• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Складові частини зрошувального обладнання

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 13 днів назад

576 138.12 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 700.00 UAH
Період оскарження: 22.08.2025 09:25 - 29.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: e312cee3c7d743a9a706aacff9be9c78
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-22-000658-a.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Тендерна Пропозиція не відповідає вимогам Тендерної Документації в технічній частині.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.09.2025 16:48
Автор: ФОП Пекур Андрій Миколайович, Андрій Пекур 380504627843 pekandr79@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 789f03942a4a4989b6f5ac0f2239af87
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: № 01 від 09.09.2025р.

Антимонопольний комітет України
03035, м. Київ, вул. Митрополита
Василя Липківського, 45

Замовник: Комунальне підприємство по утриманню зелених насаджень Деснянського району м.Києва
ЄДРПОУ: 04589645
вул. Героїв Енергетиків (Електротехнічна), 26, м. Київ, 02232
тел.: (044) 337-35-01, (093) 990-44-63
е-mail: garmata320@gmail.com

Суб’єкт оскарження: Фізична особа – підприємець Пекур Андрій Миколайович
ЄДРПОУ: 2903521299
Україна, 17000, Чернігівська обл., Чернігівський р-н, селище міського типу Козелець, вул. Соборності, будинок 45-а, квартира 19
тел.: (093) 648 49 25
е-mail: a422@i.ua

Ідентифікатор закупівлі:
UA-2025-08-22-000658-a
Відкриті торги з особливостями

СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)

22.08.2025р Комунальне підприємство по утриманню зелених насаджень Деснянського району м.Києва (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015- 42130000-9 Арматура трубопровідна: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої (Складові частини зрошувального обладнання) (далі – відкриті торги за Особливостями).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 02.09.2025р.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
— ФОП ГОРДІЙЧУК СВЯТОСЛАВ ВАЛЕРІЙОВИЧ із остаточною ціновою пропозицією 338 900,00 грн
— ФОП КОМПАНЧЕНКО СВІТЛАНА ВОЛОДИМИРІВНА із остаточною ціновою пропозицією
339 000,00 грн
— ФОП Пекур Андрій Миколайович із остаточною ціновою пропозицією 527 050,00 грн.


ФОП Пекур Андрій Миколайович (далі – Скаржник) вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 59 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою з огляду на таке:

Скаржник не погоджується з рішенням Уповноваженої Особи Замовника, яка своїм Протокол № 0409-01 від 04.09.2025 р., файл «Протокол визнання переможця_ФОП_ГОРДІЙЧУК_складові_системи_поливу_09.pdf», визначила тендерну пропозицію Учасника ФОП ГОРДІЙЧУК СВЯТОСЛАВ ВАЛЕРІЙОВИЧ Переможцем Закупівлі та опублікувала повідомлення про намір укласти договір, у той час, як Тендерна пропозиція (далі ТП) Переможця містить невиправні помилки в технічній частині.

А саме:

1. Згідно Тендерної документації (далі ТД) Додаток №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» вимагається:
Учасник закупівлі у складі пропозиції повинен надати документальне підтвердження відповідності запропонованого товару, технічним вимогам, встановлених в документації закупівлі, а саме:
• Копії зразків документів, що підтверджують якість кожної партії продукції або окремого виробу (паспорт та/або сертифікат якості, етикетка, еталонний зразок, креслення, інше, згідно вимог НТД на продукцію) які будуть надані Замовнику при постачанні кожної партії продукції або окремого виробу.

Переможець в своїй Тендерній пропозиції (ТП), на підтвердження цієї вимоги, надає Паспорти товарів, файл «Паспорти товарів.pdf», в якому відсутній Паспорт на поз. №5 Форсунка до спрея Hunter 15А серія PRO. (Додаток №2)

Вимогу ТД не виконано.
ТП не відповідає вимогам ТД.

2. Згідно п.4 Розділ III ТД
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №2 до тендерної документації. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, може встановлюватись замовником у разі потреби.
У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».

В Додатку №2 Замовник в Найменувані товару зазначає вираз «або еквівалент», але в той же час чітко вказує критерій еквівалентності на конкретний показник, а саме - кількості зон (без будь яких додаткових умов на кшталт “не менше”, «не гірше», «в діапазоні від і до» …. ) по вказаному далі по тексту товару

- поз №13 Таймер IC-600PL 6 зон, з розширенням до 30 зон або еквівалент
- поз №14 ICM-600 модуль розширення на 6 зон для I-CORE або еквівалент
У разі надання еквіваленту товару, що вимагається Замовником, Учасник повинен надати порівняльну таблицю характеристик запропонованого еквіваленту товару та товару, що є предметом закупівлі, яка підтверджує відповідність пропозиції Учасника вимогам Замовника.
Згідно Таблиця відповідності технічним та якісним характеристикам, файл «ДОДАТОК №2 - технічні вимоги.pdf» Переможець пропонує:


В файлі «Паспорти товарів.pdf» Переможець зазначає та підтверджує що запропонований Контролер поливу має в базовій комплектації 8 зон з можливістю розширення до 38 зон ( в ТД вимагалось Таймер на 6 зон з можливістю розширення до 30 зон), а запропонований Модуль розширення - на 8 додаткових зон ( в ТД вимагалось модуль розширення на 6 зон).
Слід зазаначити що Еквівалент — це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небудь, може його замінювати або виражати. Запропонований Переможцем товар (поз. №13 та поз №14) не є Еквівалентом, так як не відповідає вимогам ТД щодо кількості зон.

ТП не відповідає вимогам ТД в технічній частині.
Пропозиція мала бути відхилена згідно ч.2 п.44 Особливостей.

Документація передбачала надати у складі Пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Надані у складі Пропозиції Переможця ПАСПОРТИ на зазначені вище товари не підтверджують відповідність технічних характеристик запропонованого товару та надані не до всіх товарів закупівлі.
У складі Пропозиції Переможця відсутні інші документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам.

Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо

В Постанові КМУ 1178 (далі – Особливості) конкретно зазначають це порушення:
«крім випадків …, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції».
Враховуючи наведене, з огляду Скаржника, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації

Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, відповідно до якої замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Враховуючи викладене, на погляд Скаржника, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені ч.1 та ч.2 п.44 Особливостей
Враховуючи наведену інформацію, за баченням Скаржника, Пропозиція Переможця мала бути відхилена.
Не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про визначення Переможця процедури закупівлі.

Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.

Враховуючи наведену вище інформацію, на погляд Скаржника, наявні підстави для задоволення Скарги.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол Уповноваженої Особи про визначення Переможця «Протокол визнання переможця_ФОП_ГОРДІЙЧУК_складові_системи_поливу_09.pdf».
2. Паспорти товарів, «Паспорти товарів.pdf»;
3. Додаток №2, «ДОДАТОК №2 - технічні вимоги.pdf»;

Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених
ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію Переможця, не звернув увагу на помилки та відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив цю пропозицію переможцем, хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив мої права на добросовісну та справедливу конкуренцію.

Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення Переможця, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника, охоронюваних Законом. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,

ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про визначення Переможцем процедури закупівлі ФОП ГОРДІЙЧУК СВЯТОСЛАВ ВАЛЕРІЙОВИЧ в електронній системі закупівель.
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, допущених Замовником.

Додатки:
1. Протокол Уповноваженої Особи про визначення Переможця «Протокол визнання переможця_ФОП_ГОРДІЙЧУК_складові_системи_поливу_09.pdf».
2. Паспорти товарів, «Паспорти товарів.pdf»;
3. Додаток №2, «ДОДАТОК №2 - технічні вимоги.pdf»;




З повагою,

ФОП Пекур А.М. ___________
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження