-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу № 1 (інвентарний № 101320040) Великорибальського психоневрологічного будинку-інтернату за адресою: 68260, Одеська обл., село Великорибальське
Період подачі пропозицій
до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 22.09.25 15:17)
2 246 871.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 44 937.43 UAH
мін. крок: 2% або 44 937.43 UAH
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
21
год
37
хв
31
сек
Оплата за участь: 2 040.00 UAH
Період оскарження:
22.08.2025 16:17 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
de2419670e634b408de3ac614de7270e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-22-009996-a.c1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1,2. Тендерна документація капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу 1.doc 02.09.2025 20:12
- Скарга до АМКУ ред 2 (1).doc 02.09.2025 20:12
- 1. порядок.doc 02.09.2025 20:12
- 1,2. Додаток 4 проект договору.docx 02.09.2025 20:12
- sign.p7s 02.09.2025 20:17
- рішення від 04.09.2025 №13611.pdf 04.09.2025 17:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.09.2025 №14014.pdf 12.09.2025 12:56
- рішення від 11.09.2025 №14014.pdf 15.09.2025 16:13
- Відповідь на скаргу.pdf 08.09.2025 16:40
- відповідь на скаргу.docx 08.09.2025 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 22:56
Дата розгляду скарги:
11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.09.2025 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.09.2025 16:13
Дата виконання рішення Замовником:
17.09.2025 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни до тендерної документації та видалено викладені в Скарзі вимоги.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3b8ea07dea264beb89e94f1f5b0d4cdb
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 6.2.6 додатку 2 до тендерної документації: підтвердження атестації лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 6.2.6 додатку 2 до тендерної документації: підтвердження атестації лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердженням наявності лабораторії серед Інформаційного переліку лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що оприлюднені на веб – порталі Держпраці.
Відповідно до п. 4.1. розділу 1 тендерної документації предметом закупівлі є: «Капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу №1 (інвентарний № 101320040) Великорибальського психоневрологічного будинку-інтернату за адресою: 68260, Одеська обл., село Великорибальське» (ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Варто зауважити, що предметом закупівлі не є проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу.
Окрім цього, Порядок атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що затверджено Наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України 29 травня 2018 року № 784/1012 (надалі - Порядок) не передбачає обов’язку отримувати атестацію лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердження наявності лабораторії серед інформаційного переліку лабораторій що оприлюднені на веб – порталі Держпраці.
Окремо також варто вказати, що тендерна документація не містить робіт, для яких потрібна вказана лабораторія з атестацією. Надаємо на підтвердження копію тендерної документації та Порядку.
Вимога наявність вищенаведених документів розрахована на учасників торгів, в яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Відповідно до п. 4.1. розділу 1 тендерної документації предметом закупівлі є: «Капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу №1 (інвентарний № 101320040) Великорибальського психоневрологічного будинку-інтернату за адресою: 68260, Одеська обл., село Великорибальське» (ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Варто зауважити, що предметом закупівлі не є проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу.
Окрім цього, Порядок атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що затверджено Наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України 29 травня 2018 року № 784/1012 (надалі - Порядок) не передбачає обов’язку отримувати атестацію лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердження наявності лабораторії серед інформаційного переліку лабораторій що оприлюднені на веб – порталі Держпраці.
Окремо також варто вказати, що тендерна документація не містить робіт, для яких потрібна вказана лабораторія з атестацією. Надаємо на підтвердження копію тендерної документації та Порядку.
Вимога наявність вищенаведених документів розрахована на учасників торгів, в яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
ПОРЯДОК атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу
-
Повʼязаний документ:
1. порядок.doc
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
1,2. Тендерна документація капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу 1.doc
-
-
Назва доказу:
Проект договору
-
Повʼязаний документ:
1,2. Додаток 4 проект договору.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e9079f665482421389d1596d8fc25c10
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 6.2.11 додатку 2 до тендерної документації: відповідно до ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» на особу що буде підписувати договір та головного інженера або керівника робіт (віком від 18 до 60 років) надати документ який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до п. 6.2.11 додатку 2 до тендерної документації: відповідно до ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» на особу що буде підписувати договір та головного інженера або керівника робіт (віком від 18 до 60 років) надати документ який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Скаржник не має повноважень змушувати своїх працівників уточнювати чи не уточнювати свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Відносини, що виникають в процесі уточнення або не уточнення облікових даних фізичної особи через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження регулюються нормами адміністративного права. Скаржник у цьому контексті не є суб’єктом відповідних правовідносин.
Безпосереднього виконання робіт, що відносяться до предмету закупівлі не потребує отримання працівниками документу, який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження. На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Вимога наявність вищенаведеного документу розрахована на учасників торгів, в яких він є, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник не має повноважень змушувати своїх працівників уточнювати чи не уточнювати свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Відносини, що виникають в процесі уточнення або не уточнення облікових даних фізичної особи через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження регулюються нормами адміністративного права. Скаржник у цьому контексті не є суб’єктом відповідних правовідносин.
Безпосереднього виконання робіт, що відносяться до предмету закупівлі не потребує отримання працівниками документу, який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження. На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Вимога наявність вищенаведеного документу розрахована на учасників торгів, в яких він є, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
1,2. Тендерна документація капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу 1.doc
-
-
Назва доказу:
Проект договору
-
Повʼязаний документ:
1,2. Додаток 4 проект договору.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
29115cae90414f239947450ac0085a5e
Тема запиту:
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, відповідно п. 4.1. розділу 1 тендерної документації присутня дискримінаційна вимога та наполягає, що вимога є абсолютно законною
Текст запиту:
Повідомляємо, що вимога підтвердити атестацію лабораторії встановлена для забезпечення достовірності та офіційного визнання результатів гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища та трудового процесу, що є обов’язковими для виконання робіт за проектом. Атестація лабораторії Держпраці гарантує, що результати вимірювань відповідають державним стандартам і нормативам, що прямо впливає на безпеку працівників та законність виконання робіт.
Наказом Міністерства соціальної політики України Міністерства охорони здоров’я України від 29.05.2018 № 784/1012 затверджено Порядок атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу.
Відповідно до вищезазначеного Порядку зазначено, що гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу для атестації робочих місць проводять лабораторії, які:
1) мають у наявності засоби вимірювальної техніки, що пройшли повірку та/або оцінку відповідності вимогам технічних регламентів, реактиви і прилади відповідно до факторів, які досліджує лабораторія;
2) мають укладені трудові договори з працівниками, які здобули ступінь вищої медичної освіти, мають спеціалізацію з гігієни праці та у випадках, передбачених законодавством, пройшли підвищення кваліфікації;
3) проводять гігієнічну оцінку умов та характеру праці відповідно до Державних санітарних норм та правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08 квітня 2014 року № 248, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 травня 2014 року за № 472/25249.
Відповідно до п. 4 Порядку: Атестація лабораторій є складовою системи забезпечення контролю за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці та здійснюється з метою забезпечення ефективності дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу для атестації робочих місць за умовами праці.
Відповідно до п. 5-6 Порядку визначено перелік документів для подання до Держпраці або її територіального органу для визначення для визнання лабораторії атестованою. Після проходження цієї процедури інформація про лабораторію вноситься до Інформаційного переліку лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень, який оприлюднюється на офіційному вебпорталі Держпраці.
Отже, належним підтвердженням атестації лабораторії є або виданий Держпрацею відповідний документ, або наявність лабораторії в офіційному переліку на вебпорталі Держпраці.
Таким чином, встановлення вимоги підтвердити атестацію лабораторії Держпраці є об’єктивно обґрунтованим критерієм, який забезпечує достовірність результатів гігієнічних досліджень, що використовуються для оцінки факторів виробничого середовища і трудового процесу, відповідність досліджень державним стандартам та нормативам, що безпосередньо впливає на безпеку працівників та законність виконання робіт.
Також повідомляємо, що під час капітального ремонту пожежних водоймищ проводяться роботи, які можуть впливати на фактори виробничого середовища та умови праці працівників, зокрема: земляні та бетонні роботи; демонтаж та монтаж конструкцій; гідроізоляційні роботи, робота на висоті, у замкнутих просторах; робота з будівельними матеріалами та хімічними речовинами (гідроізоляційні суміші, грунти тощо).
Для того, щоб правильно оцінити шкідливі та небезпечні фактори, визначити пільги, компенсації та дотриматися вимог охорони праці, результати гігієнічних досліджень повинні надаватися атестованою лабораторією Держпраці.
Разом з тим, Учасники, які планують виконувати роботи, мають технічну можливість укласти договір з атестованою лабораторією або використати власну атестовану лабораторію.
Таким чином, вимога підтвердити атестацію лабораторії Держпраці є обґрунтованою і пропорційною, оскільки без неї неможливо забезпечити безпечні умови праці на об’єкті, що передбачає роботи з підвищеною небезпекою, а також дотримання норм законодавства.
Дата опублікування:
08.09.2025 16:40