-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина)
Призупинено
495 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 475.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 475.00 UAH
Період оскарження:
20.08.2025 19:40 - 12.09.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги
Номер:
e6db2df2d4fd4e53b97611167f656bbd
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-20-012087-a.a3
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги
Скарга:
20 серпня 2025 року Комунальним закладом Львівської обласної ради «Ходорівський психоневрологічний інтернат» на електронному сайті «Prozorro.gov.ua» розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2025-08-20-012087-a по предмету закупівлі: код ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина).
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
При цьому, під дискримінаційними вимогами слід розуміти такі вимоги, які встановлюють в тендерній документації та яким може відповідати лише обмежене коло учасників.
ТОВ «Маркосистемс» планує взяти участь у даній публічній Закупівлі, проте вважає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь.
Замовник виклав Додаток 1 до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює нашу участь через:
1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні).
2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника.
3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник.
4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів.
Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком.
ТОВ «Маркосистемс», будучи представником найбільшого світового виробника промислового прального обладнання, бажає запропонувати обладнання, що не погіршує виробничі потужності, продуктивність та енергоефективність, але через штучні обмеження не може запропонувати еквівалент, що є не гіршим за предмет закупівлі.
Комісією АМКУ було прийнято Рішенні від 03.09.2025 року яким було постановлено скаргу на дискримінаційні вимоги задовольнити та внести відповідні зміни до тендерної документації. Натомість, Замовником не було виконано вимоги Комісії АМКУ так як зміни, внесені 10.09.2025 року не усунули визначене правопорушення.
Посилання в тендерній документації на два товари є некоректним, адже характеристики цих товарів не відповідають вимогам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга пдф 11.09.2025 12:38
- скарга док 11.09.2025 12:38
- sign.p7s 11.09.2025 12:40
- рішення від 15.09.2025 №14078.pdf 15.09.2025 13:05
- пояснення до скарги зак UA-2025-08-20-012087-a.rar 17.09.2025 14:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.09.2025 12:43
Дата розгляду скарги:
22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
15.09.2025 13:07
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
772bc9a6cc8f4b7ca50b16f4367dcbdb
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
20 серпня 2025 року Комунальним закладом Львівської обласної ради «Ходорівський психоневрологічний інтернат» на електронному сайті «Prozorro.gov.ua» розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2025-08-20-012087-a по предмету закупівлі: код ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина).
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
При цьому, під дискримінаційними вимогами слід розуміти такі вимоги, які встановлюють в тендерній документації та яким може відповідати лише обмежене коло учасників.
ТОВ «Маркосистемс» планує взяти участь у даній публічній Закупівлі, проте вважає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь.
Замовник виклав Додаток 1 до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює нашу участь через:
1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні).
2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника.
3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник.
4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів.
Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком.
ТОВ «Маркосистемс», будучи представником найбільшого світового виробника промислового прального обладнання, бажає запропонувати обладнання, що не погіршує виробничі потужності, продуктивність та енергоефективність, але через штучні обмеження не може запропонувати еквівалент, що є не гіршим за предмет закупівлі.
Комісією АМКУ було прийнято Рішенні від 03.09.2025 року яким було постановлено скаргу на дискримінаційні вимоги задовольнити та внести відповідні зміни до тендерної документації. Натомість, Замовником не було виконано вимоги Комісії АМКУ так як зміни, внесені 10.09.2025 року не усунули визначене правопорушення.
Посилання в тендерній документації на два товари є некоректним, адже характеристики цих товарів не відповідають вимогам тендерної документації.
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
При цьому, під дискримінаційними вимогами слід розуміти такі вимоги, які встановлюють в тендерній документації та яким може відповідати лише обмежене коло учасників.
ТОВ «Маркосистемс» планує взяти участь у даній публічній Закупівлі, проте вважає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь.
Замовник виклав Додаток 1 до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює нашу участь через:
1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні).
2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника.
3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник.
4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів.
Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком.
ТОВ «Маркосистемс», будучи представником найбільшого світового виробника промислового прального обладнання, бажає запропонувати обладнання, що не погіршує виробничі потужності, продуктивність та енергоефективність, але через штучні обмеження не може запропонувати еквівалент, що є не гіршим за предмет закупівлі.
Комісією АМКУ було прийнято Рішенні від 03.09.2025 року яким було постановлено скаргу на дискримінаційні вимоги задовольнити та внести відповідні зміни до тендерної документації. Натомість, Замовником не було виконано вимоги Комісії АМКУ так як зміни, внесені 10.09.2025 року не усунули визначене правопорушення.
Посилання в тендерній документації на два товари є некоректним, адже характеристики цих товарів не відповідають вимогам тендерної документації.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Ухвалити рішення, яким встановити наявність порушень процедури закупівлі UA-2025-08-20-012087-a та зобов’язати замовника закупівлі усунути допущені порушення шляхом внесення змін до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
d3801e604bf14d638f50435558d2a1ed
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ UA-2025-08-20-012087-a.a3
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ
Скаржника:
ТОВ МАРКОСИСТЕМС, Код ЄДРПОУ: 43867801;
рішення про прийняття скарги до розгляду №14078-р/пк-пз від 15.09.2025 року.
Уважно розглянувши інформацію та доводи, викладену у скарзі, ідентифікатор скарги UA-2025-08-20-012087-a.a3 (надалі - Скарга) та відповідно до рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 14078-р/пк-пз від 15.09.2025 року, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», та Порядком оскарження відкритих торгів, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022р. №1178 (далі – Особливості), інформуємо КОМІСІЮ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ про наступне:
1. Скаржник у своїй скарзі зазначає що «Замовником не було виконано вимоги Комісії АМКУ так як зміни, внесені 10.09.2025 року не усунули визначене правопорушення.».
Замовник категорично не погоджується з твердженнями скаржника із заступних підстав:
Після подання скарги – скаржником №UA-2025-08-20-012087-a.c1, яка стосувалась на його думку дискримінаційних вимог встановлених в тендерній документації а саме: 1. Деталізованих характеристик товару (без діапазону, що не дозволяло запропонувати товар кількох виробників); 2. Строку поставки товару протягом 1 дня з моменту отримання заявки від Замовника, в межах загального строку поставки до 31.12.2025 року;
Замовником для усунення порушень, зазначених у скарзі, керуючись пунктом 67 Особливостей було видалено з тендерної документації деталізовані характеристики товару, та змінено строк поставки з «1 дня» на «30 днів» з моменту отримання заявки Замовника.
КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ задовільнила скаргу №UA-2025-08-20-012087-a.c1 – частково, та зобовʼязала Замовника рішенням № 13598-р/пк-пз від 03.09.2025р. - внести зміни до строку поставки товару, із наступною аргументацією
Щодо строку поставки.
Слід зазначити, що вимоги Документації, з урахуванням внесених Замовником змін, щодо строку поставки товару (1 та 30 календарних днів) не узгоджується між собою, що не дає можливості учасникам належним чином оформити свої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Відповідно до пункту 54 Особливостей - Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
На виконання рішення Комісії № 13598-р/пк-пз від 03.09.2025р., Замовником було внесено зміни до тендерної документації, що затверджені Рішенням уповноваженої особи (Протокол № 10/1 від 10 вересня 2025р.), та викладено в новій редакції п.4.4. Розділу 1 тендерної документації «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) - До 31.12.2025 р.».
Та викладено в новій редакції пункт Розділу 4 Додатку №1 до теднерної документації в новій редкції:
Стара редакція:
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-гарантію наступного змісту: «Ми, (назва Учасника) , гарантуємо поставку Товару протягом 30 календарних днів на об’єкт Замовника: 81726, Україна, Львівська обл., с. Жирова, вул. Стрийська, буд. 68, з моменту отримання заявки Замовника, на нашу електронну пошту, або іншим зручним для Замовника способом (тел./факт/лист тощо): вказати електронну пошту учасника».
Нова редакція:
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-гарантію наступного змісту: «Ми, (назва Учасника), гарантуємо поставку Товару відповідно до вимог тендерної документації, разом з тим гарантуємо, що характеристики товару при поставці за договором не будуть відрізнятись від змісту нашої тендерної пропозиції, на об’єкт Замовника: 81726, Україна, Львівська обл., с. Жирова, вул. Стрийська, буд. 68, з моменту отримання заявки Замовника, на нашу електронну пошту, або іншим зручним для Замовника способом (тел./факт/лист тощо): вказати електронну пошту учасника».
Разом з тим із власної ініціативи для покращення якості предмету Закупівлі було видалено вимогу про надання Сертифікатів ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги; ISO 14001:2015 Системи екологічного управління, та додано характеристики, а саме габаритні розміри товару, що є предметом закупівлі, які визначені Розділом 4 Додатку №1 Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі до Тендерної документації.
Відповідно до внесених змін:
Розділ 4 Додатку №1 Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі до Тендерної документації:
Технічна специфікація
(інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики предмету закупівлі)
на закупівлю:
«ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина)»
(Місце поставки: 81726, Україна, Львівська обл., с. Жирова, вул. Стрийська, буд. 68)
Найменування товару Кіл-сть Характеристики
Промислова пральна машина 1 шт. Ємність 22-24 кг
РОЗМІРИ БАРАБАНА
Діаметр
Об’єм
Не більше 735 мм
Не менше 216 л
ГАБАРИТНІ РОЗМІРИ
висота
ширина
глибина
Не більше 1405 мм
Не більше 885 мм
Не більше 1100 мм
*При підборі характеристик обладнання, для дотримання принципів затверджених статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник керувався технічними характеристиками наступних виробників, відповідно наступних одиниць товарів обладнання, що унеможливлює дискримінацію учасників: Промислова пральна машина IMESA LM 23 kg, Промислова пральна машина FAGOR LA-22 TP2 E LA-22 TP2 HW LA-22 TP2 S.
Строк поставки – з дати укладання договору до 31 грудня 2025 р.
Поставка Товару здійснюється за рахунок Учасника на об’єкт Замовника: 81726, Україна, Львівська обл., с. Жирова, вул. Стрийська, буд. 68.
Вартість доставки, податки, збори інші платежі пов’язані з виконанням договору, входять в ціну товару.
З моменту отримання письмової заявки від Замовника Учасник зобов’язаний протягом одного календарного дня поставити Замовнику товар визначений в заявці.
Товар повинен відповідати вимогам та показникам якості, які встановлені законодавством України, та відповідати діючим державним стандартам якості, ДСТУ, та ін, тощо.
Учасник повинен надати інформацію про підприємство-виробника, марку, модель Товару.
Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист-гарантію наступного змісту: «Ми, (назва Учасника), гарантуємо поставку Товару відповідно до вимог тендерної документації, разом з тим гарантуємо, що характеристики товару при поставці за договором не будуть відрізнятись від змісту нашої тендерної пропозиції, на об’єкт Замовника: 81726, Україна, Львівська обл., с. Жирова, вул. Стрийська, буд. 68, з моменту отримання заявки Замовника, на нашу електронну пошту, або іншим зручним для Замовника способом (тел./факт/лист тощо): вказати електронну пошту учасника».
Товар повинен відповідати діючим стандартам та вимогам щодо безпеки та охорони довкілля.
У разі, якщо товар, запропонований Учасником не відповідає технічним та якісним вимогам Замовника або Учасник не в змозі виконати умови поставки товару, висунуті Замовником, пропозиція такого Учасника відхиляється.
«З умовами технічного завдання ознайомлені, з вимогами погоджуємось»
Датовано: "___" ________________ 20___ року
__________________________________________________________
[Підпис] [прізвище, ініціали, посада уповноваженої особи учасника]
М.П. (у разі наявності печатки)
У разі посилання в технічній специфікації на стандартні характеристики чи технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації, або національними стандартами, нормами та правилами, чи конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід доповнити та читати і читати з виразом «або еквівалент».
2. Скаржник у своїй скарзі зазначає наступне:
Замовник виклав Додаток 1 до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює нашу участь через:
1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні).
2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника.
3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник.
4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів.
Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком.
Та разом з тим просить Комісію Ухвалити рішення, яким встановити наявність порушень процедури закупівлі UA-2025-08-20-012087-a та зобов’язати замовника закупівлі усунути допущені порушення шляхом внесення змін до тендерної документації.
Категорично не погоджуємось, щодо встановлення дискримінаційних вимог до технічних характеристик обладнання, та на розгляд органу оскарження надаємо інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної документації продукції трьох виробників у вигляді порівняльної таблиці, з наданням підтверджуючих документів:
Інформацію щодо відповідності усім в сукупності вимогам тендерної
документації продукції трбьох виробників у вигляді порівняльної таблиці
Характеристики товару Замовника відповідно до вимог тендерної документації Виробник №1
(Інструкція стор. 2) Виробник №2
(Інструкція стор. 2) Виробник №3
(Інструкція стор. 12)
Промислова пральна машина
1 шт. Промислова пральна машина IMESA LM 23 kg Промислова
пральна машина
FAGOR LA-22 TP2 E;
FAGOR LA-22 TP2 HW;
FAGOR LA-22 TP2 S. Промислова прально-віджимна машина KENLE F22
Ємність 22-24 кг Ємність 23-24 кг Ємність 22 кг Ємність 22-24 кг
РОЗМІРИ БАРАБАНА
Діаметр
Об’єм
Не більше 735 мм
Не менше 216 л РОЗМІРИ БАРАБАНА
Діаметр 700 мм
Об’єм 216 л РОЗМІРИ БАРАБАНА
Діаметр 700 мм
Об’єм 220 л РОЗМІРИ БАРАБАНА
Діаметр 735 мм
Об’єм 220 л
ГАБАРИТНІ РОЗМІРИ
висота
ширина
глибина
Не більше 1405 мм
Не більше 885 мм
Не більше 1100 мм ГАБАРИТНІ РОЗМІРИ
Висота 1285 мм
Ширина 880 мм
Глибина 1100 мм ГАБАРИТНІ РОЗМІРИ
Висота 1405 мм
Ширина 884 мм
Глибина 1003 мм ГАБАРИТНІ РОЗМІРИ
Висота 1270 мм
Ширина 860 мм
Глибина 970 мм
Таким чином Замовником:
1. В повному обсязі виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13598-р/пк-пз від 03.09.2025р., та змінено строк поставки товару на “до 31.12.2025 року” відповідно до Плану закупівель на 2025 рік, та рішення комісії, шляхом внесення змін до тендерної документації від 10.09.2025р. шляхом оприлюднення Переліку змін, Тендерної документації, та Додатку №1 в новій редакції.
2. Не встановлено жодних деталізованих/дискримінаційних характеристик «які не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника», як про це зазначає Скаржник у своїй скарзі.
Вважаємо товар який пропонує чи хоче запропонувати скаржник не відповідає технічним характеристикам товару, та в свою чергу скаржник спекулює правом на оскарження, намагаючись змусити Замовника встановити вимоги до предмету закупівлі, відповідно до товару який хоче запропонувати Скаржник. Разом з тим Скаржник не звертався до замовника за роз’ясненнями, щодо вимог тендерної документації, а відразу подає скарги до органу оскарження, блокуючи процедуру Закупівлі.
Враховуючи вище наведене, просимо:
1. Відмовити у задоволенні необґрунтованої скарги – скаржника, ТОВ МАРКОСИСТЕМС, Код ЄДРПОУ:43867801, Скарга: № UA-2025-08-20-012087-a.a3.
З повагою,
Уповноважена особа Оксана ЧАПЛЯК
Дата опублікування:
17.09.2025 14:53
Скарга
Відхилено
КЕП
Дискримінаційні умови ТД Замовника
Номер:
3e113f8326194322b9aa3356d79c577f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-20-012087-a.c2
Назва:
Дискримінаційні умови ТД Замовника
Скарга:
Тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга пдф 24.08.2025 21:21
- скарга ворд 24.08.2025 21:21
- Запропонована редакція Додатку 1 Розділу 4 24.08.2025 21:21
- Промислова пральна машина інструкція 24.08.2025 21:21
- sign.p7s 24.08.2025 21:23
- рішення від 26.08.2025 № 13109.pdf 26.08.2025 17:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.09.2025 № 13597.pdf 04.09.2025 14:13
- рішення від 03.09.2025 № 13597.pdf 08.09.2025 11:39
- 1._Пояснення_по_суті_скарги.docx 28.08.2025 17:11
- 2_5294113260419710723.pdf 28.08.2025 17:12
- 2025_IMESA_DATA-SHEET_LM_14_18_23_EN.pdf 28.08.2025 17:12
- Scan пояснення.pdf 28.08.2025 17:12
- Пральні_машини_з_високою_швидкістю_віджиму_LM_141823_kg перевод.pdf 28.08.2025 17:13
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.08.2025 21:25
Дата розгляду скарги:
03.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.08.2025 17:23
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.09.2025 11:39
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5d9102a03ae848c18bcf3fee5c3bd495
Заголовок пункту скарги:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Нами може бути надане обладнання, яке відповідає більшості встановленим у закупівлі вимогам, проте через надмірну деталізацію Замовником специфічних технічних вимог, які становлять предмет закупівлі, ми позбавлені можливості пропонувати наявну продукцію іншого виробника. До даної скарги додаються документи, що підтверджують технічні параметри наявного у нас товару та доводять неможливість виконати заявлені вимоги до предмета закупівлі у своїй сукупності
×
-
Назва доказу:
Промислова пральна машина інструкція
-
Повʼязаний документ:
Промислова пральна машина інструкція
-
-
Назва доказу:
Запропонована редакція Додатку 1 Розділу 4
-
Повʼязаний документ:
Запропонована редакція Додатку 1 Розділу 4
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Ухвалити рішення, яким встановити наявність порушень процедури закупівлі UA-2025-08-20-012087-a та зобов’язати замовника закупівлі усунути допущені порушення шляхом внесення змін до Додатку 1 до тендерної документації Розділу 4 відповідно до вимог скаржника у редакції що додається до скарги.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови
Номер:
901b746798224e3495b858a7ff0bf15f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-20-012087-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
20 серпня 2025 року Комунальним закладом Львівської обласної ради «Ходорівський психоневрологічний інтернат» на електронному сайті «Prozorro.gov.ua» розміщено оголошення про проведення закупівлі UA-2025-08-20-012087-a по предмету закупівлі: код ДК 021:2015:42710000-6: Машини для виробництва текстильних виробів (Промислова пральна машина).
Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
При цьому, під дискримінаційними вимогами слід розуміти такі вимоги, які встановлюють в тендерній документації та яким може відповідати лише обмежене коло учасників.
ТОВ «Маркосистемс» планує взяти участь у даній публічній Закупівлі, проте вважає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють нашу участь.
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга у форматі doc 24.08.2025 17:42
- скарга у форматі pdf 24.08.2025 17:42
- технічний паспорт на запропонований товар 24.08.2025 17:42
- sign.p7s 24.08.2025 17:44
- рішення від 26.08.2025 № 13119.pdf 26.08.2025 17:11
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.09.2025 № 13598.pdf 04.09.2025 13:04
- рішення від 03.09.2025 № 13598.pdf 05.09.2025 16:12
- 1._Пояснення_по_суті_скарги.docx 28.08.2025 17:13
- 2_5294113260419710723.pdf 28.08.2025 17:13
- 2025_IMESA_DATA-SHEET_LM_14_18_23_EN.pdf 28.08.2025 17:14
- Scan пояснення.pdf 28.08.2025 17:14
- Пральні_машини_з_високою_швидкістю_віджиму_LM_141823_kg перевод.pdf 28.08.2025 17:15
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.08.2025 17:46
Дата розгляду скарги:
03.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.08.2025 17:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.09.2025 16:13
Дата виконання рішення Замовником:
10.09.2025 15:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ № 13598-р/пк-пз від 03.09.2025р. шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації рішення уповноваженої особи-Протокол № 10/1 від 10 вересня 2025р.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b51d788895d841af87c1be919c1186a4
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні вимоги
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовник виклав Додаток 1 до тендерної документації у такій редакції, що унеможливлює нашу участь через:
1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні).
2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника.
3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник.
4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів.
5) Вимога Замовника сформульована наступним чином: «З моменту отримання письмової заявки від Замовника Учасник зобов’язаний протягом одного календарного дня поставити Замовнику товар визначений в заявці.» є необґрунтованою та дискримінаційною так як сама по собі передбачає уже наявність такого товару на складі постачальника. Адже протягом одного календарного дня, який може припадати і на вихідний день може організувати доставку тільки той постачальник, який завчасно про це попереджений.
Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком.
1) Надмірну деталізацію параметрів (замість базових, основних, що впливають безпосередньо на продуктивність та якість, вписуються допоміжні).
2) Параметри не мають діапазону значень і прописані під єдиного виробника.
3) Неможливість запропонувати продукцію іншого виробника (еквівалент), так як за сукупністю вимог продукція відповідає виключно одному виробнику під який і виписана дана тендерна документація та в якому зацікавлений Замовник.
4) Відсутність конкуренції, боротьби в аукціоні декількох учасників за лот. Для замовника – це отримання кращої ціни, а для бюджету – економія бюджетних коштів.
5) Вимога Замовника сформульована наступним чином: «З моменту отримання письмової заявки від Замовника Учасник зобов’язаний протягом одного календарного дня поставити Замовнику товар визначений в заявці.» є необґрунтованою та дискримінаційною так як сама по собі передбачає уже наявність такого товару на складі постачальника. Адже протягом одного календарного дня, який може припадати і на вихідний день може організувати доставку тільки той постачальник, який завчасно про це попереджений.
Виписані Замовником у Додатку 1 до тендерної документації параметри до предмету закупівлі, як вже зазначалось штучно звужують коло учасників до одного виробника, та одного постачальника, а отже є дискримінаційними та підлягають перегляду цілком.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону тому на підставі викладеного – ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Ухвалити рішення, яким встановити наявність порушень процедури закупівлі UA-2025-08-20-012087-a та зобов’язати замовника закупівлі усунути допущені порушення шляхом внесення змін до Додатку 1 до тендерної документації відповідно до вимог скаржника та у редакції технічних характеристик предмету закупівлі запропонованих ТОВ «Маркосистемс».