-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Капітальний ремонт головного лікувального корпусу КНП ФМР «Фастівська БЛІЛ» по вул. Героїв Чорнобиля, 17 в м. Фастів Київської області (Коригування 2)»
Завершена
3 070 783.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 30 707.83 UAH
мін. крок: 1% або 30 707.83 UAH
Період оскарження:
22.08.2025 15:34 - 09.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення замовника від 25.09.2025р. №395 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД» за закупівлею UA-2025-08-22-009193-a
Номер:
542afbfe5e7c4257af030cf9ba43c238
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-22-009193-a.b2
Назва:
Скарга на рішення замовника від 25.09.2025р. №395 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД» за закупівлею UA-2025-08-22-009193-a
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1.Протокол відхилення.pdf 30.09.2025 17:01
- Вимога АМКУ___30.09.2025.docx 30.09.2025 17:01
- 4.Закон Про публічні закупівлі.pdf 30.09.2025 17:01
- 2.ТД на ІК__.pdf 30.09.2025 17:01
- Вимога АМКУ___30.09.2025.pdf 30.09.2025 17:01
- 3.Фінансова звітність ТОВ ІК АКАДЕМ БУД.rar 30.09.2025 17:01
- sign.p7s 30.09.2025 17:02
- рішення від 02.10.2025 №14973.pdf 02.10.2025 14:51
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 10.10.2025 №2043.pdf 10.10.2025 16:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.10.2025 №15604.pdf 16.10.2025 14:16
- рішення від 15.10.2025 №15604.pdf 17.10.2025 16:15
- Керівні_принципи_імплементації_програм_у_новій_редакції об'єднаний (1).pdf 03.10.2025 10:50
- пояснення..docx 03.10.2025 10:51
- пояснення.pdf 03.10.2025 10:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.09.2025 17:07
Дата розгляду скарги:
15.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.10.2025 14:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.10.2025 16:16
Дата виконання рішення Замовником:
20.10.2025 13:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення закупівлі відповідно коду ДК 021:2015:71520000-9 — Послуги з
нагляду за виконанням будівельних робіт (UA-2025-08-22-009193-а) Замовником було
прийнято рішення від "25" вересня 2025 р. № 395 про відхилення тендерної пропозиції
учасника ТОВ "ІНЖИНІРИНГОВА КОМПАНІЯ «АКАДЕМ БУД".
"02" жовтня 2025 р. подана скарга до Комісії Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника. Рішенням Комісії від 15.10..2025 №15604-р/пк-пз зобов'язано Замовника скасувати вищезазначене Рішення.
З метою усунення порушення, зазначеного у скарзі, замовником
ВИРІШЕНО:
1. Скасувати Рішення Замовника від "25" вересня 2025 р. №395
2. Продовжити розгляд тендерних пропозицій учасників закупівлі (UA-2025-08-22-
009193-a).
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f0e9f0f5dd6d48cb8625e9fcfe430c83
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити вичерпний перелік і спосіб підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Якщо Замовник не визначив конкретного способу підтвердження «загального досвіду роботи», він не має права відхиляти учасника, керуючись власним суб’єктивним тлумаченням.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
«12» вересня 20225 року Виконавчий комітет Фастівської міської ради (далі — Замовник) провів процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями, відповідно до постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 за ідентифікатором закупівлі UA-2025-08-22-009193-a за предметом: Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Капітальний ремонт головного лікувального корпусу КНП ФМР «Фастівська БЛІЛ» по вул. Героїв Чорнобиля, 17 в м. Фастів Київської області (Коригування 2)».
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявить невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовником було викладено вимогу про усунення порушення 22.09.2025р. 15:08 з переліком виявлених невідповідностей. Учасником ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД» було надано всі відповідні документи (довідки, листи-пояснення, установчі документи, кваліфікаційні документи працівників та фінансова звітність) на виправлення виявлених невідповідностей.
Натомість Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД» згідно з протоколом уповноваженої особи.
Замовник обґрунтував своє рішення так: Учасник у складі тендерної пропозиції не надав документів, що підтверджують загальний досвід роботи не менше 4 років, оскільки Учасником надано документи (Статут від 16.11.2021, рішення учасника товариства 16.11.2021, лист №39/18 від 23.09.2025, фінансова звітність за 2021-2024 роки) які підтверджують досвід (діяльність) з листопада 2021 року.
Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік документів, які учасники повинні надати для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Водночас, відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію.
Встановлена Замовником вимога щодо підтвердження фінансової спроможності саме за 5 останніх календарних років не передбачена ані Законом, ані підзаконними актами, та суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки обмежує конкуренцію та призводить до необґрунтованого недопуску учасників, які працюють на ринку менше 5 років.
Для підтвердження фінансової стабільності та здатності виконати договір достатньо фінансової звітності за останній звітний рік, що відповідає загальноприйнятій практиці бухгалтерського обліку та вимогам ДПС.
У період дії воєнного стану вимога про надання фінансових документів за 5 років є особливо невиправданою, адже багато компаній зареєстровані менше 5 років тому, проте успішно працюють на ринку.
Вимога про 5 років звітності виходить за межі предмету закупівлі та є надмірною.
У складі своєї пропозиції ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД» надало фінансову звітність, що підтверджує можливість виконання договору.
Замовник проігнорував надані документи, застосувавши виключно формальний підхід.
Таким чином, відхилення суперечить принципу об’єктивності та неупередженості ч. 1 ст. 5 Закону.
Відхилення нашої пропозиції, суперечить принципам ст. 5 Закону: об’єктивності, недискримінації учасників, не має прямого зв’язку з предметом закупівлі та порушує усталену практику АМКУ. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити вичерпний перелік і спосіб підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Якщо Замовник не визначив конкретного способу підтвердження «загального досвіду роботи», він не має права відхиляти учасника, керуючись власним суб’єктивним тлумаченням. Законодавство не містить визначення «загальний досвід роботи учасника». Якщо в тендерній документації Замовник не визначив конкретний спосіб підтвердження цього критерію (наприклад, «витяг з ЄДР станом на дату реєстрації»), то він не має права тлумачити його лише як дату створення юридичної особи. Відхилення призвело до обмеження конкуренції та необгрунтованого відсторонення учасника від торгів.
У складі нашої пропозиції надано: фінансову звітність за 2021–2024 роки, довідки про виконання договорів та наявність кваліфікованих працівників, установчі документи. Ці документи підтверджують фактичне ведення діяльності протягом чотирьох повних років, що відповідає вимозі Замовника. Це і є достатнім підтвердженням досвіду діяльності у сфері, що є предметом закупівлі.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявить невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Замовником було викладено вимогу про усунення порушення 22.09.2025р. 15:08 з переліком виявлених невідповідностей. Учасником ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД» було надано всі відповідні документи (довідки, листи-пояснення, установчі документи, кваліфікаційні документи працівників та фінансова звітність) на виправлення виявлених невідповідностей.
Натомість Замовник відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД» згідно з протоколом уповноваженої особи.
Замовник обґрунтував своє рішення так: Учасник у складі тендерної пропозиції не надав документів, що підтверджують загальний досвід роботи не менше 4 років, оскільки Учасником надано документи (Статут від 16.11.2021, рішення учасника товариства 16.11.2021, лист №39/18 від 23.09.2025, фінансова звітність за 2021-2024 роки) які підтверджують досвід (діяльність) з листопада 2021 року.
Згідно з ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник самостійно визначає перелік документів, які учасники повинні надати для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Водночас, відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги, що обмежують конкуренцію.
Встановлена Замовником вимога щодо підтвердження фінансової спроможності саме за 5 останніх календарних років не передбачена ані Законом, ані підзаконними актами, та суперечить ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки обмежує конкуренцію та призводить до необґрунтованого недопуску учасників, які працюють на ринку менше 5 років.
Для підтвердження фінансової стабільності та здатності виконати договір достатньо фінансової звітності за останній звітний рік, що відповідає загальноприйнятій практиці бухгалтерського обліку та вимогам ДПС.
У період дії воєнного стану вимога про надання фінансових документів за 5 років є особливо невиправданою, адже багато компаній зареєстровані менше 5 років тому, проте успішно працюють на ринку.
Вимога про 5 років звітності виходить за межі предмету закупівлі та є надмірною.
У складі своєї пропозиції ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД» надало фінансову звітність, що підтверджує можливість виконання договору.
Замовник проігнорував надані документи, застосувавши виключно формальний підхід.
Таким чином, відхилення суперечить принципу об’єктивності та неупередженості ч. 1 ст. 5 Закону.
Відхилення нашої пропозиції, суперечить принципам ст. 5 Закону: об’єктивності, недискримінації учасників, не має прямого зв’язку з предметом закупівлі та порушує усталену практику АМКУ. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити вичерпний перелік і спосіб підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Якщо Замовник не визначив конкретного способу підтвердження «загального досвіду роботи», він не має права відхиляти учасника, керуючись власним суб’єктивним тлумаченням. Законодавство не містить визначення «загальний досвід роботи учасника». Якщо в тендерній документації Замовник не визначив конкретний спосіб підтвердження цього критерію (наприклад, «витяг з ЄДР станом на дату реєстрації»), то він не має права тлумачити його лише як дату створення юридичної особи. Відхилення призвело до обмеження конкуренції та необгрунтованого відсторонення учасника від торгів.
У складі нашої пропозиції надано: фінансову звітність за 2021–2024 роки, довідки про виконання договорів та наявність кваліфікованих працівників, установчі документи. Ці документи підтверджують фактичне ведення діяльності протягом чотирьох повних років, що відповідає вимозі Замовника. Це і є достатнім підтвердженням досвіду діяльності у сфері, що є предметом закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Закон Про публічні закупівлі
-
Повʼязаний документ:
4.Закон Про публічні закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1) Зобов’язати замовника скасувати протокол уповноваженої особи № 395 від 25.09.2025р. за закупівлею Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Капітальний ремонт головного лікувального корпусу КНП ФМР «Фастівська БЛІЛ» по вул. Героїв Чорнобиля, 17 в м. Фастів Київської області (Коригування 2)». 2) Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД» та визнати переможцем процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, відповідно до постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 за предметом: Роботи з надання послуг інженера-консультанта для виконання функцій контролю та нагляду за будівельними роботами на об’єкті: «Капітальний ремонт головного лікувального корпусу КНП ФМР «Фастівська БЛІЛ» по вул. Героїв Чорнобиля, 17 в м. Фастів Київської області (Коригування 2)»
Запити Органу оскарження
Номер:
99a7d28851d84282829287ca687aaa2c
Тема запиту:
пояснення
Текст запиту:
У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації:
- Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX , та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.
Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.»
Додаткові умови викладені у КЕРІВНИХ ПРИНЦИПАХ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРОГРАМ (м. КИЇВ, УКРАЇНА (2024))
Загальна мета Керівних принципів імплементації ПВУ, які також охоплюють НКПВУ, полягає в тому, щоб полегшити реалізацію Програми та досягти визначених цілей. Кредитна Програма відкрита для участі центральних органів державної влади України, місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Досягнення цілей ПВУ/НКПВУ вимагатиме, серед іншого, чіткості щодо:
• Ролі та обов'язків зацікавлених сторін, які виконують роль проекту;
• Процедур та форматів/шаблонів, які слід використовувати для забезпечення ефективної діяльності проекту, а також, щоб інформація про проект була успішно розповсюджена між партнерами проекту та зацікавленими сторонами.
Таким чином, завдання КПІП полягають у сприянні впровадженню Програми шляхом:
• Визначення зацікавлених сторін, які братимуть участь у реалізації програми разом з їх ролями та обов'язками;
• Визначення процедур та форматів/шаблонів, які повинні використовуватися для підтримки ефективної реалізації програми.
Відповідно до розділу 4 «Тендерна документація» пункту 4.3 «Кваліфікаційні критерії» КЕРІВНИХ ПРИНЦИПІВ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРОГРАМ (сторінка 64-65) визначено:
… Для тендерів у межах ПВУ та НКПВУ слід застосовувати наступні кваліфікаційні критерії ЄІБ у тендерній документації:
1. Загальний досвід роботи: не менше 4 років.
2. Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів (у тому числі договорів субпідряду) протягом останніх 5 років з урахуванням, що клас наслідків (відповідальності) об’єкта за аналогічним договором повинен бути не нижче класу наслідків об’єкта за предметом закупівлі.
3. Фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років повинен становити не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів…..
Отже, твердження Учасника, що умови тендерної документації виходять за межі предмету закупівлі та є надмірними не є обґрунтованими та суперечать положенням тендерної документації.
Крім того, Учасником ( із використанням права надати відповідні документи протягом 24 годин) на підтвердження фінансової спроможності та загального досвіду роботи не менше 4 років надано:
договір купівлі - продажу частки в статутному капіталі ТОВ «КРІПТОН ФОРС» від 16.11.2021 Тройніковим П.М. (Покупець), надалі є єдиним Учасником Товариства
рішення учасника ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД» № 15/11 від 16.11.2021 року, у якому зазначено про зміну найменування Товариства, зміну видів діяльності Товариства.
Статут ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД», який затверджений рішенням учасника Товариства № 15/11 від 16.11.2021 року.
витяг з ЄДР, де зазначено про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу 22.01.2022
фінансову звітність ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД» за 2021 – 2024 роки;
лист до тендерної пропозиції від 23.09.2025 № 39/18, в якому зазначено , що ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД» розпочало свою діяльність у листопаді 2021 року;
Під час оцінки наданих документів тендерної пропозиції ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД» було встановлено, що учасник не відповідає вимогам щодо загального досвіду роботи. Зокрема, документи, що підтверджують досвід роботи компанії, свідчать про те, що її діяльність розпочалась лише в листопаді 2021 року.
Таким чином, враховуючи надані документи, було встановлено, що загальний досвід роботи ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД» не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки діяльність підприємства триває менше ніж 4 роки.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «Інжинірингова компанія «АКАДЕМ БУД» не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до статті 22 Закону України «про публічні закупівлі» вимогам.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Повідомляємо, що ми, Виконавчий комітет Фастівської міської ради, як Замовник закупівлі, приймаючи рішення, керуємось виключно Законами та іншими нормативно-правовими актами, сумлінно дотримуючись принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі»:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дата опублікування:
03.10.2025 10:50
Вимога
Є відповідь
Дискримінаційне відхилення
Номер:
d3d7b62ab57f4915ae391ce6a93c57cd
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-22-009193-a.a1
Назва:
Дискримінаційне відхилення
Вимога:
ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД» подало тендерну пропозицію для участі у процедурі закупівлі UA-2025-08-22-009193-a.
Згідно з Протоколом Замовника від 25.09.2025р. №395, нашу пропозицію відхилено з підстави:
«Учасник не надав документів, що підтверджують загальний досвід роботи не менше 4 років, оскільки надані документи (Статут від 16.11.2021, рішення учасника товариства від 16.11.2021, лист №39/18 від 23.09.2025, фінансова звітність за 2021–2024 роки) підтверджують досвід лише з листопада 2021 року».
Вважаємо зазначене рішення Замовника неправомірним та таким, що порушує принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Порушення та правове обґрунтування.
Відсутність чітких вимог у тендерній документації.
Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити вичерпний перелік і спосіб підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Якщо Замовник не визначив конкретного способу підтвердження «загального досвіду роботи», він не має права відхиляти учасника, керуючись власним суб’єктивним тлумаченням.
Неправомірне ототожнення дати реєстрації з досвідом роботи.
Законодавство не містить визначення «загальний досвід роботи учасника». Якщо в тендерній документації Замовник не визначив конкретний спосіб підтвердження цього критерію (наприклад, «витяг з ЄДР станом на дату реєстрації»), то він не має права тлумачити його лише як дату створення юридичної особи. У практиці АМКУ неодноразово підкреслювалося, що «досвід роботи» може підтверджуватися не лише датою реєстрації юридичної особи, але й фактом виконання договорів, наявністю фінансової звітності, кадровим потенціалом тощо.
Фактичне підтвердження досвіду наявне.
У складі нашої пропозиції надано: фінансову звітність за 2021–2024 роки, довідки про виконання договорів та наявність кваліфікованих працівників, установчі документи. Ці документи підтверджують фактичне ведення діяльності протягом чотирьох повних років, що відповідає вимозі Замовника. Це і є достатнім підтвердженням досвіду діяльності у сфері, що є предметом закупівлі.
Порушення принципів публічних закупівель.
Відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються на засадах: недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій, максимальної економії та ефективності.
Відхилення нашої пропозиції виключно через формальне тлумачення «досвіду роботи» суперечить зазначеним принципам і створює необґрунтовані бар’єри для конкуренції. До нашої пропозиції було застосовано власне тлумачення поняття «досвід роботи» і необґрунтовано зведено його виключно до дати держреєстрації товариства, що обмежує право новостворених компаній брати участь у закупівлях, хоча закон прямо цього не забороняє.
Колегія АМКУ неодноразово зазначала, що якщо тендерна документація не містить чітких вимог щодо форми та способу підтвердження досвіду, Замовник не має права відхиляти пропозиції на підставі власних припущень чи суб’єктивного трактування.
Вимагаємо від Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ІК «АКАДЕМ БУД». Повторно розглянути нашу пропозицію та допустити її до подальшої участі у процедурі закупівлі. В разі ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до Антимонопольного комітету України для вирішення питання.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_.pdf.p7s.zip 26.09.2025 13:33
- Про публічні закупівлі - Закон № 922-VIII від 25.12.2015 - d453145-20241023.pdf 26.09.2025 13:33
- протокол відхилення.pdf 26.09.2025 13:33
- ТД на ІК__.pdf 26.09.2025 13:33
Дата подачі:
26.09.2025 13:33
Вирішення:
Згідно з умовами Закупівлі Замовником встановлено вимогу визначену Тендерною документацією, а саме:
Розділ 3 п.5 пп 5.3. Наявність фінансової спроможності протягом 5 останніх календарних років, що підтверджується наданням фінансової звітності (в залежності від організаційно-правової форми Учасника): .
5.3.1. Копії балансів Учасника (форма № 1)
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м)
5.3.2. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звітів про фінансові результати Учасника (форма № 2).*
Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансових звітів Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м).
5.3.3. Копії звітів про рух грошових коштів.
*У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього
Увага!!! Фінансова звітність повинна містити інформацію про її прийняття відповідними органами.
Фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років (загальний досвід роботи не менше 4 років) становить не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів
Під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року: 1) для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи; 2) для учасника фізичної особи-підприємця: обсяг доходу за звітний податковий період (рік).
На виконання цієї вимоги Учасник у складі тендерної пропозиції не надав документів, що підтверджують загальний досвід роботи не менше 4 років, оскільки Учасником надано документи (Статут від 16.11.2021, рішення учасника товариства 16.11.2021, лист№ 39/18 від 23.09.2025, фінансова звітність за 2021-2024 роки) які підтверджують досвід (діяльність) з листопада 2021 року.
загальний досвід роботи не менше 4 років
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до статті 22 Закону вимогам.
Відповідно до підпункту 2 пункту 41 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Статус вимоги:
Не задоволено