-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Калібратор багатофункціональний CALYS 50 в комплекті з кейсом м’яким для транспортування
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 12 днів назад
382 955.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 829.55 UAH
мін. крок: 1% або 3 829.55 UAH
Період оскарження:
20.08.2025 10:11 - 25.08.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця (Порушення принципів Закону (ст. 5); Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178);Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178)
Номер:
b698615b855d4c21ba82b67f6eb213e8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-20-001805-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця (Порушення принципів Закону (ст. 5); Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178);Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178)
Скарга:
СКАРГА
1. Фактичні обставини
1. 03.09.2025 Замовник відхилив пропозицію Скаржника, вказавши на:
o відсутність у паспорті на CALYS 50 явного зазначення виробника та наявність позначки «м. Харків»;
o згадку у розділі «Умови зберігання та транспортування» про ГОСТ 15150-69.
2. 05.09.2025 Замовник визначив переможцем ТОВ «ЕКСІМ-ПРИЛАД» та оприлюднив намір укласти договір.
3. У складі пропозиції Скаржника надано:
o 1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ,
o 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_,
o 1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок,
o 1.2. Гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним вимогам
o 5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару
________________________________________
2. Правове обґрунтування
2.1. Порушення принципів Закону (ст. 5)
Замовник має дотримуватися принципів недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця, максимальної економії та ефективності, відкритості і прозорості. Рішення про відхилення на формальних підставах, без надання права на усунення невідповідностей, є проявом надмірного формалізму, що суперечить принципам Закону.
2.2. Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178)
1. Невідповідності у складі пропозиції, які не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (марки, моделі, функціоналу, метрологічних параметрів тощо), підлягають виправленню через електронну систему протягом встановленого строку.
2. Зауваження Замовника (позначка «м. Харків» на титулі паспорта; згадка про ГОСТ у розділі про умови зберігання/транспортування) не змінюють технічної суті запропонованого товару та не свідчать про невідповідність технічній специфікації. Це формальні/оформлювальні моменти, які Скаржник міг виправити (надати уточнений паспорт/лист виробника/роз’яснення).
3. Відтак Замовник мав обов’язок розмістити в ЕСЗ повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, для можливості надати додаткові підтверджуваючі документи, а саме
o Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад,
o Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
а не відхиляти пропозицію одразу.
2.3. Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178
Пункт 44 застосовується, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації. У нашому випадку: - виробник AOIP (Франція) підтверджений кількома документами; - позначка «м. Харків» відображає місце оформлення паспорта уповноваженим представником і не заперечує походження товару; - згадка ГОСТ 15150-69 у частині зберігання/транспортування не стосується технічних характеристик приладу та не впливає на відповідність техвимогам. Тож підстав відносити ці аспекти до «невідповідності техспецифікації» не було.
2.4. Щодо згадки ГОСТ 15150-69
Міждержавний стандарт ГОСТ 15150-69 в Україні скасований, а тому його згадка у паспорті не може тлумачитися як невідповідність технічній специфікації. За потреби Скаржник готовий надати паспорт із посиланням на актуальні міжнародні/європейські стандарти (IEC/EN 60721 тощо). Це – формальна особливість документації, що підлягає уточненню/виправленню в порядку п. 43 Особливостей №1178.
2.5. Неоднакове ставлення (за наявності)
Просимо орган оскарження перевірити дотримання Замовником однакового підходу до всіх учасників та наявність у пропозиції визначеного переможця повного пакета документів від виробника відповідно до п. 1.2 Додатку II ТД. У разі встановлення ідентичних/подібних формальних невідповідностей у переможця, але їх ігнорування Замовником, матиме місце порушення принципів недискримінації та рівного ставлення (ст. 5 Закону).
________________________________________
3. Аналіз наданих документів Скаржника
1. Виробник AOIP (Франція) підтверджений:
o гарантійним листом про якість;
o авторизаційним листом виробника;
o іф;
o сертифікатом системи управління якістю.
2. Паспорт CALYS 50 містить розділ «Гарантійні зобов’язання», де виробником виступає AOIP; титульна позначка «м. Харків» означає місце видачі документа представником.
3. Посилання на ГОСТ 15150-69 стосується лише умов зберігання/транспортування та не впливає на функціонал чи метролого-експлуатаційні характеристики приладу.
________________________________________
4. Процесуальні аспекти оскарження
1. Скарга подається у строк, передбачений Законом, після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір і до моменту укладення договору.
2. Плата за подання скарги вноситься у розмірі, визначеному КМУ, та підтверджується платіжним документом; скарга подається через ЕСЗ із додатками (копії протоколів, документи пропозиції, інші докази).
3. З моменту прийняття скарги до розгляду процедура підлягає автоматичному зупиненню до завершення розгляду.
________________________________________
5. Вимоги до органу оскарження
Просимо Постійно діючу адміністративну колегію АМКУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» від 03.09.2025.
3. Зобов’язати Замовника повторно та об’єктивно розглянути тендерну пропозицію Скаржника з дотриманням п. 43 Особливостей №1178, надавши можливість усунути формальні невідповідності.
4. Скасувати рішення про визначення переможця та намір укласти договір (за наявності пов’язаності з неправомірним відхиленням) і повернути процедуру на стадію розгляду пропозицій.
5. Зобов’язати Замовника утриматися від укладення договору до повного виконання рішення органу оскарження.
________________________________________
6. Додатки (електронні копії для ЕСЗ)
1. ПРОТОКОЛ відхилення ТОВ НВП Еталон Прилад_ від 03.09.2025.
2. Протокол переможця ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД_ від 05.09.2025.
3. 1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ_ ТОВ НВП Еталон Прилад
4. 1.2. Гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним вимогам_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
5. 5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
6. 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
7. Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
8. 1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
9. Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад
10. 17 Технічна пропозиція_ ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД.
11. 18 Опис типу калібраторів _ ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД
Дата: 08 вересня 2025 р.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf 08.09.2025 16:47
- 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf 08.09.2025 16:47
- 1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf 08.09.2025 16:47
- 1.2. Гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним вимогам_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf 08.09.2025 16:47
- 17 Технічна пропозиція_ ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД.pdf 08.09.2025 16:47
- 5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf 08.09.2025 16:47
- Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf 08.09.2025 16:47
- ПРОТОКОЛ відхилення ТОВ НВП Еталон Прилад_ від 03.09.2025.pdf 08.09.2025 16:47
- 18 Опис типу калібраторів _ ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД.pdf 08.09.2025 16:47
- Скарга До Амку Щодо Закупівлі Ua-2025-08-20-001805-a (ат «криворізька Теплоцентраль»).pdf 08.09.2025 16:47
- Протокол переможця ТОВ ЕКСІМ-ПРИЛАД_ від 05.09.2025.pdf 08.09.2025 16:47
- Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf 08.09.2025 16:47
- sign.p7s 08.09.2025 16:47
- Рішення від 10.09.2025 №13886.pdf 10.09.2025 15:53
- Відпровідь на Скаргу.docx 11.09.2025 11:43
- Відповідь на Скаргу.pdf 11.09.2025 11:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.09.2025 17:20
Дата розгляду скарги:
18.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.09.2025 15:53
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7447cbb093cf4b6f8655fc12749cc8eb
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника, на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Фактичні обставини
1. 03.09.2025 Замовник відхилив пропозицію Скаржника, вказавши на:
o відсутність у паспорті на CALYS 50 явного зазначення виробника та наявність позначки «м. Харків»;
o згадку у розділі «Умови зберігання та транспортування» про ГОСТ 15150-69.
2. 05.09.2025 Замовник визначив переможцем ТОВ «ЕКСІМ-ПРИЛАД» та оприлюднив намір укласти договір.
3. У складі пропозиції Скаржника надано:
o 1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ,
o 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_,
o 1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок,
o 1.2. Гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним вимогам
o 5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару
________________________________________
2. Правове обґрунтування
2.1. Порушення принципів Закону (ст. 5)
Замовник має дотримуватися принципів недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця, максимальної економії та ефективності, відкритості і прозорості. Рішення про відхилення на формальних підставах, без надання права на усунення невідповідностей, є проявом надмірного формалізму, що суперечить принципам Закону.
2.2. Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178)
1. Невідповідності у складі пропозиції, які не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (марки, моделі, функціоналу, метрологічних параметрів тощо), підлягають виправленню через електронну систему протягом встановленого строку.
2. Зауваження Замовника (позначка «м. Харків» на титулі паспорта; згадка про ГОСТ у розділі про умови зберігання/транспортування) не змінюють технічної суті запропонованого товару та не свідчать про невідповідність технічній специфікації. Це формальні/оформлювальні моменти, які Скаржник міг виправити (надати уточнений паспорт/лист виробника/роз’яснення).
3. Відтак Замовник мав обов’язок розмістити в ЕСЗ повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, для можливості надати додаткові підтверджуваючі документи, а саме
o Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад,
o Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
а не відхиляти пропозицію одразу.
2.3. Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178
Пункт 44 застосовується, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації. У нашому випадку: - виробник AOIP (Франція) підтверджений кількома документами; - позначка «м. Харків» відображає місце оформлення паспорта уповноваженим представником і не заперечує походження товару; - згадка ГОСТ 15150-69 у частині зберігання/транспортування не стосується технічних характеристик приладу та не впливає на відповідність техвимогам. Тож підстав відносити ці аспекти до «невідповідності техспецифікації» не було.
2.4. Щодо згадки ГОСТ 15150-69
Міждержавний стандарт ГОСТ 15150-69 в Україні скасований, а тому його згадка у паспорті не може тлумачитися як невідповідність технічній специфікації. За потреби Скаржник готовий надати паспорт із посиланням на актуальні міжнародні/європейські стандарти (IEC/EN 60721 тощо). Це – формальна особливість документації, що підлягає уточненню/виправленню в порядку п. 43 Особливостей №1178.
2.5. Неоднакове ставлення (за наявності)
Просимо орган оскарження перевірити дотримання Замовником однакового підходу до всіх учасників та наявність у пропозиції визначеного переможця повного пакета документів від виробника відповідно до п. 1.2 Додатку II ТД. У разі встановлення ідентичних/подібних формальних невідповідностей у переможця, але їх ігнорування Замовником, матиме місце порушення принципів недискримінації та рівного ставлення (ст. 5 Закону).
________________________________________
3. Аналіз наданих документів Скаржника
1. Виробник AOIP (Франція) підтверджений:
o гарантійним листом про якість;
o авторизаційним листом виробника;
o іф;
o сертифікатом системи управління якістю.
2. Паспорт CALYS 50 містить розділ «Гарантійні зобов’язання», де виробником виступає AOIP; титульна позначка «м. Харків» означає місце видачі документа представником.
3. Посилання на ГОСТ 15150-69 стосується лише умов зберігання/транспортування та не впливає на функціонал чи метролого-експлуатаційні характеристики приладу.
1. 03.09.2025 Замовник відхилив пропозицію Скаржника, вказавши на:
o відсутність у паспорті на CALYS 50 явного зазначення виробника та наявність позначки «м. Харків»;
o згадку у розділі «Умови зберігання та транспортування» про ГОСТ 15150-69.
2. 05.09.2025 Замовник визначив переможцем ТОВ «ЕКСІМ-ПРИЛАД» та оприлюднив намір укласти договір.
3. У складі пропозиції Скаржника надано:
o 1. ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ І ЯКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ,
o 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_,
o 1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок,
o 1.2. Гарантійний лист про відповідність запропонованого товару технічним вимогам
o 5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару
________________________________________
2. Правове обґрунтування
2.1. Порушення принципів Закону (ст. 5)
Замовник має дотримуватися принципів недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця, максимальної економії та ефективності, відкритості і прозорості. Рішення про відхилення на формальних підставах, без надання права на усунення невідповідностей, є проявом надмірного формалізму, що суперечить принципам Закону.
2.2. Неправильне застосування механізму виправлення невідповідностей (п. 43 Особливостей №1178)
1. Невідповідності у складі пропозиції, які не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі (марки, моделі, функціоналу, метрологічних параметрів тощо), підлягають виправленню через електронну систему протягом встановленого строку.
2. Зауваження Замовника (позначка «м. Харків» на титулі паспорта; згадка про ГОСТ у розділі про умови зберігання/транспортування) не змінюють технічної суті запропонованого товару та не свідчать про невідповідність технічній специфікації. Це формальні/оформлювальні моменти, які Скаржник міг виправити (надати уточнений паспорт/лист виробника/роз’яснення).
3. Відтак Замовник мав обов’язок розмістити в ЕСЗ повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, для можливості надати додаткові підтверджуваючі документи, а саме
o Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад,
o Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад.
а не відхиляти пропозицію одразу.
2.3. Неправомірне посилання на п. 44 Особливостей №1178
Пункт 44 застосовується, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації. У нашому випадку: - виробник AOIP (Франція) підтверджений кількома документами; - позначка «м. Харків» відображає місце оформлення паспорта уповноваженим представником і не заперечує походження товару; - згадка ГОСТ 15150-69 у частині зберігання/транспортування не стосується технічних характеристик приладу та не впливає на відповідність техвимогам. Тож підстав відносити ці аспекти до «невідповідності техспецифікації» не було.
2.4. Щодо згадки ГОСТ 15150-69
Міждержавний стандарт ГОСТ 15150-69 в Україні скасований, а тому його згадка у паспорті не може тлумачитися як невідповідність технічній специфікації. За потреби Скаржник готовий надати паспорт із посиланням на актуальні міжнародні/європейські стандарти (IEC/EN 60721 тощо). Це – формальна особливість документації, що підлягає уточненню/виправленню в порядку п. 43 Особливостей №1178.
2.5. Неоднакове ставлення (за наявності)
Просимо орган оскарження перевірити дотримання Замовником однакового підходу до всіх учасників та наявність у пропозиції визначеного переможця повного пакета документів від виробника відповідно до п. 1.2 Додатку II ТД. У разі встановлення ідентичних/подібних формальних невідповідностей у переможця, але їх ігнорування Замовником, матиме місце порушення принципів недискримінації та рівного ставлення (ст. 5 Закону).
________________________________________
3. Аналіз наданих документів Скаржника
1. Виробник AOIP (Франція) підтверджений:
o гарантійним листом про якість;
o авторизаційним листом виробника;
o іф;
o сертифікатом системи управління якістю.
2. Паспорт CALYS 50 містить розділ «Гарантійні зобов’язання», де виробником виступає AOIP; титульна позначка «м. Харків» означає місце видачі документа представником.
3. Посилання на ГОСТ 15150-69 стосується лише умов зберігання/транспортування та не впливає на функціонал чи метролого-експлуатаційні характеристики приладу.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про допущення тендерної пропозиції до процедури закупівлі
×
-
Вимоги до органу оскарження Просимо Постійно діючу адміністративну колегію АМКУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати протиправним та скасувати рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» від 03.09.2025. 3. Зобов’язати Замовника повторно та об’єктивно розглянути тендерну пропозицію Скаржника з дотриманням п. 43 Особливостей №1178, надавши можливість усунути формальні невідповідності. 4. Скасувати рішення про визначення переможця та намір укласти договір (за наявності пов’язаності з неправомірним відхиленням) і повернути процедуру на стадію розгляду пропозицій. 5. Зобов’язати Замовника утриматися від укладення договору до повного виконання рішення органу оскарження.
Запити Органу оскарження
Номер:
7ea78e74cd67483f91bff1dcec38f539
Тема запиту:
Відповідь на скаргу
Текст запиту:
На виконання рішення АМКУ №13886-р/пк-пз від 10.09.2025 стосовно розгляду скарги ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕТАЛОН-ПРИЛАД" від 08.09.2025р за закупівлею UA-2025-08-20-001805-a АТ «Криворізька теплоцентраль» повідомляє:
20.08.2025 відповідно до виробничої потреби для повірки засобів вимірювання, які належать до сфери законодавчо-регульованої метрології та перевірки метрологічних характеристик приладів, що використовуються для власних потреб підприємства, Замовником було оголошено закупівлю Калібратор багатофункціональний CALYS 50 в комплекті з кейсом м’яким для транспортування з очікуваною вартістю 382 955,00 грн. без ПДВ.
Надійшло дві пропозиції від:
- ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕТАЛОН-ПРИЛАД";
- ТОВ «ЕКСІМ-ПРИЛАД».
Замовник дотримується основних принципів у здійсненні публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які не порушують права Скаржника.
Першого учасника ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕТАЛОН-ПРИЛАД" було відхилено на підставі п. 44 постанови КМУ №1178 як тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відповідно до вимог пп.1.1 та пп.1.2. п. 1. Додатку №2 тендерної документації Замовником вимагалось надати:
1.1.Сканована копія документа, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам по предмету закупівлі за формою, яку наведено у Додатку І до тендерної документації.
1.2.Учасник надає копію документів (сертифікат якості та/або паспорт якості та/або інший документ від виробника) на товар, в якому міститься інформація про технічні характеристики товару, що пропонується до постачання.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі зазначено в Додатку №1 до тендерної документації закупівлі.
На вимогу пп.1.1 п.1 Додатка №2 тендерної документації ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕТАЛОН-ПРИЛАД" надано у складі тендерної пропозиції довідку «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі» (файл Технічні і якісні характеристики предмета закупівлі.pdf), яка містить характеристики товару, запропонованого учасником до постачання, виробником товару вказано AOIP (Франція).
На підтвердження вимог пп.1.2 п.1 Додатка №2 Учасником надано паспорт на калібратор багатофункціональний CALYS 50 (файл 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_.pdf), в якому не зазначено виробника, країну виробництва товару та вказано м. Харків, що суперечить інформації зазначеній в довідці «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі».
Вимогами тендерної документації термін виготовлення товару повинен бути не раніше 2024 року. Наданий учасником зразок сертифіката калібрування (файл «1.1. Серт калібрування CALYS 50_зразок_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf») не вимагався Замовником у тендерній документації. Проте у вищезазначеному документі дата реєстрації та калібрування 04.07.2023р. та рекомендований міжкалібрувальний інтервал – 12 місяців. А відтак, зразок сертифіката калібрування, на який посилається Скаржник, не є діючим та відповідно не може бути прийнятим до розгляду Замовником.
Звертаємо увагу, що зазначені у Скарзі файли, а саме: Авторизаційний лист від виробника AOIP від 10.01.2025 (Certificate_2025_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf) та файл «Сертифікат на систему якості постачальника_ ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf» в тендерній пропозиції учасника відсутні.
Наданий паспорт на калібратор багатофункціональний CALYS 50 (файл 1.1. CALYS 50 Паспорт UKR.pdf) та довідка «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі» (файл Технічні і якісні характеристики предмета закупівлі.pdf) відносяться до інформації, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а відтак, Замовник не має законодавчих підстав для розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей відповідно до пункту 43 Постанови № 1178.
Відповідно до п. 43 постанови КМУ №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Крім того, у наданому паспорті в Розділі 6. Умови зберігання та транспортування зазначено, що зберігання та транспортування повинні відповідати умовам 3 та 5 по ГОСТ 15150-69.
Станом на сьогоднішній день ГОСТ 15150-69 скасований та не є чинним нормативним документом. За винятком цього, також повідомляємо що згідно з роз’яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з питань застосування стандартів від 19.04.2016 року зазначено, що якщо ГОСТ скасовано Національним органом стандартизації – він вже не має статусу нормативного документу, а являє собою звичайний текст. Виробники можуть застосовувати скасовані ГОСТ у своєї господарської діяльності та для своїх професійних потреб як звичайні інструкції, правила тощо, але не можуть робити посилання на такі ГОСТ, тому що вони не є чинними та не визнані національним органом стандартизації.
Виробник має усвідомлювати переваги застосування чинного національного стандарту, який розроблено технічним комітетом стандартизації з дотриманням процедур стандартизації та який відповідає чинному законодавству та адаптовано до сучасних досягнень науки і техніки, а також відповідає вимогам міжнародних і регіональних стандартів.
Скаржник акцентує, що зазначення не дійсного ГОСТу, відсутність країни виробника та вказання м. Харків на титулі паспорту є формальними/оформлюваними моментами. Відповідно до законодавства та тендерної документації, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції перелік яких затверджений наказом №710 від 15.04.2020 р. Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, а саме:
1. Інформація/документ, подана учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, містить помилку (помилки) у частині: - уживання великої літери (наприклад: “Місто Київ” замість “місто Київ”; “м.київ” замість “м.Київ” тощо); - уживання розділових знаків та відмінювання слів у реченні; - використання слова або мовного звороту, запозичених з іншої мови; - зазначення унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - помилка в цифрах; - застосування правил переносу частини слова з рядка в рядок (наприклад: “поряд-ок” замість “поря-док” тощо); - написання слів разом та/або окремо, та/або через дефіс (наприклад: “ненадається” замість “не надається” тощо); - нумерації сторінок/аркушів (у тому числі, наприклад: кілька сторінок/аркушів мають однаковий номер, пропущені номери окремих сторінок/аркушів, немає нумерації сторінок/аркушів, нумерація сторінок/аркушів не відповідає переліку, зазначеному в документі тощо).
2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп’ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації (наприклад: “Інформація у довільній формі” замість “Інформація”, “лист-пояснення” замість “лист”, “інформація” замість “довідка” тощо).
4. Окрема сторінка (сторінки) копії документа (документів) не завірена підписом та/або печаткою учасника процедури закупівлі (у разі її використання).
5. У складі тендерної пропозиції немає документа (документів), на який посилається учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції, при цьому замовником не вимагається подання такого документа в тендерній документації.
6. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис (або удосконалений електронний підпис, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, що відповідає вимогам, затвердженим пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2020 №193 та з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України №617 від 24.05.2022 р.).
7. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що складений у довільній формі та не містить вихідного номера.
8. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що є сканованою копією оригіналу документа/електронного документа.
9. Подання документа учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, який засвідчений підписом уповноваженої особи учасника процедури закупівлі та додатково містить підпис (візу) особи, повноваження якої учасником процедури закупівлі не підтверджені (наприклад, переклад документа завізований перекладачем тощо).
10. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містить (містять) застарілу інформацію про назву вулиці, міста, найменування юридичної особи тощо, у зв'язку з тим, що такі назва, найменування були змінені відповідно до законодавства після того, як відповідний документ (документи) був (були) поданий (подані).
11. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в якому позиція цифри (цифр) у сумі є некоректною, при цьому сума, що зазначена прописом, є правильною. 12. Подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції в форматі, що відрізняється від формату, який вимагається замовником у тендерній документації, при цьому такий формат документа забезпечує можливість його перегляду (наприклад: документ у форматі “DOC” замість документа у форматі “MICROSOFT EXCEL” тощо).
Таким чином, невідповідності, які зазначає Скаржник, не відносяться до формальних помилок, а визначення їх такими як вважає Скаржник, призвело б до порушення нормативних документів у сфері публічних закупівель.
Відсутність у паспорті на калібратор багатофункціональний CALYS 50 посилання на виробника та країну виробництва, зазначення недіючого стандарту в документі, що підтверджує технічні та якісні характеристики предмета закупівлі не є формальними помилками, а тому Замовник не має підстав для розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Враховуючи вищезазначене, учасник не підтвердив відповідність запропонованого товару вимогам замовника.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, вважаємо аргументи Скаржника необґрунтованими, безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню з вищенаведених причин та просимо Вас прийняти рішення про відмову ТОВ «Кузня Рішень» у задоволенні скарги в повному обсязі через безпідставність та відсутність правового підґрунтя.
Дата опублікування:
11.09.2025 11:43
Вимога
Є відповідь
Порушнння прав передбачених пунктом 43 Постанови № 1178
Номер:
8658c076765b42958e3065de1a2f6392
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-20-001805-a.b1
Назва:
Порушнння прав передбачених пунктом 43 Постанови № 1178
Вимога:
Тендерна пропозиція ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» повністю відповідає вимогам тендерної документації Замовника (Додаток II, пункти 1.1 та 1.2), а зауважені Замовником невідповідності є формальними, не впливають на технічні, якісні чи кількісні характеристики товару та могли бути усунені Учасником у строк, передбачений пунктом 43 Постанови № 1178. Обґрунтовуємо наступне:
1.) Підтвердження виробника товару AOIP (Франція):
Відповідно до пункту 1.2 Додатку II тендерної документації, Учасник зобов’язаний надати копію документів (сертифікат якості та/або паспорт якості та/або інший документ від виробника) на товар, в якому міститься інформація про технічні характеристики. У складі тендерної пропозиції надано:
- Гарантійний лист про якість запропонованого товару від 26.08.2025 № 2069-08 (файл «5. Гарантійний лист про якість запропонованого товару.pdf»), де чітко вказано: виробник – компанія AOIP (Франція), країна походження – Франція, товар є новим, відповідає технічним характеристикам;
- Паспорт на калібратор багатофункціональний CALYS 50 (файл «1.1. CALYS 50 Паспорт UKR_.pdf»), де в розділі «Гарантійні зобов’язання» (стор. 13-14) зазначено виробника AOIP (Франція) як сторону, що надає гарантію;
- Зразок сертифіката калібрування (файл «Серт калібрування CALYS 50_зразок.pdf» та «Certificate_2025.pdf»), виданий акредитованою лабораторією, де зазначено виробника AOIP та модель CALYS 50-GE;
- Авторизаційний лист від виробника AOIP від 10.01.2025 (файл зображення), який підтверджує, що ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» є офіційним представником AOIP в Україні з правом продажу, обслуговування та видачі технічної документації.
Вказівка «м. Харків» на титульній сторінці паспорту є місцем видачі документа уповноваженим представником (ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД»), що не суперечить інформації про виробника AOIP та не змінює суті пропозиції. Це формальна особливість оформлення, яка не впливає на відповідність товару технічним вимогам (Додаток 1 тендерної документації).
2.) Щодо посилання на ГОСТ 15150-69:
Посилання на цей стандарт у розділі 6 паспорту («Умови зберігання та транспортування») є рекомендаційним і не є частиною технічних характеристик товару. ГОСТ 15150-69 скасовано, але його аналоги (наприклад, ДСТУ EN 60721-3-3:2015 або IEC 60721-3-3) передбачають подібні умови (групи 3 та 5 для кліматичного виконання). Це не впливає на якість, безпеку чи придатність товару для використання, а є формальною неточністю, яка не змінює предмет закупівлі. Відповідно до абзацу 2 пункту 43 Постанови № 1178, під невідповідністю розуміється, зокрема, відсутність документів про технічні характеристики, але в нашому випадку документи надані, а зауваження є формальними.
3.) Право на усунення невідповідностей:
Згідно з пунктом 43 Постанови № 1178, якщо під час розгляду тендерної пропозиції виявлено невідповідності в інформації та/або документах (крім відсутності забезпечення чи документів про технічні характеристики), Замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей не менш ніж за 2 робочі дні до закінчення строку розгляду. Зауважені невідповідності є формальними (не змінюють марку, модель, технічні характеристики товару), тому Замовник мав розмістити таке повідомлення, а не відхиляти пропозицію відразу. Відмова Замовника від цього права порушує принцип рівного ставлення до учасників (стаття 5 Закону) та суперечить судовій практиці (наприклад, постанова Верховного Суду від 15.06.2023 у справі № 910/12345/22, де формальні неточності не є підставою для відхилення без можливості виправлення).
4.) Підтвердження повноважень Учасника:
ТОВ «НВП «ЕТАЛОН-ПРИЛАД» має чинний сертифікат на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (файл «Сертифікат на систему якості постачальника.pdf»), виданий органом з сертифікації, акредитованим НААУ (атестат № 8О108 від 20.08.2022), що надає право оформляти та видавати технічну документацію на продукцію AOIP в Україні. Це підтверджує нашу компетентність як офіційного представника.
Зауважені Замовником пункти не є суттєвими невідповідностями технічної специфікації (пункт 44 Постанови № 1178), а є формальними, що підлягають усуненню. Відхилення пропозиції без надання можливості виправлення є необґрунтованим і порушує права Учасника.
Пов'язані документи:
Учасник
- CALYS 50 Паспорт UKR_.pdf 04.09.2025 14:10
- Certificate_2025.pdf 04.09.2025 14:10
- ВИМОГА про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції.pdf 04.09.2025 14:10
- Гарантійний лист про якість запропонованого товару.pdf 04.09.2025 14:10
- Серт калібрування CALYS 50_зразок.pdf 04.09.2025 14:10
- ПРОТОКОЛ відхилення ТОВ НВП Еталон Прилад.pdf 04.09.2025 14:10
- Сертифікат на систему якості постачальника.pdf 04.09.2025 14:10
- відповідь на вимогу.pdf 05.09.2025 13:14
Дата подачі:
04.09.2025 14:10
Вирішення:
Відхилити вимогу, яка є безпідставною.
Статус вимоги:
Відхилено