-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році)
Торги відмінено
35 805 088.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 358 050.88 UAH
мін. крок: 1% або 358 050.88 UAH
Період оскарження:
19.08.2025 18:55 - 24.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
168886a684c441ba98374be45fdb536f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-19-012162-a.a2
Назва:
СКАРГА на рішення уповноваженої особи Замовника щодо визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга АМКУ.pdf 19.09.2025 18:26
- скарга 2.docx 19.09.2025 18:27
- sign.p7s 19.09.2025 18:28
- рішення від 23.09.2025 № 14463.pdf 23.09.2025 15:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.09.2025 № 14873.pdf 01.10.2025 11:12
- рішення від 30.09.2025 № 14873.pdf 02.10.2025 11:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.09.2025 18:32
Дата розгляду скарги:
30.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.09.2025 15:01
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.10.2025 11:15
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
83498c0974f847d9903ee9c9de411cd0
Заголовок пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо рішення про визначення переможця закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Скаржник вважає що у Замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Переможця, зокрема через невідповідність умовам технічної специфікації згідно з вимогами чинного законодавства та неподання документів, подання яких передбачається тендерною документацією.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Встановити незаконність рішення Замовника Управління освіти Чернігівської міської ради (ЄДРПОУ 02147598) про визначення переможця, оформлене протоколом уповноваженої особи від 19.09.2025 року та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель.
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на незаконне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
34521af60cfa452993d7cc4145c86b5c
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-19-012162-a.b1
Назва:
Скарга на незаконне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником булео неаконно відхилено тендерну пропозицію скаржника, та незаконно визначено переможця процедури закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол про відх. уч.1 харчування.PDF 31.08.2025 14:13
- sign.p7s 01.09.2025 17:35
- Скарга Чернігів.docx 01.09.2025 18:35
- Рішення від 03.09.2025 № 13552.pdf 03.09.2025 14:39
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.09.2025 № 14059.pdf 15.09.2025 12:39
- Рішення від 12.09.2025 № 14059.pdf 17.09.2025 12:05
- Про надання пояснень (харчування).pdf 09.09.2025 16:26
- Лист АМКУ харчування.docx 09.09.2025 16:26
- Протокол про виконання рішення АМКУ.PDF 19.09.2025 15:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.09.2025 17:37
Дата розгляду скарги:
12.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.09.2025 14:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.09.2025 12:05
Дата виконання рішення Замовником:
19.09.2025 15:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Щодо виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 14059-р/пк-пз від 12.09.2025 року.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
35ba0f3d64af4c5dbcedace06a02e61b
Заголовок пункту скарги:
Скарга на незаконне рішення про визначення переможця та рішення про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Замовник не законанно визначив переможцем учасника, який ав невідповідності в тендерній документації та незаконно відхилив з надуманих причин тп скаржника
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Просимо: 1) Прийняти скаргу до розглду 2) Перевірити викладені факти3) Скасувати рішення про відхилення тенедрної пропозиції скаржника 4) Скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Просимо: 1) Прийняти скаргу до розглду 2) Перевірити викладені факти3) Скасувати рішення про відхилення тенедрної пропозиції скаржника 4) Скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Запити Органу оскарження
Номер:
75c03f413c2042fc8511edff61412ffb
Тема запиту:
Про надання пояснень на скаргу
Текст запиту:
Управління освіти Чернігівської міської ради надає пояснення на скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОМАШНЯ КУХНЯ» ( від 01 вересня 2025 року № UA-2025-08-19-012162-a.b1 про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі (закупівля – «55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році)», оголошення UA-2025-08-19-012162-a (лист №343/2-09.03-1/2025/вих/ від 09.09.2025 року)
Дата опублікування:
09.09.2025 16:26
Номер:
2ec87bb5087841faaa22cc3fc4387406
Тема запиту:
Текст скарги
Текст запиту:
Скарга у машинозчитувальному форматі
Дата опублікування:
01.09.2025 18:35
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на незаконне рішення Замовника про відміну процеури закупівлі
Номер:
284a2ed13d7a4ef19069f2d064c134be
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-19-012162-a.b3
Назва:
Скарга на незаконне рішення Замовника про відміну процеури закупівлі
Скарга:
Скарга на незаконне рішення Замовника про відміну процеури закупівлі
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Рішення від 22.10.2025 №15953.pdf 27.10.2025 15:07
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.10.2025 №15953.pdf 23.10.2025 12:43
- Інформація про перенесення розгляду скарги та надання інформації від 15.10.2025 №2059.pdf 15.10.2025 17:43
- Рішення від 08.10.2025 №15221.pdf 08.10.2025 15:10
- Лист ТОВ ДК від 14.10.2025.pdf 20.10.2025 15:23
- Скріншот направлення листа 08.10.2025.bmp 20.10.2025 15:23
- Лист ТОВ Домашня кухня.PDF 20.10.2025 15:23
- Рішення вк №466.pdf 20.10.2025 15:23
- Лист АМКУ харчування 2.docx 20.10.2025 15:23
- Додаткові пояснення.pdf 20.10.2025 15:23
- Скріншот направлення листа 17.10.2025.bmp 20.10.2025 15:23
- UA-2025-09-22-014049-a-contract-ongoing.pdf 20.10.2025 15:23
- UA-2025-09-02-012310-a-contract-ongoing.pdf 20.10.2025 15:23
- Протокол перемож. харчування.PDF 10.10.2025 17:22
- Протокол про визначення переможця та намір укласти договір.pdf 10.10.2025 17:22
- Оголошення про процедення відкритих торгів.pdf 10.10.2025 17:22
- Лист АМКУ скасування закупівлі.docx 10.10.2025 17:22
- Про надання пояснень.pdf 10.10.2025 17:22
- Інформація про укладений замість проведеної закупівлі Договір без відкритих торгів.pdf 14.10.2025 19:04
- sign.p7s 06.10.2025 20:03
- 03.10. Відміна закупівлі відсутність подальшої потреби (1).pdf 06.10.2025 19:50
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.10.2025 20:12
Дата розгляду скарги:
22.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
08.10.2025 15:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.10.2025 15:07
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d127aa384c26489ea30ff1c5ea35c770
Заголовок пункту скарги:
Скарга
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скаржник:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОМАШНЯ КУХНЯ" (надалі – Скаржник)
код ЄДРПОУ 35252260
03055, місто КИЇВ, проспект ПЕРЕМОГИ, будинок 31
Замовник торгів:
Управління освіти Чернігівської міської ради
(надалі Замовник)
Код ЄДРПОУ: 02147598
Адреса: 14013, Україна , Чернігівська обл., м. Чернігів, просп. Перемоги, 141
Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі:
UA-2025-08-19-012162-a
55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) (ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень) (надалі – Процедура закупівлі)
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відміни відкритих торгів
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон) та в порядку, передбаченого Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 зі змінами)
«19» серпня 2025 року Замовником - Управління освіти Чернігівської міської ради було оголошено відкриті торги з особливостями «55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) (ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень)» , ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-19-012162-a.
Відповідно до пунтку 55 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (надалі – Особливості) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про Публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 59 Особливостей, скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі в Процедурі закупівлі надали:
-ТОВ "ДОМАШНЯ КУХНЯ" (далі - Скаржник);
- Комунальне підприємство "Шкільне" Чернігівської міської ради.
19 вересня 2025року, Скаржника було визначено переможцем оголошеної процедури закупівлі. Повідомлення про намір укласти договір було опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу 19 вересня 2025року.
Разом з тим, 03 жовтня 2025 року, Замовником було відмінено оголошену процедуру Закупівлі з наступних причин – «…відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг».
В протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою, Замовником, зокрема, сказано що у замовника наразі відсутня потреба у закупівлі послуг у межах визначеної кількості днів харчування (22), зв’язку із успішним проведенням закупівлі аналогічних послуг за процедурою відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-16-014673-a) у межах виділеного додаткового бюджетного фінансування на більшу кількість днів, а саме: 58.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, статус Пропозиції Скаржника – "пропозиції розглянуті". Переможцем тендеру з значно нижчою ціною тендерної пропозиції ніж очікувана вартість визначено саме Скаржника з ціною 32 401 204,00 UAH.
Враховуючи сказане, Скаржник претендує на заключення договору на надання послуг що закуповуються.
Подальші дії Замовника щодо відміни викритих торгів за наявності існуючої потреби в послугах що закуповуються, мають ознаки зловживання Замовника процедурою відміни відкритих торгів з метою, не допущення перемоги у відкритих торгах «небажаного» учасника – ТОВ «ДОМАШНЯ КУХНЯ».
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни Процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Скаржник зазначає, що виходячи зі змісту опублікованого протокольного рішення від 03.10.2025р, рішення про відміну торгів по даній закупівлю послуг не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами.
Скаржник повідомляє, що Замовником - Управлінням освіти Чернігівської міської ради, здійснюється закупівля послуг з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова, саме у 2025/2026 навчальному році.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1003 від 20.08.2025 року встановлено, що 2025/2026 навчальний рік триватиме з 1 вересня 2025 року до 30 червня 2026 року.
Відповідно до інформації опублікованій на Офіційний веб-портал Чернігівської міської ради (посилання: https://chernigiv-rada.gov.ua/news/id-167100/ ) , 28 серпня 2025 року, Виконавчий комітет Чернігівської міської ради ухвалив рішення щодо організації освітнього процесу у закладах освіти міста Чернігова у 2025/2026 навчальному році та, зокрема, визначив, що 42 дошкільні навчальні заклади та 30 гімназій і ліцеїв працюватимуть в очному форматі.
В свою чергу, Кабінет Міністрів України Постановою № 961 від 13 серпня 2025 року, постановив забезпечити повноцінним, якісним та безоплатним харчуванням учнів початкової, базової та профільної середньої школи, зокрема, Чернігівської області (джерело - https://mon.gov.ua/news/uriad-vydilyv-maizhe-780-mln-hrn-na-bezoplatne-kharchuvannia-uchniv).
Скаржник повідомляє, що йому не відомо про обставини того, що рішенням КМУ, або рішенням будь-якого іншого Уповноваженого органу відповідального за організацію шкільного харчування в місті Чернігові, було встановлено відсутність потреби у шкільному харчуванні на 2025/2026 начальний рік.
В свою чергу, Постанови Кабінету Міністрів України (КМУ) можуть бути скасовані: судами (адміністративними або господарськими) за відповідними позовами; самостійним рішенням Президента України, який може зупиняти дію таких постанов; або за рішенням Конституційного Суду України, якщо постанова визнана неконституційною, за поданням певних суб'єктів.
Скаржнику не відомо про повноваження Замовника - Управління освіти Чернігівської міської ради, скасовувати постанови Кабінету Міністрів України.
Замовник - Управлінням освіти Чернігівської міської ради, є лише організатором закупівлі, який здійснює закупівлю послуг що є предметом закупівлі для потреб закладів загальної середньої освіти м. Чернігова, перелік яких наведено в тендерній документацію.
Таким чином, Скаржник робить висновок про те, що у Замовника залишається стала потреба у забезпечені послуг з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 начальному році, який триває з 1 вересня 2025 року до 30 червня 2026 року.
Переконані, що виходячи з положень підпункту 4 пункту 19 особливостей, Замовник не був обмежений у продовження строку виконання зобов’язань щодо надання послуг які закуповуються та завершити закупівлю послуг з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) (ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень).
Відповідно до положень частини першої статті 19 Конституції, Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Вважаємо, що посадові особи Замовника, що прийняли рішення про відсутність потреби у оголошеній закупівлі, діяли поза межами їх повноважень, а відтак, рішення про відміні торгів є незаконним та підлягає скасуванню.
Частиною першою статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», визначено що закупівлі, зокрема, здійснюються за принципом недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Вищевказані дії замовника щодо відміни торгів призвели до позбавлення Скаржника, який був визначений переможцем оголошеної закупівлі, можливості укладання договору про закупівлю за результатом проведених відритих торгів, що є дискримінацією.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей
Отже, на підставі вищевикладеного, керуючись положеннями статті 18 Закону, та п. 55-67 Особливостей, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Провести перевірку викладених в скарзі фактів;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Директор
ТОВ «Домашня кухня» завірено КЕП Микола ПАЦКАН
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОМАШНЯ КУХНЯ" (надалі – Скаржник)
код ЄДРПОУ 35252260
03055, місто КИЇВ, проспект ПЕРЕМОГИ, будинок 31
Замовник торгів:
Управління освіти Чернігівської міської ради
(надалі Замовник)
Код ЄДРПОУ: 02147598
Адреса: 14013, Україна , Чернігівська обл., м. Чернігів, просп. Перемоги, 141
Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу та назва предмету закупівлі:
UA-2025-08-19-012162-a
55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) (ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень) (надалі – Процедура закупівлі)
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи Замовника щодо відміни відкритих торгів
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон) та в порядку, передбаченого Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 зі змінами)
«19» серпня 2025 року Замовником - Управління освіти Чернігівської міської ради було оголошено відкриті торги з особливостями «55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) (ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень)» , ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-19-012162-a.
Відповідно до пунтку 55 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (надалі – Особливості) оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про Публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 59 Особливостей, скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі в Процедурі закупівлі надали:
-ТОВ "ДОМАШНЯ КУХНЯ" (далі - Скаржник);
- Комунальне підприємство "Шкільне" Чернігівської міської ради.
19 вересня 2025року, Скаржника було визначено переможцем оголошеної процедури закупівлі. Повідомлення про намір укласти договір було опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу 19 вересня 2025року.
Разом з тим, 03 жовтня 2025 року, Замовником було відмінено оголошену процедуру Закупівлі з наступних причин – «…відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг».
В протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою, Замовником, зокрема, сказано що у замовника наразі відсутня потреба у закупівлі послуг у межах визначеної кількості днів харчування (22), зв’язку із успішним проведенням закупівлі аналогічних послуг за процедурою відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-16-014673-a) у межах виділеного додаткового бюджетного фінансування на більшу кількість днів, а саме: 58.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, статус Пропозиції Скаржника – "пропозиції розглянуті". Переможцем тендеру з значно нижчою ціною тендерної пропозиції ніж очікувана вартість визначено саме Скаржника з ціною 32 401 204,00 UAH.
Враховуючи сказане, Скаржник претендує на заключення договору на надання послуг що закуповуються.
Подальші дії Замовника щодо відміни викритих торгів за наявності існуючої потреби в послугах що закуповуються, мають ознаки зловживання Замовника процедурою відміни відкритих торгів з метою, не допущення перемоги у відкритих торгах «небажаного» учасника – ТОВ «ДОМАШНЯ КУХНЯ».
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни Процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Скаржник зазначає, що виходячи зі змісту опублікованого протокольного рішення від 03.10.2025р, рішення про відміну торгів по даній закупівлю послуг не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами.
Скаржник повідомляє, що Замовником - Управлінням освіти Чернігівської міської ради, здійснюється закупівля послуг з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова, саме у 2025/2026 навчальному році.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1003 від 20.08.2025 року встановлено, що 2025/2026 навчальний рік триватиме з 1 вересня 2025 року до 30 червня 2026 року.
Відповідно до інформації опублікованій на Офіційний веб-портал Чернігівської міської ради (посилання: https://chernigiv-rada.gov.ua/news/id-167100/ ) , 28 серпня 2025 року, Виконавчий комітет Чернігівської міської ради ухвалив рішення щодо організації освітнього процесу у закладах освіти міста Чернігова у 2025/2026 навчальному році та, зокрема, визначив, що 42 дошкільні навчальні заклади та 30 гімназій і ліцеїв працюватимуть в очному форматі.
В свою чергу, Кабінет Міністрів України Постановою № 961 від 13 серпня 2025 року, постановив забезпечити повноцінним, якісним та безоплатним харчуванням учнів початкової, базової та профільної середньої школи, зокрема, Чернігівської області (джерело - https://mon.gov.ua/news/uriad-vydilyv-maizhe-780-mln-hrn-na-bezoplatne-kharchuvannia-uchniv).
Скаржник повідомляє, що йому не відомо про обставини того, що рішенням КМУ, або рішенням будь-якого іншого Уповноваженого органу відповідального за організацію шкільного харчування в місті Чернігові, було встановлено відсутність потреби у шкільному харчуванні на 2025/2026 начальний рік.
В свою чергу, Постанови Кабінету Міністрів України (КМУ) можуть бути скасовані: судами (адміністративними або господарськими) за відповідними позовами; самостійним рішенням Президента України, який може зупиняти дію таких постанов; або за рішенням Конституційного Суду України, якщо постанова визнана неконституційною, за поданням певних суб'єктів.
Скаржнику не відомо про повноваження Замовника - Управління освіти Чернігівської міської ради, скасовувати постанови Кабінету Міністрів України.
Замовник - Управлінням освіти Чернігівської міської ради, є лише організатором закупівлі, який здійснює закупівлю послуг що є предметом закупівлі для потреб закладів загальної середньої освіти м. Чернігова, перелік яких наведено в тендерній документацію.
Таким чином, Скаржник робить висновок про те, що у Замовника залишається стала потреба у забезпечені послуг з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 начальному році, який триває з 1 вересня 2025 року до 30 червня 2026 року.
Переконані, що виходячи з положень підпункту 4 пункту 19 особливостей, Замовник не був обмежений у продовження строку виконання зобов’язань щодо надання послуг які закуповуються та завершити закупівлю послуг з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) (ДК 021:2015:55510000-8: Послуги їдалень).
Відповідно до положень частини першої статті 19 Конституції, Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Вважаємо, що посадові особи Замовника, що прийняли рішення про відсутність потреби у оголошеній закупівлі, діяли поза межами їх повноважень, а відтак, рішення про відміні торгів є незаконним та підлягає скасуванню.
Частиною першою статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», визначено що закупівлі, зокрема, здійснюються за принципом недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Вищевказані дії замовника щодо відміни торгів призвели до позбавлення Скаржника, який був визначений переможцем оголошеної закупівлі, можливості укладання договору про закупівлю за результатом проведених відритих торгів, що є дискримінацією.
Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей
Отже, на підставі вищевикладеного, керуючись положеннями статті 18 Закону, та п. 55-67 Особливостей, -
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду;
2. Провести перевірку викладених в скарзі фактів;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Директор
ТОВ «Домашня кухня» завірено КЕП Микола ПАЦКАН
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Провести перевірку викладених в скарзі фактів; 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Запити Органу оскарження
Номер:
29fcbd72ad624a42a35db8d06e9b478f
Тема запиту:
Додаткові пояснення
Текст запиту:
ДОДАТКОВІ ПОЯСНЕННЯ
Управління освіти Чернігівської міської ради (надалі – Замовник) надає додаткові пояснення на скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОМАШНЯ КУХНЯ» (надалі – Скаржник) від 06 жовтня 2025 року № UA-2025-08-19-012162-a.b3 (надалі – Скарга) про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі (закупівля – «55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році)», оголошення UA-2025-08-19-012162-a).
15.10.2025 комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Домашня кухня» (далі – Скаржник) було прийнято рішення про перенесення її розгляду та зобов’язано Замовника надати відповідну інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівель, зокрема, надати інформацію з підтверджуючими документами щодо відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг щодо наведеної процедури закупівлі, про що в електронній системі закупівель оприлюднено лист від 15.10.2025 № 20-29/12-2059-пз.
З метою надання додаткових пояснень повідомляємо наступне.
Відповідно до виділеного обсягу фінансування та з метою забезпечення потреби в наданні послуг з організації та забезпечення харчування у вересні 2025 року, Замовником було оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-08-19- 012162-a.
Умовами тендерної документації щодо зазначеної закупівлі Замовником було чітко визначено, що закупівля послуг здійснюється не весь навчальний рік, а виключно впродовж 22-х днів, у межах чітко встановленого проміжку часу для надання послуг, а саме - вереснь 2025 року.
У зв’язку з оскарженням Скаржником результатів проведення Процедури закупівлі та з метою забезпечення наявної потреби Замовник, керуючись підпунктом 4 пункту 13 Особливостей мав нагальну потребу та був вимушений 02.09.2025 року укласти договір за предметом закупівлі 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році), відповідно до якого строк надання послуг був встановлений з 03.09.2025 по 19.09.2025 року.
Зазначений договір виконаний про що в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю UA-2025-09-02-012310-a.
19.09.2025 року після невідкладного виконання Замовником рішення Комісії № 14059-p/пк-пз від 12.09.2025 року, повний текст якого було складено 17.09.2025 року, пропозицію Скаржника було визнано переможцем проведеної закупівлі та в електронній системі закупівель було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
У той же час, 19.09.2025 року другим учасником закупівлі – Комунальним підприємством «Шкільне» Чернігівської міської ради також було подано скаргу до комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Повний текст рішення за результатом розгляду поданої скарги в електронній системі закупівель Комісією було оприлюднено 02.10.2025 року (Рішення №14873-р/пк-пз від 30.09.2025 року).
Через зазначені вище обставини, оскільки Замовник мав нагальну потребу у наданні зазначеної послуги, керуючись підпунктом 4 пункту 13 Особливостей, Замовник знов був вимушений 22.09.2025 укласти договір за предметом закупівлі 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році), відповідно до якого строк надання послуг був встановлений з 22.09.2025 по 30.09.2025 року.
Зазначений договір також було виконано в повному обсязі про що в електронній системі закупівель оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю UA-2025-09-22-014049-a.
Вказане вище підтверджує повне забезпечення потреби на вересень 2025 року.
Виходячи із зазначеного, та враховуючи факт проведення ще однієї закупівлі у межах виділеного додаткового обсягу фінансування, станом на 02.10.2025 року (день оприлюднення в електронній системі закупівель повного тексту рішення Комісії №14873-р/пк-пз від 30.09.2025 року) у замовника відсутня потреба у наданні послуг з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова протягом вересня 2025 року на умовах, які визначені в оголошенні про закупівлю № UA-2025-08-19-012162-a.
Підкреслюємо, після отримання інформації про виділення додаткового фінансування та з метою забезпечення наявної потреби в організації і забезпеченні харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова впродовж жовтня – грудня 2025 року Замовником 16.09.2025 року було внесено зміни до річного плану закупівель та оголошено закупівлю із аналогічним предметом закупівлі - 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році), ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-16-014673-a.
02.10.2025 в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено протокол про визначення переможця закупівлі UA-2025-09-16-014673-a, яким і є Скаржник – ТОВ «Домашня кухня», та повідомлення про намір укласти договір.
08.10.2025 Замовником на електронну адресу Скаржника, за допомогою якої Скаржник здійснює спілкування із Замовником, було направлено для підписання проєкт договору.
14.10.2025 на електронну пошту Замовника надійшов лист від Скаржника чим останній підтверджував отримання проєкту договору для підписання та просив продовжити строк для укладання договору до 60 днів.
У той же час зазначаємо, що відповідно до абз. 4 п. 49 Особливостей Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів.
Виходячи з зазначеного законодавцем встановлено конкретний строк для укладання договору – це 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю, а також надано право (а не встановлено обов’язок!) продовжувати строк для укладення договору до 60 днів, для якого Замовник наразі не вбачає підстав.
Таким чином встановлений законодавцем строк для укладання договору спливає 17.10.2025 року, а також три робочі дні для здійснення його публікації.
17.10.2025 року Замовником з використанням засобів поштового зв’язку повторно було направлено для підписання договір за результатами закупівлі та повідомлено про відсутність підстав для продовження строку для підписання договору.
Наразі, Замовник очікує від Скаржника оригінал підписаного договору для подальшого підписання зі свого боку та публікації на веб-порталі Уповноваженого органу.
У свою чергу звертаємо увагу Комісії на несумлінну поведінку Скаржника який намагається затягнути процес підписання договору до 60 днів без наявних на то підстав та не має на меті приступати до надання послуг з організації та забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти.
Фактично, після підписання договору за закупівлею UA-2025-09-16-014673-a потреба у послугах з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році на 2025 рік буде забезпечена у повному обсязі.
Таким чином у Замовника відсутня потреба у внесенні змін до договору, що міг бути укладеним за результатом закупівлі UA-2025-08-19-012162-a в частині продовження строку виконання зобов’язання, а отже посилання Скаржника на передбачену підпунктом 4 пункту 19 Особливостей можливість такого продовження не є аргументованим.
У той же час, закупівля відповідних послуг, з метою забезпечення потреби на 2026 рік, ураховуючи вимоги статті 48 Бюджетного кодексу України, буде оголошена після виділення відповідного фінансування на ці цілі.
Враховуючи вищезазначене, управління освіти Чернігівської міської ради вважає викладені Скаржником у Скарзі доводи та вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
просимо:
відмовити у задоволенні Скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОМАШНЯ КУХНЯ» від 06 жовтня 2025 року № UA-2025-08-19-012162-a.b3.
Додаток:
- рішення виконавчого комітету Чернігівської міської ради № 466 від 02.09.2025 року;
- Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2025-09-02-012310-a;
- Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2025-09-22-014049-a;
- Підтвердження направлення на адресу скаржника проєкту договору: скріншот щодо відправлення електронного листа від 08.10.2025 року; лист відповідь № 432/2-09.03-1/2025/вих/1129//2025/вх/2-09 від 17.10.2025 року,
- Лист Скаржника вих. №11/1410 від 14.10.2025 року.
Дата опублікування:
20.10.2025 15:23
Номер:
a6a0668f6b6545ccb3c50f83ea81a94b
Тема запиту:
Спростування того, що потреба відпала
Текст запиту:
Спростовуємо інформацію про те, що у замовника відпала потраьа у закупівлі. Натомість, зловживаючи затягуванням оскрженням закупівлі, Замовник уклав договір поза межами відкритих торгів з учасником який запропонував більшу ціну
Дата опублікування:
14.10.2025 19:04
Номер:
5315fa797a694ed9bb76518a3f78b940
Тема запиту:
Про надання пояснень
Текст запиту:
Управління освіти Чернігівської міської ради (надалі – Замовник) надає пояснення на скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОМАШНЯ КУХНЯ» (надалі – Скаржник) від 06 жовтня 2025 року № UA-2025-08-19-012162-a.b3 (надалі – Скарга) про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі (закупівля – «55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році)», оголошення UA-2025-08-19-012162-a).
06.10.2025 Товариством з обмеженою відповідальністю «Домашня кухня» (далі – Скаржник) до комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель було подано скаргу на рішення управління освіти Чернігівської міської ради (далі – Замовник) щодо відміни закупівлі UA-2025-08-19-012162-a.
08.10.2025 комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зазначену скаргу було прийнято до розгляду та встановлено Замовнику строк – протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні пояснення, інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в "pdf" форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу, зокрема, надати інформацію з підтверджуючими документами щодо відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, про що в електронній системі закупівель було оприлюднено рішення № 15221-р/пк-пз.
Вважаємо, що управлінням освіти Чернігівської міської ради повністю дотримано норми чинного законодавства щодо порядку скасування Процедури закупівлі. Скаржником не доведено та належними та допустимими
доказами не підтверджено здійснення Замовником порушень при прийнятті рішень з огляду на наступне.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Згідно з частиною 3-4 статті 48 Бюджетного кодексу України розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість.
Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються.
13.08.2025 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 969 «Деякі питання фінансування харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за кошти Всесвітньої продовольчої програми Організації Об’єднаних Націй у 2025 році», якою були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2024 р. № 1451 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на покращення якості гарячого харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» та здійснено розподіл у 2025 році коштів, отриманих від Всесвітньої продовольчої програми Організації Об’єднаних Націй на рахунок для задоволення потреб освіти і науки, відкритий Міністерству освіти і науки в Національному банку, для надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти в обсязі згідно з додатком.
Також 13.08.2025 року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 961 «Деякі питання фінансування харчування учнів закладів загальної середньої освіти», якою було внесено до постанов Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2024 р. № 1456 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» (Офіційний вісник України, 2025 р., № 5, ст. 372) і від 27 червня 2025 р. № 767 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) в частині забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2025 році».
Відповідно до зазначеного розподілу обсяг субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування харчування (видатки споживання) учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти для Чернігівської міської територіальної громади склав 4 985 900,00 грн., а розподіл освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам (за спеціальним фондом державного бюджету) у частині забезпечення харчуванням учнів закладів загальної середньої освіти у 2025 році склав 16 584 500, 00 грн.
При проведенні розрахунків Замовником було встановлено, що обсяг виділеної субвенції з урахуванням наявного співфінансування з бюджету Чернігівської міської територіальної громади достатньо для надання наступного обсягу послуг:
№з/п Найменування предмету закупівлі Од. виміру Кількість дітей Кількість днів харчування
1. Харчування дітей 1-4 класів (сніданок) сніданок 6 062 осіб 22
2. Харчування дітей 1-4 класів (обід) обід 1 206 осіб 22
3. Харчування дітей 5-9 класів (сніданок) сніданок 4 948 осіб 22
4. Харчування дітей 5-9 класів (обід) обід 5 490 осіб 22
5. Харчування дітей 10-11 класів (сніданок) сніданок 2 060 осіб 22
6. Харчування дітей пільгових категорій у ГПД обід 2 155 осіб 22
З огляду на зазначене та з метою дотримання норм бюджетного законодавства, Замовником було оголошено закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-08-19- 012162-a.
Звертаємо увагу Колегії на наступне:
- відповідно до інформації, яка зазначена Замовником в електронних полях під час оголошення закупівлі та відображена в оголошенні про проведення закупівлі дата доставки (строк надання послуг) встановлено до 30.09.2025 року.
- відповідно до п. 4.4. розділу 1 Тендерної документації строк надання послуг встановлено 01 вересня – 30 вересня 2025 року.
- відповідно до п.4 п. 16 додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації Замовником встановлено, що учасник забезпечує строк надання послуг – згідно з форматом роботи закладів загальної середньої освіти міста Чернігова протягом вересня 2025 року.
- відповідно до п. 5.1. Додатку 4 «Проєкт договору» Строк (термін) надання послуги: вересень 2025 року.
Таким чином умовами тендерної документації Замовником було чітко визначено, що закупівля послуг здійснюється не на весь навчальний рік, а виключно 22 днів харчування в межах чітко встановленого проміжку часу для надання послуг, а саме - вересня 2025 року.
19.09.2025 року після невідкладного виконання Замовником рішення Комісії № 14059-p/пк-пз від 12.09.2025 poкy, повний текст якого було складено 17.09.2025 року, пропозицію Скаржника було визнано переможцем проведеної закупівлі та в електронній системі закупівель було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
У той де час, 19.09.2025 року другим учасником закупівлі – Комунальним підприємством «Шкільне» Чернігівської міської ради також було подано скаргу до комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Повний текст рішення за результатом розгляду поданої скарги в електронній системі закупівель Комісією було оприлюднено 02.10.2025 року (Рішення №14873-р/пк-пз від 30.09.2025 року).
Як передбачено абз. 4 п. 17 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та абз. 4 п. 67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі – Особливостей) укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється.
Таким чином, через тривале оскарження результатів процедури закупівлі Замовник був позбавлений можливості укласти договір про закупівлю із переможцем закупівлі до завершення строку надання послуг, визначеного умовами тендерної документації та оголошенням про проведення закупівлі.
Виходячи із зазначеного, станом на 02.10.2025 року (день оприлюднення в електронній системі закупівель повного тексту рішення Комісії №14873-р/пк-пз від 30.09.2025 року) у замовника відсутня потреба у наданні послуг з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова протягом вересня 2025 року.
Крім того, після отримання інформації про виділення додаткового фінансування та з метою забезпечення наявної потреби в організації і забезпеченні харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова впродовж жовтня – грудня 2025 року Замовником 16.09.2025 року було внесено зміни до річного плану закупівель та оголошено закупівлю із аналогічним предметом закупівлі - 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році), ідентифікатор закупівлі UA-2025-09-16-014673-a.
Так, відповідно до вимог тендерної документації на вказану закупівлю Замовником було визначено наступне:
- відповідно до інформації, яка зазначена Замовником в електронних полях під час оголошення закупівлі та відображена в оголошенні про проведення закупівлі дата доставки (строк надання послуг) встановлено з 01.10.2025 року до 25.12.2025 року.
- відповідно до п. 4.4. розділу 1 Тендерної документації строк надання послуг встановлено 01 жовтня – 26 грудня 2025 року.
- відповідно до п.4 п. 16 додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації Замовником встановлено, що учасник забезпечує строк надання послуг – згідно з форматом роботи закладів загальної середньої освіти міста Чернігова протягом жовтня-грудня 2025 року.
- відповідно до п. 5.1. Додатку 4 «Проєкт договору» Строк (термін) надання послуги: жовтень-грудень 2025 року.
При цьому Замовником було визначено наступний обсяг закупівлі послуг:
№з/п Найменування предмету закупівлі Од. виміру Кількість дітей Кількість днів харчування
1. Харчування дітей 1-4 класів (сніданок) сніданок 6 062 осіб 58
2. Харчування дітей 1-4 класів (обід) обід 1 206 осіб 58
3. Харчування дітей 5-9 класів (сніданок) сніданок 5 246 осіб 58
4. Харчування дітей 5-9 класів (обід) обід 5 583 осіб 58
5. Харчування дітей 10-11 класів (сніданок) сніданок 2 742 осіб 58
6. Харчування дітей пільгових категорій у ГПД обід 2 155 осіб 58
Зазначаємо, що закупівля за номером UA-2025-09-16-014673-a відбулася та в електронній системі закупівель 02.10.2025 року Замовником було оприлюднено протокол про визначення переможця закупівлі, яким і є Скаржник – ТОВ «Домашня кухня», та повідомлення про намір укласти договір.
Наразі по закупівлі UA-2025-09-16-014673-a минув строк оскарження та Замовником вживаються дії щодо укладення договору, зокрема 08.10.2025 року Скаржнику направлено проєкт договору для підписання. Наразі, Замовник очікує від Скаржника оригінал підписаного договору для подальшого підписання зі свого боку та публікації на веб-порталі Уповноваженого органу.
Виходячи з вищевикладеного права Скаржника жодним чином порушено не було, більше того, саме останнього відібрано в якості постачальника послуг на жовтень-грудень 2025 року, обсяг цієї закупівлі є більшим як в кількості днів надання послуг, так і кількості дітей, які необхідно забезпечити гарячим харчуванням.
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Вказані вище обставини стали підставою для прийняття рішення про відміну закупівлі UA-2025-08-19-012162-a, що відображене в протоколі уповноваженої особи з питань публічних закупівель від 03.10.2025 року.
Як зазначалося вище, відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
У зв’язку з відсутністю подальшої потреби у послугах з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова протягом вересня 2025 року уповноваженою особою було прийнято рішення про внесення змін до річного плану закупівель шляхом виключення з нього потреби у закупівлі 55510000-8 Послуги їдалень (Послуги з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році) очікуваною вартістю 35 805 088,00 грн., що відображено у протоколі уповноваженої особи від 03.10.2025 року про скасування закупівлі.
У той же час зауважуємо, що на електронному майданчику публічних закупівель нереалізована можливість внесення змін до річного плану закупівель у разі прийняття рішення про відсутність подальшої потреби у проведенні закупівлі після її оголошення, що позбавляє можливості уповноваженою особою у встановлений законом строк відобразити саме в електронній системі закупівель зміни до річного плану закупівель.
Фактично, Замовником у повному обсязі підтверджено, що потреба у послугах з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у 2025/2026 навчальному році на 2025 рік забезпечена у повному обсязі.
У той же час, закупівля відповідних послуг, з метою забезпечення потреби на 2026 рік, ураховуючи вимоги статті 48 Бюджетного кодексу України, буде оголошена після виділення відповідного фінансування на ці цілі.
Таким чином, у зв’язку із забезпеченням потреби поточного бюджетного року у послугах з організації і забезпечення харчування учнів у закладах загальної середньої освіти м. Чернігова у Замовника відсутня потреба у внесенні змін до договору, що міг бути укладеним за результатом закупівлі UA-2025-08-19-012162-a в частині продовження строку виконання зобов’язання, а отже посилання Скаржника на передбачену підпунктом 4 пункту 19 Особливостей можливість такого продовження не є аргументованим.
Враховуючи вищезазначене, управління освіти Чернігівської міської ради вважає викладені Скаржником у Скарзі доводи та вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
просимо:
відмовити у задоволенні Скарги ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОМАШНЯ КУХНЯ» від 06 жовтня 2025 року № UA-2025-08-19-012162-a.b3.
Додаток:
- Постанова від 13.08.22025 № 969 «Деякі питання фінансування харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за кошти Всесвітньої продовольчої програми Організації Об’єднаних Націй у 2025 році»;
- Постанова від 13.08.22025 року № 961 «Деякі питання фінансування харчування учнів закладів загальної середньої освіти»;
- Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-09-16-014673-a;
- Протокол від 02.10.2025 щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю UA-2025-09-16-014673-a.
Дата опублікування:
10.10.2025 17:22