• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дизельне паливо (наливом)

Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції № 114-IX від 19.09.2019 з урахуванням особливестей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Категорія замовника: відповідно до п.3 ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Джерело фінансування - кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади та власні кошти підприємства. Під час подання тендерних пропозицій та створені даних, особа, яка має повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, повинна пройти електронну ідентифікацію в електронній системі закупівель за допомогою кваліфікованого підпису (автентифікацію) (тобто обов’язково накладається КЕП на пропозицію в електронній системі закупівель). Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої перевищує очікувану вартіс

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 14 днів назад

2 906 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 065.00 UAH
Період оскарження: 21.08.2025 10:38 - 26.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Ознайомившись зі змістом зазначеного рішення Замовника, Скаржником вбачається безпідставність, необгрунтованість та упередженість при прийнятті Протоколу №655 про відхилення та порушення Замовником принципів “відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель”, “недискримінації учасників та рівне ставлення до них”, “об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі”, встановлених частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушення законних права та інтересів Скаржника, з огляду на наступне. Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості): “Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;” При цьому, у Протоколі №655 про відхилення визначено як обґрунтовування відхилення наступне: “в протоколі випробувань №347 від 21.04.2025 року відображено невідповідність дизельного палива ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», а саме підпункту 17 таблиці 1 розділу 4 «Гранична температура фільтрованості. °С, не вище».”, проте Замовником не підтверджено таку “невідповідність” ДСТУ 7688:2015, та підстави з яких він дійшов такого висновку, адже сам протокол випробувань не містить відповідних висновків, а навпаки, згідно з поданою таблицею 4 протоколу випробувань №347 від 21.04.2025 року результат випробування згідно підпункт 17 таблиці 1 розділу 4 «Гранична температура фільтрованості. °С, не вище», відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 для літнього дизельного палива. Так, відповідно до Додатку 4 до Тендерної документації “ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ” встановлено: “1.2.Якісні характеристики товару вітчизняного виробництва мають відповідати ДСТУ 7688-2015 Паливо дизельне Євро. Технічні”, також визначено у пункті 1.4. “Сезонність – зимове/літнє.”, при цьому строк поставки Товару визначено наступний: “Партіями з дати підписання договору, але не пізніше 25 грудня 2025 р.”. Крім того, пунктом 2 Додатку 4 до Тендерної документації “ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ” встановлено, що учасник має подати наступні документи: 2)У разі постачання учасником товару вітчизняного виробництва – згідно ДСТУ, що відповідає екологічному класу не нижче Євро5: - копії сертифікату відповідності (з додатками, у разі їх наявності); -та/або паспорти/сертифікати якості; -та/або декларації відповідності (перевірки типу); -та/або декларації про відповідність технічним регламентам (у разі, якщо продукція підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів); -та/або протоколи (випробувань); -та/або декларації про відповідність від постачальника, складеної відповідно до вимог ДСТУ ISO/IES 17050-1:2006.”. Тобто, Замовником у Тендерній документації не встановлено чітку вимогу постачання і надання підтвердних документів саме зимового дизельного палива, а дозволяє застосування відповідно двох марок, визначених ДСТУ 7688:2015 — Л (літньої) або З (зимової), що є обгрунтованим зважаючи на період закупівлі та поставки товару. Варто визначити, що вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - палива), що вводяться в обіг та реалізуються на території України визначені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927. Цей документ визначає літній період – пора року з 16 квітня по 15 жовтня; зимовий період – пора року з 16 листопада по 15 березня; перехідний період – пора року з 16 березня по 15 квітня та з 16 жовтня по 15 листопада та встановлює чіткі вимоги до граничної температури фільтрованості для різних сезонних типів дизельного палива. Аналогічно і ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», закріплює, що у цьому стандарті за кліматичними умовами використання є такі три марки дизельного палива: літнє (Л), зимове (3), арктичне (Арк), зокрема “3.1 За кліматичними умовами використання встановлено такі марки дизельного палива: Л — літнє, що використовують за температури повітря не нижче ніж 5 °С; 3 — зимове, що використовують за температури повітря від 5 °С до мінус 20 °С; Арк — арктичне, що використовують за температури повітря нижче ніж мінус 20 °С.” На виконання вищезазначеного положення пункту 2 Додатку 4 до Тендерної документації “ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ”, Скаржником подано Протокол випробувань №347 від 21.04.2025 року та Протокол випробувань №464 від 23.05.2025 року у файлі “4.6. Висновки.”, що надані за результатом проведення випробувань акредитованою випробувальною лабораторією представленого зразка палива дизельного на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови». Зокрема Протокол №347 від 21.04.2025 року, на який вказано Замовником у Протоколі №655 про відхилення визначає: “Характеристика випробувань: 3.1. Дата проведення випробувань «18-21» квітня 2025 р. 3.2. Випробування зразка палива дизельного проводились з метою оцінки відповідності вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови» за "показниками таблиці 1, пп. 2, 3, 5, 6, 14,15, 17.” Відповідно до результатів випробувань, щодо підпункту 17 таблиці 1 розділу 4 «Гранична температура фільтрованості. °С, не вище» ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», що відповідає пункту 7 таблиці 4 Протоколу №347 від 21.04.2025 року (та на який посилається Замовник): Значення показника: “мінус 8” відповідає значенням показника “Л.” (літнє). Отже, зважаючи на вищенаведене, вимоги до граничної температури фільтрованості визначаються залежно від марки — тобто саме відповідно до сезону або кліматичних умов у відповідний період, оскільки протокол випробувань – це перевірка пального відповідності певним показникам З КОНКРЕТНОЇ ПАРТІЇ ПАЛЬНОГО. Наданий Скаржником протокол випробувань містить перевірку партії пального, наданої 18 квітня 2025 року, що відповідає саме ЛІТНЬОМУ ПЕРІОДУ відповідно до Технічного регламенту від 1 серпня 2013 р. № 927, а отже показник результату визначено у протоколі випробувань слід оцінювати порівнюючи з відповідним показником ДСТУ щодо такого періоду, а саме: “17. Гранична температура фільтрованості, °С, не вище - 5 для значення для марки “Л” (літнє), тому результат дизельного палива “мінус 8”, який визначено в Протоколі випробувань №347 від 21.04.2025 року відповідає ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», а отже відповідає і Технічній документації Скаржника у цій частині. Відповідно, твердження Замовника про невідповідність дизельного палива ДСТУ 7688:2015 є безпідставним, Замовник не має права відхиляти пропозицію Скаржника на підставі відсутності зимових характеристик палива, якщо він самостійно визначив у тендерній документації допустимість обох сезонних варіантів – «зимове/літнє». При чому визначимо, у відповідності до технічної документації, паливо, що постачатиметься у зимовий період відповідатиме відповідному типу палива, проте зважаючи, що наразі літній період, встановлення вимог як до зимового палива є необгрунтованим. Тому, зважаючи на подання Скаржником Тендерної пропозиції (зокрема протоколів випробувань) у відповідності до умовам Тендерної документації та не доведення Замовником зворотнього - відхилення Тендерної пропозиції Скаржника є абсолютно необгрунтованим, незаконним та безпідставним. Всі вищезазначені дії Замовника (незазначення обгрунтування свого рішення, відхилення тендерної пропозиції Скаржника), свідчать про грубе порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», упереджену та необ’єктивну оцінку пропозиції Скаржника. Наявність порушених прав Скаржника обґрунтовується тим, що пропозиція скаржника є найбільш економічно вигідною та він має реальний намір на укладення договору про закупівлю із Замовником. Крім того, Скаржник здійснив витрати часу та коштів на підготовку тендерної пропозиції, оскільки зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів про поставку товару з метою задоволення потреб замовника та отримання прибутку зі своєї господарської діяльності. Безпідставне відхилення тендерної пропозиції Скаржника позбавляє його можливості укладення договору про закупівлю, що перешкоджає його законній господарській діяльності. Враховуючи вищевикладене та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178,

Номер: 42d973f50d2e43b3bbf9813fc29444d9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-21-002215-a.a1
Назва: Ознайомившись зі змістом зазначеного рішення Замовника, Скаржником вбачається безпідставність, необгрунтованість та упередженість при прийнятті Протоколу №655 про відхилення та порушення Замовником принципів “відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель”, “недискримінації учасників та рівне ставлення до них”, “об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі”, встановлених частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушення законних права та інтересів Скаржника, з огляду на наступне. Згідно абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості): “Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;” При цьому, у Протоколі №655 про відхилення визначено як обґрунтовування відхилення наступне: “в протоколі випробувань №347 від 21.04.2025 року відображено невідповідність дизельного палива ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», а саме підпункту 17 таблиці 1 розділу 4 «Гранична температура фільтрованості. °С, не вище».”, проте Замовником не підтверджено таку “невідповідність” ДСТУ 7688:2015, та підстави з яких він дійшов такого висновку, адже сам протокол випробувань не містить відповідних висновків, а навпаки, згідно з поданою таблицею 4 протоколу випробувань №347 від 21.04.2025 року результат випробування згідно підпункт 17 таблиці 1 розділу 4 «Гранична температура фільтрованості. °С, не вище», відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 для літнього дизельного палива. Так, відповідно до Додатку 4 до Тендерної документації “ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ” встановлено: “1.2.Якісні характеристики товару вітчизняного виробництва мають відповідати ДСТУ 7688-2015 Паливо дизельне Євро. Технічні”, також визначено у пункті 1.4. “Сезонність – зимове/літнє.”, при цьому строк поставки Товару визначено наступний: “Партіями з дати підписання договору, але не пізніше 25 грудня 2025 р.”. Крім того, пунктом 2 Додатку 4 до Тендерної документації “ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ” встановлено, що учасник має подати наступні документи: 2)У разі постачання учасником товару вітчизняного виробництва – згідно ДСТУ, що відповідає екологічному класу не нижче Євро5: - копії сертифікату відповідності (з додатками, у разі їх наявності); -та/або паспорти/сертифікати якості; -та/або декларації відповідності (перевірки типу); -та/або декларації про відповідність технічним регламентам (у разі, якщо продукція підлягає оцінці відповідності вимогам технічних регламентів); -та/або протоколи (випробувань); -та/або декларації про відповідність від постачальника, складеної відповідно до вимог ДСТУ ISO/IES 17050-1:2006.”. Тобто, Замовником у Тендерній документації не встановлено чітку вимогу постачання і надання підтвердних документів саме зимового дизельного палива, а дозволяє застосування відповідно двох марок, визначених ДСТУ 7688:2015 — Л (літньої) або З (зимової), що є обгрунтованим зважаючи на період закупівлі та поставки товару. Варто визначити, що вимоги до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив (далі - палива), що вводяться в обіг та реалізуються на території України визначені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, що затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927. Цей документ визначає літній період – пора року з 16 квітня по 15 жовтня; зимовий період – пора року з 16 листопада по 15 березня; перехідний період – пора року з 16 березня по 15 квітня та з 16 жовтня по 15 листопада та встановлює чіткі вимоги до граничної температури фільтрованості для різних сезонних типів дизельного палива. Аналогічно і ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», закріплює, що у цьому стандарті за кліматичними умовами використання є такі три марки дизельного палива: літнє (Л), зимове (3), арктичне (Арк), зокрема “3.1 За кліматичними умовами використання встановлено такі марки дизельного палива: Л — літнє, що використовують за температури повітря не нижче ніж 5 °С; 3 — зимове, що використовують за температури повітря від 5 °С до мінус 20 °С; Арк — арктичне, що використовують за температури повітря нижче ніж мінус 20 °С.” На виконання вищезазначеного положення пункту 2 Додатку 4 до Тендерної документації “ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ”, Скаржником подано Протокол випробувань №347 від 21.04.2025 року та Протокол випробувань №464 від 23.05.2025 року у файлі “4.6. Висновки.”, що надані за результатом проведення випробувань акредитованою випробувальною лабораторією представленого зразка палива дизельного на відповідність вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови». Зокрема Протокол №347 від 21.04.2025 року, на який вказано Замовником у Протоколі №655 про відхилення визначає: “Характеристика випробувань: 3.1. Дата проведення випробувань «18-21» квітня 2025 р. 3.2. Випробування зразка палива дизельного проводились з метою оцінки відповідності вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови» за "показниками таблиці 1, пп. 2, 3, 5, 6, 14,15, 17.” Відповідно до результатів випробувань, щодо підпункту 17 таблиці 1 розділу 4 «Гранична температура фільтрованості. °С, не вище» ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», що відповідає пункту 7 таблиці 4 Протоколу №347 від 21.04.2025 року (та на який посилається Замовник): Значення показника: “мінус 8” відповідає значенням показника “Л.” (літнє). Отже, зважаючи на вищенаведене, вимоги до граничної температури фільтрованості визначаються залежно від марки — тобто саме відповідно до сезону або кліматичних умов у відповідний період, оскільки протокол випробувань – це перевірка пального відповідності певним показникам З КОНКРЕТНОЇ ПАРТІЇ ПАЛЬНОГО. Наданий Скаржником протокол випробувань містить перевірку партії пального, наданої 18 квітня 2025 року, що відповідає саме ЛІТНЬОМУ ПЕРІОДУ відповідно до Технічного регламенту від 1 серпня 2013 р. № 927, а отже показник результату визначено у протоколі випробувань слід оцінювати порівнюючи з відповідним показником ДСТУ щодо такого періоду, а саме: “17. Гранична температура фільтрованості, °С, не вище - 5 для значення для марки “Л” (літнє), тому результат дизельного палива “мінус 8”, який визначено в Протоколі випробувань №347 від 21.04.2025 року відповідає ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», а отже відповідає і Технічній документації Скаржника у цій частині. Відповідно, твердження Замовника про невідповідність дизельного палива ДСТУ 7688:2015 є безпідставним, Замовник не має права відхиляти пропозицію Скаржника на підставі відсутності зимових характеристик палива, якщо він самостійно визначив у тендерній документації допустимість обох сезонних варіантів – «зимове/літнє». При чому визначимо, у відповідності до технічної документації, паливо, що постачатиметься у зимовий період відповідатиме відповідному типу палива, проте зважаючи, що наразі літній період, встановлення вимог як до зимового палива є необгрунтованим. Тому, зважаючи на подання Скаржником Тендерної пропозиції (зокрема протоколів випробувань) у відповідності до умовам Тендерної документації та не доведення Замовником зворотнього - відхилення Тендерної пропозиції Скаржника є абсолютно необгрунтованим, незаконним та безпідставним. Всі вищезазначені дії Замовника (незазначення обгрунтування свого рішення, відхилення тендерної пропозиції Скаржника), свідчать про грубе порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», упереджену та необ’єктивну оцінку пропозиції Скаржника. Наявність порушених прав Скаржника обґрунтовується тим, що пропозиція скаржника є найбільш економічно вигідною та він має реальний намір на укладення договору про закупівлю із Замовником. Крім того, Скаржник здійснив витрати часу та коштів на підготовку тендерної пропозиції, оскільки зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів про поставку товару з метою задоволення потреб замовника та отримання прибутку зі своєї господарської діяльності. Безпідставне відхилення тендерної пропозиції Скаржника позбавляє його можливості укладення договору про закупівлю, що перешкоджає його законній господарській діяльності. Враховуючи вищевикладене та керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178,
Скарга:
Зобов’язати Замовника - КП по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради скасувати рішення про відхилення Тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП-НАФТАГРУП» викладене в Протоколі №655 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Комунального підприємства по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради (далі - Протокол №655 про відхилення) від 03 вересня 2025 року
Дата розгляду скарги: 17.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2025 16:33
Автор: ТОВ "ТОП-НАФТАГРУП", Байло Артем +380930544312 topnaftagrup@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e6295df3f2014d1e95388ec9a32661a3
Заголовок пункту скарги: Незаконна дискваліфікація
Опис заперечення: зважаючи на вищенаведене, вимоги до граничної температури фільтрованості визначаються залежно від марки — тобто саме відповідно до сезону або кліматичних умов у відповідний період, оскільки протокол випробувань – це перевірка пального відповідності певним показникам З КОНКРЕТНОЇ ПАРТІЇ ПАЛЬНОГО. Наданий Скаржником протокол випробувань містить перевірку партії пального, наданої 18 квітня 2025 року, що відповідає саме ЛІТНЬОМУ ПЕРІОДУ відповідно до Технічного регламенту від 1 серпня 2013 р. № 927, а отже показник результату визначено у протоколі випробувань слід оцінювати порівнюючи з відповідним показником ДСТУ щодо такого періоду, а саме: “17. Гранична температура фільтрованості, °С, не вище - 5 для значення для марки “Л” (літнє), тому результат дизельного палива “мінус 8”, який визначено в Протоколі випробувань №347 від 21.04.2025 року відповідає ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», а отже відповідає і Технічній документації Скаржника у цій частині.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження