-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45233142-6 – Ремонт доріг)
Місцезнаходження замовника: 10014, Житомирська обл., місто Житомир, МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, будинок 12. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" - 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 4 години
59 466 967.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 594 669.67 UAH
мін. крок: 1% або 594 669.67 UAH
Період оскарження:
21.08.2025 21:45 - 30.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
d1af878bc9eb41edadd0210e2ce1a93c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-21-013035-a.a2
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Єдиний державний реєстр судових рішень.pdf 28.08.2025 12:41
- Єдиний державний реєстр судових рішень 2.pdf 28.08.2025 12:41
- Скарга_на_умови_ТД[1].docx 28.08.2025 12:41
- sign.p7s 28.08.2025 12:45
- Справи за участі ПП «Автомагістраль» з вимогами до ДРР Житомирської ОДА.docx 11.09.2025 14:04
- ly Committee of Ukraine for Complaints Regarding Violations of Legislation in Public Procurement.pdf 11.09.2025 14:25
- Рішення від 01.09.2025 №13383.pdf 01.09.2025 17:11
- інформація про перенесення розгляду скарги від 08.09.2025 №1853.pdf 08.09.2025 18:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 15.09.2025 №14092.pdf 16.09.2025 14:19
- Рішення від 15.09.2025 №14092.pdf 17.09.2025 17:52
- Пояснення по суті скарги UA-2025-08-21-013035-a.a2.docx 03.09.2025 17:12
- Пояснення по суті скарги UA-2025-08-21-013035-a.a2.pdf 03.09.2025 17:12
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.08.2025 13:51
Дата розгляду скарги:
15.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.09.2025 17:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.09.2025 17:52
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
11ec7d3751c34ecfa7e5703782179ee5
Заголовок пункту скарги:
Скарга
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Документації крім того, учаснику складі своєї тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку про відсутність судових позовів учасника (в тому числі в якості третьої особи зі сторони учасника) до замовника даної процедури закупівлі. У разі об’єднання учасників, таким об’єднанням надається інформаційна довідка про те, що у кожного з його учасників відсутні судові позови (в тому числі у якості третьої сторони зі сторони учасника) до Замовника даної процедури закупівлі*.
*Достовірність зазначеної інформації в довідці буде перевірена замовником за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень.
Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, незважаючи на пряму заборону приписів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в тендерній документації встановив дискримінаційні обмеження, які порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника шляхом внесення дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про відсутність судових позовів учасника.
При цьому дискримінаційний характер таких вимог не викликає сумніву, оскільки очевидно, що вони були направлені саме на ПП «Автомагістраль», оскільки Замовнику достеменно відомо про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:
1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
Крім вищевказаних, є також і інші судові справи за позовами Скаржника до Замовника, які перебувають на розгляді в судах різних інстанцій.
Встановлюючи умову для участі у закупівлі – не подання позовів проти Замовника, останні фактично обмежує права потенційних учасників закупівлі на захист своїх прав, порушених самим замовником, оскільки позовна заява пред’являється до суду з метою захисту прав та законних інтересів позивача.
Судовий позов - це звернення до суду з вимогою винести рішення про примус відповідача до вчинення певних дій (наприклад, відшкодування збитків, повернення боргу тощо), або про припинення або зміну правовідносин між позивачем та відповідачем (розірвання шлюбу), або про підтвердженні судом наявності або відсутності правовідносин між позивачем та відповідачем (визнання недійсності правочину).
Позов – це вимога позивача до суду про захист порушеного чи оспорюваного права, яке, на його думку, порушене відповідачем.
Відповідно до статті 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.
Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною
Таким чином, вимога Замовника викладена в тендерній документації про надання довідки про відсутність позову, є не тільки дискримінаційною, але і незаконною, оскільки умовою участі в торгах Замовник ставить відмову потенційних учасників від права на позов.
Окрім наведеного, пред’явлення позову з метою захисту своїх прав та законних інтересів, є однозначно правомірною поведінкою особи. Відтак, правомірна поведінка не може тягнути за собою жодних негативних наслідків, в тому числі і наслідків у вигляді обмежень участі такої особи в публічних закупівлях.
Замовник, в даній процедурі закупівлі вчиняє протиправні дії, порушуючи принципи добросовісної конкуренції та запобігання корупційним діям і зловживанням, прописує вимоги без будь-якої розумності таких вимог.
Вимога Замовника щодо довідки про відсутність судових позовів у учасника до замовника закупівлі, не передбачена законом, не відноситься до кваліфікаційних критеріїв чи вимог встановлених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМ України 12 жовтня 2022 р. № 1178), не відноситься також до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Така вимога також не має жодного відношення до предмету закупівлі та/або процесу виконання договорів про закупівлю, а лише є дискримінаційною вимогою, направленою на звуження потенційного кола учасників закупівлі, та порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.
Наголошуємо, що Замовнику зовсім не цікавлять чи є в нього позови до суду щодо недобросовісних підрядників\виконавців, які не виконували свої зобов’язання за раніше укладеним договором, які Замовник відповідно до пункту 47 Особливостей може відхилити.
Враховуючи наведене відповідно до вимог Документації вимагається надання довідки про відсутність судових позовів, не виграних чи програних судових позовів, а просто факту наявності їх.
Підтвердження наявності їх до Замовника даної закупівлі можливо перевірити у відкритому реєстрі Єдиного державного реєстру судових рішень.
Конституцією України та іншими нормативними документами передбачено можливість кожної особи звернення до СУДУ.
Тому наявність позовів до Замовника чи будь-якого іншого ніяким чином не має права нас обмежувати в участь у публічних закупівлях.
Оскільки суд - це орган, наділений повноваженнями здійснювати правосуддя у цивільних, адміністративних, кримінальних та інших видах справ, а також вирішувати правові суперечки між сторонами в процесуальному порядку, встановленому законодавством конкретної держави.
Прохання внести зміни та прибрати необхідність надання вказаної вище довідки з метою можливості нам, як потенційному учаснику взяти участь у даній процедурі закупівлі.
*Достовірність зазначеної інформації в довідці буде перевірена замовником за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень.
Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, незважаючи на пряму заборону приписів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в тендерній документації встановив дискримінаційні обмеження, які порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника шляхом внесення дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про відсутність судових позовів учасника.
При цьому дискримінаційний характер таких вимог не викликає сумніву, оскільки очевидно, що вони були направлені саме на ПП «Автомагістраль», оскільки Замовнику достеменно відомо про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:
1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
Крім вищевказаних, є також і інші судові справи за позовами Скаржника до Замовника, які перебувають на розгляді в судах різних інстанцій.
Встановлюючи умову для участі у закупівлі – не подання позовів проти Замовника, останні фактично обмежує права потенційних учасників закупівлі на захист своїх прав, порушених самим замовником, оскільки позовна заява пред’являється до суду з метою захисту прав та законних інтересів позивача.
Судовий позов - це звернення до суду з вимогою винести рішення про примус відповідача до вчинення певних дій (наприклад, відшкодування збитків, повернення боргу тощо), або про припинення або зміну правовідносин між позивачем та відповідачем (розірвання шлюбу), або про підтвердженні судом наявності або відсутності правовідносин між позивачем та відповідачем (визнання недійсності правочину).
Позов – це вимога позивача до суду про захист порушеного чи оспорюваного права, яке, на його думку, порушене відповідачем.
Відповідно до статті 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.
Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною
Таким чином, вимога Замовника викладена в тендерній документації про надання довідки про відсутність позову, є не тільки дискримінаційною, але і незаконною, оскільки умовою участі в торгах Замовник ставить відмову потенційних учасників від права на позов.
Окрім наведеного, пред’явлення позову з метою захисту своїх прав та законних інтересів, є однозначно правомірною поведінкою особи. Відтак, правомірна поведінка не може тягнути за собою жодних негативних наслідків, в тому числі і наслідків у вигляді обмежень участі такої особи в публічних закупівлях.
Замовник, в даній процедурі закупівлі вчиняє протиправні дії, порушуючи принципи добросовісної конкуренції та запобігання корупційним діям і зловживанням, прописує вимоги без будь-якої розумності таких вимог.
Вимога Замовника щодо довідки про відсутність судових позовів у учасника до замовника закупівлі, не передбачена законом, не відноситься до кваліфікаційних критеріїв чи вимог встановлених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМ України 12 жовтня 2022 р. № 1178), не відноситься також до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Така вимога також не має жодного відношення до предмету закупівлі та/або процесу виконання договорів про закупівлю, а лише є дискримінаційною вимогою, направленою на звуження потенційного кола учасників закупівлі, та порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.
Наголошуємо, що Замовнику зовсім не цікавлять чи є в нього позови до суду щодо недобросовісних підрядників\виконавців, які не виконували свої зобов’язання за раніше укладеним договором, які Замовник відповідно до пункту 47 Особливостей може відхилити.
Враховуючи наведене відповідно до вимог Документації вимагається надання довідки про відсутність судових позовів, не виграних чи програних судових позовів, а просто факту наявності їх.
Підтвердження наявності їх до Замовника даної закупівлі можливо перевірити у відкритому реєстрі Єдиного державного реєстру судових рішень.
Конституцією України та іншими нормативними документами передбачено можливість кожної особи звернення до СУДУ.
Тому наявність позовів до Замовника чи будь-якого іншого ніяким чином не має права нас обмежувати в участь у публічних закупівлях.
Оскільки суд - це орган, наділений повноваженнями здійснювати правосуддя у цивільних, адміністративних, кримінальних та інших видах справ, а також вирішувати правові суперечки між сторонами в процесуальному порядку, встановленому законодавством конкретної держави.
Прохання внести зміни та прибрати необхідність надання вказаної вище довідки з метою можливості нам, як потенційному учаснику взяти участь у даній процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
ухвали
-
Повʼязаний документ:
Єдиний державний реєстр судових рішень 2.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
8318ff570a3e4cfcb71899c5eb4f3f05
Дата опублікування:
11.09.2025 14:25
Номер:
62d57de946b04cd08ebf864ee9c011cc
Тема запиту:
Перелік справ
Текст запиту:
Справи за участі Приватного підприємства «Автомагістраль» з вимогами до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації
Дата опублікування:
11.09.2025 14:04
Номер:
13c6b09fef3f425f8e5a29b967ced312
Тема запиту:
Пояснення по суті Скарги UA-2025-08-21-013035-a.a2
Текст запиту:
Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації (далі – Департамент/Замовник), що є Замовником процедури відкритих торгів з особливостями, у порядку визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості), з номером оголошення про її проведення ID: UA-2025-08-21-013035-a, предметом якої є «Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45233142-6 – Ремонт доріг) (надалі – процедура закупівлі), повідомляє наступне.
Скаржник ПП «Автомагістраль» (далі – Скаржник/Учасник) зазначає про протиправність вимоги надання у складі пропозиції інформаційної довідки про відсутність судових позовів учасника та кожного члена обʼєднання учасників (у разі участі такого обʼєднання) (в тому числі в якості третьої особи зі сторони учасника) до замовника даної процедури закупівлі.
Зазначене твердження є необ’єктивним та таким, що не відповідає дійсності виходячи з наступного.
Відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В свою чергу, згідно п. 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
А тому, як передбачено п. 6 ч. 1 ст. 3 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ), загальними засадами цивільного законодавства, зокрема, є справедливість, добросовісність та розумність.
Тобто, сторонам необхідно відповідати певному стандарту поведінки, що характеризується чесністю, відкритістю і повагою інтересів іншої сторони договору або відповідного правовідношення.
Згідно приписів ЦКУ, спір - це юридичний конфлікт між учасниками правовідносин, який виникає внаслідок різного розуміння ними взаємних прав та обов'язків, що перешкоджає їх реалізації, та у якому кожен з учасників захищає свої права.
А отже, якщо існує спір між сторонами, у сторін за договором складається різне розуміння взаємних прав та обов'язків, що перешкоджає в подальшому досягненню спільної мети та позитивній реалізації договірних відносин, тобто між сторонами фактично існує конфлікт інтересів.
Вимога щодо надання довідки про відсутність судових позовів до Замовника є однією з таких вимог, що базується на необхідності забезпечення належного виконання договору, оскільки судові спори можуть свідчити про проблеми виконавців з реалізацією зобов’язань за договором.
А тому, вищезазначена умова у вказаній закупівлі не містить протиправного та дискримінаційного підґрунтя, оскільки закупівля здійснюється за кошти державного бюджету та передбачає тривалу співпрацю щодо виконання договірних зобовʼязань сторонами.
Водночас, Скаржник зазначає про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:
1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства «Автомагістраль» до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства «Автомагістраль» до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства «Автомагістраль» до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
ПП «Автомагістраль» було ініційовано позови до суду за вищевказаними справами, аргументуючи свою позицію тим, що Замовником з прийняттям додаткових робіт чомусь виникла не передбачувані та надумані Замовником проблеми чи то в частині начебто наявних недоліків робіт або в частині начебто невідповідності наданої документації.
Зазначаємо, що сторони в змісті укладених договорів обумовили всі юридичні підстави для проведення розрахунків за наданні послуги при належному оформленні документів.
Зокрема, у разі виявлення невідповідності наданих послуг установленим вимогам Замовник приймає рішення про усунення Підрядником допущених недоліків або про зупинення надання послуг. До того ж, послуги, надані з використанням матеріальних ресурсів, що не відповідають установленим вимогам, Замовником не оплачуються.
Акцентуємо увагу на те, що і на даний час ПП «Автомагістраль», не надано Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації виконавчої документації по об’єкту. Департамент позбавлений можливості введення в експлуатації об’єкта будівництва, чим порушено не лише умови договору, а й норми законодавства щодо утримання доріг.
Ураховуючи недоліки, що були виявлені та не були усунуті в повному обсязі, Департамент як замовник та розпорядник державних коштів не міг прийняти неякісно виконані роботи та за відсутності виконавчої документації провести їх оплату.
Проаналізувавши в сукупності вищезазначене, беручи до уваги норми Цивільного кодексу України, умови договору та той факт, що в документах наданих ПП «Автомагістраль» існувало ряд невідповідностей, Департамент був позбавлений законної можливості прийняти та оплатити роботи.
А тому, встановлена Замовником вимога має на меті мінімізацію юридичних та репутаційних ризиків, які можуть виникнути у випадку, якщо Учасник, що наразі перебуває у судовому спорі із Замовником, стане переможцем закупівлі.
Наявність відкритого судового процесу може прямо впливати на неможливість або небажання сторін конструктивно співпрацювати після укладення договору, що в кінцевому результаті ставить під загрозу своєчасне та якісне виконання предмета закупівлі.
Таким чином, встановлена умова - це засіб попередження конфліктів інтересів і гарантія того, що правові суперечки не заважатимуть належному виконанню майбутнього договору.
Вважаємо за необхідне звернути увагу на скаргу за ідентифікатором UA-2023-03-02-012659-a.b1 щодо умов тендерної документації закупівлі за предметом «Послуги з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення на території Коростенського та Звягельського районів Житомирської області загальною протяжністю 3291,8 км» (ДК 021:2015: 63710000-9 - Послуги з обслуговування наземних видів транспорту) (ідентифікатор - UA-2023-03-02-012659-a), у якій ПП «Автомагістраль» також зазначав про дискримінаційність аналогічної вимоги, однак Колегія АМКУ рішенням за № 3204-р/пк-пз від 15.03.2023 постановила, що скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведену вище умову Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином наведена вище умова Документації порушує його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Водночас, у складі власної тендерної пропозиції у вказаній процедурі закупівлі ПП «Автомагістраль» було подано інформаційну довідку № 1044/ТВ від 24.03.2023, якою даний учасник повідомляв про відсутність судових позовів до Замовника. З метою підтвердження вказаної інформації, Замовником було ініційовано звернення до Господарського суду Житомирської області про надання довідки щодо наявності/відсутності позовів ПП «Автомагістраль» до Департаменту, за результатом якого отримано Довідку № 3477/23 від 27.03.2023, якою вказана ПП «Автомагістраль» інформація не підтвердилась. Таким чином було встановлено наявність зазначення учасником у тендерній пропозиції недостовірної інформації, внаслідок чого така пропозиція підлягала відхиленню згідно пп. 1 п. 41 Особливостей.
Аналогічна позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відображена у рішенні за № 9443-р/пк-пз від 27.06.2023 щодо процедури закупівлі «Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення С061101 Забране-Візня через Буки, Ворсівку км 0+500 - км 6+500, Житомирської області» (ДК 021:2015 (CPV) – 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв'язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (ідентифікатор UA-2023-06-07-015678-a). Проаналізувавши доводи Скаржника та Замовника закупівлі, а також інформацію розміщену у Єдиному державному реєстрі судових рішень, органом оскарження було постановлено про відсутність підстав для задоволення Скарги в цій частині, оскільки Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації.
Вважаємо, що надання довідки про відсутність судових позовів до Замовника є правомірним та має обґрунтовану мету - забезпечити надійність виконання договору та уникнути конфлікту інтересів, що в свою чергу є недискримінаційною, адже застосовується однаково до всіх учасників жодним разом не порушує прав Учасників на участь у процедурі закупівлі.
Окремо зазначаємо, що вимога не суперечить ст. 55 Конституції України та ст. 4 Господарського процесуального кодексу України, які гарантують право на звернення до суду. Вимога не є забороною на участь у процедурі закупівлі через сам факт судового позову, Замовник залишає за собою право враховувати зазначену інформацію у комплексі з іншими критеріями при оцінці пропозицій та прийнятті рішення про визначення переможця. Дана умова встановлена для забезпечення належної перевірки учасників закупівлі та не має на меті обмежити доступ до правосуддя.
З огляду на вищезазначене, вимога про надання інформаційної довідки щодо відсутності судових позовів учасника до Замовника даної процедури (в тому числі в якості третьої особи зі сторони учасника), а також у разі, якщо участь у закупівлі бере обʼєднання учасників, то таким обʼєднанням надається інформаційна довідка про те, що у кожного з його учасників відсутні судові позови (в тому числі у якості третьої особи зі сторони учасника) до Замовника даної процедури закупівлі - є законною, допоможе уникнути в майбутньому судових спорів та сприятиме прозорості, законності і добросовісності в договірних правовідносинах з потенційними контрагентами.
Відповідно, підстави для внесення змін до умов тендерної документації відсутні.
Підсумовуючи викладене, повідомляємо, що Департамент регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації при здійсненні закупівлі діє в межах наданих повноважень та у порядку встановленому Законом з урахуванням Особливостей, та просимо відмовити у задоволенні скарги ПП «Автомагістраль» у повному обсязі.
Дата опублікування:
03.09.2025 17:12
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга
Номер:
2e5e84a414894113924fe04fb9610f93
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-21-013035-a.a1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Єдиний державний реєстр судових рішень.pdf 28.08.2025 12:27
- Скарга_на_умови_ТД[1].docx 28.08.2025 12:27
- Єдиний державний реєстр судових рішень 2.pdf 28.08.2025 12:27
- sign.p7s 28.08.2025 12:30
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
30.08.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
29c2bbc397fc436794b0f5fdf764e1e6
Заголовок пункту скарги:
Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимог
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, незважаючи на пряму заборону приписів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в тендерній документації встановив дискримінаційні обмеження, які порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника шляхом внесення дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про відсутність судових позовів учасника.
При цьому дискримінаційний характер таких вимог не викликає сумніву, оскільки очевидно, що вони були направлені саме на ПП «Автомагістраль», оскільки Замовнику достеменно відомо про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:
1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
Крім вищевказаних, є також і інші судові справи за позовами Скаржника до Замовника, які перебувають на розгляді в судах різних інстанцій.
Встановлюючи умову для участі у закупівлі – не подання позовів проти Замовника, останні фактично обмежує права потенційних учасників закупівлі на захист своїх прав, порушених самим замовником, оскільки позовна заява пред’являється до суду з метою захисту прав та законних інтересів позивача.
Судовий позов - це звернення до суду з вимогою винести рішення про примус відповідача до вчинення певних дій (наприклад, відшкодування збитків, повернення боргу тощо), або про припинення або зміну правовідносин між позивачем та відповідачем (розірвання шлюбу), або про підтвердженні судом наявності або відсутності правовідносин між позивачем та відповідачем (визнання недійсності правочину).
Позов – це вимога позивача до суду про захист порушеного чи оспорюваного права, яке, на його думку, порушене відповідачем.
Відповідно до статті 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.
Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною
Таким чином, вимога Замовника викладена в тендерній документації про надання довідки про відсутність позову, є не тільки дискримінаційною, але і незаконною, оскільки умовою участі в торгах Замовник ставить відмову потенційних учасників від права на позов.
Окрім наведеного, пред’явлення позову з метою захисту своїх прав та законних інтересів, є однозначно правомірною поведінкою особи. Відтак, правомірна поведінка не може тягнути за собою жодних негативних наслідків, в тому числі і наслідків у вигляді обмежень участі такої особи в публічних закупівлях.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, незважаючи на пряму заборону приписів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в тендерній документації встановив дискримінаційні обмеження, які порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника шляхом внесення дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про відсутність судових позовів учасника.
При цьому дискримінаційний характер таких вимог не викликає сумніву, оскільки очевидно, що вони були направлені саме на ПП «Автомагістраль», оскільки Замовнику достеменно відомо про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:
1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
Крім вищевказаних, є також і інші судові справи за позовами Скаржника до Замовника, які перебувають на розгляді в судах різних інстанцій.
Встановлюючи умову для участі у закупівлі – не подання позовів проти Замовника, останні фактично обмежує права потенційних учасників закупівлі на захист своїх прав, порушених самим замовником, оскільки позовна заява пред’являється до суду з метою захисту прав та законних інтересів позивача.
Судовий позов - це звернення до суду з вимогою винести рішення про примус відповідача до вчинення певних дій (наприклад, відшкодування збитків, повернення боргу тощо), або про припинення або зміну правовідносин між позивачем та відповідачем (розірвання шлюбу), або про підтвердженні судом наявності або відсутності правовідносин між позивачем та відповідачем (визнання недійсності правочину).
Позов – це вимога позивача до суду про захист порушеного чи оспорюваного права, яке, на його думку, порушене відповідачем.
Відповідно до статті 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.
Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною
Таким чином, вимога Замовника викладена в тендерній документації про надання довідки про відсутність позову, є не тільки дискримінаційною, але і незаконною, оскільки умовою участі в торгах Замовник ставить відмову потенційних учасників від права на позов.
Окрім наведеного, пред’явлення позову з метою захисту своїх прав та законних інтересів, є однозначно правомірною поведінкою особи. Відтак, правомірна поведінка не може тягнути за собою жодних негативних наслідків, в тому числі і наслідків у вигляді обмежень участі такої особи в публічних закупівлях.
×
-
Назва доказу:
скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга_на_умови_ТД[1].docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації