-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 71+503 – км 75+471, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)
Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул. Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .
Призупинено
3 816 986.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 169.86 UAH
мін. крок: 1% або 38 169.86 UAH
Період оскарження:
22.08.2025 16:59 - 05.09.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
fdf459da375447e698d2a72ee6e38451
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-22-010209-a.c1
Назва:
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області (надалі – Замовник) розпочав процедуру закупівлі за процедурою відкриті торги з особливостями ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-22-010209-a. Предмет закупівлі – розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 71+503 – км 75+471, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування).
Пунктом 1 розділу 4 тендерної документації (надалі – Документація) встановлений кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 08 вересня 2025 року, 16:00 годин.
Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 05 вересня 2025 00:00.
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів у Документації, яка затверджена Протоколом №381 від 22 серпня 2025 року, встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ТОВ «ДОРТРАНС» (далі – Скаржника) у процедурі закупівлі робіт «Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 71+503 – км 75+471, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)».
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 13.pdf 04.09.2025 17:07
- Скарга документація UA-2025-08-22-010209-a.docx 04.09.2025 17:07
- Скарга документація UA-2025-08-22-010209-a.pdf 04.09.2025 17:07
- Додаток 11.pdf 04.09.2025 17:07
- Додаток 12.pdf 04.09.2025 17:07
- Додаток 9.PDF 04.09.2025 17:07
- Додаток 10.pdf 04.09.2025 17:07
- Додаток 8.pdf 04.09.2025 17:08
- Додаток 7.pdf 04.09.2025 17:08
- Додаток 6.pdf 04.09.2025 17:08
- Додаток 2.pdf 04.09.2025 17:08
- Додаток 5.pdf 04.09.2025 17:08
- Додаток 4.pdf 04.09.2025 17:08
- Додаток 3.pdf 04.09.2025 17:08
- Додаток 1.pdf 04.09.2025 17:08
- sign.p7s 04.09.2025 17:09
- рішення від 08.09.2025 № 13743.pdf 08.09.2025 16:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.09.2025 № 14198.pdf 17.09.2025 13:37
- рішення від 16.09.2025 № 14198.pdf 19.09.2025 13:08
- Пояснення_на_скаргу_ТОВ«Дортранс.docx 10.09.2025 15:10
- Пояснення_на_скаргу_ТОВ«Дортранс.pdf 10.09.2025 15:10
- Пояснення_на_скаргу_ТОВ«Дортранс.docx 10.09.2025 16:52
- Пояснення_на_скаргу_ТОВ«Дортранс.pdf 10.09.2025 16:52
- Пояснення_на_скаргу_ТОВ«Дортранс.docx 10.09.2025 16:53
- Пояснення_на_скаргу_ТОВ«Дортранс.pdf 10.09.2025 16:53
- Пояснення_на_скаргу_ТОВ«Дортранс.docx 10.09.2025 16:54
- Пояснення_на_скаргу_ТОВ«Дортранс.pdf 10.09.2025 16:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.09.2025 17:19
Дата розгляду скарги:
16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.09.2025 16:52
Дата прийняття рішення по скарзі:
19.09.2025 13:09
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
a2c0211b5bf94dd9905355d719335e2c
Заголовок пункту скарги:
Учасник – переможець, під час укладення договору, обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 розділу 3 Документації встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку № 3 (для переможця) та документи передбачені Додатком 7 до тендерної документації, а саме: договірну ціну згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ЗАВДАННЯ НА КОРИГУВАННЯ) – Додаток № 4 (для переможця відповідно до частини 1 Розділу 5 тендерної документації).
Пунктом 4 Додаткку 7 Документації визначено, що Учасник – переможець, під час укладення договору, обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику.
Примітки:
- Розробник робочого проекту - ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ВІДДІЛ КОМПЛЕКСНОГО ПРОЕКТУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ІНСТИТУТУ З ПРОЕКТУВАННЯ ОБ'ЄКТІВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА «УКРДІПРОДОР» (код ЄДРПОУ 21395385).
Повідомляємо, що дана вимога Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ДОРТРАНС» в даній закупівлі.
Вимога надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договіру про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, це дає можливість стороннім організаціям зловживати правом, а саме – на власний розсуд підписати лист або договір з одними Учасниками та відмовитись підписувати лист або договір інших Учасників.
На підтвердження наведеного вище, нами було направлено поштою та засобами електронного зв’язку Лист № 1 від 02.09.2025 року (Додаток 1) до Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР» щодо надання листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або укладання договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права ТОВ «Дортранс» для можливості участі в закупівлі UA-2025-08-22-010209-a.
Для підтвердження наведеного вище надаємо Опис цінного листа № 01021 2300497 0 від 02.09.2025 року (Додаток 2), Накладну № 01021 2300497 0 від 02.09.2025 року з фіскальним чеком (Додаток 3) та скріншот щодо відправки електронного листа на пошту glspec.udd.cn@gmail.com (Додаток 4).
Станом на день подачі скарги ми не отримали жодної відповіді від Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР».
Додатково вважаємо за необхідне зазначити, що результати даної вимоги уже були предметом розгляду Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a з тим самим Замовником, щодо того самого предмету закупівлі, Пропозицію ТОВ «Дортранс» було відхилено за ненадання лист від розробника проекту або договіру про передання майнових прав на об’єкт авторського права. Рішенням Комісії № 11889-р/пк-пз від 31.07.2025 року (Додаток 5) було встановлено, що лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту, не є складовою тендерної пропозиції учасника, а тому його ненадання (або невідповідність умовам Документації) не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника.
Наголошуємо, що в попередній закупівлі нами також було направлено поштою Лист № б/н від 09.07.2025 року до Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР» щодо надання листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту (Додатки 6 та 7), але вказані листи були проігноровані.
Додатково необхідно зазначити, що підпунктом 4 пункту 44 Особливостей чітко встановлює єдині випадки, коли замовник зобов'язаний відхилити пропозицію переможця відкритих торгів, а саме:
- переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах З, 5, б і 12 пункту 47 цих особливостей;
- переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Важливо, що жодна інша підстава, наприклад, ненадання додаткових документів, які не передбачені Законом та Особливостями, не може бути підставою для відхилення.
Отже, законодавець встановив вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції. Будь-які інші порушення не є підставою для обов'язкового відхилення тендерної пропозиції замовником.
Авторські права ж щодо проектної документації враховуються вже на стадіях використання чи внесення змін, а сам факт укладення договору про закупівлю жодним чином не впливають на такі права.
Наведене вище свідчить, що ТОВ «ДОРТРАНС» позбавлене можливості отримати листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або укласти договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права. В подальшому це стане підставою для відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС», що уже відбулося в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ДОРТРАНС».
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пунктом 4 Додаткку 7 Документації визначено, що Учасник – переможець, під час укладення договору, обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику.
Примітки:
- Розробник робочого проекту - ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ВІДДІЛ КОМПЛЕКСНОГО ПРОЕКТУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ІНСТИТУТУ З ПРОЕКТУВАННЯ ОБ'ЄКТІВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА «УКРДІПРОДОР» (код ЄДРПОУ 21395385).
Повідомляємо, що дана вимога Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ДОРТРАНС» в даній закупівлі.
Вимога надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договіру про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, це дає можливість стороннім організаціям зловживати правом, а саме – на власний розсуд підписати лист або договір з одними Учасниками та відмовитись підписувати лист або договір інших Учасників.
На підтвердження наведеного вище, нами було направлено поштою та засобами електронного зв’язку Лист № 1 від 02.09.2025 року (Додаток 1) до Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР» щодо надання листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або укладання договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права ТОВ «Дортранс» для можливості участі в закупівлі UA-2025-08-22-010209-a.
Для підтвердження наведеного вище надаємо Опис цінного листа № 01021 2300497 0 від 02.09.2025 року (Додаток 2), Накладну № 01021 2300497 0 від 02.09.2025 року з фіскальним чеком (Додаток 3) та скріншот щодо відправки електронного листа на пошту glspec.udd.cn@gmail.com (Додаток 4).
Станом на день подачі скарги ми не отримали жодної відповіді від Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР».
Додатково вважаємо за необхідне зазначити, що результати даної вимоги уже були предметом розгляду Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a з тим самим Замовником, щодо того самого предмету закупівлі, Пропозицію ТОВ «Дортранс» було відхилено за ненадання лист від розробника проекту або договіру про передання майнових прав на об’єкт авторського права. Рішенням Комісії № 11889-р/пк-пз від 31.07.2025 року (Додаток 5) було встановлено, що лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту, не є складовою тендерної пропозиції учасника, а тому його ненадання (або невідповідність умовам Документації) не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника.
Наголошуємо, що в попередній закупівлі нами також було направлено поштою Лист № б/н від 09.07.2025 року до Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР» щодо надання листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту (Додатки 6 та 7), але вказані листи були проігноровані.
Додатково необхідно зазначити, що підпунктом 4 пункту 44 Особливостей чітко встановлює єдині випадки, коли замовник зобов'язаний відхилити пропозицію переможця відкритих торгів, а саме:
- переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах З, 5, б і 12 пункту 47 цих особливостей;
- переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Важливо, що жодна інша підстава, наприклад, ненадання додаткових документів, які не передбачені Законом та Особливостями, не може бути підставою для відхилення.
Отже, законодавець встановив вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції. Будь-які інші порушення не є підставою для обов'язкового відхилення тендерної пропозиції замовником.
Авторські права ж щодо проектної документації враховуються вже на стадіях використання чи внесення змін, а сам факт укладення договору про закупівлю жодним чином не впливають на такі права.
Наведене вище свідчить, що ТОВ «ДОРТРАНС» позбавлене можливості отримати листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або укласти договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права. В подальшому це стане підставою для відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС», що уже відбулося в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ДОРТРАНС».
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Додаток 7
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 6
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 5
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 4
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
6c50fdb29b4042f8b4940e9afb03f3eb
Заголовок пункту скарги:
Пунктом 1 розділу 5 Документації встановлено, що Замовник повинен протягом 5 робочих днів перевірити надану Переможцем Договірну ціну на відповідність та у разі наявності невідповідностей повинен повідомити про це Переможця надіславши відповідного електронного листа на електронну адресу Переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 розділу 5 Документації встановлено, що Замовник повинен протягом 5 робочих днів перевірити надану Переможцем Договірну ціну на відповідність та у разі наявності невідповідностей повинен повідомити про це Переможця надіславши відповідного електронного листа на електронну адресу Переможця, зазначену ним як контактну у тендерній пропозиції чи під час реєстрації на майданчику електронної системи Прозорро, з переліком усіх невідповідностей та надати протягом 3 робочих днів після отримання такого електронного листа, виправлену Договірну ціну.
Після отримання зауважень Замовника щодо невідповідностей, Переможець протягом встановленого Замовником для цього строку (протягом 3 робочих днів) завантажує виправлену Договірну ціну на веб-портал Уповноваженого органу.
Якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку Договірної ціни чи не надасть їх вчасно, то він буде вважатись таким, що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей).
Повідомляємо, що Законом та Особливостями, не встановлено механізму усунення недоліків у документах, що налаються переможцем. Отже, зазначені Замовником вимоги щодо усунення порушень в договірній ціні не підлягають обов’язковому виконанню та обов’язковому завантаженню на веб-портал уповноваженого органу. Також, не усунення даних невідповідностей не може бути підставою для відхилення Пропозиції Учасників.
Разом з тим, в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a з тим самим Замовником, щодо того самого предмету закупівлі, Пропозицію ТОВ «Дортранс» було відхилено за неусунення порушень в договірній ціні, що вказано в Протоколі № 291 від 24.06.2025 року (Додаток 8).
Рішенням Комісії № 11889-р/пк-пз від 31.07.2025 року (Додаток 5) було встановлено, Замовник не звертався до Скаржника за усуненням невідповідностей в цій частині, Замовник не довів, що Скаржник відмовився від підписання договору, у зв'язку з чим Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави в цій частині.
Наведена вище вимога дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме – на власний розсуд вирішувати, щодо необхідності усунення недоліків в договірній ціні, самостійно вирішувати були усунуті недоліки, або ні та на власний розсуд встановлювати факт відмови Учасника від підписання договору.
Наведене вище свідчить, що в подальшому це стане підставою для відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС», що уже відбулося в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Після отримання зауважень Замовника щодо невідповідностей, Переможець протягом встановленого Замовником для цього строку (протягом 3 робочих днів) завантажує виправлену Договірну ціну на веб-портал Уповноваженого органу.
Якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку Договірної ціни чи не надасть їх вчасно, то він буде вважатись таким, що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей).
Повідомляємо, що Законом та Особливостями, не встановлено механізму усунення недоліків у документах, що налаються переможцем. Отже, зазначені Замовником вимоги щодо усунення порушень в договірній ціні не підлягають обов’язковому виконанню та обов’язковому завантаженню на веб-портал уповноваженого органу. Також, не усунення даних невідповідностей не може бути підставою для відхилення Пропозиції Учасників.
Разом з тим, в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a з тим самим Замовником, щодо того самого предмету закупівлі, Пропозицію ТОВ «Дортранс» було відхилено за неусунення порушень в договірній ціні, що вказано в Протоколі № 291 від 24.06.2025 року (Додаток 8).
Рішенням Комісії № 11889-р/пк-пз від 31.07.2025 року (Додаток 5) було встановлено, Замовник не звертався до Скаржника за усуненням невідповідностей в цій частині, Замовник не довів, що Скаржник відмовився від підписання договору, у зв'язку з чим Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави в цій частині.
Наведена вище вимога дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме – на власний розсуд вирішувати, щодо необхідності усунення недоліків в договірній ціні, самостійно вирішувати були усунуті недоліки, або ні та на власний розсуд встановлювати факт відмови Учасника від підписання договору.
Наведене вище свідчить, що в подальшому це стане підставою для відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС», що уже відбулося в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Додаток 8
-
Повʼязаний документ:
Додаток 8.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
3d1cdb3c3ce14ba983557ff2b0cd05d4
Заголовок пункту скарги:
Ліцензійне програмне забезпечення ПК АВК-5
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1.1. Додатку 2 Документації встановлено, що Учасник повинен мати обладнання, матеріально-технічну базу та технології, зокрема, зазначено, що до переліку обов’язкової наявності обладнання необхідного для надання послуг відносяться:
- Ліцензійне програмне забезпечення ПК АВК-5 – 1 шт.;
В підтвердження інформації Учасник надає діючий договір (и) або документ на використання програмного комплексу (ліцензії, сертифікату, тощо), виданого на ім’я Учасника.
Повідомляємо, що ТОВ «ДОРТРАНС» у своїй діяльності використовує ліцензійне програмне забезпечення «Будівельні Технології: Кошторис». На підтвердження надаємо Ліцензію № UA 25/01-4 (Додаток 9) та Ліцензію № UA 25/01-5 (Додаток 10) разом з актами приймання-передачі (Додаток 11).
Програмне забезпечення «Будівельні Технології: Кошторис» достатньо для виконання робіт, які передбачено даною закупівлею.
Разом з тим, вказання конкретного найменування програмного забезпечення в пункті 1.1. Додатку 2 Документації повністю унеможливлює участь ТОВ «ДОРТРАНС» в даній закупівлі.
Наголошуємо, що такі вимоги Замовника суперечать принципам проведення публічних закупівель та призвела до створення меж, в яких компанії не можуть діяти в умовах справедливої конкуренції, запропонувати аналогічну альтернативу, яка буде відповідати потребам Замовника і штучно звужує коло потенційних учасників.
ТОВ «ДОРТРАНС» має намір прийняти участь в закупівлі та запропонувати еквіваленті портативні сканери, разом з тим, наведені вимоги до предмету закупівлі повністю унеможливлюють нашу участь чим порушують чинне законодавство України.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
- Ліцензійне програмне забезпечення ПК АВК-5 – 1 шт.;
В підтвердження інформації Учасник надає діючий договір (и) або документ на використання програмного комплексу (ліцензії, сертифікату, тощо), виданого на ім’я Учасника.
Повідомляємо, що ТОВ «ДОРТРАНС» у своїй діяльності використовує ліцензійне програмне забезпечення «Будівельні Технології: Кошторис». На підтвердження надаємо Ліцензію № UA 25/01-4 (Додаток 9) та Ліцензію № UA 25/01-5 (Додаток 10) разом з актами приймання-передачі (Додаток 11).
Програмне забезпечення «Будівельні Технології: Кошторис» достатньо для виконання робіт, які передбачено даною закупівлею.
Разом з тим, вказання конкретного найменування програмного забезпечення в пункті 1.1. Додатку 2 Документації повністю унеможливлює участь ТОВ «ДОРТРАНС» в даній закупівлі.
Наголошуємо, що такі вимоги Замовника суперечать принципам проведення публічних закупівель та призвела до створення меж, в яких компанії не можуть діяти в умовах справедливої конкуренції, запропонувати аналогічну альтернативу, яка буде відповідати потребам Замовника і штучно звужує коло потенційних учасників.
ТОВ «ДОРТРАНС» має намір прийняти участь в закупівлі та запропонувати еквіваленті портативні сканери, разом з тим, наведені вимоги до предмету закупівлі повністю унеможливлюють нашу участь чим порушують чинне законодавство України.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Додаток 11
-
Повʼязаний документ:
Додаток 11.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 10
-
Повʼязаний документ:
Додаток 10.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 9
-
Повʼязаний документ:
Додаток 9.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
fb78ef42c27a4e67898f669c10fa64af
Заголовок пункту скарги:
Строк виконання робіт
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 4.4. розділу 1 Документації встановлено, що строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг по 31 .12. 2025 року.
Пунктом 4.1. Проєкту договору визначено термін виконання робіт:
- початок: дата підписання Договору;
- закінчення: ___________2025 року, згідно Календарного плану виконання робіт.
Повідомляємо, що дана закупівля проводиться повторно, перший раз закупівля проводилась під ідентифікатором UA-2025-05-26-006057-a і була відмінена Замовником у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що попередня закупівля була оголошена 26.05.2025 року та мала термін виконання робіт до 31.12.2025 року. Наведене підтверджується Тендерною документацією затвердженою Протокол уповноваженої особи №222 від 26 травня 2025 року (Додаток 12) та Проєктом договору закупівлі UA-2025-05-26-006057-a (Додаток 13).
Наведене вище свідчить, що фактично термін виконання робіт зменшився на 3 місяці через неналежне проведення попередньої процедури закупівлі.
При цьому, враховуючи часові рамки проведення тендеру, початок робіт очікується не раніше кінця жовтня 2025 року, отже для виконання всього обсягу робіт за договором переможець матиме близько 2 місяців, замість 6 місяців, що було спочатку.
Наведене унеможливлює участь ТОВ «ДОРТРАНС» та унеможливлює вчасне та якісне виконання робіт.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пунктом 4.1. Проєкту договору визначено термін виконання робіт:
- початок: дата підписання Договору;
- закінчення: ___________2025 року, згідно Календарного плану виконання робіт.
Повідомляємо, що дана закупівля проводиться повторно, перший раз закупівля проводилась під ідентифікатором UA-2025-05-26-006057-a і була відмінена Замовником у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що попередня закупівля була оголошена 26.05.2025 року та мала термін виконання робіт до 31.12.2025 року. Наведене підтверджується Тендерною документацією затвердженою Протокол уповноваженої особи №222 від 26 травня 2025 року (Додаток 12) та Проєктом договору закупівлі UA-2025-05-26-006057-a (Додаток 13).
Наведене вище свідчить, що фактично термін виконання робіт зменшився на 3 місяці через неналежне проведення попередньої процедури закупівлі.
При цьому, враховуючи часові рамки проведення тендеру, початок робіт очікується не раніше кінця жовтня 2025 року, отже для виконання всього обсягу робіт за договором переможець матиме близько 2 місяців, замість 6 місяців, що було спочатку.
Наведене унеможливлює участь ТОВ «ДОРТРАНС» та унеможливлює вчасне та якісне виконання робіт.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Додаток 13
-
Повʼязаний документ:
Додаток 13.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 12
-
Повʼязаний документ:
Додаток 12.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
a5ea7d8e30ac42e6a8ec9488b4866709
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ ЩОДО СКАРГИ ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРТРАНС»
Текст запиту:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області (далі – Замовник) проводить процедуру закупівлі: Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 71+503 – км 75+471, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування), очікувана вартість - 3 816 986,00 грн., ідентифікатор закупівлі - UA-2025-08-22-010209-a (далі – Закупівля).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРТРАНС» (код ЄДРПОУ 32308729) (далі - Скаржник) подано скаргу до Органу оскарження UA-2025-08-22-010209-a.c1 (далі - Скарга), що стосується вимог тендерної документації.
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру в положеннях тендерної документації з огляду на наступне.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі - Особливості), Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням основних принципів здійснення публічних закупівель, виходячи зі специфіки предмету закупівлі, крім того тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Виходячи зі змісту норм Закону, метою кваліфікаційних, технічних та інших вимог тендерної документації є створення передумов для належного визначення переможця, укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних учасників та принципів здійснення публічних закупівель визначених у статті 5 Закону.
Замовником не було включено умови до тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів Замовником враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку предмета закупівлі, та дотримано норми чинного законодавства України.
1. Щодо надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав стосовно розробленого робочого проекту або договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права.
Частиною 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (відповідно до частини 3 Розділу 6 тендерної документації), та документи передбачені пунктом 4 Додатку 7 до тендерної документації.
Частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пунктом 4 Додатку 7 до тендерної документації визначено, що Учасник – переможець, під час укладення договору, обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику.
Вказана вимога встановлена замовником у тендерній документації відповідно до чинного законодавства України та виключно з метою запобігання та захисту від безпідставного та незаконного порушення майнових прав інтелектуальної власності враховуючи наступне.
Додаток 7 до тендерної документації є невід’ємною частиною тендерної документації, відповідний перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі згідно цього додатку є обов’язковою для виконання учасниками, умовою тендерної документації.
Згідно частин першої, третьої статті 29 Закону України «Про архітектурну діяльність» відносини, що виникають під час створення і використання об'єктів архітектури як об'єктів авторського права, регулюються Цивільним кодексом України, Законом України «Про авторське право і суміжні права», цим Законом та іншими законодавчими актами України.
Твори архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва та ландшафтних утворень є об’єктами авторського права відповідно до пункту 11 частини першої статті 6 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Відповідно до частини першої статті 424 Цивільного Кодексу України та статті 12 Закону України «Про авторське право і суміжні права» до майнових прав інтелектуальної власності належить виключне право дозволяти використання об'єкта права інтелектуальної власності.
Крім того, частиною першою статті 53 Закону України «Про авторське право і суміжні права» передбачено, що підставами для захисту особистих немайнових та/або майнових авторських і суміжних прав є будь-яке порушення, невизнання або оспорювання таких прав, а також створення загрози порушення таких прав.
Ураховуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі - Особливості), за результатом проведеної процедури закупівлі та публікації наміру укласти договір про закупівлю замовник укладає відповідний договір з учасником, який визнаний переможцем закупівлі.
Пунктами 17 – 18 Особливостей встановлено наступне:
«17. Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
18. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки».
Згідно проекту договору про закупівлю робіт за публічні кошти, що є додатком № 5 до тендерної документації, підрядник має авторські права на створену за цим Договором проектну продукцію (пункт 10.9 проекту договору), що в свою чергу, під час підписання такого договору у даному випадку, створює загрозу порушення авторських прав.
Абзацами першим та другим частини 2 статті 4 Цивільного кодексу України встановлено, що основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України. Актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України та цього Кодексу.
Частиною 1 статті 627 Цивільного кодексу України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до частини 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно з абзацом другим частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Ураховуючи наведене вище, ненадання Учасником-переможцем у змісті своєї тендерної пропозиції підтвердження про делегування авторських прав стосовно розробленого робочого проекту у вигляді листа від розробника проекту або договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права для підтвердження Учасником факту, що автор проекту надає дозвіл та не забороняє використання його твору іншими особами, не підтверджує право підписання договору про закупівлю, як це передбачено пунктом 17 Особливостей, з урахуванням норм Цивільного кодексу України та Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Враховуючи наведене, твердження Скаржника щодо того, що вимога стосовно надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права учаснику прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, не відповідає дійсності та не узгоджується з частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
2. Щодо порядку погодження Договірної ціни.
Пунктом 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації передбачений Порядок погодження договірної ціни, згідно якого Переможець процедури закупівлі у строк що не перевищує 4 дні з моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинен завантажити на веб-портал Уповноваженого органу Договірну ціну.
Замовник повинен протягом 5 робочих днів перевірити надану Переможцем Договірну ціну на відповідність та у разі наявності невідповідностей повинен повідомити про це Переможця надіславши відповідного електронного листа на електронну адресу Переможця, зазначену ним як контактну у тендерній пропозиції чи під час реєстрації на майданчику електронної системи Прозорро, з переліком усіх невідповідностей та надати протягом 3 робочих днів після отримання такого електронного листа, виправлену Договірну ціну.
Після отримання зауважень Замовника щодо невідповідностей, Переможець протягом встановленого Замовником для цього строку (протягом 3 робочих днів) завантажує виправлену Договірну ціну на веб-портал Уповноваженого органу.
Якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку Договірної ціни чи не надасть їх вчасно, то він буде вважатись таким, що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей).
Ціна пропозиції повинна бути розрахована у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова).
Враховуючи вище викладене, передбачений пунктом 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації порядок погодження договірної ціни Учасником- переможцем жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, оскільки визначений виключно для приведення Договірної ціни переможця у відповідність до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації» (надалі – «Настанова») у разі наявності невідповідностей в опублікованих розрахунках Договірної ціни переможця положенням Настанови та ЗАВДАННЮ НА КОРИГУВАННЯ (Додаток 4 до тендерної документації).
При встановлені відповідних вимог тендерної документації Замовник керувався Методичними рекомендаціями щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими наказом Мінекономіки від 22.11.2024 № 26335.
Твердження Скаржника щодо не обґрунтування Замовником встановлення відповідної вимоги тендерної документації не відповідає дійсності, оскільки вказана вимога встановлена замовником у тендерній документації відповідно до чинного законодавства України з урахуванням частини 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
3. Щодо матеріально-технічної бази
Пунктом 1.1. Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що Учасник повинен мати обладнання, матеріально-технічну базу та технології, зокрема, зазначено, що до переліку обов’язкової наявності обладнання необхідного для надання послуг відносяться:
- Ліцензійне програмне забезпечення ПК АВК-5 – 1 шт.;
В підтвердження інформації Учасник надає діючий договір (и) або документ на використання програмного комплексу (ліцензії, сертифікату, тощо), виданого на ім’я Учасника.
Пунктом 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що у цій тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «… «або еквівалент»».
Твердження Скаржника в цій частині є необґрунтованим та документально не підтвердженим, зазначена вимога тендерної документації жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, оскільки тендерною документацією передбачено надання учасниками «еквіваленту» обладнання зазначеного у пункті 1.1 Додатку 2 до тендерної документації, необхідного для надання послуг.
4. Щодо строків виконання робіт/надання послуг
Пунктом 4.4 розділу 1 тендерної документації встановлено, що строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг по 31.12.2025 року.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 2025 р. № 924 «Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Державному агентству відновлення та розвитку інфраструктури на 2025 рік, та внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку мережі та утримання автомобільних доріг загального користування у 2025 році» (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-pererozpodil-deiakykh-vydatkiv-derzhavnoho-biudzhetu-peredbachenykh-derzhavnomu-ahentstvu-924-300725) на поточний бюджетний рік передбачені видатки з державного бюджету для розвитку мережі та утримання автомобільних доріг загального користування у 2025 році зокрема на виконання комплексу робіт по об’єкту «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ — Чернігів — Нові Яриловичі (на Гомель), км 71 + 503 — км 75 + 471».
Згідно статті 3 Бюджетного кодексу України, бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Враховуючи вищевикладене, кінцевий строк виконання робіт згідно предмету закупівлі Замовником було визначено на підставі річної потреби у відповідній закупівлі з урахуванням положень Бюджетного кодексу України.
Твердження Скаржника в цій частині про неможливість прийняти участь у закупівлі через часові рамки проведення тендеру та строки виконання робіт є цілком надуманим, необґрунтованим, документально не підтвердженим, містить маніпулятивний характер.
Скаржником документально не підтверджена інформація щодо неможливості виконання робіт передбачених Додатком 4 до тендерної документації у строк визначений пунктом 4.4 розділу 1 тендерної документації.
На підставі наведеного вище, керуючись статтями 1, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та положеннями Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами), -
ПРОСИМО:
1. Прийняти до розгляду пояснення Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області по суті скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРТРАНС" (код ЄДРПОУ 32308729) - UA-2025-08-22-010209-a.c1.
2. Відмовити у задоволенні скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРТРАНС" (код ЄДРПОУ 32308729) - UA-2025-08-22-010209-a.c1. в цілому.
Дата опублікування:
10.09.2025 15:10
Номер:
c4344cba5ea2460fb228257d2b814345
Тема запиту:
1. Щодо надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав стосовно розробленого робочого проекту або договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права.
Текст запиту:
Частиною 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (відповідно до частини 3 Розділу 6 тендерної документації), та документи передбачені пунктом 4 Додатку 7 до тендерної документації.
Частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пунктом 4 Додатку 7 до тендерної документації визначено, що Учасник – переможець, під час укладення договору, обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику.
Вказана вимога встановлена замовником у тендерній документації відповідно до чинного законодавства України та виключно з метою запобігання та захисту від безпідставного та незаконного порушення майнових прав інтелектуальної власності враховуючи наступне.
Додаток 7 до тендерної документації є невід’ємною частиною тендерної документації, відповідний перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі згідно цього додатку є обов’язковою для виконання учасниками, умовою тендерної документації.
Згідно частин першої, третьої статті 29 Закону України «Про архітектурну діяльність» відносини, що виникають під час створення і використання об'єктів архітектури як об'єктів авторського права, регулюються Цивільним кодексом України, Законом України «Про авторське право і суміжні права», цим Законом та іншими законодавчими актами України.
Твори архітектури, містобудування, садово-паркового мистецтва та ландшафтних утворень є об’єктами авторського права відповідно до пункту 11 частини першої статті 6 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Відповідно до частини першої статті 424 Цивільного Кодексу України та статті 12 Закону України «Про авторське право і суміжні права» до майнових прав інтелектуальної власності належить виключне право дозволяти використання об'єкта права інтелектуальної власності.
Крім того, частиною першою статті 53 Закону України «Про авторське право і суміжні права» передбачено, що підставами для захисту особистих немайнових та/або майнових авторських і суміжних прав є будь-яке порушення, невизнання або оспорювання таких прав, а також створення загрози порушення таких прав.
Ураховуючи вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі - Особливості), за результатом проведеної процедури закупівлі та публікації наміру укласти договір про закупівлю замовник укладає відповідний договір з учасником, який визнаний переможцем закупівлі.
Пунктами 17 – 18 Особливостей встановлено наступне:
«17. Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
18. Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки».
Згідно проекту договору про закупівлю робіт за публічні кошти, що є додатком № 5 до тендерної документації, підрядник має авторські права на створену за цим Договором проектну продукцію (пункт 10.9 проекту договору), що в свою чергу, під час підписання такого договору у даному випадку, створює загрозу порушення авторських прав.
Абзацами першим та другим частини 2 статті 4 Цивільного кодексу України встановлено, що основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України. Актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України та цього Кодексу.
Частиною 1 статті 627 Цивільного кодексу України встановлено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до частини 1 статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно з абзацом другим частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Ураховуючи наведене вище, ненадання Учасником-переможцем у змісті своєї тендерної пропозиції підтвердження про делегування авторських прав стосовно розробленого робочого проекту у вигляді листа від розробника проекту або договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права для підтвердження Учасником факту, що автор проекту надає дозвіл та не забороняє використання його твору іншими особами, не підтверджує право підписання договору про закупівлю, як це передбачено пунктом 17 Особливостей, з урахуванням норм Цивільного кодексу України та Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Враховуючи наведене, твердження Скаржника щодо того, що вимога стосовно надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права учаснику прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, не відповідає дійсності та не узгоджується з частиною 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Дата опублікування:
10.09.2025 16:52
Номер:
45cb872e74b34fd5be7d50e59bc51438
Тема запиту:
2. Щодо порядку погодження Договірної ціни.
Текст запиту:
Пунктом 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації передбачений Порядок погодження договірної ціни, згідно якого Переможець процедури закупівлі у строк що не перевищує 4 дні з моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинен завантажити на веб-портал Уповноваженого органу Договірну ціну.
Замовник повинен протягом 5 робочих днів перевірити надану Переможцем Договірну ціну на відповідність та у разі наявності невідповідностей повинен повідомити про це Переможця надіславши відповідного електронного листа на електронну адресу Переможця, зазначену ним як контактну у тендерній пропозиції чи під час реєстрації на майданчику електронної системи Прозорро, з переліком усіх невідповідностей та надати протягом 3 робочих днів після отримання такого електронного листа, виправлену Договірну ціну.
Після отримання зауважень Замовника щодо невідповідностей, Переможець протягом встановленого Замовником для цього строку (протягом 3 робочих днів) завантажує виправлену Договірну ціну на веб-портал Уповноваженого органу.
Якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку Договірної ціни чи не надасть їх вчасно, то він буде вважатись таким, що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей).
Ціна пропозиції повинна бути розрахована у відповідності до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова).
Враховуючи вище викладене, передбачений пунктом 1 розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації порядок погодження договірної ціни Учасником- переможцем жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, оскільки визначений виключно для приведення Договірної ціни переможця у відповідність до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації» (надалі – «Настанова») у разі наявності невідповідностей в опублікованих розрахунках Договірної ціни переможця положенням Настанови та ЗАВДАННЮ НА КОРИГУВАННЯ (Додаток 4 до тендерної документації).
При встановлені відповідних вимог тендерної документації Замовник керувався Методичними рекомендаціями щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими наказом Мінекономіки від 22.11.2024 № 26335.
Твердження Скаржника щодо не обґрунтування Замовником встановлення відповідної вимоги тендерної документації не відповідає дійсності, оскільки вказана вимога встановлена замовником у тендерній документації відповідно до чинного законодавства України з урахуванням частини 3 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Дата опублікування:
10.09.2025 16:53
Номер:
4731712af534458c877bee1cb6ee68f2
Тема запиту:
3. Щодо матеріально-технічної бази
Текст запиту:
Пунктом 1.1. Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що Учасник повинен мати обладнання, матеріально-технічну базу та технології, зокрема, зазначено, що до переліку обов’язкової наявності обладнання необхідного для надання послуг відносяться:
- Ліцензійне програмне забезпечення ПК АВК-5 – 1 шт.;
В підтвердження інформації Учасник надає діючий договір (и) або документ на використання програмного комплексу (ліцензії, сертифікату, тощо), виданого на ім’я Учасника.
Пунктом 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що у цій тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «… «або еквівалент»».
Твердження Скаржника в цій частині є необґрунтованим та документально не підтвердженим, зазначена вимога тендерної документації жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, оскільки тендерною документацією передбачено надання учасниками «еквіваленту» обладнання зазначеного у пункті 1.1 Додатку 2 до тендерної документації, необхідного для надання послуг.
Дата опублікування:
10.09.2025 16:54