-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
5 285 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 30 000.00 UAH
мін. крок: 0.6% або 30 000.00 UAH
Період оскарження:
02.08.2018 17:28 - 30.09.2018 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Оскарження вимог Тендерної документації
Номер:
9a16e51319ac4ba6a54456f9923f809a
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-08-02-001300-a.c1
Назва:
Оскарження вимог Тендерної документації
Вимога:
Шанові Пані та Панове!
Звертаємо Вашу увагу на невідповідність тендерної документації на закупівлю товарів за ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) ідентифікатор закупівлі: № UA-2018-08-02-001300-a вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та нормативно-правовим актам Міністерства освіти та науки України, що у свою чергу призводить до порушення основних принципів здійснення державних закупівель встановлених Законом.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Специфікація Замовника дійсно містить вираз "або еквівалент", проте технічні вимоги до частини предмету закупівлі, а саме до Комплекту для класу інформатики тип 2, визначені таким чином, що повністю відповідають лише певним моделям спеціалізованого обладнання виробництва Turning Technologies (США), представником якої в Україні є лише одна компанія — ТОВ «АВ-ПРО». Таким чином запропонувати витребувані моделі обладнання та належним чином підготувати пакет тендерних документів зможуть лише компанії тим чи іншим чином пов’язані з компанією АВ-ПРО, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Необхідно зауважити, що більшість обладнання, що є предметом закупівлі, (Комплект для класу інформатики тип 1 — 27 од., Комплект ноутбук, принтер, ламінатор — 8 од.) має в Україні сталий та достатній ринок пропозицій. Проте включивши до складу предмету закупівлі спеціалізоване обладнання виробництва Turning Technologies у кількості одного комплекту з вимогою надання авторизаційних листів виробника або його представника, Замовник повністю поставив процедуру закупівлі у залежність від ТОВ «АВ-ПРО».
У разі, якщо закупівля саме спеціалізованого обладнання виробництва Turning Technologies є дійсно необхідним та обумовленим, то, оскільки, стосовно визначеного замовником предмету закупівлі наявна відсутність конкуренції (з технічних причин) на відповідному ринку, відповідно до існуючих процедур та ст.35 Закону Замовник має застосувати переговорну процедуру закупівлі для закупівлі саме цього обладнання.
Просимо виключити зі складу предмету закупівлі Комплект для класу інформатики тип 2 або розділити предмет закупівлі на лоти.
Також маємо відмітити, що орієнтація вимог тендерних документацій Департаменту освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації (наприклад https://www.dzo.com.ua/tenders/2589816 UA-2018-07-06-001322-c, що вже оскаржується в АМК) на спеціалізоване обладнання та програмне забезпечення компаній, єдиним представником яких є ТОВ «АВ-ПРО», ніяким чином не відповідає ані Конституції, ані Законам України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.08.2018 17:55
Вирішення:
Замовник не обмежує можливості подання пропозицій інших виробників, що відповідатимуть вимогам тендерної документації. Тендерна документація повністю відповідає вимогам частини другої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”.
Підстави для задоволення вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Не задоволено
Скарга
Розгляд припинено
Порушення вимог Законодавства
Номер:
cb71894647014d4094ad7739c641c6ed
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-08-02-001300-a.c3
Назва:
Порушення вимог Законодавства
Скарга:
Замовником, всуперчь Рышення АМК обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі шляхом включення до складу вимог обладнання загального призначення, яке має в Україні сталий та достатній ринок пропозицій, вимог до специфічних показників обладнання певного виробника, що обмежує можливість інших потенційних учасників в участі у закупівлі та призводить до дискримінації учасників.
Замовником фальсифіковане усунення порушень при здійсненні закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скан-копія платіжного доручення 29.09.2018 16:24
- UA-2018-08-02-001300-a_Скарга_АМК_02.pdf 29.09.2018 16:24
- Пояснення 17.10.2018 09:19
- Рішення від 03.10.2018 № 10143+лист Замовнику.pdf 03.10.2018 18:12
- Рішення від 22.10.2018 № 10781.pdf 22.10.2018 17:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2018 16:24
Опис причини скасування:
Інші предмети закупівель
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
19.10.2018 19:40
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
22.10.2018 17:09
Скарга
Залишено без розгляду
ОДЗ
Номер:
374c4dd44f7649338a8dfdcf0bbd000b
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-08-02-001300-a.c4
Назва:
ОДЗ
Скарга:
Оскарження дій замовника щодо обмеження конкуренції серед учасників торгів.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скан-копія платіжного доручення 29.09.2018 16:29
- Скарга 29.09.2018 16:29
- Рішення від 03.10.2018 № 10144.pdf 03.10.2018 18:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.09.2018 16:29
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.10.2018 18:15
Скарга
Виконана замовником
Оскарження дискримінаційних вимог
Номер:
c3da650d336c4de4aa161a0db309c6f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-08-02-001300-a.c2
Назва:
Оскарження дискримінаційних вимог
Скарга:
02 серпня 2018 року Департаментом освіти, науки та молодіжної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) було оголошено тендерну процедуру (відкриті торги) на закупівлю товарів за ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) ідентифікатор закупівлі: № UA-2018-08-02-001300-a (далі — Торги), очікувана вартість закупівлі 5 285 000,00 грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю “ЕНЕРГОТРЕЙД 3000” (надалі – Учасник/Скаржник) має намір взяти участь у зазначеній закупівлі, проте при детальному вивченні вимог тендерної документації було виявлено невідповідність вимог Замовника, визначених тендерною документацією, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), що у свою чергу призводить до порушення основних принципів здійснення державних закупівель встановлених Законом, та не дозволяє нам та багатьом іншим підприємствам взяти участь у Торгах.
Відповідно до ст.23 Закону ми звернулись до Замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, проте основні наші вимоги щодо усунення порушень під час проведення процедури закупівлі не були враховані Замовником.
Відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Специфікація Замовника дійсно містить вираз "або еквівалент", проте технічні вимоги до частини предмету закупівлі, а саме до Комплекту для класу інформатики тип 2, визначені таким чином, що повністю відповідають лише певним моделям спеціалізованого обладнання виробництва Turning Technologies (США), представником якої в Україні є лише одна компанія — ТОВ «АВ-ПРО». Таким чином запропонувати витребувані моделі обладнання та належним чином підготувати пакет тендерних документів зможуть лише компанії тим чи іншим чином пов’язані з компанією АВ-ПРО, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Замовник на наші вимоги відповів що Замовник не обмежує можливості подання пропозицій інших виробників, що відповідатимуть вимогам тендерної документації. Тендерна документація повністю відповідає вимогам частини другої статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі”. Підстави для задоволення вимоги відсутні.
Проте порівняння вимог Замовника та характери стики обладнання виробництва Turning Technologies з сайту ТОВ «АВ-ПРО» показує їх повну ідентичність.
Так, наприклад, специфікація Пульту для інтерактивного опитування аудиторії повністю, майже дослівно, відповідає Пульту Turning Technologies RCLT-01 http://www.av-pro.com.ua/turning-technologies-rclt-01, Ресивер повністю відповідає Ресиверу Turning Technologies XRC-R04 http://www.av-pro.com.ua/turning-technologies-xrc-r04.
Необхідно зауважити, що більшість обладнання, що є предметом закупівлі, (Комплект для класу інформатики тип 1 — 27 од., Комплект ноутбук, принтер, ламінатор — 8 од.) має в Україні сталий та достатній ринок пропозицій. Проте включивши до складу предмету закупівлі спеціалізоване обладнання виробництва Turning Technologies у кількості трьох комплектів з вимогою надання авторизаційних листів виробника або його представника, Замовник повністю поставив процедуру закупівлі у залежність від ТОВ «АВ-ПРО».
У разі, якщо закупівля саме спеціалізованого обладнання виробництва Turning Technologies є дійсно необхідним та обумовленим, то, оскільки, стосовно визначеного замовником предмету закупівлі наявна відсутність конкуренції (з технічних причин) на відповідному ринку, відповідно до існуючих процедур та ст.35 Закону Замовник має застосувати переговорну процедуру закупівлі для закупівлі саме цього обладнання.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Натомість Замовником штучно обмежено конкуренцію при здійсненні закупівлі шляхом включення до складу вимог обладнання загального призначення, яке має в Україні сталий та достатній ринок пропозицій, вимог до специфічних показників обладнання певного виробника, що обмежує можливість інших потенційних учасників в участі у закупівлі та призводить до дискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону вимагаємо:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Розгляд скарги здійснити за участі представника (-ів) Скаржника;
3. Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації, видалити з неї вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, виключити зі складу предмету закупівлі Комплект для класу інформатики тип 2 або розділити предмет закупівлі на лоти.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 27.08.2018 13:18
- Скан-копія платіжного доручення 27.08.2018 13:18
- рішення № 8897 +запит док.pdf 30.08.2018 20:58
- Інформація про резолютивну частину рішення № 9506.pdf 17.09.2018 19:15
- рішення № 9506.pdf 19.09.2018 19:16
- Протокол 27.09.2018 11:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.08.2018 13:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
19.09.2018 19:16
Дата виконання рішення Замовником:
27.09.2018 11:16
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконати рішення Колегії від 14.09.2018 року №9506-р/пк-пз, щодо закупівлі за кодом ДК 021:2015: 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (Ідентифікатор закупівлі: UA-2018-08-02-001300-a) та внести зміни до тендерної документації