• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина)

Призупинено

495 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 475.00 UAH
Період оскарження: 20.08.2025 19:40 - 12.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги

Номер: e6db2df2d4fd4e53b97611167f656bbd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-012087-a.a3
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
20 серпня 2025 року Комунальним закладом Львівської обласної ради «Ходорівський психоневрологічний інтернат» на електронному сайті «Prozorro.gov.ua» розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2025-08-20-012087-a по предмету закупівлі: код ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина). Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. При цьому, під дискримінаційними вимогами слід розуміти такі вимоги, які встановлюють в тендерній документації та яким може відповідати лише обмежене коло учасників. ТОВ «Маркосистемс» планує взяти участь у даній публічній Закупівлі, проте вважає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь. Замовник виклав Додаток 1 до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює нашу участь через: 1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні). 2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника. 3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник. 4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів. Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком. ТОВ «Маркосистемс», будучи представником найбільшого світового виробника промислового прального обладнання, бажає запропонувати обладнання, що не погіршує виробничі потужності, продуктивність та енергоефективність, але через штучні обмеження не може запропонувати еквівалент, що є не гіршим за предмет закупівлі. Комісією АМКУ було прийнято Рішенні від 03.09.2025 року яким було постановлено скаргу на дискримінаційні вимоги задовольнити та внести відповідні зміни до тендерної документації. Натомість, Замовником не було виконано вимоги Комісії АМКУ так як зміни, внесені 10.09.2025 року не усунули визначене правопорушення. Посилання в тендерній документації на два товари є некоректним, адже характеристики цих товарів не відповідають вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2025 13:07
Автор: ТОВ МАРКОСИСТЕМС, Семенова Анна Сергіївна +380509352221 ukrtextilesupply@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 772bc9a6cc8f4b7ca50b16f4367dcbdb
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 20 серпня 2025 року Комунальним закладом Львівської обласної ради «Ходорівський психоневрологічний інтернат» на електронному сайті «Prozorro.gov.ua» розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2025-08-20-012087-a по предмету закупівлі: код ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина).

Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
При цьому, під дискримінаційними вимогами слід розуміти такі вимоги, які встановлюють в тендерній документації та яким може відповідати лише обмежене коло учасників.
ТОВ «Маркосистемс» планує взяти участь у даній публічній Закупівлі, проте вважає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь.

Замовник виклав Додаток 1 до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює нашу участь через:
1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні).
2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника.
3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник.
4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів.

Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком.

ТОВ «Маркосистемс», будучи представником найбільшого світового виробника промислового прального обладнання, бажає запропонувати обладнання, що не погіршує виробничі потужності, продуктивність та енергоефективність, але через штучні обмеження не може запропонувати еквівалент, що є не гіршим за предмет закупівлі.

Комісією АМКУ було прийнято Рішенні від 03.09.2025 року яким було постановлено скаргу на дискримінаційні вимоги задовольнити та внести відповідні зміни до тендерної документації. Натомість, Замовником не було виконано вимоги Комісії АМКУ так як зміни, внесені 10.09.2025 року не усунули визначене правопорушення.
Посилання в тендерній документації на два товари є некоректним, адже характеристики цих товарів не відповідають вимогам тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження

Скарга
Відхилено
КЕП

Дискримінаційні умови ТД Замовника

Номер: 3e113f8326194322b9aa3356d79c577f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-012087-a.c2
Назва: Дискримінаційні умови ТД Замовника
Скарга:
Тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь
Дата розгляду скарги: 03.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.08.2025 17:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.09.2025 11:39
Автор: ТОВ Комерс Еліт Солюшнс Груп, Мхітарян Олена Миколаївна +380968755627 llc.ces.groupoffice@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5d9102a03ae848c18bcf3fee5c3bd495
Заголовок пункту скарги: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Нами може бути надане обладнання, яке відповідає більшості встановленим у закупівлі вимогам, проте через надмірну деталізацію Замовником специфічних технічних вимог, які становлять предмет закупівлі, ми позбавлені можливості пропонувати наявну продукцію іншого виробника. До даної скарги додаються документи, що підтверджують технічні параметри наявного у нас товару та доводять неможливість виконати заявлені вимоги до предмета закупівлі у своїй сукупності
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови

Номер: 901b746798224e3495b858a7ff0bf15f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-012087-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
20 серпня 2025 року Комунальним закладом Львівської обласної ради «Ходорівський психоневрологічний інтернат» на електронному сайті «Prozorro.gov.ua» розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2025-08-20-012087-a по предмету закупівлі: код ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина). Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. При цьому, під дискримінаційними вимогами слід розуміти такі вимоги, які встановлюють в тендерній документації та яким може відповідати лише обмежене коло учасників. ТОВ «Маркосистемс» планує взяти участь у даній публічній Закупівлі, проте вважає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь.
Дата розгляду скарги: 03.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.08.2025 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.09.2025 16:13
Дата виконання рішення Замовником: 10.09.2025 15:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 13598-р/пк-пз від 03.09.2025р. шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації рішення уповноваженої особи-Протокол № 10/1 від 10 вересня 2025р.
Автор: ТОВ МАРКОСИСТЕМС, Семенова Анна Сергіївна +380509352221 ukrtextilesupply@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b51d788895d841af87c1be919c1186a4
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник виклав Додаток 1 до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює нашу участь через:
1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні).
2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника.
3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник.
4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів.
5) Вимога Замовника сформульована наступним чином: «З моменту отримання письмової заявки від Замовника Учасник зобов’язаний протягом одного календарного дня поставити Замовнику товар визначений в заявці.» є необґрунтованою та дискримінаційною так як сама по собі передбачає уже наявність такого товару на складі постачальника. Адже протягом одного календарного дня, який може припадати і на вихідний день може організувати доставку тільки той постачальник, який завчасно про це попереджений.

Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації