• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

Канцелярські товари

Закупівля згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р №1178

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 22 дні назад

622 764.68 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 113.82 UAH
Період оскарження: 20.08.2025 15:31 - 25.08.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП

Скарга від 18.09.2025 року, № 014 про неправомірні дії Замовника стосовно неправомірного скасування відкритих торгів.

Номер: 0ecf9dd0587543688540fb9c2c506cd9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-008611-a.c2
Назва: Скарга від 18.09.2025 року, № 014 про неправомірні дії Замовника стосовно неправомірного скасування відкритих торгів.
Скарга:
Автор: ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ", Світлана Житнікова +380504137427 ukrkanctorg@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 67256e9162fe4c2392ba131b291f6fcc
Заголовок пункту скарги: Скарга на прийняте рішення Уповноваженою особою Замовника від 17.09.2025 року щодо неправомірної відміни процедури відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2025-08-20-008611-a Закупівля на prozorro.gov.ua
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), з урахуванням правової норми абзацу четвертого пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі - Особливості) скарги, що стосуються прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих Особливостей, подаються протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Пунктом 55 Особливостей визначено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що «орган оскарження – це Антимонопольний комітет України».
Згідно пункту 30 частини 1 статті 1 Закону суб'єкт оскарження в органі оскарження – це фізична чи юридична особа, яка звернулася до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Згідно з ч.1 п.56 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.

Обставини, які передували,

Скаржник прийняв участь у вказаних відкритих торгах та був визнаний Замовником переможцем, що підтверджує Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №3019/2 від 28 серпня 2025 р., яким ТОВ «Компанія Укрканцторг» - Скаржник, було визнано переможцем, вказаний Протокол розміщено на площадці Прозорро, також на площадці було розміщено Протокол про намір укласти договір з визначеним переможцем.
Зазначені протоколи додаються до Скарги.
28.08.2025 року Скаржником на виконання вимог тендерної документації (далі - ТД), було розміщено документи переможця на площадці Прозорро разом з заповненим зі сторони переможця Договором та специфікацією до Договору, які були підписані КЕП переможця.
Скрин-шот з площадки Прозорро розміщених документів переможця та Договору:


Також 28.08.2025 року, Скаржник відправив на електронну пошту Замовника заповнений Договір підписаний КЕП (пошта Замовника розміщена/вказана на площадці Прозорро).
Скрин-шот електронної пошти про відправку Договору на електронну пошту Замовника 28.08.2025 року:

На наступний день 29.08.2025 року Скаржник на електронну пошту отримав погоджений та заповнений Замовником Договір №16713 разом зі специфікацією до Договору.
Просимо звернути увагу на те, що Замовник надіслав Скаржнику вже Договір з реєстраційним номером - №16713. (Договір № 16713 додається до Скарги, назва файлу у форматі word: «ДОГОВІР №16713w»).

Скрин-шот електронної пошти про отримання Договору з електронної пошти Замовника 29.08.2025 року:


08.09.2025 року Скаржником відправлено на електронну адресу Замовника та головну електронну адресу КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КРЕМЕНЧУКВОДОКАНАЛ" КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ зазначений вже супровідний лист № 101/1 від 05.09.2025 року та Договір реєстраційний номер №16713 (реєстрував договір Замовник).

Скрин-шот підтвердження наведеному вище додається:






Також 08.09.2025 року Скаржником було відправлено Замовнику супровідний лист № 101/1 від 05.09.2025 року та 2 екземпляри погодженого сторонами Договору, який був підписано стороною переможця та мав відтиск печатки переможця та підпис директора для підпису Замовником. Супровідний лист та 2 екз. Договору було надіслано сервісом АТ Укрпошта з повідомленням про отримання (підтвердженням факту відправки та отримання Замовником супровідного листа та 2 екз. договору є чек від АТ Укрпошта).
Чек АТ Укрпошта, назва файлу у форматі pdf: «Чек про відправлення договору Укрпоштою», додається до Скарги, супровідний лист № 101/1 від 05.09.2025 року, назва файлу у форматі pdf: «Супровідний лист», додається до Скарги, також додається Договір №16713 у офрматі word та pdf.




09.09.2025 року у телефонному режимі від Замовника (уповноважена особа Замовника Литвак Артем Володимирович, номер телефону +380985365443, електронна адреса: kpkvkprocurements@gmail.com) була отримана інформація про те, що вказаний пакет документів Замовник отримав, тобто супровідний лист та 2 екз. Договору для підпису. ПІБ уповноваженої особи, номер телефону та електронна адреса розміщено на площадці Прозорро, а також у ТД Замовника.
Кінцевий термін для підписання Договору, згідно до вимог Закону та Особливостей було 12.09.2025 року.

Підсумовуючи все наведене вище, Скаржник/Переможець виконав всі вимоги Закону, Особливостей та ТД, також зробив все для отримання Замовником всіх документів, договору тощо, щоб договір було підписано у встановлені строки.

17.09.2025 року Замовник прийняв рішення про відміну процедури закупівлі, посилаючись на «неможливість усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: «Згідно зі статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушенням законодавства про закупівлі є, зокрема, неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі. Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.» (Протокол додається до Скарги).

По перше, Замовник може відмінити відкриті торги у разі:
Пункт 50 Особливостей - Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
По друге, відкриті торги вже відбулись, був визначений переможець вказаних відкритих торгів, було оприлюднено протокол про визнання переможцем та протокол про намір підписання договору. Також Скаржником/Переможцем були виконані всі вимоги ТД, Закону та Особливостей в тому числі були зроблені всі вище наведені дії, щоб Замовник отримав (по факту отримав Договір) та щоб Договір було підписано Замовником у встановлені строки.
Скаржнику взагалі не зрозуміло, до чого тут формулювання, які наведені Замовником у Протоколі про скасування закупівлі: «… Згідно з підпунктом 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.» та прямим ігноруванням всього та всіляких намагань, щоб не підписувати отриманий від Скаржника Договір, де тут неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.

Правове обґрунтування
- Стаття 33 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов’язує Замовника укласти договір з переможцем не пізніше визначеного строку.
- П.49 Постанови КМУ №1178 («Особливості») передбачає, що Замовник зобов’язаний укласти договір з Переможцем, якщо той виконав усі вимоги.
- Ч.1 ст.32 Закону дійсно передбачає можливість відміни закупівлі, але Замовник зобов’язаний чітко обґрунтувати, у чому полягають порушення та чому їх неможливо усунути.
- У нашому випадку Замовник не навів жодних конкретних порушень у своєму рішенні, що підтверджується текстом Протоколу. Такі дії суперечать принципам публічних закупівель та практиці АМКУ.
- Скаржник виконав усі зобов’язання/обов’язки та своєчасно підписав договір та надав його Замовнику, а Замовник, навпаки, ухилився від його підписання й незаконно відмінив процедуру закупівлі без будь-якої правової підстави.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)