-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Обладнання для харчоблоку закладу дошкільної освіти № 404 Дніпровського району м. Києва
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 4 дні (до 23.09.25 00:00)
1 572 496.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 862.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 862.48 UAH
До закінчення прийому пропозицій
04
дн
01
год
06
хв
27
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження:
25.08.2025 16:25 - 20.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документаці
Номер:
c1ee84d8e1a645d4a9583c480a1843d6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-25-010995-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документаці
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД (обладнання для харчоблоку ЗДО № 404).docx 29.08.2025 19:46
- Скарга_word.docx 29.08.2025 19:46
- Скарга.pdf 29.08.2025 19:46
- Авторизаційний лист_Rational.pdf 29.08.2025 19:46
- sign.p7s 29.08.2025 19:48
- рішення від 02.09.2025 № 13427.pdf 02.09.2025 16:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.09.2025 № 13861.pdf 10.09.2025 13:55
- рішення від 09.09.2025 № 13861.pdf 11.09.2025 17:41
- Пояснення по суті скарги (обладнання для харчоблоку ЗДО № 404).docx 04.09.2025 18:03
- Пояснення по суті скарги (обладнання для харчоблоку ЗДО № 404).pdf 04.09.2025 18:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.08.2025 20:53
Дата розгляду скарги:
09.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.09.2025 17:41
Дата виконання рішення Замовником:
18.09.2025 18:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни до Тендерної документації відповідно до рішення Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.09.2025 № 13861-р/пк-пз.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ad698ddb2fbc4965bedae53a46f725f7
Заголовок пункту скарги:
Встановлення дискримінаційних вимог до предмета закупівлі, що унеможливлюють подання тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
П. 2.4. Додатку 2 до тендерної документації та п.6.3. Додатку 7 до тендерної документації містить наступну вимогу «Учасник надає лист-гарантію від виробника, про можливість забезпечення товаром Учасника в необхідній кількості, з відповідною якістю, завірений підписом та печаткою (у разі наявності) виробника. Гарантійний лист має надати Учасник в складі тендерної пропозиції до наступного обладнання: теплова кулінарна система.»
ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» має намір запропонувати до закупівлі теплову кулінарну систему виробника RATIONAL AG. ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» має Сертифікат на підтвердження статусу офіційного дилера та сервісного партнера від «RATIONAL AG» ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0», вих. №061 від 06 жовтня 2023 року, яким передбачено право продавати на території України будь-який товар торгової марки RATIONAL.
ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0», як дилер RATIONAL AG в Україні регулярно імпортує товари та має власні складські запаси, у зв’язку з чим не має потреби на ввезення запропонованого до закупівлі товару, а отже унеможливлює отримання листа гарантії від виробника на поставку товару саме під дану Закупівлю.
Тендерною документацією не передбачено вимоги, що теплова кулінарна система має бути придбана саме у виробника та ввезена до України виключно після оголошення закупівлі. Отже ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» або інший потенційний Учасник, який має в наявності «теплову кулінарну система» придбану у виробника або його дилера в Україні міг би прийняти участь у закупівлі.
Також звертаємо увагу, що відповідно до умов тендерної документації, а саме п.4.4. «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): з дати укладення Договору протягом 14 (чотирнадцять) календарних днів, але не пізніше ніж до 30.09.2025 року.», що є досить маленьким терміном для доставки товару з Німеччини, навіть якщо виключити процес виробництва та припустити, що товар вже виготовлений, але знаходиться у виробника.
Відповідно до п.п. 1.4. Розділу V. Тендерної документації, єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Враховуючи, що товар є імпортного походження, на його ціну вливає курс валют, що діяв на момент оплати виробнику, а отже якщо товар був завезений по більш вигідному курсу, потенційні учасники, які вже мають даний товар на складі в Україні можуть запропонувати нижчу ціну.
Всі перераховані вище чинники свідчать про те, що вимога встановлена у тендерній документації та зазначена вище є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних осіб, які можуть прийняти участь у закупівлі.
Для усунення порушення пропонуємо викласти п. 2.4. Додатку 2 до тендерної документації та п.6.3. Додатку 7 до тендерної документації у такій редакції: «Учасник надає лист-гарантію від виробника/уповноваженого представника виробника/офіційного дилера, про можливість забезпечення товаром Учасника в необхідній кількості, з відповідною якістю, завірений підписом та печаткою (у разі наявності) виробника/уповноваженого представника виробника/офіційного дилера. Гарантійний лист має надати Учасник в складі тендерної пропозиції до наступного обладнання: теплова кулінарна система.»
Це забезпечить можливість участі осіб, що вже мають товар на складі, або можуть придбати його у дилерів в Україні, при цьому лист буде надано від виробника або уповноважених виробником осіб, що гарантує якість товару та його закупівлю безпосередньо у виробника.
ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» має намір запропонувати до закупівлі теплову кулінарну систему виробника RATIONAL AG. ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» має Сертифікат на підтвердження статусу офіційного дилера та сервісного партнера від «RATIONAL AG» ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0», вих. №061 від 06 жовтня 2023 року, яким передбачено право продавати на території України будь-який товар торгової марки RATIONAL.
ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0», як дилер RATIONAL AG в Україні регулярно імпортує товари та має власні складські запаси, у зв’язку з чим не має потреби на ввезення запропонованого до закупівлі товару, а отже унеможливлює отримання листа гарантії від виробника на поставку товару саме під дану Закупівлю.
Тендерною документацією не передбачено вимоги, що теплова кулінарна система має бути придбана саме у виробника та ввезена до України виключно після оголошення закупівлі. Отже ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» або інший потенційний Учасник, який має в наявності «теплову кулінарну система» придбану у виробника або його дилера в Україні міг би прийняти участь у закупівлі.
Також звертаємо увагу, що відповідно до умов тендерної документації, а саме п.4.4. «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт): з дати укладення Договору протягом 14 (чотирнадцять) календарних днів, але не пізніше ніж до 30.09.2025 року.», що є досить маленьким терміном для доставки товару з Німеччини, навіть якщо виключити процес виробництва та припустити, що товар вже виготовлений, але знаходиться у виробника.
Відповідно до п.п. 1.4. Розділу V. Тендерної документації, єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Враховуючи, що товар є імпортного походження, на його ціну вливає курс валют, що діяв на момент оплати виробнику, а отже якщо товар був завезений по більш вигідному курсу, потенційні учасники, які вже мають даний товар на складі в Україні можуть запропонувати нижчу ціну.
Всі перераховані вище чинники свідчать про те, що вимога встановлена у тендерній документації та зазначена вище є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних осіб, які можуть прийняти участь у закупівлі.
Для усунення порушення пропонуємо викласти п. 2.4. Додатку 2 до тендерної документації та п.6.3. Додатку 7 до тендерної документації у такій редакції: «Учасник надає лист-гарантію від виробника/уповноваженого представника виробника/офіційного дилера, про можливість забезпечення товаром Учасника в необхідній кількості, з відповідною якістю, завірений підписом та печаткою (у разі наявності) виробника/уповноваженого представника виробника/офіційного дилера. Гарантійний лист має надати Учасник в складі тендерної пропозиції до наступного обладнання: теплова кулінарна система.»
Це забезпечить можливість участі осіб, що вже мають товар на складі, або можуть придбати його у дилерів в Україні, при цьому лист буде надано від виробника або уповноважених виробником осіб, що гарантує якість товару та його закупівлю безпосередньо у виробника.
×
-
Назва доказу:
Лист
-
Повʼязаний документ:
Авторизаційний лист_Rational.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД (обладнання для харчоблоку ЗДО № 404).docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації, а саме змінити вимоги щодо надання виключно листа-виробника
Запити Органу оскарження
Номер:
55a84401a80e42c88290dbbb33ebf436
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ
по суті скарги ТОВ "БМ ДИСТРИБУШН 2.0"
від 29.08.25 р. № UA-2025-08-25-010995-a.a1
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник), проаналізувавши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю " БМ ДИСТРИБУШН 2.0" (далі – Скаржник) від 29 серпня 2025 № UA-2025-08-25-010995-a.a1 та на виконання рішення № 13427-р/пк-пз від 02.09.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель надає свої пояснення.
Вимога щодо надання листа-гарантії саме від виробника певних позицій обладнання, а саме теплової кулінарної системи, закріплена у п. 2.4 Додатку 2 та п. 6.3 Додатку 7 тендерної документації, має на меті не створення бар’єрів для учасників, а забезпечення належного рівня гарантій, якості та безпечності товару, що постачатиметься для використання у сфері дитячого харчування. Зокрема, дана вимога встановлена Замовником із наступних об’єктивних підстав:
Замовник, як розпорядник бюджетних коштів та відповідальна особа за функціонування дитячих дошкільних закладів, зобов’язаний гарантувати постачання виключно оригінального, якісного, нового та безпечного обладнання, яке відповідатиме технічним, гігієнічним і санітарним вимогам чинного законодавства. У зв’язку з цим надання листа-гарантії від виробника підтверджує наявність у учасника реального та легального каналу постачання, що виключає ризик придбання або поставки обладнання сумнівного походження.
Слід зазначити, що на ринку України, зокрема у сегменті постачання імпортного кухонного обладнання, присутні випадки обігу контрафактної, несертифікованої або відновленої продукції, яка реалізується як нова. Такий товар часто завозиться до України поза межами офіційної дилерської або дистриб’юторської мережі, без належного оформлення, без сплати митних платежів та ПДВ, що не лише завдає шкоди державному бюджету, але й несе потенційні ризики для життя та здоров’я споживачів у даному випадку, дітей дошкільного віку.
Крім того, гарантійний лист від виробника дозволяє переконатись у тому, що виробник підтверджує можливість виготовлення і поставки обладнання у необхідній кількості, а також відповідність його характеристик технічному завданню Замовника. У випадку, якщо товар вже наявний у учасника, отримання такого листа не є перешкодою, оскільки виробник може підтвердити, що дана модель відповідає вимогам і призначена саме для ринку України. Це також гарантує, що обладнання не було зняте з виробництва, не є застарілим, або не є товаром, який був у користуванні за межами України.
Особливої уваги заслуговує питання своєчасної поставки обладнання. Згідно з умовами тендерної документації, поставка повинна відбутись не пізніше ніж через 14 календарних днів з моменту укладення договору. Це обумовлено початком навчального року, адже обладнання має бути змонтоване, введене в експлуатацію та перевірене до моменту, коли харчоблок почне обслуговувати дітей. Наявність листа-гарантії від виробника забезпечує впевненість Замовника в тому, що постачальник дійсно має або отримає товар у встановлені строки, без затримок, які можуть виникнути при замовленні продукції без підтвердження її наявності у виробника.
Варто враховувати, що обладнання підлягає гарантійному та сервісному обслуговуванню, що можливе лише у разі офіційного постачання товару. Гарантії та технічна підтримка виробника невід’ємна складова відповідального підходу до публічних закупівель у сфері освіти та охорони здоров’я.
Європейська практика та рішення Антимонопольного комітету України (зокрема, рішення № 14805-р/пк-пз від 16.10.2019 року) визнають, що встановлення вимоги про надання листа від виробника є допустимим, якщо:
не обмежено конкретного виробника;
учасники мають рівний доступ до отримання такого документа;
вимога виправдана потребою захисту публічного інтересу.
У даній процедурі тендерною документацією не визначено ані конкретну торгову марку, ані країну походження обладнання. До участі допускаються усі учасники, які можуть запропонувати відповідний товар та підтвердити надійність його походження.
Таким чином, зазначена вимога є пропорційною, виправданою та відповідає публічному інтересу, оскільки:
забезпечує оперативну та якісну поставку;
гарантує дотримання санітарно-гігієнічних вимог;
виключає ризики зриву контракту чи постачання неякісного обладнання.
Що стосується твердження скаржника про неможливість отримати лист-гарантію, навіть за наявності статусу офіційного дилера, то така ситуація може свідчити про те, що виробник не підтверджує можливість гарантованого та своєчасного постачання відповідного обладнання. Це, у свою чергу, створює ризик зриву строків виконання договору та постачання товару, який не відповідатиме вимогам Замовника або не буде адаптований для українського ринку.
Окрім того, скаржником не надано доказів того, що він звертався до виробника із відповідним запитом і отримав обґрунтовану відмову. Відтак, відсутність листа може бути наслідком саме бездіяльності учасника, а не об’єктивної неможливості його отримання.
Натомість, Замовник не вимагає виключно прямого контракту чи ексклюзивного статусу. Достатньо листа, який підтверджує, що товар походить від виробника, відповідає вимогам, і буде поставлений через авторизовану мережу це є звичайною, типовою практикою у відкритих торгах з особливостями.
Звертаємо також увагу, що аналогічні вимоги неодноразово розглядалися Антимонопольним комітетом України, зокрема в рішенні №14805-р/пк-пз від 16.10.2019 року. У згаданій справі Комітет підтвердив правомірність вимоги про надання листа від виробника, визнавши її недискримінаційною, якщо така вимога не обмежує участь товаром конкретної марки. У поточній закупівлі Замовником не встановлено вимог щодо конкретного бренду або моделі, що відкриває участь у процедурі для будь-якого учасника, який може підтвердити відповідність товару технічним характеристикам і забезпечити офіційне походження продукції.
Враховуючи викладене, вимога про надання листа-гарантії від виробника є обґрунтованою, законною, пропорційною, такою, що відповідає принципам публічних закупівель та не порушує права учасників. Вона встановлена виключно з міркувань безпеки, забезпечення якості постачання та належного виконання договору, а не з метою обмеження конкуренції.
Скаржником не доведено факт дискримінації чи неможливості виконання зазначеної вимоги. Більше того, тендерна документація є відкритою до участі будь-яких постачальників, які можуть підтвердити легальне походження товару та відповідність встановленим критеріям.
У зв’язку з цим, просимо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України залишити скаргу ТОВ «БМ ДИСТРИБУШН 2.0» без задоволення як таку, що не підтверджує наявності порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата опублікування:
04.09.2025 18:03