• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Поточний ремонт дорожнього покриття автомобільної дороги загального користування місцевого значення О060713 Поліське - Гулянка через Ришавку на ділянці км 0+000 - км 8+350, Житомирська область» (ДК 021:2015 (CPV) – 45233142-6 – Ремонт доріг)

Місцезнаходження замовника: 10014, Житомирська обл., місто Житомир, МАЙДАН ІМ. С. П. КОРОЛЬОВА, будинок 12. Категорія замовника: відповідно до частини 4 статті 2 Закону України "Про публічні закупівлі" - 1) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 4 години

59 466 967.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 594 669.67 UAH
Період оскарження: 21.08.2025 21:45 - 30.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: d1af878bc9eb41edadd0210e2ce1a93c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-21-013035-a.a2
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 15.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.09.2025 17:11
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 17.09.2025 17:52
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ", Приватне Підприємство Автомагістраль +380459635033 tdv_am@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 11ec7d3751c34ecfa7e5703782179ee5
Заголовок пункту скарги: Скарга
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» Документації крім того, учаснику складі своєї тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку про відсутність судових позовів учасника (в тому числі в якості третьої особи зі сторони учасника) до замовника даної процедури закупівлі. У разі об’єднання учасників, таким об’єднанням надається інформаційна довідка про те, що у кожного з його учасників відсутні судові позови (в тому числі у якості третьої сторони зі сторони учасника) до Замовника даної процедури закупівлі*.
*Достовірність зазначеної інформації в довідці буде перевірена замовником за допомогою Єдиного державного реєстру судових рішень.
Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, незважаючи на пряму заборону приписів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в тендерній документації встановив дискримінаційні обмеження, які порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника шляхом внесення дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про відсутність судових позовів учасника.
При цьому дискримінаційний характер таких вимог не викликає сумніву, оскільки очевидно, що вони були направлені саме на ПП «Автомагістраль», оскільки Замовнику достеменно відомо про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:

1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
Крім вищевказаних, є також і інші судові справи за позовами Скаржника до Замовника, які перебувають на розгляді в судах різних інстанцій.
Встановлюючи умову для участі у закупівлі – не подання позовів проти Замовника, останні фактично обмежує права потенційних учасників закупівлі на захист своїх прав, порушених самим замовником, оскільки позовна заява пред’являється до суду з метою захисту прав та законних інтересів позивача.
Судовий позов - це звернення до суду з вимогою винести рішення про примус відповідача до вчинення певних дій (наприклад, відшкодування збитків, повернення боргу тощо), або про припинення або зміну правовідносин між позивачем та відповідачем (розірвання шлюбу), або про підтвердженні судом наявності або відсутності правовідносин між позивачем та відповідачем (визнання недійсності правочину).
Позов – це вимога позивача до суду про захист порушеного чи оспорюваного права, яке, на його думку, порушене відповідачем.
Відповідно до статті 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.
Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною
Таким чином, вимога Замовника викладена в тендерній документації про надання довідки про відсутність позову, є не тільки дискримінаційною, але і незаконною, оскільки умовою участі в торгах Замовник ставить відмову потенційних учасників від права на позов.
Окрім наведеного, пред’явлення позову з метою захисту своїх прав та законних інтересів, є однозначно правомірною поведінкою особи. Відтак, правомірна поведінка не може тягнути за собою жодних негативних наслідків, в тому числі і наслідків у вигляді обмежень участі такої особи в публічних закупівлях.

Замовник, в даній процедурі закупівлі вчиняє протиправні дії, порушуючи принципи добросовісної конкуренції та запобігання корупційним діям і зловживанням, прописує вимоги без будь-якої розумності таких вимог.
Вимога Замовника щодо довідки про відсутність судових позовів у учасника до замовника закупівлі, не передбачена законом, не відноситься до кваліфікаційних критеріїв чи вимог встановлених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМ України 12 жовтня 2022 р. № 1178), не відноситься також до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Така вимога також не має жодного відношення до предмету закупівлі та/або процесу виконання договорів про закупівлю, а лише є дискримінаційною вимогою, направленою на звуження потенційного кола учасників закупівлі, та порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника.

Наголошуємо, що Замовнику зовсім не цікавлять чи є в нього позови до суду щодо недобросовісних підрядників\виконавців, які не виконували свої зобов’язання за раніше укладеним договором, які Замовник відповідно до пункту 47 Особливостей може відхилити.

Враховуючи наведене відповідно до вимог Документації вимагається надання довідки про відсутність судових позовів, не виграних чи програних судових позовів, а просто факту наявності їх.
Підтвердження наявності їх до Замовника даної закупівлі можливо перевірити у відкритому реєстрі Єдиного державного реєстру судових рішень.
Конституцією України та іншими нормативними документами передбачено можливість кожної особи звернення до СУДУ.
Тому наявність позовів до Замовника чи будь-якого іншого ніяким чином не має права нас обмежувати в участь у публічних закупівлях.
Оскільки суд - це орган, наділений повноваженнями здійснювати правосуддя у цивільних, адміністративних, кримінальних та інших видах справ, а також вирішувати правові суперечки між сторонами в процесуальному порядку, встановленому законодавством конкретної держави.
Прохання внести зміни та прибрати необхідність надання вказаної вище довідки з метою можливості нам, як потенційному учаснику взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження



Скарга
Скасована
КЕП

Скарга

Номер: 2e5e84a414894113924fe04fb9610f93
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-21-013035-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 30.08.2025 00:00
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "АВТОМАГІСТРАЛЬ", Приватне Підприємство Автомагістраль +380459635033 tdv_am@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 29c2bbc397fc436794b0f5fdf764e1e6
Заголовок пункту скарги: Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимог
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Частиною 4 ст. 5 Закону України визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Також ч. 4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Проте, незважаючи на пряму заборону приписів Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник в тендерній документації встановив дискримінаційні обмеження, які порушують права та охоронювані законом інтереси Скаржника шляхом внесення дискримінаційної вимоги щодо надання довідки про відсутність судових позовів учасника.
При цьому дискримінаційний характер таких вимог не викликає сумніву, оскільки очевидно, що вони були направлені саме на ПП «Автомагістраль», оскільки Замовнику достеменно відомо про наявність між Скаржником та Замовником судових спорів за позовом ПП «Автомагістраль», зокрема:

1. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/71/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 1 333 347,12грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/128930848.
2. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/67/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 8 869 716,77грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129213740 .
3. Господарським судом Житомирської області розглядається справа № 906/66/25 за позовом Приватного підприємства "Автомагістраль" до Департаменту регіонального розвитку Житомирської обласної державної адміністрації про стягнення 3 193 595,11 грн. Станом на дату подання скарги розгляд справи не звершений https://reyestr.court.gov.ua/Review/129025866 .
Крім вищевказаних, є також і інші судові справи за позовами Скаржника до Замовника, які перебувають на розгляді в судах різних інстанцій.
Встановлюючи умову для участі у закупівлі – не подання позовів проти Замовника, останні фактично обмежує права потенційних учасників закупівлі на захист своїх прав, порушених самим замовником, оскільки позовна заява пред’являється до суду з метою захисту прав та законних інтересів позивача.
Судовий позов - це звернення до суду з вимогою винести рішення про примус відповідача до вчинення певних дій (наприклад, відшкодування збитків, повернення боргу тощо), або про припинення або зміну правовідносин між позивачем та відповідачем (розірвання шлюбу), або про підтвердженні судом наявності або відсутності правовідносин між позивачем та відповідачем (визнання недійсності правочину).
Позов – це вимога позивача до суду про захист порушеного чи оспорюваного права, яке, на його думку, порушене відповідачем.
Відповідно до статті 4 Господарського процесуального кодексу України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.
Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною
Таким чином, вимога Замовника викладена в тендерній документації про надання довідки про відсутність позову, є не тільки дискримінаційною, але і незаконною, оскільки умовою участі в торгах Замовник ставить відмову потенційних учасників від права на позов.
Окрім наведеного, пред’явлення позову з метою захисту своїх прав та законних інтересів, є однозначно правомірною поведінкою особи. Відтак, правомірна поведінка не може тягнути за собою жодних негативних наслідків, в тому числі і наслідків у вигляді обмежень участі такої особи в публічних закупівлях.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації