• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони об’єктів та особистої охорони КОД ДК 021-2015 (CPV): 79710000-4 ОХОРОННІ ПОСЛУГИ

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 8 днів назад

850 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 250.00 UAH
Період оскарження: 18.08.2025 17:00 - 26.08.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 484470cb714a45c9aaf29bf34b26dad9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-08-18-010830-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Державне підприємство «Морський нафтовий термінал «Південний» (далі – Замовник) 18.08.2025 року оприлюднило в електронній системі закупівель оголошення за ідентифікатором UA-2025-08-18-010830-a про проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Охоронні послуги згідно ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги. Разом з вказаним оголошенням Замовником завантажено до електронної системи закупівель тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.08.2025 № 3 ТД Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі повинні здійснюватися з додержанням такого принципу, як недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 статті 22 вищевказаного Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. ТОВ «АБ «Центр-97» (далі – Скаржник) має чинну ліцензію на здійснення охоронної діяльності, що видана на підставі рішення Міністерства внутрішніх справ України від 21.01.2017 № 54 (ця ліцензія додається до скарги). Скаржник бажає подати тендерну пропозицію у рамках вказаної вище процедури відкритих торгів. Однак, деякими умовами тендерної документації Замовника встановлено дискримінаційні вимоги, які безпосередньо зачіпляють та порушують права та законні інтереси Скаржника, як учасника процедури закупівлі. Такі дискримінаційні вимоги ставлять Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками процедури, і в принципі позбавляють Скаржника можливості отримати позитивний результат за результатами своєї участі у відкритих торгах. Між тим, право на оскарження умов тендерної документації передбачено статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата розгляду скарги: 02.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.08.2025 16:49
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.09.2025 15:50
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.09.2025 15:50
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97", Гурова Вікторія Володимирівна 380955573561 a.kravchenko@centr.od.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 08b2ae584cfc4634949c8210800ad4d4
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію, наступну вимогу тендерної документації Замовника:

1. Пункт 1.3. додатку 1 тендерної документації містить вимогу для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід :

“Учасник процедури закупівлі повинен надати Копію Спеціального дозволу на провадження діяльності, пов’язаної з державною таємницею, виданий Службою Безпеки України.”
Замовник обгрунтовує свою вимогу тим, що при отриманні вищевказаного дозволу особи проходять перевірку передбачену статтею 24 Закону України "Про державну таємницю". Даний факт, на думку Замовника, забезпечує додатковий рівень безпеки об'єкту в умовах дії в Україні правового режиму воєнного стану.
Діяльність у сфері надання охоронних послуг регулюється Законом України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійними умовами провадження охоронної діяльності, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960. Вказані нормативно-правові акти, регламентуючи питання кадрового забезпечення, не вимагають від суб’єктів охоронної діяльності мати у складі свого персоналу осіб із вищевказаними дозволами.
Зазначена вимога Замовника є надмірною та неправомірною, оскільки для здійснення охоронної діяльності є достатнім, щоб конкретний суб’єкт цієї діяльності забезпечив відповідність свого персоналу тим вимогам, що передбачені Законом України «Про охоронну діяльність» і Ліцензійними умовами. Замовник, висуваючи додаткові непередбачені профільним законодавством вимоги до персоналу учасника процедури закупівлі, штучно звужує коло тих учасників, які можуть претендувати на акцепт Замовником їх тендерної пропозиції, і тим самим обмежує конкуренцію.
Скаржник вважає, що цю вимогу необхідно виключити з тексту тендерної документації, оскільки вона суперечить встановленим Законом України «Про публічні закупівлі» принципам: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації