-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
-
Скасування закупівлі
Код згідно ДК 021:2015 09310000-5- Електрична енергія (постачання електричної енергії)
Період подачі пропозицій
період закінчився 2 дні назад
407 339.96
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 073.40 UAH
мін. крок: 1% або 4 073.40 UAH
Період оскарження:
22.08.2025 14:18 - 13.09.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження дискримінаційних вимог в тендерній документації Замовника
Номер:
7e4b7a413344469da1c65f4199bdc534
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-22-007190-a.c1
Назва:
Оскарження дискримінаційних вимог в тендерній документації Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Документи щодо розгляду скарг.pdf 26.08.2025 16:56
- Накази_щодо_настанови_щодо_етичної_поведінки.pdf 26.08.2025 16:56
- Документи по ІКЦ.pdf 26.08.2025 16:56
- Ліцензія на постачання електричної енергії споживачу, видану відповідно до Постанови НКРЕКП № 198 від 24.01.2020.pdf 26.08.2025 16:56
- Договір оренди приміщення основне.pdf 26.08.2025 16:56
- Скарга_від_ТОВ_СКАЙ_СОФТ_в_АМКУ по ІКЦ та ISO.doc 26.08.2025 16:56
- ДСТУ EN 501602023 (EN 501602022_ IDT)_.pdf 26.08.2025 16:56
- Настанова щодо етичної поведінки.pdf 26.08.2025 16:56
- Розгляд звернень.pdf 26.08.2025 16:56
- sign.p7s 26.08.2025 16:58
- Рішення від 28.08.2025 №13247.pdf 28.08.2025 15:23
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.09.2025 №13775.pdf 09.09.2025 13:41
- Рішення від 08.09.2025 №13775.pdf 11.09.2025 11:54
- Тендерна документація (електрична енергія) (нова редакція) 11.09.2025.docx 11.09.2025 18:35
- Проект Договору (нова редакція).docx 11.09.2025 18:35
- Перелік змін 11.09.2025.docx 11.09.2025 18:35
- key_18586142_70995029 (3).jks 11.09.2025 18:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.08.2025 17:17
Дата розгляду скарги:
08.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.08.2025 15:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.09.2025 11:55
Дата виконання рішення Замовником:
11.09.2025 18:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
У відповідності до рішення №13775-р/пк-пз від 08.09.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником були внесені зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Код згідно ДК 021:2015 09310000-5-Електрична енергія (постачання електричної енергії)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-22-007190-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5900787a62b9467d999c84fb05c55382
Заголовок пункту скарги:
Оскарження дискримінаційних вимог в тендерній документації Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
«22» серпня 2025 року в системі публічних закупівель «PROZORRO» (Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-22-007190-a) було опубліковано оголошення від Громадської організації «Харківська обласна організація Фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України» (далі по тексту – Замовник) про початок проведення відкритих торгів на закупівлю товару ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Скай Софт» (далі по тексту – Скаржник) вважає, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.
1. Відповідно до пункту 3 розділу 4 Додатку №2 до тендерної документації Замовника встановлено вимоги, а саме:
Довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами). (на підтвердження надати копію або оригінал наказу про призначення та підтверджуючий документ щодо оренди або права власності на приміщення, в якому відбувається прийом споживачів).
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «СКАЙ СОФТ» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
Скаржник звертає увагу на те, що чинним законодавством не обумовлюється необхідність створення в конкретно визначених областях власного центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного окремого структурного підрозділу на яких покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
У зв’язку з вище зазначеним постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в кожній області України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно з якою мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок про створення структурних підрозділів в конкретних областях, як це вимагається тендерною документацією.
Скаржник має власну посадову особу на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами) за місцезнаходженням: вул. Ольги Олійник, 6 м. Сміла, Черкаська область, 20702 (Наказ про створення додається).
Стосовно ведення договірних відносин та обміну інформацією та документами зі Замовником, то на теперішній час є різні види засобів комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною, зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для належного виконання договірних зобов'язань сторонами.
Також повідомляємо,що засоби комунікації зі споживачами здійснюються за наступними номерами та email: +380979270601; +380739270601; callcenter@skysoft.com.ua.
Мінімальні вимоги до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затверджені НКРЕКП від 12 червня 2018 року №373 не поширюється на ТОВ «СКАЙ СОФТ», оскільки наше товариство має споживачів кількість яких не перевищує 100 000.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Враховуючи це ТОВ «Скай Софт» відповідні функції посадової особи на яку покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів з робочим місцем на території: м. Сміла, за адресою 20702, Черкаська обл., м. Сміла, вул. Ольги Олійник, буд. 6 Тел.: +38(097)9270601, Е-mail: office@skysoft.com.ua покладається на менеджера відділу із взаємозв’язків з клієнтами Антонову Тетяну Олександрівну.
Проте Замовником встановлені такі вимоги, які дозволяють взяти участь в закупівлі виключно постачальникам, які розташовані на території Сумської області, або тим які створюють Центри обслуговування споживачів в кожній області України, що не передбачено жодним нормативно-правовим актом в Україні.
Для співпраці у Постачальника присутні всі необхідні канали зв'язку, Замовник самостійно визначає найзручніший спосіб для співпраці. Термін відповіді на листи або запитання становить максимум 10 робочих днів.
Порядок дій Замовника, у випадку відсутності зв'язку з уповноваженою особою електропостачальника, або відсутності відповіді на лист Замовника у встановлений договором час: звернення безпосередньо до директора: Бурячинський Сергій Васильович, контактний номер телефону +380678528868.
У Скаржника наявний досвід виконання аналогічних договорів з замовниками, які так само територіально віддалені від місцезнаходження ТОВ «СКАЙ СОФТ», як і Громадська організація «Харківська обласна організація Фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України». Проте це жодним чином не перешкоджало надійному виконанню таких договорів.
У зв’язку з цим, ТОВ «СКАЙ СОФТ», відповідаючи вимогам законодавства в частині створення і функціонування Центру обслуговування споживачів (клієнтів) та маючи можливість здійснювати діяльність з постачання електричної енергії споживачу (Замовнику), не зможе взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником в тендерній документації дискримінаційних вимог.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і виключити вимоги, які територіально дискримінують учасників, зокрема і ТОВ«СКАЙ СОФТ».
2. Відповідно до пункту 9 розділу «Інші умови тендерної документації» Додатку №6 до тендерної документації Замовника встановлено вимоги, а саме:
- скановану копію оригіналу сертифікату учасника відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», чинного на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, що підтверджує відповідність системи управління якістю стосовно торгівлі електричною енергією, яка здійснюється учасником процедури закупівлі. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідальності», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 немає жодної згадки про надання зазначених вище сертифікатів ДСТУ ISO, вимоги про надання яких встановлені в Тендерній документації.
Крім того, звертаємо увагу на те, що Оператор системи передачі (ОСП) — організація, що є транспортувальником енергії у вигляді природного газу або електроенергії на національному або регіональному рівні, з використанням фіксованої інфраструктури. Термін визначено Європейською Комісією. Згідно з українським законодавством «Оператор системи передачі» (ОСП) визначений тільки для передачі електроенергії. Це юридична особа, відповідальна за експлуатацію. диспетчеризацію, забезпечення технічного обслуговування, розвиток системи передачі та міждержавних ліній електропередачі, а також за забезпечення довгострокової спроможності системи передачі щодо задоволення обгрунтованого попиту на передачу електричної енергії. Через витрати на створення інфраструктури передачі, таких як магістральні лінії електропередач, підстанції, магістральні газопроводи, ОСП зазвичай є Монополія/природною монополією і підлягає регулюванню (стосовно «передачі електроенергії (код ДКПП 35.11)», який має бути зазначений ДСТУ EN 50160:2023. В Україні оператором системи передачі є ПрАТ «Національна енергетична компанія «Укренерго» та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.
Також звертаємо увагу на те, що Оператор системи розподілу (ОСР) юридична особа, яка відповідає за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обгрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності. Усі обленерго набули статусу операторів системи розподілу при запровадженні нового ринку електроенергії та є Монополіями/природніми монополіями (стосовно «розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13)», який має бути зазначений в ДСТУ EN 50160:2023. В Україні операторами системи розподілу зареєстровано 32 оператори систем розподілу та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.
Отже керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей:
«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» Скаржник також звертає увагу, що зазначений вище вид діяльності не має жодного значення і ніяким чином не впливає на добросовісне виконання ТОВ «СКАЙ СОФТ» умов договору про постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в процедурі закупівлі. А за наявності таких дискримінаційних вимог в ТД Замовника, потенційний Учасник ТОВ «СКАЙ СОФТ», хоч і маючи чинну ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, видану відповідно до Постанови НКРЕКП № 198 від 24.01.2020, та маючи можливість здійснювати постачання електричної енергії Замовнику, не зможе взяти участь в процедурі через наявність в ТД незаконних та абсолютно необгрунтованих вимог. Як наслідок, оскаржувані вимоги тендерної документації Замовника є дискримінаційними, такими, що штучно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому мають бути вилучені з тексту тендерної документації Замовника.
Зазначена інформація узгоджується з рішенням Антимонопольного комітету України № 19303 від 30.11.2023р. стосовно закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-14-014311-a, рішенням Антимонопольного комітету України № 16580-р/пк-пз від 17.10.2023р. стосовно закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-02-002228-a.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Скай Софт» (далі по тексту – Скаржник) вважає, що Замовником розроблено тендерну документацію з порушенням вимог чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Крім того, документація містить дискримінаційні та незаконні вимоги.
1. Відповідно до пункту 3 розділу 4 Додатку №2 до тендерної документації Замовника встановлено вимоги, а саме:
Довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, або посадової особи, з робочим місцем на території м. Харкова або Харківської області безпосередньо, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами). (на підтвердження надати копію або оригінал наказу про призначення та підтверджуючий документ щодо оренди або права власності на приміщення, в якому відбувається прийом споживачів).
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання документів, що оскаржуються.».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «СКАЙ СОФТ» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
Скаржник звертає увагу на те, що чинним законодавством не обумовлюється необхідність створення в конкретно визначених областях власного центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного окремого структурного підрозділу на яких покладається забезпечення дотримання визначеного "Правилами роздрібного ринку електричної енергії" порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
У зв’язку з вище зазначеним постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи в кожній області України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно з якою мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок про створення структурних підрозділів в конкретних областях, як це вимагається тендерною документацією.
Скаржник має власну посадову особу на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, у відповідності до вимог п.8.3.6. та 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312 (зі змінами) за місцезнаходженням: вул. Ольги Олійник, 6 м. Сміла, Черкаська область, 20702 (Наказ про створення додається).
Стосовно ведення договірних відносин та обміну інформацією та документами зі Замовником, то на теперішній час є різні види засобів комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною, зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для належного виконання договірних зобов'язань сторонами.
Також повідомляємо,що засоби комунікації зі споживачами здійснюються за наступними номерами та email: +380979270601; +380739270601; callcenter@skysoft.com.ua.
Мінімальні вимоги до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами, затверджені НКРЕКП від 12 червня 2018 року №373 не поширюється на ТОВ «СКАЙ СОФТ», оскільки наше товариство має споживачів кількість яких не перевищує 100 000.
Відповідно до абзацу третього п. 8.3.17. «Правил роздрібного ринку електроенергії» для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Враховуючи це ТОВ «Скай Софт» відповідні функції посадової особи на яку покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів з робочим місцем на території: м. Сміла, за адресою 20702, Черкаська обл., м. Сміла, вул. Ольги Олійник, буд. 6 Тел.: +38(097)9270601, Е-mail: office@skysoft.com.ua покладається на менеджера відділу із взаємозв’язків з клієнтами Антонову Тетяну Олександрівну.
Проте Замовником встановлені такі вимоги, які дозволяють взяти участь в закупівлі виключно постачальникам, які розташовані на території Сумської області, або тим які створюють Центри обслуговування споживачів в кожній області України, що не передбачено жодним нормативно-правовим актом в Україні.
Для співпраці у Постачальника присутні всі необхідні канали зв'язку, Замовник самостійно визначає найзручніший спосіб для співпраці. Термін відповіді на листи або запитання становить максимум 10 робочих днів.
Порядок дій Замовника, у випадку відсутності зв'язку з уповноваженою особою електропостачальника, або відсутності відповіді на лист Замовника у встановлений договором час: звернення безпосередньо до директора: Бурячинський Сергій Васильович, контактний номер телефону +380678528868.
У Скаржника наявний досвід виконання аналогічних договорів з замовниками, які так само територіально віддалені від місцезнаходження ТОВ «СКАЙ СОФТ», як і Громадська організація «Харківська обласна організація Фізкультурно-спортивного товариства "Динамо" України». Проте це жодним чином не перешкоджало надійному виконанню таких договорів.
У зв’язку з цим, ТОВ «СКАЙ СОФТ», відповідаючи вимогам законодавства в частині створення і функціонування Центру обслуговування споживачів (клієнтів) та маючи можливість здійснювати діяльність з постачання електричної енергії споживачу (Замовнику), не зможе взяти участь у цій закупівлі через встановлення Замовником в тендерній документації дискримінаційних вимог.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і виключити вимоги, які територіально дискримінують учасників, зокрема і ТОВ«СКАЙ СОФТ».
2. Відповідно до пункту 9 розділу «Інші умови тендерної документації» Додатку №6 до тендерної документації Замовника встановлено вимоги, а саме:
- скановану копію оригіналу сертифікату учасника відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», чинного на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції, що підтверджує відповідність системи управління якістю стосовно торгівлі електричною енергією, яка здійснюється учасником процедури закупівлі. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги» виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги». виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) «Настанови щодо соціальної відповідальності», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
- оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2023 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загальної призначеності» (EN 50160:2022, IDT).
В зазначеному вище національному стандарті для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 немає жодної згадки про надання зазначених вище сертифікатів ДСТУ ISO, вимоги про надання яких встановлені в Тендерній документації.
Крім того, звертаємо увагу на те, що Оператор системи передачі (ОСП) — організація, що є транспортувальником енергії у вигляді природного газу або електроенергії на національному або регіональному рівні, з використанням фіксованої інфраструктури. Термін визначено Європейською Комісією. Згідно з українським законодавством «Оператор системи передачі» (ОСП) визначений тільки для передачі електроенергії. Це юридична особа, відповідальна за експлуатацію. диспетчеризацію, забезпечення технічного обслуговування, розвиток системи передачі та міждержавних ліній електропередачі, а також за забезпечення довгострокової спроможності системи передачі щодо задоволення обгрунтованого попиту на передачу електричної енергії. Через витрати на створення інфраструктури передачі, таких як магістральні лінії електропередач, підстанції, магістральні газопроводи, ОСП зазвичай є Монополія/природною монополією і підлягає регулюванню (стосовно «передачі електроенергії (код ДКПП 35.11)», який має бути зазначений ДСТУ EN 50160:2023. В Україні оператором системи передачі є ПрАТ «Національна енергетична компанія «Укренерго» та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.
Також звертаємо увагу на те, що Оператор системи розподілу (ОСР) юридична особа, яка відповідає за безпечну, надійну та ефективну експлуатацію, технічне обслуговування та розвиток системи розподілу і забезпечення довгострокової спроможності системи розподілу щодо задоволення обгрунтованого попиту на розподіл електричної енергії з урахуванням вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та забезпечення енергоефективності. Усі обленерго набули статусу операторів системи розподілу при запровадженні нового ринку електроенергії та є Монополіями/природніми монополіями (стосовно «розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13)», який має бути зазначений в ДСТУ EN 50160:2023. В Україні операторами системи розподілу зареєстровано 32 оператори систем розподілу та до постачальників електричної енергії код ДКПП немає ніякого відношення.
Отже керуючись чинним законодавством України, наголошуємо, що Замовник неправомірно встановив таку оскаржувану вимогу до предмета закупівлі, чим порушив пункт 29 Особливостей:
«У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).» Скаржник також звертає увагу, що зазначений вище вид діяльності не має жодного значення і ніяким чином не впливає на добросовісне виконання ТОВ «СКАЙ СОФТ» умов договору про постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в процедурі закупівлі. А за наявності таких дискримінаційних вимог в ТД Замовника, потенційний Учасник ТОВ «СКАЙ СОФТ», хоч і маючи чинну ліцензію на постачання електричної енергії споживачу, видану відповідно до Постанови НКРЕКП № 198 від 24.01.2020, та маючи можливість здійснювати постачання електричної енергії Замовнику, не зможе взяти участь в процедурі через наявність в ТД незаконних та абсолютно необгрунтованих вимог. Як наслідок, оскаржувані вимоги тендерної документації Замовника є дискримінаційними, такими, що штучно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, а тому мають бути вилучені з тексту тендерної документації Замовника.
Зазначена інформація узгоджується з рішенням Антимонопольного комітету України № 19303 від 30.11.2023р. стосовно закупівлі з ідентифікатором UA-2023-11-14-014311-a, рішенням Антимонопольного комітету України № 16580-р/пк-пз від 17.10.2023р. стосовно закупівлі з ідентифікатором UA-2023-10-02-002228-a.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Враховуючи вищенаведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дані вимоги з документації). Згідно з частиною 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України. Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України "Про Антимонопольний комітет України". Враховуючи викладене вище, на підставі, ст. ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, -