х750 мм. на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл груповий на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторні столи з тумбою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторний стіл з мийкою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл вчителя, габаритні розміри: 1400х650х750 мм. на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Лабораторні столи на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; Стіл з мийкою на металевому каркасі з труби прямокутного перетину розміром 50х25 мм.; оскільки виготовлення даних виробів з труби прямокутного перетину 50х25мм. потребує налаштування виробничого процесу, а також закупівлі додаткового обладнання. Наразі фабрикою розпочато налаштування виробничого процесу та закупівля додаткового обладнання для можливості виготовлення товару, перелік якого зазначено вище, проте наразі точної дати виготовлення даного товару ТОВ «АНШАР ГРУП» повідомити не може. Додатково повідомляємо, що ми як фабрика виробник меблів, в тому числі на металевому каркасі, звернулися до постачальників металевих труб щодо закупівлі в останніх металевої труби прямокутного перетину 50х25 мм. на що отримали відповідь, що термін виготовлення даної труби становить 3 місяці.».
Крім того, ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» звернулися до інших провідних виробників та постачальників меблів і металоконструкцій, які займають значну частину ринку, зокрема:
1. ТОВ «РОЗКОМ» (https://rozkom.com.ua/)
2. ТОВ «Промінь-освіта» (https://promin-osvita.com.ua/)
Від обох компаній ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» отримало підтвердження, що зазначені Замовником розміри труби є специфічними та потребують додаткового обладнання для їх виготовлення, що робить неможливою участь цих підприємств у даній Закупівлі.
Таким чином, Замовник фактично створив умови, при яких виконати технічні вимоги може лише один конкретний виробник, а інші, зокрема той виробник з якими співпрацює ТОВ «МФ ТРЕЙД КОРП» - не може виконати такі специфічні вимоги Замовника. Замовник не передбачив можливість еквівалентних рішень або допустимих відхилень у розмірах, що призвело до усунення добросовісної конкуренції та надало переваги заздалегідь визначеному учаснику.
Відповідно до Закону, технічні специфікації не повинні містити вимог чи посилань, які можуть бути виконані лише конкретним суб’єктом господарювання, окрім випадків, коли це обґрунтовано. У даному випадку обґрунтування відсутнє. Аналогічного Висновку дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ в своєму рішенні № 10459-р/пк-пз від 17.06.2024 по закупівлі UA-2024-05-27-012179-a (додаємо, як доказ до Скарги).
ТАКИМ ЧИНОМ, ЗАЗНАЧЕНА ВИМОГА НОСИТЬ ДИСКРИМІНАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР І ПОВИННА БУТИ ВИЛУЧЕНА З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ.
Керуючись п. 59 Особливостей, зазначаємо, що скарги, які стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Згідно з ч. 4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дискримінація - ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі – «певні ознаки»), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
При цьому, непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно зі ст. 6 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України всі особи незалежно від їх певних ознак мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації. Форми дискримінації з боку державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, юридичних осіб публічного та приватного права, а також фізичних осіб, визначені ст. 5 цього Закону, забороняються.
Звертаємо увагу, що головною ознакою умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних - це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників.
Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об`єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації зазначених вимог порушують вимоги Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі Закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації