-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Екскаватор-навантажувач (код ДК 021:2015: 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 14 днів назад
3 125 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 628.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 628.50 UAH
Період оскарження:
20.08.2025 16:41 - 25.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
На протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року
Номер:
d4aab60658124b879dff484c79907c37
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-20-010395-a.c1
Назва:
На протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року
Скарга:
Комунальним підприємством "Сільське комунальне господарство "Полтавське" Малинівської сільської ради (надалі – «Замовник») 20 серпня 2025 року було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару екскаватора-навантажувача, 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-20-010395-a, ID: 28e05c5c561e48c6ab2972acf1db909b (надалі – «Закупівля, Торги»).
Розмір очікуваної вартості предмета Закупівлі становив 3 125 700,00 грн. (3 мільйони сто двадцять п’ять тисяч сімсот гривень).
Разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі оприлюднено Тендерну документацію з додатками до неї від 23 серпня 2025 року (копія Тендерної документації та додатку №1 до неї додається).
25 серпня 2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» (надалі – «ТОВ ТДС») розмістило на електронному майданчику prozorro.gov.ua тендерну пропозицію (копія додається) для участі у процедурі закупівлі, передбачаючи поставку товару – екскаватора-навантажувача TDC BL105 власного виробництва, очікувана вартість якого, відповідно до тендерної пропозиції, становить 3 125 000,00 грн.
Разом із тим, 27 серпня 2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» (надалі – «ТОВ ЮРОМАШ») подало на електронний майданчик prozorro.gov.ua тендерну пропозицію (копія додається) для участі у Закупівлі з наміром поставки екскаватора-навантажувача EUROMASH XC8-S2570 з навісним обладнанням, очікувана вартість якого становить 3 091 447,00 грн.
28 серпня 2025 року відбувся аукціон, у якому взяли участь два учасники – ТОВ ТДС та ТОВ ЮРОМАШ, за результатами якого було ухвалено протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року (надалі – Протокол) (копія надається).
Зі змісту Протоколу вбачається, що за результатами проведення процедури Торгів найбільш економічно вигідною пропозицією визнано пропозицію ТОВ ЮРОМАШ, у зв’язку з чим замовником прийнято рішення про обрання ТОВ ЮРОМАШ переможцем процедури Закупівлі та про намір укладення договору про закупівлю екскаватора-навантажувача EUROMASH XC8-S2570.
Водночас, зі змісту протоколу встановлено, що пропозиція ТОВ ЮРОМАШ містила невідповідність вимогам Тендерної документації, а саме – невиконання підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, який передбачав обов’язок учасника у встановлений частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» строк надати фотографії товару, що відповідають умовам Тендерної документації, зокрема – фото товару з зовнішнього боку, зроблені з чотирьох сторін.
Як вбачається з інформації, оприлюдненої на електронному майданчику prozorro.gov.ua (посилання: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-20-010395-a), виявлені недоліки тендерної пропозиції ТОВ ЮРОМАШ були усунуті 03 вересня 2025 року шляхом завантаження до своєї тендерної пропозиції файлу у форматі PDF (копія додається), що містить фотографії запропонованого товару. Зазначені дії, як відображено у Протоколі, стали фактичною причиною для висновку Замовника про відсутність підстав для відхилення пропозиції ТОВ ЮРОМАШ у зв’язку з усуненням недоліків.
Однак фахівцями ТОВ ТДС було виявлено невідповідність між заявленою ТОВ ЮРОМАШ технікою та зображеннями, доданими до тендерної пропозиції. Зокрема, на фотографіях №1 та №4 зафіксовано наявність на задньому ковші екскаватора-навантажувача гравіювання з позначенням бренду спеціалізованої техніки «XCMG» замість заявленого «EUROMASH». Крім того, на фотографіях №1 та №2 (скріншоти з позначенням невідповідності додаються) чітко ідентифікується модель екскаватора-навантажувача «XC8-S2570», яка, згідно з офіційними даними каталогу виробника — компанії Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd (XCMG), виготовляється на території Китайської Народної Республіки та розповсюджується в Україні виключно через офіційних дистриб’юторів. (https://www.xcmg-ukraine.com.ua/ekskavatori-navantazhuvachi-xcmg-xc8-s2570-vzhe-v-ukrayini/).
Додатковим підтвердженням зазначеної обставини є інформація, розміщена на офіційному вебсайті компанії Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd (https://www.xcmgglobal.com/product/backhoe-loader/xc8-s2570/), з якої вбачається, що аналогічний екскаватор-навантажувач виробляється саме компанією «XCMG», а не «EUROMASH».
Пунктом 3.2. Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлена вимога: «Фото запропонованого учасником товару: фото ззовні з чотирьох боків; інтер’єр кабіни не менше трьох фото. У разі встановлення невідповідності між фото та технічними характеристиками запропонованого товару тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню.» На цю вимогу ТОВ ЮРОМАШ пропонує у свої пропозиції товар «екскаватор-навантажувач EUROMASH XC8-S2570», проте на фото запропонованого ним товару зображено «екскаватор-навантажувач XCMG XC8-S2570», що є прямим порушення вимог Тендерної документації.
Таким чином, ТОВ ЮРОМАШ не виконало вимоги тендерної документації, зокрема Додатку № 1 до тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок учасників надавати фотографії запропонованої техніки.
Отже, долучені до пропозиції фотографії техніки підтверджують, що вказаний у складі тендерної пропозиції ТОВ ЮРОМАШ товар – екскаватор-навантажувач EUROMASH XC8-S2570 – фактично не відповідає заявленим у технічній специфікації відомостям (копія технічної специфікації ТОВ ЮРОМАШ додається). Зокрема, з наданих зображень вбачається, що йдеться про екскаватор-навантажувач, виробником якого є компанія Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd, країна виробництва - Китай, що розповсюджує свою техніку під торговельною маркою «XCMG». Таким чином, між інформацією, зазначеною у тендерній пропозиції учасника, та даними, що випливають із долучених фотографій, існують очевидні розбіжності. Наведене свідчить про подання учасником недостовірних відомостей щодо предмета закупівлі, оскільки товар, відображений на наданих фотографіях, фактично відрізняється від задекларованого у тендерній пропозиції. Такі обставини становлять порушення вимог тендерної документації та положень Закону України «Про публічні закупівлі» та мають розцінюватися як підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Пов'язані документи:
Учасник
- Документи для подачі.rar 09.09.2025 09:31
- Скарга на протокол № 22 від 04.09.25 (ТОВ ТДС Укрспецтехніка).pdf 09.09.2025 09:31
- 9. Скріншоти із позначенням невідповідності запропонованого товару технічній специфікації.pdf 09.09.2025 09:31
- sign.p7s 09.09.2025 09:31
- рішення від 11.09.2025 №13967.pdf 11.09.2025 17:05
- Пояснення на Скаргу.docx 15.09.2025 16:01
- Пояснення на скаргу КП СКГ Полтавське.pdf 15.09.2025 16:01
- Пояснення на Скаргу.docx 15.09.2025 16:04
- Пояснення на скаргу КП СКГ Полтавське.pdf 15.09.2025 16:04
- Пояснення на Скаргу.docx 15.09.2025 16:05
- Пояснення на скаргу КП СКГ Полтавське.pdf 15.09.2025 16:05
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.09.2025 09:50
Дата розгляду скарги:
18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.09.2025 17:06
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
881762b0e0184a5d91365ec6e485de7a
Заголовок пункту скарги:
I. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ВІДКРИТІ ТОРГИ ТА ВИЯВЛЕННІ ПОРУШЕННЯ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Комунальним підприємством "Сільське комунальне господарство "Полтавське" Малинівської сільської ради (надалі – «Замовник») 20 серпня 2025 року було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару екскаватора-навантажувача, 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-20-010395-a, ID: 28e05c5c561e48c6ab2972acf1db909b (надалі – «Закупівля, Торги»).
Розмір очікуваної вартості предмета Закупівлі становив 3 125 700,00 грн. (3 мільйони сто двадцять п’ять тисяч сімсот гривень).
Разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі оприлюднено Тендерну документацію з додатками до неї від 23 серпня 2025 року (копія Тендерної документації та додатку №1 до неї додається).
25 серпня 2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» (надалі – «ТОВ ТДС») розмістило на електронному майданчику prozorro.gov.ua тендерну пропозицію (копія додається) для участі у процедурі закупівлі, передбачаючи поставку товару – екскаватора-навантажувача TDC BL105 власного виробництва, очікувана вартість якого, відповідно до тендерної пропозиції, становить 3 125 000,00 грн.
Разом із тим, 27 серпня 2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» (надалі – «ТОВ ЮРОМАШ») подало на електронний майданчик prozorro.gov.ua тендерну пропозицію (копія додається) для участі у Закупівлі з наміром поставки екскаватора-навантажувача EUROMASH XC8-S2570 з навісним обладнанням, очікувана вартість якого становить 3 091 447,00 грн.
28 серпня 2025 року відбувся аукціон, у якому взяли участь два учасники – ТОВ ТДС та ТОВ ЮРОМАШ, за результатами якого було ухвалено протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року (надалі – Протокол) (копія надається).
Зі змісту Протоколу вбачається, що за результатами проведення процедури Торгів найбільш економічно вигідною пропозицією визнано пропозицію ТОВ ЮРОМАШ, у зв’язку з чим замовником прийнято рішення про обрання ТОВ ЮРОМАШ переможцем процедури Закупівлі та про намір укладення договору про закупівлю екскаватора-навантажувача EUROMASH XC8-S2570.
Водночас, зі змісту протоколу встановлено, що пропозиція ТОВ ЮРОМАШ містила невідповідність вимогам Тендерної документації, а саме – невиконання підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, який передбачав обов’язок учасника у встановлений частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» строк надати фотографії товару, що відповідають умовам Тендерної документації, зокрема – фото товару з зовнішнього боку, зроблені з чотирьох сторін.
Як вбачається з інформації, оприлюдненої на електронному майданчику prozorro.gov.ua (посилання: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-20-010395-a), виявлені недоліки тендерної пропозиції ТОВ ЮРОМАШ були усунуті 03 вересня 2025 року шляхом завантаження до своєї тендерної пропозиції файлу у форматі PDF (копія додається), що містить фотографії запропонованого товару. Зазначені дії, як відображено у Протоколі, стали фактичною причиною для висновку Замовника про відсутність підстав для відхилення пропозиції ТОВ ЮРОМАШ у зв’язку з усуненням недоліків.
Однак фахівцями ТОВ ТДС було виявлено невідповідність між заявленою ТОВ ЮРОМАШ технікою та зображеннями, доданими до тендерної пропозиції. Зокрема, на фотографіях №1 та №4 зафіксовано наявність на задньому ковші екскаватора-навантажувача гравіювання з позначенням бренду спеціалізованої техніки «XCMG» замість заявленого «EUROMASH». Крім того, на фотографіях №1 та №2 (скріншоти з позначенням невідповідності додаються) чітко ідентифікується модель екскаватора-навантажувача «XC8-S2570», яка, згідно з офіційними даними каталогу виробника — компанії Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd (XCMG), виготовляється на території Китайської Народної Республіки та розповсюджується в Україні виключно через офіційних дистриб’юторів. (https://www.xcmg-ukraine.com.ua/ekskavatori-navantazhuvachi-xcmg-xc8-s2570-vzhe-v-ukrayini/).
Додатковим підтвердженням зазначеної обставини є інформація, розміщена на офіційному вебсайті компанії Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd (https://www.xcmgglobal.com/product/backhoe-loader/xc8-s2570/), з якої вбачається, що аналогічний екскаватор-навантажувач виробляється саме компанією «XCMG», а не «EUROMASH».
Пунктом 3.2. Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлена вимога: «Фото запропонованого учасником товару: фото ззовні з чотирьох боків; інтер’єр кабіни не менше трьох фото. У разі встановлення невідповідності між фото та технічними характеристиками запропонованого товару тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню.» На цю вимогу ТОВ ЮРОМАШ пропонує у свої пропозиції товар «екскаватор-навантажувач EUROMASH XC8-S2570», проте на фото запропонованого ним товару зображено «екскаватор-навантажувач XCMG XC8-S2570», що є прямим порушення вимог Тендерної документації.
Таким чином, ТОВ ЮРОМАШ не виконало вимоги тендерної документації, зокрема Додатку № 1 до тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок учасників надавати фотографії запропонованої техніки.
Отже, долучені до пропозиції фотографії техніки підтверджують, що вказаний у складі тендерної пропозиції ТОВ ЮРОМАШ товар – екскаватор-навантажувач EUROMASH XC8-S2570 – фактично не відповідає заявленим у технічній специфікації відомостям (копія технічної специфікації ТОВ ЮРОМАШ додається). Зокрема, з наданих зображень вбачається, що йдеться про екскаватор-навантажувач, виробником якого є компанія Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd, країна виробництва - Китай, що розповсюджує свою техніку під торговельною маркою «XCMG». Таким чином, між інформацією, зазначеною у тендерній пропозиції учасника, та даними, що випливають із долучених фотографій, існують очевидні розбіжності. Наведене свідчить про подання учасником недостовірних відомостей щодо предмета закупівлі, оскільки товар, відображений на наданих фотографіях, фактично відрізняється від задекларованого у тендерній пропозиції. Такі обставини становлять порушення вимог тендерної документації та положень Закону України «Про публічні закупівлі» та мають розцінюватися як підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника.
Розмір очікуваної вартості предмета Закупівлі становив 3 125 700,00 грн. (3 мільйони сто двадцять п’ять тисяч сімсот гривень).
Разом з оголошенням про проведення процедури Закупівлі в електронній системі оприлюднено Тендерну документацію з додатками до неї від 23 серпня 2025 року (копія Тендерної документації та додатку №1 до неї додається).
25 серпня 2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» (надалі – «ТОВ ТДС») розмістило на електронному майданчику prozorro.gov.ua тендерну пропозицію (копія додається) для участі у процедурі закупівлі, передбачаючи поставку товару – екскаватора-навантажувача TDC BL105 власного виробництва, очікувана вартість якого, відповідно до тендерної пропозиції, становить 3 125 000,00 грн.
Разом із тим, 27 серпня 2025 року Товариство з обмеженою відповідальністю з іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» (надалі – «ТОВ ЮРОМАШ») подало на електронний майданчик prozorro.gov.ua тендерну пропозицію (копія додається) для участі у Закупівлі з наміром поставки екскаватора-навантажувача EUROMASH XC8-S2570 з навісним обладнанням, очікувана вартість якого становить 3 091 447,00 грн.
28 серпня 2025 року відбувся аукціон, у якому взяли участь два учасники – ТОВ ТДС та ТОВ ЮРОМАШ, за результатами якого було ухвалено протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року (надалі – Протокол) (копія надається).
Зі змісту Протоколу вбачається, що за результатами проведення процедури Торгів найбільш економічно вигідною пропозицією визнано пропозицію ТОВ ЮРОМАШ, у зв’язку з чим замовником прийнято рішення про обрання ТОВ ЮРОМАШ переможцем процедури Закупівлі та про намір укладення договору про закупівлю екскаватора-навантажувача EUROMASH XC8-S2570.
Водночас, зі змісту протоколу встановлено, що пропозиція ТОВ ЮРОМАШ містила невідповідність вимогам Тендерної документації, а саме – невиконання підпункту 3.1 пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, який передбачав обов’язок учасника у встановлений частиною 9 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» строк надати фотографії товару, що відповідають умовам Тендерної документації, зокрема – фото товару з зовнішнього боку, зроблені з чотирьох сторін.
Як вбачається з інформації, оприлюдненої на електронному майданчику prozorro.gov.ua (посилання: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-08-20-010395-a), виявлені недоліки тендерної пропозиції ТОВ ЮРОМАШ були усунуті 03 вересня 2025 року шляхом завантаження до своєї тендерної пропозиції файлу у форматі PDF (копія додається), що містить фотографії запропонованого товару. Зазначені дії, як відображено у Протоколі, стали фактичною причиною для висновку Замовника про відсутність підстав для відхилення пропозиції ТОВ ЮРОМАШ у зв’язку з усуненням недоліків.
Однак фахівцями ТОВ ТДС було виявлено невідповідність між заявленою ТОВ ЮРОМАШ технікою та зображеннями, доданими до тендерної пропозиції. Зокрема, на фотографіях №1 та №4 зафіксовано наявність на задньому ковші екскаватора-навантажувача гравіювання з позначенням бренду спеціалізованої техніки «XCMG» замість заявленого «EUROMASH». Крім того, на фотографіях №1 та №2 (скріншоти з позначенням невідповідності додаються) чітко ідентифікується модель екскаватора-навантажувача «XC8-S2570», яка, згідно з офіційними даними каталогу виробника — компанії Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd (XCMG), виготовляється на території Китайської Народної Республіки та розповсюджується в Україні виключно через офіційних дистриб’юторів. (https://www.xcmg-ukraine.com.ua/ekskavatori-navantazhuvachi-xcmg-xc8-s2570-vzhe-v-ukrayini/).
Додатковим підтвердженням зазначеної обставини є інформація, розміщена на офіційному вебсайті компанії Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd (https://www.xcmgglobal.com/product/backhoe-loader/xc8-s2570/), з якої вбачається, що аналогічний екскаватор-навантажувач виробляється саме компанією «XCMG», а не «EUROMASH».
Пунктом 3.2. Додатку 1 до Тендерної документації Замовником встановлена вимога: «Фото запропонованого учасником товару: фото ззовні з чотирьох боків; інтер’єр кабіни не менше трьох фото. У разі встановлення невідповідності між фото та технічними характеристиками запропонованого товару тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню.» На цю вимогу ТОВ ЮРОМАШ пропонує у свої пропозиції товар «екскаватор-навантажувач EUROMASH XC8-S2570», проте на фото запропонованого ним товару зображено «екскаватор-навантажувач XCMG XC8-S2570», що є прямим порушення вимог Тендерної документації.
Таким чином, ТОВ ЮРОМАШ не виконало вимоги тендерної документації, зокрема Додатку № 1 до тендерної документації, яким Замовником встановлено обов’язок учасників надавати фотографії запропонованої техніки.
Отже, долучені до пропозиції фотографії техніки підтверджують, що вказаний у складі тендерної пропозиції ТОВ ЮРОМАШ товар – екскаватор-навантажувач EUROMASH XC8-S2570 – фактично не відповідає заявленим у технічній специфікації відомостям (копія технічної специфікації ТОВ ЮРОМАШ додається). Зокрема, з наданих зображень вбачається, що йдеться про екскаватор-навантажувач, виробником якого є компанія Xuzhou Construction Machinery Group Co., Ltd, країна виробництва - Китай, що розповсюджує свою техніку під торговельною маркою «XCMG». Таким чином, між інформацією, зазначеною у тендерній пропозиції учасника, та даними, що випливають із долучених фотографій, існують очевидні розбіжності. Наведене свідчить про подання учасником недостовірних відомостей щодо предмета закупівлі, оскільки товар, відображений на наданих фотографіях, фактично відрізняється від задекларованого у тендерній пропозиції. Такі обставини становлять порушення вимог тендерної документації та положень Закону України «Про публічні закупівлі» та мають розцінюватися як підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація «ЗАТВЕРДЖЕНО» Протокол Уповноваженої особи КП СКГ «ПОЛТАВСЬКЕ» від 20.08.2025 № 19
-
Повʼязаний документ:
9. Скріншоти із позначенням невідповідності запропонованого товару технічній специфікації.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» до розгляду. 2. Визнати протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року про визначення переможцем Товариства з обмеженою відповідальністю та іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» переможцем процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару екскаватора-навантажувача, 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» за ДК 021:2015, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-20-010395-a неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Комунальне підприємство "Сільське комунальне господарство "Полтавське" Малинівської сільської ради скасувати протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю та іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» переможцем процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару екскаватора-навантажувача, 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» за ДК 021:2015, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-20-010395-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c2ccc8b5934a4a72941cc5275687a4d6
Заголовок пункту скарги:
II. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ОБҐРУНТУВАННЯ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 43 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (надалі – «Особливості») якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно пункту 3 Розділу 5 Тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі:
• коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
• тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
• не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»);
• надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на викладене, встановлюється, що Замовником неправомірно визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ ЮРОМАШ, попри наявність розбіжностей у представленій учасником інформації, що міститься у тендерній пропозиції. Водночас, враховуючи, що під час розгляду тендерної пропозиції Замовником не було виявлено зазначеної невідповідності, пропозиція учасника, яка фактично не відповідає вимогам тендерної документації, підлягала відхиленню на підставі пункту 44 Особливостей застосування Закону. Не відхиливши таку тендерну пропозицію, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими тендерна пропозиція відхиляється із зазначенням обґрунтування в електронній системі закупівель у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п.52-64 Особливостей за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення , усунути будь-які дискримінаційні вимоги (у тому числі ті, що зазначені в технічній документації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації , розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини 16 статті 18 Закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 5, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п.52-64 Особливостей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно пункту 3 Розділу 5 Тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі:
• коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
• тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
• не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»);
• надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
З огляду на викладене, встановлюється, що Замовником неправомірно визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ ЮРОМАШ, попри наявність розбіжностей у представленій учасником інформації, що міститься у тендерній пропозиції. Водночас, враховуючи, що під час розгляду тендерної пропозиції Замовником не було виявлено зазначеної невідповідності, пропозиція учасника, яка фактично не відповідає вимогам тендерної документації, підлягала відхиленню на підставі пункту 44 Особливостей застосування Закону. Не відхиливши таку тендерну пропозицію, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими тендерна пропозиція відхиляється із зазначенням обґрунтування в електронній системі закупівель у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам тендерної документації щодо предмета закупівлі.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п.52-64 Особливостей за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення , усунути будь-які дискримінаційні вимоги (у тому числі ті, що зазначені в технічній документації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації , розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини 16 статті 18 Закону.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 5, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п.52-64 Особливостей.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» до розгляду. 2. Визнати протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року про визначення переможцем Товариства з обмеженою відповідальністю та іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» переможцем процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару екскаватора-навантажувача, 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» за ДК 021:2015, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-20-010395-a неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Комунальне підприємство "Сільське комунальне господарство "Полтавське" Малинівської сільської ради скасувати протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 22 від 04 вересня 2025 року про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю та іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» переможцем процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару екскаватора-навантажувача, 43260000-3 «Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка» за ДК 021:2015, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-20-010395-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
42afa5c692d84e22b46ec3b213176991
Тема запиту:
Пояснення Замовника на доводи щодо порушення пункту 44 Особливостей
Текст запиту:
Комунальне підприємство «Сільське комунальне господарство "Полтавське" Малинівської сільської ради» (далі – Замовник) розглянуло доводи скарги учасника щодо застосування пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) та повідомляє наступне.
1. Щодо суті вимог п.43 та п.44 Особливостей
Відповідно до п.43 Особливостей, Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності, які не призводять до зміни предмета закупівлі, його марки, моделі тощо.
Лише у випадку, якщо виявлені порушення не підлягають виправленню, застосовується п.44 Особливостей, який передбачає обов’язкове відхилення пропозиції.
Таким чином, механізм п.43 та п.44 взаємопов’язаний і вимагає від Замовника насамперед надати учаснику право усунути виявлені недоліки, якщо вони не впливають на предмет закупівлі.
2. Щодо наданих фото та маркування «XCMG»
Скаржник стверджує, що на окремих фото екскаватора-навантажувача, поданих ТОВ «ЮРОМАШ», присутнє маркування «XCMG», що нібито свідчить про невідповідність предмета закупівлі.
Замовник звертає увагу:
Тендерна документація вимагала надання фотографій запропонованої техніки, однак не містила заборони щодо наявності на фото заводського маркування окремих компонентів.
Фотографії мали лише ілюстративний характер та не є визначальним документом для ідентифікації виробника чи моделі.
Вирішальне значення мали технічна специфікація, сертифікати відповідності, гарантійні листи та документи виробника, подані ТОВ «ЮРОМАШ» у складі пропозиції, які підтверджують модель EUROMASH XC8-S2570.
Таким чином, наявність маркування «XCMG» не змінює предмета закупівлі і не є підставою для відхилення пропозиції згідно з п.44 Особливостей.
3. Щодо недостовірності інформації
Відповідно до п.3 Розділу 5 тендерної документації та ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», відхиленню підлягає пропозиція, що містить недостовірну інформацію, суттєву для визначення результатів торгів.
У випадку з ТОВ «ЮРОМАШ» жодних документально підтверджених відомостей про подання неправдивих чи фальсифікованих даних не встановлено.
Скаржник наводить припущення, базуючись на фото та відкритих джерелах, однак вони не спростовують офіційні документи, надані учасником у складі пропозиції.
4. Щодо обов’язків Замовника
Згідно з ч.16 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», орган оскарження розглядає скаргу виключно в межах інформації, розміщеної в електронній системі закупівель.
Замовник під час розгляду пропозиції діяв у повній відповідності до Закону та Особливостей:
виявлені невідповідності (відсутність фото) було усунуто учасником у порядку п.43 Особливостей;
підстав для застосування п.44 Особливостей (невідповідність технічній специфікації або подання недостовірної інформації) встановлено не було.
Висновок
Замовник вважає доводи скаржника щодо порушення п.44 Особливостей безпідставними.
ТОВ «ЮРОМАШ» надало належні документи, що підтверджують відповідність запропонованої техніки вимогам тендерної документації, а виявлені раніше формальні невідповідності були усунуті у встановленому законом порядку.
Пропозиція ТОВ «ЮРОМАШ» обґрунтовано була допущена до оцінки та визначена найбільш економічно вигідною.
Рішення Замовника є правомірним та таким, що відповідає ст.5, ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.43–44 Особливостей.
Дата опублікування:
15.09.2025 16:05
Номер:
3d9bdd1396044e55aff5c3b3f8dcfbea
Тема запиту:
Пояснення Замовника на скаргу учасника щодо результатів процедури відкритих торгів з особливостями
Текст запиту:
Комунальне підприємство «Сільське комунальне господарство "Полтавське" Малинівської сільської ради» (далі – Замовник) розглянуло скаргу ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» щодо рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ з іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» (далі – ТОВ ЮРОМАШ) та повідомляє наступне.
Пояснення на порушення 1.
1. Щодо усунення невідповідностей у пропозиції ТОВ «ЮРОМАШ»
Згідно з ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право усунути виявлені Замовником невідповідності у встановлений строк.
ТОВ «ЮРОМАШ» скористалося цим правом та 03 вересня 2025 року завантажило додаткові фотографії запропонованого товару – екскаватора-навантажувача моделі EUROMASH XC8-S2570, що було враховано Замовником під час розгляду пропозиції.
2. Щодо твердження про наявність на фото маркування «XCMG»
Замовник звертає увагу, що в тендерній документації (Додаток 1, п. 3.2) встановлено вимогу надати фото запропонованого товару (ззовні з чотирьох боків, інтер’єр кабіни тощо).
При цьому документація не містить обов’язку нанесення на фотографіях виключно торговельної марки виробника, а також не забороняє використання агрегатів чи компонентів, виготовлених іншими виробниками, що можуть містити заводське маркування.
ТОВ «ЮРОМАШ» у складі своєї пропозиції подало:
- технічну специфікацію,
сертифікати відповідності,
гарантійні листи виробника,
фото із зазначенням моделі EUROMASH XC8-S2570,
що в сукупності підтверджують відповідність запропонованої техніки вимогам тендерної документації.
Отже, окремі візуальні елементи (наприклад, маркування «XCMG» на ковші) не спростовують надані учасником документи щодо походження та моделі техніки.
3. Щодо посилань на інформацію з відкритих джерел
ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» у своїй скарзі наводить посилання на офіційні сайти компанії XCMG, роблячи висновок про нібито невідповідність техніки, запропонованої ТОВ «ЮРОМАШ».
Замовник зазначає, що Закон України «Про публічні закупівлі» не покладає на Замовника обов’язку перевіряти інформацію на сторонніх ресурсах, якщо учасником у складі пропозиції надано належним чином оформлені документи, які підтверджують відповідність товару вимогам тендерної документації.
4. Щодо підстав для відхилення пропозиції
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє пропозицію учасника у разі встановлення недостовірності інформації у тендерній пропозиції.
У випадку з ТОВ «ЮРОМАШ» подані документи (технічна специфікація, підтвердження виробника, гарантії) відповідають умовам тендерної документації.
Факт невідповідності між назвою товару у специфікації та наданими фото не встановлений, оскільки фото лише ілюструють зразок техніки, тоді як вирішальне значення мають документи та гарантії виробника.
Таким чином, підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮРОМАШ» не було.
Висновок
Замовник діяв у межах та у спосіб, визначений Законом України «Про публічні закупівлі».
ТОВ «ЮРОМАШ» належно усунуло виявлені невідповідності, а його тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації.
Прийняте рішення про визначення переможцем ТОВ «ЮРОМАШ» є правомірним та обґрунтованим, підстав для скасування цього рішення відсутні.
Дата опублікування:
15.09.2025 16:04
Номер:
7bb55a2d7cb844e7ad0dc99e5999d79b
Тема запиту:
Пояснення Замовника на скаргу учасника щодо результатів процедури відкритих торгів з особливостями
(ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-20-010395-a, ID: 28e05c5c561e48c6ab2972acf1db909b)
Текст запиту:
Комунальне підприємство «Сільське комунальне господарство "Полтавське" Малинівської сільської ради» (далі – Замовник) розглянуло скаргу ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» щодо рішення про визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ з іноземними інвестиціями «ЮРОМАШ» (далі – ТОВ ЮРОМАШ) та повідомляє наступне.
Пояснення на порушення 1.
1. Щодо усунення невідповідностей у пропозиції ТОВ «ЮРОМАШ»
Згідно з ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник має право усунути виявлені Замовником невідповідності у встановлений строк.
ТОВ «ЮРОМАШ» скористалося цим правом та 03 вересня 2025 року завантажило додаткові фотографії запропонованого товару – екскаватора-навантажувача моделі EUROMASH XC8-S2570, що було враховано Замовником під час розгляду пропозиції.
2. Щодо твердження про наявність на фото маркування «XCMG»
Замовник звертає увагу, що в тендерній документації (Додаток 1, п. 3.2) встановлено вимогу надати фото запропонованого товару (ззовні з чотирьох боків, інтер’єр кабіни тощо).
При цьому документація не містить обов’язку нанесення на фотографіях виключно торговельної марки виробника, а також не забороняє використання агрегатів чи компонентів, виготовлених іншими виробниками, що можуть містити заводське маркування.
ТОВ «ЮРОМАШ» у складі своєї пропозиції подало:
- технічну специфікацію,
сертифікати відповідності,
гарантійні листи виробника,
фото із зазначенням моделі EUROMASH XC8-S2570,
що в сукупності підтверджують відповідність запропонованої техніки вимогам тендерної документації.
Отже, окремі візуальні елементи (наприклад, маркування «XCMG» на ковші) не спростовують надані учасником документи щодо походження та моделі техніки.
3. Щодо посилань на інформацію з відкритих джерел
ТОВ «ТДС УКРСПЕЦТЕХНІКА» у своїй скарзі наводить посилання на офіційні сайти компанії XCMG, роблячи висновок про нібито невідповідність техніки, запропонованої ТОВ «ЮРОМАШ».
Замовник зазначає, що Закон України «Про публічні закупівлі» не покладає на Замовника обов’язку перевіряти інформацію на сторонніх ресурсах, якщо учасником у складі пропозиції надано належним чином оформлені документи, які підтверджують відповідність товару вимогам тендерної документації.
4. Щодо підстав для відхилення пропозиції
Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник відхиляє пропозицію учасника у разі встановлення недостовірності інформації у тендерній пропозиції.
У випадку з ТОВ «ЮРОМАШ» подані документи (технічна специфікація, підтвердження виробника, гарантії) відповідають умовам тендерної документації.
Факт невідповідності між назвою товару у специфікації та наданими фото не встановлений, оскільки фото лише ілюструють зразок техніки, тоді як вирішальне значення мають документи та гарантії виробника.
Таким чином, підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮРОМАШ» не було.
Висновок
Замовник діяв у межах та у спосіб, визначений Законом України «Про публічні закупівлі».
ТОВ «ЮРОМАШ» належно усунуло виявлені невідповідності, а його тендерна пропозиція відповідає вимогам тендерної документації.
Прийняте рішення про визначення переможцем ТОВ «ЮРОМАШ» є правомірним та обґрунтованим, підстав для скасування цього рішення відсутні.
Пояснення на порушення 2
Пояснення Замовника на доводи щодо порушення пункту 44 Особливостей
(ідентифікатор закупівлі: UA-2025-08-20-010395-a, ID: 28e05c5c561e48c6ab2972acf1db909b)
Комунальне підприємство «Сільське комунальне господарство "Полтавське" Малинівської сільської ради» (далі – Замовник) розглянуло доводи скарги учасника щодо застосування пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) та повідомляє наступне.
1. Щодо суті вимог п.43 та п.44 Особливостей
Відповідно до п.43 Особливостей, Замовник зобов’язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності, які не призводять до зміни предмета закупівлі, його марки, моделі тощо.
Лише у випадку, якщо виявлені порушення не підлягають виправленню, застосовується п.44 Особливостей, який передбачає обов’язкове відхилення пропозиції.
Таким чином, механізм п.43 та п.44 взаємопов’язаний і вимагає від Замовника насамперед надати учаснику право усунути виявлені недоліки, якщо вони не впливають на предмет закупівлі.
2. Щодо наданих фото та маркування «XCMG»
Скаржник стверджує, що на окремих фото екскаватора-навантажувача, поданих ТОВ «ЮРОМАШ», присутнє маркування «XCMG», що нібито свідчить про невідповідність предмета закупівлі.
Замовник звертає увагу:
Тендерна документація вимагала надання фотографій запропонованої техніки, однак не містила заборони щодо наявності на фото заводського маркування окремих компонентів.
Фотографії мали лише ілюстративний характер та не є визначальним документом для ідентифікації виробника чи моделі.
Вирішальне значення мали технічна специфікація, сертифікати відповідності, гарантійні листи та документи виробника, подані ТОВ «ЮРОМАШ» у складі пропозиції, які підтверджують модель EUROMASH XC8-S2570.
Таким чином, наявність маркування «XCMG» не змінює предмета закупівлі і не є підставою для відхилення пропозиції згідно з п.44 Особливостей.
3. Щодо недостовірності інформації
Відповідно до п.3 Розділу 5 тендерної документації та ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», відхиленню підлягає пропозиція, що містить недостовірну інформацію, суттєву для визначення результатів торгів.
У випадку з ТОВ «ЮРОМАШ» жодних документально підтверджених відомостей про подання неправдивих чи фальсифікованих даних не встановлено.
Скаржник наводить припущення, базуючись на фото та відкритих джерелах, однак вони не спростовують офіційні документи, надані учасником у складі пропозиції.
4. Щодо обов’язків Замовника
Згідно з ч.16 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», орган оскарження розглядає скаргу виключно в межах інформації, розміщеної в електронній системі закупівель.
Замовник під час розгляду пропозиції діяв у повній відповідності до Закону та Особливостей:
виявлені невідповідності (відсутність фото) було усунуто учасником у порядку п.43 Особливостей;
підстав для застосування п.44 Особливостей (невідповідність технічній специфікації або подання недостовірної інформації) встановлено не було.
Висновок
Замовник вважає доводи скаржника щодо порушення п.44 Особливостей безпідставними.
ТОВ «ЮРОМАШ» надало належні документи, що підтверджують відповідність запропонованої техніки вимогам тендерної документації, а виявлені раніше формальні невідповідності були усунуті у встановленому законом порядку.
Пропозиція ТОВ «ЮРОМАШ» обґрунтовано була допущена до оцінки та визначена найбільш економічно вигідною.
Рішення Замовника є правомірним та таким, що відповідає ст.5, ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.43–44 Особливостей.
Дата опублікування:
15.09.2025 16:01