-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту покрівлі будівлі Криворізької гімназії №44 Криворізької міської ради, за адресою: вул. Едуарда Фукса, 58, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50042
Торги не відбулися
1 092 637.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 463.19 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 463.19 UAH
Період оскарження:
19.08.2025 15:49 - 24.08.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення та дії замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Номер:
7084e8fdf2004e2a98687ace12d2ea8e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-19-009628-a.c2
Назва:
Скарга на рішення та дії замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Повідомляємо, що Департамент освіти і науки виконкому Криворізької міської ради (далі – Замовник) проводить процедуру «відкриті торги з особливостями» на закупівлю: Послуги з поточного ремонту покрівлі будівлі Криворізької гімназії №44 Криворізької міської ради, за адресою: вул. Едуарда Фукса, 58, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50042, ДК 021:2015: 45260000-7: Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-19-009628-a), відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) з врахуванням Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами) (далі – Особливості).
Замовником було встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 27 серпня 2025 року до 00:00 годин.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ХАММЕРБУД» (далі – Скаржник) станом на кінцеву дату подання тендерних пропозицій подав свою тендерну пропозицію для участі в оголошеній Замовником процедурі закупівлі.
Таким чином, Скаржник є учасником зазначеної вище закупівлі.
У зазначеній вище процедурі закупівлі взяли участь наступні учасники:
1. ТОВ «ХАММЕРБУД» код ЄДРПОУ 41230449 – Скаржник.
2. ФОП "СТОРОЖЕНКО СЕРГІЙ ВІКТОРОВИЧ" код ЄДРПОУ 3501411412- другий Учасник.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА 02.09.2025 14:44
- 37_ДЦ_ДЦ.xls.asice.zip 02.09.2025 14:44
- 37_ДЦ_ЛК1_02-01-01.xls.asice.zip 02.09.2025 14:44
- 37_ДЦ_ПВРЛК_02-01-01.xls.asice.zip 02.09.2025 14:44
- Тендерна форма _Пропозиція_.docx.asice.zip 02.09.2025 14:44
- Додаток _Технічне завдання_КГ _44.xls.xlsx 02.09.2025 14:44
- Протокол _125 від 29.08.2025.pdf 02.09.2025 14:44
- ТД особливості_КГ _44.docx 02.09.2025 14:44
- sign.p7s 02.09.2025 14:55
- Рішення від 04.09.2025 № 13620.pdf 04.09.2025 16:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.09.2025 № 14056.pdf 15.09.2025 12:43
- Рішення від 12.09.2025 № 14056.pdf 17.09.2025 12:09
- ДЦ_ПВРЛК_02-01-01.pdf 05.09.2025 17:00
- ДЦ.pdf 05.09.2025 17:00
- ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf 05.09.2025 17:00
- Пояснення_Антимонопольний комітет_КГ №44.docx 05.09.2025 17:00
- Пояснення.pdf 05.09.2025 17:00
- Додаток 1 до Пояснень_Кошторисна документація.pdf 05.09.2025 17:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.09.2025 15:33
Дата розгляду скарги:
12.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.09.2025 16:43
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
17.09.2025 12:09
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
80e11dda08b74b699775e83a810fea42
Заголовок пункту скарги:
Щодо відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Повідомляємо, що відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу 29 серпня 2025 о 14:50 Замовник відхилив пропозицію Скаржника, як зазначено у Протоколі № 125 від 29 серпня 2025 року (далі Протокол № 125, протокольне рішення № 125) уповноваженої особи Замовника, де зазначені наступні причини відхилення пропозиції Скаржника:
«Замовником відповідно до п.4.9 Кошторисних норм України та настанов з визначення вартості будівництва, які регламентують визначення кошторисної вартості будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах на підставі нормативної потреби та поточних цін на матеріальні ресурси, було проведено аналіз вартості матеріалів по регіону.
Поточні ціни на матеріальні ресурси були визначені на підставі аналізу цін по регіону, який враховував рівні якісні характеристики та обґрунтовані ціни матеріальних ресурсів, що склалися на момент розроблення кошторисної документації, а саме станом на 09 червня 2025 року, про що було зазначено у Додатку 2 до ТД.
За результатами детального аналізу документів, поданих ТОВ "ХАММЕРБУД".
(СДРПОУ 41230449), було встановлено, що пропозиція не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації (Додаток 2). Зокрема, згідно з підсумковою відомістю ресурсів та локальним кошторисом, вартість будівельних матеріалів, виробів і комплектів перевищує очікувану вартість, розраховану Замовником.
Встановлено, що ціни, вказані в пропозиції ТОВ "ХАММЕРБУД", (ЄДРПОУ 41230449),
перевищують середні ціни ринку розраховані Замовником за такими позиціями:
-ЛК№02-01-01:C111-1624;
-ВР:C-111-1624;C1546-66.
Згідно з технічними вимогами Замовника, ціни на матеріальні ресурси не повинні
перевищувати середньоринкові ціни у регіоні, при рівних якісних характеристиках.
Додатково встановлено, що у відомості ресурсів до ЛК Nº02-01-01 Учасником зазначено позиції, які відсутні у Додатку 2 Тендерної документації, а саме: електроенергія та мастильні матеріали.
Окрім наведеного, у відомості ресурсів зазначено ціни матеріальних ресурсів та експлуатації будівельних машин і механізмів, що різняться з цінами зазначеними у локальному кошторисі та відповідно у договірній ціні.
Тобто наявна невідповідність цін у супровідних документах повʼязаних з формуванням договірної ціни (пропозиції).
Оскільки виявлені невідповідності стосуються технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, повідомлення про усунення недоліків учаснику не надсилалося відповідно до п.43 Особливостей.
На виконання п.44 Особливостей , пропозицію ТОВ " ХАММЕРБУД ", ( ЄДРПОУ 41230449) відхилено. Відповідна інформація буде оприлюднена в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з моменту прийняття рішення».
Скаржник не погоджується з відхиленням пропозиції з підстави, що вказана Уповноваженою особою Замовника у Протоколі №125 та вважає відхилення тендерної пропозиції Скаржника неправомірним з наступних причин:
Замовником відповідно до п.4.9 Кошторисних норм України та настанов з визначення вартості будівництва, які регламентують визначення кошторисної вартості будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах на підставі нормативної потреби та поточних цін на матеріальні ресурси, було проведено аналіз вартості матеріалів по регіону. Поточні ціни на матеріальні ресурси були визначені на підставі аналізу цін по регіону, який враховував рівні якісні характеристики та обґрунтовані ціни матеріальних ресурсів, що склалися на момент розроблення кошторисної документації, а саме станом на 09 червня 2025 року, про що було зазначено у Додатку 2 до ТД - (Протокол № 125).
Відхиляючи Скаржника, Замовник суперечить сам собі, посилаючись на поточні ціни на матеріальні ресурси, що склалися на момент розроблення кошторисної документації, а саме станом на 09 червня 2025 року. Тобто Замовник розробив кошторисну документацію і вказав, що «поточні ціни матеріальних ресурсів прийняті станом на 09.06.2025р», проте у технічному завданні тендерної документації Замовника відсутня інформація про конкретні ціни, на які посилається Замовник, порівнюючи їх з цінами Скаржника. Також у вимогах Замовника не було зазначено, що ціни на матеріальні ресурси Учасника не повинні перевищувати ціни на матеріальні ресурси Замовника, враховуючи той факт, що інформація про самі ціни не була оприлюднена Замовником.
Проте, Замовником було прописано у Додатку 1 Тендерна форма «Пропозиція» одну із вимог щодо цін (передостанній абзац), а саме: «Подаючи цю пропозицію ми підтверджуємо, що ціни на пропоновані нами товари/послуги/матеріальні ресурси в складі предмету закупівлі не перевищують середніх ринкових цін на дату подання цієї пропозиції та несемо самостійну відповідальність згідно з чинним законодавством за будь-які порушення щодо розрахунків вартості та обороту пропонованого товару в складі послуг (матеріальних ресурсів) між нами та будь-якими особами». Скаржник надав документ «Тендерна форма «Пропозиція»», тим самим погодився зі всіма вимогами Додатку 1.
Також, у Протоколі № 125 зазначено: За результатами детального аналізу документів, поданих ТОВ "ХАММЕРБУД" (ЄДРПОУ 41230449), було встановлено, що пропозиція не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації (Додаток 2). Зокрема, згідно з підсумковою відомістю ресурсів та локальним кошторисом, вартість будівельних матеріалів, виробів і комплектів перевищує очікувану вартість, розраховану Замовником. Встановлено, що ціни, вказані в пропозиції ТОВ "ХАММЕРБУД", (ЄДРПОУ 41230449), перевищують середні ціни ринку розраховані Замовником за такими позиціями:
-ЛК№02-01-01:C111-1624;
-ВР:C-111-1624;C1546-66.
Звертаємо Вашу увагу на те, що очікувана вартість, яка розрахована Замовником становить: 1 092 637,20 грн, а пропозиція Скаржника становить: 1 020 000,00 грн.
Також хочемо звернути Вашу увагу на те, що Скаржник у своїй тендерній пропозиції надає кошторисну документацію, складену в поточних цінах станом на 25 серпня 2025 року, та ціна у ЛК №02-01-01: C111-1624 та у ВР: C-111-1624 не перевищує середніх ринкових цін на дату подання цієї пропозиції:
Ціна ЕПІЦЕНТР: 2313,00 грн , що дорівнює 115,65 грн/кг
Ціна РОЗЕТКА: 2313,00 грн, що дорівнює 115,65 грн/кг
Ціна ПРОМ: 2313,00 грн, що дорівнює 115,65 грн/кг
Отже, середня ціна на Праймер бітумний Іzоfаst 20 л (01894) складає : 115,65 грн/кг, що відповідає ціні у кошторисних розрахунках та не перевищує середньоринкові ціни на ринку у регіоні.
Щодо завищених цін пропан-бутану технічного (з Протоколу №125) у Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 02-01-01: C1546-66, надаємо наступні пояснення:
Ціна 1: 35,99 грн/л
Ціна 2: 34,86 грн/л
Ціна 3: 34,49 грн/л
35,99 + 34,86 + 34,49 = 105,34;
105,34/3 = 35,11 грн/л
Отже, вартість пропан-бутану технічного у підсумковій відомості ресурсів не перевищує середніх ринкових цін на дату подання цієї пропозиції:
Вартість пропан-бутану технічного згідно підсумкової відомості ресурсів дорівнює 34,94 грн/л:
215 грн/м3 = 34,94 грн * 40л в балоні / 6,5м3
Середня ринкова ціна пропан-бутану технічного складає: 35,11 грн/л.
Отже, ціни на матеріальні ресурси Скаржника не перевищують середніх ринкових цін на дату подання пропозиції Скаржника.
Відповідно до Протокольного ріщення № 125, Замовником Додатково встановлено, що у відомості ресурсів до ЛК Nº02-01-01 Учасником зазначено позиції, які відсутні у Додатку 2 Тендерної документації, а саме: електроенергія та мастильні матеріали.
Скаржник не погоджується з даним запереченням, так як електроенергія та мастильні матеріали необхідні для забезпечення роботи машин і механізмів, які зазначено Замовником, відповідно до Додатку 2 Тендерної документації. Проте, Скаржник не нарахував вартість за електроенергію та мастильні матеріали, а отже вартість не входить у Договірну ціну:
Відповідно до Протокольного рішення № 125, Замовник вказує: Окрім наведеного, у відомості ресурсів зазначено ціни матеріальних ресурсів та експлуатації будівельних машин і механізмів, що різняться з цінами зазначеними у локальному кошторисі та відповідно у договірній ціні. Тобто наявна невідповідність цін у супровідних документах повʼязаних з формуванням договірної ціни (пропозиції).
Пояснюємо, що ціни на матеріальні ресурси зазначаються лише у підсумковій відомості ресурсів, а у локальному кошторисі вказано сумарно ціну на матеріальний ресурс, яка включає в себе транспортну складову та заготівельно складські витрати (інформація міститься у підсумковій відомості ресурсів).
З приводу цього хочемо звернути Вашу увагу на те, що зазначаючи дану підставу відхилення, Замовник порушив абзац перший пункту 46 Особливостей, а саме:
Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Текст Замовника у Протоколі №125: «у відомості ресурсів зазначено ціни матеріальних ресурсів та експлуатації будівельних машин і механізмів, що різняться з цінами зазначеними у локальному кошторисі та відповідно у договірній ціні. Тобто наявна невідповідність цін у супровідних документах повʼязаних з формуванням договірної ціни (пропозиції)».
Замовник не зазначив, у чому саме полягає така невідповідність, і які саме ціни різняться.
«Замовником відповідно до п.4.9 Кошторисних норм України та настанов з визначення вартості будівництва, які регламентують визначення кошторисної вартості будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах на підставі нормативної потреби та поточних цін на матеріальні ресурси, було проведено аналіз вартості матеріалів по регіону.
Поточні ціни на матеріальні ресурси були визначені на підставі аналізу цін по регіону, який враховував рівні якісні характеристики та обґрунтовані ціни матеріальних ресурсів, що склалися на момент розроблення кошторисної документації, а саме станом на 09 червня 2025 року, про що було зазначено у Додатку 2 до ТД.
За результатами детального аналізу документів, поданих ТОВ "ХАММЕРБУД".
(СДРПОУ 41230449), було встановлено, що пропозиція не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації (Додаток 2). Зокрема, згідно з підсумковою відомістю ресурсів та локальним кошторисом, вартість будівельних матеріалів, виробів і комплектів перевищує очікувану вартість, розраховану Замовником.
Встановлено, що ціни, вказані в пропозиції ТОВ "ХАММЕРБУД", (ЄДРПОУ 41230449),
перевищують середні ціни ринку розраховані Замовником за такими позиціями:
-ЛК№02-01-01:C111-1624;
-ВР:C-111-1624;C1546-66.
Згідно з технічними вимогами Замовника, ціни на матеріальні ресурси не повинні
перевищувати середньоринкові ціни у регіоні, при рівних якісних характеристиках.
Додатково встановлено, що у відомості ресурсів до ЛК Nº02-01-01 Учасником зазначено позиції, які відсутні у Додатку 2 Тендерної документації, а саме: електроенергія та мастильні матеріали.
Окрім наведеного, у відомості ресурсів зазначено ціни матеріальних ресурсів та експлуатації будівельних машин і механізмів, що різняться з цінами зазначеними у локальному кошторисі та відповідно у договірній ціні.
Тобто наявна невідповідність цін у супровідних документах повʼязаних з формуванням договірної ціни (пропозиції).
Оскільки виявлені невідповідності стосуються технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, повідомлення про усунення недоліків учаснику не надсилалося відповідно до п.43 Особливостей.
На виконання п.44 Особливостей , пропозицію ТОВ " ХАММЕРБУД ", ( ЄДРПОУ 41230449) відхилено. Відповідна інформація буде оприлюднена в електронній системі закупівель протягом одного робочого дня з моменту прийняття рішення».
Скаржник не погоджується з відхиленням пропозиції з підстави, що вказана Уповноваженою особою Замовника у Протоколі №125 та вважає відхилення тендерної пропозиції Скаржника неправомірним з наступних причин:
Замовником відповідно до п.4.9 Кошторисних норм України та настанов з визначення вартості будівництва, які регламентують визначення кошторисної вартості будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах на підставі нормативної потреби та поточних цін на матеріальні ресурси, було проведено аналіз вартості матеріалів по регіону. Поточні ціни на матеріальні ресурси були визначені на підставі аналізу цін по регіону, який враховував рівні якісні характеристики та обґрунтовані ціни матеріальних ресурсів, що склалися на момент розроблення кошторисної документації, а саме станом на 09 червня 2025 року, про що було зазначено у Додатку 2 до ТД - (Протокол № 125).
Відхиляючи Скаржника, Замовник суперечить сам собі, посилаючись на поточні ціни на матеріальні ресурси, що склалися на момент розроблення кошторисної документації, а саме станом на 09 червня 2025 року. Тобто Замовник розробив кошторисну документацію і вказав, що «поточні ціни матеріальних ресурсів прийняті станом на 09.06.2025р», проте у технічному завданні тендерної документації Замовника відсутня інформація про конкретні ціни, на які посилається Замовник, порівнюючи їх з цінами Скаржника. Також у вимогах Замовника не було зазначено, що ціни на матеріальні ресурси Учасника не повинні перевищувати ціни на матеріальні ресурси Замовника, враховуючи той факт, що інформація про самі ціни не була оприлюднена Замовником.
Проте, Замовником було прописано у Додатку 1 Тендерна форма «Пропозиція» одну із вимог щодо цін (передостанній абзац), а саме: «Подаючи цю пропозицію ми підтверджуємо, що ціни на пропоновані нами товари/послуги/матеріальні ресурси в складі предмету закупівлі не перевищують середніх ринкових цін на дату подання цієї пропозиції та несемо самостійну відповідальність згідно з чинним законодавством за будь-які порушення щодо розрахунків вартості та обороту пропонованого товару в складі послуг (матеріальних ресурсів) між нами та будь-якими особами». Скаржник надав документ «Тендерна форма «Пропозиція»», тим самим погодився зі всіма вимогами Додатку 1.
Також, у Протоколі № 125 зазначено: За результатами детального аналізу документів, поданих ТОВ "ХАММЕРБУД" (ЄДРПОУ 41230449), було встановлено, що пропозиція не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації (Додаток 2). Зокрема, згідно з підсумковою відомістю ресурсів та локальним кошторисом, вартість будівельних матеріалів, виробів і комплектів перевищує очікувану вартість, розраховану Замовником. Встановлено, що ціни, вказані в пропозиції ТОВ "ХАММЕРБУД", (ЄДРПОУ 41230449), перевищують середні ціни ринку розраховані Замовником за такими позиціями:
-ЛК№02-01-01:C111-1624;
-ВР:C-111-1624;C1546-66.
Звертаємо Вашу увагу на те, що очікувана вартість, яка розрахована Замовником становить: 1 092 637,20 грн, а пропозиція Скаржника становить: 1 020 000,00 грн.
Також хочемо звернути Вашу увагу на те, що Скаржник у своїй тендерній пропозиції надає кошторисну документацію, складену в поточних цінах станом на 25 серпня 2025 року, та ціна у ЛК №02-01-01: C111-1624 та у ВР: C-111-1624 не перевищує середніх ринкових цін на дату подання цієї пропозиції:
Ціна ЕПІЦЕНТР: 2313,00 грн , що дорівнює 115,65 грн/кг
Ціна РОЗЕТКА: 2313,00 грн, що дорівнює 115,65 грн/кг
Ціна ПРОМ: 2313,00 грн, що дорівнює 115,65 грн/кг
Отже, середня ціна на Праймер бітумний Іzоfаst 20 л (01894) складає : 115,65 грн/кг, що відповідає ціні у кошторисних розрахунках та не перевищує середньоринкові ціни на ринку у регіоні.
Щодо завищених цін пропан-бутану технічного (з Протоколу №125) у Підсумковій відомості ресурсів до локального кошторису № 02-01-01: C1546-66, надаємо наступні пояснення:
Ціна 1: 35,99 грн/л
Ціна 2: 34,86 грн/л
Ціна 3: 34,49 грн/л
35,99 + 34,86 + 34,49 = 105,34;
105,34/3 = 35,11 грн/л
Отже, вартість пропан-бутану технічного у підсумковій відомості ресурсів не перевищує середніх ринкових цін на дату подання цієї пропозиції:
Вартість пропан-бутану технічного згідно підсумкової відомості ресурсів дорівнює 34,94 грн/л:
215 грн/м3 = 34,94 грн * 40л в балоні / 6,5м3
Середня ринкова ціна пропан-бутану технічного складає: 35,11 грн/л.
Отже, ціни на матеріальні ресурси Скаржника не перевищують середніх ринкових цін на дату подання пропозиції Скаржника.
Відповідно до Протокольного ріщення № 125, Замовником Додатково встановлено, що у відомості ресурсів до ЛК Nº02-01-01 Учасником зазначено позиції, які відсутні у Додатку 2 Тендерної документації, а саме: електроенергія та мастильні матеріали.
Скаржник не погоджується з даним запереченням, так як електроенергія та мастильні матеріали необхідні для забезпечення роботи машин і механізмів, які зазначено Замовником, відповідно до Додатку 2 Тендерної документації. Проте, Скаржник не нарахував вартість за електроенергію та мастильні матеріали, а отже вартість не входить у Договірну ціну:
Відповідно до Протокольного рішення № 125, Замовник вказує: Окрім наведеного, у відомості ресурсів зазначено ціни матеріальних ресурсів та експлуатації будівельних машин і механізмів, що різняться з цінами зазначеними у локальному кошторисі та відповідно у договірній ціні. Тобто наявна невідповідність цін у супровідних документах повʼязаних з формуванням договірної ціни (пропозиції).
Пояснюємо, що ціни на матеріальні ресурси зазначаються лише у підсумковій відомості ресурсів, а у локальному кошторисі вказано сумарно ціну на матеріальний ресурс, яка включає в себе транспортну складову та заготівельно складські витрати (інформація міститься у підсумковій відомості ресурсів).
З приводу цього хочемо звернути Вашу увагу на те, що зазначаючи дану підставу відхилення, Замовник порушив абзац перший пункту 46 Особливостей, а саме:
Інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Текст Замовника у Протоколі №125: «у відомості ресурсів зазначено ціни матеріальних ресурсів та експлуатації будівельних машин і механізмів, що різняться з цінами зазначеними у локальному кошторисі та відповідно у договірній ціні. Тобто наявна невідповідність цін у супровідних документах повʼязаних з формуванням договірної ціни (пропозиції)».
Замовник не зазначив, у чому саме полягає така невідповідність, і які саме ціни різняться.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити порушення, допущені Замовником при проведенні закупівлі ідентифікаційний номер UA-2025-08-19-009628-a стосовно неправомірного відхилення пропозиції Скаржника. 3. Зобов’язати Замовника скасувати протокольне рішення №125 від 29.08.2025 щодо відхилення пропозиції Скаржника.
Запити Органу оскарження
Номер:
5c4939dfddaa4f59b5e27b389cd359fc
Тема запиту:
Пояснення Замовника
Текст запиту:
Інформація у доданих файлах (Пояснення)
Дата опублікування:
05.09.2025 17:00
Вимога
Є відповідь
неправомірне відхилення Учасника
Номер:
21712fb6fc4f4c0a9724ccb5c3424764
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-08-19-009628-a.b1
Назва:
неправомірне відхилення Учасника
Вимога:
Шановний Замовник! Просимо вас надати роз’яснення щодо підстав відхилення пропозиції учасника ТОВ «ХАММЕРБУД», так як ваші дії є незаконними та дискримінуючими.
Ви зазначаєте, що поточні ціни на матеріальні ресурси були визначені на підставі аналізу цін по регіону, який враховував рівні якісні характеристики та обґрунтовані ціни матеріальних ресурсів, що склалися на момент розроблення кошторисної документації, а саме станом на 09 червня 2025
року, про що було зазначено у Додатку 2 до ТД.
За результатами детального аналізу документів, поданих ТОВ "ХАММЕРБУД".
(СДРПОУ 41230449), було встановлено, що пропозиція не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам Тендерної документації (Додаток 2). Зокрема, згідно з підсумковою відомістю ресурсів та локальним кошторисом, вартість будівельних матеріалів, виробів і комплектів перевищує очікувану вартість, розраховану Замовником.
Що значить перевищує очікувану вартість розраховану Замовником? Очікувана вартість складає 1 092 637,20 грн, пропозиція учасника ТОВ «ХАММЕРБУД» складає 1 020 000,00 грн. Просимо надати посилання на документ, в якому є підтвердження, що вартість будівельних матеріалів, виробів і комплектів перевищує очікувану вартість, розраховану Замовником
А також ціни, які були зазначені у проектно-кошторисній документації (ви ж її називаєте просто кошторисною документацією) не відображались вами у технічному завданні, а отже не можуть бути підставою для порівняння, а тим паче підставою для вирішення нашої пропозиції не відповідною!
Вами встановлено, що ціни, вказані в пропозиції ТОВ "ХАММЕРБУД", (ЄДРПОУ 41230449), перевищують середні ціни ринку розраховані Замовником за такими позиціями:
-ЛК№02-01-01:C111-1624;
- ВР: C-111-1624; C1546-66.
Надайте посилання на документ, в якому вказані ціни, розраховані Замовником, на які ви посилаєтесь.
Надайте будь ласка конкретні посилання, де у відомості ресурсів зазначено ціни матеріальних ресурсів та експлуатації будівельних машин і механізмів, що різняться з цінами зазначеними у локальному кошторисі та відповідно у договірній ціні.
Пов'язані документи:
Замовник
- ДЦ.pdf 01.09.2025 16:12
- ДЦ_ЛК1_02-01-01.pdf 01.09.2025 16:12
- ДЦ_ПВРЛК_02-01-01.pdf 01.09.2025 16:12
Дата подачі:
29.08.2025 17:43
Вирішення:
Відповідь на звернення щодо відхилення пропозиції учасника ТОВ «ХАММЕРБУД» (ЄДРПОУ 41230449)
Шановний учаснику!
Ваше звернення щодо підстав відхилення тендерної пропозиції за предметом закупівлі: «Послуги з поточного ремонту покрівлі будівлі Криворізької гімназії №44 Криворізької міської ради, за адресою: вул. Едуарда Фукса, 58, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50042» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-08-19-009628-a ) розглянуто.
Повідомляємо, що очікувана вартість закупівлі у сумі 1 092 637,20 грн була визначена Замовником відповідно до «Кошторисних норм України. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону №281 від 01.11.2021 року та до кошторисів, які було складено на замовлення департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради. У Додатку 2 до ТД визначено дату, на яку складено кошторис з урахуванням аналізу цін. Очікувана вартість має плановий характер і не є єдиним критерієм для визначення переможця, проте при розгляді пропозицій Замовник зобов’язаний оцінювати не лише загальну суму, а й структуру ціни, вартість матеріальних ресурсів та їх відповідність середньоринковим показникам.
За результатами аналізу локального кошторису та відомості ресурсів, наданих ТОВ «ХАММЕРБУД», встановлено, що ціни на окремі матеріальні ресурси, зокрема за позиціями ЛК №02-01-01: С111-1624; ВР: С111-1624; С1546-66, перевищують середні показники по регіону на період складання очікуваної вартості. У пояснювальній записці до інвесторської кошторисної документації зазначено, що вона складена із застосуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», а також ресурсних кошторисних норм експлуатації будівельних машин та механізмів (РКНЕМ). Розробником кошторисної документації формування поточних цін на матеріальні ресурси здійснювалося на підставі проведення аналізу ринкових цін у регіоні згідно з пунктом 5.10 вищезазначеної Настанови на дату його складання. Таким чином, встановлена різниця у вартості матеріалів між поданою пропозицією Учасника цієї ззакупівлі та середніми ринковими цінами, визначеними інвесторською кошторисною документацією на дату її складання, є підтвердженою та обґрунтованою.
Замовником, під час підготовки відповіді, проведено додатковий аналіз ціни на позицію (С111-1624), що перевищила очікувану вартість (станом на 01.09.2025 рік) відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості закупівлі». Розрахунок очікуваної вартості здійснено методом порівняння ринкових цін шляхом збору та аналізу загальнодоступної інформації. Вартість праймера бітумного IZOFAST 20 л (01894), зафіксована у відкритих джерелах на сайтах постачальників:
- https://epicentrk.ua/shop/mplc-prajmer-bitumnij-izofast-20-l-01894-1ede7d55-ae16-603e-a414-e13622531165.html;
- https://kub.in.ua/krovelnye-materialy/bitumnyye-praymery/prajmer-bitumnyj-izofast-20-l;
- https://ovi.com.ua/budivelni-sumishi/gidroizolyaciya/prajmer-bitumnij-izofast-20l-ukrajina.
Отже, середня вартість складає 97 860,00 грн за 1 т, що підтверджує правильність визначення середньоринкової ціни та обґрунтовує рішення Замовника.
Крім того, у відомості ресурсів, поданій ТОВ «ХАММЕРБУД», були зазначені позиції, які відсутні у технічному завданні (Додаток 2), що суперечить умовам тендерної документації та фактично змінює предмет закупівлі. Це є окремою самостійною підставою для відхилення тендерної пропозиції відповідно до абзацу 2 підпункту 2 Пункту 41 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
До відповіді додаємо відскановану копію відомості ресурсів, у якій виявлено ціни матеріальних ресурсів та експлуатації будівельних машин і механізмів, що різняться з цінами, зазначеними у локальному кошторисі та відповідно у договірній ціні. Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а також Порядку визначення вартості будівництва, відомість ресурсів є невід’ємною частиною локального кошторису та договірної ціни, які визначають обсяги та вартість матеріальних ресурсів і експлуатації будівельних машин і механізмів, тому будь-яка зміна відомості ресурсів, у якій виявлено ціни, що відрізняються від зазначених у локальному кошторисі та договірній ціні, є неможливою, оскільки це призведе до спотворення результатів проведеного аукціону, порушення принципів рівного ставлення та недискримінації учасників закупівлі (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), невідповідності у затвердженій договірній ціні, яка є істотною умовою договору. Це додатково підтверджує виявлені невідповідності у пропозиції Учасника закупівлії.
Звертаємо особливу увагу, що відхилення пропозиції ТОВ «ХАММЕРБУД» не є дискримінаційним, оскільки рішення Замовника ґрунтувалося виключно на встановлених невідповідностях пропозиції до вимог тендерної документації та розрахунками ціни пропозиції. Усі учасники процедури перебували в рівних умовах, а критерії розгляду були однаковими та застосовані без упередженості. Це повністю відповідає принципам добросовісної конкуренції, прозорості та рівного ставлення до учасників, визначеним статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Таким чином, відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ХАММЕРБУД» здійснено на законних підставах, воно ґрунтується на положеннях Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022. Виявлені невідповідності стосуються технічних характеристик, вартості матеріальних ресурсів та розбіжностей у розрахунках ціни пропозиції (відповідно п. 16 розділу Б Додатку3 до ТД), що унеможливлює визначення Вашої пропозиції такою, що відповідає вимогам тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено