-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Картопля свіжа продовольча
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 19 годин назад
1 440 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 200.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 200.00 UAH
Період оскарження:
21.08.2025 11:04 - 27.08.2025 11:02
Період оскарження(за результатами переможця):
17.09.2025 07:49 - 20.09.2025 00:00
Вимога
Без відповіді
НЕЗАКОННЕ РІШЕННЯ
Номер:
d31ff6ce41a345cf8adff2c0fed6001b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-21-003151-a.b2
Назва:
НЕЗАКОННЕ РІШЕННЯ
Вимога:
Шановний Замовник! Складається враження, що ви не читали нашого звернення. Просимо Вас розглянути запит по суті.
1) Відповідно до п.4 Додатку 2 до оголошення учасники надають засвідчену відповідно до ДСТУ 4163:2020 копію експлуатаційного дозволу чи рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (будівлі, споруди, комплекси споруд, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби та території, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих, що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужносте операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам.
У складі пропозиції Переможця торгів Набойченко Т.Ф. міститься рішення про державну реєстрацію потужностей №r-UA-61-04-152, зокрема, в рішенні вказано, що розглянувши заяву ФОП Набойченко Тетяни Федорівни від 11.03.2024р. Тернопільським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області прийнято рішення здійснити державну реєстрацію потужності, яка розташована за адресою: 47524, Тернопільська область, Тернопільський район, с. Жовнівка, вул. Січових Стрільців, 6Д та присвоїти потужності особистий реєстраційний номерr-UA-61-04-152. Видом діяльності, що планується здійснювати із використанням вказаної потужності вважати: первинне виробництво сільськогосподарської продукції, за видами господарської діяльності: вирощування врожаю (рослинництво); переробка та виробництво харчових продуктів, переробка фруктів та/або овочів; виробництво інших харчових продуктів; гуртова торгівля харчовими продуктами, роздрібна торгівля харчовими продуктами, транспортування харчових продуктів, зберігання харчових продуктів.
Крім цього, у складі тендерної пропозиції було надано рішення про державну реєстрацію потужностей Перевізника харчових продуктів – ФО-П Волкова Р.О.
Слід зазначити, що оголошенням не передбачено окремих умов стосовно необхідності надання учасником рішення про державну реєстрацію потужностей на земельні ділянки.
Крім того, згідно з п.4 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» виробник - суб'єкт господарювання, який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар.
З вищезазначеного визначення вбачається, що виробник може самостійно не виробляти товар. Разом з тим, виробником може бути суб'єкт господарювання, який заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар.
Таким чином, Замовник незаконно відхилив пропозицію ФО-П Набойченко Т.Ф. з вищенаведених підстав.
2) Згідно з п.3 Додатку 2 Оголошення учасник повинен надати оригінал або засвідчену відповідно до ДСТУ 4163:2020 копія протоколу дослідження (випробувань) чи експертного висновку про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУ У, виданого державною лабораторією, яка може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю.
Експертний висновок – це письмовий документ, що містить результати проведеного експертом дослідження на основі спеціальних знань, а також відповіді на поставлені запитання, надані відповідно до законодавства.
У складі пропозиції ФО-П НАБОЙЧЕНКО Т.Ф міститься вищезазначений експертний висновок на картоплю свіжу першого сорту. При цьому в документі наявна вся інформація, яка передбачена вимогами оголошення, а саме: інформація про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУ У.
Слід зауважити, що оголошенням не було передбачено окремих вимог стосовно обов’язковості наявності в експертному висновку інформації про виробника продукції. Законодавство України також не містить обов’язкової для виконання форми чи вимог щодо змісту цього документу.
На підставі вищезазначеного, Переможець не порушив умови оголошення про проведення спрощеної закупівлі в цій частині.
Замовник у своїй відповіді посилається на суб’єктивну думку, яка не обґрунтована нормами чинного законодавства.
На підставі вищенаведеного Просимо Вас переглянути своє рішення щодо відхилення пропозиції ФО-П Набойченко Т.Ф.
У разі невиконання законних вимог Запитувача, будемо змушені звертатися до командира Національної гвардії України, до контролюючих та правоохоронних органів, а також до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
15.09.2025 17:59
Вимога
Є відповідь
Незаконне рішення Замовника
Номер:
1a14543ce03a4e3b9e828d3004f8476f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-21-003151-a.c1
Назва:
Незаконне рішення Замовника
Вимога:
Шановний Замовник! Звертаємося до вас в порядку, передбаченому ч. 20 ст 14 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів учасник спрощеної закупівлі може звернутися до замовника та/або до органу, що здійснює контроль над замовником, або до суду.
Пропозиція ФО-П Набойченко Т.Ф. була відхилена. Вважаємо, що дії Замовника є неправомірними, суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, чим порушують права та охоронювані законом інтереси учасника процедури закупівлі.
Крім цього, у відповідності до ч.4 ст. 33 Закону Учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
ТОБТО ЗАМОВНИК ЗБОВ’ЯЗАНИЙ НАДАТИ ВІДПОВІДЬ НА НАСТУПНІ ПИТАННЯ.
1) Відповідно до п.4 Додатку 2 до оголошення учасники надають засвідчену відповідно до ДСТУ 4163:2020 копію експлуатаційного дозволу чи рішення компетентного органу про державну реєстрацію потужностей (будівлі, споруди, комплекси споруд, обладнання та інших засобів, включаючи транспортні засоби та території, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів) – власних або орендованих, що будуть використовуватися чи використані при виробництві, переробці або реалізації харчових продуктів, відповідно вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 «Про затвердження Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужносте операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам.
У складі пропозиції Переможця торгів Набойченко Т.Ф. міститься рішення про державну реєстрацію потужностей №r-UA-61-04-152, зокрема, в рішенні вказано, що розглянувши заяву ФОП Набойченко Тетяни Федорівни від 11.03.2024р. Тернопільським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області прийнято рішення здійснити державну реєстрацію потужності, яка розташована за адресою: 47524, Тернопільська область, Тернопільський район, с. Жовнівка, вул. Січових Стрільців, 6Д та присвоїти потужності особистий реєстраційний номерr-UA-61-04-152. Видом діяльності, що планується здійснювати із використанням вказаної потужності вважати: первинне виробництво сільськогосподарської продукції, за видами господарської діяльності: вирощування врожаю (рослинництво); переробка та виробництво харчових продуктів, переробка фруктів та/або овочів; виробництво інших харчових продуктів; гуртова торгівля харчовими продуктами, роздрібна торгівля харчовими продуктами, транспортування харчових продуктів, зберігання харчових продуктів.
Крім цього, у складі тендерної пропозиції було надано рішення про державну реєстрацію потужностей Перевізника харчових продуктів – ФО-П Волкова Р.О.
Слід зазначити, що оголошенням не передбачено окремих умов стосовно необхідності надання учасником рішення про державну реєстрацію потужностей на земельні ділянки.
Крім того, згідно з п.4 ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів» виробник - суб'єкт господарювання, який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар.
З вищезазначеного визначення вбачається, що виробник може самостійно не виробляти товар. Разом з тим, виробником може бути суб'єкт господарювання, який заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар.
Таким чином, Замовник незаконно відхилив пропозицію ФО-П Набойченко Т.Ф. з вищенаведених підстав.
2) Згідно з п.3 Додатку 2 Оголошення учасник повинен надати оригінал або засвідчену відповідно до ДСТУ 4163:2020 копія протоколу дослідження (випробувань) чи експертного висновку про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУ У, виданого державною лабораторією, яка може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю.
Експертний висновок – це письмовий документ, що містить результати проведеного експертом дослідження на основі спеціальних знань, а також відповіді на поставлені запитання, надані відповідно до законодавства.
У складі пропозиції ФО-П НАБОЙЧЕНКО Т.Ф міститься вищезазначений експертний висновок на картоплю свіжу першого сорту. При цьому в документі наявна вся інформація, яка передбачена вимогами оголошення, а саме: інформація про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУ У.
Слід зауважити, що оголошенням не було передбачено окремих вимог стосовно обов’язковості наявності в експертному висновку інформації про виробника продукції. Законодавство України також не містить обов’язкової для виконання форми чи вимог щодо змісту цього документу.
На підставі вищезазначеного, Переможець не порушив умови оголошення про проведення спрощеної закупівлі в цій частині.
На підставі вищенаведеного Просимо Вас переглянути своє рішення щодо відхилення пропозиції ФО-П Набойченко Т.Ф.
У разі невиконання законних вимог Запитувача, будемо змушені звертатися до командира Національної гвардії України, до контролюючих та правоохоронних органів, а також до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на вимогу.docx 15.09.2025 17:35
Дата подачі:
10.09.2025 19:04
Вирішення:
Шановний Учасник!
Відповідно до Вашого звернення щодо відхилення:
По- першому пункту: закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості № 1275), згідно яких Замовнику регламентовані загальні умови проведення закупівлі та критерії, поряд з цим є ряд нормативно-законодавчих актів, які регламентують підприємницьку та господарську діяльність, якість та безпечнисть харчових продуктів, які також повинні буди виконані кожним оператором ринку, який пов'язаний з ланцюгом постачання харчових продуктів. Так, відповідно до вимог Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» ст. 1 :
«55) оператор ринку харчових продуктів (далі - оператор ринку) - суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких здійснюється первинне виробництво, виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або інших об’єктів санітарних заходів, і який відповідає за виконання вимог цього Закону та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. До операторів ринку належать фізичні особи, якщо вони провадять діяльність з метою або без мети отримання прибутку та займаються виробництвом та/або обігом харчових продуктів або інших об’єктів санітарних заходів. Оператором ринку також вважається агропродовольчий ринок.»
«63) первинне виробництво - виробництво, розведення та/або вирощування первинної продукції, у тому числі збір врожаю, доїння, розведення та/або утримання сільськогосподарських тварин до моменту їх умертвіння (забою), заготівля меду та/або інших їстівних продуктів бджільництва, збір дикоросів (грибів, ягід, горіхів, інших плодів та/або рослин чи їх частин), добування (вилов) рибних продуктів, полювання на тварин;»
«62) первинна продукція - продукція первинного виробництва, яка включає продукти рослинного походження, продукцію тваринництва, рибальства, мисливства;»
«69) потужності - споруди або комплекс споруд, приміщення, будівлі, обладнання та інші засоби, включаючи транспортні засоби, а також територія, що використовуються у виробництві та/або обігу об’єктів санітарних заходів»
«74) простежуваність - можливість ідентифікації та відстеження харчових продуктів, продуктивних тварин, а також речовин, що призначені для включення або очікується, що вони будуть включені до харчових продуктів, на всіх стадіях виробництва, переробки та обігу»
«Стаття 20. Обов’язки операторів ринку:…. 4) реєструвати потужності у випадках, передбачених цим Законом;
5) забезпечувати виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів щодо окремих показників якості;»
«Стаття 25. Державна реєстрація потужностей
1. Державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.»
Враховуючи викладене, сільгосппідприємство, що здійснює господарську діяльність з вирощування зернових, технічних та зернобобових культур - є оператором ринку. Отже воно має зареєструвати у Реєстрі потужностей операторів ринку усі потужності (у тому числі орендовані), що використовуються у первинному виробництві. Предметом закупівлі є Картопля свіжа продовольча. Первинне виробництво її здійснюється на земельній ділянці. Учасник Фізична особа-підприємець НАБОЙЧЕНКО ТЕТЯНА ФЕДОРІВНА в складі пропозиції надає реєстрацію потужностей , де зазначена адреса складського приміщення, що підтверджується також Актом Держпродслужби та потужності ФОП Волкова В.О., зареєстровані по тій самій адресі! Складські приміщення не передбачені для вирощування овочів та картопля. Учаснику було надано 24 години на виправлення помилки, яка не впливає на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, Фізична особа-підприємець НАБОЙЧЕНКО ТЕТЯНА ФЕДОРІВНА – не надала потужностей на підтвердження первинного виробництва згідно чинного законодавства.
По-другому пункту: Замовником висуваються документальні вимоги щодо підтвреження технічних, якісних, кількісних вимог предмета закупівлі, одним з яких є : «надати оригінал або засвідчену відповідно до ДСТУ 4163:2020 копія протоколу дослідження (випробувань) чи експертного висновку про відповідність поставленої партії харчового продукту вимогам нормативного документа: ДСТУ, ТУ, ТУ У, виданого державною лабораторією, яка може проводити лабораторні дослідження (випробування) для цілей державного контролю.» З вищє зазначеного Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» документарне підтвердження повинно давати можливість також бачити походження предмета закупівлі та його простежуваність, однією з основних ознак якої є визначення виробника! Відсутність даного показника в протоколі досліджень або експертному висновку розриває ланцюжок простежуваності та не ає можливості ідентифікувати походження товару. Як зазначено в ст. 43 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.» У даному випадку в основному документі, відсутні інформація , яка відпоситься до технічної специфікації і її невідповідність призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Замовник розглянув вашу пропозиції відповідно до чинного законодавства, пропозиція не відповідає вимогам та була правомірно відхилена.
Статус вимоги:
Задоволено