-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бухгалтерські та аудиторські послуги (підтвердження достовірності та повноти річної фінансової звітності за відповідний звітний рік з наданням аудиторських звітів, підтверджень, листів. Звітний період 2025, 2026, 2027 роки)
Призупинено
3 706 425.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 37 064.25 UAH
мін. крок: 1% або 37 064.25 UAH
Період оскарження:
25.08.2025 11:36 - 30.08.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Оскарження умов тендеру
Номер:
0bdcac0a8aa145c88aa90b7b57e77a8a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-25-003830-a.c1
Назва:
Оскарження умов тендеру
Скарга:
Оскарження встановлених Замовником кваліфікаційних критеріїв
Пов'язані документи:
Учасник
- Про банки і банківську діял... _ від 07.12.2000 № 2121-III (Текст для друку).pdf 29.08.2025 16:29
- рішення від 17.12.2024 № 20068.pdf 29.08.2025 16:29
- Про_затвердження_особливостей_з_від_12_10_2022_№_1178_Текст_для.pdf 29.08.2025 16:29
- Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015_№_922_VIII_Текст_для_друку.pdf 29.08.2025 16:29
- рішення від 06.03.2025 № 3497.pdf 29.08.2025 16:29
- 2024-12-05-ТОВ-ВІННЕР-ЛІЗИНГ-ГТЛ.pdf 29.08.2025 16:29
- 2023-10-31-ТОВ-ВІННЕР-ЛІЗИНГ-ГТЛ.pdf 29.08.2025 16:29
- Скарга.pdf 29.08.2025 16:29
- sign.p7s 29.08.2025 16:30
- рішення від 02.09.2025 № 13430.pdf 02.09.2025 16:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.09.2025 № 13933.pdf 11.09.2025 13:58
- рішення від 10.09.2025 № 13933.pdf 15.09.2025 11:30
- Заперечення.docx 04.09.2025 18:01
- 0DA5~1.PDF 04.09.2025 18:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.08.2025 16:37
Дата розгляду скарги:
10.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 16:54
Дата прийняття рішення по скарзі:
15.09.2025 11:30
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e4d7f4d33f494134845a01f8e0440fa3
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до оголошення № UA-2025-08-25-003830-а, яке розміщене на авторизованому електронному майданчику на веб-порталі Уповноваженого органу 25 серпня 2025 року приватним акціонерним товариством "УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ" було оголошено процедуру відкритих торгів (відкритих торгів з особливостями) на закупівлю ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 02 вересня 2025 р.
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до пункту 1.3. розділу І додатку №2 до тендерної документації передбачено - Учасник протягом останніх п’яти років повинен мати досвід:
- надання послуг з аудиту фінансової звітності банкам – не менше п’яти банків;
- обов’язкового аудиту фінансової звітності, підготовленої за Міжнародними стандартами фінансової звітності, з можливістю підтвердження інформацією щодо кількості виконаних договорів, результати яких беззастережно були прийнятними для міжнародних фінансових установ, таких як Міжнародний банк реконструкції та розвитку, а також Європейський банк реконструкції та розвитку та/або Європейський інвестиційний банк, тощо (зазначити релевантний досвід).
надання аудиторських послуг на основі довгострокових (більше одного року) договорів про надання послуг з аудиту фінансової звітності.
Учасник пройшов перевірку контролю якості аудиторських послуг, здійснену у відповідності до вимог чинного законодавства;
Суб’єкт аудиторської діяльності має надати Довідку, що підтверджує вищевказаний досвід, яка повинна містити наступну інформацію щодо договору/ів:
- найменування контрагента (замовника);
- предмет договору;
- номер та дата укладення договору;
- адресу офіційної веб-сторінки контрагента (замовника).
Станом на дату надання довідки договори мають бути виконанні/завершені.
До вищезазначеної довідки учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції у сканованому вигляді документальне підтвердження виконання аналогічного(их) договору(-ів): договір(-и) (інформацію, яка за угодою сторін є конфіденційною, учасник має право приховати (наприклад, ретушувати), крім інформації щодо сторін по договору, предмету договору, переліку послуг та реквізитів сторін) та/або акт(-и) приймання-передавання наданих послуг, та/або позитивний(-ні) лист-(и)-відгук(-и), та/або звіт(-и) незалежного аудитора, підписаного(-их) безпосередньо учасником, та /або лист, отриманий учасником про підтвердження надання учасником відповідних послуг аудиту.
Повідомляємо, що вимога про надання підтвердження наявності аналогічного досвіду надання послуг з аудиту фінансової звітності саме банкам – саме не менше п’яти банків є дискримінаційною по відношенню до нашого підприємства.
По перше така вимога є абсурдною, адже сам замовник (приватне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ") не є банком та технічним завданням цієї закупівлі не передбачено необхідності надання жодних послуг саме банкам! Навіщо замовнику досвід надання послуг з аудиту фінансової звітності саме банкам взагалі не зрозуміло.
Разом з тим, Замовник взагалі не вимагає надання підтвердження наявності аналогічного досвіду, відповідно до технічного завдання цієї процедури закупівлі.
Наголошуємо ще раз, Замовник не є банком!
Відповідно до статті 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги.
Здійснити перевірку чи відноситься юридична особа до переліку банків можна на сайті Національного банку України за посиланням - https://bank.gov.ua/ua/supervision/institutions?page=1&perPage=5&search=&status=1&uid=&suid=&date_from=&date_to=&fb_date_from=&fb_date_to=.
Здійснивши пошук за наведеним вище посиланням нами було встановлено, що Замовник (приватне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ") не є банком.
Таким чином, зазначена вище вимога тендерної документації є незаконною.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 02 вересня 2025 р.
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, та порушують наші законні права та інтереси, зокрема, щодо участі у даній процедурі закупівлі, виходячи з наступного.
1. Відповідно до пункту 1.3. розділу І додатку №2 до тендерної документації передбачено - Учасник протягом останніх п’яти років повинен мати досвід:
- надання послуг з аудиту фінансової звітності банкам – не менше п’яти банків;
- обов’язкового аудиту фінансової звітності, підготовленої за Міжнародними стандартами фінансової звітності, з можливістю підтвердження інформацією щодо кількості виконаних договорів, результати яких беззастережно були прийнятними для міжнародних фінансових установ, таких як Міжнародний банк реконструкції та розвитку, а також Європейський банк реконструкції та розвитку та/або Європейський інвестиційний банк, тощо (зазначити релевантний досвід).
надання аудиторських послуг на основі довгострокових (більше одного року) договорів про надання послуг з аудиту фінансової звітності.
Учасник пройшов перевірку контролю якості аудиторських послуг, здійснену у відповідності до вимог чинного законодавства;
Суб’єкт аудиторської діяльності має надати Довідку, що підтверджує вищевказаний досвід, яка повинна містити наступну інформацію щодо договору/ів:
- найменування контрагента (замовника);
- предмет договору;
- номер та дата укладення договору;
- адресу офіційної веб-сторінки контрагента (замовника).
Станом на дату надання довідки договори мають бути виконанні/завершені.
До вищезазначеної довідки учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції у сканованому вигляді документальне підтвердження виконання аналогічного(их) договору(-ів): договір(-и) (інформацію, яка за угодою сторін є конфіденційною, учасник має право приховати (наприклад, ретушувати), крім інформації щодо сторін по договору, предмету договору, переліку послуг та реквізитів сторін) та/або акт(-и) приймання-передавання наданих послуг, та/або позитивний(-ні) лист-(и)-відгук(-и), та/або звіт(-и) незалежного аудитора, підписаного(-их) безпосередньо учасником, та /або лист, отриманий учасником про підтвердження надання учасником відповідних послуг аудиту.
Повідомляємо, що вимога про надання підтвердження наявності аналогічного досвіду надання послуг з аудиту фінансової звітності саме банкам – саме не менше п’яти банків є дискримінаційною по відношенню до нашого підприємства.
По перше така вимога є абсурдною, адже сам замовник (приватне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ") не є банком та технічним завданням цієї закупівлі не передбачено необхідності надання жодних послуг саме банкам! Навіщо замовнику досвід надання послуг з аудиту фінансової звітності саме банкам взагалі не зрозуміло.
Разом з тим, Замовник взагалі не вимагає надання підтвердження наявності аналогічного досвіду, відповідно до технічного завдання цієї процедури закупівлі.
Наголошуємо ще раз, Замовник не є банком!
Відповідно до статті 2 Закону України «Про банки і банківську діяльність» банк - юридична особа, яка на підставі банківської ліцензії має виключне право надавати банківські послуги.
Здійснити перевірку чи відноситься юридична особа до переліку банків можна на сайті Національного банку України за посиланням - https://bank.gov.ua/ua/supervision/institutions?page=1&perPage=5&search=&status=1&uid=&suid=&date_from=&date_to=&fb_date_from=&fb_date_to=.
Здійснивши пошук за наведеним вище посиланням нами було встановлено, що Замовник (приватне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ") не є банком.
Таким чином, зазначена вище вимога тендерної документації є незаконною.
×
-
Назва доказу:
копія договору 2
-
Повʼязаний документ:
2024-12-05-ТОВ-ВІННЕР-ЛІЗИНГ-ГТЛ.pdf
-
-
Назва доказу:
копія договору 1
-
Повʼязаний документ:
2023-10-31-ТОВ-ВІННЕР-ЛІЗИНГ-ГТЛ.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення 20068
-
Повʼязаний документ:
рішення від 17.12.2024 № 20068.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення №3497
-
Повʼязаний документ:
рішення від 06.03.2025 № 3497.pdf
-
-
Назва доказу:
Про публічні закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Про_публічні_закупівлі_від_25_12_2015_№_922_VIII_Текст_для_друку.pdf
-
-
Назва доказу:
Про затвердження особливостей
-
Повʼязаний документ:
Про_затвердження_особливостей_з_від_12_10_2022_№_1178_Текст_для.pdf
-
-
Назва доказу:
Про банки та банківську діяльність
-
Повʼязаний документ:
Про банки і банківську діял... _ від 07.12.2000 № 2121-III (Текст для друку).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Відповідно до пункту 1.3. розділу І додатку №2 до тендерної документації Замовником встановлено дискримінаційні кваліфікаційні умови
Запити Органу оскарження
Номер:
78d7ed45eee04c52ba9c9590f4c46ab5
Тема запиту:
Пояснення, інформація, заперечення на скаргу
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС»
щодо проведення Процедури закупівлі
ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ»
Текст запиту:
Ознайомившись зі скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС» (код ЄДРПОУ: 34764976) від 29 серпня 2025 року № UA-2025-08-25-003830-a.c1 (далі – Скарга), поданою до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія), стосовно порушення ПРИВАТНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» порядку проведення процедури закупівлі: аудиторських послуг за кодом ДК 021:2015:79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги (підтвердження достовірності та повноти річної фінансової звітності за відповідний звітний рік з наданням аудиторських звітів, підтверджень, листів. Звітний період 2025, 2026, 2027 роки), номер оголошення UA-2025-08-25-003830-a (далі – Процедура закупівлі), повідомляємо наступне.
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року (із змінами) (далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі - Особливості).
Замовник вважає Скаргу такою, що не підлягає задоволенню, а висновки Скаржника – не обгрунтованими та такими, що не відповідають дійсності та, користуючись своїм правом, вважає за необхідне надати заперечення.
Скаржником у скарзі зазначені вимоги Тендерної документації Замовника (далі – ТД), які викладено в наступній редакції:
І. Стосовно вимоги п.п.1.3.1. п.1.3. розділу І додатку №2 до тендерної документації, а саме стосовно наступних вимог викладених в цьому пункті:
Учасник протягом останніх п’яти років повинен мати досвід надання послуг з аудиту фінансової звітності банкам – не менше п’яти банків;
ПрАТ «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» («УКРФІНЖИТЛО») є ключовим державним оператором на ринку іпотечного фінансування України, заснованим у 2020 році, та повністю належить державі в особі Міністерства економіки. Головна місія компанії – реалізація державної політики у сфері іпотеки та житлового будівництва для підвищення доступності власного житла для громадян.
Компанія реалізує державну політику у сфері житла через програму доступного іпотечного кредитування «єОселя», яка покликана покращити доступність житла для громадян.
Програма «єОселя» реалізується через банки-партнери, які використовують власну інфраструктуру та досвід для видачі кредитів. Товариство фінансує банки, забезпечуючи їм довгий ресурс, а також здійснює додаткову компенсацію процентів для пільгових категорій громадян. Важливою особливістю програми є повна цифровізація процесу подачі заявки через застосунок «Дія», що забезпечує зручність і прозорість використання для бенефіціарів державної допомоги.
Відповідно до п.3 Постанови КМУ 856 від 02.08.2022 року (далі – Постанова), доступним іпотечним кредитуванням забезпечуються такі громадяни України, як військовослужбовці Збройних Сил за контрактом, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міноборони, Національної гвардії, тощо, що в умовах військового стану несе в собі суттєвий соціальний ефект. Також відповідно до п.7 Постанови, Товариство на поточному моменті здійснює доступне іпотечне кредитування шляхом надання кредитів через уповноважених суб’єктів, якими є 11 банків. Також Укрфінжитло здійснює викуп прав вимоги за кредитами, наданими банками - уповноваженими суб’єктами позичальникам відповідно до вимог Постанови. Взаємодія с банками – уповноваженими суб’єктами здійснюється в рамках встановлених вимог згідно генеральної угоди, де передбачені в тому числі умови моніторингу Товариством відповідності критеріям достатності діяльності банків, можливістю співпраці.
Слід зазначити, що в рамках вимог п.8 Постанови для отримання кредиту здійснюється оцінка відповідності кандидатів встановленим Постановою вимогам, при цьому зазначено також, що аналіз платоспроможності кандидата щодо розміру боргового навантаження, достатності доходу та його кредитної дисципліни проводиться банками - уповноваженими суб’єктами відповідно до їх внутрішніх нормативних документів.
Відповідно враховуючи наявні зазначені законодавчі вимоги, співпрацю та видачу кредитів та їх викуп лише в банках, Товариство свою діяльність за фінансовими інструментами (кредити, іпотечні кредити, відступлення прав вимог) ототожнює з банківськими, так як вони в першу чергу ініціюються банками та за вимогами їх внутрішніх документів. Таким чином для підтвердження достовірності фінансової звітності в даному випадку є необхідність в наявності досвіду по роботі з банківськими фінансовими інструментами.
З моменту запуску у 2022 році програмою скористалося понад 19,5 тисяч родин, профінансовано понад 32,5 млрд грн. іпотечних кредитів за основною сумою.
ПрАТ "УКРФІНЖИТЛО" є фінансовою компанією, яка має дві ліцензії Національного банку України: надання кредитів та надання послуг фінансового лізингу. Товариство знаходиться під пруденційним наглядом з боку Національного банку України, виконує встановлені Національним банком України економічні нормативи та дотримується інших вимог. Внутрішні процесі в Товаристві побудовані на банківських принципах, зокрема, система ризик-менеджменту, внутрішнього контролю, комплаєнсу, моніторингу ПВК/ФТ, розподілу фронт-, мідл-, бек-офісних функцій. В Товаристві функціонує програмне забезпечення АБС B2.
Товариство створене з метою провадження господарської діяльності та забезпечення розвитку ринку іпотечного кредитування та фінансового лізингу, а також сприяння впровадженню фінансово-кредитних механізмів та реалізації державних програм, у тому числі щодо забезпечення громадян України житлом (п.3.1. статуту).
Зокрема, для досягнення мети діяльності Товариство здійснює операції з надання фінансування Банкам у вигляді відновлювальних та невідновлювальних кредитних ліній, під заставу ОВДП, з метою надання іпотечних кредитів фізичним особам за програмою «єОселя», у відповідності до Постанови КМУ від 02.08.2022 № 856 «Деякі питання забезпечення приватним акціонерним товариством “Українська фінансова житлова компанія” доступного іпотечного кредитування громадян України».
Відповідно до п.5 Умов забезпечення Товариством доступного іпотечного кредитування громадян України, затверджених Постановою, “доступне іпотечне кредитування громадян України здійснюється Товариством та через уповноважені ним суб’єкти, які уклали з Товариством генеральну угоду, в межах власних коштів Товариства та залучених кредитних коштів, які, зокрема, можуть бути забезпечені гарантіями міжнародних установ та організацій, а також інших джерел, не заборонених законодавством. З метою залучення кредитних коштів Товариство може надавати в забезпечення (заставу, іпотеку) власне майно (у тому числі майнові права, включаючи права вимоги за кредитними договорами і договорами, укладеними з метою забезпечення таких кредитних договорів) на користь фінансових сторін та/або агентів із забезпечення, призначених фінансовими сторонами з урахуванням обмежень, установлених законодавством, з метою забезпечення виконання зобов’язань Товариства за залученими кредитними коштами. Ринок іпотечного кредитування, після початку повномасштабного вторгнення поступово почав відновлюватися, передусім завдяки державній програмі підтримки кредитування «єОселя». В межах цієї програми позичальники мають змогу отримати іпотечні кредити за зниженими відсотковими ставками 7% та 3% річних відповідно. За даними НБУ, за період з початку запровадження програми «єОселя» (жовтень 2022 року) до 30.06.2025, 96% іпотечних кредитів виданих в Україні - це кредити видані за програмою Єоселя. https://bank.gov.ua/ua/stability/mortgage.
З метою забезпечення безперервного фінансування програми єОселя, Приватне акціонерне товариство, здійснює операції з залучення фінансових ресурсів, використовуючи при цьому ОВДП, що були внесені Акціонером (Державою в особі Мінекономіки) до статутного капіталу Товариства. Тобто, Товариство залучає кредити у Банків у вигляді кредитних ліній для забезпечення безперервного фінансування програми та задоволення попиту. На поточний момент Товариство є лідером серед фінансових установ в тому числі серед Банків України за кількістю виданих іпотечних кредитів за програмою «єОселя» (97% усіх кредитів за даними НБУ) та є єдиною фінансовою установою на ринку Україні, що кредитує уповноважені банки з метою забезпечення фінансування програми доступного іпотечного кредитування єОселя. За даними фінансової звітності станом на 30.06.2025 статутний капітал Товариства становить 70,01 млрд грн., що складається з ОВДП, внесених Акціонером (Державо в особі Мінекономіки) до статутного капіталу Товариства шляхом обміну на акції Товариства.
Звертаємо увагу, що облік фінансових активів у вигляді кредитів/кредитних ліній та цінних паперів у вигляді ОВДП аналогічний обліку фінансових активів саме в банківських установах та має відповідати як Міжнародним стандартам (облік процентів, амортизація/премії дисконту, облік комісій та резерву під очікувані кредитні збитки) так і вимогам Національного банку України щодо складання та подання фінансової та статистичної звітності. Тому, досвід аудиту небанківських фінансових установ у вигляді страхових компаній або кредитних спілок, які мають зовсім іншу специфічну діяльність не зовсім тотожний з досвідом аудиту банківських установ.
Тож з огляду на значні суми операції з фінансовими активами (кредитні лінії, ОВДП, резерв під очікувані кредитні збитки) та правильність їх відображення у фінансовій звітності Товариства, які аналогічні операціям з фінансовими активами саме Банків, зумовило необхідність залучення аудиторських компаній, які мають значний досвід аудиту Банків для більш достовірного та глибокого аудиту фінансової звітності, що в подальшому допоможе залучити міжнародні інвестиції та ще більше родин забезпечити доступним житлом. Умова щодо кількості банків надає можливість Замовнику упевнитись в компетенції Учасників процедури закупівлі
Крім того, зважаючи на стратегічні напрями та пріоритети діяльності Товариства, визначені у Стратегічному плані розвитку ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ФІНАНСОВА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» на 2025-2029 роки, пріоритетами міжнародного співробітництва Товариства на 2025–2029 роки є: 1) співпраця з міжнародними фінансовими інституціями з метою залучення додаткової ліквідності для збільшення обсягів кредитування доступного житла; 2) залучення іноземних інвесторів для створення нових спільних проєктів; 3) підвищення інституційної спроможності Товариства. Як частина загальної стратегії Товариства, співпраця міжнародного блоку з міжнародними фінансовими установами у 2025–2029 роках базуватиметься на потребах ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО» і пріоритетах відповідних установ та передбачає залучення додаткового фінансування для збільшення кредитування доступного житла, та зменшення навантаження на державний бюджет України. Саме тому, при проведенні процедури закупівлі було зазначено необхідність обов’язкового аудиту фінансової звітності, підготовленої за Міжнародними стандартами фінансової звітності, з можливістю підтвердження інформацією щодо кількості виконаних договорів, результати яких беззастережно були прийнятими для міжнародних фінансових установ, таких як Міжнародний банк реконструкції та розвитку та/або Європейський інвестиційний банк, тощо (зазначити релевантний досвід).
Крім того, для визначення очікуваної вартості закупівель до ТОВ «ГРАНТ ТОРТОНТ ЛЕГІС» був направлений запит щодо комерційної пропозиції, який, зокрема, містив зазначені кваліфікаційні критерії. ТОВ «ГРАНТ ТОРТОНТ ЛЕГІС» надав комерційну пропозицію та не надав жодних зауважень щодо кваліфікаційних критеріїв, що про принципу конклюдентності означає, що він погодився на кваліфікаційні вимоги.
ІІ. Стосовно вимоги п.п.1.3.1. п.1.3. розділу І додатку №2 до тендерної документації, а саме стосовно наступних вимог викладених в цьому пункті:
Учасник протягом останніх п’яти років повинен мати досвід надання аудиторських послуг на основі довгострокових (більше одного року) договорів про надання послуг з аудиту фінансової звітності.
ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО» є приватним акціонерним товариством, 100% акцій якого належить державі Україна в особі Мінекономіки. Відповідно, на Товариство розповсюджуються вимоги щодо публічних закупівель. Процедура закупівлі є складною, трудомісткою, займає багато часу, враховуючи, що в процедурі беруть участь як наглядова рада, яка виконує функції аудиторського комітету, так і загальні збори акціонерів, які повинні погодити суб’єкта аудиторської діяльності після його перемоги.
Оскільки Товариство отримує фінансування у вигляді купонного доходу з періодичністю раз на рік або 2 рази на рік в залежності від умов їх випуску, Товариство змушене шукати додаткове фінансування для покриття розривів у ліквідності, шляхом залучення коштів як на ринку України так і у міжнародних партнерів (потенційних інвесторів), щоб мати змогу щоденно безперебійно фінансувати програму «єОселя», відповідно до завдань уряду та Президента України. Частою вимогою для прийняття рішення про фінансування Товариства кредиторами та міжнародними інвесторами є надання актуального аудиторського звіту який підтверджує показники фінансової звітності Товариства, а саме: річного або проміжного (квартал, півріччя, 9 місяців). Отримання Товариством необхідного фінансування залежить від швидкості підготовки необхідного пакету документів. Здійснення Товариством процедури публічних закупівель послуг з аудиту, що починається з складання тендерної документації та визначення очікуваної вартості за методикою, що визначена Мінекономіки, до оголошення переможця та затвердження його загальними зборами, часто від 2-х до 3-х місяців, а отже може стати суттєвою перешкодою у швидкому залученні фінансування.
Тому було прийняте рішення про проведення закупівлі зазначених послуг з аудиту на 3- річний термін, що дозволить Товариству оперативно готувати необхідний пакет документів, з метою залучення додаткових коштів без порушення термінів у фінансуванні програми та дотримуватись виконання показників щодо об’єму видачі кредитів за програмою «єОселя», який передбачений затвердженим фінансовим планом Товариства та зазначений у затвердженому КМУ листі-очікуванні.
ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО» позиціонує себе як ключова інституція у відновленні та розвитку житлового сектору України через реалізацію масштабних іпотечних програм, цифровізацію процесів, впровадження нових фінансових інструментів (MBS, REIT, Rent-to-Own) та залучення міжнародного фінансування. Компанія має амбітні цілі на період 2025–2029 років: масштабування програми «єОселя», запуск рефінансування іпотеки, цифрова трансформація, створення фондових інструментів та законодавча модернізація. Одним з ключових викликів стратегії є перехід з 2027 року на нефіскальні джерела фінансування і тут важливим етапом буде залучення фінансування від міжнародних партнерів в достатньому обсязі. Враховуючи необхідність забезпечення безперебійної діяльності Товариства в довгостроковому періоді, що залежить від своєчасності отримання фінансування від міжнародних партнерів та пошуку інших джерел фінансування, Товариством прийнято рішення укласти договір на послуги аудиту на 3 роки (з урахуванням стратегії розвитку 2025-2029рр).
Отже, зважаючи на викладене вище, вважаємо, що вимоги досвід надання аудиторських послуг на основі довгострокових (більше одного року) договорів про надання послуг з аудиту фінансової звітності, є обґрунтованими та орієнтовані на стабільне виконання статутної діяльності Товариства.
ІІІ. Стосовно вимоги п.п.2.1.3. п.2.1. розділу ІІ додатку №2 до тендерної документації, а саме стосовно наступних вимог викладених в цьому пункті:
Надання учасниками процедури закупівлі Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виданий не більше тридцяти-денної давнини відносно кінцевої дати подання пропозицій.
ТОВ «ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС» зазначає, що пунктом 2.1.3. розділу ІІ додатку 2 Тендерної документації ПрАТ «УКРФІНЖИТЛО» передбачено необхідність надання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), виданий не більше тридцяти-денної давнини відносно кінцевої дати подання пропозицій.
Скаржник повідомляє, що відповідно до частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною та оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Інформація з ЄДР міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовник може самостійно отримати інформацію щодо учасника у ЄДР за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/content/ (доступ до нього є вільним).
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються з вимогами Закону в цій частині.
Враховуючи висловлену Скаржником позицію, зазначаємо, що витяг з ЄДР є офіційним документом, який підтверджує законність і актуальність даних про юридичну особу або фізичну особу – підприємця.
Надання витягу з ЄДР у складі пропозиції забезпечить юридичну чистоту процедури закупівлі, зниження ризиків та підтримання високих стандартів прозорості та законності.
Позиція Скаржника є зрозумілою. Водночас зауважуємо, що за період воєнного стану в останні 3 роки неодноразово доступ до реєстрів був закритий з тих чи інших причин, що унеможливлювало Замовнику здійснювати відповідну перевірку учасників (зокрема на предмет наявності/відсутності бенефіціарних власників у санкційних чи інших списках відповідно до законодавства).
Зокрема, реєстри припиняли свою роботу через:
- технічні збої чи перевантаженння системи;
- планові роботи та оновлення;
- кіберзагрози та спроби атак.
Ці збої мали наслідки для користувачів – від затримок в отриманні офіційної інформації впливу на процедури перевірки даних при проведенні закупівель або інших державних операцій. Без такої вимоги в Документації, у випадку обмеження реєстрів, у Замовника не буде інструментів отримати від учасників інформацію, що міститься в ЄДР.
В Документації передбачено надання витягу з ЄДР, так як завантаження даного документу не супроводжується проблемою для учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 5 статті 17 Закону, в Документації Замовника передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (зокрема, в п. 5 Розділу ІІІ, в розділі ІІ Додатку №2 та в Додатку №3 тендерної документації).
Дата опублікування:
04.09.2025 18:01