• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

З_25П-070_50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів Skoda)

Завершена

597 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 12 000.00 UAH
Період оскарження: 20.08.2025 10:14 - 25.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо рішення Замовника

Номер: c16b0c4d5a9e4deca6ea46a0d9220d37
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-001868-a.b1
Назва: Скарга щодо рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.09.2025 17:06
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 09.10.2025 11:08
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОШИНИ-ПРОЗОРО", Андрій Гапонов 380988161882 tov.avtoshini.prozoro@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 26807e84b0b04ef38d87495306262c6a
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо рішення Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 23.09.2025р. Замовником опубліковано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ “Автошини-Прозоро” – ПРОТОКОЛ № 224 від 23.09.2025 р (далі – Протокол відхилення). Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника п. 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.
Щодо підстав відхилення зазначено наступне:
«Зведений висновок за результатом проведеного аналізу пропозиції учасника закупівлі від 22.09.2025 №307.1/1471-С щодо необхідності відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» (надалі – Учасник) процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі «З_25П-070_50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів Skoda)», ідентифікатор закупівлі
UA-2025-08-20-001868-a, з наступних причин:
1. Відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 розділу 2 частини І додатку №1 до тендерної документації Учасником надано ліцензійну угоду і договір про надання послуг з технічного обслуговування від 29.01.2025 №GA0783973 (файл «Договір ТОВ Аудатекс - ТОВ АВТОШИНИ ПРОЗОРО.pdf») між ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» та ТОВ «Аудатекс Україна». Проте, Учасником не підтверджено факт отримання інформаційного забезпечення та документації від виробника, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)» від Виробника КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб'єкта господарювання у вигляді відповідного акту приймання-передачі або аналогічного за змістом документу та/або інформаційного листа від Виробника КТЗ (або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб’єкта господарювання) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовником в електронній системі закупівель було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в термін до 13.09.25, 10:21, в якому зокрема передбачено надати «документи, що підтверджують відповідність учасника вимогам п. 2 розділу ІХ «Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів», затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 28.11.2014 № 615, зокрема:
- на підтвердження виконання вимоги «мати необхідне інформаційне забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)» надається скан-копія документу, який підтверджує факт отримання Учасником вищезгаданого інформаційного забезпечення та документації (щодо ТЗ вказаного в технічному завданні) від Виробника КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб'єкта господарювання* у вигляді відповідного акту приймання-передачі або аналогічного за змістом документу та/або інформаційного листа від Виробника КТЗ (або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб’єкта господарювання*) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
* Інший суб’єкт господарювання – будь-яка юридична або фізична особа, якій на законних підставах належить право власності, право користування чи на іншому речовому праві інформаційне забезпечення та документація Виробника КТЗ, що надає такій особі право розпоряджатися та/або користуватись інформаційним забезпеченням та документацією Виробника КТЗ».
Учасником, в термін відведений для усунення невідповідностей, не завантажено до електронної системи закупівель документи, які б підтверджували факт отримання Учасником інформаційного забезпечення та документації відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 розділу 2 частини І додатку №1 до тендерної документації та п.3.3 повідомлення про усунення невідповідностей.
Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника п. 44 Особливостей, а саме: учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

2. Листом від 16.09.2025 №-001-02-1082 філія ГПУ «Львівгазвидобування» АТ «Укргазвидобування» звернулася до ТОВ «ЄВРОКАР МЕНЬЮФЕКЧУРИНГ» з проханням надати наступну інформацію:
1. Яке саме інформаційне забезпечення, зокрема, експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем) використовує виробник Škoda?
2. Чи можна вважати програмний продукт «AutoData» інформаційним забезпеченням, від виробника Škoda, зокрема, експлуатаційною, ремонтною, технологічною документацією для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем);
3. Чи надає вказаний Договір № GA0783973 (ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» з ТОВ «Аудатекс Україна») право на користування інформаційним забезпеченням виробника (Škoda), зокрема, експлуатаційною, ремонтною, технологічною документацією для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту колісних транспортних засобів та їх складових частин (систем) (на марки автомобілів Škoda Superb).
Приватне акціонерне товариство «ЄВРОКАР» листом від 17.09.2025 р. № 338 повідомило:
«Інформаційним (програмним) забезпеченням, зокрема, експлуатаційною, ремонтною, технологічною документацією для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ марки SKODA та їх складових частин (систем), яке має використовувати офіційний дилер автомобілів марки SKODA на території України є наступні системи:
ELSA – електронна довідкова система сервісу,
ETKA – електронний каталог запасних частин,
ODIS – діагностичний програмний комплекс.
Товариство не використовує та не володіє інформацією про програмний продукт «Autodata Online», такий програмний продукт не визначений виробником автомобілів марки SKODA, зокрема, в якості експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ марки SKODA та їх складових частин (систем)».
Враховуючи вищезазначене, Учасником зазначено недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей.»
Скаржник, не погоджується з прийнятим Замовником рішенням щодо відхилення його тендерної пропозиції, вважаю зазначені вище підстави для відхилення надумані, а прийняте рішення незаконним, зокрема прийнятим всупереч вимог ч. 1, 4 та 5 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та таким, що порушує мої права.
Далі надаю обґрунтування щодо відхилення:
Відповідно до вимог підпункту 2.1 пункту 2 розділу 2 частини І додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу: «- на підтвердження виконання вимоги «мати необхідне інформаційне забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем)» надається скан-копія документу, який підтверджує факт отримання Учасником вищезгаданого інформаційного забезпечення та документації (щодо ТЗ вказаного в технічному завданні) від Виробника КТЗ або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб'єкта господарювання* у вигляді відповідного акту приймання-передачі або аналогічного за змістом документу та/або інформаційного листа від Виробника КТЗ (або його дочірнього підприємства або імпортера або від іншого суб’єкта господарювання*) щодо надання Учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
* Інший суб’єкт господарювання – будь-яка юридична або фізична особа, якій на законних підставах належить право власності, право користування чи на іншому речовому праві інформаційне забезпечення та документація Виробника КТЗ, що надає такій особі право розпоряджатися та/або користуватись інформаційним забезпеченням та документацією Виробника КТЗ.».
На виконання зазначеної вимоги вимоги Скаржником надано ліцензійну угоду і договір про надання послуг з технічного обслуговування від 29.01.2025 №GA0783973 укладений з ТОВ «АУДАТЕКС УКРАЇНА» — офіційним власником ліцензії на інформаційне забезпечення виробників КТЗ (файл «Договір ТОВ Аудатекс - ТОВ АВТОШИНИ ПРОЗОРО.pdf»).
Тендерною документацією передбачено можливість отримання інформаційного забезпечення не тільки від виробника КТЗ, а й:
«...від іншого суб’єкта господарювання – будь-якої юридичної або фізичної особи, якій на законних підставах належить право користування чи інше речове право на відповідне інформаційне забезпечення…»
ТОВ «Аудатекс Україна» є таким суб’єктом — має договірну та ліцензійну базу, що дозволяє розповсюдження й надання доступу до технічної документації від виробників автомобілів, зокрема Toyota та Lexus. Наданий договір №GA0783973 передбачає легальне отримання доступу до інформаційного забезпечення у межах чинного законодавства.
Замовник формально трактував вимогу щодо «акту приймання-передачі» як єдину допустиму форму підтвердження, що суперечить принципу добросовісної конкуренції та засадам Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема статті 5 щодо недискримінації учасників.
ТОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» надало повний і достатній пакет документів на підтвердження факту отримання необхідного інформаційного забезпечення від іншого суб’єкта господарювання, як це дозволено ТД. Відхилення тендерної пропозиції є безпідставним, містить ознаки формалізму і призводить до безпідставного обмеження конкуренції.

Таким чином, Скаржником в повній мірі виконано вимоги тендерної документації.
Скаржник зазначає, що лист від ТОВ «ЄВРОКАР МЕНЬЮФЕКЧУРИНГ», чи Приватне акціонерне товариство «ЄВРОКАР» жодним чином не доводить та не підтверджує, що програмний продукт «Autodata Online» не містить необхідне інформаційне забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ марки SKODA та їх складових частин (систем). Зокрема сам Замовник зазначим, що ТОВ «ЄВРОКАР МЕНЬЮФЕКЧУРИНГ», чи Приватне акціонерне товариство «ЄВРОКАР» не використовує та не володіє інформацією про програмний продукт «Autodata Online».
Аналогічна позиція висловлена також в рішеннях АМКУ №10293-р/пк-пз від 30.06.2025 року та № 10294-р/пк-пз від 30.06.2025 року, які містять, зокрема, наступну інформацію:
«ТОВ "Аудатекс Україна" надає право на використання програмних продуктів користувачам через підписання угод. Компанія Audatex займається розробкою і впровадженням програмного забезпечення для підрахунку вартості відновлювального ремонту автомобілів та їх сервісного обслуговування. ТОВ "АУДАТЕКС УКРАЇНА" входить до міжнародної групи компаній Solera Holdings (США), яка глобально займається розробкою програмних рішень в автомобільній індустрії, що базується на офіційних даних виробників транспортних засобів у понад 100 країнах світу

Документація не містить вичерпного переліку суб’єктів господарювання, від яких можливо надати інформацію щодо надання учаснику необхідного інформаційного забезпечення, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).»

Скаржник зазначає, що Замовник не розуміє чинного законодавства України, або навмисно шукає підставу відхилення, порушуючи законодавчі норми, спотворює інформацію та права надані йому Законом України «Про публічні закупівлі», для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, на думку Учасника – Скаржника підстава відхилення Учасника-Скаржника, це тільки привід відхилити пропозицію учасника, а не реальне порушення умов документації.
Підсумовуючи все зазначене вище, всі вказані Замовником підстави відхилення пропозиції Скаржника, є незаконними, надуманими та такі, що порушують права Скаржника.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них , об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Прийняте Замовником рішення порушує Законодавчо встановлені права Скаржника, а тому завдає економічну шкоду Скаржнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження