-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу № 1 (інвентарний № 101320040) Великорибальського психоневрологічного будинку-інтернату за адресою: 68260, Одеська обл., село Великорибальське
Завершена
2 246 871.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 44 937.43 UAH
мін. крок: 2% або 44 937.43 UAH
Період оскарження:
22.08.2025 16:17 - 19.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на переможця
Номер:
87beb937edd042b796c20cf86fc8ac3d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-22-009996-a.c2
Назва:
Скарга на переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ (6).docx 11.10.2025 18:43
- Протокол № 81.pdf 11.10.2025 18:43
- sign.p7s 11.10.2025 18:49
- рішення від 14.10.2025 №15462.pdf 14.10.2025 16:43
- інформація про резолютивну частину рішення від 22.10.2025 №15937.pdf 23.10.2025 14:35
- рішення від 22.10.2025 №15937.pdf 27.10.2025 09:48
- Відповідь по скарзі.pdf 15.10.2025 11:27
- Відповідь по скарзі.pdf 15.10.2025 16:26
- Відповідь по скарзі.pdf 15.10.2025 16:29
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.10.2025 22:06
Дата розгляду скарги:
22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.10.2025 16:44
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.10.2025 09:48
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9a7e09a782754556a5df54184cbf8ac3
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 додатку 2 до тендерної документації потрібно було надати: «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» (за формою, встановленою у Додатку 5 цієї тендерної документації).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 1 додатку 2 до тендерної документації потрібно було надати: «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» (за формою, встановленою у Додатку 5 цієї тендерної документації).
Відповідно до додатку 5 до тендерної документації було передбачено форму цінової пропозиції, а також відповідні умови, щодо заповнення такої форми, зокрема:
Найменування предмета закупівлі Од. виміру К-ть Ціна за одиницю, грн. з ПДВ (або без ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ) Всього, грн. з ПДВ (або без ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ)
Загальна вартість тендерної пропозиції, грн. з ПДВ (якщо учасник не є платником ПДВ, поруч з ціною має бути зазначено: «без ПДВ») (цифрами та словами)
*якщо учасник не є платником ПДВ – вказати «без ПДВ»
В складі пропозиції учасника міститься цінова пропозиція №2 від 02.09.2025 (файл: 2. Цінова пропозиція), в якій учасник не дотримався вимог, щодо заповнення в частині вказання ціни за одиницю, всього та загальної вартості, оскільки ним не було вказано ціна саме з ПДВ або без ПДВ.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до додатку 5 до тендерної документації було передбачено форму цінової пропозиції, а також відповідні умови, щодо заповнення такої форми, зокрема:
Найменування предмета закупівлі Од. виміру К-ть Ціна за одиницю, грн. з ПДВ (або без ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ) Всього, грн. з ПДВ (або без ПДВ, якщо учасник не є платником ПДВ)
Загальна вартість тендерної пропозиції, грн. з ПДВ (якщо учасник не є платником ПДВ, поруч з ціною має бути зазначено: «без ПДВ») (цифрами та словами)
*якщо учасник не є платником ПДВ – вказати «без ПДВ»
В складі пропозиції учасника міститься цінова пропозиція №2 від 02.09.2025 (файл: 2. Цінова пропозиція), в якій учасник не дотримався вимог, щодо заповнення в частині вказання ціни за одиницю, всього та загальної вартості, оскільки ним не було вказано ціна саме з ПДВ або без ПДВ.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Копія протоколу про визначення переможця №81 від 06.10.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 81.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визначення ТОВ "ВБ СТРАЖ" переможцем та рішення про намір укласти договір з ТОВ "ВБ СТРАЖ".
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
af18cd9b065849bf9efeed64a50ef51f
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до пункту 6.1. додатку 2 до тендерної документації потрібно було надати:
6.1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/ користування.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до пункту 6.1. додатку 2 до тендерної документації потрібно було надати:
6.1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/ користування.
Для обладнання та матеріально-технічної бази обов’язковою є наявність: навантажувача, компресора пересувного, екскаватора, автомобіля бортового, а також офісного та складського або виробничого приміщення, про що зазначити у довідці.
6.1.2. На підтвердження правової підстави володіння/користування обладнанням та матеріально-технічною базою надати у складі пропозиції витяг з оборотно-сальдової відомості або видаткові накладні або договір оренди/суборенди або договір на надання послуг, лізингу, користування тощо; а також свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.
6.1.3. На підтвердження наявності в учасника офісного та складського або виробничого приміщення надати скан-копії з оригіналів договорів купівлі-продажу або копії свідоцтв про право власності, або копії договорів оренди приміщень та акт прийому – передачі, у разі якщо такий документ передбачено умовами договору.
…
6.1.5. Для документального підтвердження спроможності Учасника експлуатувати обладнання, що зазначене у довідці згідно з пп 6.1.1., згідно мінімально необхідного переліку, надати Дозвіл та/або Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які підтверджують можливість експлуатувати (застосовувати) ці машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки (якщо такі машини і устатковання відносяться до машин і устаткування підвищеної небезпеки згідно Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77).
По-перше, в складі пропозиції учасника міститься довідка №6 від 02.09.2025 (файл: 8. Довідка матеріально-технична база), в якій за позицією 92 вказано компресор пересувний, який орендується субпідрядником. Проте, на підтвердження було надано договір № 01-09-23-О від 01.09.2023 року, з предметом саме надання послуг, а не оренди. Отже, в довідці вказана неправильна підстава користування, або учасник посилається в довідці на інший договір, ніж надано в складі пропозиції.
По-друге, за позицією 93 вказано Екскаватор колісний TEREX TW 180.
Проте, на підтвердження надано оборотно-сальдову відомість по рахунку 11 за 21.11.2023 (файл: 9.5. Оборотна + Свідоцтва СМАРТ), в якій вказано Екскаватор колісний Atlas-TEREX TW 180 SR.
В цьому ж файлі, надано і свідоцтво про реєстрацію машин серії ОМ №178031 на екскаватор колісний TEREX TW 180SR.
Разом з тим, було надано і декларацію відповідності матеріально технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл: 30.5. Декларація смарт універсал груп_область машини) на Екскаватор колісний TEREX TW 180.
Отже, учасником не надано повне документальне підтвердження на екскаватор навантажувач, який зазначений в довідці, оскільки документи видані на різні екскаватори навантажувачі.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
6.1.1. Довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/ користування.
Для обладнання та матеріально-технічної бази обов’язковою є наявність: навантажувача, компресора пересувного, екскаватора, автомобіля бортового, а також офісного та складського або виробничого приміщення, про що зазначити у довідці.
6.1.2. На підтвердження правової підстави володіння/користування обладнанням та матеріально-технічною базою надати у складі пропозиції витяг з оборотно-сальдової відомості або видаткові накладні або договір оренди/суборенди або договір на надання послуг, лізингу, користування тощо; а також свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.
6.1.3. На підтвердження наявності в учасника офісного та складського або виробничого приміщення надати скан-копії з оригіналів договорів купівлі-продажу або копії свідоцтв про право власності, або копії договорів оренди приміщень та акт прийому – передачі, у разі якщо такий документ передбачено умовами договору.
…
6.1.5. Для документального підтвердження спроможності Учасника експлуатувати обладнання, що зазначене у довідці згідно з пп 6.1.1., згідно мінімально необхідного переліку, надати Дозвіл та/або Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, які підтверджують можливість експлуатувати (застосовувати) ці машини, механізми, устаткування підвищеної небезпеки (якщо такі машини і устатковання відносяться до машин і устаткування підвищеної небезпеки згідно Постанови КМУ від 3 лютого 2021 р. № 77).
По-перше, в складі пропозиції учасника міститься довідка №6 від 02.09.2025 (файл: 8. Довідка матеріально-технична база), в якій за позицією 92 вказано компресор пересувний, який орендується субпідрядником. Проте, на підтвердження було надано договір № 01-09-23-О від 01.09.2023 року, з предметом саме надання послуг, а не оренди. Отже, в довідці вказана неправильна підстава користування, або учасник посилається в довідці на інший договір, ніж надано в складі пропозиції.
По-друге, за позицією 93 вказано Екскаватор колісний TEREX TW 180.
Проте, на підтвердження надано оборотно-сальдову відомість по рахунку 11 за 21.11.2023 (файл: 9.5. Оборотна + Свідоцтва СМАРТ), в якій вказано Екскаватор колісний Atlas-TEREX TW 180 SR.
В цьому ж файлі, надано і свідоцтво про реєстрацію машин серії ОМ №178031 на екскаватор колісний TEREX TW 180SR.
Разом з тим, було надано і декларацію відповідності матеріально технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (файл: 30.5. Декларація смарт універсал груп_область машини) на Екскаватор колісний TEREX TW 180.
Отже, учасником не надано повне документальне підтвердження на екскаватор навантажувач, який зазначений в довідці, оскільки документи видані на різні екскаватори навантажувачі.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Копія протоколу про визначення переможця №81 від 06.10.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 81.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визначення ТОВ "ВБ СТРАЖ" переможцем та рішення про намір укласти договір з ТОВ "ВБ СТРАЖ".
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
dea2edba490645fdbbdc9c773e1c42c2
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до пункту 6.2.7 додатку 2 до тендерної документації: надати довідку в довільній формі про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та документ, який підтверджує його працевлаштування в учасника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до пункту 6.2.7 додатку 2 до тендерної документації: надати довідку в довільній формі про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та документ, який підтверджує його працевлаштування в учасника (трудову книжку або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу до учасника або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або договір цивільно-правового характеру) або інший документ, що підтверджує співпрацю з інженером-проектувальником.
В складі пропозицій надано довідку №8 від 02.09.2025 (файл: 20.1. Довідка інженер-кошторисник), відповідно до якої учасник має в наявності інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. На підтвердження було надано договір на складання кошторисів №7 від 10.02.2025 (файл: 20.2. Договір на складання кошторисів Смирнова М.М).
За цим договором учасник залучає Смирнову Марину Миколаївну.
Відповідно до пункту 1.8 договору: Для кожної роботи окремо складається Специфікація, яка є невід’ємною частиною даного Договору.
Відповідно до пункту 3.4. договору: Роботи вважаються виконаними з моменту передачі Замовнику Кошторисної документації.
Відповідно до пункту 1.7. договору: Підписанням Специфікації Виконавець підтверджує, що отримав від Замовника вихідні дані та усю документацію необхідну для виконання робіт за Договором.
Звертаємо увагу, що в складі пропозиції наданий кошторис, який підписаний інженером-проектувальником Смирновою Мариною Миколаївною. Тобто, робота була виконана та передана учаснику до кінцевого строку подання пропозицій. Варто зауважити, що без передання специфікації виконавець не міг приступити до виконання роботи, а значить, до договору є ще одна невідʼємна частина, зокрема Специфікація. Проте, учасник не надав таку Специфікацію до договору №7 від 10.02.2025, тому договір наданий не в повному обсязі.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
В складі пропозицій надано довідку №8 від 02.09.2025 (файл: 20.1. Довідка інженер-кошторисник), відповідно до якої учасник має в наявності інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. На підтвердження було надано договір на складання кошторисів №7 від 10.02.2025 (файл: 20.2. Договір на складання кошторисів Смирнова М.М).
За цим договором учасник залучає Смирнову Марину Миколаївну.
Відповідно до пункту 1.8 договору: Для кожної роботи окремо складається Специфікація, яка є невід’ємною частиною даного Договору.
Відповідно до пункту 3.4. договору: Роботи вважаються виконаними з моменту передачі Замовнику Кошторисної документації.
Відповідно до пункту 1.7. договору: Підписанням Специфікації Виконавець підтверджує, що отримав від Замовника вихідні дані та усю документацію необхідну для виконання робіт за Договором.
Звертаємо увагу, що в складі пропозиції наданий кошторис, який підписаний інженером-проектувальником Смирновою Мариною Миколаївною. Тобто, робота була виконана та передана учаснику до кінцевого строку подання пропозицій. Варто зауважити, що без передання специфікації виконавець не міг приступити до виконання роботи, а значить, до договору є ще одна невідʼємна частина, зокрема Специфікація. Проте, учасник не надав таку Специфікацію до договору №7 від 10.02.2025, тому договір наданий не в повному обсязі.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Копія протоколу про визначення переможця №81 від 06.10.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 81.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визначення ТОВ "ВБ СТРАЖ" переможцем та рішення про намір укласти договір з ТОВ "ВБ СТРАЖ".
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
1327a880635d47beae4f2a01b92905ba
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до пункту 6.2.12 додатку 2 до тендерної документації: Підтвердити наявність електрогазозварника або газозварника шляхом надання посвідчення про право виконання робіт по зварюванню. А також, на такого працівника надати документи, що вимагаються у пп. 6.2.2. та 6.2.3.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
4. Відповідно до пункту 6.2.12 додатку 2 до тендерної документації: Підтвердити наявність електрогазозварника або газозварника шляхом надання посвідчення про право виконання робіт по зварюванню. А також, на такого працівника надати документи, що вимагаються у пп. 6.2.2. та 6.2.3.
В складі пропозиції відсутні такі документи.
Варто зазначити, що Замовник не звертався до учасника з вимогою про усунення таких невідповідностей, а документи, що надані після кінцевого строку подання пропозицій не є частиною тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол про визначення переможця №81 від 06.10.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "ВБ СТРАЖ", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ "ВБ СТРАЖ", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ "ВБ СТРАЖ", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
В складі пропозиції відсутні такі документи.
Варто зазначити, що Замовник не звертався до учасника з вимогою про усунення таких невідповідностей, а документи, що надані після кінцевого строку подання пропозицій не є частиною тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол про визначення переможця №81 від 06.10.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "ВБ СТРАЖ", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ "ВБ СТРАЖ", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ "ВБ СТРАЖ", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Копія протоколу про визначення переможця №81 від 06.10.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол № 81.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визначення ТОВ "ВБ СТРАЖ" переможцем та рішення про намір укласти договір з ТОВ "ВБ СТРАЖ".
Запити Органу оскарження
Номер:
f3bbef9f32454227a9c2908d97313866
Тема запиту:
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, відповідно до п. 6.2.7. додатку 2 до тендерної документації
Текст запиту:
4. Відповідно до п. 6.2.7. додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції має підтвердити наявність електрогазозварника або газозварника шляхом надання посвідчення про право виконання робіт по зварюванню. А також, на такого працівника надати документи, що вимагаються у пп. 6.2.2. та 6.2.3. У складі пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» надано довідку (вих. № 14 від 02.09.2025 р.), де зазначено про те, що учасник планує залучати Товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» в якості субпідрядника в обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю в частині підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, матеріально-технічної бази, наявності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та/або декларації відповідності матеріально – технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.Також в пропозиції надано Наказ ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» від 02.10.2023 р. № 26/к/тр про прийняття Охмуша Івана Анатолійовича електрогазозварником 3 розряду за сумісництвом, а також посвідчення № 884/4-1-2023 про присвоєння кваліфікації електрогазозварник, а також посвідчення зварника № КВ 0118/0103-130-2024 про допуск до ручного дугового зварювання (111) при виготовленні та монтажі металевих будівельних конструкцій і споруд, сталевих конструкцій технологічних трубопроводів та технологічного обладнання, зовнішніх мереж водопостачання та каналізації, теплових мереж із сталей групи W01, дійсне до 10.05.2026 р. Оскільки наданий документ, що підтверджує наявність електрогазозварника, а також посвідчення про право виконання робіт по зварюванню, це свідчить про відповідність вимогам тендерної документації.
Дата опублікування:
15.10.2025 16:32
Номер:
5d6d3ffc14de4f858e7e68b76a810e97
Тема запиту:
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, відповідно до п. 6.2.7 додатку 2 до тендерної документації
Текст запиту:
3. Відповідно до п. 6.2.7. додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку в довільній формі про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та документ, який підтверджує його працевлаштування в учасника (трудову книжку або витяг з трудової книжки із записом про прийом на роботу до учасника або наказ або витяг з наказу про прийняття на роботу або трудовий договір або договір цивільно-правового характеру) або інший документ, що підтверджує співпрацю з інженером-проектувальником.У складі пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» надано довідку (вих. № 8 від 02.09.2025 р.), де зазначено про наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації та про договір № 7 на складання кошторисів від 10.02.2025 р.При цьому у складі пропозиції міститьсядоговір № 7 на складання кошторисів від 10.02.2025 р.Відповідно до п. 1.7 даного договору передбачено: Підписанням Специфікації Виконавець підтверджує, що отримав від Замовника вихідні дані та усю документацію необхідну для виконання робіт за Договором. Відповідно до пункту 1.8 даного договору передбачено:для кожної роботи окремо складається Специфікація, яка є невід’ємною частиною даного Договору.Відповідно до пункту 3.4 даного договору передбачено: роботи вважаються виконаними з моменту передачі Замовнику Кошторисної документації. Також у складі пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» надано кошторис, де на документах зазначено «Склав Смирнова М.М.». Проте вимога тендерної документації не передбачає надання підтвердження виконання інженером-проектувальником в частині кошторисної документації конкретних робіт. Оскільки наданий документ, що підтверджує співпрацю з інженером-проектувальником, це свідчить про відповідність вимогам тендерної документації.
Дата опублікування:
15.10.2025 16:29
Номер:
b8476ea2289d4119a8e7ecdd3de39e6a
Тема запиту:
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, відповідно до п. 6.1. додатку 2 до тендерної документації
Текст запиту:
2. Відповідно до п. 6.1. додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції надає Документи, що підтверджують наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази. Також даним пунктом встановлено деталізовані вимоги для підтвердження відповідності даному кваліфікаційному критерію: довідка в довільній формі, необхідність підтвердити наявність екскаватора, компресора пересувного та ін.. У складі пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» надано Довідку про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, які будуть безпосередньо залученні при виконанні послуг (вих. № 6 від 02.09.2025 р.), де зазначено: Компресор пересувний ПКСД-5,25 1 одиниця, оренда субпідрядника (колонка має назву «Власне чи задіяне на підставі оренди»), ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», ЄДРПОУ 37563856, договір з ТОВ "ЯГУАР", ЄДРПОУ 31571594, № 01-09-23-О від 01.09.2023р. При цьому в пропозиції надано Договір № 01-09-23-О про надання послуг будівельними машинами, механізмами та автотранспортом від 01.09.2023 р., яким передбачено надання послуг компресора (марка ПКСД-5,25, реєстраційний номер 08845КС, заводський номер 25915). Оскільки надана довідка в довільній формі, а також пропозиція містить підтверджуючий договір, це свідчить про те, що пропозиція ТОВ «ВБ СТРАЖ» містить достовірну інформацію згідно вимог тендерної документації. Також довідка про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, які будуть безпосередньо залученні при виконанні послуг (вих. № 6 від 02.09.2025 р.) містить інформацію про екскаватор колісний TEREX TW 180, 1 одиниця, власність субпідрядника, ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», ЄДРПОУ 37563856, оборотно-сальдова відомість. При цьому в пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» наданоОборотно-сальдову відомість по рахунку 11 за 21 листопада 2023 р., де зазначено: Екскаватор колісний Atlas-Terex TW 180 SR, також надано свідоцтво про реєстрацію машини, де зазначено Екскаватор колісний TEREX TW 180SR, заводський номер 180S301283, також надано Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці № ДК7585/Ц-23 від 08.08.2023, де зазначено: цією декларацією підтверджую відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки:Інші машини, механізми, устатковання, що не увійшли до групи А та до яких виробником встановлені вимоги щодо проведення технічного огляду, випробування та/або експертного обстеження (технічне діагностування) – 2 Екскаватор колісний TEREX TW 180 180S301283 2008 США. Оскільки надана довідка в довільній формі, а свідоцтво про державну реєстрацію та декларація містять однаковий заводський номер, а також згідно відкритих даних Terex є продукцією компанії Atlas Weyhausern GmbH, це свідчить про те, що підтверджуючі документи надані щодо однієї і тієї ж машини: екскаватора колісного TEREX TW 180, яка зазначена в довідці.
Дата опублікування:
15.10.2025 16:26
Номер:
505d74075193467280d39c2a41ff09c6
Тема запиту:
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, відповідно до п. 1 додатку 2 до тендерної документації
Текст запиту:
1. Відповідно до п. 1 додатку 2 до тендерної документації Учасник у складі тендерної пропозиції надає: «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» (за формою, встановленою у Додатку 5 цієї тендерної документації). В Додатку 5 до тендерної документації передбачено форму «Цінової пропозиції», де зазначено: Загальна вартість тендерної пропозиції, грн. з ПДВ (якщо учасник не є платником ПДВ, поруч з ціною має бути зазначено: «без ПДВ»). У складі пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» надано документ «Цінова пропозиція» (вих. № 2 від 02.09.2025 р.), де зазначено: Загальна вартість тендерної пропозиції, грн. з ПДВ (якщо учасник не є платником ПДВ, поруч з ціною має бути зазначено: «без ПДВ»)2 223 190,00 (два мільйони двісті двадцять три тисячі сто дев’яносто гривень 00 копійок). При цьому у складі пропозиції міститься Витяг з реєстру платників податку на додану вартість, що підтверджує, що учасник є платником ПДВ. Також у складі пропозиції міститься документ «Договірна ціна» (файл 37.3. 459_ДЦ_ДЦ.pdf), де зазначено: Разом по Розділу І – 1852,65833 тис. грн.; Податок на додану вартість – 370,53167 тис. грн.; Всього по Розділу І 2223,19000; Разом по Розділу ІІ - ; Податок на додану вартість витрат на придбання та доставку устаткування на будову - ; Всього по Розділу ІІ - ; Всього договірна ціна (р.І + р.ІІ) – 2223,19000 тис. грн. Окрім того на веб-порталі Уповноваженого органу зазначено: Первинна пропозиція: 2 223 190,00 UAH з ПДВ., Остаточна пропозиція: 2 223 190,00 UAH з ПДВ. Дані факти свідчать, що ціна пропозиції ТОВ «ВБ СТРАЖ» складена з урахуванням ПДВ. Оскільки наданий документ, що відповідає встановленій в тендерній документації формі, це свідчить про відповідність вимогам тендерної документації.
Дата опублікування:
15.10.2025 11:27
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
de2419670e634b408de3ac614de7270e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-22-009996-a.c1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1,2. Тендерна документація капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу 1.doc 02.09.2025 20:12
- Скарга до АМКУ ред 2 (1).doc 02.09.2025 20:12
- 1. порядок.doc 02.09.2025 20:12
- 1,2. Додаток 4 проект договору.docx 02.09.2025 20:12
- sign.p7s 02.09.2025 20:17
- рішення від 04.09.2025 №13611.pdf 04.09.2025 17:13
- інформація про резолютивну частину рішення від 11.09.2025 №14014.pdf 12.09.2025 12:56
- рішення від 11.09.2025 №14014.pdf 15.09.2025 16:13
- Відповідь на скаргу.pdf 08.09.2025 16:40
- відповідь на скаргу.docx 08.09.2025 16:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 22:56
Дата розгляду скарги:
11.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.09.2025 17:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.09.2025 16:13
Дата виконання рішення Замовником:
17.09.2025 16:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни до тендерної документації та видалено викладені в Скарзі вимоги.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3b8ea07dea264beb89e94f1f5b0d4cdb
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 6.2.6 додатку 2 до тендерної документації: підтвердження атестації лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 6.2.6 додатку 2 до тендерної документації: підтвердження атестації лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердженням наявності лабораторії серед Інформаційного переліку лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що оприлюднені на веб – порталі Держпраці.
Відповідно до п. 4.1. розділу 1 тендерної документації предметом закупівлі є: «Капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу №1 (інвентарний № 101320040) Великорибальського психоневрологічного будинку-інтернату за адресою: 68260, Одеська обл., село Великорибальське» (ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Варто зауважити, що предметом закупівлі не є проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу.
Окрім цього, Порядок атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що затверджено Наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України 29 травня 2018 року № 784/1012 (надалі - Порядок) не передбачає обов’язку отримувати атестацію лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердження наявності лабораторії серед інформаційного переліку лабораторій що оприлюднені на веб – порталі Держпраці.
Окремо також варто вказати, що тендерна документація не містить робіт, для яких потрібна вказана лабораторія з атестацією. Надаємо на підтвердження копію тендерної документації та Порядку.
Вимога наявність вищенаведених документів розрахована на учасників торгів, в яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Відповідно до п. 4.1. розділу 1 тендерної документації предметом закупівлі є: «Капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу №1 (інвентарний № 101320040) Великорибальського психоневрологічного будинку-інтернату за адресою: 68260, Одеська обл., село Великорибальське» (ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація).
Варто зауважити, що предметом закупівлі не є проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу.
Окрім цього, Порядок атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу, що затверджено Наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства охорони здоров’я України 29 травня 2018 року № 784/1012 (надалі - Порядок) не передбачає обов’язку отримувати атестацію лабораторії на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу шляхом надання відповідного документу лабораторії або підтвердження наявності лабораторії серед інформаційного переліку лабораторій що оприлюднені на веб – порталі Держпраці.
Окремо також варто вказати, що тендерна документація не містить робіт, для яких потрібна вказана лабораторія з атестацією. Надаємо на підтвердження копію тендерної документації та Порядку.
Вимога наявність вищенаведених документів розрахована на учасників торгів, в яких вони є, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників торгів.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
ПОРЯДОК атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу
-
Повʼязаний документ:
1. порядок.doc
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
1,2. Тендерна документація капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу 1.doc
-
-
Назва доказу:
Проект договору
-
Повʼязаний документ:
1,2. Додаток 4 проект договору.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e9079f665482421389d1596d8fc25c10
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 6.2.11 додатку 2 до тендерної документації: відповідно до ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» на особу що буде підписувати договір та головного інженера або керівника робіт (віком від 18 до 60 років) надати документ який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до п. 6.2.11 додатку 2 до тендерної документації: відповідно до ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» на особу що буде підписувати договір та головного інженера або керівника робіт (віком від 18 до 60 років) надати документ який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Скаржник не має повноважень змушувати своїх працівників уточнювати чи не уточнювати свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Відносини, що виникають в процесі уточнення або не уточнення облікових даних фізичної особи через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження регулюються нормами адміністративного права. Скаржник у цьому контексті не є суб’єктом відповідних правовідносин.
Безпосереднього виконання робіт, що відносяться до предмету закупівлі не потребує отримання працівниками документу, який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження. На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Вимога наявність вищенаведеного документу розрахована на учасників торгів, в яких він є, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник не має повноважень змушувати своїх працівників уточнювати чи не уточнювати свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.
Відносини, що виникають в процесі уточнення або не уточнення облікових даних фізичної особи через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження регулюються нормами адміністративного права. Скаржник у цьому контексті не є суб’єктом відповідних правовідносин.
Безпосереднього виконання робіт, що відносяться до предмету закупівлі не потребує отримання працівниками документу, який підтверджує уточнення (оновлення) своїх облікових даних через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження. На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Вимога наявність вищенаведеного документу розрахована на учасників торгів, в яких він є, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
1,2. Тендерна документація капітальний ремонт пожежних водоймищ корпусу 1.doc
-
-
Назва доказу:
Проект договору
-
Повʼязаний документ:
1,2. Додаток 4 проект договору.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
29115cae90414f239947450ac0085a5e
Тема запиту:
Замовник не погоджується із твердженням Скаржника, відповідно п. 4.1. розділу 1 тендерної документації присутня дискримінаційна вимога та наполягає, що вимога є абсолютно законною
Текст запиту:
Повідомляємо, що вимога підтвердити атестацію лабораторії встановлена для забезпечення достовірності та офіційного визнання результатів гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища та трудового процесу, що є обов’язковими для виконання робіт за проектом. Атестація лабораторії Держпраці гарантує, що результати вимірювань відповідають державним стандартам і нормативам, що прямо впливає на безпеку працівників та законність виконання робіт.
Наказом Міністерства соціальної політики України Міністерства охорони здоров’я України від 29.05.2018 № 784/1012 затверджено Порядок атестації лабораторій на проведення гігієнічних досліджень факторів виробничого середовища і трудового процесу.
Відповідно до вищезазначеного Порядку зазначено, що гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу для атестації робочих місць проводять лабораторії, які:
1) мають у наявності засоби вимірювальної техніки, що пройшли повірку та/або оцінку відповідності вимогам технічних регламентів, реактиви і прилади відповідно до факторів, які досліджує лабораторія;
2) мають укладені трудові договори з працівниками, які здобули ступінь вищої медичної освіти, мають спеціалізацію з гігієни праці та у випадках, передбачених законодавством, пройшли підвищення кваліфікації;
3) проводять гігієнічну оцінку умов та характеру праці відповідно до Державних санітарних норм та правил «Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08 квітня 2014 року № 248, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 травня 2014 року за № 472/25249.
Відповідно до п. 4 Порядку: Атестація лабораторій є складовою системи забезпечення контролю за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці та здійснюється з метою забезпечення ефективності дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу для атестації робочих місць за умовами праці.
Відповідно до п. 5-6 Порядку визначено перелік документів для подання до Держпраці або її територіального органу для визначення для визнання лабораторії атестованою. Після проходження цієї процедури інформація про лабораторію вноситься до Інформаційного переліку лабораторій, атестованих на проведення гігієнічних досліджень, який оприлюднюється на офіційному вебпорталі Держпраці.
Отже, належним підтвердженням атестації лабораторії є або виданий Держпрацею відповідний документ, або наявність лабораторії в офіційному переліку на вебпорталі Держпраці.
Таким чином, встановлення вимоги підтвердити атестацію лабораторії Держпраці є об’єктивно обґрунтованим критерієм, який забезпечує достовірність результатів гігієнічних досліджень, що використовуються для оцінки факторів виробничого середовища і трудового процесу, відповідність досліджень державним стандартам та нормативам, що безпосередньо впливає на безпеку працівників та законність виконання робіт.
Також повідомляємо, що під час капітального ремонту пожежних водоймищ проводяться роботи, які можуть впливати на фактори виробничого середовища та умови праці працівників, зокрема: земляні та бетонні роботи; демонтаж та монтаж конструкцій; гідроізоляційні роботи, робота на висоті, у замкнутих просторах; робота з будівельними матеріалами та хімічними речовинами (гідроізоляційні суміші, грунти тощо).
Для того, щоб правильно оцінити шкідливі та небезпечні фактори, визначити пільги, компенсації та дотриматися вимог охорони праці, результати гігієнічних досліджень повинні надаватися атестованою лабораторією Держпраці.
Разом з тим, Учасники, які планують виконувати роботи, мають технічну можливість укласти договір з атестованою лабораторією або використати власну атестовану лабораторію.
Таким чином, вимога підтвердити атестацію лабораторії Держпраці є обґрунтованою і пропорційною, оскільки без неї неможливо забезпечити безпечні умови праці на об’єкті, що передбачає роботи з підвищеною небезпекою, а також дотримання норм законодавства.
Дата опублікування:
08.09.2025 16:40