• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тельфер електричний канатний

Завершена

2 783 333.33 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 916.67 UAH
Період оскарження: 26.08.2025 09:33 - 05.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА

Номер: b3612039965c4129a9043b8ab8280671
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-26-000978-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІНТЕРМАРКЕТ+» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-08-26-000978-a
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2025 17:34
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.10.2025 14:04
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРМАРКЕТ+", Андрей Окунь 380674893887 inter119market@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5dbfe2ab30f648ef992d81b3c72439e1
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 26.08.2025 року ФІЛІЯ " УЗ ВАГОН-СЕРВІС" АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (далі-Замовник) опубліковала оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Тельфер електричний канатний» з очікуваною вартістю 2 783 333,33 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ТЕХНОЛОГІЯ ПІДЙОМУ";
 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРМАРКЕТ+";
 ТОВ "ПІДЙОМСПЕЦТЕХНІКА";
 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ "ОЛЕКСАНДРІЙСЬКІ КРАНИ ОБЛАДНАННЯ СИСТЕМИ";
 ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КИЇВСЬКИЙ ЗАВОД ПТО".
09.08.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ "ТЕХНОЛОГІЯ ПІДЙОМУ". Пропозиція даного учасника була відхилена Замовником.
Пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ІНТЕРМАРКЕТ+» (далі – Скаржник) також була відхилена відповідно до ПРОТОКОЛЬНОГО РІШЕННЯ № 74 від 22.09.2025 року.

Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-08-26-000978-a.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає наступе:

«Тендерна документація містить такі вимоги: відповідно до пункту 3.7 тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій документи зазначені у пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації. Пунктом 1.2 Додатку 2 до тендерної документації на документальне підтвердження відповідності вимогам Технічних регламентів, зазначених в Додатку А до Додатку 1 Тендерної документації надається оригінал або копія документу про відповідність, складеного відповідно до вимог технічного регламенту (технічних регламентів), зазначеного (зазначених) в Додатку 1 Тендерної документації. Пунктом 3 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що Учасником надається Цінова пропозиція за формою згідно з Додатком 4 до тендерної документації, де також розміщена Інструкція (роз’яснення) щодо заповнення окремих колонок цінової пропозиції.
При розгляді тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ІНТЕРМАРКЕТ+» встановлено, що тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам тендерної документації, а саме:
1. Учасником закупівлі не надано оригіналу або копії документу про відповідність, складеного відповідно до вимог технічного регламенту (технічних регламентів), зазначених в Додатку А до Додатку 1 Тендерної документації (п.1.2 Додатку 2 до тендерної документації).
2. Учасником надана цінова пропозиція від 07.09.2025 № 6 (далі - цінова пропозиція). У ціновій пропозиції у колонці «Технічні, якісні характеристики товару та/або посилання на нормативно-технічну документацію (креслення, марка, ГОСТ, ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо)» зазначено посилання на ДСТУ EN 14492-2:2017, якого не існує. Проте на території України чинними станом на 17.09.2025 є такі національні стандарти з позначенням « ДСТУ EN 14492-2:__»: ДСТУ EN 14492-2:2014; ДСТУ EN 14492-2:2019 (EN 14492-2:2019, IDT); ДСТУ EN 14492-2:2019 (EN 14492-2:2019, IDT) (лист - відповідь Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково - виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів» від 17.09.2025 № 20-42/189).
Зважаючи на технічні характеристики товару, вбачається, що технічні параметри та характеристики запропонованого товару не відповідають вимогам, які наведені в тендерній документації, та не є невідповідностями у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей».

Тендерна пропозиція Скаржника була відхилена згідно з абзацом 2 підпунктом 2 пункту 44 Особливостей.

ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ

1. Замовник зазначає, що Скаржником не надано оригіналу або копії документу про відповідність, складеного відповідно до вимог технічного регламенту (технічних регламентів), зазначених в Додатку А до Додатку 1 Тендерної документації (п.1.2 Додатку 2 до тендерної документації).
Разом з цим у Додатку А до Додатку 1 зазначено, що Учасник повинен надати підтвердження відповідно до Додатку 2 до тендерної документації щодо відповідності вимогам технічного регламенту безпеки машин затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62.

У складі тендерної пропозиції Скаржником Учасником було надано сертифікат відповідності №180TCACAQ21107Z, виданий на продукцію «Тельфер електричний канатний вантажопідйомністю від 0,5 до 5 т, з висотою підйому від 3 до 15 м», виробництва Hebei Chenghua Machinery Manufacturing Co., Ltd. (Китай). У цьому сертифікаті зазначено про відповідність товару Технічному Регламенту безпеки машин (вимогам постанови КМУ від 31.01.2013 р. № 62). Що і вимагалося Замовником у тендерній документації. Наданий сертифікат є документом, що складений відповідно до вимог технічного регламенту безпеки машин затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62 та який засвідчує відповідність цьому технічному регламенту.
Крім того, сертифікат підтверджує відповідність тельферів вимогам розділу VIII «Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» (НПАОП 0.00-1.80-18), у тому числі щодо оснащення опорними деталями у разі поломки елементів ходових коліс (глава 11, пункт 26). Це прямо підтверджує, що документ про відповідність був наданий та охоплює предмет закупівлі.

Замовник у протоколі про відхилення не зазначив, чому наданий сертифікат не відповідає вимогам тендерної документації. У зв’язку з цим взагалі можна прийти до висновку, що Замовник не розглядав цей сертифікат.

Разом з цим, хочемо звернути увагу, що у тендерній документації не містилося жодних вимог стосовно змісту, оформлення тощо документу про відповідність, складеного відповідно до вимог технічного регламенту (технічних регламентів), крім того, у цьому документі повинна засвідчуватися інформація щодо відповідності вимогам технічного регламенту безпеки машин затвердженого постановою КМУ від 30.01.2013 № 62. Що і було виконано Скаржником.

Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника у цій частині є безпідставним.

2. Замовник в якості другої підстави для відхилення зазначає також наступне:

«Учасником надана цінова пропозиція від 07.09.2025 № 6 (далі - цінова пропозиція). У ціновій пропозиції у колонці «Технічні, якісні характеристики товару та/або посилання на нормативно-технічну документацію (креслення, марка, ГОСТ, ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо)» зазначено посилання на ДСТУ EN 14492-2:2017, якого не існує. Проте на території України чинними станом на 17.09.2025 є такі національні стандарти з позначенням « ДСТУ EN 14492-2:__»: ДСТУ EN 14492-2:2014; ДСТУ EN 14492-2:2019 (EN 14492-2:2019, IDT); ДСТУ EN 14492-2:2019 (EN 14492-2:2019, IDT) (лист - відповідь Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково - виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів» від 17.09.2025 № 20-42/189)».

В першу чергу, потрібно зазначити, що тендерна документація взагалі не містила вимоги щодо обов’язкового зазначення конкретного ДСТУ у даній колонці, а лише передбачала надання відомостей про «технічні, якісні характеристики товару та/або посилання на нормативно-технічну документацію (креслення, марка, ГОСТ, ДСТУ, ТУ, ТУ У тощо)» (Додаток 4 до ТД). Таким чином, у тендерній документації були відсутні технічні вимоги щодо відповідності товару певному ДСТУ, а тому зазначене посилання не є технічною вимогою Замовника і не може розцінюватися як невідповідність технічній специфікації чи технічним вимогам.
Тендерна документація також не містила жодних вимог стосовно способу чи змісту заповнення вищезазначеної колонки Додатку 4 до тендерної документації.

Посилання на стандарт, якого формально не існує, слід розглядати як технічну описку. Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178, така невідповідність належить до тих, що можуть бути усунуті учасником у визначений замовником строк. Тобто замовник мав надати можливість її виправлення, а не відхиляти пропозицію.
Крім того, у пункті 5.2 Розділу 4 «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації прямо передбачено, що формальними (несуттєвими) помилками вважаються технічні помилки та описки, які не впливають на зміст пропозиції та не призводять до значного спотворення інформації. Замовник визнає, що такі помилки мають сприйматися як формальні, якщо можливо встановити достовірну інформацію при комплексному розгляді документів.
Перелік формальних помилок також закріплений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок», зареєстрованим у Мін’юсті України 29.07.2020 за №715/34998, де аналогічно визначено, що описки та технічні помилки належать до формальних і не можуть бути підставою для відхилення.

Також варто зазначити і те, що Додаток 4 до ТД не є технічною специфікацією і не є додатком, який підтверджує відповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації. Це підтверджується і п.3.7. розділу 3 тендерної документації, де зазначено: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановлених замовником та зазначених у Додатку 1 та пункті 1 Додатку 2 до тендерної документації». Разом з цим у цьому пункті немає посилання на Додаток 4, а отже це ще раз підтверджує те, що Додаток 4 не належить до тих, якими підтверджується відповідність тендерної пропозиції вимогам технічної специфікації.

Відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Допущена Скаржником описка і її виправлення жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Оскільки як вже зазначалося, тендерна документації взагалі не містила вимог стосовно відповідності певним нормам ДСТУ. А щодо підтвердження відповідності нормативним документам, відповідність яким вимагалася Замовником у технічній специфікації, Скаржник надав всі документи. І повністю підтвердив відповідність всім виставленим Замовником технічним вимогам.

Замість того, щоб надати Учаснику можливість виправити описку або звернутися безпосередньо до нього за підтвердженням відповідності зазначеного стандарту, Замовник самостійно робив запити до сторонніх установ. Такий підхід суперечить процедурі, встановленій пунктом 43 Особливостей, який зобов’язує Замовника надати Учаснику строк для усунення невідповідностей і застосувати у даному випадку механізм 24 годин. Ненадання можливості на виправлення є фактичним ігноруванням права Учасника на об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції, гарантований статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Отже, відхилення пропозиції суперечить пункту 43 Особливостей, пункту 5.2 Розділу 4 тендерної документації, а також принципам недискримінації та об’єктивності, визначеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Крім цього, Замовник не зазначив щодо цієї підстави відхилення, якому конкретно пункту тендерної документації не відповідає тендерна пропозиція Скаржника. Що ще раз підтверджує безпідставність відхилення і відсутність такого пункту тендерної документації (в тому числі технічної специфікації), якому не відповідає тендерна пропозиція Скаржника у цій частині. Таке відхилення суперечить п. 46 Особливостей, відповідно до якого інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо Предмета закупівлі.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження