• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автомобільні шини

П.10 Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 зі змінами

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 14 робочих днів

786 461.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 932.31 UAH
Період оскарження: 20.08.2025 12:08 - 25.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга щодо рішення Замовника

Номер: 9ecd55ed131d4c2faea8bf511fa32981
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-004762-a.c1
Назва: Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.09.2025 13:15
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5763b35c39434506a1cddc7bd7bc0338
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Роз’яснення щодо неправомірності відхилення тендерної пропозиції
Роз’яснення щодо першого пункту відхилення
У протоколі відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» першим пунктом зазначено, що в поданих документах «відсутня конкретна назва автомобільних шин, які пропонує учасник». На підставі цього зроблено висновок про неможливість перевірки запропонованого товару.
Вважаємо таке відхилення неправомірним з таких підстав:
1. Форма порівняльної таблиці затверджена самим Замовником
o Учасник надав порівняльну таблицю саме у тій формі, яку містила тендерна документація (Додаток № 4).
o У затвердженій Замовником формі відсутнє окреме поле або вимога зазначати модель чи інше комерційне найменування шин.
o Учасник заповнив усі графи відповідно до наданої форми: назву предмета закупівлі, одиницю виміру, кількість, показники (сезонність, рівень шуму, тощо) і вказав виробника та країну походження.
2. Вимога надати конкретну модель у тендерній документації не встановлена
o У тексті тендерної документації, зокрема в Додатку № 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики…», немає прямої вимоги зазначати торгову модель або артикул шини.
3. Ідентифікації товару достатньо за іншими параметрами
o У таблиці наведено розмір, індекс навантаження, індекс швидкості, сезонність, клас зчеплення, рівень шуму, малюнок протектора та спосіб герметизації.
o Цих параметрів цілком достатньо для ідентифікації шин і перевірки відповідності технічній специфікації.
4. Відхилення суперечить принципу недискримінації учасників
o Вимагати від учасника інформацію, якої тендерна документація не передбачала, означає фактичну зміну умов після завершення строку подання пропозицій, що заборонено Законом.
Роз’яснення щодо другого пункту відхилення:
У протоколі зазначено, що учасник надав сертифікати відповідності на шини торгових марок Bridgestone, Starmaxx, Falken, але «через відсутність конкретних назв шин у порівняльній таблиці та технічній специфікації неможливо встановити відповідність наданих сертифікатів запропонованим шинам».
Вважаємо таке зауваження та відхилення безпідставними з таких причин:
1. Фактична вимога документації
Тендерна документація (Додаток № 4) встановлює вимогу:
«Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції копію чинного на дату подання пропозиції сертифікату відповідності запропонованого товару (ця вимога стосується позицій 1–5 технічної специфікації) та довідку з посиланням на відповідний сайт виробника».
У вимозі не зазначено обов’язку вказувати у сертифікаті:
• комерційну модель чи артикул шини,
• або інші індивідуальні позначення.
ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» надало:
• чинні сертифікати відповідності на шини торгових марок Bridgestone, Starmaxx, Falken;
• довідку з посиланням на сайт виробника — файл «30 Довідка з посиланням на сайт виробника.pdf».
У зазначеному файлі «30 Довідка з посиланням на сайт виробника.pdf» наведено активні посилання на офіційні сайти виробників, де розміщена повна інформація про запропоновані шини з усіма технічними характеристиками, що повністю відповідають вимогам технічної специфікації Замовника.
Таким чином, Замовник мав можливість перевірити відповідність шин за наданими посиланнями.
ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» виконало всі встановлені вимоги:
• надало копії чинних сертифікатів відповідності,
• додало довідку з робочими посиланнями на офіційні сайти виробників, де розміщені повні характеристики запропонованих шин.
Отже, відхилення за другим пунктом є необґрунтованим і суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» та принципу недискримінації учасників.
У пунктах 3–8 протоколу йдеться про зауваження формального характеру (наприклад, оформлення документів, уточнення реквізитів, додаткові довідки тощо).
Ці зауваження:
• не змінюють суті та технічних характеристик запропонованого товару,
• не впливають на найменування товару, марку, модель, розмір шин чи інші ключові показники,
• не призводять до зміни предмета закупівлі.
Тобто вони є усувними невідповідностями в розумінні чинного законодавства.
Пункт 43 Особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану (постанова КМУ від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату подання пропозиції) встановлює:
«У разі виявлення замовником невідповідностей у тендерній пропозиції, усунення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо, замовник зобов’язаний оприлюднити в електронній системі закупівель вимогу про усунення таких невідповідностей.
Учасник має право протягом визначеного строку подати виправлені документи або додаткові відомості».
Отже, якщо виявлені зауваження не тягнуть зміни предмета закупівлі, замовник не має права одразу відхиляти пропозицію — він повинен надати учаснику можливість виправити недоліки.
• Усі пункти 3–8 не стосуються зміни технічних характеристик шин або інших суттєвих умов.
• Усунення зазначених невідповідностей (навіть якщо припустити їх наявність) було б простим уточненням чи наданням додаткових документів.
• ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» було готове надати будь-які уточнення у встановлений строк, якби замовник оприлюднив відповідну вимогу.
Відхиливши пропозицію без надання можливості виправити дрібні невідповідності, Замовник:
• порушив п. 43 Особливостей;
• порушив принципи рівного ставлення та добросовісної конкуренції, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»;
• фактично позбавив учасника права на усунення дрібних формальних помилок.
За пунктами 3–8 протоколу виявлені виключно усувні невідповідності, усунення яких не змінює предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі чи його технічних характеристик. Відповідно до п. 43 Особливостей Замовник зобов’язаний був оприлюднити через електронну систему вимогу про їх усунення, а не відхиляти пропозицію. Таким чином, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» за пунктами 3–8 є неправомірним і має бути скасоване.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження