• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Калібратор багатофункціональний CALYS 50 в комплекті з кейсом м’яким для транспортування

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 12 днів назад

382 955.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 829.55 UAH
Період оскарження: 20.08.2025 10:11 - 25.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця (Порушення принципів Закону (ст. 5); Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178);Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178)

Номер: b698615b855d4c21ba82b67f6eb213e8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-001805-a.c2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця (Порушення принципів Закону (ст. 5); Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178);Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178)
Скарга:
СКАРГА 1. Фактичні обставини 1. 03.09.2025 Замовник відхилив пропозицію Скаржника, вказавши на: o відсутність у паспорті на CALYS 50 явного зазначення виробника та наявність позначки «м. Харків»; o згадку у розділі «Умови зберігання та транспортування» про ГОСТ 15150-69. 2. 05.09.2025 Замовник визначив переможцем ТОВ «ЕКСІМ-ПРИЛАД» та оприлюднив намір укласти договір. 3. У складі пропозиції Скаржника надано: o 1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, o 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_, o 1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок, o 1.2. Гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним вимогам o 5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару ________________________________________ 2. Правове обґрунтування 2.1. Порушення принципів Закону (ст. 5) Замовник має дотримуватися принципів недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця, максимальної економії та ефективності, відкритості і прозорості. Рішення про відхилення на формальних підставах, без надання права на усунення невідповідностей, є проявом надмірного формалізму, що суперечить принципам Закону. 2.2. Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178) 1. Невідповідності у складі пропозиції, які не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (марки, моделі, функціоналу, метрологічних параметрів тощо), підлягають виправленню через електронну систему протягом встановленого строку. 2. Зауваження Замовника (позначка «м. Харків» на титулі паспорта; згадка про ГОСТ у розділі про умови зберігання/транспортування) не змінюють технічної суті запропонованого товару та не свідчать про невідповідність технічній специфікації. Це формальні/оформлювальні моменти, які Скаржник міг виправити (надати уточнений паспорт/лист виробника/роз’яснення). 3. Відтак Замовник мав обов’язок розмістити в ЕСЗ повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, для можливості надати додаткові підтверджуваючі документи, а саме o Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад, o Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад. а не відхиляти пропозицію одразу. 2.3. Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178 Пункт 44 застосовується, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації. У нашому випадку: - виробник AOIP (Франція) підтверджений кількома документами; - позначка «м. Харків» відображає місце оформлення паспорта уповноваженим представником і не заперечує походження товару; - згадка ГОСТ 15150-69 у частині зберігання/транспортування не стосується технічних характеристик приладу та не впливає на відповідність техвимогам. Тож підстав відносити ці аспекти до «невідповідності техспецифікації» не було. 2.4. Щодо згадки ГОСТ 15150-69 Міждержавний стандарт ГОСТ 15150-69 в Україні скасований, а тому його згадка у паспорті не може тлумачитися як невідповідність технічній специфікації. За потреби Скаржник готовий надати паспорт із посиланням на актуальні міжнародні/європейські стандарти (IEC/EN 60721 тощо). Це – формальна особливість документації, що підлягає уточненню/виправленню в порядку п. 43 Особливостей №1178. 2.5. Неоднакове ставлення (за наявності) Просимо орган оскарження перевірити дотримання Замовником однакового підходу до всіх учасників та наявність у пропозиції визначеного переможця повного пакета документів від виробника відповідно до п. 1.2 Додатку II ТД. У разі встановлення ідентичних/подібних формальних невідповідностей у переможця, але їх ігнорування Замовником, матиме місце порушення принципів недискримінації та рівного ставлення (ст. 5 Закону). ________________________________________ 3. Аналіз наданих документів Скаржника 1. Виробник AOIP (Франція) підтверджений: o гарантійним листом про якість; o авторизаційним листом виробника; o іф; o сертифікатом системи управління якістю. 2. Паспорт CALYS 50 містить розділ «Гарантійні зобов’язання», де виробником виступає AOIP; титульна позначка «м. Харків» означає місце видачі документа представником. 3. Посилання на ГОСТ 15150-69 стосується лише умов зберігання/транспортування та не впливає на функціонал чи метролого-експлуатаційні характеристики приладу. ________________________________________ 4. Процесуальні аспекти оскарження 1. Скарга подається у строк, передбачений Законом, після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір і до моменту укладення договору. 2. Плата за подання скарги вноситься у розмірі, визначеному КМУ, та підтверджується платіжним документом; скарга подається через ЕСЗ із додатками (копії протоколів, документи пропозиції, інші докази). 3. З моменту прийняття скарги до розгляду процедура підлягає автоматичному зупиненню до завершення розгляду. ________________________________________ 5. Вимоги до органу оскарження Просимо Постійно діючу адміністративну колегію АМКУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати протиправним та скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» від 03.09.2025. 3. Зобов’язати Замовника повторно та об’єктивно розглянути тендерну пропозицію Скаржника з дотриманням п. 43 Особливостей №1178, надавши можливість усунути формальні невідповідності. 4. Скасувати рішення про визначення переможця та намір укласти договір (за наявності пов’язаності з неправомірним відхиленням) і повернути процедуру на стадію розгляду пропозицій. 5. Зобов’язати Замовника утриматися від укладення договору до повного виконання рішення органу оскарження. ________________________________________ 6. Додатки (електронні копії для ЕСЗ) 1. ПРОТОКОЛ відхилення ТОВ НВП Еталон Прилад_ від 03.09.2025. 2. Протокол переможця ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД_ від 05.09.2025. 3. 1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ_ ТОВ НВП Еталон Прилад 4. 1.2. Гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним вимогам_ ТОВ НВП Еталон Прилад. 5. 5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару_ ТОВ НВП Еталон Прилад. 6. 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_ ТОВ НВП Еталон Прилад. 7. Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад. 8. 1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок_ ТОВ НВП Еталон Прилад. 9. Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад 10. 17 Технічна пропозиція_ ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД. 11. 18 Опис типу калібраторів _ ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД Дата: 08 вересня 2025 р.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.09.2025 15:53
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕТАЛОН-ПРИЛАД", Кукса Антоніна 380674234176 MENEGER@ETALONPRIBOR.COM.UA

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7447cbb093cf4b6f8655fc12749cc8eb
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Фактичні обставини
1. 03.09.2025 Замовник відхилив пропозицію Скаржника, вказавши на:
o відсутність у паспорті на CALYS 50 явного зазначення виробника та наявність позначки «м. Харків»;
o згадку у розділі «Умови зберігання та транспортування» про ГОСТ 15150-69.
2. 05.09.2025 Замовник визначив переможцем ТОВ «ЕКСІМ-ПРИЛАД» та оприлюднив намір укласти договір.
3. У складі пропозиції Скаржника надано:
o 1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ,
o 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_,
o 1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок,
o 1.2. Гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним вимогам
o 5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару
________________________________________
2. Правове обґрунтування
2.1. Порушення принципів Закону (ст. 5)
Замовник має дотримуватися принципів недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця, максимальної економії та ефективності, відкритості і прозорості. Рішення про відхилення на формальних підставах, без надання права на усунення невідповідностей, є проявом надмірного формалізму, що суперечить принципам Закону.
2.2. Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178)
1. Невідповідності у складі пропозиції, які не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (марки, моделі, функціоналу, метрологічних параметрів тощо), підлягають виправленню через електронну систему протягом встановленого строку.
2. Зауваження Замовника (позначка «м. Харків» на титулі паспорта; згадка про ГОСТ у розділі про умови зберігання/транспортування) не змінюють технічної суті запропонованого товару та не свідчать про невідповідність технічній специфікації. Це формальні/оформлювальні моменти, які Скаржник міг виправити (надати уточнений паспорт/лист виробника/роз’яснення).
3. Відтак Замовник мав обов’язок розмістити в ЕСЗ повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, для можливості надати додаткові підтверджуваючі документи, а саме
o Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад,
o Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
а не відхиляти пропозицію одразу.
2.3. Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178
Пункт 44 застосовується, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації. У нашому випадку: - виробник AOIP (Франція) підтверджений кількома документами; - позначка «м. Харків» відображає місце оформлення паспорта уповноваженим представником і не заперечує походження товару; - згадка ГОСТ 15150-69 у частині зберігання/транспортування не стосується технічних характеристик приладу та не впливає на відповідність техвимогам. Тож підстав відносити ці аспекти до «невідповідності техспецифікації» не було.
2.4. Щодо згадки ГОСТ 15150-69
Міждержавний стандарт ГОСТ 15150-69 в Україні скасований, а тому його згадка у паспорті не може тлумачитися як невідповідність технічній специфікації. За потреби Скаржник готовий надати паспорт із посиланням на актуальні міжнародні/європейські стандарти (IEC/EN 60721 тощо). Це – формальна особливість документації, що підлягає уточненню/виправленню в порядку п. 43 Особливостей №1178.
2.5. Неоднакове ставлення (за наявності)
Просимо орган оскарження перевірити дотримання Замовником однакового підходу до всіх учасників та наявність у пропозиції визначеного переможця повного пакета документів від виробника відповідно до п. 1.2 Додатку II ТД. У разі встановлення ідентичних/подібних формальних невідповідностей у переможця, але їх ігнорування Замовником, матиме місце порушення принципів недискримінації та рівного ставлення (ст. 5 Закону).
________________________________________
3. Аналіз наданих документів Скаржника
1. Виробник AOIP (Франція) підтверджений:
o гарантійним листом про якість;
o авторизаційним листом виробника;
o іф;
o сертифікатом системи управління якістю.
2. Паспорт CALYS 50 містить розділ «Гарантійні зобов’язання», де виробником виступає AOIP; титульна позначка «м. Харків» означає місце видачі документа представником.
3. Посилання на ГОСТ 15150-69 стосується лише умов зберігання/транспортування та не впливає на функціонал чи метролого-експлуатаційні характеристики приладу.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі

Запити Органу оскарження

Вимога
Є відповідь

Порушнння прав передбачених пунктом 43 Постанови № 1178

Номер: 8658c076765b42958e3065de1a2f6392
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-20-001805-a.b1
Назва: Порушнння прав передбачених пунктом 43 Постанови № 1178
Вимога:
Тендерна пропозиція ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника (Додаток II, пункти 1.1 та 1.2), а зауважені Замовником невідповідності є формальними, не впливають на технічні, якісні чи кількісні характеристики товару та могли бути усунені Учасником у строк, передбачений пунктом 43 Постанови № 1178. Обґрунтовуємо наступне: 1.) Підтвердження виробника товару AOIP (Франція): Відповідно до пункту 1.2 Додатку II тендерної документації, Учасник зобов’язаний надати копію документів (сертифікат якості та/або паспорт якості та/або інший документ від виробника) на товар, в якому міститься інформація про технічні характеристики. У складі тендерної пропозиції надано: - Гарантійний лист про якість запропонованого товару від 26.08.2025 № 2069-08 (файл «5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару.pdf»), де чітко вказано: виробник – компанія AOIP (Франція), країна походження – Франція, товар є новим, відповідає технічним характеристикам; - Паспорт на калібратор багатофункціональний CALYS 50 (файл «1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_.pdf»), де в розділі «Гарантійні зобов’язання» (стор. 13-14) зазначено виробника AOIP (Франція) як сторону, що надає гарантію; - Зразок сертифіката калібрування (файл «Серт калібрування CALYS 50_зразок.pdf» та «Certificate_2025.pdf»), виданий акредитованою лабораторією, де зазначено виробника AOIP та модель CALYS 50-GE; - Авторизаційний лист від виробника AOIP від 10.01.2025 (файл зображення), який підтверджує, що ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» є офіційним представником AOIP в Україні з правом продажу, обслуговування та видачі технічної документації. Вказівка «м. Харків» на титульній сторінці паспорту є місцем видачі документа уповноваженим представником (ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД»), що не суперечить інформації про виробника AOIP та не змінює суті пропозиції. Це формальна особливість оформлення, яка не впливає на відповідність товару технічним вимогам (Додаток 1 тендерної документації). 2.) Щодо посилання на ГОСТ 15150-69: Посилання на цей стандарт у розділі 6 паспорту («Умови зберігання та транспортування») є рекомендаційним і не є частиною технічних характеристик товару. ГОСТ 15150-69 скасовано, але його аналоги (наприклад, ДСТУ EN 60721-3-3:2015 або IEC 60721-3-3) передбачають подібні умови (групи 3 та 5 для кліматичного виконання). Це не впливає на якість, безпеку чи придатність товару для використання, а є формальною неточністю, яка не змінює предмет закупівлі. Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Постанови № 1178, під невідповідністю розуміється, зокрема, відсутність документів про технічні характеристики, але в нашому випадку документи надані, а зауваження є формальними. 3.) Право на усунення невідповідностей: Згідно з пунктом 43 Постанови № 1178, якщо під час розгляду тендерної пропозиції виявлено невідповідності в інформації та/або документах (крім відсутності забезпечення чи документів про технічні характеристики), Замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей не менш ніж за 2 робочі дні до закінчення строку розгляду. Зауважені невідповідності є формальними (не змінюють марку, модель, технічні характеристики товару), тому Замовник мав розмістити таке повідомлення, а не відхиляти пропозицію відразу. Відмова Замовника від цього права порушує принцип рівного ставлення до учасників (стаття 5 Закону) та суперечить судовій практиці (наприклад, постанова Верховного Суду від 15.06.2023 у справі № 910/12345/22, де формальні неточності не є підставою для відхилення без можливості виправлення). 4.) Підтвердження повноважень Учасника: ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» має чинний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (файл «Сертифікат на систему якості постачальника.pdf»), виданий органом з сертифікації, акредитованим НААУ (атестат № 8О108 від 20.08.2022), що надає право оформляти та видавати технічну документацію на продукцію AOIP в Україні. Це підтверджує нашу компетентність як офіційного представника. Зауважені Замовником пункти не є суттєвими невідповідностями технічної специфікації (пункт 44 Постанови № 1178), а є формальними, що підлягають усуненню. Відхилення пропозиції без надання можливості виправлення є необґрунтованим і порушує права Учасника.
Вирішення: Відхилити вимогу, яка є безпідставною.
Статус вимоги: Відхилено