• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Димова труба в асортименті для кот. Макаренка відповідний код 42521000-4

Асортимент дивитись в Додатку 2 до тендерної документації

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 12 робочих днів

100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження: 22.08.2025 17:22 - 27.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ ГРУП» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-08-22-010528-a

Номер: 97925cd571984d82bcfe87ceb36d0470
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-22-010528-a.c1
Назва: СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ ГРУП» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-08-22-010528-a
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.09.2025 16:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.09.2025 17:56
Автор: ТОВ "СМАРТ КЛІМАТ ГРУП", Александр Казаров +380930855267 smartclimate@ukr.net http://smartclimate.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b8a87163660b4a6cba93acb42874861b
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 22.08.2025 року ЛМКП "Львівтеплоенерго" (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Димова труба в асортименті для кот. Макаренка відповідний код 42521000-4» з очікуваною вартістю 100 000,00 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ ГРУП»;
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМІНУС ПЛЮС".
01.09.2025 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ ГРУП».
03.09.2025 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ № 22-08-025-3 від 03.09.2025 року, відповідно до якого відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СМАРТ КЛІМАТ ГРУП» у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-08-22-010528-a.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2025-08-22-010528-a.
1. Підставою для відхилення Замовник зазначає наступне:
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки, а саме:
1. Відсутній протокол випробування до сертифіката відповідності.
2. Сертифікат за. стандартами якості ISO 9001:2015 на момент подачі тендерної пропозиції недійсний, так як термін дії його до 25 квітня 2025р.
Тендерна пропозиція була відхилена відповідно до пп.2 п.44 Особливостей.

1. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Продукція повинна бути сертифікована на відповідність та мати протокол випробовування (на підтвердження надати відповідні документ).
При цьому у протоколі про відхилення Замовник безпідставно вказує, що протокол випробування повинен бути наданий до сертифіката відповідності. Оскільки такої вимоги вищезазначена умова тендерної документації не містить.

Разом з цим у тендерній пропозиції Скаржника був наданий протокол випробувань у файлах TS24CCN0212-SGL-F IRNC MTC (1)-001 версія (2).pdf та 6_MTC_04AV (2)версія.pdf.

Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо Предмета закупівлі.

Крім цього, відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

З аналізу цієї норми пункту 43 Особливостей можна зробити наступний висновок: що саме випадок відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції є підставою для незастосування пункту 43 Особливостей, з послідуючим відхиленням пропозиції Скаржника.
Тобто відповідно до абз.2 пп.2 п.44 Особливостей тендерна пропозиція повинна була б бути відхиленою, якщо б у складі тендерної пропозиції не було надано зазначений протокол. І виключно у цьому випадку не повинен бути застосований механізм 24 годин відповідно до п.43 Особливостей. Але у даному випадку протокол наявний. Тому у випадку, якщо Замовник вважав, що надані протоколи не відповідають вимогам тендерної документації, то у такому випадку повинен був застосувати механізм 24 годин, оскільки у даному випадку всі документи, які стосуються підтвердження технічних вимог наявні. При цьому зміна чи виправлення протоколу жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

Також зазначаємо, що Замовник взагалі не розглянув надані протоколи, а відтак не оцінив їх на відповідність вимогам тендерної документації. Оскільки у протоколі про відхилення помилково зазначив про відсутність протоколу випробування. І крім цього, підставою для відхилення стало ненадання протоколів випробування до сертифікату відповідності. Хоча така вимога у тендерній документації передбачена взагалі не була, і наданий сертифікат відповідності не містить посилань на протокол випробувань як на додаток до нього. Тому надані Скаржником протоколи повністю відповідають вимогам тендерної документації.

2. Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації Учасник повинен працювати за стандартами якості ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 та мати відповідні сертифікати (надати в складі пропозиції).
У складі тендерної пропозиції Скаржник надав сертифікат ISO 9001:2015.
При цьому зазначений пункт тендерної документації не містить вимог щодо того, на чиє ім’я повинен бут виданий сертифікат, не містить жодних вимог щодо способу його оформлення чи змісту, а також стосовно терміну його дії.
Надання вищезазначеного сертифікату підтверджує і Замовник у протоколі про відхилення.
Таким чином, Скаржника повністю. Виконав вимоги тендерної документації в надав сертифікат ISO 9001:2015, який вимагався тендерною документацією.

Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо Предмета закупівлі.

Крім цього, відповідно до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

З аналізу цієї норми пункту 43 Особливостей можна зробити наступний висновок: що саме випадок відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції є підставою для незастосування пункту 43 Особливостей, з послідуючим відхиленням пропозиції Скаржника.
Тобто відповідно до абз.2 пп.2 п.44 Особливостей тендерна пропозиція повинна була б бути відхиленою, якщо б у складі тендерної пропозиції не було надано зазначений сертифікат. І виключно у цьому випадку не повинен бути застосований механізм 24 годин відповідно до п.43 Особливостей. Але у даному випадку сертифікат наявний. Тому у випадку, якщо Замовник вважав, що наданий сертифікат не відповідає вимогам тендерної документації, то у такому випадку повинен був застосувати механізм 24 годин, оскільки у даному випадку всі документи, які стосуються підтвердження технічних вимог наявні. При цьому зміна чи виправлення дати на сертифікаті жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.

3. Стосовно підстав відхилення варто вказати наступне.
Відповідно до п. 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.

При цьому протокол про відхилення не містить посилань на умови тендерної документації, яким тендерна пропозиція Скаржника не відповідає. А тому тендерна пропозиція Скаржника відхилена безпідставно.

З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.

Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Згідно п. 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю..
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження