• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 71+503 – км 75+471, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)

Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул. Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .

Призупинено

3 816 986.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 38 169.86 UAH
Період оскарження: 22.08.2025 16:59 - 05.09.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: fdf459da375447e698d2a72ee6e38451
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-22-010209-a.c1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області (надалі – Замовник) розпочав процедуру закупівлі за процедурою відкриті торги з особливостями ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-22-010209-a. Предмет закупівлі – розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 71+503 – км 75+471, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування). Пунктом 1 розділу 4 тендерної документації (надалі – Документація) встановлений кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 08 вересня 2025 року, 16:00 годин. Строк подання тендерних пропозицій встановлено до 05 вересня 2025 00:00. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів у Документації, яка затверджена Протоколом №381 від 22 серпня 2025 року, встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ТОВ «ДОРТРАНС» (далі – Скаржника) у процедурі закупівлі робіт «Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 71+503 – км 75+471, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)». Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.09.2025 16:52
Дата прийняття рішення по скарзі: 19.09.2025 13:09
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРТРАНС", Олександр Педан 380679697043 d32308729@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a2c0211b5bf94dd9905355d719335e2c
Заголовок пункту скарги: Учасник – переможець, під час укладення договору, обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Пунктом 1 розділу 3 Документації встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку № 3 (для переможця) та документи передбачені Додатком 7 до тендерної документації, а саме: договірну ціну згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ЗАВДАННЯ НА КОРИГУВАННЯ) – Додаток № 4 (для переможця відповідно до частини 1 Розділу 5 тендерної документації).
Пунктом 4 Додаткку 7 Документації визначено, що Учасник – переможець, під час укладення договору, обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику.
Примітки:
- Розробник робочого проекту - ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ВІДДІЛ КОМПЛЕКСНОГО ПРОЕКТУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА УКРАЇНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ІНСТИТУТУ З ПРОЕКТУВАННЯ ОБ'ЄКТІВ ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА «УКРДІПРОДОР» (код ЄДРПОУ 21395385).

Повідомляємо, що дана вимога Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ДОРТРАНС» в даній закупівлі.
Вимога надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту або договіру про передання майнових прав на об’єкт авторського права такому Учаснику прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, це дає можливість стороннім організаціям зловживати правом, а саме – на власний розсуд підписати лист або договір з одними Учасниками та відмовитись підписувати лист або договір інших Учасників.
На підтвердження наведеного вище, нами було направлено поштою та засобами електронного зв’язку Лист № 1 від 02.09.2025 року (Додаток 1) до Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР» щодо надання листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або укладання договору про передання майнових прав на об’єкт авторського права ТОВ «Дортранс» для можливості участі в закупівлі UA-2025-08-22-010209-a.
Для підтвердження наведеного вище надаємо Опис цінного листа № 01021 2300497 0 від 02.09.2025 року (Додаток 2), Накладну № 01021 2300497 0 від 02.09.2025 року з фіскальним чеком (Додаток 3) та скріншот щодо відправки електронного листа на пошту glspec.udd.cn@gmail.com (Додаток 4).
Станом на день подачі скарги ми не отримали жодної відповіді від Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР».
Додатково вважаємо за необхідне зазначити, що результати даної вимоги уже були предметом розгляду Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a з тим самим Замовником, щодо того самого предмету закупівлі, Пропозицію ТОВ «Дортранс» було відхилено за ненадання лист від розробника проекту або договіру про передання майнових прав на об’єкт авторського права. Рішенням Комісії № 11889-р/пк-пз від 31.07.2025 року (Додаток 5) було встановлено, що лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту, не є складовою тендерної пропозиції учасника, а тому його ненадання (або невідповідність умовам Документації) не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника.
Наголошуємо, що в попередній закупівлі нами також було направлено поштою Лист № б/н від 09.07.2025 року до Чернігівського відділу комплексного проектування Державного підприємства українського Державного інституту з проектування об'єктів дорожнього господарства «УКРДІПРОДОР» щодо надання листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту (Додатки 6 та 7), але вказані листи були проігноровані.
Додатково необхідно зазначити, що підпунктом 4 пункту 44 Особливостей чітко встановлює єдині випадки, коли замовник зобов'язаний відхилити пропозицію переможця відкритих торгів, а саме:
- переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах З, 5, б і 12 пункту 47 цих особливостей;
- переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Важливо, що жодна інша підстава, наприклад, ненадання додаткових документів, які не передбачені Законом та Особливостями, не може бути підставою для відхилення.
Отже, законодавець встановив вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції. Будь-які інші порушення не є підставою для обов'язкового відхилення тендерної пропозиції замовником.
Авторські права ж щодо проектної документації враховуються вже на стадіях використання чи внесення змін, а сам факт укладення договору про закупівлю жодним чином не впливають на такі права.

Наведене вище свідчить, що ТОВ «ДОРТРАНС» позбавлене можливості отримати листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або укласти договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права. В подальшому це стане підставою для відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС», що уже відбулося в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть листа з делегуванням авторських прав щодо розробленого робочого проекту або договір про передання майнових прав на об’єкт авторського права, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ДОРТРАНС».
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6c50fdb29b4042f8b4940e9afb03f3eb
Заголовок пункту скарги: Пунктом 1 розділу 5 Документації встановлено, що Замовник повинен протягом 5 робочих днів перевірити надану Переможцем Договірну ціну на відповідність та у разі наявності невідповідностей повинен повідомити про це Переможця надіславши відповідного електронного листа на електронну адресу Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Пунктом 1 розділу 5 Документації встановлено, що Замовник повинен протягом 5 робочих днів перевірити надану Переможцем Договірну ціну на відповідність та у разі наявності невідповідностей повинен повідомити про це Переможця надіславши відповідного електронного листа на електронну адресу Переможця, зазначену ним як контактну у тендерній пропозиції чи під час реєстрації на майданчику електронної системи Прозорро, з переліком усіх невідповідностей та надати протягом 3 робочих днів після отримання такого електронного листа, виправлену Договірну ціну.
Після отримання зауважень Замовника щодо невідповідностей, Переможець протягом встановленого Замовником для цього строку (протягом 3 робочих днів) завантажує виправлену Договірну ціну на веб-портал Уповноваженого органу.
Якщо Переможець не усуне повідомлені йому Замовником невідповідності у розрахунку Договірної ціни чи не надасть їх вчасно, то він буде вважатись таким, що відмовився від підписання договору (підпункт 3 пункту 44 Особливостей).

Повідомляємо, що Законом та Особливостями, не встановлено механізму усунення недоліків у документах, що налаються переможцем. Отже, зазначені Замовником вимоги щодо усунення порушень в договірній ціні не підлягають обов’язковому виконанню та обов’язковому завантаженню на веб-портал уповноваженого органу. Також, не усунення даних невідповідностей не може бути підставою для відхилення Пропозиції Учасників.
Разом з тим, в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a з тим самим Замовником, щодо того самого предмету закупівлі, Пропозицію ТОВ «Дортранс» було відхилено за неусунення порушень в договірній ціні, що вказано в Протоколі № 291 від 24.06.2025 року (Додаток 8).
Рішенням Комісії № 11889-р/пк-пз від 31.07.2025 року (Додаток 5) було встановлено, Замовник не звертався до Скаржника за усуненням невідповідностей в цій частині, Замовник не довів, що Скаржник відмовився від підписання договору, у зв'язку з чим Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником із зазначеної підстави в цій частині.
Наведена вище вимога дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме – на власний розсуд вирішувати, щодо необхідності усунення недоліків в договірній ціні, самостійно вирішувати були усунуті недоліки, або ні та на власний розсуд встановлювати факт відмови Учасника від підписання договору.
Наведене вище свідчить, що в подальшому це стане підставою для відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС», що уже відбулося в закупівлі UA-2025-05-26-006057-a.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3d1cdb3c3ce14ba983557ff2b0cd05d4
Заголовок пункту скарги: Ліцензійне програмне забезпечення ПК АВК-5
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 1.1. Додатку 2 Документації встановлено, що Учасник повинен мати обладнання, матеріально-технічну базу та технології, зокрема, зазначено, що до переліку обов’язкової наявності обладнання необхідного для надання послуг відносяться:
- Ліцензійне програмне забезпечення ПК АВК-5 – 1 шт.;
В підтвердження інформації Учасник надає діючий договір (и) або документ на використання програмного комплексу (ліцензії, сертифікату, тощо), виданого на ім’я Учасника.

Повідомляємо, що ТОВ «ДОРТРАНС» у своїй діяльності використовує ліцензійне програмне забезпечення «Будівельні Технології: Кошторис». На підтвердження надаємо Ліцензію № UA 25/01-4 (Додаток 9) та Ліцензію № UA 25/01-5 (Додаток 10) разом з актами приймання-передачі (Додаток 11).
Програмне забезпечення «Будівельні Технології: Кошторис» достатньо для виконання робіт, які передбачено даною закупівлею.
Разом з тим, вказання конкретного найменування програмного забезпечення в пункті 1.1. Додатку 2 Документації повністю унеможливлює участь ТОВ «ДОРТРАНС» в даній закупівлі.
Наголошуємо, що такі вимоги Замовника суперечать принципам проведення публічних закупівель та призвела до створення меж, в яких компанії не можуть діяти в умовах справедливої конкуренції, запропонувати аналогічну альтернативу, яка буде відповідати потребам Замовника і штучно звужує коло потенційних учасників.
ТОВ «ДОРТРАНС» має намір прийняти участь в закупівлі та запропонувати еквіваленті портативні сканери, разом з тим, наведені вимоги до предмету закупівлі повністю унеможливлюють нашу участь чим порушують чинне законодавство України.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: fb78ef42c27a4e67898f669c10fa64af
Заголовок пункту скарги: Строк виконання робіт
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 4.4. розділу 1 Документації встановлено, що строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг по 31 .12. 2025 року.
Пунктом 4.1. Проєкту договору визначено термін виконання робіт:
- початок: дата підписання Договору;
- закінчення: ___________2025 року, згідно Календарного плану виконання робіт.

Повідомляємо, що дана закупівля проводиться повторно, перший раз закупівля проводилась під ідентифікатором UA-2025-05-26-006057-a і була відмінена Замовником у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Наголошуємо, що попередня закупівля була оголошена 26.05.2025 року та мала термін виконання робіт до 31.12.2025 року. Наведене підтверджується Тендерною документацією затвердженою Протокол уповноваженої особи №222 від 26 травня 2025 року (Додаток 12) та Проєктом договору закупівлі UA-2025-05-26-006057-a (Додаток 13).
Наведене вище свідчить, що фактично термін виконання робіт зменшився на 3 місяці через неналежне проведення попередньої процедури закупівлі.
При цьому, враховуючи часові рамки проведення тендеру, початок робіт очікується не раніше кінця жовтня 2025 року, отже для виконання всього обсягу робіт за договором переможець матиме близько 2 місяців, замість 6 місяців, що було спочатку.
Наведене унеможливлює участь ТОВ «ДОРТРАНС» та унеможливлює вчасне та якісне виконання робіт.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження